This epic adventure spans the Marvel Universe; from present day Earth to the realm of Asgard. At the center of the story is The Mighty Thor, a powerful but arrogant warrior whose reckless actions reignite an ancient war. Thor is cast down to Earth and forced to live among humans as punishment. Once here, Thor learns what it takes to be a true hero when the most dangerous villain of his world sends the darkest forces of Asgard to invade Earth.
![]()
Na Iron Man en Hulk nu ook Thor. Later volgen ook nog Captain America om dan het boeltje te vervolledigen met een Avengers film.
Het ding wordt geregisseerd door Kenneth Branagh. Thor is ondertussen gecast, het is Chris Hemsworth. Dat is de vader van Kirk in de laatste Star Trek film. Hij ziet er zo uit:
![]()
Ene Tom Hiddleston speelt Loki. Hiddleston kennen we uit... waarschijnlijk niets. Brian Blessed (een vaste klant in Branagh-films) speelt Odin.
Thor krijgt ook nog een love interest, genaamd Jane Foster, die zal worden vertolkt door Natalie Portman. Zij ziet er zo uit:
![]()
Er was ook nog een gerucht dat Jessica Biel misschien zou meedoen, maar het is niet duidelijk of dat voor de rol van Portman was (en dus niet doorgaat) of over een andere rol ging.
Ik weet niet wat ik van de film moet verwachten, lijkt me van al die Avengersfilms het verhaal dat het moeilijkst te verfilmen is, ook al omdat de combinatie van superheld met al die mythologie er doorheen nogal vergezocht is, zelfs voor een fictieverhaaltje

. Branagh als regisseur is... hm.... apart. Misschien is een Shakespeariaanse Thor.
[ Bericht 3% gewijzigd door SaintOfKillers op 17-11-2009 09:46:17 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.