abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juli 2009 @ 21:12:08 #1
186380 Prejudiced
Laatste oordeel
pi_70946087
Geheel zoals op hun website staat ga ik morgen (ze zijn vandaag al gesloten) melden dat ik me gediscrimineerd voel. Niet met mijn geloof, geaardheid, leeftijd, maar zoals ook schijnt te kunnen met mijn huidskleur (blank) en mijn sexe (vrouw).
Waarschijnlijk nemen ze mijn melding niet serieus, want wat heb ik als blanke vrouw te zeiken als ik van "getinte" medelanders grove opmerkingen krijg over mijn rokje terwijl ik op mijn bus sta te wachten?
Waarom zou ik me druk maken om een bebaarde vent die mij negeert vanwege mijn sexe, of mij geen hand geeft?
O ja, mijn blanke zoon van 16 werd in het zwembad lastig gevallen door een medelander met taalachterstand en toen hij daar wat van zei werd hij buiten het bad opgewacht (keurig verscholen achter een muurtje natuurlijk en niet in het zicht) door dezelfde jongen. Toen mijn zoon zijn kettingslot open stond te maken werd hij vol in zijn nieren getrapt waardoor hij over de fietsenrekken vloog en in het gras landde. Terwijl hij op de grond lag werd hij in zijn gezicht geschopt (hield hij een hersenschudding, losse tand en bloedneus aan over) en hij kreeg een trap in zijn ribben (gevolg 1 gebroken rib).
Verhaal van die medelander met taalachterstand was dat mijn zoon hem gediscrimineerd zou hebben, dus een prachtig gelogen excuus wat dit soort gedrag blijkbaar rechtvaardigt....gelul dus

Zo langzaamaan voel ik me gediscrimineerd in mijn eigen land, maar bepaalde mensen mogen mij voor alles uitmaken en dan word dat niet serieus genomen, terwijl ik niets kan zeggen of het schijnt op een of andere manier wel onder de discriminatiewet te vallen.
Hierbij dus ook de oproep aan alle blanke nederlanders, vrouwen en mannen om meldingen te maken van situaties waarbij wij als orginele nederlanders te maken hebben met positieve discriminatie. Morgen zal ik de eerste zijn en dat is me die 10 cent per minuut best waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Prejudiced op 13-07-2009 21:28:34 (spelfout) ]
Het verschil tussen 'n vooroordeel en 'n oordeel zit 'm in bevestiging en bewijs.
Hoeveel is nodig vóór 'n oordeel?
pi_70946146
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 13-07-2009 21:42:53 ]
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_70946173
"Mevrouw, het is niet de bedoeling om het meldpunt te misbruiken.."

"Mevrouw, ik denk dat het beter is dat we de verbinding verbreken.."

"Mevrouw, we zijn helaas genoodzaakt uw gegevens door te geven aan de politie wegens bedreiging.."
  † In Memoriam † maandag 13 juli 2009 @ 21:15:23 #4
137949 Disana
pi_70946208
Wat is hier de nieuwswaarde van?
  maandag 13 juli 2009 @ 21:16:23 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70946242
TVP, originele invalshoek
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70946247
face it; turk / marokkaan / whatever zijn geeft gewoon meer voor dan nadelen

wij zijn nu verplicht om 1 allochtoon aan te nemen vanwege de grootte van onze afdeling. Hoe ver moet het komen dat ze je verplichten een allochtoon aan te nemen ipv iemand die gewoon geschikt is voor de job .

Stiekem gaan we geen allochtoon aannemen & gewoon twee autochtonen via interimdienst aannemen, dan zijn we van die idiote maatregel af
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 13 juli 2009 @ 21:17:10 #7
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_70946279
Maar waarom heeft uw zoon die jongen dan uitgescholden voor geitenneuker, dan vraag je er wel een beetje om
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_70946297
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:12 schreef Prejudiced het volgende:
Geheel zoals op hun website staat ga ik morgen (ze zijn vandaag al gesloten) melden dat ik me gediscrimineert voel. Niet met mijn geloof, geaardheid, leeftijd, maar zoals ook schijnt te kunnen met mijn huidskleur (blank) en mijn sexe (vrouw).
Waarschijnlijk nemen ze mijn melding niet serieus, want wat heb ik als blanke vrouw te zeiken als ik van "getinte" medelanders grove opmerkingen krijg over mijn rokje terwijl ik op mijn bus sta te wachten?
Waarom zou ik me druk maken om een bebaarde vent die mij negeert vanwege mijn sexe, of mij geen hand geeft?
O ja, mijn blanke zoon van 16 werd in het zwembad lastig gevallen door een medelander met taalachterstand en toen hij daar wat van zei werd hij buiten het bad opgewacht (keurig verscholen achter een muurtje natuurlijk en niet in het zicht) door dezelfde jongen. Toen mijn zoon zijn kettingslot open stond te maken werd hij vol in zijn nieren getrapt waardoor hij over de fietsenrekken vloog en in het gras landde. Terwijl hij op de grond lag werd hij in zijn gezicht geschopt (hield hij een hersenschudding, losse tand en bloedneus aan over) en hij kreeg een trap in zijn ribben (gevolg 1 gebroken rib).
Verhaal van die medelander met taalachterstand was dat mijn zoon hem gediscrimineert zou hebben, dus een prachtig gelogen excuus wat dit soort gedrag blijkbaar rechtvaardigt....gelul dus

Zo langzaamaan voel ik me gediscrimineert in mijn eigen land, maar bepaalde mensen mogen mij voor alles uitmaken en dan word dat niet serieus genomen, terwijl ik niets kan zeggen of het schijnt op een of andere manier wel onder de discriminatiewet te vallen.
Hierbij dus ook de oproep aan alle blanke nederlanders, vrouwen en mannen om meldingen te maken van situaties waarbij wij als orginele nederlanders te maken hebben met positieve discriminatie. Morgen zal ik de eerste zijn en dat is me die 10 cent per minuut best waard.
pi_70946319
Wat zei de politie toen je aangifte deed over de mishandeling van je zoon?
  maandag 13 juli 2009 @ 21:18:21 #10
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_70946326
Geef je zoon volgende keer een vlindermes mee en laat hem lekker op die ''medelander'' inprikken.
pi_70946370
Over taalachterstandjes gesproken...
  maandag 13 juli 2009 @ 21:19:45 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70946380
Je snapt toch ook wel dat er aan blanke Nederlanders niets te knuffelen valt voor extreem-linkse (ja dat zijn ze allemaal) mensen van anti-discriminatie-clubjes?!

Vandaar dat je prima mag zeggen: "ik haat blondjes" maar niet: "ik haat negers". En dat slaat werkelijk nergens op...
censuur :O
pi_70946384
quote:
Hierbij dus ook de oproep aan alle blanke nederlanders, vrouwen en mannen om meldingen te maken van situaties waarbij wij als orginele nederlanders te maken hebben met positieve discriminatie.
Waar hebben 'wij' nou te maken met positieve discriminatie?

Of bedoel je de positieve discriminatie van de Nederlander met buitenlandse afkomst?
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_70946442
- knip -

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 13-07-2009 21:42:14 ]
to the point!
pi_70946452
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Je snapt toch ook wel dat er aan blanke Nederlanders niets te knuffelen valt voor extreem-linkse (ja dat zijn ze allemaal) mensen van anti-discriminatie-clubjes?!

Vandaar dat je prima mag zeggen: "ik haat blondjes" maar niet: "ik haat negers". En dat slaat werkelijk nergens op...
Nee idd, ze zijn echt helemaal doorgeslagen.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:22:05 #16
186380 Prejudiced
Laatste oordeel
pi_70946467
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:17 schreef ouderejongere het volgende:
Maar waarom heeft uw zoon die jongen dan uitgescholden voor geitenneuker, dan vraag je er wel een beetje om
Heeft ie dus juist niet gedaan. Hij zei alleen tegen die teringlijer dat ie moest ophouden en m met rust moest laten. Dat betreffende knul vervolgens beweert gediscrimineerd te zijn is (zoals altijd) een gemakkelijke smoes waarmee oom agent onze aangifte van mishandeling opeens een stuk minder serieus nam. Niettemin blijft de aangifte staan en die knul heeft geen aangifte gedaan van discriminatie, want door plotseling geheugenverlies wist hij niet meer exact wat mijn zoon gezegd zou hebben....duh

[ Bericht 0% gewijzigd door Prejudiced op 13-07-2009 21:30:13 ]
Het verschil tussen 'n vooroordeel en 'n oordeel zit 'm in bevestiging en bewijs.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:22:14 #17
188345 Py
op zich
pi_70946474
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:16 schreef Hukkie het volgende:
TVP, originele invalshoek
pi_70946527
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:19 schreef Karammel het volgende:

[..]

quota over hoeveel allochtonen in een bedrijf moeten werken. rondzendnota dat een allochtoon voorrang krijgt op een autochtoon, ongeacht of hij geschikt is voor de job of niet. Bij geweld tussen een allochtoon & een autochtoon dient de allochtoon maar "dizkriminatsie" te roepen & gelijk te krijgen...

Het wordt hoog tijd dat ze eens de bende relschoppers & het tuig dat van sociale uitkeringen leeft terug sturen naar hun land (ook al zijn ze hier geboren, ze hebben immers meestal toch een 2de pasport) of anders levenslang opsluiten, dan kan de rest tenminste normaal integreren zonder last te hebben van "vooroordelen" (die meestal wel kloppen voor die bende relschoppers)
pi_70946553
Hoezo discriminatie
Die gasten schoppen echt niet alleen blanken in hun nieren
pi_70946596
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:19 schreef Karammel het volgende:

[..]

Of bedoel je de positieve discriminatie van de Nederlander met buitenlandse afkomst?
Vind jij het normaal dat als jij geschikter ben voor een bepaalde baan toch niet wordt aangenomen omdat het aantal allochtonen moet worden opgekrikt?
pi_70946629
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:22 schreef Prejudiced het volgende:

[..]

Heeft ie dus juist niet gedaan. Hij zei alleen tegen die teringlijer dat ie moest ophouden en m met rust moest laten. Dat betreffende knul vervolgens beweert gediscrimineert te zijn is (zoals altijd) een gemakkelijke smoes waarmee oom agent onze aangifte van mishandeling opeens een stuk minder serieus nam. Niettemin blijft de aangifte staan en die knul heeft geen aangifte gedaan van discriminatie, want door plotseling geheugenverlies wist hij niet meer exact wat mijn zoon gezegd zou hebben....duh
Hoezo neemt hij de aangifte van mishandeling minder serieus? Heeft de agent dat gezegd? En die knul heeft toegegeven je zoon te hebben mishandeld? Dan komen er toch vervolgstappen?
pi_70946738
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Vind jij het normaal dat als jij geschikter ben voor een bepaalde baan toch niet wordt aangenomen omdat het aantal allochtonen moet worden opgekrikt?
Dat is ook niet van toepassing, want dat mag niet. Het gaat over "Bij gelijke geschiktheid, krijgt hij/zij die in een achterstandspositie verkeert voorrang"
pi_70946740
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:24 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Hoezo discriminatie
Die gasten schoppen echt niet alleen blanken in hun nieren
Vertel mij wat.. ben zelf aangevallen door een kutmarokkaan en aanvallen door kutnederlanders. Geloof me.. tuig is tuig. Welk nationaliteit ze ook hebben.
Het gaat erom dat ze aangepakt worden.
pi_70946771
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:26 schreef xman het volgende:

[..]

Hoezo neemt hij de aangifte van mishandeling minder serieus? Heeft de agent dat gezegd? En die knul heeft toegegeven je zoon te hebben mishandeld? Dan komen er toch vervolgstappen?
inderdaad. 2 uurtjes schoffelen.

Ik heb zelf nog de brief gezien die in België verstuurd was door de jeugdrechter om zo'n jochie van 16 niet aan te klagen wegens gewapende overval op een café vanwege zijn jonge leeftijd en omdat hij slechts 54 gekende feiten gepleegd had

Als ze zelfs dan vragen om niet aan te klagen, dan besef je ook wel dat het gerecht 1 flop is. Een kind dat 54 feiten gepleegd heeft moet niet meer heropgevoed worden, dat is verloren. Gewoon afschieten & naar een biogas-installatie, dan hebben we er tenminste nog iets aan.
pi_70946866
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik vond de OP niet helemaal lekker verwoord. Het leek haast alsof de positieve discriminatie direct op ons toegepast werd in plaats van op de 'medelander' ( ) waardoor wij er indirect pas last van hebben.
pi_70946885
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:29 schreef Athmozz het volgende:

[..]

inderdaad. 2 uurtjes schoffelen.

Ik heb zelf nog de brief gezien die in België verstuurd was door de jeugdrechter om zo'n jochie van 16 niet aan te klagen wegens gewapende overval op een café vanwege zijn jonge leeftijd en omdat hij slechts 54 gekende feiten gepleegd had

Als ze zelfs dan vragen om niet aan te klagen, dan besef je ook wel dat het gerecht 1 flop is. Een kind dat 54 feiten gepleegd heeft moet niet meer heropgevoed worden, dat is verloren. Gewoon afschieten & naar een biogas-installatie, dan hebben we er tenminste nog iets aan.
Hoe ben jij betrokken bij deze zaak? Ben je familielid van de TS?
pi_70946904
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:29 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Dat is ook niet van toepassing, want dat mag niet. Het gaat over "Bij gelijke geschiktheid, krijgt hij/zij die in een achterstandspositie verkeert voorrang"
in Belgie is het althans zo dat je per zoveel autochtonen een allochtoon in dienst moet hebben in bepaalde sectoren. Als je dus op je max autochtonen zit ben je verplicht een allochtoon in dienst te nemen (hoewel we nu aan het bekijken zijn of het mss rendabeler is toch een autochtoon te nemen & de sanctie maar voor lief te nemen, een allochtoon aannemen hebben we zodanig slechte ervaring mee dat die er nooit meer in komen. Ze hebben genoeg kansen gehad & genoeg gekost)
pi_70946987
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:32 schreef xman het volgende:

[..]

Hoe ben jij betrokken bij deze zaak? Ben je familielid van de TS?
niet.

heeft dit enige relevantie dat ik geen familie ben? De politie viseert mij niet hoor, dit is hun normale manier van werken.
pi_70947032
quote:

[..]

Klopt ja, alleen komt daar in de praktijk weinig van terecht.
pi_70947046
- knip -

[ Bericht 95% gewijzigd door sp3c op 13-07-2009 21:44:49 (troll) ]
pi_70947113
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:35 schreef Athmozz het volgende:

[..]

niet.

heeft dit enige relevantie dat ik geen familie ben? De politie viseert mij niet hoor, dit is hun normale manier van werken.
Oh.. nee ik stelde een vraag aan TS en krijg een heel verhaal over een zaak in Belgie. Dacht dat het enig relevantie had op de haar situatie. Dus niet.
pi_70947133
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:23 schreef Athmozz het volgende:

[..]

quota over hoeveel allochtonen in een bedrijf moeten werken. rondzendnota dat een allochtoon voorrang krijgt op een autochtoon, ongeacht of hij geschikt is voor de job of niet. Bij geweld tussen een allochtoon & een autochtoon dient de allochtoon maar "dizkriminatsie" te roepen & gelijk te krijgen...

Het wordt hoog tijd dat ze eens de bende relschoppers & het tuig dat van sociale uitkeringen leeft terug sturen naar hun land (ook al zijn ze hier geboren, ze hebben immers meestal toch een 2de pasport) of anders levenslang opsluiten, dan kan de rest tenminste normaal integreren zonder last te hebben van "vooroordelen" (die meestal wel kloppen voor die bende relschoppers)
Ik las die zin in de OP duidelijk verkeerd. TS heeft het over indirect last hebben van in plaats van dat de positieve discriminatie zich op ons richt. Verder helemaal duidelijk natuurlijk. Het voorkomen van positieve discriminatie was mij al bekend.
quote:

[..]

Bedrijven horen zich aan bepaalde quota te houden of worden er op aangekeken als ze te weinig allochtonen in dienst hebben. Het is wel degelijk zo dat iemand die in mindere mate geschikt is voorrang krijgt puur en alleen door zijn afkomst. Was het niet zo dat laatst een politiechef ofzo wéér Nederlands was en dat ze dus maar hadden aangegeven dat de volgende sowieso van buitenlandse komaf zou zijn. Deze uitspraak zorgde vervolgens weer voor opspraak, maar feit blijft dat men in bedrijven allochtonen aan 'moet' trekken in plaats van de meest geschikte kandidaat.
pi_70947161
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Klopt ja, alleen komt daar in de praktijk weinig van terecht.
Tsja, daar kan die "medelander" dan toch niets aan doen
pi_70947188
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:38 schreef xman het volgende:

[..]

Oh.. nee ik stelde een vraag aan TS en krijg een heel verhaal over een zaak in Belgie. Dacht dat het enig relevantie had op de haar situatie. Dus niet.
werking van politie is op dat vlak zowat identiek aan die in NL. Ik heb een vriendin die tegen eindhoven woont (en dus NLse is) waarbij een inbraak gedaan is. De daders zijn gevat, maar aangezien het minderjarige allochtoontjes waren hebben ze geen veroordeling gekregen & hebben ze ook niets moeten terugbetalen van de aangerichte schade. Zelfde van in Belgie dus; ze gewoon voort laten doen.
pi_70947255
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:39 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Tsja, daar kan die "medelander" dan toch niets aan doen
Nee dat zeg ik toch ook niet.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:41:23 #36
87694 Robin__
letitredno
pi_70947265
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:

Inderdaad.. woorden als discriminatie of antisemitisme zijn echt dé manier geworden om overal onder uit te komen.

En sowieso is het een lachertje, de regering vind het niet kunnen en opent een meldpunt, waar vervolgens iedere allochtoon gaat lopen huilen over diezelfde Nederlanders. Andersom is er natuurlijk nooit sprake van racisme of discriminatie en ik betwijfel of er ook aangiftes gedaan worden door Marokkanen tegen bv Antillianen, want het is nou ook niet alsof dat onderling allemaal zo lekker gaat. Ik heb de indruk dat ze het beter 'meldpunt discriminatie door autochtonen' kunnen noemen, want dat is het enige waar ze serieus wat aan doen

Het is ook schandalig hoe iedereen die ook maar probeert iets te doen aan zulke misstanden gelijk teruggeroepen worden zonder enig inhoudelijk argument. Bijvoorbeeld dat gedoe over mein kampf laatst, er word gesteld dat er verder eigenlijk geen verboden boeken zijn, en dat er veel ziekere boeken gewoon te koop zijn.. en zonder daar ook maar op ingegaan wordt er gedaan alsof de persoon een gestoorde racist is Terwijl er slechts gesteld wordt dat het onlogisch is om zoiets te verbieden.

Beetje hetzelfde verhaal met discriminatie door buitenlanders.. óf je bent zelf bevooroordeeld/racistisch óf je moet niet op alle slakken zout leggen.
pi_70947361
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:40 schreef Athmozz het volgende:

[..]

werking van politie is op dat vlak zowat identiek aan die in NL. Ik heb een vriendin die tegen eindhoven woont (en dus NLse is) waarbij een inbraak gedaan is. De daders zijn gevat, maar aangezien het minderjarige allochtoontjes waren hebben ze geen veroordeling gekregen & hebben ze ook niets moeten terugbetalen van de aangerichte schade. Zelfde van in Belgie dus; ze gewoon voort laten doen.
Daar geloof ik geen zak van. Van inbraak krijgen ze zeker een aantekening en hun ouders kunnen aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade.
pi_70947451
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:43 schreef xman het volgende:

[..]

Daar geloof ik geen zak van. Van inbraak krijgen ze zeker een aantekening en hun ouders kunnen aansprakelijk worden gesteld voor de geleden schade.
ouders die leven van een bestaansminimum kunnen die schade niet betalen. Ze zal ooit betaald worden inderdaad, maar tegen dat ze haar geld ziet is ze misschien 30 ofzo... in de praktijk komt dat er gewoon op neer dat je er niets meer van terug ziet.

"een aantekening" krijgen is toch geen sanctie? Die gastjes maakt het niet uit of ze nu 1 of 250 aantekeningen hebben... Bij de ouders weghalen & heropvoeden of opsluiten, maar ze gewoon naar huis sturen met een aantekening helpt hoegenaamd niet.
pi_70947515
Discriminatie.nl is zo te zien een site dat bestemd is voor iedereen die gediscrimineerd is. Dus al je als blanke vrouw op een werkplek zit met allemaal discriminerende (allochtone) mannen, dan kun je ook hulp krijgen via de website. Dus ik weet niet precies wat het probleem is?
pi_70947519
moet dit niet naar R&P?
  maandag 13 juli 2009 @ 21:47:26 #41
186380 Prejudiced
Laatste oordeel
pi_70947523
Waar het om gaat is dat deze overheidsspot weer eens in wil spelen op een onderwerp wat actueel zou zijn, maar waarbij ik als Nederlander waarschijnlijk wel niet geacht wordt om op te reageren. Ik word hels van de verplichting om een x-aantal buitenlanders, vrouwen e.d. in een bedrijf te moeten hebben. Gelukkig ben ik overtuigd genoeg van mijn eigen kwaliteiten om te kunnen zeggen dat ik mijn baan krijg vanwege mijn kunnen en niet vanwege het verplichtte vrouwenquotum.
Overigens komt ook het volgende mij wat ook vreemd voor: Het verplichtte aantal buitenlandes die je in dienst moet hebben bestaat uit een aantal groepen/landen. Vreemd genoeg horen andere europeanen en aziaten niet bij deze groep.....dat zijn blijkbaar geen allochtonen?
Een paar jaar geleden was er een Palestijnse demonstratie waarbij vrolijk geroepen werd dat de Joden maar dood moesten.....niemand werd opgepakt vanwege discriminatie. Als ik nou eens een demonstratie organiseer waarbij ik dood aan de Palestijnen zou roepen, dan heb ik meteen een stel van die blingbling-knijpers om mijn polsen, wedden ?!
pi_70947564
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:47 schreef Prejudiced het volgende:
Waar het om gaat is dat deze overheidsspot weer eens in wil spelen op een onderwerp wat actueel zou zijn, maar waarbij ik als Nederlander waarschijnlijk wel niet geacht wordt om op te reageren.
Wie zegt dat?

Nogmaals, je bent gewoon een jankbal. Doe je beklag op discriminatie.nl en stop met calimero uithangen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  maandag 13 juli 2009 @ 21:53:30 #43
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70947767
Begint een kuttopic te worden. Jammer.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70947850
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:45 schreef Athmozz het volgende:

[..]

ouders die leven van een bestaansminimum kunnen die schade niet betalen. Ze zal ooit betaald worden inderdaad, maar tegen dat ze haar geld ziet is ze misschien 30 ofzo... in de praktijk komt dat er gewoon op neer dat je er niets meer van terug ziet.

"een aantekening" krijgen is toch geen sanctie? Die gastjes maakt het niet uit of ze nu 1 of 250 aantekeningen hebben... Bij de ouders weghalen & heropvoeden of opsluiten, maar ze gewoon naar huis sturen met een aantekening helpt hoegenaamd niet.
Jeugdstrafrecht

Jongeren tussen de 12 en 18 jaar die de wet overtreden vallen onder het jeugdstrafrecht. Dat betekent dat je met de kinderrechter te maken krijgt. Als minderjarige van 12 jaar of ouder heb je recht op een advocaat. Jongeren krijgen in de meeste gevallen andere straffen opgelegd dan een meerderjarige die hetzelfde of een vergelijkbaar misdrijf heeft gepleegd. Ze heten jeugdstraffen en kunnen in de vorm van een geldboete, jeugddetentie of taakstraf worden gegeven. Bij jongeren vanaf 16 jaar kan de rechter soms beslissen dat het misdrijf zo ernstig is dat het onder het volwassen strafrecht valt.

bron

In het geval van de TS kan die jongen gewoon aangepakt worden volgens het nederlands strafrecht. Dus TS moet er gewoon bovenop zitten en laten weten dat ze het er niet bij laat zitten.
pi_70947940
het kàn inderdaad, maar de rechter moet het wel een ernstig misdrijf vinden, en een gewone geweldpleging zonder het gebruik van wapens zal daar niet onder vallen. Inbraak valt daar evenmin onder, en in België valt blijkbaar gewapende overval zonder je wapen te gebruiken daar ook niet onder aangezien niet bewezen is dat hij het ook effectief wou gebruiken of het enkel als schrikmiddeld diende.

(maar goed, in belgië is 2.5 jaar effectief gelijk aan vrijlating om de overbevolking in gevangenissen tegen te gaan)
pi_70948269
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:33 schreef Athmozz het volgende:

[..]

een allochtoon aannemen hebben we zodanig slechte ervaring mee dat die er nooit meer in komen. Ze hebben genoeg kansen gehad & genoeg gekost
Dan discrimineer je dus en moet je niet gaan janken als je een racist wordt genoemd.
pi_70948373
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:57 schreef Athmozz het volgende:
het kàn inderdaad, maar de rechter moet het wel een ernstig misdrijf vinden, en een gewone geweldpleging zonder het gebruik van wapens zal daar niet onder vallen. Inbraak valt daar evenmin onder, en in België valt blijkbaar gewapende overval zonder je wapen te gebruiken daar ook niet onder aangezien niet bewezen is dat hij het ook effectief wou gebruiken of het enkel als schrikmiddeld diende.

(maar goed, in belgië is 2.5 jaar effectief gelijk aan vrijlating om de overbevolking in gevangenissen tegen te gaan)
Ja ik ken het probleem. En het is niet van de laatste jaren maar ken het al tientallen jaren. Ik heb wel het idee dat de gemeentes en justitie het probleem zeker wel serieus nemen: lees dit maar.
pi_70948428
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:06 schreef PietjeDuck het volgende:

[..]

Dan discrimineer je dus en moet je niet gaan janken als je een racist wordt genoemd.
ik jank daar ook niet over. Verder ben ik geen racist, ik discrimineer gewoon uit economisch belang voor het bedrijf. Na 12 allochtonen waarvan we er uiteindelijk 8 een opleiding van 3 maand gegeven hebben (die andere 4 hebben het zelf na een week afgetrapt met de melding dat het voor hun goed geweest was, 't was te lastig) ga je niet de zoveelste aannemen waar je als werkgever 3500¤ per maand gaat in pompen om ze een opleiding te geven... De zoektocht naar onze allochtoon heeft in totaal bijna 120.000¤ gekost en heeft enkel miserie opgeleverd, dan stop je gewoon met nog eens een gokje wagen.
pi_70948979
Ik begrijp niet dat sommige mensen hier opeens lopen te zeiken over allochtonen en dat ze voorrang krijgen bij sommige functies terwijl deze regel is in het leven geroepen zodat mensen beter kunnen intregeren.. En dan bij andere topics roepen dat ze niet goed intregeren..

Daarnaast vind ik het een stomme klacht want TS zegt bij voorbaat al dat ze haar niet serieus zullen nemen terwijl ze nog niet eens een melding heeft gemaakt! Daarbij Worden er eerst grove opmerkingen gemaakt over TS haar rokje en word ze ook nog genegeerd.. Wat wil je nou TS?

Mijn broertje werd laatst in elkaar geslagen door een groep blanke debielen en zijn ipod werd meegenomen.. Een zwarte heeft geen recht op een Ipod was de reden..

Ik kan je vertellen dat ik in mijn korte leven wel honderd keer in aanraking ben gekomen met Negatieve discriminatie.. Dus ik het totaal niet erg vind als ik een keer wel voor mag gaan inplaats van word afgewezen omdat ik buitenlands ben.. TS je MOET NIET ZEIKEN!
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
pi_70949212
stem Geert Wilders....

vind persoonlijk dat wij ons te veel inschikken naar onze medelanders geloof en overtuigingen en doen en laten.

doen ze in "hun" land toch ook niet..daar moeten onze vrouwen verplicht hoofddoekjes dragen.. en dat is ballen hebben als regering trouw zijn aan je eigen geloof.. hadden wij die ballen maar wat meer, en waren we maar niet zo inschikkelijk, tolerantie ok..maar zo als het nu gaat worden we de geslagen hond in het hoekje die straks alleen maar ja en amen (allah?) kan zeggen.

de huidige generatie " verkeerde" medelanders is groten deels toch onze eigen fout.. we hebben ze zelf binnen gehaald toen we ze nodig hadden, en het gebrek van wat normaal is in ons land hebben ze van hun ouders die in die tijden geen goede inburgerings cursussen hebben gehad en 80% nog amper een normaal nederlands woord uit de strot kan krijgen.
Als ze in de periode de boel wat beter op hadden gepakt had het er mischien wat beter voor ze uitgezien de huidige generatie... en hadden we niet zo lopen kankeren over ze.

just my 2 cents.
do you have the guts to smell my nuts?
pi_70949723
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:30 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
stem Geert Wilders....
Dus niet. Als die mafkees aan de macht komt wordt NL door de halve wereld geboycot.
quote:
doen ze in "hun" land toch ook niet..daar moeten onze vrouwen verplicht hoofddoekjes dragen..
Vergelijk je NL met het Iraanse/Saoedische regime?
quote:
amen (allah?)
Amen wordt in het christendom, islam en jodendom gebruikt aan het einde van een gebed of zegening, als een soort bekrachtiging of acclamatie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amen_(gebed)
  maandag 13 juli 2009 @ 22:47:03 #53
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70949855
Oh oh oh wat hebben we het moeilijk allemaal als Blanke Nederlanders.
Ja wij hebben dagelijks last van discriminatie.
We zijn de verschoppelingen van de samenleving. Een beetje zoals de Roma in Roemenië.
Je kan ook beter solliciteren onder de naam Fouad, want als Freek-Diederik de Vriesch krijg je geen baan.

Omgekeerde wereld klachten
  maandag 13 juli 2009 @ 22:49:06 #54
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70949946
Sommige mannen willen vieze vrouwen geen hand geven. Dat is hun recht nou eenmaal.
What lies in the shadow of the statue?
pi_70950094
Wat een zeiktopic. Kickje naar GC?
  maandag 13 juli 2009 @ 22:55:33 #56
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70950208
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:52 schreef Meh7 het volgende:
Wat een zeiktopic. Kickje naar GC?
Heul geen zeiktopic.
White people are the niggers of the world.
  maandag 13 juli 2009 @ 23:01:40 #57
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70950468
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:06 schreef PietjeDuck het volgende:

[..]

En zo ga je voorbij aan de waarheid, wat het echte probleem is! Namelijk dat allochtonen dusdanig andere verwachtingen/plannen hebben, dat dat (vaak) simpelweg niet past.
censuur :O
  maandag 13 juli 2009 @ 23:25:01 #58
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70951372
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:49 schreef Ghazi het volgende:
Sommige mannen willen vieze vrouwen geen hand geven. Dat is hun recht nou eenmaal.
Maar als ik een vieze allochtoon geen hand wil geven ben ik een racist.
Beetje krom niet?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  maandag 13 juli 2009 @ 23:28:44 #59
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70951522
Dus eigenlijk open je een topic over discriminatie.nl, denk je dat je niet serieus genomen zal worden, zet je dat alvast op FOK maar heb je eigenlijk nog niet gebeld of contact gehad?

Ehhh. Wow. Over vooroordeel gesproken.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70951553
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:25 schreef cheqy het volgende:

[..]

Maar als ik een vieze allochtoon geen hand wil geven ben ik een racist.
Beetje krom niet?
ja want jij zegt vieze allochtoon.. hij zegt sommige mannen.. Dus ben jij een racist
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
pi_70951685
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:29 schreef mividaloca het volgende:

[..]

ja want jij zegt vieze allochtoon.. hij zegt sommige mannen.. Dus ben jij een racist
Je snapt m niet he?
pi_70951724
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:29 schreef mividaloca het volgende:

[..]

dus als "sommige vieze vrouwen" alle blanke vrouwen betekent, dan mag ik ook zeggen dat ik "sommige mensen" geen hand wil geven (en dan gewoon geen allochtonen een hand wil geven).

In essentie is het juist hetzelfde, alleen is het anders verwoord.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:08:19 #63
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_70953072
TS moet niet bij voorbaat al gaan zeuren. Wacht eerst nou maar eens af wat voor reactie je krijgt. Dat je nu al loopt te klagen zegt veel over TS. Misschien hoopt ze er stiekem wel op dat ze niet serieus wordt genomen, want dat zou haar punt bewijzen...
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_70953090
"Originele Nederlanders" nog wel. Poe poe.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_70954020
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:33 schreef Athmozz het volgende:

[..]

dus als "sommige vieze vrouwen" alle blanke vrouwen betekent, dan mag ik ook zeggen dat ik "sommige mensen" geen hand wil geven (en dan gewoon geen allochtonen een hand wil geven).

In essentie is het juist hetzelfde, alleen is het anders verwoord.
Volgens mij snappen jullie mij het niet helemaal.. Ik reageerde meer omdat ik even moest glimlachen om
quote:
' Sommige mannen willen vieze vrouwen geen hand geven. Dat is hun recht nou eenmaal'..
wat volgens mij gewoon sarcastisch was.. waarop de serieuze reactie kwam van
quote:
'Maar als ik een vieze allochtoon geen hand wil geven ben ik een racist.
Beetje krom niet?'
Wat ik dus bedoel te zeggen met dat de laatste opmerking wel racistisch is.. dat komt omdat hij het over een vieze allochtoon heeft... (onderscheid maken op ras)

terwijl in de eerste opmerking geen rassen worden genoemd.. eerder een seksistische opmerking (onderscheid maken op geslacht)

Dus is reactie een seksistisch en reactie twee racistisch... neh neh
Wat trouwens beide discriminatie is hoor en ik keur het beide af.. Maar ik bedoelde het dus niet serieus..

En hoe zo nou weer vieze - blanke - vrouwen? Moslim mannen geven schone moslima vrouwen ook geen hand hoor.. dus nu insueer je dat 'allochtonen dus vinden dat blanke vrouwen vies zijn en ze alleen blanke vrouwen geen hand willen geven' wat dus niet klopt..

volgende keer zal ik serieus reageren in zo'n topic omdat iedereen dat doet..
(hadtrouwenswelsemiserieusgereageerdoppagina2)
  dinsdag 14 juli 2009 @ 00:48:15 #66
261847 IshtarOptimel
Ganja in My Brain
pi_70954113
quote:
Hierbij dus ook de oproep aan alle blanke nederlanders, vrouwen en mannen om meldingen te maken van situaties waarbij wij als orginele nederlanders te maken hebben met positieve discriminatie
Een emotie:
"Tegen mensen die niets weten, valt niet te vechten." - Remco Campert
pi_70955587
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:12 schreef Prejudiced het volgende:
BLA
Jouw username zegt wel alles...

Ga naar het GGZ of politie, daar kunnen ze je helpen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 02:24:36 #68
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70955601
Accepteren en doorlopen. Vergeet het, dit land is van ons buitenlanders! Jullie Nederlanders zouden immers moeten weten hoe het is als je land gekoloniseerd wordt.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 06:32:43 #69
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70956169
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:49 schreef Ghazi het volgende:
Dat laatste is inderdaad de letterlijke waarheid
Intelligent, but fucked up.
pi_70956367
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 02:24 schreef AryaMehr het volgende:
Accepteren en doorlopen. Vergeet het, dit land is van ons buitenlanders! Jullie Nederlanders zouden immers moeten weten hoe het is als je land gekoloniseerd wordt.
Ja want dat is hier al een aantal keer voorgekomen natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')