quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:57 schreef Argento het volgende:
Nee, helaas. Had je bij je eerste gesprek moeten zeggen. Nu ben je verplicht om je de hele zomer naar de klote te werken voor nog geen drie euro per uur.
Een beller is altijd snellerquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:50 schreef Scarface150993 het volgende:
Is het nu nog mogelijk om af te zeggen ? En wat is de beste manier om dat te doen , want ze verwachten dat ik morgen word aan genomenen en dan kom ik lekker eventjes afzeggen.
Wat is de beste manier om nee te zeggen ?
En hoeveel belasting denk je dat er van dat lage loontje af zal gaan?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:47 schreef Scarface150993 het volgende:
Jah dat is het ook maar dat is dan 3.90 NETTO. Bij die andere is het 3.95 BRUTO !
0 Euro.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:00 schreef Scarface150993 het volgende:
weet ik niet vast wel 1 euro of zoiets , waardoor ik weer 2.95 over heb...
ej bent 15 dan is je salaris idd rond de 3,95 netto (want in jou geval is netto = bruto)quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:47 schreef Scarface150993 het volgende:
Jah dat is het ook maar dat is dan 3.90 NETTO. Bij die andere is het 3.95 BRUTO !
Gastquote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:08 schreef Scarface150993 het volgende:
Nu bellen ? Ik heb morge 1 uur in middag al gesprek. Ik heb hun nummer niet eens en als ik die AH nummer bel krijg ik die klantenservice dinges te pakken.
Wat doen ze gedurende dat uur dan? Met tranen in de ogen een beetje door de zaak ijsberen, wanhopig afvragend waar TS toch blijft?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Ze zitten er echt niet mee hoor. Na een uur zijn ze je alweer vergeten.
Nee, in de hoek in foetushouding. 112: Werknemer vermist.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:12 schreef Argento het volgende:
[..]
Wat doen ze gedurende dat uur dan? Met tranen in de ogen een beetje door de zaak ijsberen, wanhopig afvragend waar TS toch blijft?
Goed vergelijk.....quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:26 schreef Scarface150993 het volgende:
YEAH XD lol
Ik ga gewoon morgen ff proberen te bellen anders ga ik ze gwn skippen.... Echt bizar voor hoe weinig ze je een hele uur bezig willen houden. Met mijn folderswijk verdien ik zelfs 10 euro per week en ik ben al in een half uurtje klaar.
Hoeveel uur mag je werken als 15-jarige?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:42 schreef Scarface150993 het volgende:
Lekker bezig hier ,
Ik ben 15 verdomme xD Ik had eerst een heel leuk gesprek , toen ik vroeg om de salaris die ik zou krijgen was ik fucking verbaast man. HIj zei dat die 2.95 bruto waren daar komt 1 euro vakantiegeld per uur bij. Dat is 3.95 bruto...
Ik moet toch eerst weten hoeveel ik verdien voor ik mijn baan kan accepteren , dus ik ging naar huis ineens ik denk shit. Ik ga heel erg ver voor maar 2.95. Nu wil ik niet meer. Ik heb al een albert heijn in de buurt gevonden die 3.90 netto geeft, of een McDonalds hier in de buurt geeft ook zoiets.
Ik ga gewoon naar ze toe want ik had al een afspraak gemaakt alles. Ik ga zeggen zeggen dat ik van gedachte ben veranderd en dat ik een beter betaalde baan dichter in de buurt heb gevonden.
Niet als je 15 bent, dan lijkt het me een heel redelijk bedrag.quote:
Zeker. Nu gaat hij naar de MC donalds omdat ze daar 3.90 netto gevenquote:Op woensdag 15 juli 2009 08:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niet als je 15 bent, dan lijkt het me een heel redelijk bedrag.
Tsja als je denkt dat je het ergens anders beter krijgt......quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:21 schreef rene90 het volgende:
[..]
Zeker. Nu gaat hij naar de MC donalds omdat ze daar 3.90 netto geven![]()
Terwijl er al gezegd is dat je op die leeftijd (vrijwel) geen belasting betaald.
TNT Post, alsjeblieft, graag gedaanquote:Op woensdag 15 juli 2009 12:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
3,95 euro....nou nou, wat een ramp als 15-jarige. Dat is een compleet normaal uurloon voor 15-jarigen.
Maar goed, meneer denkt vast dat hij als enige, in tegenstelling tot al die andere 15-jarigen, wel in staat een topbaan te vinden voor 10 euro per uur. Succes!
Wie het kleine niet eert......
Oh ja, Het minimum jeugdloon is c.a. ¤2,72 voor een 15-jarige. Succes met het vinden van die ene baan in de omgeving waar je veel meer kan verdienen!
Ach ja, begrijpend lezen is best lastig.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:21 schreef rene90 het volgende:
[..]
Zeker. Nu gaat hij naar de MC donalds omdat ze daar 3.90 netto geven![]()
Terwijl er al gezegd is dat je op die leeftijd (vrijwel) geen belasting betaald.
Als ik het nu voor mijzelf bekijk is 3 euro inderdaad heel weinig,quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:26 schreef Scarface150993 het volgende:
Ik doe het niet alleen omdat ik weinig verdien, het is ook te ver voor mij. En ze hebben allemaal een standaard contract die ze zo uitprinten dus geen probleem als ik afbel.
Ik heb al afgebeld en ze zeiden gewoon : Oke bedankt voor het melden en succes nog verder xD De MCdonalds lijkt me veel gezelliger dan de Albert Heijn en ook makkelijker.
Het was 3.95 BRUTO als ik de vakantieloon erbij rekende. Dus eigenlijk is het 2.95 BRUTO en dat is echt fucking weinig man. Vinden jullie dat normaal 2.95 ? Een hele uur werken voor 3 euro's , en niet eens wat extra's ofzo. Jammer dat ik pas 16 word net wanneer de zomervakantie eindigt. Volgende jaar Havo-5 Examenjaar dus dan wil ik niet werken.
Ja.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:26 schreef Scarface150993 het volgende:
Vinden jullie dat normaal 2.95 ?
Voor iemand van 15 is 2,95 per uur heel normaal.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:26 schreef Scarface150993 het volgende:
Ik doe het niet alleen omdat ik weinig verdien, het is ook te ver voor mij. En ze hebben allemaal een standaard contract die ze zo uitprinten dus geen probleem als ik afbel.
Ik heb al afgebeld en ze zeiden gewoon : Oke bedankt voor het melden en succes nog verder xD De MCdonalds lijkt me veel gezelliger dan de Albert Heijn en ook makkelijker.
Het was 3.95 BRUTO als ik de vakantieloon erbij rekende. Dus eigenlijk is het 2.95 BRUTO en dat is echt fucking weinig man. Vinden jullie dat normaal 2.95 ? Een hele uur werken voor 3 euro's , en niet eens wat extra's ofzo. Jammer dat ik pas 16 word net wanneer de zomervakantie eindigt. Volgende jaar Havo-5 Examenjaar dus dan wil ik niet werken.
En dat ja....quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:51 schreef Peter het volgende:
Voor iemand met dit taalgebruik is de McDonalds prima.
Gast, ik ga je echt niet afzeiken; als ik dichtbij huis dezelfde of een leukere baan kon krijgen voor hetzelfde salaris, zou ik ook niet ver willen reizen. Dus daarin heb je helemaal gelijk. Maar.... je doet binnen afzienbare tijd Havo-5 eindexamen, en kennelijk weet je het verschil tussen "die" en "dat" niet ,en dát is wel heel erg. Tenzij je pas twee jaar in NL bent, dat vergeef ik het je wel....quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:26 schreef Scarface150993 het volgende:
Volgende jaar Havo-5 Examenjaar dus dan wil ik niet werken.
Hoelang geleden is dat dusquote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:05 schreef freecell het volgende:
Je had het beter eerst wel kunnen aannemen tót je iets beters had
Met een beetje pech krijg je nu helemaal niks meer voor de vakantie.
En ik werkte toen ik 15 was voor 2 GULDEN 75
Vrij normaalquote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:12 schreef rene90 het volgende:
[..]
Voor die tijd was dat vast een goed salaris?
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:05 schreef freecell het volgende:
Je had het beter eerst wel kunnen aannemen tót je iets beters had
Met een beetje pech krijg je nu helemaal niks meer voor de vakantie.
En ik werkte toen ik 15 was voor 2 GULDEN 75
maar in ieder geval niet werkschuw en te beroerd om voor een appel en ei te werken.... zoals veel jongeren tegenwoordig....quote:Op zaterdag 18 juli 2009 08:23 schreef freecell het volgende:
Met folderen (en ook nog jonger) verdiende je inderdaad nog minder
Maar ik werkte in de zomer in een broeikasDan mag je ook best wat meer verdienen, haha
Ben je puber en aan het einde van de dag ben je groen, plakkerig en stink je naar rotte plant en zweet
Say what? Is het in Nederland al zo communistisch geworden?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:57 schreef Bamba het volgende:
Het lijkt me sterk dat ze bij de ene Albert Heijn je meer per uur betalen als bij de anderen. AH heeft zich namelijk gewoon te houden aan de wettelijk vastgestelde uurlonen. Geloof dat dat bij franchise zelfs niet anders is. Daarbij krijg je tegenwoordig je vakantiegeld, winstuitkering en adv uren iedere maand uitbetaald. Eventuele overuren zitten daar ook bij. En nee, 2.95 bruto is niet veel voor een volwassene, maar voor iemand van 15 jaar is dat een heel normaal loon.
Onzin, natuurlijk moeten ze meer, of in ieder geval het minimumloon betalen en ook moet er rekening gehouden worden met het loon volgens de CAO, maar een bedrijf echt wel meer betalen dan dat, alleen niet minder.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:57 schreef Bamba het volgende:
Het lijkt me sterk dat ze bij de ene Albert Heijn je meer per uur betalen als bij de anderen. AH heeft zich namelijk gewoon te houden aan de wettelijk vastgestelde uurlonen. Geloof dat dat bij franchise zelfs niet anders is. Daarbij krijg je tegenwoordig je vakantiegeld, winstuitkering en adv uren iedere maand uitbetaald. Eventuele overuren zitten daar ook bij. En nee, 2.95 bruto is niet veel voor een volwassene, maar voor iemand van 15 jaar is dat een heel normaal loon.
Dan is dat anders dan de Albert Heijn waar ik bij werk, want hier krijgen ze wel gewoon een contract op basis van bepaalde uren (over het algemeen 24-48 uren contract per maand). En ik bedoelde niet het minimumloon, maar Albert Heijn heeft salarisschalen voor leeftijden tot geloof ik 21 jaar. Ieder jaar gaan ze dus een bepaald bedrag omhoog (indidentele salarisverhogingen uit beschouwing gelaten) Vanaf 21 jaar gaat het salaris niet meer per kalenderleeftijd omhoog, alleen nog bij algemene salarisverhogingen of promotie van functie. En ik ben zelf vakkenvuller met een 12 uren contract en ik krijg toch echt iedere maand een stukje winstuitkering betaald.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:28 schreef Darrus het volgende:
[..]
Onzin, natuurlijk moeten ze meer, of in ieder geval het minimumloon betalen en ook moet er rekening gehouden worden met het loon volgens de CAO, maar een bedrijf echt wel meer betalen dan dat, alleen niet minder.
Dat vakkenvullers een winstuitkering krijgen lijkt me echt heel erg sterk, bij de franchise die ik ken hier in de buurt is daar echt geen sprake van. En overuren heb je niet, want als je als vakantiekracht bij de AH werkt krijg je gegarandeerd een nul-urencontract
Ah interessant, en jij werkt bij een franchise? Of bij een AH van AH zelf?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:24 schreef Bamba het volgende:
[..]
Dan is dat anders dan de Albert Heijn waar ik bij werk, want hier krijgen ze wel gewoon een contract op basis van bepaalde uren (over het algemeen 24-48 uren contract per maand). En ik bedoelde niet het minimumloon, maar Albert Heijn heeft salarisschalen voor leeftijden tot geloof ik 21 jaar. Ieder jaar gaan ze dus een bepaald bedrag omhoog (indidentele salarisverhogingen uit beschouwing gelaten) Vanaf 21 jaar gaat het salaris niet meer per kalenderleeftijd omhoog, alleen nog bij algemene salarisverhogingen of promotie van functie. En ik ben zelf vakkenvuller met een 12 uren contract en ik krijg toch echt iedere maand een stukje winstuitkering betaald.
Bruto en netto is voor een dergelijk uurloon vrijwel hetzelfde. Dat zal misschien 20 cent schelen, ofzo. Wel zorgen dat je loonheffingskorting krijgt, anders krijg je 1/3e van je inkomsten pas volgend jaar juni. Als ik jou was zou ik de AH zeker prefereren boven de Mac.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:47 schreef Scarface150993 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |