Je leest slecht. Het gaat niet alleen maar om dat wetboek en het is er op gebaseerd.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:02 schreef TitusPullo het volgende:
Nou nou, een concrete prestatie: het wetboek. En dan nog ''te herleiden tot''.
Even voor de goede orde: ben je ooit in Zweden geweest?quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:02 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb liever Zweden dan het maffe land van Berlusconi waar buitenlanders worden verketterd, het zo warm is dat ik bijna smelt, elke avond schone dames op de televisie te zien zijn, men afgrijselijk voetbal speelt en de economie 50 jaar achter loopt.
Wat voor auto rij je nu?quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
En Volvo's zijn prachtige wagens. Zo'n S80 is geweldig. Als ik moest kiezen tussen een S80 of 750i, dan kies ik de S80. Zonder twijfel
Nog iets wat gekopieerd mag worden:quote:Welke dingen uit Zweden zou je naar hier willen kopieren KK, afgezien van de Volvo?
Nee, helemaal niet. Ik ben al lang rijk genoeg. Tuurlijk wil ik nog rijker worden, maar dat is slechts menselijk. Dat is het punt niet, ook in Zweden kan je heel rijk worden...quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:09 schreef Klopkoek het volgende:
DS4 is als aristocratische elite gewoon 'bang' voor het Zweedse model.
Het is een geinige auto, maar ook niet meer dan dat. Bewonderenswaardig snel in rechte lijn, maar gewoon geen goede auto. Wel een van de weinige leuke initiatieven aldaar. Een enorm on-Zweedse auto. Een stil protest vermoed ik.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:12 schreef Klopkoek het volgende:
Het mooie eraan is dat ie niet alleen loeisnel is maar ook levensgevaarlijk. Het is dus patserproof zeg maar.
Wederom nietszeggend.quote:
Zo zie ik dat niet.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Ik ben al lang rijk genoeg. Tuurlijk wil ik nog rijker worden, maar dat is slechts menselijk. Dat is het punt niet, ook in Zweden kan je heel rijk worden...
Punt is dat je in Zweden uitdooft. Het leven verliest daar iedere waarde. Het is oersaai. Een beetje zoals een verzorgingstehuis. Je wordt verzorgd en in leven gehouden, maar je leven is al lang en breed voorbij.
Wat is er onzweeds aan? Dat hij net zo degelijk is als de gemiddelde Italiaanse auto bedoel je?quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is een geinige auto, maar ook niet meer dan dat. Bewonderenswaardig snel in rechte lijn, maar gewoon geen goede auto. Wel een van de weinige leuke initiatieven aldaar. Een enorm on-Zweedse auto. Een stil protest vermoed ik.
En daar is ook helemaal niets mis mee.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Ik ben al lang rijk genoeg. Tuurlijk wil ik nog rijker worden, maar dat is slechts menselijk. Dat is het punt niet, ook in Zweden kan je heel rijk worden...
Punt is dat je in Zweden uitdooft. Het leven verliest daar iedere waarde. Het is oersaai. Een beetje zoals een verzorgingstehuis. Je wordt verzorgd en in leven gehouden, maar je leven is al lang en breed voorbij.
Met alle respect, maar ondanks de veelvuldige keren dat ik aldaar geweest ben, herken ik dit beeld enkel uit Fanny och Alexander.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Exact. Ik vermoed dat KK er nooit is geweest. Er heerst daar een treurigheid die je moet ervaren. Een beetje zoals in de film The Stepford Wifes. Alles lijkt perfect, maar er zit geen greintje emotie, passie, of wat dan ook in dat land. Zoals ik al schreef: men wacht rustig met leven totdat men dood gaat. Bizar gewoon.
Waarom weiger je in te gaan op de vraag of je er ooit bent geweest?quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:16 schreef Klopkoek het volgende:
Zo zie ik dat niet.
Ik zie een schoon land. Bijna alles is er netjes. Mooi aangelegd. Tot op een niveau dat het bijna eng wordt. Het is met een detail dat je alleen in dictatoriale samenlevingen tegenkwam.... met als verschil dat het daar beperkt was tot een kleine uitverkoren groep....
En de natuur is ook schitterend.
Voor de goede orde: ik heb jarenlang midden in de stad gewoond. Maarre, het gaat niet om saaiheid, het gaat om niet meer leven. Alles is emotieloos in dat land. Alsof je omgeven bent door mensen die met pensioen zijn en niets meer willen. Het laat zich lastig omschrijven... je moet het ervaren. Risico's zijn aldaar in de ban. Alles is overgereguleerd. Het individu is vermoord. Dat laatste vooral. Het is een grote H&M. Een grote Ikea. Geen fantasie. Iedereen exact hetzelfde. Stepford.quote:Jij bent wrs. het platteland gewend, nou, hier in Nederland is het in die klassiek Hollandse dorpjes naar jouw maatstaven ook saai.
Nee. Schreeuwerig, snel, risicovol. On-zweeds.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:18 schreef Klopkoek het volgende:
Wat is er onzweeds aan? Dat hij net zo degelijk is als de gemiddelde Italiaanse auto bedoel je?
Gelukkig dat het nog mag van je.quote:
Ik lees helemaal niet slecht: dat is de enige concrete bewering die ik in het hele stukje aantrof. De rest had ook in een reisgids kunnen staan.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je leest slecht. Het gaat niet alleen maar om dat wetboek en het is er op gebaseerd.
Ik weet best wat het Oost-Romeinse rijk is, hoor.quote:Gauis was een jurist die Romeins recht codificeerde. Hij deed dat echter in een latere tijd en dat was ttv het Byzantijnse rijk. Ook wel Oost-Romeinse rijk.
Ik ken van de Zweedse films eigenlijk alleen Tillsammans...quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:22 schreef Reya het volgende:
Met alle respect, maar ondanks de veelvuldige keren dat ik aldaar geweest ben, herken ik dit beeld enkel uit Fanny och Alexander.
Het was ook niet mijn bedoeling om een essay te schrijven. Feit blijft wel dat onze wetten en regelgeving een belangrijke pijler is onder onze cultuur en het is juist die pijler die we in het overgrote deel van Europa delen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:30 schreef TitusPullo het volgende:
Ik lees helemaal niet slecht: dat is de enige concrete bewering die ik in het hele stukje aantrof.
De achterliggende gedachtegang bij KK valt samen te vatten met ZWEDEN!, dus het is eigenlijk best on-topic.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:29 schreef simmu het volgende:
goeie genade, hoe offtopic kunnen jullie gaan zeg!
Het ligt aan wat je standaarden zijn, en hoe je doodgeslagen dan wel overgereguleerd definieert, maar gegeven lijkt me op zijn minst dat er de afgelopen decennia een zekere cultuuromslag heeft voorgedaan in Zweden. Mensen zullen er vast wat voorzichtiger en formeler zijn dan in Italië, maar evenals dat land wordt Zweden nog al te veel in termen gekarakteriseerd die weinig raakvlakken met de werkelijkheid kennen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ken van de Zweedse films eigenlijk alleen Tillsammans...Leuke film overigens.
Maar jij herkent niet het doodgeslagene. Het overgereguleerde? Vreemd. Je zou nog kunnen denken dat ik als (deels) Italiaan het wat anders zou kunnen zien, maar ook mijn vrouw ervaart het precies zo. Maar goed, die is ook passioneel, eager, enz. Dingen die in Zweden gewoon niet lijken te passen.
ik las eerst de bovenkant van deze pagina, dus ik schoot van babysterfte naar zweedse auto'squote:Op woensdag 15 juli 2009 19:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
De achterliggende gedachtegang bij KK valt samen te vatten met ZWEDEN!, dus het is eigenlijk best on-topic.
Ik was voor het laatst in april in Göthenborg (e.o.)... Dus als de gedachte is dat ik mij baseer op iets van decennia geleden, dan klopt die gedachte niet.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:39 schreef Reya het volgende:
Het ligt aan wat je standaarden zijn, en hoe je doodgeslagen dan wel overgereguleerd definieert, maar gegeven lijkt me op zijn minst dat er de afgelopen decennia een zekere cultuuromslag heeft voorgedaan in Zweden.
Aha, die auto's zijn irrelevant.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:40 schreef simmu het volgende:
ik las eerst de bovenkant van deze pagina, dus ik schoot van babysterfte naar zweedse auto's
maar goed; het is ook een statistische kwestie dus.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:27 schreef DS4 het volgende:
Waarom weiger je in te gaan op de vraag of je er ooit bent geweest?
Ik ging daar ook niet van uit; nochtans is Zweden - naar verluid - een stuk opener en prettiger dan twintig, dertig jaar geleden. April is in die regionen overigens vaak nog een erg regenachtige maand, wellicht dat dat een rol speelt in het gepercipieerde gebrek aan levendigheid.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik was voor het laatst in april in Göthenborg (e.o.)... Dus als de gedachte is dat ik mij baseer op iets van decennia geleden, dan klopt die gedachte niet.
1 dag regen gehad. En ik baseer me niet alleen op het laatste bezoek.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:55 schreef Reya het volgende:
April is in die regionen overigens vaak nog een erg regenachtige maand, wellicht dat dat een rol speelt in het gepercipieerde gebrek aan levendigheid.
Wat? Zweden? Ja, dat zou eigenlijk niet moeten mogen...quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Zeer bedenkelijk dit ...
Moet toch eigenlijk niet kunnen...
Laten we nou eerlijk zijn: de eenheidsworst die McDonalds, Nike en Levi's je voorschotelen komen niet voor niets uit het kapitalistische en op massaconsumptie ingestelde Amerika.quote:Laten we nou eerlijk zijn: de eenheidsworst die Ikea en H&M je voorschotelen komt niet voor niets uit Zweden.
Dat is toch een heel ander Zweden wat je beschrijft dan het Zweden waar ik al 31 jaar kom.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:00 schreef DS4 het volgende:
Exact. Ik vermoed dat KK er nooit is geweest. Er heerst daar een treurigheid die je moet ervaren. Een beetje zoals in de film The Stepford Wifes. Alles lijkt perfect, maar er zit geen greintje emotie, passie, of wat dan ook in dat land. Zoals ik al schreef: men wacht rustig met leven totdat men dood gaat. Bizar gewoon.
Dit is zowel triest als lachwekkend... Ik ben positief ingesteld zoals je weet, dus ik hou het op lachwekkend.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:13 schreef Klopkoek het volgende:
Laten we nou eerlijk zijn: de eenheidsworst die McDonalds, Nike en Levi's je voorschotelen komen niet voor niets uit het kapitalistische en op massaconsumptie ingestelde Amerika.
Door Topgear uitgeroepen tot leukste kleine auto. Maar het blijft een truttenschudder natuurlijk. Hoe dan ook, Italiaanse auto's zijn geen eenheidsworst.quote:Ownee, vergeten: jij geilt op Italië. Waar de stereotype vent zich in een cinquecento voortbeweegt. Jaja.
In welk Zweden kom jij dan?quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:23 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat is toch een heel ander Zweden wat je beschrijft dan het Zweden waar ik al 31 jaar kom.
Het Stepford gevoel! Wat verwoord je het weer mooi.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:27 schreef DS4 het volgende:
Voor de goede orde: ik heb jarenlang midden in de stad gewoond. Maarre, het gaat niet om saaiheid, het gaat om niet meer leven. Alles is emotieloos in dat land. Alsof je omgeven bent door mensen die met pensioen zijn en niets meer willen. Het laat zich lastig omschrijven... je moet het ervaren. Risico's zijn aldaar in de ban. Alles is overgereguleerd. Het individu is vermoord. Dat laatste vooral. Het is een grote H&M. Een grote Ikea. Geen fantasie. Iedereen exact hetzelfde. Stepford.
Da' s dan ook wel weer zoquote:Op woensdag 15 juli 2009 19:02 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb liever Zweden dan het maffe land van Berlusconi waar buitenlanders worden verketterd, het zo warm is dat ik bijna smelt, elke avond schone dames op de televisie te zien zijn, men afgrijselijk voetbal speelt en de economie 50 jaar achter loopt.
Wordt ook al verziekt door die moslims , het aantal verkrachtingen neemt daar schrikbarend toe.quote:
" In Europa waren het aanvankelijk vooral de Scandinavische landen waar gedwongen onvruchtbaarmaking plaats vond, met Zweden als koploper, waar zestigduizend gedwongen sterilisaties werden verricht. De redenen om hiertoe over te gaan waren arbitrair, maar raakten met name de onderklasse. In Noorwegen was drankzucht, ziekte of werkloosheid van de echtgenoot al genoeg om gedwongen te worden gesteriliseerd. In Engeland, de bakermat van de eugenetiek, werd gedwongen negatieve eugenese nooit in wetgeving werd vastgelegd."quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:41 schreef Klopkoek het volgende:
Leuk Rubber Johny maar dat deden de beloofde landen (voor velen) Engeland en de VS ook.
Wat, hoe, waar...?quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:47 schreef turnpoint76 het volgende:
Wordt ook al verziekt door die moslims .
Dankzij Klopkoek met zijn gedweep over Zweden.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat, hoe, waar...?
Hoe is dit in godsnaam weer een anti-moslim verhaal aan het worden?
quote:New report about Islamism in Sweden
A new study from Center for Asymmetric Threat Studies (CATS) states that radical Islam is a reality and a threat to some people in the area Rosengård in Malmö.
The study shows that a group of individuals with an extreme interpretation of Islam have a big impact on the local community. Some individuals harass woman who do not want to wear veil and sometimes prevent boys and girls in the neighborhood to play with each other. They also stop girls from participating on stage at local cultural days. Social workers who have tried to distribute information about women’s rights have also been threatened and harassed.
Another conclusion in the report is that many new families in Rosengård get visits from radical groups who tell them “about the rules in Rosengård”. Some families have said to the responents that they were freer in their former country than they are now.
Many girls in the area are sent back to their parents’ former country when they are 13-15 years old to get married, some returns and some not. Or they are married by local Imams.
In the study they have interviewed 30 persons who are employed in the local school, police, the Swedish Security Service, in the academic world and social workers about their perception of the situation.
Twenty-nine of the thirty respondents say they have noticed an increased Islamic radicalization in the area during the last five years. A majority of the respondents say that too little is done about the problem and that the public debate about it is non-existing. Some of the respondents say that there are teenagers in Rosengård who are born there and have lived their whole life there but never left the area, not even to go to another part of the city.
No direct interviews with the residents have been made, something that has been criticized. Some also point out that the report does not say much about the width of this behavior. The authors of the report do write that we know to little about how big the problem is in terms of number of radical Islamists. Some people who live in Rosengård say both to the Swedish public service television and TV 4 that they do not recognize the reality described in the report.
Andreas Kostadines, chairman of the district committee in Rosengård says however to TT that he shares the report’s conclusion that there are radical Islamists in the area. One problem, he says, is that no one know how many people who live there. The real population is bigger than what is official, since the secrecy law prevents the Migration Board from informing the city of Malmö about newly arrived immigrants.
The Swedish Minister for Integration and Democracy, Nyamko Sabuni, says to the Swedish television that the situation is totally unacceptable and that a number of measures have to be enforced to deal with a situation that has no simple solution.
The whole report, which is made by Magnus Ranstorp and Josefine Dos Santos, is available in Swedish here.
Facts: 22 262 people are officially listed as residents in Rosengård in Malmö. Rosengård is a very multicultural area with people from one hundred eleven countries and fifty languages. The unemployment are much higher and the average wage much lower than in Malmö and Sweden as a whole. Since 2002, about half the population has moved away from the area and about the same number of people has moved in, many of them new immigrants. (Source: The city of Malmö)
Tommie Ullman
tommie.ullman@stockholmnews.com
http://www.stockholmnews.com/more.aspx?NID=2600
Ik heb persoonlijk meer met Klopkoeks "Zweden rules, ook al ben ik er nog nooit geweest, ik weet het zeker!", dan met jouw draai naar gezeur over moslims.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:07 schreef turnpoint76 het volgende:
Dankzij Klopkoek met zijn gedweep over Zweden.
Enkel lobotomie kan jou nog redden.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:07 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Dankzij Klopkoek met zijn gedweep over Zweden.
Meer moslim ongein :
[..]
Nou het is als een ziekte verschijnsel waarbij cellen zich ongecontroleerd blijven vermenigvuldigen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk meer met Klopkoeks "Zweden rules, ook al ben ik er nog nooit geweest, ik weet het zeker!", dan met jouw draai naar gezeur over moslims.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |