quote:Israëlische militairen openhartig over Gazaoorlog
Israëlische militairen openhartig over Gazaoorlog JERUZALEM - Israëlische militairen hebben een boekje opengedaan over hun ervaringen tijdens de 22 dagen durende Gaza-oorlog van december en januari. 'Het doorbreken van de stilte', een organisatie van Israëlische veteranen, heeft woensdag de anonieme getuigenissen in boekvorm gepubliceerd, meldt de organisatie zelf.
Ruim vijftig getuigenissen onthullen een duidelijk verschil tussen de officiële versie van de autoriteiten en wat er volgens de militairen daadwerkelijk is gebeurd. Militairen spreken onder meer van het vernietigen van honderden huizen en moskeeën zonder militair doel, het doden van onschuldige mensen met kleine wapens en het afvuren van witte fosfor in de richting van dichtbevolkte gebieden.
Het conflict zou meer dan 1400 Palestijnen en dertien Israëli's het leven hebben gekost.
bron
quote:The IDF Spokesman's Office, for its part, says that "the IDF regrets the fact that a human rights organization would again present to the country and the world a report containing anonymous, generalized testimony without checking the details or their reliability, and without giving the IDF, as a matter of minimal fairness, the opportunity to check the matters and respond to them before publication."
De 'reliability' van het IDF wat betreft misdaden (of wat dan ook) van datzelfde IDF is uiteraard wel toppie!!quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:46 schreef buachaille het volgende:
Weer zo'n huilcampagne van de vijanden van israel gebaseerd op zogenaamde anonieme verklaringen![]()
Ik dacht dat we de vorige lastercampagne hier op het forum toch goed hadden ontmaskerd (eigenlijk ontsluierd), nee beginnen ze opnieuw![]()
![]()
![]()
[..]
Het is niet aan mij om kritiek te leveren op israel, daar zijn 1 miljard andere idioten voor beschikbaar. De cijfers over de gaza-oorlog: (iedereen is het er wel over eens dat die door hamas is begonnen).quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
Aaah buachailleHeerlijk hoe jij altijd alle Israelische wandaden bedekt met de mantel der liefde
quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:59 schreef buachaille het volgende:
In de Gaza-oorlog zijn dus ongeveer 300 burgerslachtoffers aan de zijde van de arabieren gevallen.
oké.quote:Non-combatants: 906 / 295-460
Van http://en.wikipedia.org/wiki/Fatah%E2%80%93Hamas_conflict:quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:01 schreef -skippybal- het volgende:
Als je zo van de cijfertjes houdt weet je ook vast wel dat jaarlijks veel meer Arabieren/Palestijnen het loodje leggen dan Joden.
Voor cijfers van na die datum, zie de bron en de bijbehorende verwijzingen. Ik ga het niet uitzoeken want ik word een beetje naar van het palestijnse testosteron.quote:According to one Palestinian rights group, more than 600 Palestinians were killed in fighting from January 2006 to May 2007.
ben ik wel skeptischquote:In getuigenis 9 vertelt een reservist dat zijn commandant de troepen voorhield te schieten ‘als je denkt dat het nodig is’. Het betekende: ‘Als je bang bent of je ziet iemand, schiet. () Niemand zei echt ‘schiet zonder je ergens iets van aan te trekken’ of ‘schiet op alles wat beweegt’. Maar ons werd niet opgedragen alleen te schieten als er een reële dreiging bestond.’
Op zich een vergelijking van niks natuurlijk! Wat maakt het uit hoeveel Palestijnen er dood gaan door intern geweld? Het gaat hier om Palestijnen die omgekomen zijn door Israëlisch geweld...quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:57 schreef buachaille het volgende:
[..]
Van http://en.wikipedia.org/wiki/Fatah%E2%80%93Hamas_conflict:
[..]
Voor cijfers van na die datum, zie de bron en de bijbehorende verwijzingen. Ik ga het niet uitzoeken want ik word een beetje naar van het palestijnse testosteron.
Het zal mij in ieder geval niet verbazen dat de israelisch per saldo meer palestijnse mensenlevens redden (door bijvoorbeeld behandeling in israelische ziekenhuizen) dan dat ze afschieten. En daarnaast zijn de arabieren maar wat blij met de joodse bevolking. De 1 miljoen arabieren in israel zouden voor geen goud weg willen onder joods bestuur (al durft niemand dat toe te geven). Door de anti-semitische aandacht van de wereld voor het palestijns-arabisch probleem worden de arabieren geholpen door ontelbare NGO's waardoor het mogelijk is gemaakt dat de palestijnse baarmoeder de hoogste productiviteit ter wereld behaalt. Als je al dat soort verborgen zaken meeneemt dan is het te belachelijk voor woorden om te stellen dat de israelisch nadelig zijn voor de palestijnse populatie.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:07 schreef SicSicSics het volgende:
Op zich een vergelijking van niks natuurlijk! Wat maakt het uit hoeveel Palestijnen er dood gaan door intern geweld? Het gaat hier om Palestijnen die omgekomen zijn door Israëlisch geweld...
Ik denk dat het blokkeren van hulpkonvooien e.d. ook nog wel de nodige levens kost.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:12 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het zal mij in ieder geval niet verbazen dat de israelisch per saldo meer palestijnse mensenlevens redden (door bijvoorbeeld behandeling in israelische ziekenhuizen) dan dat ze afschieten. En daarnaast zijn de arabieren maar wat blij met de joodse bevolking. De 1 miljoen arabieren in israel zouden voor geen goud weg willen onder joods bestuur (al durft niemand dat toe te geven). Door de anti-semitische aandacht van de wereld voor het palestijns-arabisch probleem worden de arabieren geholpen door ontelbare NGO's waardoor het mogelijk is gemaakt dat de palestijnse baarmoeder de hoogste productiviteit ter wereld behaalt. Als je al dat soort verborgen zaken meeneemt dan is het te belachelijk voor woorden om te stellen dat de israelisch nadelig zijn voor de palestijnse populatie.
Tegenwoordig worden als het goed is soldaten geleerd helemaal niet te denken maar gewoon te schieten. Op zich de juiste manier van handelen. Maar niet in een stad of gebied vol met burgers. Als je daar soldaten inzet zijn de gevolgen voor de burgerbevolking zeer ernstig.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:01 schreef sp3c het volgende:
ik heb me naast het artikel in de OP niet echt ingelezen maar na deze quote
[..]
ben ik wel skeptisch
schiet als je denkt dat dat nodig is ... daar haal ik niet uit schiet zodra je iemand ziet maar schiet als je denkt dat je die persoon moet schieten. Dat denk je meestal pas als die persoon een dreiging voor je is althans ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde Israelische militair per definitie denkt dat elke Palestijn eraan moet.
Dan krijg je denk ik een veel hoger aantal slachtoffers
onnodig vage instructie dat wel maar dat is nog lang niet schiet op alles wat beweegt
nee het gaat om de geweldsinstructiesquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Op zich een vergelijking van niks natuurlijk! Wat maakt het uit hoeveel Palestijnen er dood gaan door intern geweld? Het gaat hier om Palestijnen die omgekomen zijn door Israëlisch geweld...
die snap ik niet, ik zie geen logisch verband tussen het gebruik van poppen en het schieten op alles wat verdacht isquote:Verder, om het toch in een wat ander perspectief te stellen, weten de Palestijnen precies hoe Israël te werk gaat. Hamas maakt er zelfs gebruik van door poppen met explosieven te plaatsen, ze weten dat de Israëlisch schieten op alles wat verdacht is.
dat wordt soldaten sinds Neuremberg al niet meer geleerdquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tegenwoordig worden als het goed is soldaten geleerd helemaal niet te denken maar gewoon te schieten. Op zich de juiste manier van handelen. Maar niet in een stad of gebied vol met burgers. Als je daar soldaten inzet zijn de gevolgen voor de burgerbevolking zeer ernstig.
Dus maken we ze gewoon allebei af, want eigen schuld, dikke bultquote:Op woensdag 15 juli 2009 10:42 schreef BlaZ het volgende:
Tsja echte misdaden zijn dit nou ook weer niet.
Militante Palestijnen en gewone burgers zijn nou eenmaal lastig uit elkaar te halen.
Hamas maakt booby-traps van mannequins omdat ze er vanuit gaan dat Israëlische soldaten schrikken en schieten.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:17 schreef sp3c het volgende:
die snap ik niet, ik zie geen logisch verband tussen het gebruik van poppen en het schieten op alles wat verdacht is
De frustratie druipt er van af. Ik kan me dat eerlijk gezegd voorstellen dat ze niet goed worden van al die selectief verontwaardigde linkse geitenwollensokken.quote:"A human rights organization raising money in Saudi Arabia is like a women's rights group asking the Taliban for a donation," Prime Minister Binyamin Netanyahu's spokesman Mark Regev said Monday.
"If you can fundraise in Saudi Arabia, why not move on to Somalia, Libya and North Korea?" he said. "For an organization that claims to offer moral direction, it appears that Human Rights Watch has seriously lost its moral compass."
dat heeft toch geen nut?quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hamas maakt booby-traps van mannequins omdat ze er vanuit gaan dat Israëlische soldaten schrikken en schieten.
Daaruit kun je opmaken dat de Palestijnen weten dat het een zooitje zwaar bewapende zenuwpezen (Wie niet in zo'n situatie?) zijn die schieten op alles wat verdacht is.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat heeft toch geen nut?
het is toch niet Die Hard 7 waarbij dingen gewoon spontaan ontploffen als je er wat kogels doorheen jaagt?
bovendien schieten ze er niet van 1 meter afstand op
het heeft pas nut om (aangeklede) poppen te gebruiken als je weet dat ze het komen inspecteren
Bronquote:In one apartment building in Zeitoun, in northern Gaza, Hamas set an inventive, deadly trap. According to an Israeli journalist embedded with Israeli troops, the militants placed a mannequin in a hallway off the building’s main entrance. They hoped to draw fire from Israeli soldiers who might, through the blur of night vision goggles and split-second decisions, mistake the figure for a fighter. The mannequin was rigged to explode and bring down the building.
Ja het gaat er vanuit Israelisch oogpunt om de eigen verliezen te minimaliseren. Of daardoor extra Palestijnen omkomen doet er niet toe.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dus maken we ze gewoon allebei af, want eigen schuld, dikke bult.
Hahahahaquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:12 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het zal mij in ieder geval niet verbazen dat de israelisch per saldo meer palestijnse mensenlevens redden (door bijvoorbeeld behandeling in israelische ziekenhuizen) dan dat ze afschieten. En daarnaast zijn de arabieren maar wat blij met de joodse bevolking.
ja boobytraps zijn niets nieuws, je ziet ze in die regio ook wel is op dode en gewonde strijdersquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:29 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
[..]
Bron
Het is maar 1 voorbeeldje, maar op zich wel tekenend.
zie editquote:[..]
Niet?
Dus als er een groepje zwaar bewapende en zenuwachtige soldaten door mijn straat loopt en ik blijf lekker binnen, dan ben ik 'niet zo slim'?
arabieren zijn niet per definitie palestijnenquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
HahahahaPalastijnen mogen Israel niet eens in. Uit de Palastijnse gebieden. En de Joodse bevolking blij met Palastijnen.
In Nederland wellicht. Maar sinds WO2 wordt soldaten juist geleerd te schieten en vooral niet te denken. Verliezen in WO1 en 2 waren door dat soldaten dat wel eerst nadachten en dan pas schoten namelijk te hoog. Dus eigenlijk sinds Neurenberg juist wel.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat wordt soldaten sinds Neuremberg al niet meer geleerd
De instructie was, schiet op alles wat verdacht is. De Palestijnen weten dat.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:35 schreef sp3c het volgende:
ja boobytraps zijn niets nieuws, je ziet ze in die regio ook wel is op dode en gewonde strijders
maar heeft het wat te maken met de geweldsinstructie in kwestie
Zie editquote:zie edit
heel de NAVO ... op zijn allerminstquote:
als je te hoog schiet dan heeft dat te maken met hoe goed je kan schieten niet of je al dan niet nadenkt over wat je aan het doen bentquote:Maar sinds WO2 wordt soldaten juist geleerd te schieten en vooral niet te denken. Verliezen in WO1 en 2 waren door dat soldaten dat wel eerst nadachten en dan pas schoten namelijk te hoog. Dus eigenlijk sinds Neurenberg juist wel.
nou dat betwist ik dusquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:40 schreef SicSicSics het volgende:
V
[..]
De instructie was, schiet op alles wat verdacht is. De Palestijnen weten dat.
Dan doe je er toch alles aan om niet verdacht te zijn/ in de vuurlinie te komen?
Dat was een beetje het [punt wat ik wilde maken.
quote:[..]
Zie edit
Hoe meer Palestijnen het hoekje omgaan in de Gaza des te beter het is. Het ruimt gewoon op. Ongeacht ofdat het volwassenen of kids zijn. Want de kids van vandaag zijn de terroristen van morgen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:46 schreef buachaille het volgende:
Weer zo'n huilcampagne van de vijanden van israel gebaseerd op zogenaamde anonieme verklaringen![]()
Ik dacht dat we de vorige lastercampagne hier op het forum toch goed hadden ontmaskerd (eigenlijk ontsluierd), nee beginnen ze opnieuw![]()
![]()
![]()
[..]
Er staat duidelijk in een KOEIE letters Het paroolquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:51 schreef buachaille het volgende:
Kommaar, je kunt beter een link plaatsen van dat artikel. Het is niet geoorloofd om artikelen uit andere media zonder te kopiëren/plakken heb ik begrepen. Alleen de eerste 50 woorden kunnen met bronvermelding worden overgenomen, op deze manier ben je strafbaar.
Er staan duidelijk VEEL MEER dan 50 woorden!quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:54 schreef KomMaar het volgende:
[..]
Er staat duidelijk in een KOEIE letters Het parool
Dat is precies de gedachtegang daar. Daarom is het ook terecht dat mensenrechtenorganisaties Israel op het matje roepenquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja het gaat er vanuit Israelisch oogpunt om de eigen verliezen te minimaliseren. Of daardoor extra Palestijnen omkomen doet er niet toe.
Nou dat ben ik niet met je eens, ik wens de "palestijnen" het allerbeste toe in de landen waar ze vandan komen, men dient echter niet de israelisch het leven zuur te maken. Op zich heb ik wel te doen met het volk dat een speelbal is van islamistische machthebbers.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:52 schreef turnpoint76 het volgende:
Hoe meer Palestijnen het hoekje omgaan in de Gaza des te beter het is. Het ruimt gewoon op. Ongeacht ofdat het volwassenen of kids zijn. Want de kids van vandaag zijn de terroristen van morgen.
[ afbeelding ]
Als een soldaat nadenkt over het neerschieten van een mogelijke tegenstander is het een dode soldaat is de huidige manrier van denken. Soldaten in Isreal en de VS worden volgens deze manier van denken opgeleid. Nadeel is dat met name in Irak en de Palastijnse gebieden soldaten getraind in deze manier van denken. Ook in steden met burgers worden ingezet. Met alle gevolgen voor de burgers in die steden vandien.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
heel de NAVO ... op zijn allerminst
[..]
als je te hoog schiet dan heeft dat te maken met hoe goed je kan schieten niet of je al dan niet nadenkt over wat je aan het doen bent
Het is het equivalent van: in land X gaan door verkeer alleen al 100 mensen per dag dood. Kun je moeilijk volhouden dat '300 doden' een zware tol voor een oorlog is.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
onzinquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als een soldaat nadenkt over het neerschieten van een mogelijke tegenstander is het een dode soldaat is de huidige manrier van denken. Soldaten in Isreal en de VS worden volgens deze manier van denken opgeleid. Nadeel is dat met name in Irak en de Palastijnse gebieden soldaten getraind in deze manier van denken. Ook in steden met burgers worden ingezet. Met alle gevolgen voor de burgers in die steden vandien.
Ja en suprise surprise heeft elke militair die doelstelling.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja het gaat er vanuit Israelisch oogpunt om de eigen verliezen te minimaliseren. Of daardoor extra Palestijnen omkomen doet er niet toe.
Maar misschien is het handig dat jij de realiteit niet invult zoals het je goeddunkt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tegenwoordig worden als het goed is soldaten geleerd helemaal niet te denken maar gewoon te schieten.
"Willekeurig moorden", wat een onzin als een IDF soldaat toevallig een scheet in de richting van de palestijnse gebieden maakt dan is er al weer één van de vele zich vervelende NGO's die er rapportage van maakt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:25 schreef marcb1974 het volgende:
Heeft het Israëlische leger trouwens niet iets van dat je een bevel mag weigeren om willekeurig te moorden?
Waarom?quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:55 schreef EricT het volgende:
[..]
Dat is precies de gedachtegang daar. Daarom is het ook terecht dat mensenrechtenorganisaties Israel op het matje roepen
Sowieso, ik moet het eerste leger nog tegenkomen die eerst vriendelijk gaat vragen "bent u terrorist en is het oké als ik u neerschiet als het antwoord ja is?".quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:28 schreef buachaille het volgende:
[..]
"Willekeurig moorden", wat een onzin als een IDF soldaat toevallig een scheet in de richting van de palestijnse gebieden maakt dan is er al weer één van de vele zich vervelende NGO's die er rapportage van maakt.
Volgens mij ben je vrij snel door je kogels heen als je schiet op alles wat beweegt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Sowieso, ik moet het eerste leger nog tegenkomen die eerst vriendelijk gaat vragen "bent u terrorist en is het oké als ik u neerschiet als het antwoord ja is?".
Natuurlijk schieten ze op alles wat beweegt, oorlog is per slot van rekening geen tikkertje. Doden of gedood wordenAl die mensen hier met hun schijn-medelijden met de Palestijnen
Tja je kan ook wachten en om hun paspoort vragen om te kijken of ze wel echt zijn wie ze zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij ben je vrij snel door je kogels heen als je schiet op alles wat beweegt.
*pang*quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:13 schreef Monolith het volgende:
Volgens mij ben je vrij snel door je kogels heen als je schiet op alles wat beweegt.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Sowieso, ik moet het eerste leger nog tegenkomen die eerst vriendelijk gaat vragen "bent u terrorist en is het oké als ik u neerschiet als het antwoord ja is?".
Natuurlijk schieten ze op alles wat beweegt, oorlog is per slot van rekening geen tikkertje. Doden of gedood wordenAl die mensen hier met hun schijn-medelijden met de Palestijnen
als je volwassen medenkt dan vind je nogal een grijs gebied tussen 'ik schiet op alles wat beweegt' en 'ik schiet pas na in drievoud geschreven verklaring dat meneer terrorist is' volgens mijquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Tja je kan ook wachten en om hun paspoort vragen om te kijken of ze wel echt zijn wie ze zijn.
Uiteraard is er verschil, maar ik kan ze niet kwalijk nemen dat ze liever het zekere voor het onzekere nemen. Een beetje het Amerikaanse motto "Shoot first, ask questions later". Het is wellicht wat 'oneerlijk' maar oorlog is dan ook niet bedoeld om 'eerlijk' te zijn. Anders was een schaakspel ook wel voldoende.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
als je volwassen medenkt dan vind je nogal een grijs gebied tussen 'ik schiet op alles wat beweegt' en 'ik schiet pas na in drievoud geschreven verklaring dat meneer terrorist is' volgens mij
kun je lekker simpel dingen gaan lopen schreeuwen maar daar wordt de discussie niet echt beter op
Tot op zekere hoogte (ligt aan je persoonlijke opinie) is dat wel jammer natuurlijk, Israël is erg afhankelijk van internationale opinie. Ware het niet zo, dan zou het wel anders lopen/gelopen zijn. Of we dan met z'n allen zaten te treuren over het totale weggevaagde Palestijnse volk, of dat we nu met z'n allen zaten te juichen over eindelijk vrede (door conflict) zal altijd onbeantwoord blijven.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:46 schreef sp3c het volgende:
niemand heeft het over eerlijk of oneerlijk ,,,
en of jij het ze al dan niet kwalijk neemt doet er weinig toe, de internationale gemeenschap neemt het ze wel kwalijk, ze moeten elke dode Palestijn verklaren en als die verklaring te vaak 'tjsjah ... oeps' is dan droogt het geld en de support (ja ook dat van de Amerikanen) op een gegeven moment op
moet je ineens volle pond gaan betalen voor bv je duikboten of met eigen geld betalen voor je oversized luchtmacht om maar wat te noemen ... zo rijk zijn ze niet hoor
Dat valt volgens mij wel mee.quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof dat 'alles wat beweegt' zich niet exclusief beperkt tot homo sapiens of zelfs organismen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:08 schreef HarryP het volgende:
[..]
Dat valt volgens mij wel mee.
Is een beetje het Darwin principe, oorlog is geen spelletje, als je dom genoeg bent om zo'n strijd niet uit de weg te gaan dan ben je gewoon het haasje. Ik neem aan dat de meeste mensen dus wel gevlucht waren. (behalve die mensen die als menselijk schild gebruikt werden door Hamas).
Die discussie speelde wel, omdat veel Israëliers zich nogal ergerden aan het 'Befehl ist befehl' verweer van veel Duitsers. Er zou altijd de uitzondering van de menselijkheid moeten zijn. Ik geloof dat die Spector, een helicopterpiloot die weigerde te schieten op burgerdoelen zich daar op beriep. Maar volgens mij is het niet formeel.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:25 schreef marcb1974 het volgende:
Heeft het Israëlische leger trouwens niet iets van dat je een bevel mag weigeren om willekeurig te moorden?
eeuh, met meer dan 4000 mensen per km² en alle grenzen afgesloten .. waar zou je naar toe kunnen vluchten?quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:08 schreef HarryP het volgende:
[..]
Dat valt volgens mij wel mee.
Is een beetje het Darwin principe, oorlog is geen spelletje, als je dom genoeg bent om zo'n strijd niet uit de weg te gaan dan ben je gewoon het haasje. Ik neem aan dat de meeste mensen dus wel gevlucht waren. (behalve die mensen die als menselijk schild gebruikt werden door Hamas).
Deze logica zegt wat mij betreft alles over jouw beperkte discussievaardigheden, wat maakt het in godsnaam uit of er meer moslims dan joden zijn? De dood van een Nederlander is toch ook niet minder erg dan die van een Luxemburger omdat er minder Luxemburgers zijn?quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:34 schreef buachaille het volgende:
*** Over die cijfers (1400 dode palestijnse arabieren, 13 israeliers): er zijn 1.000.000.000 moslims op deze wereld, dat is dus: 0,00014% dooien. Er zijn 12.000.000 joden, dat is dus 0,0077% dooien 55 keer zoveel joden omgekomen in deze afschuwelijke oorlog.
En dat heb je hier vandaan gedachtengeleesd? Zelfs Jomanda claimt niet te weten wat 1 miljoen mensen stiekem denken.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:12 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het zal mij in ieder geval niet verbazen dat de israelisch per saldo meer palestijnse mensenlevens redden (door bijvoorbeeld behandeling in israelische ziekenhuizen) dan dat ze afschieten. En daarnaast zijn de arabieren maar wat blij met de joodse bevolking. De 1 miljoen arabieren in israel zouden voor geen goud weg willen onder joods bestuur (al durft niemand dat toe te geven). Door de anti-semitische aandacht van de wereld voor het palestijns-arabisch probleem worden de arabieren geholpen door ontelbare NGO's waardoor het mogelijk is gemaakt dat de palestijnse baarmoeder de hoogste productiviteit ter wereld behaalt. Als je al dat soort verborgen zaken meeneemt dan is het te belachelijk voor woorden om te stellen dat de israelisch nadelig zijn voor de palestijnse populatie.
Meest realistische post in dit topic!quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:46 schreef sp3c het volgende:
niemand heeft het over eerlijk of oneerlijk ,,,
en of jij het ze al dan niet kwalijk neemt doet er weinig toe, de internationale gemeenschap neemt het ze wel kwalijk, ze moeten elke dode Palestijn verklaren en als die verklaring te vaak 'tjsjah ... oeps' is dan droogt het geld en de support (ja ook dat van de Amerikanen) op een gegeven moment op
moet je ineens volle pond gaan betalen voor bv je duikboten of met eigen geld betalen voor je oversized luchtmacht om maar wat te noemen ... zo rijk zijn ze niet hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |