quote:
nee naar 35 centquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:49 schreef Asgard het volgende:
Worden ze nu niet 2x afgerond naar 40 cent dan?
erger nog... 1cent :xquote:
nee dit is echt gebeurd.quote:
Nee 5 cent qua afronding. 74 wordt afgerond naar 75 terwijl twee keer 37 dus twee keer afgerond wordt naar 35 en het maar 70 cent kost.quote:
nee dit is genuine, ik insinueerde het niet om nietsquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:51 schreef Maikuuul het volgende:
Nep topic man.
Je zegt net dat ik een topic moet openen over gierige mensen
Gierige mensen
Sad
Gierig zijn en het niet doorhebben![]()
Royal Sadness
Mongool, 37 cent wordt afgerond naar 35 cent en die 74 naar 75 cent. Als je twee keer 35 cent hebt krijg je 70 cent ipv 75 cent.quote:
scherpquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee 5 cent qua afronding. 74 wordt afgerond naar 75 terwijl twee keer 37 dus twee keer afgerond wordt naar 35 en het maar 70 cent kost.
Maakt het niet veel minder treurig overigens.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:52 schreef Salatrel het volgende:
voor die 5 cent kan je in de snackbar een kikkertje kopen hoor
quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:59 schreef Acinonyx het volgende:
Dus hij maakte zich druk om die 1 Cent ? Wat een paupert
Nee, na een vrij eenvoudige Jedoch vrij onlogische rekensom, word 37 cent op 35 cent afgerond, 2 keer 35 = 70 dus wel 5 cent.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:59 schreef Acinonyx het volgende:
Dus hij maakte zich druk om die 1 Cent ? Wat een paupert
Idd nog triester dan de vriend van TS.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:52 schreef Slickk het volgende:
[..]
Mongool, 37 cent wordt afgerond naar 35 cent en die 74 naar 75 cent. Als je twee keer 35 cent hebt krijg je 70 cent ipv 75 cent.
Ik mag verdomme hopen dat je niet serieus was.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:52 schreef Slickk het volgende:
[..]
Mongool, 37 cent wordt afgerond naar 35 cent en die 74 naar 75 cent. Als je twee keer 35 cent hebt krijg je 70 cent ipv 75 cent.
Ik mag verdomme hopen dat je niet serieus was.
De afronding kan ook voordelig uitvallen, prutserquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:06 schreef Noway666 het volgende:
Triest maar soms als ik het contant bij me heb en ik heb een reut boodschappen dan betaal ik soms express met pin of juist niet om dat soort afrondingen tegen te gaan.
Lezen is moeilijk.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:08 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
De afronding kan ook voordelig uitvallen, prutser
Oh ja johquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:08 schreef Gijsdezeikerd het volgende:
[..]
De afronding kan ook voordelig uitvallen, prutser
quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:04 schreef Sapstengel het volgende:
Mensen die zich daar druk om maken.
Je hebt ook van die figuren die als iets ,37 kost, ze het contant betalen omdat het dan naar beneden word afgerond als 35 cent. Als het ,38 is pinnen ze, anders word het contant ,40 maar als je pint betaal je gewoon 38 cent.
Echt, zoveel moeite doen voor misschien 2 cent winst elke keer dat je boodschappen haalt. Dat is wel een epic 5 euro per jaar ofzo. Je kan voor alle tijd en moeite die je in dat afronden hebt gestoken ook wel een uur werken, verdien je meer.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:24 schreef kthxbye het volgende:
deze gozer is misschien nog wel gieriger dan die vader die geld ging rekenen voor bier op de verjaardag van zo'n gast![]()
![]()
![]()
dat was ook een legendarisch topique
Feestje van een vriendquote:Op woensdag 15 juli 2009 14:26 schreef Druktemaker het volgende:
[..]dat kan ik me nog wel herinneren, iemand een linkje?
O ja, TS is Biefstukquote:
... en wat doe je nu verkeerd?quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:38 schreef Walter81 het volgende:
GHEGHE NU MOET HIJ BEIDE REPEN TEGELIJK TERUGBRENGEN.. KRIJGT TIE 70CT TERUG. EN DAN WEER OPNIEUW KOPEN DAN HEEFT HIJ WĂĂR 5CT WINST. EN DAT DAN 14x DAN IS HET GRATIS WHAHAHAHA
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:31 schreef Druktemaker het volgende:
[..]
O ja, TS is BiefstukDie gozer die z'n eigen schijt ging koken
Euhm, dan heb je aan het eind 70ct in je handen maar geen chocolade?quote:
quote:
quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:50 schreef Laviathan het volgende:
[..]
erger nog... 1cent :x
beetje jammer om het zo maar zacht uit te drukken
quote:
ja, Maar hij heeft geen problemen om een dame aan de haak te slaanquote:Op woensdag 15 juli 2009 17:26 schreef gniffie het volgende:
5 cent besparen,
veel postkrediet happy hippies kunnen nog veel van hem leren.
is die mattie van jou single?
Bij de Aldi gebruiken ze die nog, krijg je ze als wisselgeld kan je ze nergens anders uitgeven dan daarquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:51 schreef NRaider het volgende:
Dat krijg je ervan als je de 1 en 2 cent uit de omloop haalt.
Ja. Ze ronden de bedragen op de meeste plaatsen af naar stuivers. Maar 1 en 2ct-stukken blijven wettige betaalmiddelen. als jij iets koopt van 33ct, wat dus 35ct wordt, mag je met 3x10ct + 5x1ct betalen. Ze gaan misschien wel moeilijk doen maar dat is onterecht.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:50 schreef Rejected het volgende:
Nee hoor 1 en 2 cent kan je overal nog gebruiken toch?
1000x2 ct is 20 euro; dat is de omzet per 10 seconden per filiaalquote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:14 schreef W00fer het volgende:
Opzich heeft de beste kameraad gelijk, het is alleen niet erg snugger om het te doen. Maar stel je voor dat men dat bij 1000 klanten per dag doet 1 a 2 cent afronden, en dat 52 weken per jaar x zoveel filialen dat is muchos cash.
Dat stellen ze niet zo op prijs, maar ik zal een TCA chauf eens betalen voor een ritje in die munten, heeft A'dam meteen weer een stille tocht en heeft NOVA weer overwerkquote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:50 schreef Rejected het volgende:
Nee hoor 1 en 2 cent kan je overal nog gebruiken toch?
Als iets 33ct is en je kan het gepast betalen dan kan dat gewoonquote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:41 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ja. Ze ronden de bedragen op de meeste plaatsen af naar stuivers. Maar 1 en 2ct-stukken blijven wettige betaalmiddelen. als jij iets koopt van 33ct, wat dus 35ct wordt, mag je met 3x10ct + 5x1ct betalen. Ze gaan misschien wel moeilijk doen maar dat is onterecht.
Het afronden gebeurt op het te betalen bedrag. Dat is iets anders dan bepaalde munten niet accepteren.
OT: vriend van TS is koningquote:Ik vind afronden niets, dus wil gewoon gepast betalen
Als u in een winkel bent die via een sticker heeft aangekondigd dat er wordt afgerond, zal u bij de kassa te horen krijgen dat uw totaalbedrag naar boven of beneden wordt afgerond op 5 eurocent als u contact wil betalen. Als u er vervolgens op staat gepast te betalen en u heeft het exacte bedrag ook in uw portemonnee, dan zal de winkelier hier geen halszaak van maken. Dat hebben winkelorganisaties en de Consumentenbond met elkaar afgesproken.
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2004/60923
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |