abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71014334
In het licht van de OP is de hypothese uit The tipping point van Gladwell ook wel aaridg. Hij stelt dat bijvoorbeeld trends in geletterdheid, criminaliteit en roken door jongeren zich niet adequaat laten verklaren door externe sociale factoren als reclame, de overheid of rolmodellen, maar wel door de interne dynamiek van persoonlijke keuzes en invloeden met bijbehorende feedback cycli.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_71014432
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:17 schreef turnpoint76 het volgende:

Genoeg erover nu.
Kleine aanpassing. Dag!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:35:08 #153
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_71014677
Gezellig hier...
pi_71021464

Zweden.

Zit regelmatig met 'n biertje achterin
  donderdag 16 juli 2009 @ 15:30:51 #155
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_71035891
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:36 schreef DS4 het volgende:
En ik ben wellicht niet concreet in hoe de Romeinse cultuur over Europa verspreid is geraakt, maar ik acht het een feit van algemene bekendheid.
Dat is terecht, hoor. Maar ik ben in het algemeen huiverig om bepaalde hedendaagse toestanden rechtstreeks te herleiden tot antieke voorgangers, vooral op het gebied van wetten, die immers bij uitstek dienen om een bepaalde historische situatie te ordenen. Ik geloof dat de Grieken een groter aandeel hadden in de totstandkoming van de hedendaagse cultuur, maar er zijn maar heel weinig moderne verworvenheden of instituties waarvan ik het bestaan onmiddellijk zou willen toeschrijven aan de Grieken: daar zijn in de afgelopen jaren ook enige boeken over verschenen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:00:20 #156
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_71057643
er worden in achterstandswijken ook véél meer kinderen geboren dan in de betere wijken. Kijk maar hoeveel kinderen de gemiddelde allochtoon heeft (die vaak in achterstandswijken wonen). Niet vreemd dat er dan gemiddeld ook meer sterven toch?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:11:06 #157
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_71057922
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Exact. Ik vermoed dat KK er nooit is geweest. Er heerst daar een treurigheid die je moet ervaren. Een beetje zoals in de film The Stepford Wifes. Alles lijkt perfect, maar er zit geen greintje emotie, passie, of wat dan ook in dat land. Zoals ik al schreef: men wacht rustig met leven totdat men dood gaat. Bizar gewoon.
Ben 2 keer op vakantie geweest in zweden en je krijgt er echt zo'n gevoel dat je in de perfecte samenleving terecht gekomen bent. Iedereen stopt bij zebrapaden, bijna niemand rijdt te hard, als er een file staat stappen mensen uit en gaan ze op hun gemak een krantje lezen, in winkels helpen ze je met een big smile en er ligt geen papiertje of kauwgommetje op de grond.

Alleen inderdaad: er heerst nauwelijks een stukje emotie, die mensen zijn heel gelaten en leven volgens mij behoorlijk sober. Alleen de vraag is natuurlijk of dat erg is.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:04:00 #158
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_71059469
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:00 schreef Metro2005 het volgende:
er worden in achterstandswijken ook véél meer kinderen geboren dan in de betere wijken. Kijk maar hoeveel kinderen de gemiddelde allochtoon heeft (die vaak in achterstandswijken wonen). Niet vreemd dat er dan gemiddeld ook meer sterven toch?
Men vergelijkt relatieve aantallen, geen absolute.
Stop the world, I want to get out.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:53:41 #159
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71063231
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:11 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ben 2 keer op vakantie geweest in zweden en je krijgt er echt zo'n gevoel dat je in de perfecte samenleving terecht gekomen bent. Iedereen stopt bij zebrapaden, bijna niemand rijdt te hard, als er een file staat stappen mensen uit en gaan ze op hun gemak een krantje lezen, in winkels helpen ze je met een big smile en er ligt geen papiertje of kauwgommetje op de grond.

Alleen inderdaad: er heerst nauwelijks een stukje emotie, die mensen zijn heel gelaten en leven volgens mij behoorlijk sober. Alleen de vraag is natuurlijk of dat erg is.
Jullie verwarren waarschijnlijk 'nuchterheid' met 'geen emotie'. Ik zie dat probleem niet. Is juist een goede eigenschap, dat je je niet zo snel van de wijs laat brengen of het hoog in je bol krijgt. Er is ook weinig reden toe daar Daar zijn ze nog echt nuchter. Nederland is dat allang niet meer. Compleet veramerikaniseert, tegenwoordig praten we van West-Europa met de meeste decibellen (geen grapje!).

'Sober leven' klinkt ook weer zo heerlijk negatief. Neem nou zo'n Volvo of een Saab. Die zijn uiteraard niet zo spannend als een Italiaan of een Franse zweefauto, maarja, ze gaan ook niet zo snel stuk. En laat nou toevallig Saab hard in kwaliteit achteruit zijn gegaan sinds General Motors daar de scepter zwaaide. Volvo's zijn nog steeds prima auto's hoewel ik lichtelijk bevooroordeeld ben
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_71073145
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:11 schreef Metro2005 het volgende:

Alleen de vraag is natuurlijk of dat erg is.
Ik ga liever op mijn 40e dood, dan dat ik 80 word en zonder passie heb geleefd. Dus voor mij is dat erg ja...
pi_71073205
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:53 schreef Klopkoek het volgende:

Jullie verwarren waarschijnlijk 'nuchterheid' met 'geen emotie'.
Nee.
quote:
Nederland is dat allang niet meer. Compleet veramerikaniseert,
Ik concludeer inmiddels: KK is zowel niet in Zweden als niet in de VS geweest.
quote:
'Sober leven' klinkt ook weer zo heerlijk negatief. Neem nou zo'n Volvo of een Saab. Die zijn uiteraard niet zo spannend als een Italiaan of een Franse zweefauto, maarja, ze gaan ook niet zo snel stuk.
Snel stuk gaan is geen kwaliteit. Mijn auto gaat ook niet snel stuk, maar is wel een brok emotie.

Maar het gaat natuurlijk niet om de auto's. Het gaat om alles. Alle facetten. Stepford!
pi_71073435
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Ik concludeer inmiddels: KK is zowel niet in Zweden als niet in de VS geweest.
[..]

Snel stuk gaan is geen kwaliteit. Mijn auto gaat ook niet snel stuk, maar is wel een brok emotie.
Auto is één en al emotie.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:38:27 #163
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71074624
quote:
[b]Op vrijdag 17 juli 2009 11:04 schreef
Men vergelijkt relatieve aantallen, geen absolute.
Volgens mij moet je voor een zuiver vergelijk naar percentages kijken.

Bijvoorbeeld het percentage sterfte van de het aantal geboren kinderen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71074962
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:43 schreef EchtGaaf het volgende:

Auto is één en al emotie.
In Japan presteren ze het om auto's zonder emotie te produceren.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:59:10 #165
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71075071
Niets mis met Toyota's, NSX's, S2000's, GT-R's, Murano's....

Worden zat genoeg goede auto's in Japan gebouwd. Zijn in 30 jaar tijd van complete prutauto's naar karren geevolueerd waar de Italianen en zelfs Duitse sportwagenfabrikanten een puntje aan kunnen zuigen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 17 juli 2009 @ 19:00:05 #166
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71075094
En emotie is wat je er zelf van maakt. Daarom voel ik me ook niet thuis in Italië.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_71077383
Wat een timing weer van zo'n zielig bericht. Een paar jaar geleden was er ook al zo'n bijna identiek jank bericht.

In de Intermediair maakte iemand, het zal wel een wetenschapper geweest zijn, destijds de conclusies met de grond gelijk. Er is niets schandelijks aan de hand namelijk. De essentie komt op het volgende neer, namelijk de bevolkingssamenstelling en bijbehorende genetische eigenschappen. In dergelijke wijken zijn bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd, dus misschien is 't wel relevant om dan naar bekende genetische verschillen te kijken ?!

Allereerst heb je de groep mensen met Afrikaanse voorouders. In de tropen is er een veel grotere druk van ziektes, parasieten en dergelijke. Dit heeft de nodige impact gehad op deze mensen, denk wat dat aangaat aan allerlei mutaties die veel voorkomen enkel en alleen omdat ze mensen weerstand geven tegen beruchte ziektes als malaria. De natuur heeft bij deze groep mensen dan ook geselecteerd op kwantiteit, want meer kinderen betekent een grotere kans op het daadwerkelijk overleven van een of meer kinderen. Alleen resulteert deze significant grotere kans op meerlingen in meer mogelijke complicaties en dus meer kindersterfte.

Bij de mensen uit Marokko, Turkije en dergelijke is er normaal gesproken genetisch gezien geen verschil met autochtone Nederlanders. Echter in 't land van herkomst en zeker de meer afgelegen streken waar deze mensen oorspronkelijk vandaan kwamen, was inteelt geen onbekend verschijnsel. Genetisch is dat geen goede zaak, het resulteert in een verhoogde kans op afwijkingen en dus kindersterfte.

Tenslotte spant Nederland de kroon wat betreft vroege geboortes, omdat er zoveel mogelijk gepoogd wordt het leven van een kind te redden. Misschien gebeurt dat wel te vaak en komt het vervolgens als kindersterfte in de boeken wat de cijfers ook vertekend in vergelijking met andere landen.

Zo is er dus een perfect rationele *wetenschappelijke* verklaring, dat de verontwaardigde huilconclusie onderuit haalt. Uiteraard zal deze conclusie niet in dank af worden genomen. Het doet me wat dat betreft denken aan 't boek "De Mietjesmaatschappij" van x jaar terug dat boel stond van dit soort feiten, die politiek correcte mensen stelselmatig bewust negeren. Zoals verder in het topic wordt aangegeven moet je ook nog eens naar welvaarts nivo's en dergelijke zaken kijken.

De manier waarop dit onderzoek is gepubliceerd lijkt dan ook weer zo'n typisch goedkope schreeuw om aandacht.

Het zou ook wel fijn zijn als mensen verder keken dan alleen een paar makkelijke hap slik weg statistieken. Je zou ook eens serieus achtergronden kunnen proberen te doorgronden alvorens verontwaardiging te uiten.
pi_71077556
sommigen mensen hiero hadden iets dergelijks al aangekaart, maar het werd ondergesneeuwd door gezeik over zweden
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71081356
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:59 schreef Klopkoek het volgende:
Niets mis met Toyota's, NSX's, S2000's, GT-R's, Murano's....
Jawel.
quote:
Zijn in 30 jaar tijd van complete prutauto's naar karren geevolueerd waar de Italianen en zelfs Duitse sportwagenfabrikanten een puntje aan kunnen zuigen.
Tuurlijk.

Die GT-R is weer zo'n geweldig voorbeeld. Volgens Nix-an rijdt de auto in 7:26 op de Ring, iedere onafhankelijke test komt rond de 7:50 uit (nog steeds snel, maar wel andere koek), zo ook Sport Auto (7.38 voor niet compleet rondje = 7.45 voor volle ronde), die nog het snelst de Ring heeft gerond.

Snel is de auto dan wel, maar het ziet er niet uit, goedkope plastieke binnenkant met allemaal schermpjes voor de puisterige PS3 puber (die de GT-R niet kan betalen, dus wat het nut is?) en het mooiste: de sportknop van de automaat gebruiken = geen garantie meer op de bak en in Europa is die knop voor het gemak maar achterwege gelaten. De auto is ook nog te zwaar en wordt afgeleverd met een uitlijning waarmee je leuk kan hoeken, maar je banden (speciaal voor de GT-R topbanden die in de Dunlop-variant 10 seconden waard zijn) slijten daardoor ongelijkmatig en retesnel.

En dat is dan de top. Lammenielache.
pi_71081390
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
Daarom voel ik me ook niet thuis in Italië.
Pessimisten voelen zich nooit lekker tussen optimisten.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 23:17:49 #172
182269 sneakypete
On the edge
pi_71082114
Je onderschrift verraadt anders DS4
Nogal OT, maar ik voel ook wel meer voor de 'Hollandse nuchterheid'. Hysterische wijven en verwijfde macho's (het stereotype Mediterraans type), daar moet ik ook niets van hebben, al kunnen ze in werkelijkheid misschien best vriendelijk zijn.
Maar het beeld dat ik van Italianen heb is toch een beetje dat van erg trots, op uiterlijkheden gericht en wat dramatisch. Als daarbij een bleke Noord-Europeaan als bot en droog overkomt, vind ik dat een zegening.
En scandinaviërs? Ik heb voor een bedrijf gewerkt waar je regelmatig in contact was met div bedrijven in Europa en de Oost- en Noord-Europeanen waren veel vriendelijker dan die uit Spanje, Frankrijk en Italië.

Dat 'Doe maar gewoon..' denken dat typisch Nederlands schijnt te zijn, mag ik wel.

[subJa en dat is relatief en eigenlijk ben ik verre van overdreven burgerlijk, maarja ik neem het graag op voor Noord-Europa :p][/sub]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')