Eigenlijk wel.quote:Op maandag 13 juli 2009 23:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan zijn we het dus eigenlijk eens
Alles valt of staat met diegene die het verteld of uitlegd denk ik. Mijn priester wist de bijbelverhalen voor ons begrijpelijk te vertellen. Het bekende verhaal van Jezus die over het water loopt en de storm trotseert zei hij over dat Jezus bij een discussie terecht kwam. Hij was het niet met iemand eens en crowd surfde als het ware naar het podium toe en nam het woord. Hij wist het rumoerige publiek stil te krijgen (storm laten luwen) Op deze manier snapte wij kinderen dus wat er in feite in de bijbel gezegd werd.quote:Op maandag 13 juli 2009 23:44 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ik heb geen religieus boek nodig met 'wijze levenslessen' om me normaal te gedragen. Als politiek leiders zeggen dat dit land op 'christelijke waarden' oid gebaseerd is... prima, kan best. Maar het is niet zo dat we zonder die boeken niet zelf tot het idee gekomen waren dat moorden en verkrachtingen onwenselijke gedragingen zijn die bestraft moeten worden. In dat licht kan elk boek waarin bepaalde normen genoemd worden als leidraad gelden.
Mijn nogal religieuze moeder heeft me denk ik een beetje mijn afkeer bezorgd. Die doet de discussie vaak ook af met 'je moet nou eenmaal de goede dingen er uit halen' en 'zulke mensen zijn nou eenmaal geen echte/goede gelovigen' als er weer een reli freak door het lint is gegaan.
Als de helft van wat er in staat waardevol kan zijn, en de andere helft voor mensen die het letterlijk nemen simpelweg gevaarlijk is(zie die collega van je), maar er staat nergens bij wat onzin is en wat niet - neem ik liever iets anders als leidraad.
Religie an sich niet, "georganiseerde" religie wel.quote:Op maandag 13 juli 2009 23:59 schreef Soempie het volgende:
We zien religie dan alletwee als instrument.
In dit geval dus: de bijbel.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Religie an sich niet, "georganiseerde" religie wel.
Bijbel, Koran, Thora en nog een berg geschriften die niet persé met een godheid te maken hebben maar wel met lessen.quote:
En Marx had er ook nog wat over te zeggen. Zover wil ik niet gaan maar ik sluit niet uit dat een geschrift als een Bijbel een geweldig middel is om rust en orde te scheppen in een redelijk chaotische wereld.quote:
Okee, slaap lekkerquote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:15 schreef mr_anonimous het volgende:
Ik ga een gebedje doen, kaarsje branden en dan slapen.
Ik ook zo maar toch echt zonder kaarsjequote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:15 schreef mr_anonimous het volgende:
Ik ga een gebedje doen, kaarsje branden en dan slapen.
quote:
quote:Op zondag 12 juli 2009 20:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Lambargers hebben een spgaakgebrak.
quote:Op zondag 12 juli 2009 23:16 schreef Whiteguy het volgende:
Oh ik had het nog niet vermeld hier volgens mij... maar nu het toch over snack/tussendoortjes gaat...
ondanks mijn grote voorliefde voor vlees...
KOOP GEEN BEEF JERKY. Sjezus wat goor.
De verwachtingen waren hoog, de deceptie daarom des te hoger.
quote:Op maandag 13 juli 2009 15:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb ooit een VHS-doos gepakt en daar al mijn zooi in gestopt. Niet stuk te krijgen dat ding.
Alleen ééns in de zoveel tijd had je zo'n dwaas van een leraar die het oppakte en openmaakte om te kijken wat het nou was
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Vandaag weer voor opnames in de tv-studio geweest, de uitzending is dit keer op 9 augustus, dan heb ik het vast gemeld
Overigens, iemand interesse in zo'n ding? Ik heb er een nieuw in doos waarmee ik niet van plan ben iets te gaan doen. IARL, is het wat voor jou?
Als het gratis isquote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Vandaag weer voor opnames in de tv-studio geweest, de uitzending is dit keer op 9 augustus, dan heb ik het vast gemeld
Overigens, iemand interesse in zo'n ding? Ik heb er een nieuw in doos waarmee ik niet van plan ben iets te gaan doen. IARL, is het wat voor jou?
Wat voor uitzending?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ja maar wel gevaarlijk dusquote:
Cool.quote:
Wanneer is die andere utizending dan?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |