Ryanair vliegt vanuit Eindhoven niet naar Parijs..quote:
Liefst in de buurt van Arnhem, maar hoor dat andere minder drukke vliegvelden meestal veel goedkoper zijn toch?quote:Op maandag 13 juli 2009 21:59 schreef DutchTrain het volgende:
Waarvandaan in NL wil je vertrekken.
Kijk bijvoorbeeld eens bij Milot reizen of busreizen van Peter Langhout / Van Nood
Zie op milot reizen wel leuke dingen, retour parijs 32 euro, maar dan moet je dezelfde dag terugquote:Op maandag 13 juli 2009 21:59 schreef DutchTrain het volgende:
Waarvandaan in NL wil je vertrekken.
Kijk bijvoorbeeld eens bij Milot reizen of busreizen van Peter Langhout / Van Nood
Niemand verplicht je om in de bus terug te stappen.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:02 schreef delano.888 het volgende:
Zie op milot reizen wel leuke dingen, retour parijs 32 euro, maar dan moet je dezelfde dag terug
Terug thuis komen vind ik wel handigquote:Op maandag 13 juli 2009 22:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Niemand verplicht je om in de bus terug te stappen.
Als dit het goedkoopst en makkelijkst is op de heenweg, koop je op de terugweg een enkele reis met eurolines of met de thalys, dat bedoelde ik meerquote:
Dat vind ik nou niet echt goedkoop ofzo..quote:Op maandag 13 juli 2009 22:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als dit het goedkoopst en makkelijkst is op de heenweg, koop je op de terugweg een enkele reis met eurolines of met de thalys, dat bedoelde ik meer
retourtje Utrecht - Parijs met Eurolines is overigens ook maar 64 euro pp
Dan had je eerder moeten boeken, was het 19 euro retour pp geweest.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:16 schreef delano.888 het volgende:
Dat vind ik nou niet echt goedkoop ofzo..
Zo das idd beter...quote:Op maandag 13 juli 2009 22:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan had je eerder moeten boeken, was het 19 euro retour pp geweest.
Die hotels zijn meestal eenvoudige 3* hotels net buiten de ring, maar wel in de buurt van een metrostation. Vreemd dat ze dat er niet bij zetten.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:16 schreef delano.888 het volgende:
http://www.vannood.nl/busreizen.asp?dd=3&mm=8&yyyy=2009&ID=16&nr=&month=8|2009&refreshID=9910
Dit lijkt me al wel gunstig, alleen aangezien ik echt 0,0 kan vinden over wat voor hotel er dan bij zit, zal het best wel iets onredelijks zijn nietwaar?
En 's ochtends vertrekken uit utrecht op de 3e, hoe laat ben ik dan daar?
Jij hebt ook een 3 daagse parijs excursie gehad? Hoe beviel het hotel?quote:Op maandag 13 juli 2009 22:29 schreef Peter het volgende:
Als dat is waar ik met Van Nood heen ben geweest is het zo'n 600m lopen naar een bus&metrostation.
Je hebt het over pak en beet 500 km en je vind dat niet goedkoop? Misschien moet je even vragen of je moeder je wilt brengen.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat vind ik nou niet echt goedkoop ofzo..
Ik het hotel waren ze aan het verbouwen ( op zaterdagochtend om 8u beginnenquote:Op maandag 13 juli 2009 22:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jij hebt ook een 3 daagse parijs excursie gehad? Hoe beviel het hotel?
600m, das 10 minuten ongeveer toch?
quote:Op maandag 13 juli 2009 22:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jij hebt ook een 3 daagse parijs excursie gehad? Hoe beviel het hotel?
600m, das 10 minuten ongeveer toch?
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:37 schreef spooky1234 het volgende:
gast... ik wil niet lullig doen enzo maarhe een paar opmerkingen;
- vliegen naar parijs is idioot, al zou het gratis zijn. Simpelweg omdat je moet inchecken, op tijd naar vliegveld, security, vervoer van en naar vliegveld etc.. Ben je sowieso LANGER onderweg dan als je met de trein of auto gaat. Zowel qua tijd, irritatie en ongemak, als qua geld (denk kosten vervoer van en naar vliegvelden)
- als je zo extreem cheapo moet doen, ga gewoon niet, serieus! Wacht tot je meer geld hebt of maak er een leuk dagje van in NL. Parijs is niet romantisch en leuk als je over elke euro moet nadenken, als je in een stinkend kakkerlakken hotel verblijft en mcdonalds moet eten 3 dagen lang. Kijk, als je er een sport van maakt dat het goedkoop moet zijn dan moet je gaan liften, in een tent kamperen ergens etc maar ik betwijfel of dat is wat je wil.
- Als je het een beetje goedkoop wil doen, gewoon bookings.com in de gaten houden.. sorteer op "prijs kamer voor 2", speel een beetje en kijk wanneer de prijzen laag zijn. Vaak kan je ook tot week ervoor of soms dag ervoor annuleren dus als je ondertussen een goedkopere aanbieding ziet vrijkomen, cancel en boek opnieuw.
- wat betreft vervoer goedkoopste is denk ik toch wel trein, moet je alleen niet kijken wat het kost op jouw dag maar wanneer het goedkoopst is en dan gewoon boeken.
Verder, hou echt rekening mee dat Parijs relatief duur is, wil je een beetje leuke tijd hebben daar en vind je vervoer van paar tientjes al duur, vergeet het dan maar.
Tja, als je romantisch naar Parijs wilt zou ik niet 2 dagen naar de Mac gaanquote:Op donderdag 16 juli 2009 09:44 schreef delano.888 het volgende:
En anders, 3 dagen bij de mac eten vinden 2 jongeren van 18 echt niet erg hoor
Dat vinden we allebei leuker dan een restaurant, dus het wordt sowieso of mac of op hotelkamer eten, nou, laat ons lekker..quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Tja, als je romantisch naar Parijs wilt zou ik niet 2 dagen naar de Mac gaan
rustig maar, beetje snel op je teentjes getrapt ofzo?quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat vinden we allebei leuker dan een restaurant, dus het wordt sowieso of mac of op hotelkamer eten, nou, laat ons lekker..
Waar in parijs heb je voor 30 euro een prima hotel? ben wel benieuwdquote:Op donderdag 16 juli 2009 10:54 schreef DutchTrain het volgende:
Laten we die discussie hier gaan voeren => [Discussie] Goedkoop op vakantie kan niet. Duurder is leuker
Want voor sommigen is het een eye-opener, maar je kan echt voor 19 euro heen en weer naar Parijs, voor 15 euro per dag prima en romantisch eten en voor 30 euro per nacht heb je ook nog een sfeervol hotel.
En ja, het kan ook een factor 100 duurder, maar dat wil of kan niet iedereen!
Ik schreef 'sfeervol' niet prima :p. Gare du Nord uitlopen en dan naar het noorden. Niet debeste wijk, maar het kan wel.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Waar in parijs heb je voor 30 euro een prima hotel? ben wel benieuwd
quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik schreef 'sfeervol' niet prima :p.
welke?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:20 schreef DutchTrain het volgende:
dat waardeloze superhostel in Parijs
Zolang je een bed hebt (en eigen badkamer) en het dicht bij een metrostation is, is het wat mij betreft primaquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik schreef 'sfeervol' niet prima :p. Gare du Nord uitlopen en dan naar het noorden. Niet debeste wijk, maar het kan wel.
Nou ja, ieder z'n eigen smaak, maar zelfs al vind je de Mac tof, dan ga je daar toch niet drie dagen twee keer per dag eten hè?quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat vinden we allebei leuker dan een restaurant, dus het wordt sowieso of mac of op hotelkamer eten, nou, laat ons lekker..
Want? Avondeten mac + paar x in het hotel ontbijten of een stokbroodje kopen lijkt mij perfect.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou ja, ieder z'n eigen smaak, maar zelfs al vind je de Mac tof, dan ga je daar toch niet drie dagen twee keer per dag eten hè?
Drie dagen kleffe burgers eten, kom op zeg. Goedkoop (of 'simpel') eten staat niet persé gelijk aan fastfood hoor.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Want? Avondeten mac + paar x in het hotel ontbijten of een stokbroodje kopen lijkt mij perfect.
Even een verduidelijk dan maar...
We zijn 2 jongeren, en hebben samen 1000 euro gespaard. Voor deze paar daagjes parijs.
We willen gewoon zo goedkoop mogelijk, waarom ook niet? Je ziet soms zo absurde acties, ik dacht, als iemand die weet, lijkt me wel mooi
En restaurants geven we niks om, we kunnen best 3 daagjes simpel eten
T moet niet op hoorquote:Op donderdag 16 juli 2009 19:09 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Drie dagen kleffe burgers eten, kom op zeg. Goedkoop (of 'simpel') eten staat niet persé gelijk aan fastfood hoor.
Duizend euro... De busrit heen en terug kost je vier maal ¤64. Da's samen ¤ 256. Reken dan nog eens drie nachten hotel à ¤75: ¤ 225. Dan hou je dus nog ruim ¤ 500 (vijf-honderd!) over om met z'n tweetje drie dagen van te leven. Wat ga je daar dan in hemelsnaam allemaal mee doen, als je eten je een tientje per dag kost?
1000 euro WTF!quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Want? Avondeten mac + paar x in het hotel ontbijten of een stokbroodje kopen lijkt mij perfect.
Even een verduidelijk dan maar...
We zijn 2 jongeren, en hebben samen 1000 euro gespaard. Voor deze paar daagjes parijs.
We willen gewoon zo goedkoop mogelijk, waarom ook niet? Je ziet soms zo absurde acties, ik dacht, als iemand die weet, lijkt me wel mooi
En restaurants geven we niks om, we kunnen best 3 daagjes simpel eten
quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:07 schreef miss_sly het volgende:
Wat willen jullie in Parijs gaan doen, behalve eten bij de Mac?
TS zijn vriendin kan niet tegen druktequote:
-Kan niet langer vrij van werk krijgenquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:25 schreef k_man het volgende:
Als je zoveel gespaard hebt, waarom ga je dan niet:
- langer naar Parijs dan 3 dagen, of
- naar een verder weg gelegen bestemming, of
- drie dagen naar Parijs zonder elk dubbeltje om te willen draaien?
Dat je wilt besparen op vervoer en hotel begrijpen we best. Dat doen de meesten van ons. Je hebt het echter ook over bij de Mac eten en ZO GOEDKOOP MOGELIJK 3 dagen rondbrengen in Parijs. Als je een budget hebt van 1000 euro moet je ook een beetje genieten van je 1-jarig jubileum lijkt mequote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:09 schreef delano.888 het volgende:
[..]
-Kan niet langer vrij van werk krijgen
-Omdat we naar "de stad van de liefde" willen voor ons 1 jaar samen zijn.
-Omdat we geen nutteloos geld aan vervoer of hotel uit willen geven, omdat we daar niks om geven, we gaan toch lekker heel Parijs door naar de bezichtigen enz, zonde om dan een duur hotel enz te doen.
Bij de mac eten is simpelweg omdat we allebei niet van restaurants houden, vinden we "te". Dus wordt idd mac, of in het hotel wat ze te bieden hebben, of dingen uit de supermarkt (stokbroden?)quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat je wilt besparen op vervoer en hotel begrijpen we best. Dat doen de meesten van ons. Je hebt het echter ook over bij de Mac eten en ZO GOEDKOOP MOGELIJK 3 dagen rondbrengen in Parijs. Als je een budget hebt van 1000 euro moet je ook een beetje genieten van je 1-jarig jubileum lijkt me
Ja, en is het er helemaal mee eensquote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:12 schreef k_man het volgende:
Het dondert niet hoe veel of hoe weinig je te besteden hebt, drie dagen bij de Mac eten is sowieso bespottelijk.
Weet je vriendin dit eigenlijk al?
Ik neem aan dat je begrijpt dat er een enorm veel mogelijkheden zijn tussen bij de Mac eten en bij een sterrenrestaurant eten. Er zijn bistrotjes, eetcafétjes en weet ik veel hoeveel andere mogelijkheden. Voor 15 euro kun je ook prima eten. Maar als je een dergelijk simpel restaurantje al "te" vindt, misschien moet je dan ook niet in een hotel gaan slapen maar in een simpel hostel of onder een brug van de Seine...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Bij de mac eten is simpelweg omdat we allebei niet van restaurants houden, vinden we "te". Dus wordt idd mac, of in het hotel wat ze te bieden hebben, of dingen uit de supermarkt (stokbroden?)
Dat heeft verder niks met geld te maken.
Want je kan ook wel goedkoper eten nog dan de mac, als je zou willen
Heb je ons een week lang lopen fucken, in een hotel gaan zitten voor 130 euro per nacht.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:11 schreef delano.888 het volgende:
Voor de geïnteresseerde:
http://www.hotel-residence-europe.com/
Gaan we heen van 2 tot 6 augustus![]()
![]()
![]()
Reviews
Dus niet hequote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb je ons een week lang lopen fucken, in een hotel gaan zitten voor 130 euro per nacht.Ik ben je helemaal kwijt
Special weekend offer van ¤ 60 per nacht.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb je ons een week lang lopen fucken, in een hotel gaan zitten voor 130 euro per nacht.Ik ben je helemaal kwijt
Nog wat minder, dit is de totaalprijs hotel voor 2 personenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Special weekend offer van ¤ 60 per nacht.
Wel vier nachten, dus een reis van 5 dagen. Meer tijd om die ¤ 1.000 er door te jagen.
Minder? Volgens mij kom je via de site van het hotel zelf uit op ¤ 240 (4 maal ¤ 60).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:10 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nog wat minder, dit is de totaalprijs hotel voor 2 personen![]()
[ afbeelding ]
En dat is dus echt waar dit mooie hotel (2 persoons kamer)
http://www.hotel-residence-europe.com/
Wat doe ik dan fout? Je weet dat we een dubbel room hebben he? Willen wel een 2 persoons bed natuurlijkquote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Minder? Volgens mij kom je via de site van het hotel zelf uit op ¤ 240 (4 maal ¤ 60).
Neehoor, dat komt goedquote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:20 schreef k_man het volgende:
Oh en ik lees dat er naast het hotel een pizzeria zit. Da's toch niet te?
Niks.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:29 schreef delano.888 het volgende:
Wat doe ik dan fout? Je weet dat we een dubbel room hebben he? Willen wel een 2 persoons bed natuurlijk
Goeie tip, ik kom er ook regelmatig. In La Defense zit er bijvoorbeeld een. Drie nachten voor 108 euro per persoon inclusief ontbijt. Meestal zit er ook een bad in en op zondag 2 augustus kun je gratis naar sommige musea, waaronder het Louvre.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:20 schreef DutchTrain het volgende:
Overigens zijn de IBIS/Etap etc hotels net buiten de ring ook heel goed betaalbaar en voor 2 personen goedkoper dan dat waardeloze superhostel in Parijs
Lees anders even verder, we hebben al geboektquote:Op zondag 19 juli 2009 22:04 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Goeie tip, ik kom er ook regelmatig. In La Defense zit er bijvoorbeeld een. Drie nachten voor 108 euro per persoon inclusief ontbijt. Meestal zit er ook een bad in en op zondag 2 augustus kun je gratis naar sommige musea, waaronder het Louvre.
Hotels zijn sowieso iets goedkoper in deze tijd van het jaar. Soms is de derde nacht gratis, dus misschien dat er ook in Parijs zelf wel iets voordeligs te vinden is.
Kijk, hier heb ik wat aan, kan je me wat meer vertellen over waar je dit vandaan hebt bijv?quote:Op maandag 20 juli 2009 10:56 schreef JDude het volgende:
Probeer alvast uit te zoeken hoe je aan meerdaagse metrotickets komt. Je zit buiten de Périphérique, dus dat wil je niet elke dag lopen denk ik. Verder even uitkijken als je de metro pakt, die splitst zich namelijk een paar haltes voor jullie hotel in een noordwestelijke en een noordoostelijke tak.
Waar zie je dat? Kan ik dat ook van tevoren bestellen of gewoon gelijk als ik aankom?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:19 schreef JDude het volgende:
5 dagen zone 1, 2 en 3 is 28,30. Aan die zones heb je voor het centrum en je hotel genoeg. Disney ligt een pokkeneind buiten de stad, daar zul je inderdaad een ander kaartje voor nodig hebben.
http://www.ratp.info/informer/hollandais/paris_visite.phpquote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:35 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Waar zie je dat? Kan ik dat ook van tevoren bestellen of gewoon gelijk als ik aankom?
Als ik een reis plan vanaf Mairie de Clichy staat er anders dit:quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:38 schreef delano.888 het volgende:
Hotel ligt op zone 5, das kutidd 48 euro pp dus
Maarquote:Op woensdag 22 juli 2009 08:21 schreef JDude het volgende:
[..]
Als ik een reis plan vanaf Mairie de Clichy staat er anders dit:
Transit Fare Zone(s) : 1 - 2
Metro trips require only a "zone 1-2" ticket
Ik snap t nietquote:Op woensdag 22 juli 2009 20:08 schreef Marky_Mark01 het volgende:
het is simpel:
Ik zag op de website dat het hotel met de metro te bereiken is. In dat geval volstaat een dagkaart (of vijfdagenkaart in jouw geval) voor zones 1-3.
Reis je met de RER dan is het een iets ander verhaal.
Hoe kom je erbij dat je hotel in zone 5 ligt?quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik snap t niet![]()
Het hotel ligt toch in zone 5, en het centrum in 1, dus dan moet ik toch 4 zones kunnen?
En wat is RER?
quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:19 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat je hotel in zone 5 ligt?
quote:Op woensdag 22 juli 2009 08:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maar
[ afbeelding ]
Het centrum ligt in 1, en het hotel toch echt in 5.
Nu zie ik pas het station Ouen zonder toevoeging in zone 2, je hebt helemaal gelijk, geweldigquote:Op woensdag 22 juli 2009 22:30 schreef Marky_Mark01 het volgende:
Ik zag deze kaart al voorbijkomen, maar het hotel Résidence Europe Clichy ligt toch echt in zone 2.
Ik heb echt geen idee wat buiten de Pheriferique isquote:Op woensdag 22 juli 2009 22:45 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Eerste keer Parijs en je gaat buiten de Pheriferique zitten?
Disney is niet zo duur, gok op 12 euro retourtje ofzo.
Als ik het even plat mag zeggen, binnen de pherifique is Parijs, daarbuiten zit je in rotwijken en zit je gewoon lang in de metro naar de highlights.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:47 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee wat buiten de Pheriferique is
Das mooi dat overleef ik wel
Valt op zich nog wel mee. Met de metro heeft ze een directe verbinding naar Champs Élysées Clemenceau en vanaf daar ben je met metrolijn 1 binnen een paar haltes bij het Louvre.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:51 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Als ik het even plat mag zeggen, binnen de pherifique is Parijs, daarbuiten zit je in rotwijken en zit je gewoon lang in de metro naar de highlights.
Ok, de arc de la defense ligt dus ook in een "rotwijk"?quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:51 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Als ik het even plat mag zeggen, binnen de pherifique is Parijs, daarbuiten zit je in rotwijken en zit je gewoon lang in de metro naar de highlights.
Heb er een dagje rondgelopen(rond clichy) en vond de sfeer toch vele malen minder dan binnen de Pheri.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:55 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
Valt op zich nog wel mee. Met de metro heeft ze een directe verbinding naar Champs Élysées Clemenceau en vanaf daar ben je met metrolijn 1 binnen een paar haltes bij het Louvre.
Even voor de duidelijkheid,quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:01 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Heb er een dagje rondgelopen(rond clichy) en vond de sfeer toch vele malen minder dan binnen de Pheri.
@delano. Bij de Arc de Defense wil je niet in een hotel zitten hoor, echt een zakenwijk.
Maar ik neem toch aan dat je s'avonds nog naar je hotel wil kunnen lopen zonder constant over je schouder te moeten kijken.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid,
-Of we zijn in het hotel gezellig met zn 2,
-Of we zijn in de pizzeria dr naast
-Of we zijn ergens in het (blijkbaar veel gezelligere) centrum.
Dan hebben we dus ook geen "last" van de wijk.
Die heb ik ook!quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:27 schreef Muck het volgende:
wij gaan ook in augustus naar Parijs en hebben via het reisbureau een 100%Parijs-gidsje geregeld.
hier staan veel leuke dingen in en er zit een opvouwbare kaart in van de stad én een plattegrond van de metro, heel handig dus
precies, het is voor mij nu de vierde keer, maar ik kwam dingen tegen in het boekje die ik nog nooit gezien heb!quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:34 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Die heb ik ook!
Leuk voor mensen die er al vaker zijn geweest ook, die kleine restaurantjes en barretjes. Echt een aanrader!(Al heb ik geen een van die wandelingen gemaakt)
quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:25 schreef P.F het volgende:
In de metro in Parijs is het ook echt druk hoor!!
Ach, als ik die beelden uit Tokyo soms zie, valt Parijs wel mee. En uit eigen ervaring vond ik Mexico-City ook een wat heftiger metro-ervaring dan Parijs!quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:25 schreef P.F het volgende:
Nee. 14 juli daargelaten toen iedereen zo snel mogelijk richting Trocadero wilde voor het vuurwerk. Dat was écht niet leuk.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:25 schreef P.F het volgende:
quote:Om tien uur 's avonds gaan de lampen op de Eiffeltoren een paar minuten knipperen. Dit is voor het eerst gedaan op Oudejaarsavond 2000. Omdat dit mooi werd gevonden gebeurt dit nu elke avond.
Ja leuk, allebei geen rijbewijs.quote:Op zondag 26 juli 2009 10:21 schreef Athmozz het volgende:
Huur een auto?
Als je 3 dagen gaat en je neemt een smartje bij dockx, dan betaal je 100¤ voor je wagen, nog eens 1200km rijden (gooi hem vol in belgie), en je zit nog aan 45¤ diesel erbij. Voor 150¤ ben je voor 2 personen op & af (en voor parijs moet je nog geen péage betalen, je bent eraf vlak voor je moet betalen). Als je een hotel buiten de ring neemt & alles verder met de metro doet heb je ook nog eens geen kosten voor je auto te stallen. Goedkoper ga je het echt niet hebben (en een enkel ritje van 600km is zo gedaan)
Dat gebeurde tot voor enkele jaren terug elk uur geloof ik, toen er nog een speciaal lichtbedrijf was dat zich bezig hield met de verlichting ofzo.quote:Op zondag 26 juli 2009 09:07 schreef delano.888 het volgende:
Ooooooooooooohhhh hij kan zelfs blauw worden en knipperen:
Maar dat gebeurt vast maar 1x per jaar ofzo
Heb het al gevonden ondertussen, het was vorig jaar, 2 maanden lang elke avond blauw:quote:Op zondag 26 juli 2009 13:54 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Dat gebeurde tot voor enkele jaren terug elk uur geloof ik, toen er nog een speciaal lichtbedrijf was dat zich bezig hield met de verlichting ofzo.
Weet het niet precies meer
Bronquote:Fri Jun 20, 2008 3:35am EDT
PARIS (Reuters) - France will mark the start of its six-month presidency of the European Union by lighting up the Eiffel Tower in blue with yellow stars, recalling the EU flag, newspaper Le Parisien reported on Friday.
The 300-metre (984-foot) high tower, France's most recognizable monument, will take on its blue hue with a giant circle of stars every evening for two months from June 30, the eve of the French presidency, Le Parisien said.
Eighty giant projectors on the ground and 100 more on the tower will be necessary to achieve the blue effect, it said.
The tower's standard night-time lighting since New Year's Eve in 1985 has been orange-gold, but unusual illuminations have marked events as diverse as the start of the new millennium, the Chinese New Year in 2004 and the rugby World Cup in 2007.
The year 2000 was celebrated with a new twinkling effect that proved so popular it was re-installed in 2003 to last another decade. The tower twinkles for 10 minutes every hour on the hour from nightfall to 2 a.m.
Blue lighting in honor of Europe is not unknown: the Eiffel Tower turned blue on May 9, 2006, to mark the 20th celebration of Europe Day. But on that occasion it didn't have a circle of stars.
(Reporting by Estelle Shirbon; Editing by Matthew Jones)
Hotel en bus zijn allang geboekt, dus helaas.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:52 schreef Marseille het volgende:
@ Delano, je had beter een ETAP of Formule 1 hotel kunnen kiezen, die kosten max. 45euro per nacht voor 2 personen, en je hebt ze ook binnen het centrum, zoals Galieni. Het is niet fijn om in Clichy te zitten. Hele saaie wijk, echt een ghetto (niet zoals die nep-'ghetto's' in NL) en best ver van de stad. Vooral aangezien jullie voor het eerst naar Parijs gaan.
Qua vervoer is Eurolines het goedkoopst. Alleen moet je wel vroeg vantevoren boeken. Dat geldt ook voor de trein. Alleen dan vind je tickets voor 8 of 25 euro. Nu is het goedkoopste een busticket voor 62euro. Dan heb je nog het geluk dat jullie 18 zijn, anders was het nog duurder geweest.
Wat betreft metro zou ik gewoon allebei een carnet kopen, dan krijg je 10 kaartjes voor 11euro. Dan bespaar je iets van 3 metrokaartjes. In principe moet dat wel genoeg zijn voor een paar dagen Parijs. Neem ook niet te veel de metro, maar ga gerust wat lopen. Het centrum van Parijs is niet zo groot als je zou denken. De afstand tussen 2 metrostations is ongeveer 10 minuten lopen, soms zelfs korter..
Meer vragen? Stel gerust, ik heb er 6 jaar gewoond en kom er jaarlijks iets van 5 keer
Mag ik wat vragen?quote:Op zondag 26 juli 2009 21:52 schreef Marseille het volgende:
Meer vragen? Stel gerust, ik heb er 6 jaar gewoond en kom er jaarlijks iets van 5 keer
Die 3 zones gaan heeeeeeeel ver.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:19 schreef bijderechter het volgende:
Over een paar dagen ga ik naar Parijs met m'n vriendin. We hebben een 3-zones metrokaart. Maar zit nu net wat dingen te bekijken die leuk zijn om te doen (had ik idd eerder kunnen doen) en kom er toch achter dat die 3 zones je toch wel enigzins beperken.
Hoe werkt het bijkopen van extra zones? De eerste 3 zijn 'gratis' dus, maar dan, hoe kom ik legaal door die andere 3 zones? Zijn er net als in NL kaartjesautomaten?
Wat wil je wetenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:33 schreef k_man het volgende:
Zeg, na al die tips krijgen we toch op z'n minst wel een verslagje en wat foto's te zien hè?
Wat je gedaan hebt, hoe het beviel, wat leuk was, wat tegenviel. Of je blonde vriendin in de problemen kwam. Of het hotel goed was. Waar je nou gegeten hebt en of dat lekker en gezellig was. Plus de mooiste paar foto's.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:34 schreef delano.888 het volgende:
En nee, ik ga niet alle 942 foto's posten
Ok, ik had dus net een heeeeeeeeeeel verhaal staan inclusief foto's, en toen drukte ik perongelijk op f5, en ben nu alles kwijt, dus geen verhaal, en geen foto's, maar het was in ieder geval leuk en mooiquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat je gedaan hebt, hoe het beviel, wat leuk was, wat tegenviel. Of je blonde vriendin in de problemen kwam. Of het hotel goed was. Waar je nou gegeten hebt en of dat lekker en gezellig was. Plus de mooiste paar foto's.
"pakt bewaarde metrokaart erbij"quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:05 schreef bijderechter het volgende:
Op die zones kaart, daar staan ook lijnen op die ipv met een cijfer aangeduid worden, met een letter worden aangeduid. Kunnen die lijnen ook gebruikt worden met een Paris Visite kaart voor 3 zones?
Ik heb al ontdekt dat die dierentuin die ik wilde bezoeken tóch binnen de 3 zones vallen trouwens. De kaart van de zones is op veel grotere schaal dan de kaart van de metroDaar was de verwarring ontstaan
En voor de duidelijkheid, die Paris Visite kaartjes (voor 3 zones - oranje van kleur) zijn ook geldig in bussen?
En nog 1 vraag over de metrokaart. Daar waar de metrolijn 'onder' een wit hokje door gaat of wit iets langwerpiger hokje dan is dat een stopplaats? Of moet er dan ook een gekleurd bolletje (corresponderend met de kleur van die lijn) op het witte hokje staan? Hoop dat het duidelijk is
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ok, ik had dus net een heeeeeeeeeeel verhaal staan inclusief foto's, en toen drukte ik perongelijk op f5, en ben nu alles kwijt, dus geen verhaal, en geen foto's, maar het was in ieder geval leuk en mooi
Heel Parijs wemelt van de huurfietsen, trap er niet in, worden heeeel duur als je het even niet door hebt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:32 schreef bijderechter het volgende:
Thnx!
Nog tips om in de nachtelijke uren Parijs te doorkruisen? Fiets? Taxi? Auto huren (liever niet).
Misschien.. later...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:09 schreef k_man het volgende:
[..]
![]()
Doe dan in ieder geval nog even de foto's.![]()
En een stukje tekst opnieuw typen lukt wel, toch? Niet een heel verhaal, gewoon wat dingen die je nog weet.
Nou, 99% van de fransen spreekt GEEN engels, dus ik had mijn hotel er speciaal op uitgezocht dat ze daar wel (goed) engels spreken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:25 schreef bijderechter het volgende:
Is het makkelijk je verstaanbaar te maken in Engelsin bv. een taxi?
Fransen en Engels, hm...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:25 schreef bijderechter het volgende:
Is het makkelijk je verstaanbaar te maken in Engelsin bv. een taxi?
Dus toch! Ach ja, het zou niet mijn manier zijn...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het ontbijt hebben wij niet genomen, dat was 7,50 pp per dag. Vonden we een beetje zonde, we hebben serieus 3x bij de mac ontbeten want die zat dichtbij
[..]
Nee, ik vroeg standaard aan iedereen: "you speak english?" maar het was bijna altijd nee.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:57 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Fransen en Engels, hm...![]()
Misschien is het anders in de grote steden, maar toch...
We zijn allebei 18, en het was lekker, dus ik zou niet weten waarom nietquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:57 schreef Nero22 het volgende:
Dus toch! Ach ja, het zou niet mijn manier zijn...
Maar een geslaagd tripje dus? Hotel klinkt goed in elk geval.
wtf moet je 18 keer in Parijs....? Het is een leuke stad maar 18 keer is me echt teveel van het goeiequote:Op woensdag 22 juli 2009 23:04 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Maar ik neem toch aan dat je s'avonds nog naar je hotel wil kunnen lopen zonder constant over je schouder te moeten kijken.
Nja als het goedkoop moet is buiten de ringweg waarschijnlijk een goede keuze.
Veel plezier!
* Tonio-mcdo gaat Parijs waarschijnlijk in Augustus voor de achttiende keer bezoeken
Om daar even op terug te komen, het was een mooie rustige buurtquote:Op woensdag 22 juli 2009 23:04 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Maar ik neem toch aan dat je s'avonds nog naar je hotel wil kunnen lopen zonder constant over je schouder te moeten kijken.
Ik ga er sowieso zelden heen, dus ja.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:01 schreef delano.888 het volgende:
[..]
We zijn allebei 18, en het was lekker, dus ik zou niet weten waarom niet
Super geslaagd, echt pracht herinnering.
Zo'n 600 alles bij elkaar met zn 2en, 250 voor hotel, 150 voor reis, 200 voor eten en heel veel souvenirs.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:41 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik ga er sowieso zelden heen, dus ja.
Mag ik vragen hoeveel je nou in totaal hebt uitgegeven?
Misschien is ie al 80 jaar oud? Dan is 18 keer in één stad niet zo veelquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:07 schreef fathank het volgende:
[..]
wtf moet je 18 keer in Parijs....? Het is een leuke stad maar 18 keer is me echt teveel van het goeie.
Of een baan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Misschien is ie al 80 jaar oud? Dan is 18 keer in één stad niet zo veel
Je bent duidelijk niet veel gewend, zelfs in Cheap-ass hostels in Thailand werken ze regelmatig met pasjes. Vaak met magneet erin zodat de stroom automatisch eraf gaat als je uit de kamer gaat (om vnl. kosten van de airco te besparen).quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Even een korte review over het hotel want die kan ik echt iedereen aanraden:
Allereerst de homepage.
Nu denk je, nou, mooie site, vast opschepperij allemaal, nou NIET DUS, het hotel is echt zo mooi.
Je krijgt een pinpasje, soort van. Daarmee kan je alleen jou deur openen. Vrij modern dus. Uiteraard is er een lift, als je daarmee naar -1 probeert te gaan, het zwembad dus, kan dat niet. Tenminste, het kan wel, maar dan moet je dus je pasje in een gleufje in de lift stoppen, dan kan je pas naar het zwembad. Super slim dus.
Gratis roomservice elke dag, erg netjes, alles word mooi opgemaakt en je krijgt je standaard zeepjes enz. Ze hebben zelfs nog elke dag mijn spullen netjes van de grond gehaald op het nachtkastje gezet.
Mocht je er heen gaan en je gebruikt het goedkope tarief (Special Weekend and Holidays Offer Special rate for a minimum stay of 2 nights !), wat wij dus ook hadden gedaan, is de kans vrij groot dat je geen privé bad krijgt. Die worden standaard aan de "normale" betalers gegeven, maar het kan wel, als je geluk hebt.
Hee, schei uit zeg, hij is 18. Dan kun je moeilijk verwachten dat hij al de halve wereld is rondgereisd en in 20 verschillende hotels heeft overnacht.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Je bent duidelijk niet veel gewend, zelfs in Cheap-ass hostels in Thailand werken ze regelmatig met pasjes. Vaak met magneet erin zodat de stroom automatisch eraf gaat als je uit de kamer gaat (om vnl. kosten van de airco te besparen).
Ben jij even een toffe jongen dat je dat weet. Met je verkapte "kijk mij eens in Thailand geweest zijn" postquote:Op woensdag 16 september 2009 10:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Je bent duidelijk niet veel gewend, zelfs in Cheap-ass hostels in Thailand werken ze regelmatig met pasjes. Vaak met magneet erin zodat de stroom automatisch eraf gaat als je uit de kamer gaat (om vnl. kosten van de airco te besparen).
Wilde alleen maar zeggen dat dat redelijk normaal is voor een hotel, en niet zo speciaal is als hij doet voorkomen.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hee, schei uit zeg, hij is 18. Dan kun je moeilijk verwachten dat hij al de halve wereld is rondgereisd en in 20 verschillende hotels heeft overnacht.
Wees blij dat hij en z'n vriendinnetje uberhaupt meer gezien heben dan het bed en het ligbad.
Wat is er mis met de hotelkamer niet uitkomen als je met zijn tweeen bent?quote:Op woensdag 16 september 2009 11:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hee, schei uit zeg, hij is 18. Dan kun je moeilijk verwachten dat hij al de halve wereld is rondgereisd en in 20 verschillende hotels heeft overnacht.
Wees blij dat hij en z'n vriendinnetje uberhaupt meer gezien heben dan het bed en het ligbad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |