Weet je wel waar de I van IQ voor staat?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Over dom gesproken, je stelt IQ gelijk aan intelligentie en dat is het juist niet.
Ik lees daar eigenlijk echt:quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:52 schreef ES57 het volgende:
[..]
Dat is zelfs wetenschappelijk bewezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence
Indianen wonen toch ook niet in India?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:58 schreef ES57 het volgende:
[..]
Weet je wel waar de I van IQ voor staat?
Oh die verschillen zijn er uiteraard. De vraag is alleen of het boeiende verschillen zijn. Eigenlijk niet aangezien die marginale verschillen volstrekt in het niet vallen bij de verschillen tussen individuen. Zoals ik al vaker in dit soort topics heb aangegeven lijkt het vaak zo te zijn dat degenen die zo graag koketteren met de superioriteit van hun groep nou niet bepaald degenen zijn die erg veel bijdragen aan die superioriteit. Ik gok dat het gemiddelde IQ onder KKK leden dat van de zwarte Amerikanen niet bepaald overstijgt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:56 schreef ES57 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik begrijp ook niet waarom de politiek-correcten zo hopeloos vasthouden aan verschillen in standaarddeviaties ipv gemiddelden. Het is alsof zij niet willen inzien dat er verschillen bestaan tussen de rassen.
Ik ben een angsthaas die veels te bang is dat z'n armzalige pensioentje in gevaar komt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Wat let je dan om zelf naar de Brazliaanse regenwouden te verkassen? Je hebt alleen een enkeltje nodig, dat geld is toch nog wel op te hoesten?
Het is een manier waarop wij intelligentie meetbaar hebben gemaakt naar onze standaarden. Zoals inmiddels vele malen is aangegeven heeft oefening, onderwijs en daarmee dus ook de omgeving veel invloed op het cijfer dat hier uitrolt. Het laag scoren op de test wil niet per definitie zeggen dat je de capaciteit niet hebt om te leren. In het geval van een Afrikaan kan dit heel goed liggen aan de mogelijkheid die niet geboden wordt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:58 schreef ES57 het volgende:
[..]
Weet je wel waar de I van IQ voor staat?
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:43 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Het is een manier waarop wij intelligentie meetbaar hebben gemaakt naar onze standaarden. Zoals inmiddels vele malen is aangegeven heeft oefening, onderwijs en daarmee dus ook de omgeving veel invloed op het cijfer dat hier uitrolt. Het laag scoren op de test wil niet per definitie zeggen dat je de capaciteit niet hebt om te leren. In het geval van een Afrikaan kan dit heel goed liggen aan de mogelijkheid die niet geboden wordt.
Tjonge, wist je niet dat elke wetenschappelijke theorie controversieel is? Wat dacht je van de evolutietheorie of de oerknal?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:59 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik lees daar eigenlijk echt:
This is controversial [2][3][4] because theories and hypotheses on racial differences in intelligence are based on correlations in test score and socio-economic achievement differences and not on genetic or neural evidence, [5] and correlation does not prove causation.
Wat een non-argument zeg.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:03 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Indianen wonen toch ook niet in India?
Niets in de wetenschap is 'zeker' (ja behalve dan dat niets zeker is). Daarom zou je kunnen stellen dat elke wetenschappelijke theorie 'controversieel' is. Het is echter niet de óf vraag die relevant is, maar de mate van. En dan is het idee dat IQ een prima graadmeter is voor intelligentie bijvoorbeeld een heel stuk meer omstreden dan de basisprincipes van evolutie en oerknal.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:59 schreef ES57 het volgende:
[..]
Tjonge, wist je niet dat elke wetenschappelijke theorie controversieel is? Wat dacht je van de evolutietheorie of de oerknal?
Jij linkt een wikipedia artikel als onderstreping van je punt. Het enige dat in dat artikel staat is argumentatie tegen je punt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:59 schreef ES57 het volgende:
[..]
Tjonge, wist je niet dat elke wetenschappelijke theorie controversieel is? Wat dacht je van de evolutietheorie of de oerknal?
Ik had misschien rekening moeten houden met je IQ ter hoogte van een falafel, maar:quote:
Babbel, babbel ... je argumenteert zonder echte onderbouwing. Bepaal jij de mate van controversie per theorie?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niets in de wetenschap is 'zeker' (ja behalve dan dat niets zeker is). Daarom zou je kunnen stellen dat elke wetenschappelijke theorie 'controversieel' is. Het is echter niet de óf vraag die relevant is, maar de mate van. En dan is het idee dat IQ een prima graadmeter is voor intelligentie bijvoorbeeld een heel stuk meer omstreden dan de basisprincipes van evolutie en oerknal.
Je bent nog dommer dan ik dacht. Je vergelijkt - ins Blaue hinein - IQ-testen met Indianen. Wankeler kan een argument niet zijn.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik had misschien rekening moeten houden met je IQ ter hoogte van een falafel, maar:
jij zegt: IQ meet intelligentie want de I staat voor intelligentie.
Ik zeg: Vroeger dacht men dat IQ testen intelligentie meten, vandaar de I.
Net zoals men vroeger dacht dat Amerika India was, vandaar de naam Indianen.
Excuses dat ik je te hoog ingeschat heb!
Je hebt 100% gelijk. TS was in de 2de wereldoorlog waarschijnlijk een NSB'er geweest.quote:
Zie je echt serieus niet dat je je eigen argument onderuit aan het halen bent? Mijn artgument volgt precies dezelfde logica als het jouwe. Door mijn argument onderuit te halen ondermijn je jezelf.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:45 schreef ES57 het volgende:
[..]
Je bent nog dommer dan ik dacht. Je vergelijkt - ins Blaue hinein - IQ-testen met Indianen. Wankeler kan een argument niet zijn.
Maar meestal wordt de naam gewoon aangepast, zie bijvoorbeeld varkensgriep dat een andere naam kreeg zodra men erachter kwam dat het niets met varkens te maken had.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik zeg: Vroeger dacht men dat IQ testen intelligentie meten, vandaar de I.
Net zoals men vroeger dacht dat Amerika India was, vandaar de naam Indianen.
Je hebt ook gelezen dat TS, ondanks dat herhaaldelijk aangetoond is dat het niet zo is, overtuigd is dat IQ-toetsen intelligentie testen omdat de I voor intelligence staat? En dat mijn slappe voorbeeld een illustratie is dat deze redenering geen stand houdt omdat benamingen gewoon niet altijd kloppen?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:39 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Maar meestal wordt de naam gewoon aangepast, zie bijvoorbeeld varkensgriep dat een andere naam kreeg zodra men erachter kwam dat het niets met varkens te maken had.
Slappe argumentatie![]()
Daar had je geen indiaan voor nodig gehad, of gelooft TS in oompaloompa's?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:49 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je hebt ook gelezen dat TS, ondanks dat herhaaldelijk aangetoond is dat het niet zo is, overtuigd is dat IQ-toetsen intelligentie testen omdat de I voor intelligence staat? En dat mijn slappe voorbeeld een illustratie is dat deze redenering geen stand houdt omdat benamingen gewoon niet altijd kloppen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |