abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71009910
vast voedsel nog even uitstellen en hem gewoon de fles geven met wat vast voedsel er achter aan?
Tot hij een jaar is is de melkvoeding zijn hoofdvoeding, ook bij kunstvoeding, dus je kan gerust melk geven ookal eet hij daardoor minder vast.
pi_71011082
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 18:58 schreef owlet het volgende:
vast voedsel nog even uitstellen en hem gewoon de fles geven met wat vast voedsel er achter aan?
Tot hij een jaar is is de melkvoeding zijn hoofdvoeding, ook bij kunstvoeding, dus je kan gerust melk geven ookal eet hij daardoor minder vast.
dat, blijkbaar heeft hij gewoon nog behoefte aan de fles. mag best hoor. is een uitstekend knuffelmoment tenslotte je kan proberen wat te schuiven met wanneer je wat geeft. bij selene gaf ik groenten en fruit toen meer tussen flesjes in, ipv ter vervanging. zeker in het begin was het echt voor erbij, niet in plaats van.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:14:11 #53
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_71012090
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:14 schreef mikoxx het volgende:
Ja drie maanden lijkt dan idd nog ver weg. Wat is dat sneu zeg als ze zo tekeer gaan van die krampjes. De huis-tuin-en-keuken tips hebben we inmiddels allemaal wel geprobeerd en zo af en toe lijken ze ook wel wat te helpen. Verder maar aan de cinababy... en hopen dat het vannacht niet zo heftig is
Wat een mooi gewicht hebben je mannen al mamanik! Super! Geef je eigenlijk fles of borstvoeding?

Vandaag even naar de supermarkt gewandeld en normaal vinden ze dat superleuk, wandelen --> slapen! Maar vandaag even niet, gatsie wat is dat naar om met krijsende kindjes door de supermarkt te lopen zeg. Was snel weer thuis
Ben niet aan de borstvoeding begonnen dit keer dus flesvoeding!!
Ze slapen echt al de hele middag na de prikken, nu maar hopen dat ze dat vanacht ook doen!
pi_71012121
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:38 schreef simmu het volgende:

[..]

dat, blijkbaar heeft hij gewoon nog behoefte aan de fles. mag best hoor. is een uitstekend knuffelmoment tenslotte je kan proberen wat te schuiven met wanneer je wat geeft. bij selene gaf ik groenten en fruit toen meer tussen flesjes in, ipv ter vervanging. zeker in het begin was het echt voor erbij, niet in plaats van.
oke, dan doen we dat gewoon
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:20:32 #55
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71014174
Succes vannacht Mamanik, lijkt me erg zielig die eerstje prikjes
Mag je na de eerste prikjes eigenlijk naar t zwembad met ze?

Hoe lang laten jullie je kindje huilen? Ik lees zulke tegenstrijdige dingen.... laten huilen of niet? De een zegt, als je zeker weet dat er niks aan de hand kan zijn (geen honger, vieze luier oid), dan mag je ze gerust 20 min laten huilen en de ander zegt dat je een pasgeboren kindje niet moet laten huilen ivm zijn gevoel van veiligheid. De jongens zijn nu 4,5 week. Laten huilen of niet???
pi_71014260
Ik laat Tess niet te lang huilrn want dan slaat ze door en os ze ontroostbaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:23:27 #57
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_71014271
Mikoxx ik zou als ze zo klein zijn nog lekker knuffelen. Sommige kindjes hebben op die leeftijd nog gewoon mama/papa honger. Pas als ze naar je gaan lachen als je ze oppakt of meteen zoet zijn dan was het hier een teken dat het aandacht was maar toen waren ze allebei wel een stukje ouder. Je moet doen wat je zelf goed lijkt overigens.
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:27:30 #58
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71014415
Oke, dat is idd wat we doen, al is dat soms wel supervermoeiend... Laten huilen lukt ook niet zo goed eigenlijk vind t zo zielig....
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:29:55 #59
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_71014503
Dat is het ook als ze zo lekker klein nog zijn daar kon ik ook zo van genieten. Lekker samen op de bank hangen. Knuffelze...
pi_71014707
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:27 schreef mikoxx het volgende:
Oke, dat is idd wat we doen, al is dat soms wel supervermoeiend... Laten huilen lukt ook niet zo goed eigenlijk vind t zo zielig....
Ik vind het af en toe ook heel vermoeiend. Gisteravond kon ik er even niet tegen, ze bleef huilen/krijsen.
Ik vind het ook zo zielig.

Oh, de 27e hebben we een afspraak bij de kindetpsych. Kon ook de 20e maar dan moet m werken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 juli 2009 @ 21:37:47 #61
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71014765
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:20 schreef mikoxx het volgende:

Hoe lang laten jullie je kindje huilen? Ik lees zulke tegenstrijdige dingen.... laten huilen of niet? De een zegt, als je zeker weet dat er niks aan de hand kan zijn (geen honger, vieze luier oid), dan mag je ze gerust 20 min laten huilen en de ander zegt dat je een pasgeboren kindje niet moet laten huilen ivm zijn gevoel van veiligheid. De jongens zijn nu 4,5 week. Laten huilen of niet???
mij werd het ook gezegd.. 20 minuten laten huilen omdat ze dat nodig kunnen hebben om in slaap te komen... ik heb het nooit gedaan omdat het tegen mijn gevoel inging.. en nog.. hij is ruim zes maanden nu. hij huilt nooit, maar als hij huilt (bijv. bij het naar bed gaan) dan is er gewoon iets.. dan laat ik hem niet liggen.. als hij herrie moet maken om in slaap te vallen dan kletst ie gewoon, maar huilt hij niet.

ik zou ze dus gewoon lekker bij je nemen en troosten als jij dat wil
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 15 juli 2009 @ 22:04:42 #62
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71015667
Idd gewoon je gevoel volgen hoor

Ik had vandaag echt een -moment! W. had Maarten op het speel-puzzel-kleed voor de tv gelegd. Daarnaast staat dus o.a. de wii (de 'kast' dus). Kijk ik even later (was aan het koken)... ligt Maarten naast het speelkleed (naar achteren geschoven) en ik kijk nog eens... ligt er een schijfje (cd oid) naast hem (thank god, op zijn kop met de glimmende kant boven).. Ligt er dus het wii-fit spelletje naast hem, en die zat toch écht in de wii!!!!
Hoe hij dat nu voor elkaar gekregen heeft
18-11-2008 Maarten Alexander
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 juli 2009 @ 08:48:15 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71024130
ha ha marie, ja dan sta je toch wel even te kijken jah

stomme vraag; jan heeft nu drie tandjes, en de vierde snijtand (boven) staat op doorbreken. wat komt hierna als ik vragen mag? de kiezen toch? en dan pas de hoektandjes?

Jan heeft trouwens een nieuwe manier om mij een fijne goedemorgen te zeggen.. ik mag de dag beginnen met een poepluier op een nuchtere maag
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_71024463
Knap hoor Maarten
pi_71024521
Hihi die Maarten

Merel is nu sinds 5 nachten 's nachts flink tekeer aan het gaan. Ik begrijp echt niet waarom, want overdag is er niets aan de hand, maar ze huilt zo'n 3 uur per nacht (en niet aan 1 stuk, dus ik ben er echt veel mee in de weer). Ik denk dat ik toch de vervangende HA maar even bel om haar oren te laten checken, hoewel ik niet het idee heb dat ze daar last van heeft. Maar goed, ik loop inmiddels op m'n tandvlees Dus er moet wel iets veranderen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71024560
DJMO, ik liep me ook al af te vragen wat de volgende tand zou zijn Volgens mij komt er hier straks een derde ondertand door als ik het zo zie, maar dat duurt nog wel even als ik naar dat mini-bobbeltje kijk

Merel Ga eens slapen, je mama heeft rust nodig! Wel slim om even oren te laten checken! (waarom kopen wij moeder eigenlijk niet gewoon zo'n lampje, veel makkelijker )
pi_71024614
Ja inderdaad Sara heeft echt een heleboel oortjes ellende gehad, en ik hoop echt heel erg dat we dat niet weer krijgen. Maar goed, gelukkig is ze overdag in ieder geval wel blij
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:21:57 #68
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71026034
Wat vervelend voor Merel zeg...

Ik heb ook nog een vraagje. Joep valt zo tegen 21.00 in slaap en om 23.00 krijgt hij zijn laatste fles van 165 cc (overdag biedt ik 135 cc aan, maar die gaat vaak niet op. Die 165 cc drinkt hij wel vaak helemaal en dan slaapt hij tot 05.00/05.15, maar dan is hij wel klaar wakker en wil echt niet meer slapen, vaak even met mijn knuffelen in bed, maar dan heeft hij het echt gehad en staan we dus op. Vanmorgen was ik om 05.45 beneden. Is dat slim? Of moet ik hem toch terug in bed doen? Ik dacht namelijk: hij kan geen klok kijken en hij ziet dat het licht is, dus ik moet hem wel belonen dat hij zo goed geslapen heeft.... Kijk als ie nu om 03.00 klaar wakker is... en het is donker, dan gaat hij gewoon terug zijn bed in, zin of geen zin.
Niet mieten! Door gieten!
pi_71027402
hier is het vandaag krijsdag. ze heeft geen koorts en drinkt goed (eten gaat wel wat slecht), is wel erg moe (heeft gisteravond de halve avond liggen spelen). ik heb haar nu een paracetamolletje & dentinox gegeven. en maar extra vroeg op bed gelegd. maakt niet uit wiewatwaarenhoe, huilen doet ze toch. ik kijk het ff aan nog, maar anders staan we morgen bij de huisarts, want dit is niet selene's normale doen.

en met dat ik dit tiep wordt het.... laat ik deze zin niet afmaken ivm de wet van fok
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:09:16 #70
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_71027570
Hier 2 kindjes van 8 weken met soepogen, iemand nog een goede tip behalve het goed uitwassen met afgekoeld gekookt water???
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:09:59 #71
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71027597
1 dagje niet echt gefok!t en wat hebben jullie veel geschreven.

Maarten, wat knap van je!!

Fuente, wat zwaar zeg met Merel zo, het lijkt wel te heersen, mn neefje heeft het nu ook. Heel veel sterkte en hopelijk slaapt ze snel weer door

Seilram, ik doe Lennon smorgens altijd weer naar bed na de fles, of hij nou om half 7 of half 8 wakker is, hij gaat ong. 20 minuten naar de fles weer naar bed als we niet hoeven te werken . Hij slaapt dan altijd nog wel tot een uur of 10 en ik ga zelf dan ook weer lekker nog even slapen. Is wel heerlijk. Je zou het dus altijd kunnen proberen.. ow die fles geef ik bij ons in bed.

Simmu, sterkte met Selene
Make love, not war ☮
pi_71027671
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:20 schreef mikoxx het volgende:

Ja, die tegenstrijdige adviezen allemaal... En iedereen weet het zo goed, deed dit en dat bij z'n eigen kind, maar geen enkel kind is hetzelfde en ook die van jou zijn anders.
Heel moeilijk, volg je gevoel zou ik zeggen. Laat ze niet langer huilen als je je er vreselijk bij voelt, kan je het wel aan kun je het eens proberen.
Over een paar weken ken je je kindjes beter en dan hoor je precies aan het huilen of er echt iets is of niet.
pi_71028057
lamaar met die wet van fok

nja, ze ligt nu naast me een papflesje te drinken. selene wil nutrixflesjes. nou, met hoe het nu gaat krijgt ze papflesjes hoor!
pi_71028348
Simmu stomme wet van fok ook!

Maarten knap hoor!

Merel gewoon gaan slapen hoor!

Tyler was weer iets minder vaak wakker.
pi_71028426
Mikoxx, ik zou ze niet laten huilen. Merel heeft ontzettend veel gehuild en ik nam haar eigenlijk altijd bij me. Alleen als ik het echt niet meer trok liet ik haar soms 15 minuutjes in haar bed brullen om buiten even op adem te komen en niets te horen.
Inmiddels is ze 7 maanden en laat ik haar echt wel eens huilen hoor, maar toen ze zo klein was niet. Zo'n ukje kan nog geen bewust aandacht trekken, als in verwend zijn.
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')