Die bedoelde ik inderdaadquote:Op donderdag 16 juli 2009 10:51 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt.Het heet saffraan.
Nee, Dawn French werkte in dit geval niet met Saunders samen..quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:57 schreef mr_anonimous het volgende:
Ik dach almost famous....
Dawn French en Jennifer Sauders
Lumley is inderdaad de andere hoofdrolspeler in deze soort van vervolgvraagquote:Op donderdag 16 juli 2009 10:58 schreef steekbal het volgende:
joanna lumley + hjennifer saunders
quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:25 schreef mr_anonimous het volgende:
Gurkas
mr_anonimous+1quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:51 schreef Neleos het volgende:
Lutetia - Londen?![]()
Saigon - Ho Chi Minh Stad![]()
Nieuw Amsterdam - New York![]()
Bombay - Mumbai![]()
Rangoon - Yangon?![]()
Leningrad - St. Petersburg![]()
Stalingrad - Wolgograd?![]()
Geheel op eigen kracht gedaan! Ik zou je een puntje extra willen geven maar daar komt gezeik van dus mijn eeuwige respect moet dan maar als substituut dienen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:56 schreef Neleos het volgende:
Lutetia hmm. Ik ken het uit Asterix en Obelix volgens mij... Parijs?
Nou nou, dank je wel he.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:58 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Geheel op eigen kracht gedaan! Ik zou je een puntje extra willen geven maar daar komt gezeik van dus mijn eeuwige respect moet dan maar als substituut dienen.
Heel goedquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:03 schreef mr_anonimous het volgende:
Ganesh
quote:
Stand deel 1663quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:23 schreef De_Hertog het volgende:
Napoleon?
Nijmegen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:31 schreef De_Hertog het volgende:
Welke drie steden maken aansprak op de titel 'Oudste Stad van Nederland'?
Nijmegen en Maastricht zijn goed, Dorestad niet. Dorestad is (voornamelijk) middeleeuws, om mee te doen in deze strijd moet je toch minstens uit de Romeinse tijd komen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:31 schreef qonmann het volgende:
Dorenstad nijmegen & Maatricht ?
Zwolle?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nijmegen en Maastricht zijn goed, Dorestad niet. Dorestad is (voornamelijk) middeleeuws, om mee te doen in deze strijd moet je toch minstens uit de Romeinse tijd komen.
Klopt, die andere stad is minder groot en heeft nooit de behoefte gehad zich als oudste stad te presenteren voor zover ik kan zien. Maar er heeft wel een Romeinse marktplaats gestaan, genaamd Forum Hadriani. In de Romeinse tijd was deze plaats belangrijker dan Maastricht.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:32 schreef Neleos het volgende:
Ik dacht dat Nijmegen en Maastricht daar altijd ruzie over maakten?
Kampen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, die andere stad is minder groot en heeft nooit de behoefte gehad zich als oudste stad te presenteren voor zover ik kan zien. Maar er heeft wel een Romeinse marktplaats gestaan, genaamd Forum Hadriani. In de Romeinse tijd was deze plaats belangrijker dan Maastricht.
Gouda?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:42 schreef De_Hertog het volgende:
We beginnen in de buurt te komen, op een oude Romeinse kaart lag deze plaats in het 'hoekje' van Romeins Nederland. Daarnaast lag de plaats aan een kunstmatig kanaal die de maas met de rijn (let wel, toenmalige loop..) verbond.
Alphen is inderdaad de plaats waar je de oude loop van de Rijn aan kunt herkennen. De Rijn was tevens de noordgrens van het Romeinse rijk. We zoeken dus een niet al te grote plaats met Romeinse aanwezigheid, onder Alphen en dan wat meer naar de kust toe. ('in de hoek')quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:47 schreef qonmann het volgende:
alphen ???????
Ah, we zijn erquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:48 schreef Yankee het volgende:
Voorburg
gokjequote:Op donderdag 16 juli 2009 12:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, we zijn erWist je het, of was je gewoon mee aan het gokken?
+1
Nou, mooie gokquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |