abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71027022
Naar aanleiding van Advies nodig! Voor jong koppel, paar daagjes parijs.

Wat voor de één vakantie is, is voor de ander afzien. Want vakantie is geld uitgeven en veel ook, want:

Je kan toch niet naar Parijs zonder in een Michelin-sterrenrestaurant te hebben gegeten

Bij de Mac of op je hotelkamer eten kan overal

Je hebt geen verhaal als je niet minstens één keer je hebt laten oplichten door 30 euro voor een kop koffie te betalen

Je gaat toch niet met een budgetmaatschappij naar een andere stad vliegen, als je bij een ander gratis koffie krijgt

Dus:

Hoe zorg jij ervoor dat jouw vakantie boven het pauperniveau uitkomt?
Wat is voor jou het minimum om uit te geven op je vakantie voor onderdak, eten en reis?
Geldt voor jou ook hoe duurder hoe leuker?

Discuss!
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:56:41 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71027165
Op sommige dingen kun je makkelijk besparen, zoals je vliegreis. Die kop koffie en het pizzabroodje op een vlucht binnen Europa zullen me een zorg zijn. Ik vind het zelf erg leuk om in hostels te overnachten, maar dan wel de iets duurdere. Zo ben je veel goedkoper uit dan een hotel, maar heb je alsnog enige luxe. Met eten vind ik leuke eetcafés een goede keuze, maar dan bijvoorbeeld de laatste avond ter afsluiting een mooi restaurant.
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:24:03 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_71028056
Naar mijn mening kun je op de volgende punten flink geld besparen zonder ook een mindere vakantie te hebben.

Vliegen/Transport:
De vlucht zal me een rotzorg zijn, hoe goedkoper hoe beter. Mits het te doen is qua overstappen e.d. Ik word echt niet heel veel blijer van een inch meer beenruimte als dat me 200 euro extra kost. Van 200 euro kun je erg veel leuke dingen van doen.

Ook op transport van de ene plaats naar de andere kun je flink geld besparen. Je kan een dure, relaxte airconditioned taxi nemen waar je 30 euro voor neerlegt. Echter kun je ook voor 1 euro in de goedkope lokale bus zitten en daarmee dus ook de lokale bevolking een beetje leren kennen. En dat is vaak veel leuker.

Eten:
Zoals gezegd, lekker eten hoeft niet veel geld te kosten. In Azië kun je voor minder dan een euro geweldig eten bij eetstalletjes. Is een stuk goedkoper dan de toeristententjes, en vaak een stuk lekkerder (kun je zien omdat de lokale bevolking daar ook vaak eet). En het is meteen een mooie ervaring om op je mini plastic krukje langs de kant van de weg een Vietnamese Pho (soep) weg te hakken voor minder dan een dollar.

Zelfde geldt overigens ook voor de lunch, dat kan over het algemeen heel goedkoop door gewoon een broodje ofzoiets dergelijks te halen.

Hotels:
Ik probeer over het algemeen zo weinig mogelijk aan hotels uit te geven. Voor enkele tientjes per dag heb je dan wel een luxere kamer, echter je slaapt er alleen. Dus vind ik het verspilling van geld om in een luxe kamer te zitten. Ik wil eigenlijk wel altijd een eigen badkamer. Vind ik wel relaxed, en aangezien ik altijd met mijn vriendin samen reis is dat vaak goedkoper (en gezelliger) dan 2 dorm beds.

Echter vind ik niet dat je als je op vakantie bent je op iedere scheet moet bezuinigen. Door een mooie stad lopen terwijl je op iedere cent moet letten vergalt voor mij de vakantie. Als ik een leuke toeristische attractie wil bezoeken waar ik 10 euro voor moet neerleggen dan wil ik daar niet drie keer over nadenken. Een keertje naar een fast-foodtent vind ik prima als je in een duur land bent. Maar een beetje lekker eten hoort ook bij vakantie.

Uiteindelijk is het natuurlijk het belangrijkste waar je je zelf prettig bij voelt. Er zijn mensen die het prima vinden om op een dorm te slapen op vakantie en iedere avond in een fast-foodtent eten. Maar dan geniet ik persoonlijk niet meer van de vakantie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Blik op 16-07-2009 11:45:19 ]
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:24:09 #4
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71028059
Natuurlijk is duurder niet leuker, en zeker niet altijd en overal.
Ik durf zelfs te stellen dat iedereen een paar keer in z'n leven voor een absoluut dieptepuntbudget op vakantie moet. Zo'n eerste interrail waarbij je een nacht in de gang van de trein slaapt of een hele nacht zit te kaarten op een station omdat een hotel en een couchette te duur is... Zeker als je jong bent (ik ben oud ) is het een geweldige manier om te reizen: je leert mensen kennen, jezelf redden en hebt de mooiste verhalen achteraf. En ik denk dat die niet te vergelijken zijn met een door pappa gesponsorde 4-sterren-hotelreis...

Dat gezegd hebbende is er (bij de meeste mensen) voor alles een plaats en een tijd. Net zoals je niet op je 40ste, net als in je studentenhuis, nog een hele week pasta met ketjup eet aan het eind van de maand, zullen de meeste mensen op een gegeven moment meer geld gaan uitgeven aan een vakantie.
Persoonlijk vind ik het nog steeds leuk om hier en daar echt low budget te reizen (of lower budget), omdat het een leuke manier blijft om mensen te ontmoeten. De gemiddelde Laotiaan ontmoet je nu eenmaal niet als je met een airconditioned taxi naar het volgende plaatsje zoeft, maar wellicht wel in de winderige niets-kostende kippenbus. Maar nee, ik slaap niet meer op slaapzalen en ik eet graag lekker (en dat is soms een stalletje langs de weg en soms een heel goed restaurant).

Verder is het zo dat sommige lokaties zich beter lenen voor low-budget travel dan andere. Van mijn interrail destijds kan ik me nog herinneren dat ik Wenen en Venetië gewoon niet leuk vond omdat werkelijk álles duur was en er voor veel ervaringen geen goedkoop of gratis alternatief was. Als je alleen maar pasta van je campinggasje kunt eten op een camping die meer dan een uur van de stad is en waar verder niets te doen is, dan is dat wel een beetje jammer.
In mijn ervaring is het leven in hele grote steden zoals London en Parijns welliswaar duur, maar zijn er voor iemand op een budget ook genoeg dingen te doen als je niet veel geld hebt. Nee, je kunt niet naar een sterrenrestaurant en misschien niet eens naar het Louvre, maar van uren en uren door de stad slenteren, in parkjes mensen en staatmuzikanten kijken en heel veel picknicken is ook nog nooit iemand slechter geworden...

Tenslotte nog: vaak komt met meer geld minder tijd. Eigenlijk denk ik dat beperkte tijd een veel meer limiterende factor is dan beperkt geld. In twee dagen een stad "doen" inclusief sterrenrestaurant, vliegen en een hotel in de stad? Of alle tijd van de wereld hebben, wat verder weg zitten en je eten in uit de supermarkt? Tja...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:28:05 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_71028173
Ik hoor graag ook de ervaringen van TS zelf
pi_71028472
Ik bespaar liefste op vlucht. Ik vlieg liever met overstappen voor 300 euro dan dat ik 900 euro voor een rechtstreekse vlucht betaal. Met overstap zie je tenminste nog eens iets ook al moet je vaak in vliegveld blijven.

Hotel slaap ik alleen dus een bed en badkamer is voldoende voor mij. En als ik voor 10 euro dan ergens kan verblijven heb ik dat liever dan 90 euro betalen omdat er een breedbeeld tv en een bad bij zit. Ik ben er alleen om te slapen tijdens vakantie dus boeit me niet zo veel.

Eten is afhankelijk van mijn bui. Soms is het fijn om gewoon lekker naar lokale fastfood te gaan en daar gewoon te eten en andere keer dan weer in leuk restaurant.

Het liefste geef ik tijdens mijn vakantie geld uit om dingen daar te ondernemen en te zien. Dat zijn namelijk de dingen die ik me uiteindelijk herinner en dus ook mijn vakantie leuk maken.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_71030731
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:56 schreef TNA het volgende:
Op sommige dingen kun je makkelijk besparen, zoals je vliegreis. Die kop koffie en het pizzabroodje op een vlucht binnen Europa zullen me een zorg zijn. Ik vind het zelf erg leuk om in hostels te overnachten, maar dan wel de iets duurdere. Zo ben je veel goedkoper uit dan een hotel, maar heb je alsnog enige luxe. Met eten vind ik leuke eetcafés een goede keuze, maar dan bijvoorbeeld de laatste avond ter afsluiting een mooi restaurant.
precies, dat dacht ik ook
pi_71031546
Juist inhakend op het topic waar deze vraag vandaan komt: Parijs is zo heerlijk om gewoon jong en met niet te veel geld te doen. Een stokbroodje en wat kaas, flesje wijn en in een park gaan zitten kan een heerlijke maaltijd zijn. Slenteren door Parijs, goedkoop met de metro, een kop koffie staand aan de bar, een pannenkoek van een stalletje...heerlijk low budget.

Natuurlijk kan het ook leuk zijn om er wat meer geld uit te geven en in een goed restaurant te etenl, maar daar is nog tijd genoeg voor. Is het zo raar als je beide 18 bent om het dan low budget te doen? Ik zou het veel vreemder vinden als ze dan met een dik budget stoer gaan lopen doen in Parijs. Vreemder en zonde.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71032229
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:22 schreef miss_sly het volgende:
Is het zo raar als je beide 18 bent om het dan low budget te doen?
Nee hoor, maar doe het dan inderdaad op de manier die jij beschrijft en ga niet alle dagen bij de Mac zitten.
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 13:46:34 #10
5428 crew  miss_sly
pi_71032341
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee hoor, maar doe het dan inderdaad op de manier die jij beschrijft en ga niet alle dagen bij de Mac zitten.
Als je dit voor het eerst gaat doen, zijn dat misschien dingen die je nog niet weet
pi_71032801
Ik vond Parijs nou precies een stad die behoorlijk meeviel qua budget. Er zijn genoeg leuke en goedkope restaurantjes te vinden (Quarier Latin bijv.) en wat is er nu leuker dan ergens op een bankje in een park te lunchen met een stokbrood en brie die je bij de supermarkt hebt gehaald?

Maar afijn, ik ga meestal een week of 4 op vakantie en dat betekent 4 weken lang ontbijt, lunch en diner buiten de deur. Dat ben ik vrij snel zat en daarom kies ik meestal voor eenvoudige restaurantjes en vooral niet uitgebreid tafelen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:05:01 #12
62913 Blik
The one and Only!
pi_71032930
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:22 schreef miss_sly het volgende:
Is het zo raar als je beide 18 bent om het dan low budget te doen?
Nee hoor, is niks mis mee. Zo gaan mijn meeste reizen, maar het topic begint al met gezeur over de kosten om erheen te gaan. En vervolgens wil TS ook nog naar de Mac gaan. Je moet natuurlijk wel 'iets' over hebben voor een romantisch samen zijn in Parijs.
pi_71033036
Ik geef bijna niks uit als ik op vakantie eenmaal op de plaats van bestemming ben. Klim& wandelvakanties vinden allemaal (bijna altijd) plaats in gratis toegankelijke gebieden. De dure uitrusting die ik heb heeft me de afgelopen jaren wel weer véél geld gekost, iets meer dan het materiaal wat je nodig hebt voor een gemiddelde stedentrip vakantie...

Dit jaar zowaar eens een dure reis, met de auto op de boot naar Ijsland, en ook al is de economie daar lekker ingezakt, het is nog altijd geen goedkoop land om een hapje op een terras te eten.
Over het algemeen bespaar ik ook liever op accomodatie (al valt er aan kamperen niet veel meer te besparen) , en geef ik wat ik uitspaar graag uit aan een mooie excursie, of lekker eten
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 16:06:47 #14
5428 crew  miss_sly
pi_71037185
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee hoor, is niks mis mee. Zo gaan mijn meeste reizen, maar het topic begint al met gezeur over de kosten om erheen te gaan. En vervolgens wil TS ook nog naar de Mac gaan. Je moet natuurlijk wel 'iets' over hebben voor een romantisch samen zijn in Parijs.
Iedereen heeft natuurlijk een andere portemonnee en invulling van zaken als 'iets' ergens voor over hebben. Dat kun je voor een ander niet bepalen. Wel kun je ze tips aan de hand doen, waar ze wellicht zelf nog niet aan gedacht hadden, juist omdat ze zoiets voor het eerst doen, zoals het stokbroodje met stukje kaas en wijn eten in een parkje
  donderdag 16 juli 2009 @ 16:06:55 #15
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_71037189
Hoe meer ervaren je bent met reizen hoe goedkoper het lijkt worden. Op het begin boekte ik (danwel op goedkope sites en deals) 4* en 5* hotels en werd makkelijker 'opgelicht' door de locals.

Hotel: De allereerste vakanties boekte ik helemaal geen hotels, want ik verbleef toch meestal bij vrienden en familie (reizen boeken via internet was er nog niet eens echt). Na een paar jaar 'dure' hotels begonnen ze toch te vervelen omdat je eigenlijk niet in contact met andere jonge mensen/reizigers. (voor zakelijk ala, maar op vakantie liever niet) Misschien is het op het moment zelf wat minder, maar van de ranzigste hostels houd je wel de leukste verhalen en vrienden over. Toch probeer ik de van de ratten besnuffelde hostels te vermijden en heb het liefste een eigen badkamer (ookal is het een teiltje met water).

Vervoer: Als ik nu voor een paar euro meer de 'executive class' van een lange derdewereldtreinreis kan boeken doe ik dat wel (als de a/c niet op vriezen staat, anders ga ik toch nog in de 'pauper class' bij een open raampje zitten). Ook toen de trein naar Maccu Pichu niet reed door staking en ik het hele gebeuren dreigde te missen betaalde ik graag voor een helicopter om me te brengen. (was niet eens heel bizar duur en de ervaring was vele malen meer bijzonder) Op korte vluchten zo goedkoop mogelijk, maar lange vluchten wil ik best wat meer uitgeven aan goede maatschappijen.

Eten: Michelin sterren eten doe ik wel als werk betaalt, maar anders heb ik liever eten van een mannetje die een houten kar door de straten duwt met hete kooltjes om het eten op te bakken. Dat is eigenlijk veel lekkerder en leuker dan michelin * eten. McDonalds en andere globale fastfood meuk doe ik thuis niet en op vakantie niet behalve bij de familie in de US en dan niet door mijn keuze, maar ik doe niet moeilijk.

Souvenirs: Die beginnen wel steeds duurder te worden omdat ik meer 'echte' kunstwerken en gebruiksvoorwerpen wil hebben. Nog steeds koop ik nog wel 'tack', ook omdat ik een wedstrijd met vrienden heb wie de meest 'tacky' dingen op vakantie kan vinden waar we elkaar mee opzadelen. Ook koop ik lokale kleren, boeken, eten, drinken, alcohol, cigaretten en muziek en soms bespaar je daarmee flink op wat je thuis ervoor toch zou uitgeven. Met 5kg weg en met 25kg terug.

Ik denk wel dat het niet heel lang meer gaat duren voordat ik toch meer ga uitgeven om comfortabeler te kunnen reizen. Het lichaam wordt steeds minder flexibel...
reset
  donderdag 16 juli 2009 @ 16:19:12 #16
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_71037611
Ik wil volgend jaar misschien een vakantie doen op basis van wildkamperen, gewoon voor het avontuur. Lekker basic even iets heel anders dan thuis. Kost ook nog eens weinig.

Bij mij ligt het er trouwens ook aan wat voor vakantie ik hou. Als het om het rondreizen gaat zal het me een worst wezen waar ik overnacht, of het nou een camping, een jeugdherberg, bij iemand thuis of een hotel is. Maar als ik een vakantie hou waar ik vooral voor de activiteiten kom zoals sportieve vakanties of een stad bekijken dan is een lekker bed aan het einde van de dag wel lekker. Maar dan is een blokhut ook prima en als een activiteit alleen kan met een tent (omdat er simpelweg geen acomodatie is met bedden) vind ik dat ook prima. Mij gaat het eigenlijk niet om de luxe maar om de dingen die je doet. Eten in een restaurant wordt ook lekkerder als je net 3 dagen hebt lopen prutsen met brandertjes, als ik elke dag uiteten ga wordt ik het snel zat.

Misschien komt het ook wel een beetje door je opvoeding. Ik ben vroeger altijd wezen kamperen, nooit wat gereserveerd van te voren, altijd gewoon kijken waar je terecht kwam, hoe kleiner en simpel de camping was hoe beter. Met het hele gezin in de trein. Mijn ouders doen dat nu ze bijna 60 zijn trouwens nog steeds wel een beetje zo. Zo zouden ze dit jaar eigenlijk naar Hongarije, krijg ik een kaartje thuis gestuurd dat ze in de eifel in Duitsland beland waren .
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_71042004
Zelf ben ik niet erg consequent in mijn financiële kaders.

Wat betreft vluchten probeer ik het wel zo goedkoop mogelijk te regelen, maar wel binnen grenzen. Mijn vrije tijd is schaars, dus bij een stedentripje kies ik echt niet de vlucht van maandag heen en donderdag terug – ook al is dat misschien een paar tientjes goedkoper dan donderdag heen en maandag terug.
Ook goedkope vluchten waarmee je pas ’s avonds laat op je vakantiebestemming aankomt zal ik niet snel boeken. Je hebt dan niks meer aan de dag waarop je vliegt en de consequentie is dat je hetgeen je bespaart op de vlucht vervolgens dubbel weer kwijt bent aan een extra nacht hotel.
Vluchten die ’s ochtends al heel vroeg vertrekken zijn evenmin aantrekkelijk voor mij, zowel op de heen- als op de terugreis. Op de terugreis zit je weer met het punt dat zo’n vroege vlucht wel een extra hotelovernachting kost, zonder dat het verder iets oplevert. Bij een erg vroege heenvlucht lukt het niet om op tijd per OV op Schiphol te zijn en ben je je voordeel meteen weer kwijt aan taxi- of parkeerkosten.

Aan hotels wil ik nog wel eens wat uitgeven. Bij een stedentripje gaat het me vaak om de architectuur, musea, design, etc in zo’n stad. Het is dan wel aardig als het hotel ook in die sfeer is: een leuk designhotel dus. Dat kan duur, maar soms ook heel goedkoop. In Barcelona is bijv een heel tof hotel dat geen drol kost en er tof uitziet. Ik boek geen extreem dure hotels, maar de grens die ik aanhoud (zeg maximaal ca. ¤ 150 per nacht) vinden anderen misschien al idioot hoog.

Aan de andere kant kan ik ook heel tevreden zijn met een heel sober onderkomen. als je niet in Europa bent, maar in een vies, ver buitenland is er soms gewoon geen andere mogelijkheid. Met een groep van twintig man in een bloedhete slaapzaal, één douche met een pisstraaltje en een kolonie van duizenden hongerige muggen... moet kunnen voor een keer. Ik zou echter wel ontevreden zijn als ik in Europa in zo’n onderkomen terecht zou komen.

Goed eten hoeft niet duurt e zijn, maar soms is het dat wel. Prima om bij een eenvoudig tentje in Bishkek een vleesspies te eten, maar het is ook niet onaangenaam om bij het beste visrestaurant van Reykjavik de lekkerste tonijnsteak aller tijden te proeven...
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 19:47:03 #18
45833 crew  Fogel
pi_71043663
Goedkoop is een kwestie van definitie... wat voor mij goedkoop is kan voor een ander duur zijn. Ik heb de laatste 8 dagen ongeveer 2500-3000¤ uitgegeven aan een vakantie in eigen land (Noorwegen, dat dan weer wel ) en vind dat eigenlijk heel erg meevallen (voor een gezin met 3 kinderen).

Qua vervoer betaal ik liever meer als ik op die manier makkelijker reis (bijvoorbeeld direct ipv overstappen), maar soms kan makkelijker ook de goedkoopste optie zijn. Het is zeker niet zo dat duurder per definitie beter is.
Onderdak moet gewoon fatsoenlijk zijn en op een OK locatie liggen in verhouding tot waar ik wil zijn (op een stedentrip verblijf ik centraal, op zakenreis zo dicht mogelijk bij de vergaderlocatie). Prijs moet in verhouding staan tot wat je krijgt, maar minium is een eigen verblijfsruimte (dus niet gedeeld ala hostel) en een eigen (dus ook niet gedeelde) badkamer met douche en/of bad + WC.
Eten probeer ik zo gezond mogelijk te houden, maar ga zeker ook af en toe bij de mcdonalds of soortgelijken langs. Prijs is niet zo heel belangrijk, maar het is niet noodzakelijk om alleen bij sterrenrestaurants te eten (maar mocht het toevallig zo uitkomen dan zeg ik geen nee), ik eet ook graag op plekken waar je ook "boerenkost" kan krijgen, eten zoals je het thuis ook zou maken.

-edit- Ik zie dat ik het erg met k_man eens ben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fogel op 16-07-2009 19:53:52 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:07:08 #19
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_71044265
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:42 schreef k_man het volgende:

Aan de andere kant kan ik ook heel tevreden zijn met een heel sober onderkomen. als je niet in Europa bent, maar in een vies, ver buitenland is er soms gewoon geen andere mogelijkheid. Met een groep van twintig man in een bloedhete slaapzaal, één douche met een pisstraaltje en een kolonie van duizenden hongerige muggen... moet kunnen voor een keer. Ik zou echter wel ontevreden zijn als ik in Europa in zo’n onderkomen terecht zou komen.
En soms kom je omgekeert in een plaats die nooit toeristen ziet, maar wel veel zakenmensen zoals in Balikpapan, een oliestadje op Borneo, waar we noodgedwongen een luxe zakenhotel moesten boeken. Dat was gebrek aan ervaring, want als ik er de volgende keer kom, loop ik weer de sloppenwijken in en 'laat me uitnodigen' door de vriendelijkste mensen die ik ooit op vakantie ben tegengekomen. We hebben veel mensen moeten teleurstellen door niet een drankje en hapje bij ze te gaan doen of te blijven overnachten.
quote:
Goed eten hoeft niet duurt e zijn, maar soms is het dat wel. Prima om bij een eenvoudig tentje in Bishkek een vleesspies te eten, maar het is ook niet onaangenaam om bij het beste visrestaurant van Reykjavik de lekkerste tonijnsteak aller tijden te proeven...
Helemaal mee eens. Zo heb ik in 1997 in Reykjavik voor meer dan $100 pp (toen nog een fortuin) kreeft gegeten en voor $40 per glas whisky gedronken. Het is maar goed dat die vriendelijke schatrijke meneer ons op sleeptouw nam om gezelschap en Engelse oefening voor z'n zoon te zijn betaalde. Maar of ik het zelf had betaald?

Afgelopen weekend op het Toscaanse platteland konijn gegeten met wijn van de wijngaard op de prachtige panoramische achtergrond. Dat was ook niet goedkoop, maar het wel waard.
reset
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:12:51 #20
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_71044423
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:47 schreef Fogel het volgende:
Goedkoop is een kwestie van definitie... wat voor mij goedkoop is kan voor een ander duur zijn. Ik heb de laatste 8 dagen ongeveer 2500-3000¤ uitgegeven aan een vakantie in eigen land (Noorwegen, dat dan weer wel ) en vind dat eigenlijk heel erg meevallen (voor een gezin met 3 kinderen).
Dat is meer dan redelijk! Dat is max 75 euro per persoon per dag. ...en dat in Noorwegen!
quote:
Prijs moet in verhouding staan tot wat je krijgt, maar minium is een eigen verblijfsruimte (dus niet gedeeld ala hostel) en een eigen (dus ook niet gedeelde) badkamer met douche en/of bad + WC.
Veruit de meeste hostels waar ik verblijf hebben 'privates' waar je je eigen badkamer krijgt.
reset
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 20:31:42 #21
45833 crew  Fogel
pi_71044941
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:12 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat is meer dan redelijk! Dat is max 75 euro per persoon per dag. ...en dat in Noorwegen!
[..]

Veruit de meeste hostels waar ik verblijf hebben 'privates' waar je je eigen badkamer krijgt.
Wel twee of drie dagen bij familie meegegeten en een paar dagen in een hut overnacht en daar zelf gekookt, dat drukt de kosten

De eerste 5 dagen hadden we zelfs 2 badkamers in het hotel
En dat jij (en ik) in hotels verblijven waar het standaard is met een eigen badkamer, wil niet zeggen dat er geen andere standaarden bestaan
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_71046381
Als je elk dubbeltje om moet draaien, vind ik er weinig aan en dan zou ik net zo lief thuisblijven eigenlijk.
pi_71046892
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:42 schreef k_man het volgende:
maar het is ook niet onaangenaam om bij het beste visrestaurant van Reykjavik de lekkerste tonijnsteak aller tijden te proeven...
Hoe heet die tent?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:52:04 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71047067
Ik vind duurder helemaal niet leuker. Heb beide gedaan: duur en luxe op vakantie en super-low-budget (met 500 gulden een maand door Europa, of liftend door Frankrijk). Dure toeristische attracties doen me niets en vind ik zonde van het geld. Alleen aan eten geef ik veel geld uit, al hoeft het zeker geen sterrenrestaurant te zijn: mijn doel is alle regionale specialiteiten van het land/de regio waar ik ben een keer uit te proberen. Dáár gaat mijn geld over het algemeen aan op.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:54:53 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71047146
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:47 schreef Fogel het volgende:
En dat vind ik dus duur Voor een gezin met 4 personen zijn we op een 14-daagse vakantie inclusief reis en verblijfkosten ongeveer 1000 - 1500 euro kwijt. Dan gaan we wel kamperen, rijden we met de auto en vermijden we tolwegen, maar gaan we ook uit eten ed.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')