quote:Op maandag 13 juli 2009 21:12 schreef Prejudiced het volgende:
Geheel zoals op hun website staat ga ik morgen (ze zijn vandaag al gesloten) melden dat ik me gediscrimineert voel. Niet met mijn geloof, geaardheid, leeftijd, maar zoals ook schijnt te kunnen met mijn huidskleur (blank) en mijn sexe (vrouw).
Waarschijnlijk nemen ze mijn melding niet serieus, want wat heb ik als blanke vrouw te zeiken als ik van "getinte" medelanders grove opmerkingen krijg over mijn rokje terwijl ik op mijn bus sta te wachten?
Waarom zou ik me druk maken om een bebaarde vent die mij negeert vanwege mijn sexe, of mij geen hand geeft?
O ja, mijn blanke zoon van 16 werd in het zwembad lastig gevallen door een medelander met taalachterstand en toen hij daar wat van zei werd hij buiten het bad opgewacht (keurig verscholen achter een muurtje natuurlijk en niet in het zicht) door dezelfde jongen. Toen mijn zoon zijn kettingslot open stond te maken werd hij vol in zijn nieren getrapt waardoor hij over de fietsenrekken vloog en in het gras landde. Terwijl hij op de grond lag werd hij in zijn gezicht geschopt (hield hij een hersenschudding, losse tand en bloedneus aan over) en hij kreeg een trap in zijn ribben (gevolg 1 gebroken rib).
Verhaal van die medelander met taalachterstand was dat mijn zoon hem gediscrimineert zou hebben, dus een prachtig gelogen excuus wat dit soort gedrag blijkbaar rechtvaardigt....gelul dus
Zo langzaamaan voel ik me gediscrimineert in mijn eigen land, maar bepaalde mensen mogen mij voor alles uitmaken en dan word dat niet serieus genomen, terwijl ik niets kan zeggen of het schijnt op een of andere manier wel onder de discriminatiewet te vallen.
Hierbij dus ook de oproep aan alle blanke nederlanders, vrouwen en mannen om meldingen te maken van situaties waarbij wij als orginele nederlanders te maken hebben met positieve discriminatie. Morgen zal ik de eerste zijn en dat is me die 10 cent per minuut best waard.
Waar hebben 'wij' nou te maken met positieve discriminatie?quote:Hierbij dus ook de oproep aan alle blanke nederlanders, vrouwen en mannen om meldingen te maken van situaties waarbij wij als orginele nederlanders te maken hebben met positieve discriminatie.
Nee idd, ze zijn echt helemaal doorgeslagen.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Je snapt toch ook wel dat er aan blanke Nederlanders niets te knuffelen valt voor extreem-linkse (ja dat zijn ze allemaal) mensen van anti-discriminatie-clubjes?!
Vandaar dat je prima mag zeggen: "ik haat blondjes" maar niet: "ik haat negers". En dat slaat werkelijk nergens op...
Heeft ie dus juist niet gedaan. Hij zei alleen tegen die teringlijer dat ie moest ophouden en m met rust moest laten. Dat betreffende knul vervolgens beweert gediscrimineerd te zijn is (zoals altijd) een gemakkelijke smoes waarmee oom agent onze aangifte van mishandeling opeens een stuk minder serieus nam. Niettemin blijft de aangifte staan en die knul heeft geen aangifte gedaan van discriminatie, want door plotseling geheugenverlies wist hij niet meer exact wat mijn zoon gezegd zou hebben....duhquote:Op maandag 13 juli 2009 21:17 schreef ouderejongere het volgende:
Maar waarom heeft uw zoon die jongen dan uitgescholden voor geitenneuker, dan vraag je er wel een beetje om
quota over hoeveel allochtonen in een bedrijf moeten werken. rondzendnota dat een allochtoon voorrang krijgt op een autochtoon, ongeacht of hij geschikt is voor de job of niet. Bij geweld tussen een allochtoon & een autochtoon dient de allochtoon maar "dizkriminatsie" te roepen & gelijk te krijgen...quote:Op maandag 13 juli 2009 21:19 schreef Karammel het volgende:
[..]
Waar hebben 'wij' nou te maken met positieve discriminatie?
Vind jij het normaal dat als jij geschikter ben voor een bepaalde baan toch niet wordt aangenomen omdat het aantal allochtonen moet worden opgekrikt?quote:Op maandag 13 juli 2009 21:19 schreef Karammel het volgende:
[..]
Waar hebben 'wij' nou te maken met positieve discriminatie?
Of bedoel je de positieve discriminatie van de Nederlander met buitenlandse afkomst?
Hoezo neemt hij de aangifte van mishandeling minder serieus? Heeft de agent dat gezegd? En die knul heeft toegegeven je zoon te hebben mishandeld? Dan komen er toch vervolgstappen?quote:Op maandag 13 juli 2009 21:22 schreef Prejudiced het volgende:
[..]
Heeft ie dus juist niet gedaan. Hij zei alleen tegen die teringlijer dat ie moest ophouden en m met rust moest laten. Dat betreffende knul vervolgens beweert gediscrimineert te zijn is (zoals altijd) een gemakkelijke smoes waarmee oom agent onze aangifte van mishandeling opeens een stuk minder serieus nam. Niettemin blijft de aangifte staan en die knul heeft geen aangifte gedaan van discriminatie, want door plotseling geheugenverlies wist hij niet meer exact wat mijn zoon gezegd zou hebben....duh
Dat is ook niet van toepassing, want dat mag niet. Het gaat over "Bij gelijke geschiktheid, krijgt hij/zij die in een achterstandspositie verkeert voorrang"quote:Op maandag 13 juli 2009 21:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Vind jij het normaal dat als jij geschikter ben voor een bepaalde baan toch niet wordt aangenomen omdat het aantal allochtonen moet worden opgekrikt?
Vertel mij wat.. ben zelf aangevallen door een kutmarokkaan en aanvallen door kutnederlanders. Geloof me.. tuig is tuig. Welk nationaliteit ze ook hebben.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:24 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Hoezo discriminatie
Die gasten schoppen echt niet alleen blanken in hun nieren
inderdaad. 2 uurtjes schoffelen.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:26 schreef xman het volgende:
[..]
Hoezo neemt hij de aangifte van mishandeling minder serieus? Heeft de agent dat gezegd? En die knul heeft toegegeven je zoon te hebben mishandeld? Dan komen er toch vervolgstappen?
Ik vond de OP niet helemaal lekker verwoord. Het leek haast alsof de positieve discriminatie direct op ons toegepast werd in plaats van op de 'medelander' (quote:Op maandag 13 juli 2009 21:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Vind jij het normaal dat als jij geschikter ben voor een bepaalde baan toch niet wordt aangenomen omdat het aantal allochtonen moet worden opgekrikt?
Hoe ben jij betrokken bij deze zaak? Ben je familielid van de TS?quote:Op maandag 13 juli 2009 21:29 schreef Athmozz het volgende:
[..]
inderdaad. 2 uurtjes schoffelen.
Ik heb zelf nog de brief gezien die in België verstuurd was door de jeugdrechter om zo'n jochie van 16 niet aan te klagen wegens gewapende overval op een café vanwege zijn jonge leeftijd en omdat hij slechts 54 gekende feiten gepleegd had
Als ze zelfs dan vragen om niet aan te klagen, dan besef je ook wel dat het gerecht 1 flop is. Een kind dat 54 feiten gepleegd heeft moet niet meer heropgevoed worden, dat is verloren. Gewoon afschieten & naar een biogas-installatie, dan hebben we er tenminste nog iets aan.
in Belgie is het althans zo dat je per zoveel autochtonen een allochtoon in dienst moet hebben in bepaalde sectoren. Als je dus op je max autochtonen zit ben je verplicht een allochtoon in dienst te nemen (hoewel we nu aan het bekijken zijn of het mss rendabeler is toch een autochtoon te nemen & de sanctie maar voor lief te nemen, een allochtoon aannemen hebben we zodanig slechte ervaring mee dat die er nooit meer in komen. Ze hebben genoeg kansen gehad & genoeg gekost)quote:Op maandag 13 juli 2009 21:29 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dat is ook niet van toepassing, want dat mag niet. Het gaat over "Bij gelijke geschiktheid, krijgt hij/zij die in een achterstandspositie verkeert voorrang"
niet.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:32 schreef xman het volgende:
[..]
Hoe ben jij betrokken bij deze zaak? Ben je familielid van de TS?
Klopt ja, alleen komt daar in de praktijk weinig van terecht.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:29 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dat is ook niet van toepassing, want dat mag niet. Het gaat over "Bij gelijke geschiktheid, krijgt hij/zij die in een achterstandspositie verkeert voorrang"
Oh.. nee ik stelde een vraag aan TS en krijg een heel verhaal over een zaak in Belgie. Dacht dat het enig relevantie had op de haar situatie. Dus niet.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:35 schreef Athmozz het volgende:
[..]
niet.
heeft dit enige relevantie dat ik geen familie ben? De politie viseert mij niet hoor, dit is hun normale manier van werken.
Ik las die zin in de OP duidelijk verkeerd. TS heeft het over indirect last hebben van in plaats van dat de positieve discriminatie zich op ons richt. Verder helemaal duidelijk natuurlijk. Het voorkomen van positieve discriminatie was mij al bekend.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:23 schreef Athmozz het volgende:
[..]
quota over hoeveel allochtonen in een bedrijf moeten werken. rondzendnota dat een allochtoon voorrang krijgt op een autochtoon, ongeacht of hij geschikt is voor de job of niet. Bij geweld tussen een allochtoon & een autochtoon dient de allochtoon maar "dizkriminatsie" te roepen & gelijk te krijgen...
Het wordt hoog tijd dat ze eens de bende relschoppers & het tuig dat van sociale uitkeringen leeft terug sturen naar hun land (ook al zijn ze hier geboren, ze hebben immers meestal toch een 2de pasport) of anders levenslang opsluiten, dan kan de rest tenminste normaal integreren zonder last te hebben van "vooroordelen" (die meestal wel kloppen voor die bende relschoppers)
Bedrijven horen zich aan bepaalde quota te houden of worden er op aangekeken als ze te weinig allochtonen in dienst hebben. Het is wel degelijk zo dat iemand die in mindere mate geschikt is voorrang krijgt puur en alleen door zijn afkomst. Was het niet zo dat laatst een politiechef ofzo wéér Nederlands was en dat ze dus maar hadden aangegeven dat de volgende sowieso van buitenlandse komaf zou zijn. Deze uitspraak zorgde vervolgens weer voor opspraak, maar feit blijft dat men in bedrijven allochtonen aan 'moet' trekken in plaats van de meest geschikte kandidaat.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:29 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Tsja, daar kan die "medelander" dan toch niets aan doenquote:Op maandag 13 juli 2009 21:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Klopt ja, alleen komt daar in de praktijk weinig van terecht.
werking van politie is op dat vlak zowat identiek aan die in NL. Ik heb een vriendin die tegen eindhoven woont (en dus NLse is) waarbij een inbraak gedaan is. De daders zijn gevat, maar aangezien het minderjarige allochtoontjes waren hebben ze geen veroordeling gekregen & hebben ze ook niets moeten terugbetalen van de aangerichte schade. Zelfde van in Belgie dus; ze gewoon voort laten doen.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:38 schreef xman het volgende:
[..]
Oh.. nee ik stelde een vraag aan TS en krijg een heel verhaal over een zaak in Belgie. Dacht dat het enig relevantie had op de haar situatie. Dus niet.
Nee dat zeg ik toch ook niet.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:39 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Tsja, daar kan die "medelander" dan toch niets aan doen
Inderdaad.. woorden als discriminatie of antisemitisme zijn echt dé manier geworden om overal onder uit te komen.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Je snapt toch ook wel dat er aan blanke Nederlanders niets te knuffelen valt voor extreem-linkse (ja dat zijn ze allemaal) mensen van anti-discriminatie-clubjes?!
Vandaar dat je prima mag zeggen: "ik haat blondjes" maar niet: "ik haat negers". En dat slaat werkelijk nergens op...
Daar geloof ik geen zak van. Van inbraak krijgen ze zeker een aantekening en hun ouders kunnen aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:40 schreef Athmozz het volgende:
[..]
werking van politie is op dat vlak zowat identiek aan die in NL. Ik heb een vriendin die tegen eindhoven woont (en dus NLse is) waarbij een inbraak gedaan is. De daders zijn gevat, maar aangezien het minderjarige allochtoontjes waren hebben ze geen veroordeling gekregen & hebben ze ook niets moeten terugbetalen van de aangerichte schade. Zelfde van in Belgie dus; ze gewoon voort laten doen.
ouders die leven van een bestaansminimum kunnen die schade niet betalen. Ze zal ooit betaald worden inderdaad, maar tegen dat ze haar geld ziet is ze misschien 30 ofzo... in de praktijk komt dat er gewoon op neer dat je er niets meer van terug ziet.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:43 schreef xman het volgende:
[..]
Daar geloof ik geen zak van. Van inbraak krijgen ze zeker een aantekening en hun ouders kunnen aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade.
Wie zegt dat?quote:Op maandag 13 juli 2009 21:47 schreef Prejudiced het volgende:
Waar het om gaat is dat deze overheidsspot weer eens in wil spelen op een onderwerp wat actueel zou zijn, maar waarbij ik als Nederlander waarschijnlijk wel niet geacht wordt om op te reageren.
Jeugdstrafrechtquote:Op maandag 13 juli 2009 21:45 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ouders die leven van een bestaansminimum kunnen die schade niet betalen. Ze zal ooit betaald worden inderdaad, maar tegen dat ze haar geld ziet is ze misschien 30 ofzo... in de praktijk komt dat er gewoon op neer dat je er niets meer van terug ziet.
"een aantekening" krijgen is toch geen sanctie? Die gastjes maakt het niet uit of ze nu 1 of 250 aantekeningen hebben... Bij de ouders weghalen & heropvoeden of opsluiten, maar ze gewoon naar huis sturen met een aantekening helpt hoegenaamd niet.
Dan discrimineer je dus en moet je niet gaan janken als je een racist wordt genoemd.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:33 schreef Athmozz het volgende:
[..]
een allochtoon aannemen hebben we zodanig slechte ervaring mee dat die er nooit meer in komen. Ze hebben genoeg kansen gehad & genoeg gekost
Ja ik ken het probleem. En het is niet van de laatste jaren maar ken het al tientallen jaren. Ik heb wel het idee dat de gemeentes en justitie het probleem zeker wel serieus nemen: lees dit maar.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:57 schreef Athmozz het volgende:
het kàn inderdaad, maar de rechter moet het wel een ernstig misdrijf vinden, en een gewone geweldpleging zonder het gebruik van wapens zal daar niet onder vallen. Inbraak valt daar evenmin onder, en in België valt blijkbaar gewapende overval zonder je wapen te gebruiken daar ook niet onder aangezien niet bewezen is dat hij het ook effectief wou gebruiken of het enkel als schrikmiddeld diende.
(maar goed, in belgië is 2.5 jaar effectief gelijk aan vrijlating om de overbevolking in gevangenissen tegen te gaan)
ik jank daar ook niet over. Verder ben ik geen racist, ik discrimineer gewoon uit economisch belang voor het bedrijf. Na 12 allochtonen waarvan we er uiteindelijk 8 een opleiding van 3 maand gegeven hebben (die andere 4 hebben het zelf na een week afgetrapt met de melding dat het voor hun goed geweest was, 't was te lastig) ga je niet de zoveelste aannemen waar je als werkgever 3500¤ per maand gaat in pompen om ze een opleiding te geven... De zoektocht naar onze allochtoon heeft in totaal bijna 120.000¤ gekost en heeft enkel miserie opgeleverd, dan stop je gewoon met nog eens een gokje wagen.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:06 schreef PietjeDuck het volgende:
[..]
Dan discrimineer je dus en moet je niet gaan janken als je een racist wordt genoemd.
Dus niet. Als die mafkees aan de macht komt wordt NL door de halve wereld geboycot.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:30 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
stem Geert Wilders....
Vergelijk je NL met het Iraanse/Saoedische regime?quote:doen ze in "hun" land toch ook niet..daar moeten onze vrouwen verplicht hoofddoekjes dragen..
Amen wordt in het christendom, islam en jodendom gebruikt aan het einde van een gebed of zegening, als een soort bekrachtiging of acclamatie.quote:amen (allah?)
En zo ga je voorbij aan de waarheid, wat het echte probleem is! Namelijk dat allochtonen dusdanig andere verwachtingen/plannen hebben, dat dat (vaak) simpelweg niet past.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:06 schreef PietjeDuck het volgende:
[..]
Dan discrimineer je dus en moet je niet gaan janken als je een racist wordt genoemd.
Maar als ik een vieze allochtoon geen hand wil geven ben ik een racist.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:49 schreef Ghazi het volgende:
Sommige mannen willen vieze vrouwen geen hand geven. Dat is hun recht nou eenmaal.
ja want jij zegt vieze allochtoon.. hij zegt sommige mannen.. Dus ben jij een racistquote:Op maandag 13 juli 2009 23:25 schreef cheqy het volgende:
[..]
Maar als ik een vieze allochtoon geen hand wil geven ben ik een racist.
Beetje krom niet?
quote:Op maandag 13 juli 2009 23:29 schreef mividaloca het volgende:
[..]
ja want jij zegt vieze allochtoon.. hij zegt sommige mannen.. Dus ben jij een racist
dus als "sommige vieze vrouwen" alle blanke vrouwen betekent, dan mag ik ook zeggen dat ik "sommige mensen" geen hand wil geven (en dan gewoon geen allochtonen een hand wil geven).quote:Op maandag 13 juli 2009 23:29 schreef mividaloca het volgende:
[..]
ja want jij zegt vieze allochtoon.. hij zegt sommige mannen.. Dus ben jij een racist
Volgens mij snappen jullie mij het niet helemaal.. Ik reageerde meer omdat ik even moest glimlachen omquote:Op maandag 13 juli 2009 23:33 schreef Athmozz het volgende:
[..]
dus als "sommige vieze vrouwen" alle blanke vrouwen betekent, dan mag ik ook zeggen dat ik "sommige mensen" geen hand wil geven (en dan gewoon geen allochtonen een hand wil geven).
In essentie is het juist hetzelfde, alleen is het anders verwoord.
wat volgens mij gewoon sarcastisch was.. waarop de serieuze reactie kwam vanquote:' Sommige mannen willen vieze vrouwen geen hand geven. Dat is hun recht nou eenmaal'..
Wat ik dus bedoel te zeggen met dat de laatste opmerking wel racistisch is.. dat komt omdat hij het over een vieze allochtoon heeft... (onderscheid maken op ras)quote:'Maar als ik een vieze allochtoon geen hand wil geven ben ik een racist.
Beetje krom niet?'
Een emotie:quote:Hierbij dus ook de oproep aan alle blanke nederlanders, vrouwen en mannen om meldingen te maken van situaties waarbij wij als orginele nederlanders te maken hebben met positieve discriminatie
Dat laatste is inderdaad de letterlijke waarheidquote:Op maandag 13 juli 2009 22:49 schreef Ghazi het volgende:
Sommige mannen willen vieze vrouwen geen hand geven. Dat is hun recht nou eenmaal.
Ja want dat is hier al een aantal keer voorgekomen natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 02:24 schreef AryaMehr het volgende:
Accepteren en doorlopen. Vergeet het, dit land is van ons buitenlanders! Jullie Nederlanders zouden immers moeten weten hoe het is als je land gekoloniseerd wordt.
We weten hoe je het met andere landen moet doen, bedoel je? Andersom natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 02:24 schreef AryaMehr het volgende:
Jullie Nederlanders zouden immers moeten weten hoe het is als je land gekoloniseerd wordt.
Integreren allochtonen die positief gediscrimineerd worden beter dan allochtonen die niet positief gediscrimineerd worden?quote:Op maandag 13 juli 2009 22:24 schreef mividaloca het volgende:
Ik begrijp niet dat sommige mensen hier opeens lopen te zeiken over allochtonen en dat ze voorrang krijgen bij sommige functies terwijl deze regel is in het leven geroepen zodat mensen beter kunnen intregeren.. En dan bij andere topics roepen dat ze niet goed intregeren..
Hij heeft het alleen over vieze allochtonen, hij zegt niet dat alle allochtonen vies zijn....quote:Op maandag 13 juli 2009 23:29 schreef mividaloca het volgende:
[..]
al heeft tie het over eentje het blijft racistisch... hij maakt onderscheid op ras.. hij had moeten zeggen' vieze mensen' en als hij dan besluit dat voor hem allochtonen zijn.. is ie wel een racist maar de opmerking is niet racistisch..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hij heeft het alleen over vieze allochtonen, hij zegt niet dat alle allochtonen vies zijn....
dan verschillen we daarin van mening, ik vind dat niet racistisch...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:23 schreef mividaloca het volgende:
[..]
al heeft tie het over eentje het blijft racistisch... hij maakt onderscheid op ras.. hij had moeten zeggen' vieze mensen' en als hij dan besluit dat voor hem allochtonen zijn.. is ie wel een racist maar de opmerking is niet racistisch..
Dat heeft niet zoveel met een mening te maken, dat is gewoon een feit.. onderscheid op ras maken is racistisch.. Dat jij dat ontkent is iets andersquote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:28 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
dan verschillen we daarin van mening, ik vind dat niet racistisch...
laat ik het anders formuleren: Ik wil allochtonen wel een hand geven, behalve vieze allochtonen.
Vind je dit ook racistisch?
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:42 schreef mividaloca het volgende:
[..]
Dat heeft niet zoveel met een mening te maken, dat is gewoon een feit.. onderscheid op ras maken is racistisch.. Dat jij dat ontkent is iets anders..
Dat zie je dan imo toch echt verkeerd, ik zeg op dat moment dat ik vieze allochtonen geen hand wil geven. Nergens zeg ik dat ik vieze blanken wel een hand wil geven. Die conclusie trek jij en dat is volgens mij ook een beetje de strekking van dit topic. Er wordt te snel discriminatie geroepen.quote:nee want dat is geen racistische opmerking, je maakt geen onderscheid op ras. Misschien kun je dat dan wel weer discriminatie noemen das me niet helemaal duidelijk.. Trouwens ben je dan weer wel een racist als je het alleen over allochtonen hebt terwijl je dus vieze blanke mensen wel een wil hand geeft.. Dat je dat niet uitspreek betekend alleen dat ik je eigenlijk geen racist mag noemen.. Maar als je het denkt ben je er toch een
ik zei: nee want dat is geen racistische opmerking, je maakt geen onderscheid op ras. Misschien kun je dat dan wel weer discriminatie noemen das me niet helemaal duidelijk.. Trouwens ben je dan weer wel een racist als je het alleen over allochtonen hebt terwijl je dus vieze blanke mensen wel een wil hand geeft .. Dat je dat niet uitspreek betekend alleen dat ik je eigenlijk geen racist mag noemen.. Maar als je het denkt ben je er toch eenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:50 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik maak op dat moment geen onderscheid in ras, ik heb het op dat moment alleen over allochtonen en maak in die groep onderscheid, vieze allochtonen en schone allochtonen.
[..]
Dat zie je dan imo toch echt verkeerd, ik zeg op dat moment dat ik vieze allochtonen geen hand wil geven. Nergens zeg ik dat ik vieze blanken wel een hand wil geven. Die conclusie trek jij en dat is volgens mij ook een beetje de strekking van dit topic. Er wordt te snel discriminatie geroepen.
Sorry hoor maar een maand geleden fietste ik ergens werd er door twee 'blanke' jongens; Heey jij, Heey jij' geroepen ik gewoon doodleuk doorfietsen hoor ik aan het einde van de straat ' Dan niet kanker zwarte'quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:52 schreef Scorpie het volgende:
Godverdomme zeg, ik wou dat ik een kleurtje had, kon ik lekker de hele dag van die geile sletjes uitmaken voor kankerhoertjesEcht goed
Nee, je legt dan woorden in m'n mond en je speculeert dat ik het denk.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:16 schreef mividaloca het volgende:
[..]
ik zei: nee want dat is geen racistische opmerking, je maakt geen onderscheid op ras. Misschien kun je dat dan wel weer discriminatie noemen das me niet helemaal duidelijk.. Trouwens ben je dan weer wel een racist als je het alleen over allochtonen hebt terwijl je dus vieze blanke mensen wel een wil hand geeft .. Dat je dat niet uitspreek betekend alleen dat ik je eigenlijk geen racist mag noemen.. Maar als je het denkt ben je er toch een
Misschien heb ik mijn zin niet goed verwoord ik zie trouwens dat die zowiezo een beetje vreemd eindigt..had moeten zijn 'wil geven' en daarmee bedoel ik dus als je het niet zegt en alleen denk ben je nog steeds een racist..! Ik heb het trouwens over wanneer iets nou wel of niet racisme is.. en zoals ik ook al zei; nee want dat is geen racistische opmerking, je maakt geen onderscheid op ras. Misschien kun je dat dan wel weer discriminatie noemen das me niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk niet want je maakt onderscheid op hygiene..
Tja, dit voorbeeld werd nu eenmaal gegeven...quote:Al slaat deze hele discussie bijna nergens op want.. wie zegt zegt er nou ' ik geef vieze allochtonen geen hand maar schone allochtonen wel' Daar bedoelt die persoon dan of iets anders mee.. of deze persoon heeft smetvrees en weet precies welke allochtoon die dag wel of niet gedoucht heeft..
Excuseer me voor mijn spelfouten... ik blijf een Tukker en Nederlands was niet mijn goeiste vak..quote:excuseer me voor de spelfouten.. ik blijf een allochtoon.. meeh meeh (positieve discriminatie)
Waarschijnlijk wilden die jongens je gewoon je portemonnee teruggeven, het is jammer dat je niet gewoon luistert naar ze als ze je roepen, want jij zou bij mensen met dezelfde kleur als jij wel zijn gestopt, dat weet ik zeker. Heb je iets tegen blanken ofzo?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:19 schreef mividaloca het volgende:
[..]
Sorry hoor maar een maand geleden fietste ik ergens werd er door twee 'blanke' jongens; Heey jij, Heey jij' geroepen ik gewoon doodleuk doorfietsen hoor ik aan het einde van de straat ' Dan niet kanker zwarte'
Ik bedoel wie houd je tegen!?
je maakt het me wel moeilijkquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:23 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee, je legt dan woorden in m'n mond en je speculeert dat ik het denk.
1 trap en dan vliegen ? Is hij van papier of zo ?quote:Op maandag 13 juli 2009 21:12 schreef Prejudiced het volgende:
Toen mijn zoon zijn kettingslot open stond te maken werd hij vol in zijn nieren getrapt waardoor hij over de fietsenrekken vloog en in het gras landde.
Klopt helemaalquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wilden die jongens je gewoon je portemonnee teruggeven, het is jammer dat je niet gewoon luistert naar ze als ze je roepen, want jij zou bij mensen met dezelfde kleur als jij wel zijn gestopt, dat weet ik zeker. Heb je iets tegen blanken ofzo?
98% van alle criminelen die je bij Opsporing Verzocht ziet zijn allochtoon, of getint. Vind je dat ook discriminatie?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:29 schreef mividaloca het volgende:
[..]
je maakt het me wel moeilijk![]()
Ik zeg toch ALS je dat doet/denkt.. dus ik bedoel in het algemeen ALS iemand dat denkt/doet..
ik zal vervolgens even serieus zeggen wat ik van dit onderwerp denk..
persoonlijk als negerin/allochtoon/'getinte' Nederlander/medelander vind ik dat TS en andere mensen niet zo onwijs moeten zeuren.. Aangezien wij negers/allochtonen/'getinte' Nederlanders/medelanders.. Al vanaf de eerste aanraking met nederlandse maatschappij gedicrimineerd worden.. in mijn leven al ontelbaar keren dus... En jullie hebben dan ook nog eens te maken met Positieve discriminatie.. ik mijn hele leven al met Negatieve.... Wat trouwens niet betekend dat ik alles in eens goed wil praten en negers/allochtonen/'getinte' Nederlanders/medelanders zich daar op mogen beroepen als het er inderdaad niets mee te maken heeft..
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
98% van alle criminelen die je bij Opsporing Verzocht ziet zijn allochtoon, of getint. Vind je dat ook discriminatie?
Ik zie iig dat je goed bezig bent om je medelanders in de slachtofferrol te praten, goed bezigquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:47 schreef mividaloca het volgende:
[..]
Nee hoor.. Allochtonen zijn blijkbaar slimmer.. ze moeten eerst gezocht worden.. Blanken laten te veel sporen achter die zijn zo gevonden..
Ik denk dat er gewoon te snel discriminatie/racisme wordt geroepen en omdat dit zo vaak geroepen wordt, ontstaat er weer positieve discriminatie. Zoals mijn neef, die een aantal jaren een opleiding wou beginnen bij (volgens mij) de recherche, maar hier niet aan mocht beginnen omdat allochtonen voorrang hadden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:29 schreef mividaloca het volgende:
[..]
je maakt het me wel moeilijk![]()
Ik zeg toch ALS je dat doet/denkt.. dus ik bedoel in het algemeen ALS iemand dat denkt/doet..
ik zal vervolgens even serieus zeggen wat ik van dit onderwerp denk..
persoonlijk als negerin/allochtoon/'getinte' Nederlander/medelander vind ik dat TS en andere mensen niet zo onwijs moeten zeuren.. Aangezien wij negers/allochtonen/'getinte' Nederlanders/medelanders.. Al vanaf de eerste aanraking met nederlandse maatschappij gedicrimineerd worden.. in mijn leven al ontelbaar keren dus... En jullie hebben dan ook nog eens te maken met Positieve discriminatie.. ik mijn hele leven al met Negatieve.... Wat trouwens niet betekend dat ik alles in eens goed wil praten en negers/allochtonen/'getinte' Nederlanders/medelanders zich daar op mogen beroepen als het er inderdaad niets mee te maken heeft..
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie iig dat je goed bezig bent om je medelanders in de slachtofferrol te praten, goed bezig
Het is immers het blanke team versus het zwarte team!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wilden die jongens je gewoon je portemonnee teruggeven, het is jammer dat je niet gewoon luistert naar ze als ze je roepen, want jij zou bij mensen met dezelfde kleur als jij wel zijn gestopt, dat weet ik zeker. Heb je iets tegen blanken ofzo?
De huidige maatschappij denkt inderdaad in zwart/wit.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:53 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het is immers het blanke team versus het zwarte team!
...
Ik vind dat de jullie het veelste veel onderschatten.. Wat logisch is zoveel hebben jullie er volgens mij niet l mee te maken. Er is nou eenmaal heel veel dicriminatie tegen allochtonen/'getinte' mensen en in het huidige klimaat word het inplaats van minder steeds meer.. Ik merk dat bij mezelf.. mijn allochtonen klasgenoten/vrienden, mijn kleine broertje en zijn vrienden en het word trouwens ook 9 van de 10 keer niet gemeld.. Ik heb ook nog nooit melding gedaan van racisme omdat het mij niet zoveel raakt.. wat niet wegneemt dat ik wel word gediscrimineerd. Mijn broertje die heeft het er wel onwijs moeilijk mee.. als ik hem dan zo zie..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:49 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik denk dat er gewoon te snel discriminatie/racisme wordt geroepen en omdat dit zo vaak geroepen wordt, ontstaat er weer positieve discriminatie. Zoals mijn neef, die een aantal jaren een opleiding wou beginnen bij (volgens mij) de recherche, maar hier niet aan mocht beginnen omdat allochtonen voorrang hadden.
Nou sorry, dan kookt mijn bloed...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |