Van te voren even de juiste drivers op een USB stick zetten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:13 schreef Inktfles het volgende:
Hey, ik zit erover te denken ook de Windows 7 RC te proberen. Alleen het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat hij mijn netwerk niet goed detecteerd(dus geen internet:P) Heeft iemand daar wat extra informatie over? M'n netwerk kaart is een Nvidia met een nForce driver
Had ik al gelezen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:39 schreef Netsplitter het volgende:
De activatie-beveiliging van Windows 7 Ultimate is gekraakt. Door gebruik te maken van bestanden op een uitgelekte oem-iso van het besturingssysteem, wisten krakers de WGA-validatie van Windows 7 offline te omzeilen.
Microsoft maakt voor het activeren van oem-versies van Windows gebruik van de technologie System-Locked Preinstallation. Voor Windows 7 en Windows Server 2008 heeft de fabrikant de technologie een update gegeven naar versie 2.1, maar slp is backward compatible met versie 2.0 die voor Vista gebruikt wordt. Slp maakt gebruik van een oem-certificaat met de extensie .xrm-ms, en dit certifcaat moet digitaal getekend worden door een private sleutel van Microsoft en de publieke sleutel van de oem in combinatie met een oem-identificatienummer.
Het oem-certificaat dat Microsoft voor Windows 7 gebruikt, blijkt ongewijzigd te zijn ten opzichte van dat van Vista, schrijft My Digital Life. Krakers wisten de benodigde sleutels te distilleren uit het boot.wim-bestand van een uitgelekte Windows 7 Ultimate oem-dvd van Lenovo. Voor het offline activeren hadden ze nu alleen nog een oem-product-key nodig, en ook die kon aan de Lenovo-iso ontrokken worden. Bovendien bleek dit een master-productkey te zijn, zodat ook de oem-versies van Windows 7 die andere fabrikanten meeleveren ermee geactiveerd kunnen worden. De kraakmethode werkt alleen voor de 32bit- en 64bit-versies van Windows 7 Ultimate, en niet voor Windows 7 Professional, Home Premium, Home Basic en Starter.
In een reactie laat Microsoft weten op de hoogte van de kraak te zijn. Het bedrijf zegt zijn best te blijven doen om klanten tegen piraterij-versies van zijn producten te beschermen. Hiertoe raadt de fabrikant gebruikers af om Windows van niet-officiële bronnen te downloaden.
http://tweakers.net/nieuw(...)utel-van-lenovo.html
Zeg dan gewoon niks. Of voeg op zijn minst je mening toe o.i.d. Alleen het feit dat je dit gelezen hebt boeit namelijk niet zoveel.quote:
Fijn voor jou.quote:
Ik had het ook al gelezen maar speciaal voor jou heb ik nog een keer gelezen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Fijn voor jou.
Maar ik plaats het niet alleen voor jou, dus.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:58 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik had het ook al gelezen maar speciaal voor jou heb ik nog een keer gelezen.
Al lang, lijkt me. Iets met OEM en Lenovoquote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:47 schreef Loveless85 het volgende:
Maar...
Is die OEM-hack al ergens te vinden
Wat heet oud? En wat draaide je hiervoor?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:33 schreef Jojoortje het volgende:
Heb nu een paar dagen Windows 7 en het bevalt me totaal niet. Mijn computer is er zoooo ontzettend sloom van geworden, echt niet meer normaal. Als ik een tabblad afsluit, loopt dat hele ding vast.
Mijn computer is al best wel oud, dus daar ligt het dan denk ik aan, of niet?
Behalve als je het op een PC uit de prehistorie draait natuurlijkquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:34 schreef TeleluvR het volgende:
draaide XP wel goed? Want ik hoor van een hoop mensen die XP draaien dat 7 beter draait...
Ik had hiervoor XP! Draaide ook prima, maar werd weer tijd om het weer helemaal schoon te maken, dus besloot ik om Windows 7 er op te zetten.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:34 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Wat heet oud? En wat draaide je hiervoor?
Windows XP gaat minder goed om met PC's die een zogenaamde "dual core" (of quad) CPU hebben. Hij herkend meerdere cores uiteraard zonder problemen, maar zowel Vista als 7 zijn veel beter geoptimaliseerd om er gebruik van te maken. Immers, in 2001 toen XP uitkwam had men nog geen CPU's met meerdere cores.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:34 schreef TeleluvR het volgende:
draaide XP wel goed? Want ik hoor van een hoop mensen die XP draaien dat 7 beter draait...
Helderquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:53 schreef maartena het volgende:
Heb je echter een oudere, single core PC - bijv een laptop die ouder is dan 3 jaar of een PC die ouder is dan 5 jaar - dan moet je echt niet gaan verwachten dat Windows 7 beter gaat draaien dan Windows XP.
Hmm laat dan maarquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:55 schreef Jojoortje het volgende:
Hmmm toch te oud dus... Jammer! Dan moet ik mijn broer maar weer XP installeren.
En heb geen idee wat aero is, Loveless
Behalve dan dat OS X deze feature niet heeftquote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:28 schreef fokkerspy het volgende:
grappig...begint steeds meer op Mac OSx te lijken qua interface.
Ik vraag me oprecht af waar deze man het over heeft. Ten eerste haalt hij constant de namen door elkaar (lekker bezig). Ten tweede is de feature in Mac OS 9.2 op geen enkele manier hetzelfde als de feature in Windows 7. Zoals je ziet wordt bij Mac OS 9.2 de window verkleind naar de bodem van het scherm en zie je een titelbalkje. De feature in Windows 7 die de maker bedoelt is dat als je een window naar een kant van je scherm sleept, deze de helft van het scherm zal vullen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:28 schreef fokkerspy het volgende:
Het lijkt trouwens dat Windows 7 iets heeft afgekeken van Mac OS 9.2
Dit dus, dat is toch gewoon het spelletjequote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:34 schreef Tijn het volgende:
Alsof softwarefabrikanten sowieso niet continu features van elkaar jatten. Lekker belangrijk
Als het product maar gebruiksvriendelijk is en goed werkt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:34 schreef Tijn het volgende:
Alsof softwarefabrikanten sowieso niet continu features van elkaar jatten. Lekker belangrijk
Mja, het gaat hier wel over Windows hequote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:49 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Als het product maar gebruiksvriendelijk is en goed werkt.
Het komt in de buurtquote:
Ja, maar je hebt waarschijnlijk wel een BIOS mod nodig. Het kan ook met een loader, maar die zijn door MS makkelijk te fucken.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:47 schreef Loveless85 het volgende:
Maar...
Is die OEM-hack al ergens te vinden
Dweilen met de kraan open.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:10 schreef elfzesendertig het volgende:
Ik las vanmiddag volgens mij dat Microsoft al een patch heeft voor de OEM-hack.
Honderden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:48 schreef star_gazer het volgende:
Hmm.. De RTM draait lekker. Met BIOS mod en OEM key geactiveerd. Eitje. Die key zal binnenkort wel geblacklist worden, maar er komt over een week of 2 vast wel een key uit die vanwege massaproductie niet meer te blokkeren is. Sorry hoor, maar ik ga echt geen honderen euro's uitgeven omdat ik twee weken te vroeg was voor het gratis update programma van M$.
Ik had de OEM variant, maar geupgrade, dus moet gewoon activeren, of wss nog die bios mod installeren, de ISO was alleen de OEM W7 Ultimate variant, verder niks aan mn bios gedaan oidquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:48 schreef star_gazer het volgende:
Hmm.. De RTM draait lekker. Met BIOS mod en OEM key geactiveerd. Eitje. Die key zal binnenkort wel geblacklist worden, maar er komt over een week of 2 vast wel een key uit die vanwege massaproductie niet meer te blokkeren is. Sorry hoor, maar ik ga echt geen honderen euro's uitgeven omdat ik twee weken te vroeg was voor het gratis update programma van M$.
In dat filmpie verschuift hij een scherm dus naar links en er gebeurt niks, in windows 7 vult ie dan de volledige lengte van het scherm, alvast 1 ding wat niet overeenkomt. Daarna verschuift hij hem helemaal naar onderen, en dan komt ie als 'n klein tabblad onderin te staan, als ik dit doe in windows 7 gebeurt er helemaal niks, dus ik snap het niet???quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:28 schreef fokkerspy het volgende:
Het lijkt trouwens dat Windows 7 iets heeft afgekeken van Mac OS 9.2
Ik vrees dat ik je niet helemaal volg, maar dat zal wel aan mij liggen...quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:18 schreef Diabox het volgende:
Rechtermuisknop in de folder>View>Kies maar, werkt gewoon bij mij, ook in "mijn afbeeldingen"
Zover was ik helaas ook al gekomen, zoals je in mijn vorige post kon lezen. Maar hij staat er gewoon niet tussen!quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:40 schreef Loveless85 het volgende:
Daar issie al:
Start- config scherm - taakbalk en menu start - tabblad 'menu start' - 'aanpassen...'
Oh bedoel je dat, is dat niet gewoon dit;quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:38 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik je niet helemaal volg, maar dat zal wel aan mij liggen...
Wat ik in ieder geval bedoel, indien ik daar in de vorige post te onduidelijk over was, is dat bij startmenu >> eigenschappen >> aanpassen... ik bijvoorbeeld wel kan kiezen voor bijvoorbeeld computer 'als koppeling weergeven', 'als menu weergeven' of 'dit onderdeel weergeven' maar dat afbeeldingen niet aanwezig is... Zodat het er zo uitziet:
[ afbeelding ]
Dat is het inderdaad. Maar ik krijg als eerste optie 'Apparaten en printers' maar geen optie afbeeldingen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:14 schreef Diabox het volgende:
[..]
Oh bedoel je dat, is dat niet gewoon dit;
[ afbeelding ]
nope helaasquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:29 schreef Loveless85 het volgende:
Zet m ff terug op standaardinstellingen, ff reboot en dan nogmaals ofzo?
Nou ja.... "honderden" is ook een beetje overdreven. Je kunt prima af met de OEM versie van Home Premium, en die kost je pak-em-beet 100 euro in totaal.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:48 schreef star_gazer het volgende:
Beetje lullig alleen als je huishouden uit 3 pc's en 2 laptops bestaan die allemaal Windows 7 kunnen draaien en dat die family pack niet naar Nederland komt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Nou ja.... "honderden" is ook een beetje overdreven. Je kunt prima af met de OEM versie van Home Premium, en die kost je pak-em-beet 100 euro in totaal.
Tja.... je zou het in de VS kunnen bestellen, alleen dan moet je wel Engels draaien.quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:43 schreef Saekerhett het volgende:
Beetje lullig alleen als je huishouden uit 3 pc's en 2 laptops bestaan die allemaal Windows 7 kunnen draaien en dat die family pack niet naar Nederland komt.
Daarom ga ik het ook niet kopen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja.... je zou het in de VS kunnen bestellen, alleen dan moet je wel Engels draaien.
Sowieso is het goedkoper om de Engelse versie in de VS te bestellen, zelfs MET de BTW die je aan de grens moet betalen.
Omdat het in Nederland duurder is?quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:10 schreef Saekerhett het volgende:
Daarom ga ik het ook niet kopen.
Klopt als een bus. Als ze Windows 7 iets van 20 euro hadden laten kosten, had ik 5 exemplaren gehaald.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:24 schreef maartena het volgende:
Iets zegt me trouwens dat je sowieso al besloten had het niet te kopen, Family Pack of niet.
hoezo, het is puur en alleen om even door muziek te bladeren en aan te zetten. Meer niet.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:37 schreef Loveless85 het volgende:
Windows 7 is zo intelligent dat hij je behoedt van het idiote idee om je 37" TV analoog en @ 1024*768 aan te sluiten
Wat heb je dan in godsnaam in 'al die andere HDMI poorten' zitten?quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:44 schreef ook_gek het volgende:
[..]
hoezo, het is puur en alleen om even door muziek te bladeren en aan te zetten. Meer niet.
En voor de rest zitten al me HDMI poorten vol. Dus geen andere keuze helaas.
Max resolutie van de tv op vga mode is 1024X768. Een pc en of laptop met windows xp geeft wel goed beeld.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou om te beginnen omdat het geen breedbeeldresolutie is.
Het is een simpel pctje dat er aan hangt, ik heb alleen beeld nodig om even een zooi muziek in een lijst te gooien om af te laten spelen. Dus die resolutie is totaal niet van belang.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat heb je dan in godsnaam in 'al die andere HDMI poorten' zitten?
TV lijkt me toch wel het meest primaire om via HDMI aan te sluiten met je PC![]()
1024*768 op een (ik neem aan) Full HD 37" scherm is nogal royal sadness
Scherm klonen klapt me tv er direct uit gek genoeg.quote:
Vaag, dan zal je wel iets van instelling niet goed hebben staan waardoor je TV het signaal niet kan verwerken oid, te hoge resolutie zal het in elk geval niet zijnquote:Op maandag 3 augustus 2009 21:22 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Scherm klonen klapt me tv er direct uit gek genoeg.
Wat is dat voor rare TV?quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:04 schreef ook_gek het volgende:
Max resolutie van de tv op vga mode is 1024X768. Een pc en of laptop met windows xp geeft wel goed beeld.
Het klinkt alsof de PC de TV gewoon niet goed herkend, vandaar dat hij geen hogere resolutie toestaat en soms geen beeld geeft?quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat is dat voor rare TV?
Ik heb hier een 40" Samsung staan met VGA poort, en heb er ook een PC aanhangen..... Die kan ik eventueel ook nog met DVI to HDMI vastknopen (3 HDMI poorten op de TV), maar omdat ik em alleen gebruik voor UitzendingGemist en DivX is de VGA voldoende..... maar daar heb ik toch wel een fatsoenlijke breedbeeld resolutie van 1320x768, ofwel 720p. (De TV zelf kan 1080p aan, en zowel mijn DVD speler als HD-DVR tunder zitten op HDMI).
Probeer eens die resolutie? Het lijkt me toch wel dat als je een breedbeeld TV hebt dat ie op z'n minst breedbeeld resoluties pakt.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:28 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Als ze Windows 7 iets van 20 euro hadden laten kosten, had ik 5 exemplaren gehaald.
Van mij mag jij overpriced hardwaren tot je een onsje weegt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want overpriced hardware kopen is een no go, maar met overpriced software is niks mis
Oh echt? Een Windows 7 Upgrade wordt 30 euro? En Office wordt 80 euro? En een family pack met 5 licenties van beiden voor 230 euro?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarbij wordt de OEM versie niet duurder dan OSX.
Om de vergelijking even door te trekken die je hebt in gezet.
http://tweakers.net/price(...)x-v1056-leopard.htmlquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh echt? Een Windows 7 Upgrade wordt 30 euro? En Office wordt 80 euro? En een family pack met 5 licenties van beiden voor 230 euro?
I dont think so.
De nieuwe versie van OS X (10.6 aka Snow Leopard) komt volgende maand uit en gaat 29 dollar/euro kosten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://tweakers.net/price(...)x-v1056-leopard.html
Omdat de rest van de kosten worden verwerkt in de aanschafprijs van een Apple pc. Zo slim zijn ze wel. Op een gewone PC kun je OS X namelijk niet installeren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
De nieuwe versie van OS X (10.6 aka Snow Leopard) komt volgende maand uit en gaat 29 dollar/euro kosten.
Bron
De update wel ja.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
De nieuwe versie van OS X (10.6 aka Snow Leopard) komt volgende maand uit en gaat 29 dollar/euro kosten.
Bron
De upgrade versie is, net als bij Windows, veruit de meest verkochte versie. Vrijwel iedereen met een computer heeft al een besturingssysteem waar de upgrade op van toepassing is namelijk.quote:
Welke storm verwacht je? Het is gewoon een feit dat Microsoft dure software maakt.quote:* Netsplitter gaat alvast in een hoekje zitten en wacht rustig af tot de storm los barst.
draaid?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:47 schreef MarkyB het volgende:
http://www.interneppe.nl/foto/windows7.jpg
Ik ben blij dat windows 7 lekker draaid, zeker op mijn asus eee box 202 servertje, ondanks de 2,0 waardering van windows draaid hij echt super soepel. Windows update netjes (op mijn commando) en geen crashes (tot nu toe).
Mwah, je krijgt 7 nu gratis wanneer je een pc of laptop koopt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
De upgrade versie is, net als bij Windows, veruit de meest verkochte versie. Vrijwel iedereen met een computer heeft al een besturingssysteem waar de upgrade op van toepassing is namelijk.
[..]
Welke storm verwacht je? Het is gewoon een feit dat Microsoft dure software maakt.
Alleen als je een nieuwe pc of laptop koopt van honderden euro's jaquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mwah, je krijgt 7 nu gratis wanneer je een pc of laptop koopt.
Dus zo duur is dat nou ook weer niet.
2 OS'en voor de prijs van 1.
Dat zie ik Apple niet doen.
Alsof een Macbook (Pro) zo fucking goedkoop is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:00 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Alleen als je een nieuwe pc of laptop koopt van honderden euro's ja
Daar gaat het toch niet om?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Alsof een Macbook (Pro) zo fucking goedkoop is.
Je bent triest als je iets "gratis" gaat gebruiken waar mensen keihard voor hebben moeten werken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om?
Het gaat erom dat als je géén nieuwe laptop of pc nodig hebt, dat Windows 7 gewoon stervensduur is, helemaal als je het op 5 pc's/laptops wil zetten. Dan kun jij wel mooi aankomen met je Royal Sadness-plaatjes, maar je bent juist triest als je >500 euro gaat uitgeven terwijl het ook net zo goed voor niks kan.
Dat is zeker netjes. Een upgrade naar 10.6 kost weliswaar slechts 10 euro als je nu een Mac koopt, maar goed, dat is alsnog niet gratis natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mwah, je krijgt 7 nu gratis wanneer je een pc of laptop koopt.
Dus zo duur is dat nou ook weer niet.
2 OS'en voor de prijs van 1.
Dat zie ik Apple niet doen.
Ok zeikstraal, vertel me dan even precies welke schade Microsoft door mij heeft omdat ik Windows 7 illegaal ga gebruiken, omdat ik het met deze prijzen toch sowieso nooit had gekocht?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je bent triest als je iets "gratis" gaat gebruiken waar mensen keihard voor hebben moeten werken.
Jij werkt toch ook niet gratis of wel soms?
Maar goed, dat jij zo kansloos wil zijn moet je zelf weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |