abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71370345
Mooi ventje!
Lastig he als ze iets hebben,maar niet duidelijk kunnen maken wat er is

Wij zijn vandaag weer naar de chiropractor geweest voor controle. Nekje zat weer wat vast, rug en heupen ook. Misschien dat dat ook het slechte (in) slapen veroorzaakt..
Ik heb haar na een hele banaan (!) en een beetje bv in bed gelegd en ik heb geen kik meer van d'r gehoord (en ze slaapt nu sinds 3 uur). Straks maar wakker maken
  maandag 27 juli 2009 @ 20:37:37 #202
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71375934
Nijna, bij eli helpt het om om het hoekje te gaan staan en zodra hij zijn gezicht vertoont bij de deur direct in stilte weer in bed te leggen. niet te lang wachten, want dan duurt het alleenmar langer. bij eli tenminste

vwb bankspringen... eli gaat op de zijkant zitten, roept "eeeeen, teee, hoppetteee " en ligt languit schaterlachend op de bank

ha, een lachende koen wel vervelend at hij steeds zontroostbaar is

DF, wat goed dat chris zo braaf blijft liggen! en dat hij alleenmaar de groente eet... kan je bij ons kangskomen en uitleggen hoe dat werkt?
nah, eli eet heel goed de laatste tijd. gister zelfs 3 (!!) pannekoeken en vandaag ook echt een goed deel van zijn bord avondeten, dus ik heb niks te klagen.
het wachten is nu op de volgende (laatste) set kiezen. kwijlen, check, knauwen op hand, check, raar ruiken, check, laatste kiezen, nope. maar zolang hij verder relatief weinig last heeft, hoor je mij niet klagen

mrien, fijn dat de chiropractor wat heeft kunnen helpen. weet hij ook waardoor de spanning komt?

en eli is ook echt bezig met zn zindelijkheid. hij roep eerst "luier" en gaat dan uitgebreid staan persen of roept er triomfantelijk "bappen" achteraan. maar iets laten vallen op het potje, ho maar }:w
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71376279
Helaas. De rode kool bleef vandaag liggen.. Maar dat is ook niet groen
Verder eet hij nog wel goed. Alleen brood wil niet zo lekker. Gaat met een half tot max 1 boterham bij het ontbijt, lunch eigenlijk hetzelfde verhaal. Maakt ook niet uit of er zoet of hartig op zit.. Maar 't manneke heeft nog wel wat spekkies over.

En een keer raden wat ik zag tijdens het tikken van deze post.. 2 oogjes om de hoek van de deur..
Dussuh, davinia, wil je die dingen voortaan voor me afkloppen

Goed dat Eli met zijn luiers bezig is. Dit is een goed begin!
pi_71377605
Davinia, we zijn ons juist aan het beraden of we misschien vooral de eerste keer weer gaan kijken langer moeten laten duren. Want ze ligt nu al 2 avonden achter elkaar rustig rond te kijken IN bed met duim in haar mond alleen nog net niet in slaap. En als we dan gaan kijken lijkt ze weer wakkerder te worden en begint het circus.
Overigens is ze nu in dromenland .
Ze lag ala pippi langkous met haar voeten op t hoofdeind , wel op de dekens, hihi
Fake it till you make it...
pi_71378977
Nijna, dat is ook een lekker slaappose..
Chris is ook lekker gaan slapen. Dus 1 keer uit bed, en dat was het..
  maandag 27 juli 2009 @ 22:14:35 #206
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_71378993
Wat klinken jullie dreumesjes toch al allemaal groot Echte bijna peuters!

Floortje wordt ook echt een grote meid, vol praatjes en boevigheden . Maar met dat groter worden komen ook dingen die zo zielig zijn....

De afgelopen 2 nachten had ze (denken we) een nachtmerrie.... Ze werd helemaal in paniek wakker (half-wakker) en we kregen haar nauwelijks rustig.
De eerste nacht sliepen we bij mijn zus en zij was eerder bij Floortje als ik... Floortje was nog zo half in slaap dat ze echt dacht dat haar tante haar mama was, en klampte zich aan haar vast en wilde niét naar mij toe...

Vannacht werd ze weer erg huilend en overstuur 'wakker' en zei in haar slaap nog heel verdrietig: "nee ondsje (hondje) nee, al klaar!". Ze is voor het weekend in haar handje gehapt door ons kleine buurhondje en was daar héél erg van geschrokken... Blijkbaar is ze dat in haar dromen aan het verwerken...

Ons hart brak echt toen ze dat zo overstuur riep zo midden in de nacht...
Je zou ze toch het liefste áltijd bij je willen hebben met 2 armen om ze heen...
pi_71379164
Och, nachtmerries zijn naar.. Dan zou je ze inderdaad lekker tegen je aan willen trekken, en nooit meer loslaten!
Dat bedacht ik mee laatst, dat ik het wel heerlijk zou vinden om gezellig met Chris zijn middagdutje in het grote bed te doen.. Maar meneer weigerde de gaan slapen, lekker spelen was veel beter. Dus die poging, gezellig knus slapen maar opgegeven. En meneer sliep in het ledikantje binnen 10 minuten..

We waren zonet wat foto's van Chris aan het kijken van dit weekend. Maar hij lijkt opeens ook een peuter. Zijn hele houding lijkt opeens veranderd. Heel gek, echt het gevoel dat er een nieuwe fase voor de deur staat
pi_71380860
Och Floortje, zo druk dingen aan het verwerken .
pi_71385894
Arme Floortje, wat sneu dat ze last heeft van "enge" dromen en het verwerken van een hondenbeet Dat is ook niet niets natuurlijk.
Koen sliep zondag op maandag ook ook onrustig hoor... zoveel indrukken gehad in artis.
Koen heeft vlekjes.. stipvlekjes op zijn rompje, rug, nek en achter zijn oortjes...
6e ziekte? Maar zulke hoge koorts heeft hij niet gehad want hij is naar mijn weten onder de 39 graden gebleven...
pi_71386029
Arme floortje, zielig hoor die nachtmerries!! Is ook idd schrikken als zo'n hondje ineens hapt.

Koen wat een lief koppie heb je toch. Vervelend he als je er niet echt de vinger op kunt leggen wat er nou aan de hand is.

Wat goed dat Eli dat al aangeeft, begin is er dus

Hier gister iets wat ik echt niet leuk vond ..
Ik ging dr halen bij mijn moeder en normaal als ze me ziet begint ze helemaal te hupsen omdat ze snel naar mij toe wilt. Gister gaf ze totaal geen reactie op mij. En toen ik dr van mn moeder overpakte bleef ze me totaal negeren en keek me vooral niet aan.
En ze begon zelfs op een gegeven moment te wurmen omdat ze op dr grond of liever terug naar oma wou
Ik snap er niks van en ik kon echt wel janken...mijn moeder deed er een beetje lacherig over, maar ik vond het echt niet leuk
pi_71386111
Ow Blabla, dat is ook echt niet leuk.
pi_71386463
Bla dat is niet leuk
pi_71386787
nee, dan ga ik me direct vanalles in mijn hoofd halen dat het mijn eigen schuld is en dat het komt omdat ik 4 dagen werk en ik zie al helemaal toekomstbeelden van Dana die oma liever ziet als mama

Slaat natuurlijk allemaal nergens op, maar het maakte wel indruk zeg maar...
pi_71386859
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
nee, dan ga ik me direct vanalles in mijn hoofd halen dat het mijn eigen schuld is en dat het komt omdat ik 4 dagen werk en ik zie al helemaal toekomstbeelden van Dana die oma liever ziet als mama

Slaat natuurlijk allemaal nergens op, maar het maakte wel indruk zeg maar...
Het slaat idd allemaal nergens op!
Als je minder kon werken had je het toch gedaan?
Ik heb ook een tijd fulltime moeten werken, en ja Sander wilde ook wel eens niet mee naar huis, hoe naar ook, maar ze houden toch wel van je hoor. ONVOORWAARDELIJK
Goed onthouden
pi_71387428
dankje
ben in elk geval blij dat vandaag mijn vrije dag is en dat als ze straks wakker is we lekker leuke dingen kunnen gaan doen samen
pi_71393260
Bla, maak er maar een gezellig dagje van!!

LL, misschien inderdaad wel de 6e ziekte.. Je hebt hem ook paracetamol gegeven toch? Dus misschien dat dat de ergste koorts wat geremd heeft.. Dan zou het nu wel snel over moeten zijn.

Vanochtend gezellig naar de IKEA geweest. Even Menicole en kleine leander ontmoet. Een heerlijk vers baby'tje!
En Chris zat er maar verlegen bij. Hij wilde niet eens meer eten of drinken. En toen we verder gingen wel weer.. Ons verlegen guppie
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:59:24 #217
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71394540
bla, dat is wel vervelend idd! Maar wellicht was het voor een enkele keer. jij bent toch dr mama, en dat weet dana heus wel lekker ff uitproberen of ze ook ff zonder mama kon

LL, voor ziekeig koen

DF, wat je zegt over die houding, dat zie ik ook wel bij eli. dan loopt hij zo rond tussen die babies en dan is het in vergelijking bijna een vlwassen ekrel die daar rondloopt zo bizar!
nog eventjes en het zijn alweer echte peuters
pi_71395185
Hier kroop Chris vanochtend ook de trap op, met zijn benen om en om, zoals wij dat ook doen. Ipv rechts omhoog, link ernaast, rechts omhoog links ernaast.
En toen hij vanochtend viel, sprong hij in kikkersprong weer tot staan, ipv via kruipmodus..
Stiekemerds, dat ze zo opeens groot worden..

En nu heerlijk slapend in zijn bedje
pi_71401485
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:37 schreef DaviniaHR het volgende:
mrien, fijn dat de chiropractor wat heeft kunnen helpen. weet hij ook waardoor de spanning komt?
Nee eigenlijk niet. Normaal heb ik ook een andere chiropractor dan vandaag, maar zij was op vakantie en had van de week toen we eigenlijk een afspraak hadden, een ongelukje gehad.
Lotte is al sinds ze 4/5 weken is onder behandeling daar, nu moeten we elke 2 maanden ongeveer terugkomen ter controle. Vaak merk ik na 6/7 weken dat ze er wel weer aan toe is. Het kan makkelijk verschuiven omdat kleine kindjes nog heel beweeglijk zijn qua groei en botten begreep ik.
Slapen gaat opeens een stuk beter, in ieder geval gaat ze nu zonder huilen slapen

Nu nog een oplossing vinden waarom ze 's nachts wakker wordt en dan gewoon wakker is en pas na 3 kwartier weer gaat slapen

Wat sneu zeg Bla Zou het daar ook wel heel moeilijk mee hebben denk ik!

Chris
pi_71408710
Mrien, fijn dat de chiropractor goed helpt. Weer 6/7 weken lekker slapen
Dat 's nachts wakker worden herken in niet, dus ook geen oplossing helaas. Wat heb je al geprobeerd? Al eens gewoon niks gedaan, dus niet erheen, of hoogstens 1 aai over de bol?

Als er toevallig een modje voorbij loopt: Ethan is alweer een peutertje geworden
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:53:59 #221
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_71454071
Hier wordt er tegenwoordig KAK! geroepen voordat het in de luier zit. En als je tegen haar zegt, moet je kakken, dan gaat ze heel hard persen . Ik denk dat het dus tijd is om een potje aan te schaffen, al zou ze er alleen maar op poepen. Hoe kan ik het nou het handigst aanpakken? Snapt ze dan vanzelf dat ze ook op het potje moet plassen, of moet je daar nog weer speciale trucs voor uithalen?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:11:40 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_71454632
Was de wond van vorige week goed dichtgegaan, vanochtend vond Ruben het tijd om de tafel innig te knuffelen. Kortom: grotere gapende wond dan de vorige keer en dit keer wel crisis bij de huisarts. We moesten hem met 4 personen in bedwang houden om te lijmen, hechtpleisters te plakken en vervolgens de boel zo in te pakken dat hij niet alles eraf haalde

Mijn jochie maakt de laatste tijd zoveel brokken. Is dat vanwege het groeien of moet ik me zorgen maken (Dat doe ik toch wel )?

Kim, je zou als ze op het potje zit de kraan aan kunnen doen, dit kan echt al wel helpen Na verloop van tijd zal ze de kraan niet meer nodig hebben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71454808
Ik zet Jen op het potje als ik ook op het toilet zit..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:20:32 #224
35189 Troel
scherp en bot
pi_71454911
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik zet Jen op het potje als ik ook op het toilet zit..

Dat ook inderdaad Net zoals mama met een boekje. Dat vindt Ruben het leukst
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71456066
He get, ruben.. Wat een gedoe.. Tafels zijn ook niet om te knuffelen, mama's wel!
Maar ik denk dat het ook gewoon een beetje bij de leeftijd hoort. Chris heeft altijd wel blauwe plekken op zijn knieen/onderbenen. Hij struikelt ook nog wel eens tijdens het lopen. Hier de mazzel dat hij (afkloppen) niks scherps raakt, maar volgens mij is het niet heel gek. De motoriek is ook nog niet helemaal 100%, terwijl ze wel graag grote kindjes dingen willen..
(of maak je je zorgen dat hij niet goed ziet?)

Hoe gaat het nu met Koen, zijn de vlekken al weg.

Over potjes kan ik niet meepraten. Niks lijkt hier nog op zindelijkheid te wijzen. En potje proberen we wel, maar dat is na 10 seconden ook wel over..

Ik werd vanochtend gebeld door het CB, of ik morgen met Chris op controle kan komen, ze waren gaatjes in de agenda aan het vullen.. Dus morgen weer een check-up.
pi_71457029
Ach Ruben, doe je een beetje voorzichtig .
Troel, is het niet een combinatie van groeien en even de coordinatie over je ledematen en hoe lang je bent enzo, kwijt zijn...

Hier is het potje maar heel soms interessant, ze gaat er alleen op als ze het zelf wil.

Mirte sliep gisteren "al" om half 9. Hopelijk is dit meer dan een eenmalige actie.
pi_71460616
Half 9 is dan wel weer een redelijk tijd Nijna, hopelijk blijft het zo!

Had je nog iets anders aangepakt?
pi_71460681
Hoe goed zijn jullie kindjes in puzzelen? Is het normaal dat een kind van 1,5 een puzzel kan maken?
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:32:49 #229
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71462266
eli was niet zo'n puzzelaar, maar er zijn een heleboel puzzels vanaf 1,5, dus er zullen vast meer kinders zijn die al vroeg beginnen met puzzelen

troel, ruben is gewoon een brokkenpiloot. blijft net zo lang proberen tot hij en goed ltteken op zn kin heeft als een echte man

nijna, ik moest gister nog aan je denken. eli is er niet een keer uitgekomen! nadat ik hem pas om 9 uur zijn bed in gebonjourd had ook een tactiek
pi_71462814
Deepfreeze, we hadden al een paar dagen de indruk dat we juist door te gaan kijken Mirte weer wakkerder maakten en hebben besloten er maar weer wat meer tijd tussen te laten zitten en dan heel voorzichtig te spieken en als ze nog ligt en het niet ziet snel weer weg te gaan... Gister heeft ze me wel gezien om 8 uur, toen had ze een verzameling boekjes in bed en heb ik de boekjes enzo uit bed gehaald en muziek aangezet en ben weggegaan. Om half 9 was ze dus onder zeil...

Ticootje, wat voor puzzel? Mirte legt sinds kort wel van die houten figuurpuzzels in elkaar. Ze had er nooit interesse in en ineens ging ze zitten en ze kon het... Iets anders hebben we niet in huis en dus ook nog niet geprobeerd.
Tja, als ze het kan dan kan ze het, toch? Dan zou ik me niet zo druk maken over wat normaal is of niet...

Davinia, dat kan natuurlijk ook nog, om 9 uur naar bed. Maar ze is vaak om 6 uur al zo aan de lat dat ik het dan echt zou moeten rekken als we gegeten hebben en dat ga ik niet doen .
pi_71463420
Ticootje, houten inleg puzzels gaan hier al een poosje goed. Maar echt met losse kartonnen stukjes begint nu te komen. Als je die bedoelt is ze niet laat nee, maar elk kind heeft zijn eigen ding waar hij/zij in voor/achter loopt..
Chris heeft er ook niet echt geduld voor trouwens. Die puzzelt liever treinbanen aan elkaar.

En hij begint domino ook door te krijgen. Dus 2 dezelfde (nijntje) plaatjes tegen elkaar aan leggen. En Lottino gaat heel goed, een soort bingo, maar ook met plaatjes. Natuurlijk doen we dat niet echt in spelvorm. Maar gewoon samen proberen.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:34:08 #232
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71464205
Nijna, dat is dan idd anders
eli heeft eerst ademloos nick en simon gekeken gestaard (zelf opgezet, en ik was rustig harry snotter aan het lezen, dus prima, toen er om negen uur prompt naar boven gegaan diende te worden. nou, geen discussie, dan, toch?

maar als mirte wel moe is, maar gaat spoken is het anders idd

en de zoektocht naar leuke kinderbedden gaat door...
pi_71466934
Ik vond het gewoon zo knap. Het is zo'n houten puzzel. Ze draait de stukjes, ze weet welke waar moet. Ik ben gewoon verbaasd.
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:21:06 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71467143
Ik zat de eerste keer dat Sasha dat deed ook heel verbaasd te kijken Tico. Wij hebben ze (nog) niet thuis, dus ik gok dat hij het op het kdv leert ofzo, maar mijn moeder heeft er wel eentje en ik zat echt even te kijken.
Knap hoor, van Jen!

Ik moet dus wel zelf nog steeds een keer op zoek naar die dingen.
Mss morgen even naar de kringloopwinkel.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 30-07-2009 19:28:20 ]
pi_71467300
Be, ik denk dat ze je steeds blijven verbazen hoor. En wij maar trots zijn!
pi_71469701
Tico, grappig he dat ze dat dan ineens in de gaten hebben. Zal vast ook zijn waar hun interesse op dat moment naar uitgaat. Ik vraag me wel eens af of ze nou gewoon onthouden waar wat in die puzzels hoort te liggen of dat ze ook echt al naar de vorm kijken...

Kwam net bij Mirte op haar kamer, staat ze op haar kast... Zo'n trapgevalletje van Ikea... Op het middelste plateau... Ze wilde denk ik zelf de muziek aan doen... Tweede keer dat ik ging kijken zat ze er weer... Heb nu de stereo lager gezet, hoeft ze er niet om te klimmen... Ik weet het anders ook niet, zag haar er al afvallen, gat in hoofd en andere nare dingen waar we niet op zitten te wachten. Af en toe weet ik het niet meer hoor. We kunnen toch moeilijk haar hele kamer leeg maken... Misschien maar eens kijken of ze overdag meer kan klauteren? Of nog andere ideeen?
pi_71488159
Nijna, Hier is de kamer ook redelijk leeg. een kast en een commode, met voornamelijk kleding/beddegoed op de onderste planken. Ook niet echt klimbaar. Er kan dus niet zo heel veel gebeuren. Maar het is ook maar een klein kamertje, dus veel meer past er ook niet in.
Zorgen dat ze goed moe naar bed gaan? Dus voor het slapen nog even een stukje wandelen, ofzo?

Hier weer een OK-stempel van het CB. En Chris lijkt eindelijk in verhouding qua gewicht-lengte. In een half jaar dik 4 cm en "maar" 6 ons gegroeid. Nu 13,8 kg en 89,5 cm.. Verder ook alles goed, alleen wilde Chris niet helemaal meewerken, hij luisterde gewoon niet zo naar de arts. Maar gelukkig goed blokjes gestapeld (wel voornamelijk met links), een bal gepakt (en dus goed gebukt). Alleen het praten ligt hij achter. Maar niet zoveel dat we ons zorgen moeten maken. Hij begon ook laat, dus dan kan hij nu niet opeens bijlopen..
Over een jaartje maar weer, al mogen we nog eerder terugkomen als we ons zorgen maken over zijn verlegenheid. (ons kat-uit-de-boom-kijk-kind )
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:05:21 #238
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71492818
jamaar, jamaar, DF! We liepen zo mooi gelijk op! Nu wordt eli zwaarder dan chris! das niet gezellig

wel fijn dat jullie weer goedgekeurd zijn

nijna, ik weet niet precies wat je bedoelt, maar kunnen er deurtjes voor? en dan met de dingen waar je de deur aan openmaakt naar binnen?
zo zijn onze boekenkasten iig beveiligd...
pi_71498243
Hihi, misschien trekt Eli zijn groeilijntje ook wel bij.. Is hij ook lang, of vooral zwaar?
pi_71499690
Het is net een trapje Davinia (uit de trofast-serie van Ikea). Dus deurtjes ervoor helpt niet. Maar nu met de stereo lager is ze er nog neit weer opgeklommen...

DF, het CB raadde wandelen voor het slapen gaan juist af omdat ze dan weer zoveel indrukken opdoen dat ze die ook nog moeten verwerken. Ze is echt moe als ze naar bed gaat, maar die luiken gaan toch niet zo snel dicht blijkbaar .
Chris weer goedgekeurd .
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:01:11 #241
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71500438
Mijn meisje ging kruipend op vakantie en kwam rennend terug En stout! Ohhhh zo stout!
Ze klimt zelf op tafel om snoepjes te pakken en als ze dan hoort dat je er aan komt, rent ze snel naar de prullenbak om alle sporen te wissen En vanmiddag had ze de videocamera te pakken, zat madam gezellig zelf filmpjes op te nemen En ze zet steeds zelf de tv aan, en gaat dan met de ab onderuitgezakt op de bank tv kijken
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_71502181
Chris goedgekeurd, fijn

En minitaartje wat klink je lekker ondeugend

Mirte aan het klimmen geslagen, oe dat lijkt me wel eng hoor.

Toen we Dana vanavond in bed hadden gelegd begon ze na een minuut of 5 heel haard te huilen, naja was meer krijsen dan huilen . Toen ik dr uit bed tilde was ze echt helemaal aan t trappelen van de pijn. Ik heb een uurtje ofzo met dr op de bank gezeten om dr steeds te sussen en dr ook paracetamol gegeven..Dr luier verschoond, diaree en hele rode billetje. Zo zielig, ik ben bang dat t van de sinaasappelsap kwam aangezien ze dat vandaag en gister voor t eerst heeft gehad en dat volgens mij nogal op de darmpjes kan werken. Nu ligt ze wel lekker te slapen nadat we even met zn 3tjes op dr kamertje hebben gespeeld en ze allemaal dingen aanwees die wij moesten benoemen en wat ze dan probeerde na te zeggen

voorlopig maar geen sinaasappelsap meer
pi_71502577
oeh, minitaartje is ook op dreef!!

Arme Dana, Zo'n lekker sapje, en dan buikpijn.. Dan over een half jaartje nog maar eens proberen..
pi_71508380
Minitaartje in de bocht, dat zappen op de bank, hihi.

Bla, dat kan best die sinaasappelsap zijn, ik kon er als kind ook slecht tegen, diarree. Bij Mirte heb ik het nog niet echt geprobeerd. Is het vannacht verder wel goed gegaan?!
pi_71510727
Vanacht heeft ze wel goed geslapen, maar toen mijn vriend dr vanmorgen wakker maakte had ze weer gepoept en huilde ze heel erg toen ie dr aan t verschonen was ivm pijnlijke billetjes..zielig hoor. Maar flink met bephanten smeren vandaag...dat werkt hier normaal super
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:02:10 #246
14746 k_i_m
pi_71516400
Komt er niet toevallig een kies door Bla? .
In my life
Why do I smile
pi_71519514
hm ja dat zou ook nog kunnen aangezien ze bij tandje idd ook zo'n luier uitslag heeft, maar dan wel in mindere mate hoor...zo erg als het nu is heb ik nog nooit gezien...t bloedde vanmiddag zelfs een beetje , maar ze heeft vandaag nergens last van en is zelfs extreem vrolijk.
Ze kruipt nu lekker zonder luier rond, hopen dat het zo wat sneller heelt...
pi_71525989
Ocharme de billekes van Dana... zo sneu. zo erg heeft Koen het nog niet gehad. Sander wel dus ik weet hoe pijnlijk het is. En met blote billen rondlopen is zo
pi_71530938
Zag er idd wel erg schattig uit
Ziet er vandaag al een stuk beter uit gelukkig!
pi_71531106
oh wat fijn voor dana
pi_71531599
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 08:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Zag er idd wel erg schattig uit
Ziet er vandaag al een stuk beter uit gelukkig!
Dat is fijn voor Dana... hopelijk blijft verder billenleed gespaard
  zondag 2 augustus 2009 @ 14:08:13 #252
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71536523
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Hihi, misschien trekt Eli zijn groeilijntje ook wel bij.. Is hij ook lang, of vooral zwaar?
Hij zit qua gewicht op de +1 lijn, dus dat zou nu idd iets minder dan 15kg moeten zijn (gister in zn nixie op de weegschaal gezet en die komt idd net onder de 15kg uit) en qua lengte tussen de 0 en +1 en ik denk dat hij wel de 90cm haalt inmiddels. hij kan nu languit op de trap liggen en dan dekt hij van kop tot teen (onderkant voet) de hele tree. volgens mij is een standaard trap zo'n 90cm, dus dat kan dan wel kloppen

voor dana, arme meid!
pi_71537780
Eli heeft dus zo'n beetje dezelfde verhouding als Chris dus had. Maar gewoon een lekker joch dus!!

En fijn dat het beter gaat met Dana!
pi_71592216
Wat is het hier lekker rustig

Alles goed met de dreumesjes? Kleintjes die druk stapjes zetten, en grote die hun ouders tot waanzin drijven met hun prepeuterpubberteitfase??

Hier alles goed in ieder geval. Chris lijkt zijn honger weer gevonden te hebben. Nu al 2 dagen achterelkaar zijn boterham bij het ontbijt EN de lunch op, terwijl hij weken langs 1 boterham per dag at (halve bij ontbijt, halve bij lunch!)
En verder is hij lekker vrolijk, maar wordt heel boos als we niet "auto, boem, rijen" willen doen.. Papa en mama kunnen toch niet de hele dag Mario-karten

Nog 6 daagjes.. Dan hebben we een echte peuter
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 14:08:12 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_71593153
Ruben is uit logeren, dus vandaar weinig nieuws
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71593443
Fijn dat Chris weer beter eet
En alweer bijna een echte peuter..de taart al besteld en de slingers en kadootjes al klaar liggen?
pi_71593674
Taart bakken gaat manlief waarschijnlijk doen..
Het kadootje, daar ligt hij nu in te slapen, maar er liggen nog wel een paar kleine kadootjes klaar natuurlijk.
En dan een lekker druk weekend, zaterdag schoonfamilie+wat extra mensen, zondag mijn familie + wat vrienden enzo, en maandag gezellig naar de apenheul op zijn echte verjaardag..
Eens kijken of Chris dat een beetje gaat overleven
pi_71594265
Klinkt als een gezellig drukkle verjaardag
En apenheul is natuurlijk helemaal leuk!
En een papa die taarten bakt geef mij er ook zo een
pi_71595451
Mirte doet t goed als grote zus .
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:42:21 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71596011
Nog 6 dagen, maar? Dat gaat snel!
Fijn dat Chris weer beter eet!

Nijna, wat fijn! Hoe hebben jullie mirte eigenljk voorbereid op de komst van de baby?

Eli heeft een nieuw spelletje gevonden Als je uit de auto gaat, ga je niet richtingd eur, maar op de stoel ernaast zitten. als mama dan omloopt om de andere deur open te doen, dan klim je weer snel in je autostoel... net zo lang tot je straf krijgt Vanochtend had ik geen zin in het gevecht en heb meneer dus onceremonieel uit de auto getrokken. hij keek er een beetje beteuterd bij, maar mss blijft het zo hangen..
en anders morgen weer straf geven...

leuk, zo'n klimgeit
pi_71596497
Wat een druk weekendje DF maar de Apenheul is zo leuk Hopelijk is het weer een beetje mooi (of iig droog)

Klimgeiten zijn heel nie leuk, want dan vallen ze ook zo hard... en dus gingen Koen en ik samen huilen, hij met zijn mooie bult en ik omdat ik net te laat was en van de schrik.
pi_71596607
aahw Koen

Klimgeiten zijn idd niet leuk...ik heb ook al een aantal keer het hart in mijn keel gehad omdat ik dr nog maar net kon grijpen. Ze zijn zo snel
pi_71597668
Davinia, Mirte is een aantal keer meegeweest naar de verloskundige en we hebben boekjes gelezen met haar (kleine pluis o.a.). En vertellen dat er een baby in mijn buik zat en dat dat haar zusje zou zijn en dat ze Iris zou gaan heten.
Ik had ergens gelezen dat je niet teveel moet benadrukken dat zij nu "groot" is, want ze is natuurlijk ook gewoon nog klein. Dus we hebben het wel over grote zus, maar we benadrukken niet dat zij nu zo "groot" is. Wel dat ze het goed doet en ik probeer heel bewust ook even lekker met haar te knuffelen steeds, voor zover ze dat wil...
pi_71604618
Nijna, Mirte en papa, gefeliciteerd met Iris!!
Fijn dat het met Mirte ook goed gaat!

Davinia, leuk dat soort spelletjes.. En hoe krijg je ze dan aan het verstand dat het geen leuk spelletje is, als het telang duurt

En klimgeiten zijn lief!! Maar valgeiten een stuk minder. Arme Koen!
pi_71615742
Ik heb feestluiers!!! 4 hoektanden in 1x...

pfff.
pi_71615817
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb feestluiers!!! 4 hoektanden in 1x...

pfff.

Heeft ze er zelf nog last van? Billen nog heel? Hangerig/jengelig?
pi_71615955
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:34 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Heeft ze er zelf nog last van? Billen nog heel? Hangerig/jengelig?
Nou ze is wat meer hangerig en slaapt ok weer tussenin. Ze gooit haar speen er ook steeds uit, ik denk dat die een beetje pijn doet.

Jen heeft katoenen luiers, en alleen op het kdv nog maar wegwerp. Dat scheelt echt enorm in rode billen! Die heeft ze dus niet.
pi_71616364
Oeh, 4 in een keer is ook niet zo aardig! Hopelijk zijn ze snel door..
Wel fijn dat ze geen last heeft van haar billen trouwens.
pi_71616414
Die eerste kiezen kwamen ook met zn 4en tegelijk...

1 is nu helemaal door, de andere onder staat nu echt op springen.. Die boven zijn flinke bobbels.
pi_71617573
4 tegelijk...arme Jen
pi_71619512
Tico wat sneu voor Jen. Hopelijk zijn ze snel door!

Mirte is haar woordenschat aan het uitbreiden... . Tja als je alsmaar kadootjes krijgt dan ga je het woord "dootje" natuurlijk wel zeggen. En ineens kan ze ook "open" (ook erg handig natuurlijk als er wat uitgepakt moet worden). En "meisje" kwam ze net mee aanzetten.
Vanmorgen had ik het met de kraamverzorgster over "een hele kleine baby", dat werd ook even nagepraat alsof het niks is...
Grappig hoor dit.
pi_71619563
Ja ik versta Jen ook steeds meer. Leuk is dat!
pi_71625286
ZO ik baal!!!

Ik heb van de week een schoolgids gekregen, maar de school die we hadden uitgekozen neemt nu al geen kindjes meer aan die voor oktober 2008 zijn geboren.

Echt had ik Jen moeten aanmelden toen ze nog geen eens 1 was? Of had ik moeten bellen dat we van plan waren zwanger te worden? Waar gaat het over?!?!
pi_71625599
Jemig Tico... . Ik ga na de zomervakantie hier maar eens rondbellen, geen idee van wachtlijsten ofzo...
pi_71625611
Woh ticootje, dat is wel balen..
Je had een vrije school op het oog toch?

Ik zal na de vakantie ook maar eens bellen met de buurtschool. Heb verder nog geen papier ofzo gezien..
pi_71625951
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Woh ticootje, dat is wel balen..
Je had een vrije school op het oog toch?

Ik zal na de vakantie ook maar eens bellen met de buurtschool. Heb verder nog geen papier ofzo gezien..
nee geen vrijeschool...
pi_71625997
oh, hmm, wie was dat dan..
Of had je wel iets anders dan standaard openbaar/christelijk onderwijs op het oog? En gewoon het verkeerde schooltype erbij in mijn hoofd..
pi_71635410
Nou ik wist wel dat het type onderwijs in trek is, maar kom op jen is 1,5. Dit slaat nergens op.
Ik wil haar op montessori hebben.
pi_71643673
Ik vind het ook een beetje raar Tico, hebben ze geen wachtlijst?
pi_71646252
Nou lekker is dat Tico
Wel raar hoor dat je er dan al zo vroeg bij moet zijn...is toch belachelijk
  donderdag 6 augustus 2009 @ 11:24:37 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_71646557
En dat is dus de reden waarom ik al tijdens de zwangerschap ben gaan informeren over eventuele wachtlijsten.

(maar sowieso vind ik het raar dat er zo'n lange wachtlijst is, alsof je binnen een jaar al aan een kind kan zien of montessori het juiste onderwijs is)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71647949
nou ik heb dus ook na het lezen van tico's verhaal gister maar een mailtje gestuurd aan de school van onze keuze met de vraag of er wachtlijsten zijn en hoelang vantevoren het verstandig is om je in te schrijven

tja beter zo vroeg dat ze je voor gek verklaren dan "te" laat en dan je eerste keus aan je neus voorbij zien gaan
  donderdag 6 augustus 2009 @ 12:21:37 #283
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_71648147
Same here, ik ben er nu ook over aan het nadenken. Het Deepfreeze al gemaild met wat mij de beste schoolkeuze lijkt om eens op kennismaking te gaan.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_71650537
Ah tico, montessori.. Was ik niet helemaal gek, alleen het verkeerde naampje..
pi_71657778
Ik zie mijn dame ineens zo lopen ik wist al wel dat ze het kan.. maar ze durft niet echt.
Schijnbaar durft ze het in de box wel, ze stapte echt rond van de ene naar de andere kant.
pi_71658283
Mams, Goed zeg! Nog even en ze maakt je huis onveilig
pi_71661964
hoihoi allemaal. ik ben helemaal sentimenteel, dus foto's

seleentjes allereerste foto:

seleentje nu:

karretje uitpakken:

en het karretje:

het ding kan helemaal verbouwd worden nog tot autootje, dus die kan nog wel even mee
seleentje heeft dus oa ook een karretje gekregen voor haar eerste verjaardag

meer foto's zo wel in het fototopic
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71662721
Selene, ook alweer een heel jaar!!
Gefeliciteerd meid!

Laten we er 4 gezellige dagen van maken
pi_71663022
Selene gefeliciteerd!!!
Die babyfoto

MamsX je dochter aan de wandel wat goed!!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:06:42 #290
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71666510
hoi selene, gefeliciteerd!

ik ga over twee weekje eli alvast inschrijven op school
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:43:36 #291
14746 k_i_m
pi_71667815
Gefeliciteerd simmu!
In my life
Why do I smile
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:58:12 #292
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71668461
Simmu gefeliciteerd
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:48:13 #293
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_71673935
Goedemorgen allemaal, wij zijn ook weer in het dreumestopic aangekomen met Eva. Die is gisteren een jaar geworden en is echt heel erg verwend. En verder heeft ze lekker in het badje gedobberd en alles en iedereen met zuslief natgespetterd en toen kwamen er nog nichtjes (20+) die er met kleding in al in sprongen en daarna nog een tantelief dus toen was het hele feest compleet maar erg gezellig. Nu slaapt ze nog al vanaf gisteravond 20 uur.
pi_71674044
Hoi Eva
Nog gefeliciteerd met je verjaardag
Lekker is dat he, uitslapen
pi_71678736
Eva ook nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
En fijn dat ze al lekker bijslaapt!
pi_71690968
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:48 schreef Mibos2 het volgende:
Goedemorgen allemaal, wij zijn ook weer in het dreumestopic aangekomen met Eva. Die is gisteren een jaar geworden en is echt heel erg verwend. En verder heeft ze lekker in het badje gedobberd en alles en iedereen met zuslief natgespetterd en toen kwamen er nog nichtjes (20+) die er met kleding in al in sprongen en daarna nog een tantelief dus toen was het hele feest compleet maar erg gezellig. Nu slaapt ze nog al vanaf gisteravond 20 uur.
gefeliciteerd!
pi_71691660
Simmu en Mibos, welkom met jullie meiden
pi_71693437
tschuh! selene is de laatste tijd aan het pinballen in haar bedje. eerst over de korte kant, maar nu ook over de lange kant. en het maakt haar dus geen zak uit of ze valt! ze haalt het wel om een paar stappen te rennen, ze haalt het bijna, net niet *KLABATS!*
pi_71703051
Selene, doe je voorzichtig!

Ik vind dit zo'n leuke leeftijd trouwens, ze leert steeds meer woordjes, danst graag, sleept steeds boekjes of speelgoed naar je toe waar ze samen met je mee wilt spelen...zo knap allemaal

Ze weet dat de koe boeh zegt en als ik vraag wat de krokodil doet begint ze te grommen. Ze zegt boek, kaartje, dopje, bumba Kyra (onze hond), slinger en ohohw (compleet met gezichtje )
Zodra we in de auto stappen begint ze te hupsen en moet de radio snel aan zodat mevrouw kan dansen. en als ze met papa boven plaatjes aan t draaien is wilt ze de koptelefoon op en zit ze helemaal te swingen

en ze weet precies wat ze wel en niet wilt, wat soms wel lastig is om dan op de juiste manier te reageren, maar zo tof dat ze gewoon echt een eigen willetje heeft!
owja en ze gromt als iets niet lukt compleet met ontbloot gebit
pi_71703096
Ja he deze leeftijd is zoooo leuk.
X die zegt op een hele leuke manier nee. dan wil je haar nog even een hap ergens van geven en zegt ze Nee mama, nee
En ook X danst heel erg graag. ze is helemaal weg van Michael jackson.
En de vogel doet hier vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
En de poes doet Mauw, slapen is ssssjjjjjt
Plassen is pssssst

En soms uit het niets hoor ik haar zingen en in de handjes klappen en doet ze haar handjes op dr bolletje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')