abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71247687
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik begin er steeds minder van te geloven. Als ik vandaag een brief op de bus doe heeft TNT de inspanningsverplichting om deze binnen 24 uur te bezorgen, en dat kost gewoon 44 cent. En volgens jou moeten we dus nu reeds voor deze service extra betalen? Meer betalen voor een dienst die we nu reeds krijgen? En hoe komt het dan dat ik daar nooit van gehoord heb, en er op de TNT site of Intranet Mail niets staat? Een pilot zeg je, maar als dat stempelverhaal klopt, moeten de klanten toch ook op de hoogte zijn? Ik weet dat TNT tot vreemde dingen in staat is, maar gewoon open en bloot de wet overtreden hoort daar volgens mij niet bij.

Je werkt al 25 jaar bij de TNT zeg je, maar ik heb je nog nooit in het TNT Medewerkers topic gezien.

En wat hebben ze dan in jouwe regio met alle fulltimers gedaan? Met 3 drukke dagen en 3 maandagse dagen kun je volgens mij nooit een fulltime werkweek maken, zeker aangezien fulltimers om de week recht hebben op een roostervrije zaterdag.
Ze overtreden de wet niet, ze hebben namelijk toestemming gevraagd, en die toestemming is verleend mits het om een klein proef gebied ging.

Iedereen in dat gebied is per post op de hoogte gebracht van de veranderingen, en voor die 44 cent word dus alleen nog op 3 dagen bezorg.

Voor 80 cent komt er een spoed stempel op en dan ligt hij nog de zelfde dag in de bus, en dan nog de fulltimers die hebben we allang niet meer, ze zijn al jaren geleden begonnen die eruit te meppen enkele konden een baan krijgen als teamleider maar het meeste is op straat gezet.
pi_71247781
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En hoe komt het dan dat ik daar nooit van gehoord heb, en er op de TNT site of Intranet Mail niets staat?
Ondanks dat ik het met je eens ben dat het absurd is om meer te vragen als je wilt dat je post na een dag aankomt heb ik al wel eerder van dit onzalige plan gehoord. Dit is zeker geen goede ontwikkeling, want de service laat nu al vaak te wensen over.
pi_71248119
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:07 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Ondanks dat ik het met je eens ben dat het absurd is om meer te vragen als je wilt dat je post na een dag aankomt heb ik al wel eerder van dit onzalige plan gehoord. Dit is zeker geen goede ontwikkeling, want de service laat nu al vaak te wensen over.
Mja, maar toch vreemd idd dat er nergens wordt gesproken over een proef die ze gaan doen in bepaalde plaatsen. Alsof het een groot geheim is ofzo
Noot noot.
pi_71249787
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef evenietsbietssen het volgende:

[..]

Ze overtreden de wet niet, ze hebben namelijk toestemming gevraagd, en die toestemming is verleend mits het om een klein proef gebied ging.

Iedereen in dat gebied is per post op de hoogte gebracht van de veranderingen, en voor die 44 cent word dus alleen nog op 3 dagen bezorg.

Voor 80 cent komt er een spoed stempel op en dan ligt hij nog de zelfde dag in de bus, en dan nog de fulltimers die hebben we allang niet meer, ze zijn al jaren geleden begonnen die eruit te meppen enkele konden een baan krijgen als teamleider maar het meeste is op straat gezet.
Dat is schandalig! Dat betekent dus dat zelfs het scenario wat in "de Omslag" wordt geschetst nog een slap aftreksel is van wat ons te wachten staat. Daarin staat nml dat ze de zakelijke 48 uurs post gaan concentreren op dinsdag, donderdag en zaterdag, en alleen voor de 24 uurs post op maandag, woensdag en vrijdag de straat op gaan. Kies je als grote klant voor de 48 uurs service, dan krijg je korting.

Maar uit jouw verhaal blijkt dus dat ze voor particulieren ook een dergelijke structuur gaan invoeren, waarbij je voor 44 cent nu ineens maar 48 uurs service krijgt, en het oude servicekader ineens 2x zo duur wordt. Dit terwijl TNT in alle toonaarden heeft gezworen de postzegel niet duurder te maken, en nu dus in feite de prijzen verdubbelt.

Ook staat in De Omslag dat de invoering van de zgn piek/dalbezorging pas vanaf 2012 plaats zal gaan vinden, en niet al komend jaar dus.

Ik vraag me af of politiek en Opta het gaan accepteren als dit landelijk beleid wordt. Er zijn duidelijke afspraken over de servicekaders die TNT moet verlenen aan particulieren (de zgn universele dienstverlening) , en welke prijzen hiervoor mogen gelden. TNT mag niet zomaar zeggen dat "voor 6 uur gepost, de volgende dag bezorgd" ineens 82% duurder gaat worden. Tenzij Peter Bakker er in gaat slagen om nog voor het einde van dit jaar de Postwet in zijn voordeel gewijzigd te zien, geloof ik nooiot dat dit landelijk kan worden.

Zo wordt wederom duidelijk dat liberalisering helemaal automatisch niet leidt tot betere kwaliteit en lagere prijzen, maar juist tot hogere prijzen en slechtere service. Alleen de grote klanten, en vooral de aandeelhouders hebben er baat bij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_71253827
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:31 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Lang verhaal, korte reactie:

Ik bestel ook regelmatig dvd's uit het buitenland. Soms duurt het wel een maand voordat ze door de douane zijn. Helemaal in de zomervakantie.

Ik hoop maar dat dit met mijn CD's ook het geval is, maar gisteravond laat vond ik tot mijn verbazing 1 CD pakje in mijn brivenbus, terwijl er rond 18 uur nog niks lag, dan moet die CD alsnog door een ander bezorgbedrijf zijn afgeleverd.

Wel heb ik een navraag formulier van TNT gekregen voor navraag postzeningen binnenland, maar wacht eerst even af wat er de komende dagen gaat gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fusionfreak op 23-07-2009 16:27:55 ]
pi_71292395
Werd voor 1 uur terug gebeld door TNT post, en ze zeiden dat er meerdere klachten waren in mijn regio over niet aangekomen post. Ze houden al mijn angeboden post in de gaten en willen een intern onderzoek starten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fusionfreak op 24-07-2009 17:47:51 ]
pi_71293952
Noot noot.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 18:45:17 #133
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_71294230
Succes ermee, hoewel ik vermoed dat de rest van de cd's nog wel zal komen.
Hallon!
pi_71295753
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 18:45 schreef BlueMage het volgende:
Succes ermee, hoewel ik vermoed dat de rest van de cd's nog wel zal komen.
Dat hoop ik maar.
pi_71298946
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:24 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Dan nog. Voor het zelfde geldt is het wel een postbode die dit bewust doet. Die zal wel denken, ik gooi hier maar een C1000 folder in en de post houd ik achter. Die C1000 verschaft bewijs dat ik hier geweest ben.

Ik lees trouwens de laatste tijd op veel forums, dat er veel klachten zijn. Pakketjes die open gemaakt worden. Lege enveloppe met de inhoud los in de bus. Of een lege opengescheurde enveloppe zonder inhoud. Enzovoort.
Toch is dat niet altijd de schuld van de bezorger, ik heb ook wel eens meegemaakt dat een pakketje niet goed dicht zat en dan vielen de CD's er zomaar uit en de inhoud van andermans pakketjes interesseert me echt niet. Daarnaast sturen veel mensen brieven die niet goed worden dichtgeplakt, of dichtgeplakt orden met zwak plakband. Dat gaat vaak niet goed door de machine, waardoor ze nog wel eens open gaan en de inhoud kwijtraakt.
pi_71592790
Even een update, het probleem met de verdwenen postzendingen is nog steeds niet opgelost.

Verstuurd 19 juni vanuit de States 2 CD nooit aangekomen, geld terug gekregen
Verstuurd 26 juni vanuit de States 1 CD nooit aangekomen, geld terug gekregen
Verstuurd 30 juni vanuit de UK 1 CD nooit aangekomen, geld terug gekregen
Verstuurd 19 juli vanuit de States 1 CD (nog) niet aangekomen
Verstuurd 20 juli vanuit de States 1 CD (nog) niet aangekomen
pi_71594094
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:06 schreef Fusionfreak het volgende:
Kijk met deze uitleg kan ik al wat mee, al die verhalen dat de postbode of buren mijn pakjes achterover drukken ga ik in principe niet vanuit.
Ik had een keer een PS3 met wat toebehoren besteld; enige wat ik mocht ontvangen was de opengescheurde en daarna dichtgeplakte pakbon, met daarin een papiertje met een vaag verhaal over een beschadigd pakket. TNT wist van niks, verkoper diende klacht in en stuurde een nieuw pakket.

Hoop dat ze nog iemand te pakken hebben gekregen hiervoor.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  FOK!fossiel dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:48:33 #138
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_71594455
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:34 schreef Fusionfreak het volgende:
Werd voor 1 uur terug gebeld door TNT post, en ze zeiden dat er meerdere klachten waren in mijn regio over niet aangekomen post. Ze houden al mijn angeboden post in de gaten en willen een intern onderzoek starten.
Zal het dan toch de bezorger zijn?
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_71595403
Nog steeds geen post?
pi_71595948
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:22 schreef greatchampion het volgende:
Nog steeds geen post?
Wel briefpost (2 rekeningen), maar niet die CD's. Heb wel afgelopen zaterdag 1 CD uit Duitsland ontvangen die ik via ebay gekocht hebt (was op donderdag jl verstuurd) Maar die post uit de States en UK blijft maar een probleem.
pi_71630668
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:22 schreef greatchampion het volgende:
Nog steeds geen post?
Ik had alle hoop inmiddels opgegeven, maar zag een oudere man op een afgeragte fiets langs de brivenbussen gaan (ik dacht daar gaan we weer met die reclametroep!) ga toch maar eens in de brievenbus kijken en wat zie ik daar liggen (5 pakjes, echt waar!!

De vermiste 5 CD's zijn toch aangekomen.

Maar niet bezorgt door TNT, maar door een bezorger die eruit zag als een zwerver.

Maargoed, eind goed al goed.

pi_71631048
Dus de dader was niet TNT maar een ''concurrent''. lees; bezorgt de post van een paar weken oud als ie terug van zijn 'welverdiende' vakantie... Selektmail of Sandd zou je nu een boze brief moeten sturen, of meegeven aan die bejaarde bezorger
pi_71632579
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:24 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Ik had alle hoop inmiddels opgegeven, maar zag een oudere man op een afgeragte fiets langs de brivenbussen gaan (ik dacht daar gaan we weer met die reclametroep!) ga toch maar eens in de brievenbus kijken en wat zie ik daar liggen (5 pakjes, echt waar!!

De vermiste 5 CD's zijn toch aangekomen.

Maar niet bezorgt door TNT, maar door een bezorger die eruit zag als een zwerver.

Maargoed, eind goed al goed.

[ afbeelding ]
En dat geld nu dat je van de verkopers had teruggekregen ?

Relimail,selektmail of sandd kan het zijn(en er zijn er nog meer geloof ik x') )

Vindt het zelf ook niet echt handig dat er zoveel verschillende bezorgers er nu zijn omdat je niet weet nu waar je je klacht moet indienen (zoals je nu ook een klacht bij de TNT indiende terwijl hun er niks aan konden doen, wat jij ook niet kon weten overigens).
pi_71632721

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 06-08-2009 13:27:02 (weg...) ]
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_71633781
Ik zou SelektMail eens bellen om te vragen of zij verantwoordelijk zijn voor de verspreiding van deze pakjes, en maar eens een klacht indienen. Die bezorger heeft lekker pakjes liggen opsparen tot ie vond dat ie genoeg had zo te zien...
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:29:05 #146
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_71645083
mooi dat je cd's er nu dan toch zijn. Wel raar dat ze dan toch nog aankomen.... En dat je niet kan zien wie ze nou bezorgd heeft. Vaak zit er wel een sticker of stempel van die firma op?
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 augustus 2009 @ 13:20:23 #147
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71649754
even ruimen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_71653693
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:29 schreef gateway het volgende:
mooi dat je cd's er nu dan toch zijn. Wel raar dat ze dan toch nog aankomen.... En dat je niet kan zien wie ze nou bezorgd heeft. Vaak zit er wel een sticker of stempel van die firma op?
Bij pakjes uit het buitenland zit er vaak alleen een sticker op van het buitenlandse postbedrijf, in dit geval het Britse Royal Mail. Meestal gaat de bezorging in Nederland via "RM Netherlands", een dichteronderneming van Royal Mail. Die hebben voor zover ik weet geen eigen bezorgers in dienst zodat de bezorging de ene keer via TNT gaat, en de andere keer via Selektmail of (bij grotere pakketten) Selektvracht. Een bezorger die in eigen kleding loopt en de post in eigen fietstassen heeft zitten gecombineerd met het feit dat eea uit Engeland kwam doet me wel vermoeden dat Selektmail hier de schuldige is.

Op de andere pakjes zie ik Deutsche post staan, en Selektmail is eigendom van Deutsche post, dus dat wijst ook in die richting.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_71653896
@TS: in een ander topic geef je aan een brief te hebben ontvangen (18 jul oid) van je advocaat, maar hier vertel dat je geen post ontvangt. Of ontvang je uitsluitend die cd's niet?
pi_71654937
@ TS
kan je meschien een betere foto maken van die witte kleine stickers. want dan kan ik voor je kijke of dat ze bezorgt zijn door selekt mail
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')