Ze overtreden de wet niet, ze hebben namelijk toestemming gevraagd, en die toestemming is verleend mits het om een klein proef gebied ging.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik begin er steeds minder van te geloven. Als ik vandaag een brief op de bus doe heeft TNT de inspanningsverplichting om deze binnen 24 uur te bezorgen, en dat kost gewoon 44 cent. En volgens jou moeten we dus nu reeds voor deze service extra betalen? Meer betalen voor een dienst die we nu reeds krijgen? En hoe komt het dan dat ik daar nooit van gehoord heb, en er op de TNT site of Intranet Mail niets staat? Een pilot zeg je, maar als dat stempelverhaal klopt, moeten de klanten toch ook op de hoogte zijn? Ik weet dat TNT tot vreemde dingen in staat is, maar gewoon open en bloot de wet overtreden hoort daar volgens mij niet bij.
Je werkt al 25 jaar bij de TNT zeg je, maar ik heb je nog nooit in het TNT Medewerkers topic gezien.
En wat hebben ze dan in jouwe regio met alle fulltimers gedaan? Met 3 drukke dagen en 3 maandagse dagen kun je volgens mij nooit een fulltime werkweek maken, zeker aangezien fulltimers om de week recht hebben op een roostervrije zaterdag.
Ondanks dat ik het met je eens ben dat het absurd is om meer te vragen als je wilt dat je post na een dag aankomt heb ik al wel eerder van dit onzalige plan gehoord. Dit is zeker geen goede ontwikkeling, want de service laat nu al vaak te wensen over.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En hoe komt het dan dat ik daar nooit van gehoord heb, en er op de TNT site of Intranet Mail niets staat?
Mja, maar toch vreemd idd dat er nergens wordt gesproken over een proef die ze gaan doen in bepaalde plaatsen. Alsof het een groot geheim is ofzoquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:07 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het met je eens ben dat het absurd is om meer te vragen als je wilt dat je post na een dag aankomt heb ik al wel eerder van dit onzalige plan gehoord. Dit is zeker geen goede ontwikkeling, want de service laat nu al vaak te wensen over.
Dat is schandalig! Dat betekent dus dat zelfs het scenario wat in "de Omslag" wordt geschetst nog een slap aftreksel is van wat ons te wachten staat. Daarin staat nml dat ze de zakelijke 48 uurs post gaan concentreren op dinsdag, donderdag en zaterdag, en alleen voor de 24 uurs post op maandag, woensdag en vrijdag de straat op gaan. Kies je als grote klant voor de 48 uurs service, dan krijg je korting.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef evenietsbietssen het volgende:
[..]
Ze overtreden de wet niet, ze hebben namelijk toestemming gevraagd, en die toestemming is verleend mits het om een klein proef gebied ging.
Iedereen in dat gebied is per post op de hoogte gebracht van de veranderingen, en voor die 44 cent word dus alleen nog op 3 dagen bezorg.
Voor 80 cent komt er een spoed stempel op en dan ligt hij nog de zelfde dag in de bus, en dan nog de fulltimers die hebben we allang niet meer, ze zijn al jaren geleden begonnen die eruit te meppen enkele konden een baan krijgen als teamleider maar het meeste is op straat gezet.
Ik hoop maar dat dit met mijn CD's ook het geval is, maar gisteravond laat vond ik tot mijn verbazing 1 CD pakje in mijn brivenbus, terwijl er rond 18 uur nog niks lag, dan moet die CD alsnog door een ander bezorgbedrijf zijn afgeleverd.quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Lang verhaal, korte reactie:
Ik bestel ook regelmatig dvd's uit het buitenland. Soms duurt het wel een maand voordat ze door de douane zijn. Helemaal in de zomervakantie.
Dat hoop ik maar.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:45 schreef BlueMage het volgende:
Succes ermee, hoewel ik vermoed dat de rest van de cd's nog wel zal komen.
Toch is dat niet altijd de schuld van de bezorger, ik heb ook wel eens meegemaakt dat een pakketje niet goed dicht zat en dan vielen de CD's er zomaar uit en de inhoud van andermans pakketjes interesseert me echt niet. Daarnaast sturen veel mensen brieven die niet goed worden dichtgeplakt, of dichtgeplakt orden met zwak plakband. Dat gaat vaak niet goed door de machine, waardoor ze nog wel eens open gaan en de inhoud kwijtraakt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:24 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dan nog. Voor het zelfde geldt is het wel een postbode die dit bewust doet. Die zal wel denken, ik gooi hier maar een C1000 folder in en de post houd ik achter. Die C1000 verschaft bewijs dat ik hier geweest ben.
Ik lees trouwens de laatste tijd op veel forums, dat er veel klachten zijn. Pakketjes die open gemaakt worden. Lege enveloppe met de inhoud los in de bus. Of een lege opengescheurde enveloppe zonder inhoud. Enzovoort.
Ik had een keer een PS3 met wat toebehoren besteld; enige wat ik mocht ontvangen was de opengescheurde en daarna dichtgeplakte pakbon, met daarin een papiertje met een vaag verhaal over een beschadigd pakket. TNT wist van niks, verkoper diende klacht in en stuurde een nieuw pakket.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:06 schreef Fusionfreak het volgende:
Kijk met deze uitleg kan ik al wat mee, al die verhalen dat de postbode of buren mijn pakjes achterover drukken ga ik in principe niet vanuit.
Zal het dan toch de bezorger zijn?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:34 schreef Fusionfreak het volgende:
Werd voor 1 uur terug gebeld door TNT post, en ze zeiden dat er meerdere klachten waren in mijn regio over niet aangekomen post. Ze houden al mijn angeboden post in de gaten en willen een intern onderzoek starten.
Wel briefpost (2 rekeningen), maar niet die CD's. Heb wel afgelopen zaterdag 1 CD uit Duitsland ontvangen die ik via ebay gekocht hebt (was op donderdag jl verstuurd) Maar die post uit de States en UK blijft maar een probleem.quote:
Ik had alle hoop inmiddels opgegeven, maar zag een oudere man op een afgeragte fiets langs de brivenbussen gaan (ik dacht daar gaan we weer met die reclametroep!) ga toch maar eens in de brievenbus kijken en wat zie ik daar liggen (5 pakjes, echt waar!!quote:
En dat geld nu dat je van de verkopers had teruggekregen ?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:24 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik had alle hoop inmiddels opgegeven, maar zag een oudere man op een afgeragte fiets langs de brivenbussen gaan (ik dacht daar gaan we weer met die reclametroep!) ga toch maar eens in de brievenbus kijken en wat zie ik daar liggen (5 pakjes, echt waar!!![]()
De vermiste 5 CD's zijn toch aangekomen.![]()
Maar niet bezorgt door TNT, maar door een bezorger die eruit zag als een zwerver.![]()
Maargoed, eind goed al goed.
[ afbeelding ]
Bij pakjes uit het buitenland zit er vaak alleen een sticker op van het buitenlandse postbedrijf, in dit geval het Britse Royal Mail. Meestal gaat de bezorging in Nederland via "RM Netherlands", een dichteronderneming van Royal Mail. Die hebben voor zover ik weet geen eigen bezorgers in dienst zodat de bezorging de ene keer via TNT gaat, en de andere keer via Selektmail of (bij grotere pakketten) Selektvracht. Een bezorger die in eigen kleding loopt en de post in eigen fietstassen heeft zitten gecombineerd met het feit dat eea uit Engeland kwam doet me wel vermoeden dat Selektmail hier de schuldige is.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:29 schreef gateway het volgende:
mooi dat je cd's er nu dan toch zijn. Wel raar dat ze dan toch nog aankomen.... En dat je niet kan zien wie ze nou bezorgd heeft. Vaak zit er wel een sticker of stempel van die firma op?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |