Heel goedquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:03 schreef mr_anonimous het volgende:
Ganesh
quote:
Stand deel 1663quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:23 schreef De_Hertog het volgende:
Napoleon?
Nijmegen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:31 schreef De_Hertog het volgende:
Welke drie steden maken aansprak op de titel 'Oudste Stad van Nederland'?
Nijmegen en Maastricht zijn goed, Dorestad niet. Dorestad is (voornamelijk) middeleeuws, om mee te doen in deze strijd moet je toch minstens uit de Romeinse tijd komen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:31 schreef qonmann het volgende:
Dorenstad nijmegen & Maatricht ?
Zwolle?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nijmegen en Maastricht zijn goed, Dorestad niet. Dorestad is (voornamelijk) middeleeuws, om mee te doen in deze strijd moet je toch minstens uit de Romeinse tijd komen.
Klopt, die andere stad is minder groot en heeft nooit de behoefte gehad zich als oudste stad te presenteren voor zover ik kan zien. Maar er heeft wel een Romeinse marktplaats gestaan, genaamd Forum Hadriani. In de Romeinse tijd was deze plaats belangrijker dan Maastricht.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:32 schreef Neleos het volgende:
Ik dacht dat Nijmegen en Maastricht daar altijd ruzie over maakten?
Kampen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, die andere stad is minder groot en heeft nooit de behoefte gehad zich als oudste stad te presenteren voor zover ik kan zien. Maar er heeft wel een Romeinse marktplaats gestaan, genaamd Forum Hadriani. In de Romeinse tijd was deze plaats belangrijker dan Maastricht.
Gouda?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:42 schreef De_Hertog het volgende:
We beginnen in de buurt te komen, op een oude Romeinse kaart lag deze plaats in het 'hoekje' van Romeins Nederland. Daarnaast lag de plaats aan een kunstmatig kanaal die de maas met de rijn (let wel, toenmalige loop..) verbond.
Alphen is inderdaad de plaats waar je de oude loop van de Rijn aan kunt herkennen. De Rijn was tevens de noordgrens van het Romeinse rijk. We zoeken dus een niet al te grote plaats met Romeinse aanwezigheid, onder Alphen en dan wat meer naar de kust toe. ('in de hoek')quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:47 schreef qonmann het volgende:
alphen ???????
Ah, we zijn erquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:48 schreef Yankee het volgende:
Voorburg
gokjequote:Op donderdag 16 juli 2009 12:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, we zijn erWist je het, of was je gewoon mee aan het gokken?
+1
Nou, mooie gokquote:
quote:
weet ik, ik kon geen hint bedenken namelijkquote:Op donderdag 16 juli 2009 13:14 schreef Neleos het volgende:
Die haal ik gewoon uit je tweede stukje tekst hoor.
Hehequote:Op donderdag 16 juli 2009 13:17 schreef Yankee het volgende:
[..]
weet ik, ik kon geen hint bedenken namelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |