Kleine aanpassing. Dag!quote:
Dat is terecht, hoor. Maar ik ben in het algemeen huiverig om bepaalde hedendaagse toestanden rechtstreeks te herleiden tot antieke voorgangers, vooral op het gebied van wetten, die immers bij uitstek dienen om een bepaalde historische situatie te ordenen. Ik geloof dat de Grieken een groter aandeel hadden in de totstandkoming van de hedendaagse cultuur, maar er zijn maar heel weinig moderne verworvenheden of instituties waarvan ik het bestaan onmiddellijk zou willen toeschrijven aan de Grieken: daar zijn in de afgelopen jaren ook enige boeken over verschenen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:36 schreef DS4 het volgende:
En ik ben wellicht niet concreet in hoe de Romeinse cultuur over Europa verspreid is geraakt, maar ik acht het een feit van algemene bekendheid.
Ben 2 keer op vakantie geweest in zweden en je krijgt er echt zo'n gevoel dat je in de perfecte samenleving terecht gekomen bent. Iedereen stopt bij zebrapaden, bijna niemand rijdt te hard, als er een file staat stappen mensen uit en gaan ze op hun gemak een krantje lezen, in winkels helpen ze je met een big smile en er ligt geen papiertje of kauwgommetje op de grond.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Exact. Ik vermoed dat KK er nooit is geweest. Er heerst daar een treurigheid die je moet ervaren. Een beetje zoals in de film The Stepford Wifes. Alles lijkt perfect, maar er zit geen greintje emotie, passie, of wat dan ook in dat land. Zoals ik al schreef: men wacht rustig met leven totdat men dood gaat. Bizar gewoon.
Men vergelijkt relatieve aantallen, geen absolute.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:00 schreef Metro2005 het volgende:
er worden in achterstandswijken ook véél meer kinderen geboren dan in de betere wijken. Kijk maar hoeveel kinderen de gemiddelde allochtoon heeft (die vaak in achterstandswijken wonen). Niet vreemd dat er dan gemiddeld ook meer sterven toch?
Jullie verwarren waarschijnlijk 'nuchterheid' met 'geen emotie'. Ik zie dat probleem niet. Is juist een goede eigenschap, dat je je niet zo snel van de wijs laat brengen of het hoog in je bol krijgt. Er is ook weinig reden toe daarquote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ben 2 keer op vakantie geweest in zweden en je krijgt er echt zo'n gevoel dat je in de perfecte samenleving terecht gekomen bent. Iedereen stopt bij zebrapaden, bijna niemand rijdt te hard, als er een file staat stappen mensen uit en gaan ze op hun gemak een krantje lezen, in winkels helpen ze je met een big smile en er ligt geen papiertje of kauwgommetje op de grond.
Alleen inderdaad: er heerst nauwelijks een stukje emotie, die mensen zijn heel gelaten en leven volgens mij behoorlijk sober. Alleen de vraag is natuurlijk of dat erg is.
Ik ga liever op mijn 40e dood, dan dat ik 80 word en zonder passie heb geleefd. Dus voor mij is dat erg ja...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:11 schreef Metro2005 het volgende:
Alleen de vraag is natuurlijk of dat erg is.
Nee.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:53 schreef Klopkoek het volgende:
Jullie verwarren waarschijnlijk 'nuchterheid' met 'geen emotie'.
Ik concludeer inmiddels: KK is zowel niet in Zweden als niet in de VS geweest.quote:Nederland is dat allang niet meer. Compleet veramerikaniseert,
Snel stuk gaan is geen kwaliteit. Mijn auto gaat ook niet snel stuk, maar is wel een brok emotie.quote:'Sober leven' klinkt ook weer zo heerlijk negatief. Neem nou zo'n Volvo of een Saab. Die zijn uiteraard niet zo spannend als een Italiaan of een Franse zweefauto, maarja, ze gaan ook niet zo snel stuk.
Auto is één en al emotie.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Ik concludeer inmiddels: KK is zowel niet in Zweden als niet in de VS geweest.
[..]
Snel stuk gaan is geen kwaliteit. Mijn auto gaat ook niet snel stuk, maar is wel een brok emotie.
Volgens mij moet je voor een zuiver vergelijk naar percentages kijken.quote:
In Japan presteren ze het om auto's zonder emotie te produceren.quote:
Jawel.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:59 schreef Klopkoek het volgende:
Niets mis met Toyota's, NSX's, S2000's, GT-R's, Murano's....
Tuurlijk.quote:Zijn in 30 jaar tijd van complete prutauto's naar karren geevolueerd waar de Italianen en zelfs Duitse sportwagenfabrikanten een puntje aan kunnen zuigen.
Pessimisten voelen zich nooit lekker tussen optimisten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
Daarom voel ik me ook niet thuis in Italië.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |