Officiële vluchtplan is nog niet bekend(kan het ieder geval nog niet vinden)quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:49 schreef Prowl het volgende:
Wanneer koppelen ze aan?
Damn, lees het net.quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Met eventuele schade aan het hitteschild
Als ik het goed heb 30 juli 2009, zie http://www.nasa.gov/home/(...)ew_announcement.htmlquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:47 schreef henkit het volgende:
Wanneer is er weer een nieuwe lancering?
Dat kan natuurlijk niet. (natuurlijk in theorie wel.)quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:26 schreef tisauch het volgende:
[..]
Als ik het goed heb 30 juli 2009, zie http://www.nasa.gov/home/(...)ew_announcement.html
Er vielen een paar hitteschilden, gereedschapsboxen en astronauten van de Endeavour af. Niks om je zorgen over te maken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:21 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat is er gebeurd dan? Op de NASA site staat nog niks over schade met het hitteschild.
Weet iemand hier meer over? (exacte tijd en richting)quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:03 schreef Estate het volgende:
Volgens Heavens Above moet de Spaceshuttle vanavond al goed te zien zijn. Iets voor half elf komt hij bijna recht over ons hoofd.
Die verbrandt in de dampkring. En de paar brokstukken die toch op aarde terecht komen, komen in de Indische oceaan terecht.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:45 schreef tomtomkortom het volgende:
Een rare vraag misschien, maar vraag het me al lang af. De SRB's komen na lancering in de oceaan terecht en worden opgepikt. Hoe zit dat eigenlijk met de ET? Ik weet dat deze niet wordt hergebruikt, maar deze komt lijkt mij ook in de oceaan terecht en wat gebeurd daar vervolgens mee?
Knap stukje technologie dan ook eigenlijk. Bij lancering - door de dampkring dan ook - gebeurd er niets mee, maar bij terugkeer verbrandt ie. Maar vandaar dat de ET niet hergebruikt wordt. Thanks!quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die verbrandt in de dampkring. En de paar brokstukken die toch op aarde terecht komen, komen in de Indische oceaan terecht.
maw: die is verloren.
Op http://spaceweather.com/flybys/state.php?country=NL staat dat hij vanuit het westen komt en maar 1,5 minuut zichtbaar is. Gaat hij zo snel over de horizon?quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:54 schreef Ivopedia het volgende:
Ik gebruik altijd de Spaceweather Satellite Tracker om te kijken hoelaat alles overkomt
http://spaceweather.com/flybys/state.php?country=NL
En dan selecteer je je provincie en de stad/dorp waar je woont en krijg je heel mooi de tijden te zien van de space shuttles en satellieten etc.
Ja hij gaat echt zo snel, 27,870 km/h om precies te zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:15 schreef henkit het volgende:
[..]
Op http://spaceweather.com/flybys/state.php?country=NL staat dat hij vanuit het westen komt en maar 1,5 minuut zichtbaar is. Gaat hij zo snel over de horizon?
Het is zeg maar een lichtpunt die in een schijnbaar rechte lijn van west naar oost beweegt. Lijkt op een sterpunt idd, en hij knippert ook niet. Het licht is het licht van de zon die de shuttle / iss / satelliet weerkaatst.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:33 schreef tomtomkortom het volgende:
Volgens mij heb ik hem gespot. Klopt het dat je hem ziet als een 'ster' die over vliegt? Ik zag geen knipperende lampjes zoals vliegtuigen hebben.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:40 schreef tomtomkortom het volgende:
Dan weet ik zeker dat het Endeavour was. Wow!
Tof! Ik zag zonet ISS!quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:54 schreef Ivopedia het volgende:
Ik gebruik altijd de Spaceweather Satellite Tracker om te kijken hoelaat alles overkomt
http://spaceweather.com/flybys/state.php?country=NL
En dan selecteer je je provincie en de stad/dorp waar je woont en krijg je heel mooi de tijden te zien van de space shuttles en satellieten etc.
Die 100 km lagere baan is verwaarloosbaar in verhouding met de 6000 km lange straal van de aarde.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:46 schreef Estate het volgende:
Hij ging een stuk sneller dan het ISS gaat, zal wel komen omdat hij nog in een lagere baan zit?
Dat is wel zo, maar de ISS doet 6 min. over een overgang en de Spaceshuttle 4 min.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:37 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Die 100 km lagere baan is verwaarloosbaar in verhouding met de 6000 km lange straal van de aarde.
O op die manier sneller. Dat komt denk ik inderdaad door het verschil in hoogte.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:40 schreef Estate het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar de ISS doet 6 min. over een overgang en de Spaceshuttle 4 min.
Hij gaat natuurlijk iets sneller omdat hij het ISS moet 'inhalen'. Weet niet wat het exacte verschil is...quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:46 schreef Estate het volgende:
Hij ging een stuk sneller dan het ISS gaat, zal wel komen omdat hij nog in een lagere baan zit?
Het verschil in snelheid was volgens mij rond die tijd 700-800 km/h dus dat maakt niet veel uit op de 28000 km/h die ze ongeveer vliegen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:40 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hij gaat natuurlijk iets sneller omdat hij het ISS moet 'inhalen'. Weet niet wat het exacte verschil is...
Ik kijk net even de stream, maar 't is nu even niet spannend. Beetje MCC beelden.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:00 schreef sander89 het volgende:
Endeavour is net aangekoppeld aan het ISS
Morgen pas weer, toch? Vandaag gaan ze alleen maar wat met de robotarmen spelen.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:22 schreef Darklight het volgende:
Astronauten zijn weer bezig met een ruimtewandeling
Vergetenquote:
De eerst volgende Shuttle lancering is eind augustus, de STS-128, volgens mij is de datum nog niet bekend.quote:
Tof zeg!quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:32 schreef Estate het volgende:
[..]
Vergeten![]()
Ze zijn niet zo mooi geworden, ik had de ruisonderdrukking uitstaan en het was wat bewolkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van de vorige missie die wel gelukt was.
[ afbeelding ]
Gisteren nog een vraag over gehad in een pubquizquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:50 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Tof zeg!
Vroeger kon je de Mir ook vaak zien toch? Dat kan ik me herinneren volgens mij
Eigenlijk moet je foto's van allebei met een spaceshuttle eraan hebben om te vergelijken, zodat je een referentiegrootte hebtquote:Op woensdag 29 juli 2009 22:32 schreef Estate het volgende:
[..]
Gisteren nog een vraag over gehad in een pubquizToen moest ik er ook nog aandenken.
Was hetzelfde als het ISS alleen minder helder. ISS is denk ik ook drie keer groter.
[ afbeelding ]
Mir
[ afbeelding ]
ISS
En dan nu met de nieuwe kibo external facility, zoek de verschillenquote:
Ik denk niet dat er (veel) foto's zijn van de shuttle gekoppeld met het ISS of de MIR.quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:32 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je foto's van allebei met een spaceshuttle eraan hebben om te vergelijken, zodat je een referentiegrootte hebt
Mooie foto maar een beetje groot voor hier. De Kibo module (rechtsonder) is ieder geval een opvallende uitbouw aan het ISS.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:17 schreef Pek het volgende:
[..]
En dan nu met de nieuwe kibo external facility, zoek de verschillen:
[ afbeelding ]
Bijna af, meer foto's hier
Had gister een tijd gezocht alleen een foto kunnen vinden van het MIR met de Space shuttle er op.(STS-71)quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:55 schreef Estate het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er (veel) foto's zijn van de shuttle gekoppeld met het ISS of de MIR.![]()
Wat een vette plaatquote:Op vrijdag 31 juli 2009 00:38 schreef sander89 het volgende:
[..]
Had gister een tijd gezocht alleen een foto kunnen vinden van het MIR met de Space shuttle er op.(STS-71)
Was de eerste keer dat de Space Shuttle de MIR bezocht.
[ afbeelding ]
Als ik het goed begrijp hadden ze even de Soyuz losgekoppeld om van een afstand deze foto te kunnen maken.![]()
Ja die had ik ook al gezien, jammer genoeg geen foto te vinden van Shuttle en het ISS.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 00:38 schreef sander89 het volgende:
[..]
Had gister een tijd gezocht alleen een foto kunnen vinden van het MIR met de Space shuttle er op.(STS-71)
Was de eerste keer dat de Space Shuttle de MIR bezocht.
[ afbeelding ]
Als ik het goed begrijp hadden ze even de Soyuz losgekoppeld om van een afstand deze foto te kunnen maken.![]()
Toen had je nog geen 12MP NIKON D2Xs om mee de ruimte in te nemen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 19:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wat een vette plaatJammer dat ie niet in hogere resolutie is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |