abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70971882
Vorige deel: Zwangerschap en geboorte deel 522

Deelnemers:

25 juli 2009: Innepin
30 juli 2009: Urla (meisje)
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap *** (meisje)
31 juli 2009: Nijna
16 augustus 2009: Chan (jongen)
18 augustus 2009: huuphuup (meisje)
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie *** (jongen)
21 augustus 2009: Kersjes (jongen)
24 augustus 2009: Poppedein (meisje)
*** 25 augustus 2009: DuchessX en Juup© *** (meisje)
25 augustus 2009: SilkTie (papa, )
25 augustus 2009: hi_flyer & bromfly_er
30 augustus 2009: Murp (papa)
17 september 2009: Stiemie (meisje)
17 september 2009: Linda2205 (meisje)
17 september 2009: mefke79
17 september 2009: Ca.ra
20 september 2009: Ssserpente (meisje)
22 september 2009: XXXKarinXXX
25 september 2009: Rekkie (papa)
28 september 2009: Takkembah (meisje)
03 oktober 2009: RockabeIIa (rocker )
07 oktober 2009: Xenia (meisje)
09 oktober 2009: Sorbootje (meisje)
10 oktober 2009: het-is-mij
11 oktober 2009: Martine1984 (jongen)
13 oktober 2009: Rubey (meisje)
16 oktober 2009: Sproet-je
27 oktober 2009: lunastar
03 november 2009: Troel en Bert
03 november 2009: Twinkly (jongen)
11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup (meisje)
29 november 2009: Poppejans
03 december 2009: Aoraki
04 december 2009: Incantrix
05 december 2009: Guuzewuus
06 december 2009: Meimeltje
08 december 2009: Bucko
12 december 2009: Amaranta (was Bumbaloe)
22 december 2009: Lijnloos
27 december 2009: lily
30 december 2009: Vlindur
31 december 2009: Beessie-Jen

2010

01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules
04 januari 2010: Tan
09 januari 2010: CalamityJane
12 januari 2010: Faja-lobi
26 januari 2010: flowerbox
30 januari 2010: vrouwtje-theelepel
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: octopussy
15 februari 2010: Ymme
15 februari 2010: sindell
16 februari 2010: Asyniur
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky ***
20 februari 2010: freecell
01 maart 2010: Leonieke
-- maart 2010: Webkim

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 14-07-2009 22:55:30 ]
pi_70971966
Nu weet ik alleen niet hoe ik de laatste posts hier gequote krijg??
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:44:44 #3
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_70972005
Jeeeeeejj, MeNicole, gefeliciteerd, wat ontzettend leuk!! Héél veel geluk voor jou, je lief en de kleine hummel

Poppejans, oeh, jullie maken er een verassing van, spannend! Ik ben benieuwd hoor Moet ik wel lang wachten eer ik weet of ik het goed heb bij jou of niet (al hoop ik op die spoiler, dan ga ik je posts heel hard in de gaten houden, haha ), ik had al gezegd dat ik bij jou heel erg een meisjesgevoel heb toch?

BJ, dat gaat hard he? Dat betekent dat jij ook helemaal niet meer zo lang hoeft te wachten trouwens Wil jij eigenlijk weten of het een jongetje of een meisje is?

Panda en Innepin, whoohoo, onze nieuwe lijsttrekkers! Da's toch wel weer confronterend na zoveel kop-in-het-zand-politiek te hebben bedreven denk ik, Innepin?

Lily, vervelend dat je niets hebt gehoord van je VK, dat zou mij eigenlijk ook wel een beetje dwars zitten. En ja, als bij deze zwangerschap je behoeften zijn veranderd kan iemand bij wie je de vorige keer heel tevreden was nu misschien niet meer zo goed bij je passen? Ik vind het in elk geval geen vreemde vraag hoor, doordat de 20-wekenecho er bij mij tussendoor zit zie ik mijn VK ook heel lang niet, maar terwijl we dat afspraken heeft ze me wel 3 keer op het hart gedrukt dat ik áltijd mag belln om nog een afspraak tussendoor te maken omdat ik dat fijn vind, iets wil weten of gewoon omdat ik het hartje nog een keertje wil horen. Vond ik superrelaxed van haar

Ondertussen heb ik zonet ook nog even mijn VK gebeld over een eventuele griepprik en de pijn die ik telkens in mijn rug heb en ik heb duidelijke, goed toepasbare adviezen gekregen. Blij mee! Op naar morgen dus maar (ik slaap verder alleen maar, dus dat is snel al denk ik) en dan kijken of ik gelijk heb of mijn lief. Ik heb namelijk heel erg het gevoel dat wij een jongetje krijgen, terwijl manlief er absoluut van is overtuigd dat het een meisje wordt. Ben toch wel nieuwsgierig en vind het stiekum wel jammer dat ik nu ziek ben, anders konden we meteen ff naar de winkel om -net als Ymme - weer wat leuke pakjes te kopen Ik had al helemaal tegen lief gezegd "áls het een meid wordt wil ik per direct naar de H&M om álle Hello Kitty-pakjes te kopen die ik kan vinden!" maar die vlieger gaat even niet op. Och, dit weekend is ook goed

(zo, duffe doos ben ik, ik me maar afvragen waarom ik ineens niet meer mocht posten.. Haha, is gewoon het topic dicht )
3!
pi_70972006
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:45 schreef Kersjes het volgende:
Trouwens, nog even een tip wat wasgoed enzo betreft: schaf een eigen wasmand voor de baby aan!
M. komt bijvoorbeeld standaard thuis met motorolie, accuzuur en meer van dat soort troep op zijn werkkleding, niet bepaald iets waar je de schattige tere babykleertjes aan bloot wil stellen. Nu doen vast niet alle mannen zulk vies werk als de mijne, maar een eigen mand voor al het fijne babyspul is echt heel handig!
Supertip, zelf nog niet eens aan gedacht! ook een automonteur dus?

MeNicole gefeliciteerd met Leander Ben heel benieuwd naar je bevallingsverhaal!
pi_70972017
ho net te laat met posten

ik wilde zeggen dat bij mij die navelbandjes ook niet in het kraampakket zaten, wel de navelklemmen, maar niet de bandjes en dat ik ook de kas van Hema gespekt heb het stond hier op de uitzetlijst die ik van kraamzorg heb gehad dus ik heb gewoon maar alles gehaald daarvan
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70972069
Ahum, ik zie mezelf gewoon in het lijstje in de OP staan zonder te hoeven scrollen
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:50:25 #7
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_70972174
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:44 schreef Incantrix het volgende:

BJ, dat gaat hard he? Dat betekent dat jij ook helemaal niet meer zo lang hoeft te wachten trouwens Wil jij eigenlijk weten of het een jongetje of een meisje is?

ja dat schiet op he? ik leef wel een beetje naar onze 20 weken toe eigenlijk
wij willen niet weten wat het wordt.. lijkt me een leuke verrassing om het niet te weten en er lekker over te blijven dromen...
maaaaar ik kan me ook voorstellen dat anderen het WEL graag willen weten hoor ik ben ook wel errrrg nieuwsgierig.
maar ben ook ERG bang dat, als we het wel weten, ik mijn mond voorbij praat ... haha

En natuurlijk voor Nicole de hartelijke felicitaties met de geboorte van haar zoontje Leander! Ik wens jullie met zijn 4en een hele fijne kraamperiode toe!
*en ben alweer nieuwsgierig naar de foto's van de verse beeb *

en ooo ja nieuwe koplopers op onze lijst kom maar op!!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_70972226
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:46 schreef WupWup het volgende:
Ahum, ik zie mezelf gewoon in het lijstje in de OP staan zonder te hoeven scrollen

eng he?

Ik ben benieuwd Incantrix naar wie gelijk krijgt van jullie beterschap voor je griep

Ik heb even een vraagje hier, ik wil zo'n sluitlaken bestellen nu maar ik zit te twijfelen over welke maat ik nodig heb. Dit staat op de site:

De maat van het sluitlaken is gelijk aan de broekmaat die u had voordat u zwanger werd (wanneer u niet meer dan 12 kg bent aangekomen). Het sluitlaken is verkrijgbaar in de volgende maten:

S: maten 34 en 36
M: maten 38 en 40
L: maten 42 en 44

nou had ik voor de zwangerschap maat 38/40 afhankelijk van het merk van de broek dus dan zou ik voor een M gaan. Maar ik ben wel meer dan 12 kg aangekomen. Nu al 14 en ik moet nog 5 weken ( ) dus dan zou ik weer een maat groter moeten nemen I guess. Maar aan de andere kant hou ik volgens mij ook wel bovengemiddeld vocht vast, maar ik weet niet voor hoeveel kilo's ik het vocht de schuld kan geven

advies advies! welke maat bestellen?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 16:53:10 #9
5428 crew  miss_sly
pi_70972276
Ow ja, deze week een paar 20-weken echo's. Spannend ladies
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_70972463
Ik spek dus de kas van de HEMA

Naja, ik schaf alles maar aan wat er op de uitzetlijst staat, beter teveel dan te weinig.
pi_70972513
Waar is dat sluitlaken voor dan? Ben je dat meteen na de bevalling nodig? Want dan zou ik voor de grotere maat gaan, je bent immers niet meteen je buikje kwijt.

MeNicole, gefeliciteerd met Leander!!!!! Woei!!!

Tjonge, potje in coma gelegen vanmiddag! Ruim 2 uur geslapen!
Eigenlijk stiekem best wel lekker, en het verwennen gaat door want ik ga zo met Meike bij mijn ouders pannenkoeken eten!
(mijn lief ging meteen vanuit het werk door naar de squashbaan)
Ik zag gister dat in Gravitamon-tabletjes meer ijzer zit als in Floradix. (in Floradix 54% adh en gravitamon 114%)
Dus ik geloof dat ik maar weer aan de pil ga!
Scheelt weer een goor drankje achterover slaan. En die Gravitamon heb ik nog wel staan, die ben ik al een paar maand aan het negeren geweest.

Morgen hebben wij de intake van de kraamzorg en een pretecho!
Het is een baby-ig weekje hier!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70972525
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:51 schreef huuphuup het volgende:

[..]

eng he?
Haha, nou dat gevoel moet nog komen denk ik. Momenteel ben ik vooral gewoon retenieuwsgierig naar hoe ze eruit zal zien en zal klinken en ruiken en of we de draagdoeken echt leuk gaan vinden en en en... Alhoewel ik wel gisteren een eerste opzet voor een bevallingsplan heb gemaakt
quote:
Ik heb even een vraagje hier, ik wil zo'n sluitlaken bestellen nu maar ik zit te twijfelen over welke maat ik nodig heb. Dit staat op de site:

De maat van het sluitlaken is gelijk aan de broekmaat die u had voordat u zwanger werd (wanneer u niet meer dan 12 kg bent aangekomen). Het sluitlaken is verkrijgbaar in de volgende maten:

S: maten 34 en 36
M: maten 38 en 40
L: maten 42 en 44

nou had ik voor de zwangerschap maat 38/40 afhankelijk van het merk van de broek dus dan zou ik voor een M gaan. Maar ik ben wel meer dan 12 kg aangekomen. Nu al 14 en ik moet nog 5 weken ( ) dus dan zou ik weer een maat groter moeten nemen I guess. Maar aan de andere kant hou ik volgens mij ook wel bovengemiddeld vocht vast, maar ik weet niet voor hoeveel kilo's ik het vocht de schuld kan geven

advies advies! welke maat bestellen?
Volgens mij zit jouw gewicht echt voornamelijk in al dat vocht en ga je onwijs plassen en zweten na de bevalling, dus persoonlijk zou ik gokken op de M
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:05:52 #13
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_70972663
MeNicole en vriend: van harte gefeliciteerd met jullie zoon Leander!
Mikael, van harte met je broertje!
Veel geluk samen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_70972700
Gefeliciteerd met je zoontje MeNicole!!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:07:12 #15
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_70972702
Ik zou ook gewoon voor een M gaan Huup.

Dat gefrut aan m'n buik heeft wel weer voor een harde buik gezorgd.
en soms wat gerommel.

Schrok wel stiekem even hoor, dat ze al gelijk begon, zo we gaan eens doornemen, wanneer u mag gaan bellen.
Word het weer een beetje echter.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_70972802
Karin dat sluitlaken is er voor om je buikspieren weer te laten sluiten en het schijnt prettig strak te voelen. Het lijkt mij wel wat omdat ik wel hou van prettig strak en omdat het me na de bevalling zo'n raar leeg gevoel lijkt in mn buik. Je draagt dat 7 of 9 dagen na de bevalling.
En mja ik twijfel dus over de maat omdat ik et meeste vocht in mn benen enzo vasthou en verder niet zo'n hele grote buik heb gekregen.

Haha Wup ik kijk er nu al naar uit ik neig nu zelf ook naar M, maar ik zou me zo'n doos voelen als t niet past
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:12:38 #17
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70972857
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:44 schreef WupWup het volgende:

[..]

ook een automonteur dus?
Eerste bedrijfsautotechnicus Alle manspersonen hier in huis hebben een passie voor vrachtwagens, graafmachines en meer van zulks.

MeNicole, daar ben je dan eindelijk! En toch nog een jongen inderdaad, wat zul je opgelucht zijn
Gefeliciteerd

Yikes, ik sta 9e in de lijst
En als ik net zo oostindisch blind ben als Innepin zelfs 8e
En volgens mij begin ik een beetje last te krijgen van voorwerk
Of het is die stomme blaasontsteking weer, in dat geval:
.... met gevoel voor drama....
pi_70972871
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Ik zag gister dat in Gravitamon-tabletjes meer ijzer zit als in Floradix. (in Floradix 54% adh en gravitamon 114%)
Dus ik geloof dat ik maar weer aan de pil ga!
Scheelt weer een goor drankje achterover slaan. En die Gravitamon heb ik nog wel staan, die ben ik al een paar maand aan het negeren geweest.

woah wat een verschil!
is het wel allebei milligram of allebei microgram?

hmm dan moet ik ook maar es een potje gravitamon halen geloof ik. Ijzer was gelukkig wel stabiel gebleven dus ik mag het tot de bevalling gewoon lekker zelf aankijken. Helemaal met het verlof op komst en dus minder drukte en meer slaaptijd denk ik dat ik de staalpillen maar lekker oversla
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:16:37 #19
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_70972983
Huupje, kun je die lui niet gewoon even mailen? Die hebben er over het algemeen meer ervaring mee, heb ik ook gedaan toen ik een écht ouderwets rijgcorset wilde voor onder mijn trouwjurk.. Die waren alleen online te vinden, dus heb ik gewoon zo'n tent gemaild en die hebben me van perfect advies voorzien Ennuhm, ja, ik ben ook zéér benieuwd wie van ons gelijk krijgt.. Ik lag vannacht al zo'n beetje te denken dat het eigenlijk echt heel raar voelt dat we zo weten wat we krijgen, want het kindeke zit dan gewoon nog in mijn buik enzo.. Superleuk wel!

Beesie-Jen: Haha, jah, dat is voor ons één van de redenen om er uiteindelijk maar geen geheim van te maken. De namen vertellen we niet, maar het geslacht, soit. Ik kan het me wel voorstellen dat het heel leuk is om zoiets echt júllie geheimpje te houden zoals bijv. Poppejans dat gaat doen, maar ik ben daar echt niet voor in de wieg gelegd en ik wil het vééls te graag weten Wel cool om het echt niet te weten denk ik, al zou ik dat nóóit aankunnen
3!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:20:49 #20
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_70973088
MeNicole van harte met jullie Leander en wij willen foto's...
pi_70973134
Gefeliciteerd met Leander, MeNicole!! En idd, fotooooosss willen we zien

Ik heb toevallig net ook een fles floradix gekocht, maar er zit 107% ijzer van de ADH in, niet 54%.....

Oh, en navelbandjes.. die hadden wij gekregen van een kennis, ik dacht dat het baby-sjaaltjes waren (voor mijn verdediging, het zat wel in een setje met mutsjes en slofjes )
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:27:40 #22
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_70973313
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:16 schreef Incantrix het volgende:

Beesie-Jen: Haha, jah, dat is voor ons één van de redenen om er uiteindelijk maar geen geheim van te maken. De namen vertellen we niet, maar het geslacht, soit. Ik kan het me wel voorstellen dat het heel leuk is om zoiets echt júllie geheimpje te houden zoals bijv. Poppejans dat gaat doen, maar ik ben daar echt niet voor in de wieg gelegd en ik wil het vééls te graag weten Wel cool om het echt niet te weten denk ik, al zou ik dat nóóit aankunnen
dat is natuurlijk ook een goede oplossing
en ik ben ook wel echt nieuwsgierig hoor, maar lijkt me ook zo bijzonder om te bevallen en dan pas te horen wat het is... (jaaa een babietje haha)..
en ik kan me echt NIET stilhouden, die 6 weken wachten met het de buitenwereld vertellen over onze zwangerschap was ook al erg moeilijk
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_70973353
MeNicole! Gefeliciteerd met jullie zoon!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_70973357
En weer weg

Onze Leander

[ Bericht 22% gewijzigd door MeNicole op 14-07-2009 19:50:51 ]
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:28:59 #25
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70973359
Huup, ik wil ook een sluitlaken dit keer
Ik wilde er gisteren een topic over openen want de oude topics zijn uit 2004-05. Mag jij ook wel doen ik wilde nog iets meer info verzamelen, vandaar...
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')