abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juli 2009 @ 21:12:08 #1
186380 Prejudiced
Laatste oordeel
pi_70946087
Geheel zoals op hun website staat ga ik morgen (ze zijn vandaag al gesloten) melden dat ik me gediscrimineerd voel. Niet met mijn geloof, geaardheid, leeftijd, maar zoals ook schijnt te kunnen met mijn huidskleur (blank) en mijn sexe (vrouw).
Waarschijnlijk nemen ze mijn melding niet serieus, want wat heb ik als blanke vrouw te zeiken als ik van "getinte" medelanders grove opmerkingen krijg over mijn rokje terwijl ik op mijn bus sta te wachten?
Waarom zou ik me druk maken om een bebaarde vent die mij negeert vanwege mijn sexe, of mij geen hand geeft?
O ja, mijn blanke zoon van 16 werd in het zwembad lastig gevallen door een medelander met taalachterstand en toen hij daar wat van zei werd hij buiten het bad opgewacht (keurig verscholen achter een muurtje natuurlijk en niet in het zicht) door dezelfde jongen. Toen mijn zoon zijn kettingslot open stond te maken werd hij vol in zijn nieren getrapt waardoor hij over de fietsenrekken vloog en in het gras landde. Terwijl hij op de grond lag werd hij in zijn gezicht geschopt (hield hij een hersenschudding, losse tand en bloedneus aan over) en hij kreeg een trap in zijn ribben (gevolg 1 gebroken rib).
Verhaal van die medelander met taalachterstand was dat mijn zoon hem gediscrimineerd zou hebben, dus een prachtig gelogen excuus wat dit soort gedrag blijkbaar rechtvaardigt....gelul dus

Zo langzaamaan voel ik me gediscrimineerd in mijn eigen land, maar bepaalde mensen mogen mij voor alles uitmaken en dan word dat niet serieus genomen, terwijl ik niets kan zeggen of het schijnt op een of andere manier wel onder de discriminatiewet te vallen.
Hierbij dus ook de oproep aan alle blanke nederlanders, vrouwen en mannen om meldingen te maken van situaties waarbij wij als orginele nederlanders te maken hebben met positieve discriminatie. Morgen zal ik de eerste zijn en dat is me die 10 cent per minuut best waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Prejudiced op 13-07-2009 21:28:34 (spelfout) ]
Het verschil tussen 'n vooroordeel en 'n oordeel zit 'm in bevestiging en bewijs.
Hoeveel is nodig vóór 'n oordeel?
pi_70946146
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 13-07-2009 21:42:53 ]
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_70946173
"Mevrouw, het is niet de bedoeling om het meldpunt te misbruiken.."

"Mevrouw, ik denk dat het beter is dat we de verbinding verbreken.."

"Mevrouw, we zijn helaas genoodzaakt uw gegevens door te geven aan de politie wegens bedreiging.."
  † In Memoriam † maandag 13 juli 2009 @ 21:15:23 #4
137949 Disana
pi_70946208
Wat is hier de nieuwswaarde van?
  maandag 13 juli 2009 @ 21:16:23 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70946242
TVP, originele invalshoek
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70946247
face it; turk / marokkaan / whatever zijn geeft gewoon meer voor dan nadelen

wij zijn nu verplicht om 1 allochtoon aan te nemen vanwege de grootte van onze afdeling. Hoe ver moet het komen dat ze je verplichten een allochtoon aan te nemen ipv iemand die gewoon geschikt is voor de job .

Stiekem gaan we geen allochtoon aannemen & gewoon twee autochtonen via interimdienst aannemen, dan zijn we van die idiote maatregel af
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 13 juli 2009 @ 21:17:10 #7
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_70946279
Maar waarom heeft uw zoon die jongen dan uitgescholden voor geitenneuker, dan vraag je er wel een beetje om
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_70946297
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:12 schreef Prejudiced het volgende:
Geheel zoals op hun website staat ga ik morgen (ze zijn vandaag al gesloten) melden dat ik me gediscrimineert voel. Niet met mijn geloof, geaardheid, leeftijd, maar zoals ook schijnt te kunnen met mijn huidskleur (blank) en mijn sexe (vrouw).
Waarschijnlijk nemen ze mijn melding niet serieus, want wat heb ik als blanke vrouw te zeiken als ik van "getinte" medelanders grove opmerkingen krijg over mijn rokje terwijl ik op mijn bus sta te wachten?
Waarom zou ik me druk maken om een bebaarde vent die mij negeert vanwege mijn sexe, of mij geen hand geeft?
O ja, mijn blanke zoon van 16 werd in het zwembad lastig gevallen door een medelander met taalachterstand en toen hij daar wat van zei werd hij buiten het bad opgewacht (keurig verscholen achter een muurtje natuurlijk en niet in het zicht) door dezelfde jongen. Toen mijn zoon zijn kettingslot open stond te maken werd hij vol in zijn nieren getrapt waardoor hij over de fietsenrekken vloog en in het gras landde. Terwijl hij op de grond lag werd hij in zijn gezicht geschopt (hield hij een hersenschudding, losse tand en bloedneus aan over) en hij kreeg een trap in zijn ribben (gevolg 1 gebroken rib).
Verhaal van die medelander met taalachterstand was dat mijn zoon hem gediscrimineert zou hebben, dus een prachtig gelogen excuus wat dit soort gedrag blijkbaar rechtvaardigt....gelul dus

Zo langzaamaan voel ik me gediscrimineert in mijn eigen land, maar bepaalde mensen mogen mij voor alles uitmaken en dan word dat niet serieus genomen, terwijl ik niets kan zeggen of het schijnt op een of andere manier wel onder de discriminatiewet te vallen.
Hierbij dus ook de oproep aan alle blanke nederlanders, vrouwen en mannen om meldingen te maken van situaties waarbij wij als orginele nederlanders te maken hebben met positieve discriminatie. Morgen zal ik de eerste zijn en dat is me die 10 cent per minuut best waard.
pi_70946319
Wat zei de politie toen je aangifte deed over de mishandeling van je zoon?
  maandag 13 juli 2009 @ 21:18:21 #10
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_70946326
Geef je zoon volgende keer een vlindermes mee en laat hem lekker op die ''medelander'' inprikken.
pi_70946370
Over taalachterstandjes gesproken...
  maandag 13 juli 2009 @ 21:19:45 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70946380
Je snapt toch ook wel dat er aan blanke Nederlanders niets te knuffelen valt voor extreem-linkse (ja dat zijn ze allemaal) mensen van anti-discriminatie-clubjes?!

Vandaar dat je prima mag zeggen: "ik haat blondjes" maar niet: "ik haat negers". En dat slaat werkelijk nergens op...
censuur :O
pi_70946384
quote:
Hierbij dus ook de oproep aan alle blanke nederlanders, vrouwen en mannen om meldingen te maken van situaties waarbij wij als orginele nederlanders te maken hebben met positieve discriminatie.
Waar hebben 'wij' nou te maken met positieve discriminatie?

Of bedoel je de positieve discriminatie van de Nederlander met buitenlandse afkomst?
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_70946442
- knip -

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 13-07-2009 21:42:14 ]
to the point!
pi_70946452
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Je snapt toch ook wel dat er aan blanke Nederlanders niets te knuffelen valt voor extreem-linkse (ja dat zijn ze allemaal) mensen van anti-discriminatie-clubjes?!

Vandaar dat je prima mag zeggen: "ik haat blondjes" maar niet: "ik haat negers". En dat slaat werkelijk nergens op...
Nee idd, ze zijn echt helemaal doorgeslagen.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:22:05 #16
186380 Prejudiced
Laatste oordeel
pi_70946467
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:17 schreef ouderejongere het volgende:
Maar waarom heeft uw zoon die jongen dan uitgescholden voor geitenneuker, dan vraag je er wel een beetje om
Heeft ie dus juist niet gedaan. Hij zei alleen tegen die teringlijer dat ie moest ophouden en m met rust moest laten. Dat betreffende knul vervolgens beweert gediscrimineerd te zijn is (zoals altijd) een gemakkelijke smoes waarmee oom agent onze aangifte van mishandeling opeens een stuk minder serieus nam. Niettemin blijft de aangifte staan en die knul heeft geen aangifte gedaan van discriminatie, want door plotseling geheugenverlies wist hij niet meer exact wat mijn zoon gezegd zou hebben....duh

[ Bericht 0% gewijzigd door Prejudiced op 13-07-2009 21:30:13 ]
Het verschil tussen 'n vooroordeel en 'n oordeel zit 'm in bevestiging en bewijs.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:22:14 #17
188345 Py
op zich
pi_70946474
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:16 schreef Hukkie het volgende:
TVP, originele invalshoek
pi_70946527
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:19 schreef Karammel het volgende:

[..]

quota over hoeveel allochtonen in een bedrijf moeten werken. rondzendnota dat een allochtoon voorrang krijgt op een autochtoon, ongeacht of hij geschikt is voor de job of niet. Bij geweld tussen een allochtoon & een autochtoon dient de allochtoon maar "dizkriminatsie" te roepen & gelijk te krijgen...

Het wordt hoog tijd dat ze eens de bende relschoppers & het tuig dat van sociale uitkeringen leeft terug sturen naar hun land (ook al zijn ze hier geboren, ze hebben immers meestal toch een 2de pasport) of anders levenslang opsluiten, dan kan de rest tenminste normaal integreren zonder last te hebben van "vooroordelen" (die meestal wel kloppen voor die bende relschoppers)
pi_70946553
Hoezo discriminatie
Die gasten schoppen echt niet alleen blanken in hun nieren
pi_70946596
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:19 schreef Karammel het volgende:

[..]

Of bedoel je de positieve discriminatie van de Nederlander met buitenlandse afkomst?
Vind jij het normaal dat als jij geschikter ben voor een bepaalde baan toch niet wordt aangenomen omdat het aantal allochtonen moet worden opgekrikt?
pi_70946629
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:22 schreef Prejudiced het volgende:

[..]

Heeft ie dus juist niet gedaan. Hij zei alleen tegen die teringlijer dat ie moest ophouden en m met rust moest laten. Dat betreffende knul vervolgens beweert gediscrimineert te zijn is (zoals altijd) een gemakkelijke smoes waarmee oom agent onze aangifte van mishandeling opeens een stuk minder serieus nam. Niettemin blijft de aangifte staan en die knul heeft geen aangifte gedaan van discriminatie, want door plotseling geheugenverlies wist hij niet meer exact wat mijn zoon gezegd zou hebben....duh
Hoezo neemt hij de aangifte van mishandeling minder serieus? Heeft de agent dat gezegd? En die knul heeft toegegeven je zoon te hebben mishandeld? Dan komen er toch vervolgstappen?
pi_70946738
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Vind jij het normaal dat als jij geschikter ben voor een bepaalde baan toch niet wordt aangenomen omdat het aantal allochtonen moet worden opgekrikt?
Dat is ook niet van toepassing, want dat mag niet. Het gaat over "Bij gelijke geschiktheid, krijgt hij/zij die in een achterstandspositie verkeert voorrang"
pi_70946740
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:24 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Hoezo discriminatie
Die gasten schoppen echt niet alleen blanken in hun nieren
Vertel mij wat.. ben zelf aangevallen door een kutmarokkaan en aanvallen door kutnederlanders. Geloof me.. tuig is tuig. Welk nationaliteit ze ook hebben.
Het gaat erom dat ze aangepakt worden.
pi_70946771
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:26 schreef xman het volgende:

[..]

Hoezo neemt hij de aangifte van mishandeling minder serieus? Heeft de agent dat gezegd? En die knul heeft toegegeven je zoon te hebben mishandeld? Dan komen er toch vervolgstappen?
inderdaad. 2 uurtjes schoffelen.

Ik heb zelf nog de brief gezien die in België verstuurd was door de jeugdrechter om zo'n jochie van 16 niet aan te klagen wegens gewapende overval op een café vanwege zijn jonge leeftijd en omdat hij slechts 54 gekende feiten gepleegd had

Als ze zelfs dan vragen om niet aan te klagen, dan besef je ook wel dat het gerecht 1 flop is. Een kind dat 54 feiten gepleegd heeft moet niet meer heropgevoed worden, dat is verloren. Gewoon afschieten & naar een biogas-installatie, dan hebben we er tenminste nog iets aan.
pi_70946866
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik vond de OP niet helemaal lekker verwoord. Het leek haast alsof de positieve discriminatie direct op ons toegepast werd in plaats van op de 'medelander' ( ) waardoor wij er indirect pas last van hebben.
pi_70946885
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:29 schreef Athmozz het volgende:

[..]

inderdaad. 2 uurtjes schoffelen.

Ik heb zelf nog de brief gezien die in België verstuurd was door de jeugdrechter om zo'n jochie van 16 niet aan te klagen wegens gewapende overval op een café vanwege zijn jonge leeftijd en omdat hij slechts 54 gekende feiten gepleegd had

Als ze zelfs dan vragen om niet aan te klagen, dan besef je ook wel dat het gerecht 1 flop is. Een kind dat 54 feiten gepleegd heeft moet niet meer heropgevoed worden, dat is verloren. Gewoon afschieten & naar een biogas-installatie, dan hebben we er tenminste nog iets aan.
Hoe ben jij betrokken bij deze zaak? Ben je familielid van de TS?
pi_70946904
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:29 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Dat is ook niet van toepassing, want dat mag niet. Het gaat over "Bij gelijke geschiktheid, krijgt hij/zij die in een achterstandspositie verkeert voorrang"
in Belgie is het althans zo dat je per zoveel autochtonen een allochtoon in dienst moet hebben in bepaalde sectoren. Als je dus op je max autochtonen zit ben je verplicht een allochtoon in dienst te nemen (hoewel we nu aan het bekijken zijn of het mss rendabeler is toch een autochtoon te nemen & de sanctie maar voor lief te nemen, een allochtoon aannemen hebben we zodanig slechte ervaring mee dat die er nooit meer in komen. Ze hebben genoeg kansen gehad & genoeg gekost)
pi_70946987
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:32 schreef xman het volgende:

[..]

Hoe ben jij betrokken bij deze zaak? Ben je familielid van de TS?
niet.

heeft dit enige relevantie dat ik geen familie ben? De politie viseert mij niet hoor, dit is hun normale manier van werken.
pi_70947032
quote:

[..]

Klopt ja, alleen komt daar in de praktijk weinig van terecht.
pi_70947046
- knip -

[ Bericht 95% gewijzigd door sp3c op 13-07-2009 21:44:49 (troll) ]
pi_70947113
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:35 schreef Athmozz het volgende:

[..]

niet.

heeft dit enige relevantie dat ik geen familie ben? De politie viseert mij niet hoor, dit is hun normale manier van werken.
Oh.. nee ik stelde een vraag aan TS en krijg een heel verhaal over een zaak in Belgie. Dacht dat het enig relevantie had op de haar situatie. Dus niet.
pi_70947133
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:23 schreef Athmozz het volgende:

[..]

quota over hoeveel allochtonen in een bedrijf moeten werken. rondzendnota dat een allochtoon voorrang krijgt op een autochtoon, ongeacht of hij geschikt is voor de job of niet. Bij geweld tussen een allochtoon & een autochtoon dient de allochtoon maar "dizkriminatsie" te roepen & gelijk te krijgen...

Het wordt hoog tijd dat ze eens de bende relschoppers & het tuig dat van sociale uitkeringen leeft terug sturen naar hun land (ook al zijn ze hier geboren, ze hebben immers meestal toch een 2de pasport) of anders levenslang opsluiten, dan kan de rest tenminste normaal integreren zonder last te hebben van "vooroordelen" (die meestal wel kloppen voor die bende relschoppers)
Ik las die zin in de OP duidelijk verkeerd. TS heeft het over indirect last hebben van in plaats van dat de positieve discriminatie zich op ons richt. Verder helemaal duidelijk natuurlijk. Het voorkomen van positieve discriminatie was mij al bekend.
quote:

[..]

Bedrijven horen zich aan bepaalde quota te houden of worden er op aangekeken als ze te weinig allochtonen in dienst hebben. Het is wel degelijk zo dat iemand die in mindere mate geschikt is voorrang krijgt puur en alleen door zijn afkomst. Was het niet zo dat laatst een politiechef ofzo wéér Nederlands was en dat ze dus maar hadden aangegeven dat de volgende sowieso van buitenlandse komaf zou zijn. Deze uitspraak zorgde vervolgens weer voor opspraak, maar feit blijft dat men in bedrijven allochtonen aan 'moet' trekken in plaats van de meest geschikte kandidaat.
pi_70947161
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Klopt ja, alleen komt daar in de praktijk weinig van terecht.
Tsja, daar kan die "medelander" dan toch niets aan doen
pi_70947188
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:38 schreef xman het volgende:

[..]

Oh.. nee ik stelde een vraag aan TS en krijg een heel verhaal over een zaak in Belgie. Dacht dat het enig relevantie had op de haar situatie. Dus niet.
werking van politie is op dat vlak zowat identiek aan die in NL. Ik heb een vriendin die tegen eindhoven woont (en dus NLse is) waarbij een inbraak gedaan is. De daders zijn gevat, maar aangezien het minderjarige allochtoontjes waren hebben ze geen veroordeling gekregen & hebben ze ook niets moeten terugbetalen van de aangerichte schade. Zelfde van in Belgie dus; ze gewoon voort laten doen.
pi_70947255
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:39 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Tsja, daar kan die "medelander" dan toch niets aan doen
Nee dat zeg ik toch ook niet.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:41:23 #36
87694 Robin__
letitredno
pi_70947265
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:

Inderdaad.. woorden als discriminatie of antisemitisme zijn echt dé manier geworden om overal onder uit te komen.

En sowieso is het een lachertje, de regering vind het niet kunnen en opent een meldpunt, waar vervolgens iedere allochtoon gaat lopen huilen over diezelfde Nederlanders. Andersom is er natuurlijk nooit sprake van racisme of discriminatie en ik betwijfel of er ook aangiftes gedaan worden door Marokkanen tegen bv Antillianen, want het is nou ook niet alsof dat onderling allemaal zo lekker gaat. Ik heb de indruk dat ze het beter 'meldpunt discriminatie door autochtonen' kunnen noemen, want dat is het enige waar ze serieus wat aan doen

Het is ook schandalig hoe iedereen die ook maar probeert iets te doen aan zulke misstanden gelijk teruggeroepen worden zonder enig inhoudelijk argument. Bijvoorbeeld dat gedoe over mein kampf laatst, er word gesteld dat er verder eigenlijk geen verboden boeken zijn, en dat er veel ziekere boeken gewoon te koop zijn.. en zonder daar ook maar op ingegaan wordt er gedaan alsof de persoon een gestoorde racist is Terwijl er slechts gesteld wordt dat het onlogisch is om zoiets te verbieden.

Beetje hetzelfde verhaal met discriminatie door buitenlanders.. óf je bent zelf bevooroordeeld/racistisch óf je moet niet op alle slakken zout leggen.
pi_70947361
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:40 schreef Athmozz het volgende:

[..]

werking van politie is op dat vlak zowat identiek aan die in NL. Ik heb een vriendin die tegen eindhoven woont (en dus NLse is) waarbij een inbraak gedaan is. De daders zijn gevat, maar aangezien het minderjarige allochtoontjes waren hebben ze geen veroordeling gekregen & hebben ze ook niets moeten terugbetalen van de aangerichte schade. Zelfde van in Belgie dus; ze gewoon voort laten doen.
Daar geloof ik geen zak van. Van inbraak krijgen ze zeker een aantekening en hun ouders kunnen aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade.
pi_70947451
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:43 schreef xman het volgende:

[..]

Daar geloof ik geen zak van. Van inbraak krijgen ze zeker een aantekening en hun ouders kunnen aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade.
ouders die leven van een bestaansminimum kunnen die schade niet betalen. Ze zal ooit betaald worden inderdaad, maar tegen dat ze haar geld ziet is ze misschien 30 ofzo... in de praktijk komt dat er gewoon op neer dat je er niets meer van terug ziet.

"een aantekening" krijgen is toch geen sanctie? Die gastjes maakt het niet uit of ze nu 1 of 250 aantekeningen hebben... Bij de ouders weghalen & heropvoeden of opsluiten, maar ze gewoon naar huis sturen met een aantekening helpt hoegenaamd niet.
pi_70947515
Discriminatie.nl is zo te zien een site dat bestemd is voor iedereen die gediscrimineerd is. Dus al je als blanke vrouw op een werkplek zit met allemaal discriminerende (allochtone) mannen, dan kun je ook hulp krijgen via de website. Dus ik weet niet precies wat het probleem is?
pi_70947519
moet dit niet naar R&P?
  maandag 13 juli 2009 @ 21:47:26 #41
186380 Prejudiced
Laatste oordeel
pi_70947523
Waar het om gaat is dat deze overheidsspot weer eens in wil spelen op een onderwerp wat actueel zou zijn, maar waarbij ik als Nederlander waarschijnlijk wel niet geacht wordt om op te reageren. Ik word hels van de verplichting om een x-aantal buitenlanders, vrouwen e.d. in een bedrijf te moeten hebben. Gelukkig ben ik overtuigd genoeg van mijn eigen kwaliteiten om te kunnen zeggen dat ik mijn baan krijg vanwege mijn kunnen en niet vanwege het verplichtte vrouwenquotum.
Overigens komt ook het volgende mij wat ook vreemd voor: Het verplichtte aantal buitenlandes die je in dienst moet hebben bestaat uit een aantal groepen/landen. Vreemd genoeg horen andere europeanen en aziaten niet bij deze groep.....dat zijn blijkbaar geen allochtonen?
Een paar jaar geleden was er een Palestijnse demonstratie waarbij vrolijk geroepen werd dat de Joden maar dood moesten.....niemand werd opgepakt vanwege discriminatie. Als ik nou eens een demonstratie organiseer waarbij ik dood aan de Palestijnen zou roepen, dan heb ik meteen een stel van die blingbling-knijpers om mijn polsen, wedden ?!
pi_70947564
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:47 schreef Prejudiced het volgende:
Waar het om gaat is dat deze overheidsspot weer eens in wil spelen op een onderwerp wat actueel zou zijn, maar waarbij ik als Nederlander waarschijnlijk wel niet geacht wordt om op te reageren.
Wie zegt dat?

Nogmaals, je bent gewoon een jankbal. Doe je beklag op discriminatie.nl en stop met calimero uithangen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  maandag 13 juli 2009 @ 21:53:30 #43
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70947767
Begint een kuttopic te worden. Jammer.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70947850
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:45 schreef Athmozz het volgende:

[..]

ouders die leven van een bestaansminimum kunnen die schade niet betalen. Ze zal ooit betaald worden inderdaad, maar tegen dat ze haar geld ziet is ze misschien 30 ofzo... in de praktijk komt dat er gewoon op neer dat je er niets meer van terug ziet.

"een aantekening" krijgen is toch geen sanctie? Die gastjes maakt het niet uit of ze nu 1 of 250 aantekeningen hebben... Bij de ouders weghalen & heropvoeden of opsluiten, maar ze gewoon naar huis sturen met een aantekening helpt hoegenaamd niet.
Jeugdstrafrecht

Jongeren tussen de 12 en 18 jaar die de wet overtreden vallen onder het jeugdstrafrecht. Dat betekent dat je met de kinderrechter te maken krijgt. Als minderjarige van 12 jaar of ouder heb je recht op een advocaat. Jongeren krijgen in de meeste gevallen andere straffen opgelegd dan een meerderjarige die hetzelfde of een vergelijkbaar misdrijf heeft gepleegd. Ze heten jeugdstraffen en kunnen in de vorm van een geldboete, jeugddetentie of taakstraf worden gegeven. Bij jongeren vanaf 16 jaar kan de rechter soms beslissen dat het misdrijf zo ernstig is dat het onder het volwassen strafrecht valt.

bron

In het geval van de TS kan die jongen gewoon aangepakt worden volgens het nederlands strafrecht. Dus TS moet er gewoon bovenop zitten en laten weten dat ze het er niet bij laat zitten.
pi_70947940
het kàn inderdaad, maar de rechter moet het wel een ernstig misdrijf vinden, en een gewone geweldpleging zonder het gebruik van wapens zal daar niet onder vallen. Inbraak valt daar evenmin onder, en in België valt blijkbaar gewapende overval zonder je wapen te gebruiken daar ook niet onder aangezien niet bewezen is dat hij het ook effectief wou gebruiken of het enkel als schrikmiddeld diende.

(maar goed, in belgië is 2.5 jaar effectief gelijk aan vrijlating om de overbevolking in gevangenissen tegen te gaan)
pi_70948269
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:33 schreef Athmozz het volgende:

[..]

een allochtoon aannemen hebben we zodanig slechte ervaring mee dat die er nooit meer in komen. Ze hebben genoeg kansen gehad & genoeg gekost
Dan discrimineer je dus en moet je niet gaan janken als je een racist wordt genoemd.
pi_70948373
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:57 schreef Athmozz het volgende:
het kàn inderdaad, maar de rechter moet het wel een ernstig misdrijf vinden, en een gewone geweldpleging zonder het gebruik van wapens zal daar niet onder vallen. Inbraak valt daar evenmin onder, en in België valt blijkbaar gewapende overval zonder je wapen te gebruiken daar ook niet onder aangezien niet bewezen is dat hij het ook effectief wou gebruiken of het enkel als schrikmiddeld diende.

(maar goed, in belgië is 2.5 jaar effectief gelijk aan vrijlating om de overbevolking in gevangenissen tegen te gaan)
Ja ik ken het probleem. En het is niet van de laatste jaren maar ken het al tientallen jaren. Ik heb wel het idee dat de gemeentes en justitie het probleem zeker wel serieus nemen: lees dit maar.
pi_70948428
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:06 schreef PietjeDuck het volgende:

[..]

Dan discrimineer je dus en moet je niet gaan janken als je een racist wordt genoemd.
ik jank daar ook niet over. Verder ben ik geen racist, ik discrimineer gewoon uit economisch belang voor het bedrijf. Na 12 allochtonen waarvan we er uiteindelijk 8 een opleiding van 3 maand gegeven hebben (die andere 4 hebben het zelf na een week afgetrapt met de melding dat het voor hun goed geweest was, 't was te lastig) ga je niet de zoveelste aannemen waar je als werkgever 3500¤ per maand gaat in pompen om ze een opleiding te geven... De zoektocht naar onze allochtoon heeft in totaal bijna 120.000¤ gekost en heeft enkel miserie opgeleverd, dan stop je gewoon met nog eens een gokje wagen.
pi_70948979
Ik begrijp niet dat sommige mensen hier opeens lopen te zeiken over allochtonen en dat ze voorrang krijgen bij sommige functies terwijl deze regel is in het leven geroepen zodat mensen beter kunnen intregeren.. En dan bij andere topics roepen dat ze niet goed intregeren..

Daarnaast vind ik het een stomme klacht want TS zegt bij voorbaat al dat ze haar niet serieus zullen nemen terwijl ze nog niet eens een melding heeft gemaakt! Daarbij Worden er eerst grove opmerkingen gemaakt over TS haar rokje en word ze ook nog genegeerd.. Wat wil je nou TS?

Mijn broertje werd laatst in elkaar geslagen door een groep blanke debielen en zijn ipod werd meegenomen.. Een zwarte heeft geen recht op een Ipod was de reden..

Ik kan je vertellen dat ik in mijn korte leven wel honderd keer in aanraking ben gekomen met Negatieve discriminatie.. Dus ik het totaal niet erg vind als ik een keer wel voor mag gaan inplaats van word afgewezen omdat ik buitenlands ben.. TS je MOET NIET ZEIKEN!
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
pi_70949212
stem Geert Wilders....

vind persoonlijk dat wij ons te veel inschikken naar onze medelanders geloof en overtuigingen en doen en laten.

doen ze in "hun" land toch ook niet..daar moeten onze vrouwen verplicht hoofddoekjes dragen.. en dat is ballen hebben als regering trouw zijn aan je eigen geloof.. hadden wij die ballen maar wat meer, en waren we maar niet zo inschikkelijk, tolerantie ok..maar zo als het nu gaat worden we de geslagen hond in het hoekje die straks alleen maar ja en amen (allah?) kan zeggen.

de huidige generatie " verkeerde" medelanders is groten deels toch onze eigen fout.. we hebben ze zelf binnen gehaald toen we ze nodig hadden, en het gebrek van wat normaal is in ons land hebben ze van hun ouders die in die tijden geen goede inburgerings cursussen hebben gehad en 80% nog amper een normaal nederlands woord uit de strot kan krijgen.
Als ze in de periode de boel wat beter op hadden gepakt had het er mischien wat beter voor ze uitgezien de huidige generatie... en hadden we niet zo lopen kankeren over ze.

just my 2 cents.
do you have the guts to smell my nuts?
pi_70949723
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:30 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
stem Geert Wilders....
Dus niet. Als die mafkees aan de macht komt wordt NL door de halve wereld geboycot.
quote:
doen ze in "hun" land toch ook niet..daar moeten onze vrouwen verplicht hoofddoekjes dragen..
Vergelijk je NL met het Iraanse/Saoedische regime?
quote:
amen (allah?)
Amen wordt in het christendom, islam en jodendom gebruikt aan het einde van een gebed of zegening, als een soort bekrachtiging of acclamatie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amen_(gebed)
  maandag 13 juli 2009 @ 22:47:03 #53
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70949855
Oh oh oh wat hebben we het moeilijk allemaal als Blanke Nederlanders.
Ja wij hebben dagelijks last van discriminatie.
We zijn de verschoppelingen van de samenleving. Een beetje zoals de Roma in Roemenië.
Je kan ook beter solliciteren onder de naam Fouad, want als Freek-Diederik de Vriesch krijg je geen baan.

Omgekeerde wereld klachten
  maandag 13 juli 2009 @ 22:49:06 #54
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70949946
Sommige mannen willen vieze vrouwen geen hand geven. Dat is hun recht nou eenmaal.
What lies in the shadow of the statue?
pi_70950094
Wat een zeiktopic. Kickje naar GC?
  maandag 13 juli 2009 @ 22:55:33 #56
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70950208
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:52 schreef Meh7 het volgende:
Wat een zeiktopic. Kickje naar GC?
Heul geen zeiktopic.
White people are the niggers of the world.
  maandag 13 juli 2009 @ 23:01:40 #57
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70950468
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:06 schreef PietjeDuck het volgende:

[..]

En zo ga je voorbij aan de waarheid, wat het echte probleem is! Namelijk dat allochtonen dusdanig andere verwachtingen/plannen hebben, dat dat (vaak) simpelweg niet past.
  maandag 13 juli 2009 @ 23:25:01 #58
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70951372
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:49 schreef Ghazi het volgende:
Sommige mannen willen vieze vrouwen geen hand geven. Dat is hun recht nou eenmaal.
Maar als ik een vieze allochtoon geen hand wil geven ben ik een racist.
Beetje krom niet?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  maandag 13 juli 2009 @ 23:28:44 #59
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70951522
Dus eigenlijk open je een topic over discriminatie.nl, denk je dat je niet serieus genomen zal worden, zet je dat alvast op FOK maar heb je eigenlijk nog niet gebeld of contact gehad?

Ehhh. Wow. Over vooroordeel gesproken.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70951553
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:25 schreef cheqy het volgende:

[..]

Maar als ik een vieze allochtoon geen hand wil geven ben ik een racist.
Beetje krom niet?
ja want jij zegt vieze allochtoon.. hij zegt sommige mannen.. Dus ben jij een racist
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
pi_70951685
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:29 schreef mividaloca het volgende:

[..]

ja want jij zegt vieze allochtoon.. hij zegt sommige mannen.. Dus ben jij een racist
Je snapt m niet he?
pi_70951724
quote:

[..]

dus als "sommige vieze vrouwen" alle blanke vrouwen betekent, dan mag ik ook zeggen dat ik "sommige mensen" geen hand wil geven (en dan gewoon geen allochtonen een hand wil geven).

In essentie is het juist hetzelfde, alleen is het anders verwoord.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:08:19 #63
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_70953072
TS moet niet bij voorbaat al gaan zeuren. Wacht eerst nou maar eens af wat voor reactie je krijgt. Dat je nu al loopt te klagen zegt veel over TS. Misschien hoopt ze er stiekem wel op dat ze niet serieus wordt genomen, want dat zou haar punt bewijzen...
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_70953090
"Originele Nederlanders" nog wel. Poe poe.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_70954020
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:33 schreef Athmozz het volgende:

[..]

dus als "sommige vieze vrouwen" alle blanke vrouwen betekent, dan mag ik ook zeggen dat ik "sommige mensen" geen hand wil geven (en dan gewoon geen allochtonen een hand wil geven).

In essentie is het juist hetzelfde, alleen is het anders verwoord.
Volgens mij snappen jullie mij het niet helemaal.. Ik reageerde meer omdat ik even moest glimlachen om
quote:
' Sommige mannen willen vieze vrouwen geen hand geven. Dat is hun recht nou eenmaal'..
wat volgens mij gewoon sarcastisch was.. waarop de serieuze reactie kwam van
quote:
'Maar als ik een vieze allochtoon geen hand wil geven ben ik een racist.
Beetje krom niet?'
Wat ik dus bedoel te zeggen met dat de laatste opmerking wel racistisch is.. dat komt omdat hij het over een vieze allochtoon heeft... (onderscheid maken op ras)

terwijl in de eerste opmerking geen rassen worden genoemd.. eerder een seksistische opmerking (onderscheid maken op geslacht)

Dus is reactie een seksistisch en reactie twee racistisch... neh neh
Wat trouwens beide discriminatie is hoor en ik keur het beide af.. Maar ik bedoelde het dus niet serieus..

En hoe zo nou weer vieze - blanke - vrouwen? Moslim mannen geven schone moslima vrouwen ook geen hand hoor.. dus nu insueer je dat 'allochtonen dus vinden dat blanke vrouwen vies zijn en ze alleen blanke vrouwen geen hand willen geven' wat dus niet klopt..

volgende keer zal ik serieus reageren in zo'n topic omdat iedereen dat doet..
(hadtrouwenswelsemiserieusgereageerdoppagina2)
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:48:15 #66
261847 IshtarOptimel
Ganja in My Brain
pi_70954113
quote:
Hierbij dus ook de oproep aan alle blanke nederlanders, vrouwen en mannen om meldingen te maken van situaties waarbij wij als orginele nederlanders te maken hebben met positieve discriminatie
Een emotie:
"Tegen mensen die niets weten, valt niet te vechten." - Remco Campert
pi_70955587
quote:
BLA
Jouw username zegt wel alles...

Ga naar het GGZ of politie, daar kunnen ze je helpen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 02:24:36 #68
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70955601
Accepteren en doorlopen. Vergeet het, dit land is van ons buitenlanders! Jullie Nederlanders zouden immers moeten weten hoe het is als je land gekoloniseerd wordt.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 06:32:43 #69
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70956169
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:49 schreef Ghazi het volgende:
Dat laatste is inderdaad de letterlijke waarheid
Intelligent, but fucked up.
pi_70956367
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 02:24 schreef AryaMehr het volgende:
Accepteren en doorlopen. Vergeet het, dit land is van ons buitenlanders! Jullie Nederlanders zouden immers moeten weten hoe het is als je land gekoloniseerd wordt.
Ja want dat is hier al een aantal keer voorgekomen natuurlijk.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 07:55:09 #71
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_70956512
Sorry, maar die term 'originele Nederlanders' is echt tenenkrommend.

Dit neigt naar een soort 'no true Scotsman'-fallacy.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 14 juli 2009 @ 07:56:36 #72
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_70956529
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 02:24 schreef AryaMehr het volgende:
Jullie Nederlanders zouden immers moeten weten hoe het is als je land gekoloniseerd wordt.
We weten hoe je het met andere landen moet doen, bedoel je? Andersom natuurlijk niet.

"De VOC-mentaliteit, toch?"
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_70956786
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:24 schreef mividaloca het volgende:
Ik begrijp niet dat sommige mensen hier opeens lopen te zeiken over allochtonen en dat ze voorrang krijgen bij sommige functies terwijl deze regel is in het leven geroepen zodat mensen beter kunnen intregeren.. En dan bij andere topics roepen dat ze niet goed intregeren..
Integreren allochtonen die positief gediscrimineerd worden beter dan allochtonen die niet positief gediscrimineerd worden?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_70957089
- knip -

[ Bericht 95% gewijzigd door sp3c op 14-07-2009 11:49:45 ]
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70957292
Eens met TS
pi_70957686
Dat is het domste wat je kunt doen. Door je te melden als autochtoon geef je het "anti" discriminatiebureau een werktuig in handen om je geval volledig uit te melken. In rapportages naar subsidieverstrekkers zal men opgetogen en op blz 2 vermelden dat ook de autochtone doelgroep is bediend, in reclames en promoties zal er melding van gemaakt worden en ook zal men zich in gedachten op de borst kloppen daar in de grachtenpandjes van amsterdam hoe goed men wel niet is voor iedereen.

[ Bericht 0% gewijzigd door buachaille op 14-07-2009 10:11:44 ]
pi_70958504
quote:

[..]

Hij heeft het alleen over vieze allochtonen, hij zegt niet dat alle allochtonen vies zijn....

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2009 10:06:31 ]
pi_70958969
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:00 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Hij heeft het alleen over vieze allochtonen, hij zegt niet dat alle allochtonen vies zijn....
al heeft tie het over eentje het blijft racistisch... hij maakt onderscheid op ras.. hij had moeten zeggen' vieze mensen' en als hij dan besluit dat voor hem allochtonen zijn.. is ie wel een racist maar de opmerking is niet racistisch..
pi_70959106
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:23 schreef mividaloca het volgende:

[..]

al heeft tie het over eentje het blijft racistisch... hij maakt onderscheid op ras.. hij had moeten zeggen' vieze mensen' en als hij dan besluit dat voor hem allochtonen zijn.. is ie wel een racist maar de opmerking is niet racistisch..
dan verschillen we daarin van mening, ik vind dat niet racistisch...

laat ik het anders formuleren: Ik wil allochtonen wel een hand geven, behalve vieze allochtonen.
Vind je dit ook racistisch?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:33:45 #80
248844 Bowlingbal
pi_70959214
Die gore Duitsers is ook helemaal niet beledigend naar Duitsers. Het is slechts een verwijzing naar gore Duitsers, nadat ze bijvoorbeeld in een riool gewerkt hebben.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70959384
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:28 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

dan verschillen we daarin van mening, ik vind dat niet racistisch...

laat ik het anders formuleren: Ik wil allochtonen wel een hand geven, behalve vieze allochtonen.
Vind je dit ook racistisch?
Dat heeft niet zoveel met een mening te maken, dat is gewoon een feit.. onderscheid op ras maken is racistisch.. Dat jij dat ontkent is iets anders ..

nee want dat is geen racistische opmerking, je maakt geen onderscheid op ras. Misschien kun je dat dan wel weer discriminatie noemen das me niet helemaal duidelijk.. Trouwens ben je dan weer wel een racist als je het alleen over allochtonen hebt terwijl je dus vieze blanke mensen wel een wil hand geeft .. Dat je dat niet uitspreek betekend alleen dat ik je eigenlijk geen racist mag noemen.. Maar als je het denkt ben je er toch een
pi_70959413
double post
pi_70959464
De nieuwste discriminatiecampagne slaat inderdaad over waarover de topicstarter klaagt. Er is vooral aandacht voor vrouwen, homo's, moslima's en mensen met een donkere huidskleur. Het volledige rijtjje met 'discriminatiegronden' inclusief voorbeelden, staat hier: http://www.discriminatie.(...)discriminatiegronden

Jammer dat bij de kopjes ras en nationaliteit geen enkel omgekeerd voorbeeld wordt gegeven. Het was niet meer dan realistisch en fair geweest als er als voorbeeld had gestaan:
- Een groepje jongens van Marokkaanse afkomst scheldt een vrouw bij een bushokje uit omdat ze blank/Nederlandse is

Het is onterecht dat allochtonen alleen als slachtoffer worden geportretteerd.
pi_70959619
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:42 schreef mividaloca het volgende:

[..]

Dat heeft niet zoveel met een mening te maken, dat is gewoon een feit.. onderscheid op ras maken is racistisch.. Dat jij dat ontkent is iets anders ..

Ik maak op dat moment geen onderscheid in ras, ik heb het op dat moment alleen over allochtonen en maak in die groep onderscheid, vieze allochtonen en schone allochtonen .
quote:
nee want dat is geen racistische opmerking, je maakt geen onderscheid op ras. Misschien kun je dat dan wel weer discriminatie noemen das me niet helemaal duidelijk.. Trouwens ben je dan weer wel een racist als je het alleen over allochtonen hebt terwijl je dus vieze blanke mensen wel een wil hand geeft .. Dat je dat niet uitspreek betekend alleen dat ik je eigenlijk geen racist mag noemen.. Maar als je het denkt ben je er toch een
Dat zie je dan imo toch echt verkeerd, ik zeg op dat moment dat ik vieze allochtonen geen hand wil geven. Nergens zeg ik dat ik vieze blanken wel een hand wil geven. Die conclusie trek jij en dat is volgens mij ook een beetje de strekking van dit topic. Er wordt te snel discriminatie geroepen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2009 10:51:36 ]
pi_70959663
Godverdomme zeg, ik wou dat ik een kleurtje had, kon ik lekker de hele dag van die geile sletjes uitmaken voor kankerhoertjes Echt goed
pi_70960330
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:50 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ik maak op dat moment geen onderscheid in ras, ik heb het op dat moment alleen over allochtonen en maak in die groep onderscheid, vieze allochtonen en schone allochtonen .
[..]

Dat zie je dan imo toch echt verkeerd, ik zeg op dat moment dat ik vieze allochtonen geen hand wil geven. Nergens zeg ik dat ik vieze blanken wel een hand wil geven. Die conclusie trek jij en dat is volgens mij ook een beetje de strekking van dit topic. Er wordt te snel discriminatie geroepen.
ik zei: nee want dat is geen racistische opmerking, je maakt geen onderscheid op ras. Misschien kun je dat dan wel weer discriminatie noemen das me niet helemaal duidelijk.. Trouwens ben je dan weer wel een racist als je het alleen over allochtonen hebt terwijl je dus vieze blanke mensen wel een wil hand geeft .. Dat je dat niet uitspreek betekend alleen dat ik je eigenlijk geen racist mag noemen.. Maar als je het denkt ben je er toch een

Misschien heb ik mijn zin niet goed verwoord ik zie trouwens dat die zowiezo een beetje vreemd eindigt..had moeten zijn 'wil geven' en daarmee bedoel ik dus als je het niet zegt en alleen denk ben je nog steeds een racist..! Ik heb het trouwens over wanneer iets nou wel of niet racisme is.. en zoals ik ook al zei; nee want dat is geen racistische opmerking, je maakt geen onderscheid op ras. Misschien kun je dat dan wel weer discriminatie noemen das me niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk niet want je maakt onderscheid op hygiene..

Al slaat deze hele discussie bijna nergens op want.. wie zegt zegt er nou ' ik geef vieze allochtonen geen hand maar schone allochtonen wel' Daar bedoelt die persoon dan of iets anders mee.. of deze persoon heeft smetvrees en weet precies welke allochtoon die dag wel of niet gedoucht heeft..

excuseer me voor de spelfouten.. ik blijf een allochtoon.. meeh meeh (positieve discriminatie)
pi_70960404
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:52 schreef Scorpie het volgende:
Godverdomme zeg, ik wou dat ik een kleurtje had, kon ik lekker de hele dag van die geile sletjes uitmaken voor kankerhoertjes Echt goed
Sorry hoor maar een maand geleden fietste ik ergens werd er door twee 'blanke' jongens; Heey jij, Heey jij' geroepen ik gewoon doodleuk doorfietsen hoor ik aan het einde van de straat ' Dan niet kanker zwarte'

Ik bedoel wie houd je tegen!?
pi_70960539
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:16 schreef mividaloca het volgende:

[..]

ik zei: nee want dat is geen racistische opmerking, je maakt geen onderscheid op ras. Misschien kun je dat dan wel weer discriminatie noemen das me niet helemaal duidelijk.. Trouwens ben je dan weer wel een racist als je het alleen over allochtonen hebt terwijl je dus vieze blanke mensen wel een wil hand geeft .. Dat je dat niet uitspreek betekend alleen dat ik je eigenlijk geen racist mag noemen.. Maar als je het denkt ben je er toch een

Misschien heb ik mijn zin niet goed verwoord ik zie trouwens dat die zowiezo een beetje vreemd eindigt..had moeten zijn 'wil geven' en daarmee bedoel ik dus als je het niet zegt en alleen denk ben je nog steeds een racist..! Ik heb het trouwens over wanneer iets nou wel of niet racisme is.. en zoals ik ook al zei; nee want dat is geen racistische opmerking, je maakt geen onderscheid op ras. Misschien kun je dat dan wel weer discriminatie noemen das me niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk niet want je maakt onderscheid op hygiene..
Nee, je legt dan woorden in m'n mond en je speculeert dat ik het denk.
quote:
Al slaat deze hele discussie bijna nergens op want.. wie zegt zegt er nou ' ik geef vieze allochtonen geen hand maar schone allochtonen wel' Daar bedoelt die persoon dan of iets anders mee.. of deze persoon heeft smetvrees en weet precies welke allochtoon die dag wel of niet gedoucht heeft..
Tja, dit voorbeeld werd nu eenmaal gegeven...
quote:
excuseer me voor de spelfouten.. ik blijf een allochtoon.. meeh meeh (positieve discriminatie)
Excuseer me voor mijn spelfouten... ik blijf een Tukker en Nederlands was niet mijn goeiste vak..
pi_70960671
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:19 schreef mividaloca het volgende:

[..]

Sorry hoor maar een maand geleden fietste ik ergens werd er door twee 'blanke' jongens; Heey jij, Heey jij' geroepen ik gewoon doodleuk doorfietsen hoor ik aan het einde van de straat ' Dan niet kanker zwarte'

Ik bedoel wie houd je tegen!?
Waarschijnlijk wilden die jongens je gewoon je portemonnee teruggeven, het is jammer dat je niet gewoon luistert naar ze als ze je roepen, want jij zou bij mensen met dezelfde kleur als jij wel zijn gestopt, dat weet ik zeker. Heb je iets tegen blanken ofzo?
pi_70960717
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:23 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Nee, je legt dan woorden in m'n mond en je speculeert dat ik het denk.
je maakt het me wel moeilijk
Ik zeg toch ALS je dat doet/denkt.. dus ik bedoel in het algemeen ALS iemand dat denkt/doet..

ik zal vervolgens even serieus zeggen wat ik van dit onderwerp denk..
persoonlijk als negerin/allochtoon/'getinte' Nederlander/medelander vind ik dat TS en andere mensen niet zo onwijs moeten zeuren.. Aangezien wij negers/allochtonen/'getinte' Nederlanders/medelanders.. Al vanaf de eerste aanraking met nederlandse maatschappij gedicrimineerd worden.. in mijn leven al ontelbaar keren dus... En jullie hebben dan ook nog eens te maken met Positieve discriminatie.. ik mijn hele leven al met Negatieve.... Wat trouwens niet betekend dat ik alles in eens goed wil praten en negers/allochtonen/'getinte' Nederlanders/medelanders zich daar op mogen beroepen als het er inderdaad niets mee te maken heeft..

[ Bericht 23% gewijzigd door mividaloca op 14-07-2009 11:37:39 ]
pi_70960896
quote:
Toen mijn zoon zijn kettingslot open stond te maken werd hij vol in zijn nieren getrapt waardoor hij over de fietsenrekken vloog en in het gras landde.
1 trap en dan vliegen ? Is hij van papier of zo ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70961248
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wilden die jongens je gewoon je portemonnee teruggeven, het is jammer dat je niet gewoon luistert naar ze als ze je roepen, want jij zou bij mensen met dezelfde kleur als jij wel zijn gestopt, dat weet ik zeker. Heb je iets tegen blanken ofzo?
Klopt helemaal die kut blanken..
pi_70961250
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:29 schreef mividaloca het volgende:

[..]

Ik zeg toch ALS je dat doet/denkt.. dus ik bedoel in het algemeen ALS iemand dat denkt/doet..

persoonlijk als negerin/allochtoon/'getinte' Nederlander/medelander vind ik dat TS en andere mensen niet zo onwijs moeten zeuren.. Aangezien wij negers/allochtonen/'getinte' Nederlanders/medelanders.. Al vanaf de eerste aanraking met nederlandse maatschappij gedicrimineerd worden.. in mijn leven al ontelbaar keren dus... En jullie hebben dan ook nog eens te maken met Positieve discriminatie.. ik mijn hele leven al met Negatieve.... Wat trouwens niet betekend dat ik alles in eens goed wil praten en negers/allochtonen/'getinte' Nederlanders/medelanders zich daar op mogen beroepen als het er inderdaad niets mee te maken heeft..
98% van alle criminelen die je bij Opsporing Verzocht ziet zijn allochtoon, of getint. Vind je dat ook discriminatie?
pi_70961331
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

98% van alle criminelen die je bij Opsporing Verzocht ziet zijn allochtoon, of getint. Vind je dat ook discriminatie?

Nee hoor.. Allochtonen zijn blijkbaar slimmer.. ze moeten eerst gezocht worden.. Blanken laten te veel sporen achter die zijn zo gevonden..
pi_70961364
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:47 schreef mividaloca het volgende:

[..]

Nee hoor.. Allochtonen zijn blijkbaar slimmer.. ze moeten eerst gezocht worden.. Blanken laten te veel sporen achter die zijn zo gevonden..
Ik zie iig dat je goed bezig bent om je medelanders in de slachtofferrol te praten, goed bezig
pi_70961428
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:29 schreef mividaloca het volgende:

[..]

Ik denk dat er gewoon te snel discriminatie/racisme wordt geroepen en omdat dit zo vaak geroepen wordt, ontstaat er weer positieve discriminatie. Zoals mijn neef, die een aantal jaren een opleiding wou beginnen bij (volgens mij) de recherche, maar hier niet aan mocht beginnen omdat allochtonen voorrang hadden.

Nou sorry, dan kookt mijn bloed...
pi_70961527
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zie iig dat je goed bezig bent om je medelanders in de slachtofferrol te praten, goed bezig
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:53:54 #98
248844 Bowlingbal
pi_70961570
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is immers het blanke team versus het zwarte team!
...
- Donald Love
pi_70961594
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:53 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Het is immers het blanke team versus het zwarte team!
...

De huidige maatschappij denkt inderdaad in zwart/wit.
pi_70962063
Wat een huiltopic.
pi_70962299
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:49 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ik denk dat er gewoon te snel discriminatie/racisme wordt geroepen en omdat dit zo vaak geroepen wordt, ontstaat er weer positieve discriminatie. Zoals mijn neef, die een aantal jaren een opleiding wou beginnen bij (volgens mij) de recherche, maar hier niet aan mocht beginnen omdat allochtonen voorrang hadden.

Nou sorry, dan kookt mijn bloed...
Ik vind dat de jullie het veelste veel onderschatten.. Wat logisch is zoveel hebben jullie er volgens mij niet l mee te maken. Er is nou eenmaal heel veel dicriminatie tegen allochtonen/'getinte' mensen en in het huidige klimaat word het inplaats van minder steeds meer.. Ik merk dat bij mezelf.. mijn allochtonen klasgenoten/vrienden, mijn kleine broertje en zijn vrienden en het word trouwens ook 9 van de 10 keer niet gemeld.. Ik heb ook nog nooit melding gedaan van racisme omdat het mij niet zoveel raakt.. wat niet wegneemt dat ik wel word gediscrimineerd. Mijn broertje die heeft het er wel onwijs moeilijk mee.. als ik hem dan zo zie..

Nou, Sorry dan kookt mijn bloed en breekt mijn hart! Racisme is gewoon hartstikke fout.. Discriminatie ook maar positieve discriminatie vind ik in sommige gevallen dan weer wel goed.. Wat me trouwens opvalt is dat het bij bijv politie ook gaat om positieve discriminatie tegenover vrouwen maar daar hoor ik dan weer niets over!

en nu heb ik het echt wel een beetje gehad met deze discussie..

[ Bericht 0% gewijzigd door mividaloca op 14-07-2009 12:26:53 ]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:27:49 #102
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70962662
quote:
Geheel zoals op hun website staat ga ik morgen (ze zijn vandaag al gesloten) melden dat ik me gediscrimineerd voel. Niet met mijn geloof, geaardheid, leeftijd, maar zoals ook schijnt te kunnen met mijn huidskleur (blank) en mijn sexe (vrouw).
Verhaal van die medelander met taalachterstand was dat mijn zoon hem gediscrimineerd zou hebben, dus een prachtig gelogen excuus wat dit soort gedrag blijkbaar rechtvaardigt....gelul dus

Zo langzaamaan voel ik me gediscrimineerd in mijn eigen land, maar bepaalde mensen mogen mij voor alles uitmaken en dan word dat niet serieus genomen, terwijl ik niets kan zeggen of het schijnt op een of andere manier wel onder de discriminatiewet te vallen.
Wat grappig dat je al die gevallen die je opnoemt ziet als positieve discriminatie !
zzz
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:28:35 #103
798 voyeur
bemoeit zich
pi_70962694
quote:

Dus je gaat discrimatie melden omdat je alleen van getinte medelanders opmerkingen over je rokje krijgt? Wat is je probleem? Als moeder van een tienerzoon wek je niet langer de interesse van bouwvakkers? En moet dat discrimatiepunt nu zorgen dat ook blanken naar je fluiten?

Als ik jou was zou ik me neerleggen bij je vergankelijke schoonheid en me eerst eens op gaan winden over die zoon van je. Zwaar mishandeld en dat vind je minder interessant dan het gebrek aan aandacht voor jou?
Here we are now, entertain us.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:41:10 #104
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70963097
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:30 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
stem Geert Wilders....

vind persoonlijk dat wij ons te veel inschikken naar onze medelanders geloof en overtuigingen en doen en laten.

doen ze in "hun" land toch ook niet..daar moeten onze vrouwen verplicht hoofddoekjes dragen.. en dat is ballen hebben als regering trouw zijn aan je eigen geloof.. hadden wij die ballen maar wat meer, en waren we maar niet zo inschikkelijk, tolerantie ok..maar zo als het nu gaat worden we de geslagen hond in het hoekje die straks alleen maar ja en amen (allah?) kan zeggen.

de huidige generatie " verkeerde" medelanders is groten deels toch onze eigen fout.. we hebben ze zelf binnen gehaald toen we ze nodig hadden, en het gebrek van wat normaal is in ons land hebben ze van hun ouders die in die tijden geen goede inburgerings cursussen hebben gehad en 80% nog amper een normaal nederlands woord uit de strot kan krijgen.
Als ze in de periode de boel wat beter op hadden gepakt had het er mischien wat beter voor ze uitgezien de huidige generatie... en hadden we niet zo lopen kankeren over ze.

just my 2 cents.
Als gastarbeiders.. Dat klopt. Maar ik weet niet hoe bij jou de verjaardagen gaan maar mijn gasten gaan weer naar huis
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:44:17 #105
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70963192
Ik hoor de andere kant van het meldpunt al zeggen "Ies koeltoer"
En daar mag je het dan mee doen, helaas.

Als er 1 in dit land word gediscrimineerd zijn wij (nlérs) het wel.
Bijvoorbeeld bij examens

[ Bericht 19% gewijzigd door Bastard op 14-07-2009 12:51:39 ]
The truth was in here.
pi_70963308
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:16 schreef mividaloca het volgende:

[..]

Ik vind dat de jullie het veelste veel onderschatten.. Wat logisch is zoveel hebben jullie er volgens mij niet l mee te maken. Er is nou eenmaal heel veel dicriminatie tegen allochtonen/'getinte' mensen en in het huidige klimaat word het inplaats van minder steeds meer.. Ik merk dat bij mezelf.. mijn allochtonen klasgenoten/vrienden, mijn kleine broertje en zijn vrienden en het word trouwens ook 9 van de 10 keer niet gemeld.. Ik heb ook nog nooit melding gedaan van racisme omdat het mij niet zoveel raakt.. wat niet wegneemt dat ik wel word gediscrimineerd. Mijn broertje die heeft het er wel onwijs moeilijk mee.. als ik hem dan zo zie..

Nou, Sorry dan kookt mijn bloed en breekt mijn hart! Racisme is gewoon hartstikke fout.. Discriminatie ook maar positieve discriminatie vind ik in sommige gevallen dan weer wel goed.. Wat me trouwens opvalt is dat het bij bijv politie ook gaat om positieve discriminatie tegenover vrouwen maar daar hoor ik dan weer niets over!

Er is geen positieve discriminatie. Discriminatie is ten allen tijde fout. Zeker de allochtoonse groepering in Nederland verdient die 'positieve' discriminatie niet. Ze zijn ruggegraatloos, aggressief, laag opgeleid en zeer beperkt qua sociale interactie. Dat zij dan zouden prevaleren boven de autochtone bevolking van hoog niveau is natuurlijk absurd. De wet van de sterkste zou moeten gelden.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:49:40 #107
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70963351
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:47 schreef mividaloca het volgende:

[..]

Of het zijn er zoveel dat we door de bomen het bos niet meer zien..
We geven er maar een draai aan toch?

dinsdag 14 juli 2009 @ 12:52:47 #108
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70963453
quote:

[..]

Discriminatie is fout maar als het onderscheid in ras in je voordeel werkt is het wel weer goed?
Vind positieve discriminatie kansloos, vind het hele multiculti kansloos en integratie is een wassen neus.
Dan maar afentoe het predicaat "rascist" op m'n bordje krijgen maar integratie gaat nooit en te nimmer lukken.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:54:22 #109
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70963508
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:41 schreef Keltie het volgende:

[..]

Als gastarbeiders.. Dat klopt. Maar ik weet niet hoe bij jou de verjaardagen gaan maar mijn gasten gaan weer naar huis
tenzij het een lekker wijf is!
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_70963522
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er is geen positieve discriminatie. Discriminatie is ten allen tijde fout. Zeker de allochtoonse groepering in Nederland verdient die 'positieve' discriminatie niet. Ze zijn ruggegraatloos, aggressief, laag opgeleid en zeer beperkt qua sociale interactie. Dat zij dan zouden prevaleren boven de autochtone bevolking van hoog niveau is natuurlijk absurd. De wet van de sterkste zou moeten gelden.
Ja hoor .. Dus voor bijv een functie bij de recherche waar ze aan positieve discriminatie doen nemen ze dus een allochtoon van 'laag niveau'? vast die ene die op zijn 15e van het VMB-Kader is afgekicked, al 20 keer met politie in aanraking is geweest en vrouwen geen hand wil geven .. Doe ff normaal
pi_70963694
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:52 schreef Keltie het volgende:

[..]

Discriminatie is fout maar als het onderscheid in ras in je voordeel werkt is het wel weer goed?
Vind positieve discriminatie kansloos, vind het hele multiculti kansloos en integratie is een wassen neus.
Dan maar afentoe het predicaat "rascist" op m'n bordje krijgen maar integratie gaat nooit en te nimmer lukken.
Dat zeg ik helemaal niet.. ik zeg positieve discriminatie is in Sommige gevallen wel goed.. en gaat vaak ook over vrouwen maar daar hebben jullie het dan weer niet over.. Trouwens ik ben prima geintergreerd hoor..en als iedereen jou houding zou aannemen tov integratie gaat het inderdaad niet lukken.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:02:20 #112
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_70963751
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:22 schreef Prejudiced het volgende:
... waarmee oom agent onze aangifte van mishandeling opeens een stuk minder serieus nam.
Ik geloof geen reet van het hele verhaal. Zoals jij het beweert is het zijn woord tegen dat van je zoon, maar blijft de mishandeling staan. Ik geloof dan ook niks van het hele verhaal en gezien je gefrustreerde toon weet ik wel waarom mensen je niet serieus nemen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_70963836
Heb je al aangifte gedaan TS?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:08:35 #114
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70963950
Mot met jongens in het zwembad =ruzie komt voor, rotjongens.
Mot met getinte jongens = Topic vol.. DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!! WE WORDEN IN ONS EIGEN LAND WEG GEDISCRIMINEERD LET MAAR OP!! MET STEUN VAN GROEN LINKS!! huil huil huil.

Dat autochtonen wel eens last hebben van discriminatie ontken ik niet.

Maar het is totaal uit proportie met hoeveel er over geklaagd wordt en hoeveel discriminatie de allochtonen wel niet over zich heen krijgen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:08:51 #115
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70963956
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:00 schreef mividaloca het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet.. ik zeg positieve discriminatie is in Sommige gevallen wel goed.. en gaat vaak ook over vrouwen maar daar hebben jullie het dan weer niet over..
Jawel hoor, vind ik namelijk even kansloos.
Als je puur naar competenties van een persoon zou kijken heb je geen positieve discriminatie nodig.
quote:
Trouwens ik ben prima geintergreerd hoor..
Is dat zo?
quote:
en als iedereen jou houding zou aannemen tov integratie gaat het inderdaad niet lukken.
Gaat het ook niet. Verschillen zijn te groot.
Leven en laten leven is mijn instelling, maar dat betekend niet dat ik zo nodig bij m'n Turkse buurman (als ik die zou hebben) op visite moet om een avond Turkse thee te zuipen en shoarma te vreten om te laten zien hoe goed we wel niet met elkaar kunnen opschieten.

Maargoed, van mij mag iedere buitenlander eruit; en het maakt mij niet uit of'ie nou uit Engeland, Amerika, België, Marokko, Turkije of Japan komt -> Opbokken.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:09:43 #116
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70963980
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:55 schreef mividaloca het volgende:

[..]

Ja hoor .. Dus voor bijv een functie bij de recherche waar ze aan positieve discriminatie doen nemen ze dus een allochtoon van 'laag niveau'? vast die ene die op zijn 15e van het VMB-Kader is afgekicked, al 20 keer met politie in aanraking is geweest en vrouwen geen hand wil geven .. Doe ff normaal
Je chargeert het. Een vriendin van me had onlangs nog dat ze voor een bepaalde functie had gesolliciteerd, als competent werd bevonden maar vervolgens werd gemeld dat men eerst een allochtoon(v) moest aannemen en ze daarom vermoedelijk helaas niet in aanmerking kwam (wat ook idd gebeurde). Als man had ik dus sowieso al gefaald maar zij moest ook nog eens een ander kleurtje/afkomst hebben. Dat vind jij normaal blijkbaar?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  † In Memoriam † dinsdag 14 juli 2009 @ 13:10:16 #117
137949 Disana
pi_70964001
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:44 schreef Bastard het volgende:
Ik hoor de andere kant van het meldpunt al zeggen "Ies koeltoer"
En daar mag je het dan mee doen, helaas.

Als er 1 in dit land word gediscrimineerd zijn wij (nlérs) het wel.
Bijvoorbeeld bij examens
Dat was een foutief en gekleurd artikel.

'Allochtone leerling sterk bevoordeeld bij examen'
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:11:10 #118
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70964040
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Mot met getinte jongens = Topic vol.. DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!! WE WORDEN IN ONS EIGEN LAND WEG GEDISCRIMINEERD LET MAAR OP!! MET STEUN VAN GROEN LINKS!! huil huil huil.

Maar het is totaal uit proportie met hoeveel er over geklaagd wordt en hoeveel discriminatie de allochtonen wel niet over zich heen krijgen.
Feit is alleen dat mot/overlast met jongens in het zwembad voor 90% wordt veroorzaakt door allochtonen.
#allmightygod
pi_70964042
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:55 schreef mividaloca het volgende:

[..]

En waarom zou dat niet kunnen? Volgens de linkse geitenwollensokken figuren in ons kikkerlandje is dat dan namelijk de manier om te laten zien hoe goed iemand geintegreerd is (terwijl dit bij lange na niet zo is, dat weet iedereen).
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:13:35 #120
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_70964111
quote:

[..]

Vaak zit discriminatie gewoon tussen je oren. Bedoel het is makkelijk hoor je eigen onkunde afschuiven op discriminatie. Ja ik werd niet aangenomen omdat ik zwart was (niet omdat die andere gewoon beter was). Ja ik ben afgewezen omdat ik een kleurtje had klinkt ook beter is ook beter voor de eigen ego.

Waar ik nu woon is echte discriminatie, als blanke betaal je voor entree in bepaalde parken 10x zoveel als Aziaten (ongeacht of het thai zijn of andere aziaten). Buitenlanders mogen geen huizen bezitten enzo. Dit is dus officiële discriminatie, ik zie dat niet echt in Nederland hoor. Denk dat je in Nederland niet veel discriminatie hebt.

Overal zijn groepjes die je wel met iets helpen als je een kleurtje hebt, dan ben je namelijk zielig. Er wordt ook teveel aandacht aan discriminatie gegeven dan wordt het gewoon misbruikt.

Voor mij maakt het me niet uit wat voor kleurtje iemand heeft als hij maar goed zn werk doet. Toch zijn vooroordelen vaak wel juist.
mai pen rai
pi_70964132
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En waarom zou dat niet kunnen? Volgens de linkse geitenwollensokken figuren in ons kikkerlandje is dat dan namelijk de manier om te laten zien hoe goed iemand geintegreerd is (terwijl dit bij lange na niet zo is, dat weet iedereen).
Ja Hoor.. En ik ben de dochter van Pablo Escobar...
pi_70964170
Maar wat is het punt, de TS kan zich toch prima melden op die site en een klacht indienen. Lijkt me zelfs heel goed.
pi_70964223
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:21:16 #124
798 voyeur
bemoeit zich
pi_70964337
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:15 schreef SCH het volgende:
Maar wat is het punt, de TS kan zich toch prima melden op die site en een klacht indienen. Lijkt me zelfs heel goed.
Maar waarover wil ze klagen? Dat blanken haar niet nafluiten?
Het verhaal over haar zoon kan ze daar echt niet kwijt; daar is de politie voor. Haar suggestie dat de politie de aangifte niet serieus nam toen de dader van de mishandeling zei dat hij zich gediscrimineerd voelde? Volkomen uit de duim gezogen. Als je aangifte doet zit de dader er niet gezellig bij, dus dat kan helemaal nooit gebeurd zijn.
Here we are now, entertain us.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:22:29 #125
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70964372
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:43 schreef mividaloca het volgende:

[..]

Wat ik dus bedoel te zeggen met dat de laatste opmerking wel racistisch is.. dat komt omdat hij het over een vieze allochtoon heeft... (onderscheid maken op ras)

terwijl in de eerste opmerking geen rassen worden genoemd (vieze vrouwen) .. eerder een seksistische opmerking (onderscheid maken op geslacht)
Kijk en daar zit nou het probleem in Nederland. Je mag alles afzeiken behalve iemand van een ander ras, anders ben je racistisch. Feitelijk klopt de benaming, maar als je vindt dat iemand wel onderscheid op sexe mag maken maar niet op ras, ben je zelf net zo fout.
<hr>
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:22:47 #126
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70964379
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:11 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Feit is alleen dat mot/overlast met jongens in het zwembad voor 90% wordt veroorzaakt door allochtonen.
Als dat een feit is volgens jou heb je vast wel achterliggende cijfers?
pi_70964432
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:22 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:24:44 #128
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70964454
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:22 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je kunt wel lekker hard roepen dat het niet zo is, maar we weten allemaal dat het wel zo is. Don't try to sugarcoat it. zijn we al 40 jaar mee bezig.
<hr>
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:25:09 #129
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_70964474
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:22 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Kijk en daar zit nou het probleem in Nederland. Je mag alles afzeiken behalve iemand van een ander ras, anders ben je racistisch. Feitelijk klopt de benaming, maar als je vindt dat iemand wel onderscheid op sexe mag maken maar niet op ras, ben je zelf net zo fout.
Beetje hetzelfde principe dat je als atheïst veel minder rechten hebt als een gelovige. Nederland is gewoon doorgeschoten in bepaalde zaken.
mai pen rai
pi_70964544
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:25 schreef niet_links het volgende:

[..]

Beetje hetzelfde principe dat je als atheïst veel minder rechten hebt als een gelovige. Nederland is gewoon doorgeschoten in bepaalde zaken.
pi_70964593
quote:
Racisme is gewoon hartstikke fout.. Discriminatie ook maar positieve discriminatie vind ik in sommige gevallen dan weer wel goed.. Wat me trouwens opvalt is dat het bij bijv politie ook gaat om positieve discriminatie tegenover vrouwen maar daar hoor ik dan weer niets over!
Racisme is hoe dan ook fout, maar als je discriminatie fout vindt, zie ik niet in waarom "positieve discriminatie" wel goed is. Eigenlijk is dat een heel bizarre, misleidende term. Want daar waar iemand "positief gediscrimineerd" wordt, zijn ook weer anderen de dupe van discriminatie. Eigenlijk is dat dus net zo kwalijk.
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:28 schreef voyeur het volgende:
Dus je gaat discrimatie melden omdat je alleen van getinte medelanders opmerkingen over je rokje krijgt? Wat is je probleem? Als moeder van een tienerzoon wek je niet langer de interesse van bouwvakkers? En moet dat discrimatiepunt nu zorgen dat ook blanken naar je fluiten?

Als ik jou was zou ik me neerleggen bij je vergankelijke schoonheid en me eerst eens op gaan winden over die zoon van je. Zwaar mishandeld en dat vind je minder interessant dan het gebrek aan aandacht voor jou?
Bizarre post. Ten eerste kun jij totaal niet inschatten of de topicstarter een mooie vrouw is of niet. Ten tweede is dat totaal niet relevant en gaat het erom dat ze is uitgescholden op straat. En dat alleen vanwege het feit dat ze een rok droeg, wat in de ogen van de scheldende jongens synoniem is voor hoer-zijn. Ten derde blijkt nergens uit dat topicstarter geen aandacht heeft geschonken aan haar zoon.
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:

Je doet zelf precies hetzelfde als waarvan je je tegenstanders in deze discussie beticht. Het één doe je af als iets onbeduidends, het ander blaas je enorm op. Misschien hebben autochtonen wel veel meer last van discriminatie (of de negatieve gevolgen van positieve discriminatie) dan jij denkt. Als je gaat kijken naar de voorbeelden die op deze site staan gegeven, zie je dat er NERGENS een voorbeeld wordt gegeven van discriminatie die gericht is op blanken of autochtonen.

Dat is uitgesproken vooringenomen en eigenlijk riekt dat op zichzelf al naar een niet wenselijk onderscheid. Er wordt net gedaan alsof discriminatie van blanken/autochtonen niet voorkomt.
pi_70964613
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:21 schreef voyeur het volgende:

[..]

Maar waarover wil ze klagen? Dat blanken haar niet nafluiten?
Het verhaal over haar zoon kan ze daar echt niet kwijt; daar is de politie voor. Haar suggestie dat de politie de aangifte niet serieus nam toen de dader van de mishandeling zei dat hij zich gediscrimineerd voelde? Volkomen uit de duim gezogen. Als je aangifte doet zit de dader er niet gezellig bij, dus dat kan helemaal nooit gebeurd zijn.
Als ze zich gediscrimineerd voelt dan kan ze een klacht indienen. Net als ieder ander. Vervolgens zien we wel hoe er op gereageerd wordt en welke procedure er volgt.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:29:42 #133
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70964624
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:24 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Je kunt wel lekker hard roepen dat het niet zo is, maar we weten allemaal dat het wel zo is. Don't try to sugarcoat it. zijn we al 40 jaar mee bezig.
Ik roep niet dat het niet zo is, maar als mensen met 'feiten' beginnen te komen kan je op zijn minst wel verwachten dat ze een statistische onderbouwing hebben, anders kan ik ook wel wat 'feiten' verzinnen.
pi_70964629
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:41 schreef Keltie het volgende:

[..]

Hoe dom! Als eerst waren de eerste generatie gastarbeiders alleen maar gasten omdat het tijdelijk bedoeld was, niet omdat ze als gasten ontvangen werden. Ze waren arbeiders, geen gasten. Ten tweede is de vierde generatie nu al op komst en dat zijn in de meeste gevallen volgens het CBS autochtonen (twee ouders die in Nederland geboren zijn = autochtoon), Nederlanders waren de eerdere generaties al toen ze de Nederlandse nationaliteit verkregen.

Kortom: je loopt vijftig jaar achter.

[ Bericht 3% gewijzigd door Meh7 op 14-07-2009 13:40:43 (Foutje, gefixed!) ]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:30:43 #135
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_70964651
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:27 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ach als een Moslim of Christen iets doet uit oogpunt van het geloof dan moet dat maar gerespecteerd worden. Als Atheïst kan je niets claimen vrij groot verschil. Gelovigen zijn gewoon een beetje meer gelijk en dat erg fout maar niet verwonderlijk met een christelijke partij in de regering.

Waarom is iets uit naam van Allah of God meer waar als iets uit naam van het grote sprookjes boek ? Beide zijn totaal fictief en onbewezen.
mai pen rai
pi_70964725
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:13 schreef niet_links het volgende:

[..]

Vaak zit discriminatie gewoon tussen je oren. Bedoel het is makkelijk hoor je eigen onkunde afschuiven op discriminatie. Ja ik werd niet aangenomen omdat ik zwart was (niet omdat die andere gewoon beter was). Ja ik ben afgewezen omdat ik een kleurtje had klinkt ook beter is ook beter voor de eigen ego.
Zit inderdaad allemaal tussen mijn oren
en afgewezen worden door mijn kleurtje is inderdaad beter voor mijn ego

Jij weet wel precies hoe dat allemaal zit met mij.. Ga je me zo ook vertellen hoe ik me voel over andere dingen?
pi_70964757
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:28 schreef isogram het volgende:

[..]

Racisme is hoe dan ook fout, maar als je discriminatie fout vindt, zie ik niet in waarom "positieve discriminatie" wel goed is. Eigenlijk is dat een heel bizarre, misleidende term. Want daar waar iemand "positief gediscrimineerd" wordt, zijn ook weer anderen de dupe van discriminatie. Eigenlijk is dat dus net zo kwalijk.

Positieve discriminatie is er om de gevolgen van negatieve discriminatie weg te poetsen. Zonder negatieve discriminatie geen positieve discriminatie. Gevalletje hand in eigen boezem.

Hier een eerdere uiteenzetting over het onderwerp.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:34:17 #138
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70964777
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:32 schreef mividaloca het volgende:

[..]

Probeer het eens van twee kanten te bekijken ipv in het "ik voel me gediscrimineerd" hoekje te kruipen.
<hr>
pi_70964789
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:30 schreef niet_links het volgende:

[..]
blaatverhaal over iets anders

Zij mogen een racist zijn maar ik niet.

Calimero.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:37:41 #140
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70964902
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Hoe dom! Als eerst waren de eerste generatie gastarbeiders alleen maar gasten omdat het tijdelijk bedoeld was, niet omdat ze als gasten ontvangen werden.
Nee?!? Echt!?!
quote:
Ze waren arbeiders, geen gasten. Ten tweede is de vierde generatie nu al op komst en dat zijn in de meeste gevallen zelfs volgens het CBS allochtonen, Nederlanders waren de eerdere generaties al toen ze de Nederlandse nationaliteit verkregen.

Kortom: je loopt vijftig jaar achter.
Nee?!? Echt?!?
Blijft het volgens mij staan dat ze binnengehaald zijn en hier zijn blijven plakken in plaats van weer weg te gaan.

Hoe dom!

EDIT:
Even voor de duidelijkheid:
Ik las zijn zin in de trant van:
"De huidige generatie komt voort uit de generatie van de gastarbeiders".
Maargoed, dat had je er zelf ook wel uit kunnen halen, denk ik zo?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:38:12 #141
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70964919
As we niet opassuh dan is over 15 jaar meer dan de helft een moslim. Is echt zo, stond in de telegraaf
-
pi_70964929
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:37 schreef Keltie het volgende:
Hoe dom!
Dat zei ik. Die usericon past goed bij je trouwens.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:39:00 #143
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70964949
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:37 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nee?!? Echt!?!
[..]

Nee?!? Echt?!?
Blijft het volgens mij staan dat ze binnengehaald zijn en hier zijn blijven plakken in plaats van weer weg te gaan.

Hoe dom!
Blijven plakken? Draai het ff om. .
Als gastheer kan je ook gewoon zeggen "bedankt voor de moeite, ajuus". Waarom zou je als gastarbeider weggaan als je een prima baantje hebt wat niemand wil doen?
-
pi_70964975
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
As we niet opassuh dan is over 15 jaar meer dan de helft een moslim. Is echt zo, stond in de telegraaf
Wilders heb gezegt dat moslims hier de sahara willen infoeren. STEMP PFF!
pi_70964977
quote:

[..]

Jij weet wel precies hoe dat allemaal zit met mij.. Ga je me zo ook vertellen hoe ik me voel over andere dingen?
Je geeft zelf al aan dat jullie gediscrimineerd worden, dan is het natuurlijk erg makkelijk om je eigen falen ook daarop af te schuiven. Niet dat je het bewust doet, dat geloof ik ook niet. Ik denk dat je er zelf namelijk niet zo bij stil staat, omdat het in jouw omgeving heel normaal is om discriminatie te roepen indien men zich benadeelt voelt.
pi_70964989
quote:
Helluppie.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:40:15 #147
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70965004
Meh7 in een topic. Discussieervermogen van het topic zakt met 99%.

Ik weet niet of jij blank, zwart, gekleurd, of doorzichtig bent, maar je bent verschrikkelijk vooringenomen en je hebt geen perspectief. Je mag en zal hier best een beledigende reactie op plaatsen, maakt niet uit, ik laat dit topic voor wat het is want mensen zoals jij, daar kun je niet mee discussiëren omdat je al "weet" dat je sowieso gelijkt heb
<hr>
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:40:58 #148
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70965021
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:39 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wist jij dat er meer dan 50 miljoen criminele moslims in Europa zijn!
Echt.
-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:41:05 #149
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_70965029
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:33 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Positieve discriminatie is er om de gevolgen van negatieve discriminatie weg te poetsen. Zonder negatieve discriminatie geen positieve discriminatie. Gevalletje hand in eigen boezem.
Dat zal best, maar het valt niet te verkopen aan het individu die het onderspit delft omdat'ie 'positief' gediscrimineerd' wordt.

Daarbij is in this day and age helemaal lachwekkend als je denkt dat zoiets er toe gaat doen.

Arbeidsparticipatie onder allo's valt nu eenmaal niet tegen omdat de 'witmannen' de 'bruine medemens' geen baan gunnen, maar omdat die medemens doorgaans slechter opgeleid is, een matige taalbeheersing heeft, en mentaliteit heb ik het ff niet over.
pi_70965030
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:33 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Hier een eerdere uiteenzetting over het onderwerp.
Er is geen positieve of negatieve discriminatie. Er is alleen discriminatie.
pi_70965047
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Wist jij dat er meer dan 50 miljoen criminele moslims in Europa zijn!
Echt.
K dagt eigeluk 50 miljart, maar ik ben niet so goed met rekenmachines.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:41:53 #152
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70965061
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:40 schreef Dawnbreaker het volgende:
Meh7 in een topic. Discussieervermogen van het topic zakt met 99%.

Ik weet niet of jij blank, zwart, gekleurd, of doorzichtig bent, maar je bent verschrikkelijk vooringenomen en je hebt geen perspectief. Je mag en zal hier best een beledigende reactie op plaatsen, maakt niet uit, ik laat dit topic voor wat het is want mensen zoals jij, daar kun je niet mee discussiëren omdat je al "weet" dat je sowieso gelijkt heb
Wel ja joh, geef hem lekker de schuld. Dat xenofobe gelul van sommige users is heel constructief. .
-
pi_70965086
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:41 schreef ExTec het volgende:

Arbeidsparticipatie onder allo's valt nu eenmaal niet tegen omdat de 'witmannen' de 'bruine medemens' geen baan gunnen, maar omdat die medemens doorgaans slechter opgeleid is, een matige taalbeheersing heeft, en mentaliteit heb ik het ff niet over.
Sorry hoor, maar dat is toch heel grof wat je nu stelt? Gekleurde mensen hebben dus een slechtere mentaliteit?> Dat schrijf je namelijk.
pi_70965091
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:41 schreef ExTec het volgende:
En om dat 'recht' te trekken (hoe kan je de beste kandidaat nou niet selecteren?) noemen we het 'positieve' discriminatie. Das natuurlijk gelul van de bovenste plank.
pi_70965095
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:39 schreef Meh7 het volgende:

[..]

je insinueert nu dat pvv-stemmers niet kunnen spellen, discriminatie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:43:04 #156
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70965104
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:41 schreef Meh7 het volgende:

[..]

K dagt eigeluk 50 miljart, maar ik ben niet so goed met rekenmachines.
Toch tegenstrijdig eigenlijk. Met de invoering van de sharia komen en vet zwaardere straffen. Ook voor de import-autochtonen..
Is het nog niet goed. .
-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:43:15 #157
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70965112
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:39 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Blijven plakken? Draai het ff om. .
Als gastheer kan je ook gewoon zeggen "bedankt voor de moeite, ajuus". Waarom zou je als gastarbeider weggaan als je een prima baantje hebt wat niemand wil doen?
Euhm.. Nee, ik heb het vermoeden dat het uitzetten moeilijker gaat als "blijven plakken".
Puur een vermoeden hoor..
pi_70965114
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:41 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Wel ja joh, geef hem lekker de schuld. Dat xenofobe gelul van sommige users is heel constructief. .
Je zou er bijna van hopen dat de helft van de bevolking moslim wordt
pi_70965129
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat is toch heel grof wat je nu stelt? Gekleurde mensen hebben dus een slechtere mentaliteit?> Dat schrijf je namelijk.
Maar hij zegt niet dat ze dat express doen he, dat zit gewoon in de onderontwikkelde genen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:43:51 #160
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70965134
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:43 schreef Keltie het volgende:

[..]

Euhm.. Nee, ik heb het vermoeden dat het uitzetten moeilijker gaat als "blijven plakken".
Puur een vermoeden hoor..
.
Zij zijn uitgenodigd.. Als niemand zegt dat je wegmoet, waarom zou je dan vertrekken?
-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:43:52 #161
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70965135
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:41 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

nog een reactie dan:

ik geef hem niet de schuld, ik stel simpelweg vast dat met hem niet te discussiëren valt, aan z'n posts in dit topic is te zien dat hij een bepaald standpunt en visie heeft en daar niet vanaf wil wijken.

Als je wilt discussiëren moet je ook openstaan van de mening van anderen en je niet meteen aangevallen voelen.
<hr>
pi_70965145
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar hij zegt niet dat ze dat express doen he, dat zit gewoon in de onderontwikkelde genen.
En dat mag dan geen racisme genoemd worden zeker?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:44:26 #163
6484 ExTec
pi_70965152
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh jee, heb ik er weer niet duidelijk genoeg bijgezegd: "Dat ze niet allemaal zo zijn! ".

Bij deze dan SCH, ben je weer blij?

Pleur toch op met je politieke-correcte open deuren. Dinosaurus.
pi_70965164
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:43 schreef Dawnbreaker het volgende:

Als je wilt discussiëren moet je ook openstaan van de mening van anderen en je niet meteen aangevallen voelen.
Eh...na u zou ik zeggen. In hoeverre sta jij zelf open?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:45:09 #165
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70965171
quote:
pi_70965172
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Oh jee, heb ik er weer niet duidelijk genoeg bijgezegd: "Dat ze niet allemaal zo zijn! ".

Bij deze dan SCH, ben je weer blij?

Pleur toch op met je politieke-correcte open deuren. Dinosaurus.
Ik reageer gewoon op je post. Doe even normaal.
pi_70965184
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Onzin. Positieve discriminatie is een middel van de overheid om de arbeidsparticipatie en sociale-economische achterstand van bepaalde groepen recht te trekken. Het is een middel die de overheid onder controle heeft, op het moment dat de positie van bijvoorbeeld vrouwen verbeterd is, kan de overheid deze maatregel schrappen.
pi_70965188
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:44 schreef SCH het volgende:

[..]

En dat mag dan geen racisme genoemd worden zeker?
Constatering van feiten valt onder discriminatie?

http://www.aup.nl/do.php?a=show_visitor_book&isbn=9789053569351
quote:
Zijn de slechtere schoolprestaties en hoge werkloosheidscijfers onder allochtonen uniek voor Nederland? Deze en andere vragen worden beantwoord in Allochtonen in Nederland in internationaal perspectief.
Er zijn hele studies aan gewijd, en dat valt volgens jou onder discriminatie? Grappig.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:46:14 #169
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70965197
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Eh...na u zou ik zeggen. In hoeverre sta jij zelf open?
moeilijk om te zeggen zonder arrogant over te komen, maar ik denk genoeg. Ik vind het niet erg als iemand mij wijst op een fout standpunt en ik ben ook niet te trots om mijn ongelijk toe te geven
<hr>
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:46:36 #170
6484 ExTec
pi_70965216
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe even normaal.
Practise what you preach.
pi_70965228
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:45 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Onzin. Positieve discriminatie is een middel van de overheid om de arbeidsparticipatie en sociale-economische achterstand van bepaalde groepen recht te trekken. Het is een middel die de overheid onder controle heeft, op het moment dat de positie van bijvoorbeeld vrouwen verbeterd is, kan de overheid deze maatregel schrappen.
Allemaal leuk en aardig, maar dat valt nog steeds onder 'discriminatie', en niet onder 'positieve' discriminatie. Er is immers altijd een gedupeerde partij.
pi_70965231
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik reageer gewoon op je post. Doe even normaal.
dat deed je niet, je legde woorden in zijn mond...
pi_70965236
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:34 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Probeer het eens van twee kanten te bekijken ipv in het "ik voel me gediscrimineerd" hoekje te kruipen.

Dat is nou juist mijn hele fucking punt mensen. Probeer het eens van twee kanten te bekijken.. Ik snap best dat er mensen zijn die dit te vaak roepen en misbruik dat keur ik helemaal niet goed. Maar er word nu eenmaal gediscrimineerd dat weet ik uit eigen ervaring..dus dat wij best mogen klagen als dat gebeurt..

En mijn MENING is dus dat positieve discriminatie helpt bij het integreren en niet alleen daarvoor goed is maar OOK voor vrouwen en mensen met bijvoorbeeld een handicap betere arbeidskansen te geven!

en TS mag weleens laten weten hoe het nu met die klacht van der is afgelopen..
pi_70965242
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Constatering van feiten valt onder discriminatie?

http://www.aup.nl/do.php?a=show_visitor_book&isbn=9789053569351
[..]

Er zijn hele studies aan gewijd, en dat valt volgens jou onder discriminatie? Grappig.
Maar er is ook sprake van discriminatie op de arbeidsmarkt. Dat hoef je toch ook niet te ontkennen. Het kan toch naast elkaar bestaan.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:48:00 #175
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70965255
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Je zou er bijna van hopen dat de helft van de bevolking moslim wordt
Jah, want dat maakt uit voor een xenofoob?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:48:10 #176
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70965258
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:43 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

nog een reactie dan:

ik geef hem niet de schuld, ik stel simpelweg vast dat met hem niet te discussiëren valt, aan z'n posts in dit topic is te zien dat hij een bepaald standpunt en visie heeft en daar niet vanaf wil wijken.
Ja, users als Scorpie en Keltie staan idd heel erg open voor wat de andere kant zegt. (geen persoonlijke aanval, alleen even ter verduidelijking)
Je stuurt het topic ook absoluut niet een bepaalde kant op door termen als "linksjes" en "geitenwollensokkenfiguren" te gebruiken.
Kom op zeg, wat jij hem kwalijk neemt geldt dubbel zo hard voor sommige users hier..
quote:
Leer eens wat objectiever lezen en haal die balk uit je oog.
-
pi_70965285
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:47 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

dat deed je niet, je legde woorden in zijn mond...
Nou wordt ie mooi Lees het nog even na. Bij gekleurde mensen ligt het aan de mentaliteit. Dat stelt Extec. En dan vervolgens weer met een huilverhaal aankomen dat ie verkeerd begrepen is. Ik vind het pruima als je racistisch bent, kom er alleen wel gewoon voor uit en verberg je niet achter drogredeneringen en politiek-correctie praatjes.
pi_70965294
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar er is ook sprake van discriminatie op de arbeidsmarkt. Dat hoef je toch ook niet te ontkennen. Het kan toch naast elkaar bestaan.
Natuurlijk, maar daarom is het woord 'positieve' discrimatie ook gewoon gelul in de ruimte. En dat jij dat dan grappig vind, vind ik op mijn beurt weer grappig.

Verder ben je wel lief
pi_70965299
Wilders aanhanger worden een optie?
pi_70965310
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar dat valt nog steeds onder 'discriminatie', en niet onder 'positieve' discriminatie. Er is immers altijd een gedupeerde partij.
Toch maar even een copy/paste
quote:
Op de dag dat mensen gelijk behandeld worden en afkomst geen rol meer speelt tijdens een sollicitatie, mag positieve discriminatie direct afgeschaft worden. In principe is het verboden om onderscheid te maken op bepaalde gronden (art. 1 GW, De algemene wet gelijke behandeling), maar geen enkele werkgever zal toegeven dat hij iemand niet aanneemt omdat hij van Turkse origine is. Als werknemers structureel onderscheid blijven maken op basis van afkomst, rest er niets anders dan dat de overheid ingrijpt dmv het aanprijzen van diversiteit binnen bedrijven. (Dan is er nog een verschil tussen de private markt en overheidsinstellingen, waar de overheid meer invloed op kan uitoefenen).

Ik heb in de discussies over positieve discriminatie vooral gemerkt dat als er geen consensus is over de vraag of er überhaupt wel sprake is van discriminatie, dat de discussie over positieve discriminatie dan ook stuk loopt. Iemand die er heilig van overtuigd is dat er in Nederland niet gediscrimineerd wordt, zal het uiteindelijk ook niet eens zijn met positieve discriminatie. Het voelt dan alsof bepaalde bevolkingsgroepen worden voorgetrokken. In werkelijkheid is het streven (van pos. discriminatie) niet dat die groepen worden voorgetrokken, maar dat de gevolgen van discriminatie ongedaan gemaakt worden en dat de groepen gelijk worden behandeld. In specifieke gevallen komt dat er misschien inderdaad op neer dat een specifiek persoon wordt voorgetrokken op jou, in algemeenheid, als je in groepen denkt is er echter geen sprake van een voorkeursbehandeling.

Ten slotte: ik verwacht persoonlijk helemaal geen voorkeursbehandeling, meer dan een gelijke behandeling hoef ik niet. Ik heb verder in mijn leven tot nu toe eigenlijk nog niks gemerkt van positieve discriminatie.
pi_70965368
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar daarom is het woord 'positieve' discrimatie ook gewoon gelul in de ruimte. En dat jij dat dan grappig vind, vind ik op mijn beurt weer grappig.

Verder ben je wel lief
Ik heb de term positieve discriminatie helemaal niet gebezigd? Of gezegd dat ik het grappig vind? Waar zeg ik dat dan?

Ik denk dat er op de arbeidsmarkt gediscrimineerd wordt en dat zou niet moeten, daarvoor is o.a. deze campagne opgezet. Niets mis mee. Als een blanke zich gediscrimineerd voelt, gaat ie er ook heen. Niks mis mee.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:51:34 #182
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70965378
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:48 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, users als Scorpie en Keltie staan idd heel erg open voor wat de andere kant zegt.
Je stuurt het topic ook absoluut niet een bepaalde kant op door termen als "linksjes" en "geitenwollensokkenfiguren" te gebruiken.
Kom op zeg, wat jij hem kwalijk neemt geldt dubbel zo hard voor sommige users hier..
[..]

Ik zie Meh7 vaker in topics reageren, en meestal zijn dat topics met dit soort onderwerpen. En altijd zie ik hem daar op eenzelfde wijze met zijn woorden slaan en trappen als een klein kind dat zijn mening wil opdringen.

Er zijn genoeg reageerders van de andere kant van het spectrum hier in dit topic, die hetzelfde doen, maar Meh7 zie ik het op een zeer frequente basis doen. Daarnaast moet je dit soort figuren, van beide "kanten" met een korrel zout nemen.
<hr>
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:51:50 #183
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70965387
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:43 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

.
Zij zijn uitgenodigd.. Als niemand zegt dat je wegmoet, waarom zou je dan vertrekken?
Ze worden gastarbeider genoemd en als gastarbeider zijn ze binnengehaald.
Vertrekken is dan onderdeel van het "gastarbeidersbestaan".

Okey, daar zal Nederland een grove inschattingsfout hebben gemaakt waar we nu nog mee zitten.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:51:50 #184
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70965389
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:49 schreef RooieHoed het volgende:
Wilders aanhanger worden een optie?
Die kan inderdaad tegen allerlei grondwetten in mensen gewoon het land uit zetten.
Peroxideman al rescate!
-
pi_70965404
quote:

[..]

Ja, users als Scorpie en Keltie staan idd heel erg open voor wat de andere kant zegt. (geen persoonlijke aanval, alleen even ter verduidelijking)
Blijkbaar is het erg lastig om gechargeerd over te komen. Types zoals mividaloca hebben een bepaald tegenwicht nodig dat je alleen kan bereiken door zelf ook te chargeren.
Ik had verwacht dat kwaliteitsusers zoals jij en SCH dat wel door zouden hebben. Helaas.
pi_70965430
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:51 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Ik zie Meh7 vaker in topics reageren, en meestal zijn dat topics met dit soort onderwerpen. En altijd zie ik hem daar op eenzelfde wijze met zijn woorden slaan en trappen als een klein kind dat zijn mening wil opdringen.

Er zijn genoeg reageerders van de andere kant van het spectrum hier in dit topic, die hetzelfde doen, maar Meh7 zie ik het op een zeer frequente basis doen. Daarnaast moet je dit soort figuren, van beide "kanten" met een korrel zout nemen.
Toch is het dan wel opvallend dat je Meh7 er uit pikt en niet andere users hier, die hetzelfde doen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:53:18 #187
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70965447
quote:

[..]

Volgens mij hou ik alle ruimte voor discussie open?
Volgens mij gebruik ik in een discussie geen scheldwoorden (tot dat iemand anders in mijn ogen over de schreef gaat)?
quote:
[..]

pi_70965450
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:49 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Toch maar even een copy/paste
[..]

Anders post je de mening van iemand
Vooruit, ik ben de kwaadste niet, laat ik eens met feiten komen, en niet met een mening.
quote:
Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis; in die context wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen". Bij de vraag of het maken van onderscheid tussen mensen discriminatoir is, is het van belang om na te gaan of gelijke gevallen ook gelijk behandeld worden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2009 13:53:53 ]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:53:33 #189
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70965455
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:51 schreef Keltie het volgende:

[..]

Okey, daar zal Nederland een grove inschattingsfout hebben gemaakt waar we nu nog mee zitten.
Nou nee.
Die vlieger was opgegaan als ze op voorhand te horen hadden gekregen hoe lang ze mochten blijven.. Ze kwamen hier, kregen een baan en hoorden daarna niets meer.
Waarom zou je dan weggaan? Vertrekken, prima. Maar als het gezellig is op een feestje en de gastheer zegt niets, dan blijf je toch ook gewoon tot je zelf geen zin meer hebt?
-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:53:43 #190
6484 ExTec
pi_70965461
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:45 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Lees je de folder op ofzo?

Stel je hebt een probleem, medisch, 2 artsen tot je beschikking:

Een 'blanke' waarvan je dus gewoon weet dat hij er 100% op eigen kracht is gekomen, en een 'medelander' waarvan je weet dat'ie dat niet heeft gedaan.

Welk van de 2 artsen heb je het liefst?

Die blanke.

Ok, Meh7 natuurlijk niet, want het past tactisch ff in ze straatje om dat te antwoorden, maar het gemiddeld persoon die niet aan het discuzeuren is, twijfelt niet. Je gezondheid is immers niet iets wat je in de waagschaal donderd tbv een "progressief experiment".
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:53:58 #191
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70965472
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Toch is het dan wel opvallend dat je Meh7 er uit pikt en niet andere users hier, die hetzelfde doen.
precies en lees nu nog eens mijn post, daar staat in waarom.
<hr>
pi_70965473
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou wordt ie mooi Lees het nog even na. Bij gekleurde mensen ligt het aan de mentaliteit. Dat stelt Extec. En dan vervolgens weer met een huilverhaal aankomen dat ie verkeerd begrepen is. Ik vind het pruima als je racistisch bent, kom er alleen wel gewoon voor uit en verberg je niet achter drogredeneringen en politiek-correctie praatjes.
imo is het een huilverhaal om uit een post 1 ding te pakken, het zo te draaien dat het jouw uitkomt, om vervolgens weer 'discriminatie' te roepen...
pi_70965477
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Blijkbaar is het erg lastig om gechargeerd over te komen. Types zoals mividaloca hebben een bepaald tegenwicht nodig dat je alleen kan bereiken door zelf ook te chargeren.
Ik had verwacht dat kwaliteitsusers zoals jij en SCH dat wel door zouden hebben. Helaas.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Je moet zelf niet chargeren omdat anderen dat ook doen. Dat maakt je ongeloofwaardig. Dan ga je gekke dingen zeggen zoals Extec die zegt dat mensen een slechtere mentaliteit hebben omdat ze gekleurd zijn. Niet slim.
pi_70965495
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:54 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

imo is het een huilverhaal om uit een post 1 ding te pakken, het zo te draaien dat het jouw uitkomt, om vervolgens weer 'discriminatie' te roepen...
Het was de kern van die post.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:54:43 #195
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70965508
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je mist echt volledig het punt van m'n post.
-
pi_70965527
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:51 schreef Keltie het volgende:

[..]

Die mensen zijn in veel gevallen al met pensioen of terug naar hun geboorteland. Jij wil de discussie over gastarbeiders graag doortrekken naar hun nakomelingen. Of je het nou leuk vindt of niet, die nakomelingen zijn geen gastarbeiders, maar mensen met een Nederlandse nationaliteit die hier permanent gesetteld hebben.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:55:08 #197
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_70965531
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:34 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Zij mogen een racist zijn maar ik niet.

Calimero.
Inhoudelijk heel sterk Meh, maar goed dat had ik ook wel van je verwacht als je het niet met argumenten kan winnen moet het maar op een andere manier.
mai pen rai
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:55:24 #198
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70965540
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:48 schreef Keltie het volgende:

[..]

Jah, want dat maakt uit voor een xenofoob?
SCH, krijg ik nog uitleg over de link "Xenofoob" en "moslim"?
Aangezien xenofobie, in mijn woordenboek, meer op rassen/ land van herkomst gericht is en niet op religie.

pi_70965544
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

Een 'blanke' waarvan je dus gewoon weet dat hij er 100% op eigen kracht is gekomen, en een 'medelander' waarvan je weet dat'ie dat niet heeft gedaan.

Die blanke.
Nee, gewoon een goede gekwalificeerde arts. Waarom zou die zwarte arts minder goed zijn?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:55:42 #200
6484 ExTec
pi_70965549
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat stelt Extec.
Nee, dat maak jij ervan, lekker 'rechtlijnig redeneren'. Alsof de 90 nog niet over zijn, is het niet, SCH?

Triest.
pi_70965553
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:55 schreef Keltie het volgende:

[..]

SCH, krijg ik nog uitleg over de link "Xenofoob" en "moslim"?
Aangezien xenofobie, in mijn woordenboek, meer op rassen/ land van herkomst gericht is en niet op religie.

Ja, dat linguistische trucje kennen we nou wel.
pi_70965567
Huilie ts ga dan klagen en vergeet niet hier te melden hoe ze met jouw klacht zijn omgegaan.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:56:30 #203
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70965569
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:53 schreef Keltie het volgende:

[..]

Volgens mij hou ik alle ruimte voor discussie open?
Volgens mij gebruik ik in een discussie geen scheldwoorden (tot dat iemand anders in mijn ogen over de schreef gaat)?
[..]
Ruimte voor discussie is tot daar aan toe. Echt open staan voor iemands reactie is een tweede.
En nogmaals, het was geen persoonlijke aanval.. Gewoon even om aan te tonen dat ook de andere kant geen niet op andere gedachte te brengen is.
-
pi_70965570
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Anders post je de mening van iemand

Dat was mijn eigen mening.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:56:41 #205
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70965573
quote:

[..]

Die blanke.

Ok, Meh7 natuurlijk niet, want het past tactisch ff in ze straatje om dat te antwoorden, maar het gemiddeld persoon die niet aan het discuzeuren is, twijfelt niet. Je gezondheid is immers niet iets wat je in de waagschaal donderd tbv een "progressief experiment".
je stelling klopt natuurlijk niet helemaal maar ik begrijp wat je bedoeld. Maar dit is misschien niet een allochtoon/autotocht probleem maar kan ook voorkomen door vriendjespolitiek etc.

Zou ook kunnen dat een arts die beter gekwalificeerd is de functie niet krijgt omdat het neefje van de baas, ook een (slechtere) arts is.
<hr>
pi_70965574
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, dat maak jij ervan, lekker 'rechtlijnig redeneren'. Alsof de 90 nog niet over zijn, is het niet, SCH?

Triest.
Wat is er met 90?

Kom op Extec, ik reageer gewoon op je post. Het staat er letterlijk. Als je het niet zo bedoelt, moet je je post wijzigen.
pi_70965583
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat ben ik niet met je eens. Je moet zelf niet chargeren omdat anderen dat ook doen. Dat maakt je ongeloofwaardig. Dan ga je gekke dingen zeggen zoals Extec die zegt dat mensen een slechtere mentaliteit hebben omdat ze gekleurd zijn. Niet slim.
Nou ja, mijn doel is niet om geloofwaardig over te komen. Mijn doel is om andere users te laten inzien dat ook zij extreme stellingen kunnen aanhangen zonder dat zelf door te hebben. Andere insteek dus
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:58:02 #208
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70965621
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:53 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nou nee.
Die vlieger was opgegaan als ze op voorhand te horen hadden gekregen hoe lang ze mochten blijven.. Ze kwamen hier, kregen een baan en hoorden daarna niets meer.
Dus klopt mijn laatste zin.
Ergo, de term gastarbeiders klopt niet en voortaan dienen het het immigranten genoemd te worden.
quote:
Waarom zou je dan weggaan? Vertrekken, prima. Maar als het gezellig is op een feestje en de gastheer zegt niets, dan blijf je toch ook gewoon tot je zelf geen zin meer hebt?
Nee, ik ben opgevoed met een bepaalde fatsoensnorm.
Want volgens jou zou ik dan kunnen blijven zitten terwijl de gastheer naar bed gaat..
pi_70965639
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:56 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat was mijn eigen mening.
Dankje. En nu even ingaan op wat ik eronder zette, namelijk het feit dat er altijd onderscheid wordt gemaakt, en er altijd een partij gedupeert wordt. Zeker bij een sollicitatie.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:58:40 #210
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70965642
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:55 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Die mensen zijn in veel gevallen al met pensioen of terug naar hun geboorteland. Jij wil de discussie over gastarbeiders graag doortrekken naar hun nakomelingen. Of je het nou leuk vindt of niet, die nakomelingen zijn geen gastarbeiders, maar mensen met een Nederlandse nationaliteit die hier permanent gesetteld hebben.
Mijn vader ging pas 20 jaar later weg, nadat ie genoeg geld had om daar wat voor zichzelf te beginnen..
Prima toch?
Als jij iemand hier heen haalt om te werken, is het ook jouw taak om te zeggen wanneer het genoeg is.. Waarom zou je als gast in godsnaam weggaan als er nog genoeg werk is en niemand zegt dat je weg moet gaan..
Nederland heeft gewoon op zo ongekend veel manieren keihard gefaald.
-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:58:57 #211
6484 ExTec
pi_70965651
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zou die zwarte arts minder goed zijn?
Hij is er niet op eigen kracht gekomen.

En ik geef grif toe dat het niet zo hoeft te zijn nee.

Maar dit soort sentimenten zijn realistisch. Gasten zoals jij met je reflexmatige 'weldenkendheid' zijn in this day and age een marge verschijnsel.

Het speelt bv ook heel erg onder professionals onderling.

En voor de kern is het uberhaupt niet relevant, die kern die ik al eerder neerplempte. De matige arbeidsparticipatie heeft 0,0 met "diszzkriminazi" te maken. Heeft gewoon andere redenen.
pi_70965652
quote:

[..]

Die blanke.

Waarom ga je ervan uit dat die "medelander" minder gekwalicifeerd is? Maatregelen als positieve discriminatie zorgen er juist voor dat gekwalificeerde gekleurden die eerder niet aangenomen zouden worden, nu wel aangenomen worden. Dat jij daar nou meteen vanuit gaat dat die "medelander" zijn werk minder goed doet.
pi_70965671
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je geeft zelf al aan dat jullie gediscrimineerd worden, dan is het natuurlijk erg makkelijk om je eigen falen ook daarop af te schuiven. Niet dat je het bewust doet, dat geloof ik ook niet. Ik denk dat je er zelf namelijk niet zo bij stil staat, omdat het in jouw omgeving heel normaal is om discriminatie te roepen indien men zich benadeelt voelt.
Falen? waarin Faal ik dan? Ja ik ben net gezakt voor mijn theorie met 2 fouten teveel..

wat een faler ben ik zeg
pi_70965679
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er met 90?

Kom op Extec, ik reageer gewoon op je post. Het staat er letterlijk. Als je het niet zo bedoelt, moet je je post wijzigen.
Klopt helemaal. Als je het niet zo bedoelt dan moet je dat erbij zetten: wij kunnen dat namelijk niet ruiken. En gezien zijn postverleden is het niet meer dan normaal dat ie van racisme wordt beticht.
pi_70965699
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan ga je gekke dingen zeggen zoals Extec die zegt dat mensen een slechtere mentaliteit hebben omdat ze gekleurd zijn. Niet slim.
als je bij de ongeschoolden gaat heb je daar inderdaad wel last van. We hebben er genoeg een kans gegeven, geen enkele wou werken (werk te zwaar, uren pasten niet goed, ze wilden kunnen bidden... allemaal onredelijke eisen). Als we dat bekijken bij autochtonen heb je rond de 30% die gewoon niet wil werken & 70% die het wel wil...

Die artsen daarentegen is belachelijk. In belgië is het inderdaad wel zo dat de allochtonen vaak in het stedelijk (en minderwaardig) onderwijs zitten, terwijl de autochtonen in het katholieke (en kwaliteitsonderwijs) zitten, dus een "diploma" van je middelbaar (krijg je op je 18 als je normaal doorschuift) zal bij een allochtoon gemiddeld gezien minder waard zijn. Maakt dat iets uit? Tuurlijk niet, want daarmee ben je niets. Dat geeft gewoon aan dat je uni / hogeschool mag starten. Daar valt het verschil volledig weg en krijg je gemiddeld gezien (de ene is altijd beter dan de andere, maar dat heb je bij zowel autochtonen als allochtonen) even competente allochtone als autochtone artsen/chirurgen.

Als ik in een ziekenhuis sta wil ik een arts die goed aangeschreven staat. Of die nu belg, marokkan, turk of chinees is maakt mij helemaal niet uit. Het gaat toch om de verzorging die je krijgt, niet om het gezicht waar je moet op kijken
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:00:33 #216
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70965713
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat linguistische trucje kennen we nou wel.

Zeg dan niets en erken je fout.
Ik heb niets tegen geloven en gelovigen, ik heb ook niets tegen andere culturen... Ik heb echter wel wat tegen de multiculti.
Niet dat ik met een kale kop en bomberjack'ie buitenlanders in elkaar ga trappen ofzo
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:01:07 #217
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70965738
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:58 schreef Keltie het volgende:

Nee, ik ben opgevoed met een bepaalde fatsoensnorm.
Want volgens jou zou ik dan kunnen blijven zitten terwijl de gastheer naar bed gaat..
Beter lezen..
quote:
Maar als het gezellig is op een feestje
Neem aan dat de gastheer niet gaat slapen als het nog gezellig is.. Als ie wil gaan slapen, zegt ie "nou jongens.. Tis leuk geweest". Zoals een goede gastheer hoort te doen, zeg maar.
Probeer je eens in een ander te verplaatsen.. Jij wordt uitgenodigd om te komen werken, niemand zegt voor hoe lang.
Waarom zou je dan weer teruggaan als niemand daar om vraagt.. Opeens zomaar weggaan, das pas onbeschoft,
-
pi_70965750
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar dit soort sentimenten zijn realistisch. Gasten zoals jij met je reflexmatige 'weldenkendheid' zijn in this day and age een marge verschijnsel.

En voor de kern is het uberhaupt niet relevant, die kern die ik al eerder neerplempte. De matige arbeidsparticipatie heeft 0,0 met "diszzkriminazi" te maken. Heeft gewoon andere redenen.
Nee hoor. Ik denk dat jij er een heel verwrongen beeld van hebt.

Positieve discrminatie gaat namelijk niet over gekwalificeerd zijn. Maar over een afspiegeling.
pi_70965759
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dankje. En nu even ingaan op wat ik eronder zette, namelijk het feit dat er altijd onderscheid wordt gemaakt, en er altijd een partij gedupeert wordt. Zeker bij een sollicitatie.
Daar ben ik op ingegaan in die "eigen mening", kort samengevat: positieve discriminatie is er niet op uit om personen te benadelen of voor te trekken, het is een middel om gelijke behandeling na te streven tussen bevolkingsgroepen. Het gaat dus niet om voortrekkerij, maar om het gelijk trekken. Dat jij in een specifiek geval wordt afgewezen, is het resultaat van eerdere afwijzingen in de naam van negatieve discriminatie, de overheid is daar niet de schuldige van.
pi_70965781
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:00 schreef Keltie het volgende:

[..]

Zeg dan niets en erken je fout.
Ik heb niets tegen geloven en gelovigen, ik heb ook niets tegen andere culturen... Ik heb echter wel wat tegen de multiculti.
Niet dat ik met een kale kop en bomberjack'ie buitenlanders in elkaar ga trappen ofzo
De multiculturele samenleving is een feit. Leer er mee leven, zou ik zeggen. Ik snap dat gevecht niet. Of hoop je ook nog steeds dat de televisie weer afgeschaft wordt?
pi_70965790
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:58 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom ga je ervan uit dat die "medelander" minder gekwalicifeerd is? Maatregelen als positieve discriminatie zorgen er juist voor dat gekwalificeerde gekleurden die eerder niet aangenomen zouden worden, nu wel aangenomen worden. Dat jij daar nou meteen vanuit gaat dat die "medelander" zijn werk minder goed doet.
Bij dokters is het juist een uitzondering, over het algemeen wordt daar niet aan positieve discriminatie gedaan.
pi_70965834
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:01 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Daar ben ik op ingegaan in die "eigen mening", kort samengevat: positieve discriminatie is er niet op uit om personen te benadelen of voor te trekken, het is een middel om gelijke behandeling na te streven tussen bevolkingsgroepen. Het gaat dus niet om voortrekkerij, maar om het gelijk trekken. Dat jij in een specifiek geval wordt afgewezen, is het resultaat van eerdere afwijzingen in de naam van negatieve discriminatie, de overheid is daar niet de schuldige van.
Dus wat je eigenlijk zegt is dat ik het kind van de rekening ben van discriminatie, en daarom ook gediscrimineerd word? Dat is grappig, een vicieuze cirkel. Discriminatie heeft discriminatie tot gevolg.
En de overheid moet met zijn poten van zulke zaken afblijven, maar dat is mijn bescheiden mening.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2009 14:04:25 ]
pi_70965907
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bij dokters is het juist een uitzondering, over het algemeen wordt daar niet aan positieve discriminatie gedaan.
Dan kan ExTec weer met een gerust gevoel naar de dokter!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:06:41 #224
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_70965931
Heel "zinnig" die discussie over positieve discriminatie en zo, maar wat kunnen Achmed en Youssouf daar aan doen?
Als dat zich dan vertaalt in discriminatie van Nederlanders jegens allochtonen (se worde voorgetrokke!), dan is dat toch ook echt heel onterecht?
-
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:07:59 #225
6484 ExTec
pi_70965980
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er met 90?

Nee, ik ga ervoor dat de lezer een modicum aan intelligentie heeft, en context kan waarnemen.

Spelletjes als "Je zei buitenlander!!! Maar ze zijn niet allemaal zo! " zijn zo 90s, alleen SCH wil maar niet snappen dat de tijdgeest anders is.

Ik kan een willekeurig nieuwsbericht pakken, bv over schilders ofzo, en daar zal men het ook gewoon over 'de schilders' hebben. Daar gaat men ook niet elke f*ckin alinea doorspekken met "Maar we hebben het alleen over de relevante schilders, niet over allemaal! ",

Dus SCH, leg nou een gewoon uit, waarom we in dit geval wel tot in het absurde de nuance moeten zoeken?

Vanwege jouw ethnofiliteit? Slechte reden hey.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:09:38 #226
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_70966033
quote:

[..]

Ik zeg vaak dat is niet hetzelfde als allemaal.

Ach het is ieder geval wel een mooi excuus. Ik heb gewoon van dichtbij mogen zien bij een vriendin van mijn broertje. Als de buren haar niet groette was het omdat ze zwart was. Als het niet goed ging op school kwam dat omdat de leraar een hekel aan haar had omdat ze zwart was. Alles kwam altijd door haar kleurtje en het lag nooit aan haarzelf.

Je kan discriminatie en je kleurtje best goed als een excuus gebruiken hoor. Ik zeg niet dat dat altijd zo is maar komt wel vaak voor. Iemand kan ook een hekel aan je hebben om wie je bent of om een of andere idiote reden.

Als je maar constant gefocust bent op zoiets zal je dingen al sneller zien als discriminatie ook als is er totaal geen sprake van.
mai pen rai
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:09:41 #227
6484 ExTec
pi_70966034
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik denk dat jij er een heel verwrongen beeld van hebt.
Neehoor, ik heb geen verwrongen beeld.

Een verwrongen beeld is niet: "Een feit weergeven wat niet in SCH z'n overzichtelijke wereldbeeld past"
pi_70966053
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus wat je eigenlijk zegt is dat ik het kind van de rekening ben van discriminatie, en daarom ook gediscrimineerd word? Dat is grappig, een vicieuze cirkel. Discriminatie heeft discriminatie tot gevolg.
En de overheid moet met zijn poten van zulke zaken afblijven, maar dat is mijn bescheiden mening.
Waarom? Je kijkt alleen maar naar de "negatieve" kanten van positieve discriminatie: dat jij mogelijk afgewezen kan worden. Aan de andere kant vergeet je dat positieve discriminatie de arbeidsparticipatie van bijvoorbeeld allochtonen zal vergroten, waardoor allochtonen in het algemeen hoger op de "sociale ladder" komen. Iemand met een goede baan zal minder geneigd zijn tot criminaliteit, zijn kinderen zullen een goed voorbeeld hebben.

Ik weet zeker dat jij een van de hardste roepers bent inzake het oplossen van het "allochtonenprobleem" door de overheid. De overheid doet iets (positieve discriminatie) en dan is het ook niet goed. Wat wil je? Alle allochtonen eruit? Gaat niet gebeuren.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:11:55 #229
6484 ExTec
pi_70966108
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:58 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom ga je ervan uit dat die "medelander" minder gekwalicifeerd is?
Je wil nu gaan stellen dat positieve discriminatie ook ingezet wordt voor autochtonen ofzo?

En minder gekwalificeerd; obviously. Anders hadden die mensen er toch op eigen kracht kunnen komen, of mis ik iets?
pi_70966180
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:02 schreef SCH het volgende:

[..]

De multiculturele samenleving is een feit. Leer er mee leven, zou ik zeggen. Ik snap dat gevecht niet. Of hoop je ook nog steeds dat de televisie weer afgeschaft wordt?
Ik denk dat véél mensen ook niet echt een probleem hebben met de multiculturele samenleving op zich, maar eerder met de jeugdcriminaliteit die gewoon extreem hoog is. Daar zijn véél meer allochtonen bij betrokken dan autochtonen (zeker als je het procentsgewijs bekijkt tov de autochtone bevolking), en daarom wordt het maar op de multiculturele samenleving gestoken. De vraag is echter wat het veroorzaakt dat zij in hogere mate daar aanwezig zijn in die statistieken; hun kleurtje & geloof, of de sociale klasse waar ze uit komen (want hoe je het ook draait of keert, allochtonen zitten doorsnee in een lagere sociale klasse dan autochtonen).

Ik geloof niet in dat eerste, want als het een "genetisch iets" zou zijn dan konden daar geen vrij normale samenlevingen bestaan. Hun cultuur is mss anders, maar er is daar een toch vrij stabiele natie. Volgens mij zit het gewoon meer in dat 2de. Kijk gewoon naar de plegers van dergelijke jeugdcriminaliteit; ofwel tokkies (lage sociale klasse), ofwel allochtonen (eveneens lage sociale klasse) en hier en daar nog een uitzondering.

Maar goed, het is uiteraard leuker / makkelijker / populairder om roepen dat het "diene vuile bruine" geweest is die terug moet naar zijn eigen land, liefst met familie & al derbij.

Positieve discriminatie lig ik eigenlijk niet wakker van; als je een beetje opleiding gehad hebt dan vind je sowieso werk, is het niet bij de eerste sollicitatie dan is het bij de 2de omdat de positief gediscrimineerde allochtoon de 1ste plek gekregen heeft. Als je ziet wat een allochtoon moet doen om aan een diploma te raken (en dan heb ik het niet over die waardeloze vodjes die je krijgt als je 18 of 16 bent, maar over bachelor / master diploma's), dan kan het er naar beloning voor hun moeite wel vanaf dat ze eens wat voorrang krijgen. Voor een gemiddelde autochtoon wordt het in de familie/ sociale kring logisch gevonden dat ze studeren, de gemiddelde allochtoon doet dat zeker niet.
pi_70966193
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je wil nu gaan stellen dat positieve discriminatie ook ingezet wordt voor autochtonen ofzo?

En minder gekwalificeerd; obviously. Anders hadden die mensen er toch op eigen kracht kunnen komen, of mis ik iets?
jaa je mist dus dat ; ook al hebben ze dezelfde kwalificaties en opleiding niet worden aangenomen.. daarom is die hele positieve discriminatie in het leven geroepen..
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:15:07 #232
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70966207
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:11 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Nou dan heb ik altijd die andere 10% gehad.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:15:25 #233
6484 ExTec
pi_70966222
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:56 schreef Dawnbreaker het volgende:

Zou ook kunnen dat een arts die beter gekwalificeerd is de functie niet krijgt omdat het neefje van de baas, ook een (slechtere) arts is.
Is idd een soortgelijk iets ja.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:15:50 #234
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_70966244
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:01 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het is een zeer foute situatie die mensen het idee kan geven dat die allochtoon die daar zit niet zo goed is als de autochtonen. Dit omdat je als allochtoon minder in je mars hoeft te hebben om aangenomen te worden. Dit is zeker het geval als de overheid percentages gaat stellen. Om dan daar toch maar aan te voldoen wordt vaak met mindere kandidaten genoegen genomen.

Politie is een goed voorbeeld daarvan het moest en zou een vrouwelijke chef zijn liefst nog allochtoon ook. Belachelijk als er geen geschikte kandidaat is en de andere beter zijn ga je toch niet een mindere aannemen. Het is fout voor degene die afgewezen worden en beter zijn maar ook fout voor degene die aangenomen wordt. Die persoon wordt namelijk nooit voor vol aangezien.
mai pen rai
pi_70966246
quote:

[..]

Je mist (negatieve) discriminatie.

Als jij van mening bent dat discriminatie niet bestaat, denk ik niet dat ik je kan overtuigen en dan heeft het weinig zin om verder te discussiëren. Ik kan hier wel onderzoeken posten, maar die zal je waarschijnlijk te links vinden.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:18:09 #236
6484 ExTec
pi_70966316
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:14 schreef mividaloca het volgende:

[..]

jaa je mist dus dat ; ook al hebben ze dezelfde kwalificaties en opleiding niet worden aangenomen.. daarom is die hele positieve discriminatie in het leven geroepen..
Maar er zijn dus zat onderzoeken gedaan, waaruit bleek dat het niks met 'razzisme' en de 'blanke werkgever die geen kleurtje blieft' te maken had.

Ik bedoel jij en andere mensen kunnen er wel op blijven hameren, zal een lekker warm gevoel geven, dat "al die werkgever racisten zijn!", maar meer dan jullie gevoel is er niet om dat hard te maken.
pi_70966373
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:15 schreef niet_links het volgende:

[..]

Het is een zeer foute situatie die mensen het idee kan geven dat die allochtoon die daar zit niet zo goed is als de autochtonen. Dit omdat je als allochtoon minder in je mars hoeft te hebben om aangenomen te worden. Dit is zeker het geval als de overheid percentages gaat stellen. Om dan daar toch maar aan te voldoen wordt vaak met mindere kandidaten genoegen genomen.
Dat is inderdaad het gevaar van het stellen van percentages. Je moet echter ergens een grens stellen. Positieve discriminatie zou er in het ideale geval voor moeten zijn om gekwalificeerde personen die wegens hun afkomst niet aangenomen werden, toch een kans te geven. Helaas kan het gebeuren dat hierdoor minder gekwalificeerde personen de baan krijgen. Een "bijwerking". Die percentages helemaal afschaffen zou ons weer terug brengen op de eerdere situatie van negatieve discriminatie.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:20:11 #238
6484 ExTec
pi_70966395
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:15 schreef Meh7 het volgende:

Als jij van mening bent dat discriminatie niet bestaat,
Grote stappen gauw thuis alsin: ik reduceer wat jij zegt tot: "Discriminatie bestaat uberhaupt niet!" en ga vanaf dat punt lekker verder.

Jammer. Discriminatie in allerhande vormen komt voor.

Maar of discriminatie op de werkvloer een relevante factor is? Het lijkt er niet op.

Nee, ik ga jou niet op je lieve gezichtje geloven.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:21:02 #239
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70966433
quote:

[..]

Ja maar die is niet officieel

Je moest eens weten hoeveel autochtonen op een plaats zitten waar zijn eigenlijk niet horen.
Waarvoor veel betere kandidaten zijn.
Maar ja de baan ging naar een zoontje van een oud jaarclubvriendje van de baas.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:22:59 #240
6484 ExTec
pi_70966489
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:19 schreef Meh7 het volgende:
.... van negatieve discriminatie.
Welke negatieve discriminatie?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:23:18 #241
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70966497
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:55 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Die groeiden hier aan de bomen ofzo?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:23:40 #242
6484 ExTec
pi_70966505
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:21 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[
Maar ja de baan ging naar een zoontje van een oud jaarclubvriendje van de baas.
Dat noemen we meestal kruiwagens, en niet 'positieve discriminatie'.
pi_70966511
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:20 schreef ExTec het volgende:
Jammer. Discriminatie in allerhande vormen komt voor.

Maar of discriminatie op de werkvloer een relevante factor is? Het lijkt er niet op.
Uiteraard had ik het over discriminatie op de arbeidsmarkt. Ik dacht dat het wel duidelijk was aangezien dat de context van positieve discriminatie is. Maar blijkbaar ben je, zoals verwacht, daar niet van overtuigd. Mijn vorige reactie blijft dus ongewijzigd.
pi_70966552
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:23 schreef Keltie het volgende:

[..]

Die groeiden hier aan de bomen ofzo?
Die zijn in ieder geval geen gasten of gastarbeiders meer.
pi_70966572
ik moet er bijna van huilen
pi_70966582
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:10 schreef Meh7 het volgende:
Ik weet zeker dat jij een van de hardste roepers bent inzake het oplossen van het "allochtonenprobleem" door de overheid. De overheid doet iets (positieve discriminatie) en dan is het ook niet goed. Wat wil je? Alle allochtonen eruit? Gaat niet gebeuren.
Pardon? Waar baseer je dat op? De overheid moet met hun falende beleid ver weg blijven uit de buurt van probleemjongeren/jeugdcriminaliteit met hun knuffelwijken en projectjes. Laat justitie het maar oplossen met hardere maatregelen, knuppels en zero-tolerance.

De overheid is een lachwekkend instituut dat voornamelijk bestaat om zichzelf in leven te houden, niet om ons te helpen het 'discriminatieprobleem', aka 'imagoprobleem', aan te pakken.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:25:49 #247
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70966608
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Pas geleden geholpen door een arts in m'n huisartsenpraktijk. Dat was een Indiër ofzo.. Geen moment bij stil gestaan of hij er wel of niet op eigen kracht is gekomen.
Hij zit er, ik heb een klacht dus hij moet die oplossen.

Vooroordelen
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:25:53 #248
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70966610
ik hoop dat TS satire is, anders zou ik achter de beveiligingsbeelden van het zwembad gaan.
pi_70966635
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:22 schreef ExTec het volgende:

[..]

Welke negatieve discriminatie?
MBO-school voert racistisch toelatingsbeleid
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:27:12 #250
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70966663
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:25 schreef Keltie het volgende:

[..]

Pas geleden geholpen door een arts in m'n huisartsenpraktijk. Dat was een Indiër ofzo.. Geen moment bij stil gestaan of hij er wel of niet op eigen kracht is gekomen.
Hij zit er, ik heb een klacht dus hij moet die oplossen.

Vooroordelen
het IS een vooroordeel dat indiers vaak dokter worden
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:27:37 #251
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70966683
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:24 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Die zijn in ieder geval geen gasten of gastarbeiders meer.
Dat heb ik ook nooit gezegd/ zo bedoeld.
Mijn strekking/ bedoeling was eerder dat ze (veelal) voortkomen uit de generatie gastarbeiders. Probeer ik je nu al een tijdje duidelijk te maken maar dat lijkt niet te lukken.
pi_70966733
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Pardon? Waar baseer je dat op? De overheid moet met hun falende beleid ver weg blijven uit de buurt van probleemjongeren/jeugdcriminaliteit met hun knuffelwijken en projectjes. Laat justitie het maar oplossen met hardere maatregelen, knuppels en zero-tolerance.

De overheid is een lachwekkend instituut dat voornamelijk bestaat om zichzelf in leven te houden, niet om ons te helpen het 'discriminatieprobleem', aka 'imagoprobleem', aan te pakken.
Ik had al een "harder straffen" reactie verwacht. Met harder straffen bouw je niets op. Dat doe je met positieve discriminatie wel. Ik zeg niet dat er niet harder gestraft zou moeten worden, dat mag van mij best, vooral in het geval van in herhaling vallen (recidive). Daarnaast moet je als overheid ook beleid voeren om de problemen echt aan te pakken (arbeidsparticipatie vergroten bijvoorbeeld) in plaats van enkel het bestrijden van symptomen (harde aanpak).
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:28:57 #253
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70966739
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:27 schreef Manke het volgende:

[..]

het IS een vooroordeel dat indiers vaak dokter worden
Nee, het vooroordeel waar ik op doelde was dat'ie er niet op eigen kracht gekomen zou zijn en dus minder zou zijn als de blanke arts die ook werkzaam is in die praktijk.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:29:16 #254
6484 ExTec
pi_70966751
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:23 schreef Meh7 het volgende:
Maar blijkbaar ben je, zoals verwacht, daar niet van overtuigd.
Ik ben er niet van overtuigd dat het een factor van belang is nee.
quote:
Mijn vorige reactie blijft dus ongewijzigd.
Die reactie waarin je ook totaal niet aannemelijk maakt dat het een relevante factor is, en je eigenlijk alleen maar formalistisch aan het 'uitleggen' bent wat het idee erachter is?

Duidelijk.

Ik iig snap prima wat het concept erachter is. Voor europa met z'n laagdrempelige onderwijs is het echter geen goeie tool.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:29:31 #255
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70966762
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat noemen we meestal kruiwagens, en niet 'positieve discriminatie'.
Het bestaan van kruiwagens ondergraaft natuurlijk het hele argument dat autochtonen er 100% zelf komen en allochtonen geholpen worden. Autochtonen worden net zo goed ' geholpen'.
pi_70966773
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:27 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dat heb ik ook nooit gezegd/ zo bedoeld.
Mijn strekking/ bedoeling was eerder dat ze (veelal) voortkomen uit de generatie gastarbeiders. Probeer ik je nu al een tijdje duidelijk te maken maar dat lijkt niet te lukken.
Ik probeer je duidelijk te maken dat dat nu niets meer uitmaakt. Je kan het niet terugdraaien. Je hebt te accepteren dat je je land deelt met mensen met een andere achtergrond.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:31:13 #257
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70966832
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:28 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik had al een "harder straffen" reactie verwacht. Met harder straffen bouw je niets op. Dat doe je met positieve discriminatie wel.
Onzin. Het is maar net aan welke kant je de meeste weerstand/ afkeur wil hebben.
Hardere straffen -> de gestraften.
Positieve discriminatie -> Autochtonen. Mannen. (ligt er maar net aan wat er positief gediscrimineerd word, vrouwen of allochtonen)
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:31:29 #258
6484 ExTec
pi_70966840
quote:
We hadden het over de arbeidsmarkt, toch....?

Anders kun je net zo goed met uitgaansgelegenheden komen.

Op scholen en in uitgaansgelegenheden spelen nu eenmaal andere dingen dan op de werkvloer.
pi_70966901
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

We hadden het over de arbeidsmarkt, toch....?

Anders kun je net zo goed met uitgaansgelegenheden komen.

Op scholen en in uitgaansgelegenheden spelen nu eenmaal andere dingen dan op de werkvloer.
Djeez, je kan ook op de link klikken, waar er verwezen wordt naar onderzoeken die over de arbeidsmarkt gaan.

quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:16 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Helaas is het niet zo. Het komt een stuk vaker voor dan je wellicht denkt. Er is hier veelvuldig onderzoek naar geweest. Neem bijvoorbeeld een klassiek geworden discriminatieonderzoek in Nederland van Mitzi Gras en collega's*. Daarin werden sollicitatiebrieven gestuurd in reactie op 'echte' vacatures. Steeds werden precies dezelfde brieven gestuurd, met een vrijwel identieke c.v., alleen de naam was anders. Er was gekozen voor duidelijk 'Hollandse' en duidelijk niet-'Hollandse' namen. Hetzelfde werd uitgevoerd met daadwerkelijke sollicitatiegesprekken, waarbij steeds koppels van sollicitanten bij hetzelfde bedrijf solliciteerden.
Hoewel het onderzoek alweer een jaar of tien geleden uitgevoerd is, laten de resultaten zich raden: ''Al deze resultaten laten zien dat, ondanks alle goede intenties, zeer veel werkgevers zich schuldig maken aan discriminatie bij het aannemen van personeel''. Allochtone vrouwen bleken overigens een 'dubbel' nadeel te hebben, hetzelfde geldt voor laag opgeleide allochtonen.
(Klassiek discriminatie onderzoek)

Of dit onderzoek van de Anne Frank-stichting:
http://www.schoolenveilig(...)ijker+dan+gemeld.htm

Meer onderzoeken:
http://www.art1.nl/categorie/14-Arbeid/meer

* Gras, M. et al. (1996). Discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt. In Gras, M. (1996). Een schijn van kans, twee
empirische onderzoekingen naar discrminatie op grond van handicap en etnische afkomst
pp. 99-165. Deventer: Quint b.v.

dinsdag 14 juli 2009 @ 14:34:34 #260
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_70966970
Wat is het beste antwoord op zo'n janktopic? Dit misschien:
quote:
Het aantal discriminerende teksten op internet gericht tegen autochtone Nederlanders is in het afgelopen jaar verdriedubbeld.

Dat schrijft het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) in het jaarverslag over 2006

(...)

"Het MDI constateert al langere tijd dat ook sommige leden van minderheidsgroeperingen zich schuldig maken aan discriminatie en dat besef lijkt nu ook tot de maatschappij doorgedrongen", zo staat in het verslag. Het meldpunt legt hier onder meer verband met de aanslagen van 11 september en de moord op Theo van Gogh.

http://webwereld.nl/nieuw(...)-verdriedubbeld.html
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:36:07 #261
6484 ExTec
pi_70967030
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:29 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Het bestaan van kruiwagens ondergraaft natuurlijk het hele argument dat autochtonen er 100% zelf komen en allochtonen geholpen worden. Autochtonen worden net zo goed ' geholpen'.
No shit sherlock.

Maar is het erg problematisch dat dat ff onderbelicht blijft als we het over het concept positieve discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt hebben?

T'is ook feitelijk geen probleem. De gewenste situatie is: hoge arbeidsparticipatie. Als allo's dat net zo vaak via kruiwagens realiseren als autochtonen, is dat net zo problematisch, of dus eigenlijk: niet.

Gaat erom dat je aan het werk bent, op macro schaal. Dat een dikke deur z'n domme zoon aan een baan help boeit niet.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:37:22 #262
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70967085
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik probeer je duidelijk te maken dat dat nu niets meer uitmaakt. Je kan het niet terugdraaien. Je hebt te accepteren dat je je land deelt met mensen met een andere achtergrond.
Dus omdat je iets maar moet accepteren betekend niet dat je kan bepraten waar het "fout" (let op de aanhalingstekens ) is gegaan en dat je maar voorover moet bukken en het in je aarsje moet laten proppen zodat je later ook niet kan leren van je fouten?
Wat al niet gedaan is gezien de stortvloed aan Polen en dergelijke in Nederland?
Begrijp mij niet verkeerd, maar de hele mentaliteit van een groot gedeelte van de Nederlanders (autochtoon en allochtoon) zint mij op dit moment niet.
"Ik heb geen zin om minderwaardig werk te doen, haal er maar een Pool voor.. Ik trek wel een uitkering.", zo'n buurman heeft m'n beste maat. Nu weet ik dat'ie zwart bijklust om z'n uitkering aan te vullen maar zodra ik het nog een keer zie leg ik het vast op foto en naai ik hem erbij. Werken met je donder.

Hetzelfde met mensen die thuis zitten met een uitkering omdat ze geen gepast werk kunnen vinden, als ik geen gepast werk kan vinden ga ik "minderwaardig werk" doen.. Puur om het feit dat ik niet thuis wil zitten met een uitkering.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:40:34 #263
6484 ExTec
pi_70967184
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Djeez, je kan ook op de link klikken, waar er verwezen wordt naar onderzoeken die over de arbeidsmarkt gaan.
Ben ik mee bekend, maar ik ga niet doen alsof de motivatie van de werkgevers om de beslissing te nemen die ze nemen, aard in 'razzisme'.

Vaak aard het in: door schade en schande wijs geworden.

En jij wil het niet weten, lijkt echt te denken dat als wanneer je kritiek krijgt, the best course of action is: "Je woordje klaar hebben! ", maar slechte namen verdwijnen pas echt als de mensen die die slechte namen verzorgen daar mee kappen.

Niet door een werkgever te 'dwingen' een werknemer aan te nemen.

En dat laat de praktijk natuurlijk ook zien. Het bedrijfsleven kijkt wel uit.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:41:32 #264
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70967226

this topic is now about tits!

maar serieus, het blijft het ene kamp tegenover het andere kamp
<hr>
pi_70967322
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:40 schreef ExTec het volgende:
Vaak aard het in: door schade en schande wijs geworden.
Je bent discriminatie op de arbeidsmarkt nu aan het goedpraten, wat impliceert dat je accepteert dat er sprake van discriminatie is op de arbeidsmarkt. Dat is een stap vooruit. Misschien komen we verder in een volgend topic.
pi_70967347
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:41 schreef Dawnbreaker het volgende:
[ afbeelding ]

this topic is now about tits!

maar serieus, het blijft het ene kamp tegenover het andere kamp

Eens ja.. ik zat me net af te vragen waarom je in discussies nou niet in het midden kan gaan zitten.. oh ja dan heb je geen discussie..
pi_70967461
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:37 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dus omdat je iets maar moet accepteren betekend niet dat je kan bepraten waar het "fout" (let op de aanhalingstekens ) is gegaan en dat je maar voorover moet bukken en het in je aarsje moet laten proppen zodat je later ook niet kan leren van je fouten?

Daar heb ik geen uitspraak over gedaan.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:49:08 #268
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70967494
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

No shit sherlock.

Maar is het erg problematisch dat dat ff onderbelicht blijft als we het over het concept positieve discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt hebben?
Het is relevant op het moment dat allochtonen verweten wordt alleen ' met hulp ' aan het werk te komen. Uit die constatering vloeit namelijk voort dat ze er minder gekwalificeerd zijn dan autochtonen. Omdat die autochtonen er op eigen kracht komen. . Want dat is niet waar.

Autochtonen worden net zo goed geholpen en als een autochtoon ergens zit is het dus ook niet 100% eigen kracht. . Net zoals bij allochtonen.
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:36 schreef ExTec het volgende:
T'is ook feitelijk geen probleem. De gewenste situatie is: hoge arbeidsparticipatie. Als allo's dat net zo vaak via kruiwagens realiseren als autochtonen, is dat net zo problematisch, of dus eigenlijk: niet.

Gaat erom dat je aan het werk bent, op macro schaal. Dat een dikke deur z'n domme zoon aan een baan help boeit niet.
de grap is nu juist dat allochtonen dit vaak niet hebben al zal hier langzaam, verandering in komen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:49:35 #269
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70967513
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:48 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Daar heb ik geen uitspraak over gedaan.
Je zegt het niet met woorden, je posts sturen er echter wel op aan.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:50:00 #270
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70967528
damn, all hope is lost.

TITS mensen, TITS
<hr>
pi_70967533
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:52 schreef Meh7 het volgende:
Wat een zeiktopic.
Als dat zo zou zijn., dan zou jij hier wat vaker in moeten posten islamietje.
to the point!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:51:23 #272
6484 ExTec
pi_70967581
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:44 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je bent discriminatie op de arbeidsmarkt nu aan het goedpraten,
Jahoor, doe ik niet moeilijk over; ik geloof dermate 'heilig' in bepaalde concepten van de vrije markt, want die creeeren welvaart, niet de overheid, dat ik het gaarne goedpraat

Politiek wenselijkheid vanuit de politiek via wetten afdwingen is weerzinwekkend, en daar vergal je je ondernemersklimaat mee. Ondernemers moeten centen verdienen, het zijn geen 'werkgroepen' van 'groenlinks' ofzo.
quote:
wat impliceert dat je accepteert dat er sprake van discriminatie is op de arbeidsmarkt. Dat is een stap vooruit. Misschien komen we verder in een volgend topic.
Maar de vraag is dus: waarom is het er?

Multiple choice zowaar:

A) Dizzkriminatie
B) Schade en schande

Kiest u maar.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:55:34 #273
6484 ExTec
pi_70967713
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:49 schreef Rubber_Johnny het volgende:

Omdat die autochtonen er op eigen kracht komen. .
Dat doen ze dus ook.

Komen kruiwagens uit de lucht vallen, of is dat iets individueels, wat je weliswaar kado kan krijgen (Je Pa) maar ook zelf kan verwerven? Valt onder je sociale netwerk, is iets inter-menselijks.
pi_70967718
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:51 schreef ExTec het volgende:

Multiple choice zowaar:

A) Dizzkriminatie
B) Schade en schande

Kiest u maar.
Nee hoor, dat is de vraag niet. Er moet hoe dan ook ingegrepen worden om ervoor te zorgen dat bepaalde bevolkingsgroepen niet achterblijven.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:59:10 #275
6484 ExTec
pi_70967820
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:55 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is de vraag niet.
Ja, dat is de vraag wel.

Al om de hete brij heen draaiend maar droogjes voorstellen om te gaan dweilen met de kraan open: "Hoezo kijken naar de oorzaak? Wil ik helemaal niet horen joh! Doet er niet toe! " was natuurlijk wel weer te verwachten
pi_70967861
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, dat is de vraag wel.

Nee, dat is 'm niet.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:01:30 #277
6484 ExTec
pi_70967905
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee, dat is 'm niet.
Helaas.
pi_70967929
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Helaas.
Pindakaas.*

*word je groot en sterk van
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:03:07 #279
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70967967
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er is ook nog statistiek. Waaruit blijkt dat mensen met een bepaalde achtergrond crimineler zijn, in bepaalde wijken veel wanbetalers wonen, etc.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:04:31 #280
6484 ExTec
pi_70968018
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Er is ook nog statistiek. Waaruit blijkt dat mensen met een bepaalde achtergrond crimineler zijn, in bepaalde wijken veel wanbetalers wonen, etc.
Lies, Damned Lies, and Statistics
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:05:42 #281
6484 ExTec
pi_70968064
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:02 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Pindakaas.*

*word je groot en sterk van
Ja, nee, overweldigend niveau, Meh7

Ben helemaal om hierzo, me PvdA lidmaatschapskaart zit al op de post enzo
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:06:04 #282
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70968073
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee, dat is 'm niet.
Wat is de vraag dan wel?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:06:32 #283
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_70968092
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:09 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik zeg vaak dat is niet hetzelfde als allemaal.

Ach het is ieder geval wel een mooi excuus. Ik heb gewoon van dichtbij mogen zien bij een vriendin van mijn broertje. Als de buren haar niet groette was het omdat ze zwart was. Als het niet goed ging op school kwam dat omdat de leraar een hekel aan haar had omdat ze zwart was. Alles kwam altijd door haar kleurtje en het lag nooit aan haarzelf.

Je kan discriminatie en je kleurtje best goed als een excuus gebruiken hoor. Ik zeg niet dat dat altijd zo is maar komt wel vaak voor. Iemand kan ook een hekel aan je hebben om wie je bent of om een of andere idiote reden.

Als je maar constant gefocust bent op zoiets zal je dingen al sneller zien als discriminatie ook als is er totaal geen sprake van.
Blijkbaar een menselijke reactie. Zie de openingspost in het topic.

Het allochtone kutjoch dat de zoon van prejudiced heeft geslagen gebruikt 'discriminatie' bewust en waarschijnlijk onterecht als excuus. Prejudiced doet allerlei aannames over dat zij en haar zoon slechter behandeld zullen worden door justitie en het discriminatiemeldpunt omdat ze autochtoon zijn.
quote:
Waar baseer je op dat jij bepaalde dingen niet mag zeggen terwijl een allochtoon het wel mag? Of denk jij soms dat er meteen een arrestatieteam op je wordt afgestuurd wanneer je een allochtoon uitscheldt voor 'kut allochtoon', 'kut Marokkaan', kut neger', etc? Wanneer dit soort dingen op straat gebeuren wordt het in de praktijk nu eenmaal niet zo snel aangepakt.

Ja, men zal je zien als racist, maar dat zelfde denk men over het algemeen over de allochtoon die jou uitscheldt voor 'kut blanke'.
Krekker is de bom!
pi_70968111
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, nee, overweldigend niveau, Meh7

Ben helemaal om hierzo, me PvdA lidmaatschapskaart zit al op de post enzo
Nee jij dacht dat ik lid van de PVV zou worden* na jouw overtuigende posts?

*niet dat dat mogelijk is.
pi_70968143
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:06 schreef Keltie het volgende:

[..]

Wat is de vraag dan wel?
Of er sprake is van discriminatie op basis van afkomst of niet. Als dat zo is, is positieve discriminatie in mijn ogen niet alleen maar terecht, maar ook nodig.
pi_70968177
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:08 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Of er sprake is van discriminatie op basis van afkomst of niet. Als dat zo is, is positieve discriminatie in mijn ogen niet alleen maar terecht, maar ook nodig.
Dus discriminatie is fout, behalve als het jouw uitkomt...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2009 15:09:09 ]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:09:09 #287
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70968189
nog 14 reacties, laat dit topic dan aub dood!
<hr>
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:09:36 #288
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70968205
quote:

[..]

Is positieve discriminatie geen discriminatie op basis van afkomst dan?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:09:37 #289
6484 ExTec
pi_70968207
quote:

[..]

quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:51 schreef ExTec het volgende:

Multiple choice zowaar:

A) Dizzkriminatie
B) Schade en schande

Kiest u maar.
pi_70968230
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]

dinsdag 14 juli 2009 @ 15:10:35 #291
6484 ExTec
pi_70968249
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee jij dacht dat ik lid van de PVV zou worden* na jouw overtuigende posts?

*niet dat dat mogelijk is.
Origineel.
pi_70968256
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:09 schreef Keltie het volgende:

[..]

Is positieve discriminatie geen discriminatie op basis van afkomst dan?

Ik ga niet helemaal opnieuw beginnen met uitleggen,ik verwijs je naar mijn eerdere posts in dit topic.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:11:12 #293
6484 ExTec
pi_70968275
quote:

[..]

Of er sprake is van discriminatie op basis van afkomst of niet.
Wat denk je zelf, Meh7?
pi_70968278
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:10 schreef ExTec het volgende:

[..]

Origineel.
Koekje van eigen deeg is nooit origineel.
pi_70968291
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat denk je zelf, Meh7?
Dat maakt weinig uit, ik verwijs je naar de onderzoeken die het bewijzen.
pi_70968358
Oh en je zogenaamde punt gaat niet op ExTec, als je door eerdere negatieve ervaringen geen allochtonen meer aanneemt, maak je alsnog onderscheid op basis van afkomst.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:13:49 #297
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_70968389
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik ga niet helemaal opnieuw beginnen met uitleggen,ik verwijs je naar mijn eerder posts in dit topic.
Lafjes. Aangezien de reactie behoorlijk is.
Qua discussiëren lijk je behoorlijk op je grote held Wilders, een hoop bleren maar geen uitleg/ verklaring durven of kunnen geven
pi_70968447
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:08 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dus discriminatie is fout, behalve als het jouw uitkomt...
Behalve als de overheid het gebruikt als maatregel om ongelijkheden in de samenleving recht te trekken. Zodra die ongelijkheid er niet meer is, kan de overheid positieve discriminatie opheffen.
pi_70968468
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:13 schreef Keltie het volgende:

[..]

Lafjes. Aangezien de reactie behoorlijk is.
Qua discussiëren lijk je behoorlijk op je grote held Wilders, een hoop bleren maar geen uitleg/ verklaring durven of kunnen geven
Ik heb het punt wat je aansnijdt al behandeld.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:15:21 #300
6484 ExTec
pi_70968469
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:11 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat maakt weinig uit, ik verwijs je naar de onderzoeken die het bewijzen.
Onderzoeken die bewijzen dat het voorkomt, is niet hetzelfde als een onderzoek naar het waarom, Meh7

Doe mij eens een linkje waar ik kan lezen dat het optie A is.

Anders lul je maar wat.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:15:26 #301
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_70968476
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Blijkbaar een menselijke reactie. Zie de openingspost in het topic.

Het allochtone kutjoch dat de zoon van prejudiced heeft geslagen gebruikt 'discriminatie' bewust en waarschijnlijk onterecht als excuus. Prejudiced doet allerlei aannames over dat zij en haar zoon slechter behandeld zullen worden door justitie en het discriminatiemeldpunt omdat ze autochtoon zijn.
[..]

Waar baseer je op dat jij bepaalde dingen niet mag zeggen terwijl een allochtoon het wel mag? Of denk jij soms dat er meteen een arrestatieteam op je wordt afgestuurd wanneer je een allochtoon uitscheldt voor 'kut allochtoon', 'kut Marokkaan', kut neger', etc? Wanneer dit soort dingen op straat gebeuren wordt het in de praktijk nu eenmaal niet zo snel aangepakt.

Ja, men zal je zien als racist, maar dat zelfde denk men over het algemeen over de allochtoon die jou uitscheldt voor 'kut blanke'.
\

Tuurlijk werkt 2 kanten op hoor ben ik het wel mee eens.
mai pen rai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')