abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juli 2009 @ 16:39:41 #101
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71153529
Even een snelle voor Lindes tweede verjaardag!

Hopelijk gaat het inmiddels weer wat beter
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71160353
Even , Mirte slaapt al vanaf 20.00u!!!!
Dat is weer eens wat anders dan half 10/10 uur...

Nu moet ik eerst nog zien dat dit geen eenmalige actie is... maar het lijkt erop dat het weer de goede kant op aan het gaan is... Dat zou zoooo fijn zijn .
Fake it till you make it...
pi_71170752
Heeft Mirte lekker geslapen??

Herkenbaar?
Wel honger hebben, maar uit dwarsigheid niet willen eten, maar juist spelen. Mag hij het zelf doen gooit hij zijn vork werk en begint te huilen, geef het bord en het word helemaal een slachtveld. Frustrerend zeg als je niet weet wat je kind wil

Ohja weet iemand hier een goeie anti-lekbeker (tuit) want uit zijn fles drinken doet hij wel maar dan laat hij de rest via de onderkant eruit lopen door te tikken op de tafel/grond/stoel. Difrax is heul niet anti-lek want zelfs daaruit kan hij drinken krijgen.
En er bestaan ook borden die je met een grote zuignap aan de tafel kan znappen. (ik kan tot nu toe niet vinden, dus ik zoek nog ff verder)
Mijn dwarskopje

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2009 09:17:35 ]
pi_71170896
LL, Mirte was tegen 7 uur wakker. Half uurtje eerder dan de afgelopen dagen, maar als ze anderhalf tot 2 uur eerder slaapt dan teken ik daar wel voor voorlopig .
Lastig he, als je niet snapt wat ze willen...
Ik vind de tuit van avent nog wel aardig "anti-lek", maar echt anti-lek ben ik nog niet echt tegengekomen... Misschien eens een rietjesbeker proberen anders? (die van nuby hebben wij, die gaan ook lekken na een tijdje, helaas, maar deden in het begin redelijk anti-lek).
Hebben ze bij prenatal niet van die borden met zuignap? Volgens mij hebben ze daar wel van die matjes die je aan tafel zuignapt met een zuignap erop waar je het bord aan kan plakken, van tommee tippee meen ik...
zie hier
pi_71171067
Handy, ik heb toch flessen van avent over dan haal ik die tuit-stukjes wel (handvaten heb ik nl al)
Ga eens kijken of hij daar uit wil drinken. Rietje wil nog niet echt, hij stopt hem steeds te ver in zijn mond
Thnx voor de link over die matjes.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 10:12:15 #106
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71171931
Hier sliep Jen vannacht weer tussenin... Het wil even helemaal niet....

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_71172610
Die tuit stukjes van Avent gebruiken wij ook. Je hebt 2 versies, zachte (vanaf 6 maanden) en groene harde (vanaf 12 maanden). Ik heb ze allebei in gebruik en wissel ze vaak af.

Lotte is nog niet echt helemaal opgeknapt. Koorts is wel redelijk weg, hangerige nog niet. Eten wil ze ook absoluut niet, drinken (water/sap) wel wat. Gisteren dus maar vaak bij mij laten drinken..
Heb het idee dat er ook wat tanden/kiezen ofzo dwars zitten
Slapen gaat ook niet geweldig, vannacht is ze 2x wakker geweest en was dan ook echt heel zielig
Nu hoor ik d'r ook al weer snikken, terwijl ze net een 20 min sliep..
pi_71173054
wij hbben zo'n placemet (schrijf je dat zo) met een zuignap die het bord op zijn plaats zou houden maar dat werkt dus voor geen meter...laat je daar niet toe verleiden dus;)
pi_71174618
Ohja nog iets... Koen wil niet maar dan ook pertinent NIET in het zwembad..... Of hij nou het water te koud vind of hij vind het te druk, ik heb werkelijk geen idee. En we gaan best wel vaak naar het zwembad en ik vind het zo jammer, want thuis kan hij wel ontzettend met water spelen en spetteren en gek doen...
Zou het te massaal zijn?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2009 11:53:14 ]
pi_71175224
Hier hetzelfde, alleen dan met het zwembad bij mijn moeder in de tuin.
Ze vind water geweldig, zou volgens mij het liefstde hele dag in het water zitten..maar toen we dr meenamen om bij mn moeder te gaan zwemmen gilde ze alles bij elkaar. We dachten zelf dat t te koud was voor dr

Beterschap voor Lotte trouwens nog, zielig als ze zo ziekjes blijven he
pi_71176198
Dat is jammer, als de guppies niet willen zwemmen. Maar ik kan me het ook wel voorstellen. Het water is een stuk kouder dan thuis, er is veel meer water om je heen, soms zelf zoveel dat je niet kunt staan/zitten. En dan ook nog allemaal mensen en een vieze chloorlucht.. Maar welke nou voor Koen de reden is... Dat zou ik ook niet weten..

Wij gebruiken de tuitbeker van de blokker (dacht mepal), maar die zijn ook niet 100% drupvrij. Maar in ieder geval met een fatsoenlijke schroefdop.

Nijna, lekker zeg een langere nacht.. Dan is ze vast overdag ook gezelliger?

Hier een vrolijk jochie.. Gisteravond dachten we dat we het verkeerde kind mee naar huis hadden gekregen Een groot bord eten op, vooral de broccoli. En de rest van de avond rondrennen, stoeien, en druk doen. Terwijl hij de laatste dagen juist wat hangerig was, uberhaupt nooit zo druk, en vooral weinig wilde eten..
En vanochtend lekker naar de markt geweest. Heenreis in de wandelwagen, maar terug lopend. Een stuk van dik een kilometer, met die kleine pootjes..
Dus hij ligt nu heerlijk te slapen
pi_71178963
ze slaapt gewoon nog steeds! al vanaf 10:15 zeker
ze zal het wel nodig hebben denk ik
pi_71180797
Wow Mrien dat is een beste tuk. Nou wel hopen dat ze vannacht nog slaapt. Ik denk dat ik Koen maximaal 3 uur zou laten slapen. Even wakker maken en wat drinken enzo. Maar aan de andere kant Mrien, ze zal het wel nodig hebben.

Ik heb tuiters gehaald voor de avent flessen. 12 maand. Hopelijk pikt ie dat een beetje. Hij zit echt nog in de overgang van fles naar tuit. Uit een beker drinken vind hij niets, zo'n plas die in 1 keer bij je mondje komt
pi_71181804
ze werd rond 14:45 wakker, 4,5 uur geslapen dus. de afgelooen dagen heeft ze echt weinig geslapen dus denk dat ze het idd moest inhalen

dit was ook wel mijn max qua slapen hoor
ze werd wel weer voor het eerst vrolijk wakker (zonder huilen) en probeert inmiddels een broodje
vooruitgang dus
pi_71182511
Kijk dat gaat de goede kant op, en hopelijk ook steeds meer.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2009 15:42:13 ]
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:50:21 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71187439
Balen dat het met het slapen niet wil Ticootje... Hopelijk snel weer verbetering.

Wij zijn al heel lang niet meer met Sasha naar het zwembad geweest. Het komt er gewoon steeds niet van. En nu al helemaal niet meer. Nou ja goed, straks als de baby er ism aar weer. Kijken of mijn moeder op de baby wil passen (of mee wil naar het zwembad) en dan maar weer eens met hem gaan.

Ik heb net kennis gemaakt met de leidsters van Sasha's nieuwe groep, hij was vandaag weer de hele dag gaan wennen.
Het gaat supergoed, hij luistert enorm goed, en ze vinden hem in sommige dingen zelfs beter luisteren/begrijpen dan sommige 2-jarigen in de groep! Mijn kleine mannetje.
Nog anderhalve week, en dan gaat hij over!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:57:27 #117
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71193684
ik sprak 2 moeders op het kdv, ook problemen met slapen. Opeens zonder aanleiding. Het hangt dus in de lucht hier. Nu ligt ze wel gewoon. Ik hoop voor haar dat ze vannacht goed slaapt. Zo sneu als ze veel verdrietjes heeft.
pi_71197231
Hier weer een redelijk succesvolle avond, half 9 sliep ze .

Tico, ik hoop dat ze vannacht lekker slaapt (en jullie ook).
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:32:10 #119
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71197434
Balen dat het slapen niet meer zo wil Tico! Hoop voor je dat het snel over is!

Madam hier doet steeds meer dingetjes lopend. Oversteken van de tafel naar de bank gaat nu gewoon op de voeten ipv kruipend en vanmorgen liep ze ook zo de hele woonkamer in een keer door Zou het dan toch nog wat worden dit jaar?
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 23:18:07 #120
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_71199262
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:15 schreef LovelyLady het volgende:
Ohja weet iemand hier een goeie anti-lekbeker (tuit) want uit zijn fles drinken doet hij wel maar dan laat hij de rest via de onderkant eruit lopen door te tikken op de tafel/grond/stoel. Difrax is heul niet anti-lek want zelfs daaruit kan hij drinken krijgen.
En er bestaan ook borden die je met een grote zuignap aan de tafel kan znappen. (ik kan tot nu toe niet vinden, dus ik zoek nog ff verder)
Mijn dwarskopje
Ik gebruik geen anti-lek beker, maar een tuitbeker. Marlien kan hier goed (zelf) uit drinken. Zodra ze ermee gaat 'spelen' neem ik het van haar over. Wil ze dat niet, dan zet ik de beker buiten haar bereik. Als ze toch wil drinken, krijgt ze de beker weer. Gaat ze weer spelen, dan neem ik het weer over enz. Maar meestal drinkt ze dan gewoon. Ze weet echt wel wat de bedoeling van de beker is.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:52 schreef LovelyLady het volgende:
Ohja nog iets... Koen wil niet maar dan ook pertinent NIET in het zwembad..... Of hij nou het water te koud vind of hij vind het te druk, ik heb werkelijk geen idee. En we gaan best wel vaak naar het zwembad en ik vind het zo jammer, want thuis kan hij wel ontzettend met water spelen en spetteren en gek doen...
Zou het te massaal zijn?
Misschien dat hij het te groot vindt?
Een paar weken geleden had ik een kinderbadje in de tuin staan en we wilden Marlien daar ook even in laten staan. Zodra we haar boven het badje hielden begon ze al te huilen. Vanwege de warmte heb ik een doos met een laagje water in de buurt van het zwembadje gezet, met speelgoed erbij. Ze heeft er heerlijk mee gespeeld en ging even later in de doos zitten. Zo heeft ze toch een poosje in het water gespeeld.
Toen we haar weer in het badje wilden zetten, vond ze dat weer helemaal niets, dus heeft zij alleen in haar eigen privé badje gezeten .

En gebakje , dat gaat de goede kant op!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_71200735
En ze is weer wakker ...
pi_71204457
Wat goed zeg dat Mini taartje zo aan de wandel is

Dana trekt zich nu steeds overal aan op, maar ik ben zo bang dat ze achterover valt (we hebben tegels op de vloer)

Rot he als ze niet goed slapen Nijna?
Hier gaat t slapen sinds een dag of 2 iets beter. En ook het wegbrengen naar het KDV lijkt beter te gaan..dus toch echt een samenhang van..
pi_71204654
Ze is uiteindelijk wel in slaap gevallen, maar daar gingen wel heel wat piepjes en huiltjes aan vooraf.
Ik was eigenlijk blij dat ze weer eerder op de avond in slaap viel, maar als ze dan dit gaat doen weet ik eigenlijk niet wat ik liever heb...
Maar goed, wie weet was het gewoon eenmalig en had ze last van het weerlichten in de verte...
pi_71204736
Isa, gefeliciteerd met je verjaardag!!
nog maar 1-tje voor ons. En dan is Chris de oudste dreumes.. waaaaaaahh

Nog kindjes last gehad van het onweer?
pi_71204769
Hier geen onweer gehad dus hebben we allemaal lekker geslapen

Minitaartje aan de wandel

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2009 08:43:12 ]
pi_71204891
Hier geen last van de onweer gehad. Het knalde echt flink, vooral gisteravond...maar ze had er totaal geen aandacht voor
pi_71205270
Hier heeft het alleen geflitst verder niet, gelukkig. Want ik hou er zelf absoluut niet van. Hopelijk heeft Mirte wat dat betreft wat meer van papa, die vind het interessant onweer...
  woensdag 22 juli 2009 @ 09:42:29 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71205790
Vannacht ging het prima!!!
Alleen vanmorgen weer met wegbrengen zoveel verdrietjes Ik haat het als ik haar armpjes die strak om me heen geslagen zijn moet lospeuteren en haar schoppend moet overdragen... IK HAAT HET.
pi_71206288
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 09:42 schreef Ticootje het volgende:
Vannacht ging het prima!!!
Alleen vanmorgen weer met wegbrengen zoveel verdrietjes Ik haat het als ik haar armpjes die strak om me heen geslagen zijn moet lospeuteren en haar schoppend moet overdragen... IK HAAT HET.
pi_71206601
Tico Dat is zo naar!

Manlief belde me ook al vanochtend. Chris achtergelaten op het KDV. Niet huilend, maar apatisch.. Dat vind ik ook zo naar. Als hij huilt, dan vecht hij tenminste nog. Maar als ze apatisch worden, lijkt het alsof ze het opgeven ofzo.. Meestal trekt dat wel bij als ze eenmaal een beetje het dagritme ingaan. Maar toch zou ik liever zien dat hij vrolijk achterblijft.. Of desnoods na een minuutje brullen gewoon gaat spelen.
pi_71206931
Blijft toch 1 van de vreselijkste dingen als ouder zijn vind ik , je kind achterlaten als het niet wil.
(en de ander is als ze pijn hebben of ziek zijn)
  woensdag 22 juli 2009 @ 10:49:24 #132
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71207477
Ohh Tico bah!

Ik heb m`n gebakje zojuist zonder speen op bed gelegd. Handige timing zo net voor de vakantie maar ik was dat hele ding zo zat!
Ze geeft nu af en toe een gil, en verder niets. Valt me eigenlijk nog mee!
pi_71207744
Je kind apatisch afzetten lijkt me idd ook heel naar.
ticootje

De speen afleren...dat word hier ook nog wat
Ik heb altijd geroepen dat ze de speen alleen in bed krijgt of als ze ziekjes is ofzo...maargoed vriendlief is daar veel makkelijker in waardoor ze nu dat ding overal mee naar toe sleept. En als ze de speen niet snel genoeg vind is het gillen

Dus... ik ga het nu toch maar langzaam af proberen te bouwen tot echt alleen in bed. en dan voor ze 2 is wil ik het ding helemaal weghebben
  woensdag 22 juli 2009 @ 11:26:26 #134
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71208462
Ze slaapt cool
Fup krijgt ze hier sowieso alleen in bed, dus wat dat betreft is dat wel het makkelijkst qua afwennen.
Succes met afwennen bla!
pi_71208539
Taartje, hopelijk gaat het met jouw gebakje net zo makkelijk als bij ons guppie.. Die sliep na 1 dag prima zonder speen. Maar hij had hem ook alleen voor de slaap.
  woensdag 22 juli 2009 @ 11:50:21 #136
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71209281
Nou ze heeft wel een uur korter geslapen dan normaal maargoed..vanavond weer in bed mikken zonder fup en kijken wat er gebeurd
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:00:28 #137
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71209681
Spenen hangen hier aan bed. Dus als ze dan toch even wilt sabbelen dan moet ze naast haar bed gaan staan.
pi_71211035
Tico, dat is naar als je ze zo los moet pellen van jezelf .

DF, dat apatische is ook niet echt wat...

Klein gebakje, zet hem op zonder speen
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:48:37 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71211204
Ticootje, gezien de paar weekjes die Jennifer jonger is dan Sasha doet het mij denken aan dat sprongetje waar hij ook last van had een tijdje terug. Idd met slapen en wegbrengen op het kdv enzo.
Gelukkig is dat nu weer over, behalve dan dat inslapen gisterenavond lastig was.
En toen hij nog een keertje wakker werd van een klussende papa was het helemaal gedaan. Toen hebben we samen op het grote bed gelegen tot hij sliep. Zo heeeeel af en toe mag het, en idd, hij was zo verdrietig gisteren, dan kan ik het ook niet laten hoor.
  woensdag 22 juli 2009 @ 14:47:12 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71215274
ik ben gewoon toe aan vakantie. Lekker 3 weken de tijd voor het gezin. Niets moeten. Jen lekker de hele dag bij me. Heerlijk. Misschien is het sprongetje wel over als we terug komen.
pi_71239866
Koen huilt de laatste 2 dagen weer erg veel. Alles wat niet lukt eindigt op een kleine driftbui, en als iets wel lukt mag het weer niet van mama. Ik voel me soms zo gemeen.
pi_71240175
aahw LL
pi_71240364
LL .

Wij hadden gisteravond weer een meisje wat niet van plan was om op kinderbedtijd te gaan slapen . Hopelijk was het een eenmalige actie weer even...
pi_71246806
LL, naar zeg.. Hopelijk trekt de bui snel weer over!

Nijna, slaapt ze overdag nog veel dan? Of heeft ze gewoon weinig slaap nodig?
Chris gaat ook steeds later. Zo rond half 9 erin, maar dan babbelt hij soms nog rond half 10. En 's ochtends komt hij er niet later om..
pi_71249245
DF, gister heeft ze toevallig een lange slaap gemaakt overdag van meer dan 3 uur (het CB raadde aan om haar na 2 uur wakker te maken, maar het was wel even lekker om even tijd voor mezelf te hebben en ze lag zo lekker en... en... en...). Nu was ze na anderhalf uur alweer wakker (ze is er net uit) en hangt nu alweer met duim in haar mond op haar stoel...
Ik heb het idee dat ze de slaap heel hard nodig heeft, ze is mopperig overdag, hangerig, weinig energie.
Ik vind het niet erg als ze nog even ligt te kletsen in bed, maar dat moeten geen uren worden...
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:01:49 #146
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_71249693

Stond ze me daar met zo'n heel eigenwijs bekkie aan te kijken toen ik haar uit bed haalde... "jij dacht dat ik sliep he mama? Kijk eens wat ik heb gemaakt"...

Ik stond echt met mn bek vol tanden... Ben zelfs vergeten haar op haar kop te geven...
Heb haar ondertussen natuurlijk wel héél duidelijk uitgelegd dat dát toch niet helemaal de bedoeling is... Net als tekenen op de muur...
( vorige week in de woonkamer op mn muurschildering, daar zegt ze nu nog steeds zelf tegen "teke nee" dus ergens snapt ze t wel ).

Jullie snappen wel dat ik haar achter de nieuwe laag behang plak!!
pi_71249973
Oh, de kleine kunstenares

Nijna, Chris slaapt overdag ook standaard 2,5 uur. Op het KDV maar 1,5. Maar beide keren red hij half 9 zonder weinig gedoe. Maar hij heeft er overdag maar een klein beetje last van..
Hopelijk haalt Mirte wel snel haar slaap in!
pi_71250554
Mirte zit nu naast me hier aan tafel het fenomeen klei te ontdekken. Ik moet haar alleen af en toe even helpen onthouden dat het niet in de mond moet...
En ondertussen drupt er een snottebel over haar bovenlip...
pi_71250615
Ik ben zo blij dat wij de muren geverfd hebben

het KDV belde net. Dana heeft alweer koorts en zat wat stilletjes in een hoekje...mijn arme poppetje. Ik denk tandjes aangezien ze ook luieruitslag had wat ze normaal zelden heeft en ik mocht dr tandjes gister niet poetsen. Papa gaat dr nu zo ophalen van het KDV...gedoe aangezien hij geen stoeltje heeft voor in de auto dus eerst langs mn moeders huis moet op daar een stoeltje te halen...Handig!!
pi_71252176
Mijn reactie @ DeLiedje Dat was het enige wat ik kon bedenken....

@blabla, ik snap niet dat sommige KDV's niet een paar stoeltjes extra hebben voor zulke situaties. (soort uitleensysteem.) Niet iedereen heeft 2 auto's met stoeltjes....
pi_71252341
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:16 schreef LovelyLady het volgende:
Mijn reactie @ DeLiedje Dat was het enige wat ik kon bedenken....

@blabla, ik snap niet dat sommige KDV's niet een paar stoeltjes extra hebben voor zulke situaties. (soort uitleensysteem.) Niet iedereen heeft 2 auto's met stoeltjes....
dat zou idd wel een goed idee zijn ja. Ik zal het eens noteren als ik weer een vragenlijst van ze krijg
we hebben wel voor een 2e stoeltje gekeken, maar vind het een beetje zonde om zoveel geld uit te geven voor die enkele keer dat je m gebruikt
pi_71252587
Wij hebben wel 2 stoeltjes... Omdat ik breng en M. haalt... We hebben ook 2 fietsstoeltjes.... Die waren wel goedkoop want die hebben we van de vlooienmarkt.

Mijn autostoel heb ik van mijn oom gekregen, zijn dochter was er net uit toen ik er 1 nodig had. Dus precies goed.
pi_71254198
Ja dan is het makkelijke om beiden een stoeltje te hebben

En sja, dit dus zo'n beetje de hele dag :

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2009 16:21:22 ]
pi_71259310
aahw Koentje
Hij zit echt niet lekker in zn velletje he...mischien komt het wel door het rare benauwde weer.
Ik hoop dat ie zich snel weer beter voelt!

Dana ligt al in bed. Ze had 38.6 koorts, en is wel echt hangerig en duidelijk merkbaar dat ze zich niet lekker voelt. Ik hoop dat ze zich morgen weer wat beter voelt, arm poppetje
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:06:58 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_71259456
Ruben is duidelijk niet in zijn sas. Hij weigert op dit moment echt in zijn eigen bed te slapen, maar valt wel direct in slaap op ons bed. Dus vandaag maar naar de IKEA om een nieuw bed te scoren, de nieuwe matras ligt nu op zijn kamer, hopelijk is het dat, anders moeten we nog verder zoeken

Moet wel zeggen dat een week nu slecht slapen in combinatie met een zieke Bert niet perfect is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71266734
Heel herkenbaar LovelyLady..zo is Lotte ook momenteel
D'r zitten echt grote bobbels in d'r mond. Ik denk dat ze en kiezen en tanden tegelijk krijgt...tuurlijk..gewoon met z'n allen tegelijk

Wat goed van Saartje Taartjesfee! (lopen en fup)

Hoe ging het vanavond Nijna ?

Lotte heeft afgelopen nacht door de mega hoosbui heen geslapen. Een herrie dat het gaf, wij waren allebei wakker geworden, maar haar heb ik niet gehoord (kon ook moeilijk door de herrie )

Hopelijk geeft het nieuwe bed verbetering Troel!
  donderdag 23 juli 2009 @ 23:27:15 #157
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71268609
Floortje

Ik was helemaal dat mijn kleintje goed ging slapen zonder fup, ging ik haar vanmorgen uit bed halen, bleek dat papa vannacht stiekem toch de fup had gegegeven Anders kon hij niet slapen van het gemekker
Binnenkort nieuwe poging, als hij een weekje met vakantie is ofzo
Gebakje heeft geleerd om op de bank te klimmen zonder hulp. Jammer dat ze er vandaag al 3x head first af is gegaan
pi_71274998
Blabla, hoe is het met Dana? Is de koorts alweer wat verder gezakt?
En Lotte ook al zo jengelig stomme tandjes en kiesjes ook.
Gister na het douchen wel even kunnen kijken want dan ligt hij standaard op zijn aankleedkussen te schreeuwen en kon ik wel mooi even kijken. Maarja ik zag niet zo gauw of ik iets kon vinden waar hij last van had.

Ik vind dat bank-klimmen helemaal niet tof hoor
Vandaag gaat iig EINDELIJK het traphekje gemonteerd worden
pi_71275121
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 07:32 schreef LovelyLady het volgende:
Blabla, hoe is het met Dana? Is de koorts alweer wat verder gezakt?
De koorts was vanmorgen gelukkig flink gezakt Maar we zijn wel gebroken na vanacht
Ze werd vanaf een uur of 10 steeds om t half uur of minder wakker en dan begon ze echt heel zielig te piepen. Paracetamol hielp niks en uiteindelijk om half 2 ofzo heb ik dr bij ons in bed gelegd...daar is ze nog een uurtje bezig geweest tot ze uiteindelijk in slaap viel. toen is vriendlief maar in het logeerbed gaan liggen zodat mevrouw genoeg plaats had en hij dr niet per ongeluk wakker zou maken bij omdraaien ofzo.
En toen ging om kwart voor 6 weer de wekker

Ik ben in elk geval blij dat ze weer vrolijker is...ze is nu lekker bij oma ipv het KDV

Lotte ook al niet lekker in dr velletje

Taartjes fee
  vrijdag 24 juli 2009 @ 08:49:34 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_71275697
Doorslapen is echt heerlijk, ik heb het gemist

Hij is keurig gaan slapen op zijn nieuwe matras en heeft ons bed niet nodig gehad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71276400
LL, ahw wat een verdriet. Naar als ze zo niet lekker in hun velletje zitten.

Troel, hopelijk gauw wat meer nachtrust .
Oh lees dat hij lekker heeft geslapen op zn nieuwe matras, goed zo ruben!!!

Mrien, het was weer "ouderwets" tegen 10 uur ... . Maar we mochten wel tot half 8 uitslapen vanmorgen... Die hoosbui werd ze hier trouwens ook niet wakker van, ja 1 piepje en toen sliep ze weer verder...

Taartjesfee, je wordt gewoon gesaboteerd... . Dat head first gebeurd hier niet zo vaak meer, misschien omdat we al 1000 keer geroepen hebben "eerst de voetjes!!!!". Ze leert het vast gauw...
pi_71279064
Fijn dat het met Dana weer wat beter gaat. Alleen zo'n nacht is idd weer erg brekend
Ik kan dat echt niet, Koen in bed leggen, die gaat geheid liggen dollen en geiten.
Troel wel een fijne nacht gehad fijn dat Ruben zo lekker geslapen heeft op zijn nieuwe matras.

Koen is om 8 uur uit bed gekomen, klam en volgens mij met een beetje verhoging. Maar nog steeds huilerig en hangerig. Kwart over 10 is hij er weer in gegaan want hij was alweer moe. Ben benieuwd hoe hij er straks uitkomt. En even temperatuur opmeten voor de zekerheid.
pi_71284147
Och, het is wat met al die jengelige/zieke/humeurige kleintjes.. Hopelijk zijn jullie allemaal snel weer vrolijke guppies!

Hier gisteravond "laat" naar bed. Was al 9 uur, en het laatste uur nog redelijk gestoeid/gesprongen/etc. Dus hij is als een blok in slaap gevallen. En was vanochtend "pas" om 8 uur weer wakker. En hij had overdag ook al bijna 3 uur geslapen.. Dus die was vanochtend vrolijk
pi_71292874
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Dus die was vanochtend vrolijk
Ruilen?

Het is dat Koen nu in zijn stoel met een kapje brood tv zit te kijken en even stil is. Wat een rust
We gingen vanmiddag naar mijn moeder, ze is terug van vakantie en he gezellig even bijkletsen... nou niet dus Koen heeft de hele tijd zitten huilen.
Straks na het eten met dentinox wat smeren , hij kwijlt megaveel en zit veel met zijn handje is zijn mond dus misschien dat dat het is...
En als hij straks weer zo huilerig is dan maar een paracetamol geven ofzo, want ik weet het echt niet meer. Ik wil mijn vrolijke mannetje weer terug
  vrijdag 24 juli 2009 @ 19:51:47 #165
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71296142
ah kijk, nog meer bankklimmertjes!
Meneer hier vindt het leuk om op de bank te gaan staan en zich dan te laten vallen op zijn kont. En dat gaat natuurlijk een keer fout, maar na een brulpartij probeert hij het gewoon nog een keer
Dat hij op en af de bank klimt vind ik niet zo erg, maar spelen op de bank vind ik dus wat minder, maar hoe leg je dat nou weer uit
pi_71296219
LL, hoe is het nu?
Ik ga een wakker meisje terug in bed stoppen, volgens mij is ze weer aan het spelen... .
pi_71298175
@krijtlijk... ik ga er meestal bijzitten want ik vind dat je op een bank moet zitten en niet staan Is inderdaad lastig uit te leggen maar ik zet Koen dan gewoon op zijn billen neer. Ook laat ik hem zien hoe hij het beste eraf kan gaan, dus op zijn buikje liggen en dan met zijn voetjes naar de grond. Hij begint het al een beetje door te krijgen.

@nijna, vriendlief heeft hem op bed gelegd, paracetamolletje gegeven, maar hij bleef maar brullen. Toen bedacht ik me: stick to the ritual, hij had nog geen fles melk gedronken. Dus ik melk gemaakt, laten drinken, beetje rustig boven gezeten op ons bed, tandjes gepoetst, grote maan (knuffelmaan die in zijn kamer hangt) weltruste gezegd en toen in zijn bedje gelegd. En na 6 minuten nog een beetje mekkeren is hij gaan slapen
Ik heb ook nog even dentinox gegeven en gemasseerd met mijn vingers en ik voel wel een flinke harde bobbel rechterhoek Geen idee, hij heeft net 2 ondertandjes en boventandjes zijn er nog geen eens en ik voel daar niets.
Blijft lastig, voor hem maar ook voor ons, want je weet helemaal niet waarom zo'n kleintje huilt. En dat vind ik soms wel eens vermoeiend en frustrerend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slaapt Mirte al??

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2009 20:55:46 ]
pi_71298660
LL, wat lekker dat hij is gaan slapen. Blijkbaar toch een tand op komst... Mirte begon met de twee tanden naast de voortanden... dus het kan best...

Mirte is nog wakker en had net weer discussie met lief over consequent zijn en het te leuk maken als hij naar haar toe gaat...
Ik merk dat ik na 21.00u het echt zat begin te worden, steeds erheen, weer in bed leggen. Ik heb de indruk dat het niet helpt als we haar laten gaan want dat deden we eerst. We gaan nu om het kwartier kijken en leggen haar terug in bed. Het is 2 avonden goed gegaan en nu is het alweer 4 avonden bal. Wist ik maar waarom ze steeds zo spookt, ze was vandaag overdag werkelijk niet te genieten. Pas na het avondeten leeft ze dan een beetje op en dan is het bedtijd.
En ik weiger om haar op te houden tot 9 uur... bedtijd is bedtijd. En even van je afkletsen is prima, maar het bestaat gewoon niet dat ze niet moe is, ze hangt de hele dag namelijk omdat ze zo moe is...
  vrijdag 24 juli 2009 @ 21:24:17 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71299207
moeilijk nijna.
Hier zijn we vandaag naar ballorig geweest. Toen we terug kwamen heeft jen eerst 3 uur geslapen. Maar het was best leuk. Overal ballen.
pi_71299233
LL, ik weet niet of dat nou een goede ruil is..
Chris was vanmiddag heel boos. Hij weigerde uit alle macht verschoond te worden. Draaien, mij krabben, knijpen, mijn haren trekken, zijn haren trekken, bijten en kopstoten.. Natuurlijk won mama en kon ik hem (al mopperend) verschonen. Nu wachten tot de laatste rode strepen zijn weggetrokken

Maar gelukkig is het ook een heerlijk jochie. We hebben vanavond een nep-watergevecht gehouden. Hij deed al nep-eten/drinken, slapen. Maar nu deed hij een bakje onder de nepkraan van zijn werkbank, en gooide die naar mij. Zo leuk om te zien
En hij maakte het luier drama goed door zijn rijst met me te delen. Hij at voornamelijk de courgette. Gek kind eet nou al de hele week het liefst groen eten (brocolli, sperziebonen, vandaag de courgette uit de saus)

Nijna, is ze niet gewoon te moe om in slaap te komen? Misschien wat schuiven met het overdag slaapje (eerder of juist later?). Eerder, dan zou ze meer moe moeten zijn, of later, zodat ze juist iets minder moe is.. Geen idee of het werkt..
pi_71299319
Tico, dat klinkt leuk!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 21:33:48 #172
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71299534
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 20:54 schreef LovelyLady het volgende:
@krijtlijk... ik ga er meestal bijzitten want ik vind dat je op een bank moet zitten en niet staan Is inderdaad lastig uit te leggen maar ik zet Koen dan gewoon op zijn billen neer. Ook laat ik hem zien hoe hij het beste eraf kan gaan, dus op zijn buikje liggen en dan met zijn voetjes naar de grond. Hij begint het al een beetje door te krijgen.

@nijna, vriendlief heeft hem op bed gelegd, paracetamolletje gegeven, maar hij bleef maar brullen. Toen bedacht ik me: stick to the ritual, hij had nog geen fles melk gedronken. Dus ik melk gemaakt, laten drinken, beetje rustig boven gezeten op ons bed, tandjes gepoetst, grote maan (knuffelmaan die in zijn kamer hangt) weltruste gezegd en toen in zijn bedje gelegd. En na 6 minuten nog een beetje mekkeren is hij gaan slapen
Ik heb ook nog even dentinox gegeven en gemasseerd met mijn vingers en ik voel wel een flinke harde bobbel rechterhoek Geen idee, hij heeft net 2 ondertandjes en boventandjes zijn er nog geen eens en ik voel daar niets.
Blijft lastig, voor hem maar ook voor ons, want je weet helemaal niet waarom zo'n kleintje huilt. En dat vind ik soms wel eens vermoeiend en frustrerend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slaapt Mirte al??
Ik vind ook dat je op een bank moet zitten en niet mag gaan staan, dat bedoelde ik ook. M. kan op zich wel zelfstandig op en af de bank komen dat gaat wel goed, maar hij gaat dan ook direct erbij staan en onbenullig doen. Als ik er de hele tijd naast zou gaan zitten dan kom ik waarschijnlijk nergens anders meer aan toe Als hij nu op de bank klimt dan til ik hem er direct af en vertel er bij dat hij niet alleen op de bank mag, na 3 x waarschuwen gaat hij een minuut op de gang zitten (die regel hebben we vandaag ingevoerd, eens kijken hoe dat gaat) Tot nu toe vindt hij het geweldig om op de gang te zitten
pi_71302081
DF, van de week deed ik haar echt eerder naar bed 's middags, maar ook dat lijkt niet echt effectief. Inmiddels is het wel stil boven trouwens...
pi_71308454
Hoe hebben de slechte slapertjes vanacht geslapen?
En op de bank klimmen lijkt me ook eng. Dana mag van mij nu nog wel op de bank staan, wat mischien helemaal niet slim is bedenk ik me nu want dan ben ik erbij.

Dana sliep vanmorgen tot 9 uur heeft nog steeds verhoging maar vrolijk genoeg iom er geen last van te hebben
pi_71308667
Mirte is 1 keer even wakker geweest en sliep na een knuffel weer verder gelukkig.
Dat is hier ook vaak niet het probleem, gelukkig...
pi_71309468
Koen heeft prima geslapen, was alleen wat vroeger wakker dan normaal (maar hij lag er ook wat eerder in)
Hij heeft verhoging (nog steeds) 38.7 dus hij heeft net nog een paracetamol gehad. Even aankijken en anders vanavond nog 1 voor het slapen gaan.
pi_71319192
Och Koen, nog steeds niet fit. Hopelijk knapt hij snel op.

Oeh, Chris en de bank.. Dat is een goede combi.. Lekker springen, etc.. Hij mag alleen niet over de rand naar zijn glijbaan klimmen. En dat doet hij ook niet.. Ik geloof dat hier best veel kan. En eigenlijk ook maar weinig pijnlijks gebeurd (afkloppen)..
Hij zat alleen vanochtend voor de 4e (ja 4e) keer vast met zijn knie tussen de spijlen.. Hopelijk gaat het met slapen in het peuterbedje net zo goed als nu in het ledikant. Want daar hebben we weinig klagen over..
pi_71324552
Nou, zonet maar besloten Chris vandaag nog in het peuterbedje te leggen. Dus meneer ligt nu helemaal vrij in zijn kamertje.. Eens kijken of dat gezellig gaat worden vannacht..
pi_71324776
DF, hier gingen de eerste nachten hardstikke goed. Pas sinds het zo warm is geweest is ze aan het klooien met in slaap vallen...
pi_71324892
Daar ben ik ook bang voor. De eerste nachten gaan nog wel, totdat hij doorkrijgt dat hij er zelf uit kan klimmen..

Ik heb nu in ieder geval niks meer gehoord. Straks even om het hoekje gluren
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:21:36 #181
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71325117
Spannend Deepfreeze! Heb je nog een foto van dat leuke zelfgemaakte bedje? Of heb ik daar helemaal overheen gekeken?
pi_71325177
Nog niet
Manlief is NU foto's aan het online zetten. Dus ik post straks nog wel even in het fototopic en/of bedjestopic..
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:25:36 #183
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71325212
Ah dan hou ik die topics in de gaten!
pi_71326376
Hadden we het niet over bank-springen:

Onze stuiterbal:

(Sorry voor de foto-spam, camera zat vol met allerlei leuke en maffe foto's)
pi_71333093
hihi leuke foto

Hoe is het slapen in het nieuwe bed vanacht gegaan?
  zondag 26 juli 2009 @ 08:51:39 #186
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_71333261
chris heeft best goed geslapen. in ieder geval het gaan slapen en het opstaan. alleen wat brullen vannacht, dus paar keer eruit, en een aai over zijn bol. maar dat kan ook van kiesjes of de warmte komen. niet door het bed denk ik.
pi_71333272
Fijn dat het op zich best goed is gegaan
pi_71333522
DF, fijn dat het goed is gegaan.
Wij hebben hier een dreumes die dus 's avonds gaat lopen spoken en steeds uit bed komt. Maar als ze 's morgens wakker is blijft ze liggen lijkt wel...
In elk geval als het geen eeuwen duurt voor we naar haar toe gaan... Maar vanmorgen heeft ze toch zeker 20 minuten liggen kletsen IN bed, dus ze kan het wel...

Net buiten was ze alle insectjes aan het begroeten: "hallow fiejuh" (vliegje).
pi_71344767
Hooi
Wat lief van Mirte fieje
Sander lag toen hij 3 was nog in zijn ledikant Dus van het uit bed kruipen heb ik eigenlijk nooit last gehad.

Het gaat weer wat beter met Koen vanmorgen nog een beetje verhoging en wat huilerig, dus een zetpilletje gehad. Heeft in de auto heerlijk liggen tukken en de rest van de dag was het super! We zijn in Artis geweest en hij heeft zijn oogjes uitgekeken. (hij wilde zelfs de kuikentjes meenemen, toen we wegreden moest hij heel hard huilen)
Ohja en een of ander wespenbeest heeft hem geprikt, in zijn handje dus dat was ook ff brullen, en zijn handje werd helemaal dik. En toen zat ik me te bedenken, wat nou als hij allergisch geweest zou zijn... Ik heb helemaal geen idee wat de symptomen zijn daar van. Het liep tegen het middaguur en hij is in slaap gevallen. Gelukkig niets aan de hand
SPOILER
Als afsluiter, nu ik dit tik, issie net van de bank afgevallen J. zat er bij maar had hem net niet goed vast.
Nu lekker in bad en naar bed

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2009 18:41:16 ]
  zondag 26 juli 2009 @ 20:42:05 #190
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_71347971
Fijn dat het met Koen beter gaat!
Ik dacht dat wespensteken pas een allergische reactie kunnen geven, nadat je een paar keer gestoken bent. Dus de 1e keer is er normaal niks aan de hand.
En dan ook nog een bult op zijn koppie? Zit ook niet mee..

Hier een vrolijk jochie, maar wel moe omdat we hem om half 5 maar wakker hebben gemaakt. Zo weer lekker in bed verder slapen
pi_71356989
Fijn dat het weer wat beter met Koen gaat
pi_71357573
lovelylady, het kan inderdaad best zo zijn dat koen een volgende keer heftiger reageert op een wespensteek. een allergie schijn je op te bouwen, die is niet altijd onmiddellijk zichtbaar. dus je kunt er nu nog niet van uitgaan dat hij niet allergisch is. maar wat zielig he, zo'n gemene steek bij zo'n kleintje!
(en ik ben niet allergisch maar ook dan is een wespensteek enorm irritant, heb ik dit weekend weer eens mogen ervaren - en nog steeds. bah! ).
pi_71357729
Hoe gaat het met Koen? Al wat bijgekomen van gisteren?

Vandaag alweer een dreumesje jarig.
Ethan, gefeliciteerd!!

En dan staat Chris gewoon helemaal bovenaan voor 2 weekjes..
Hier een rustig nachtje. Gisteravond wel wat mopperen, maar na een dikke knuffel van papa en mama ging hij lekker slapen. (Dat gebeurde in het ledikantje ook wel na een drukke dag). En vannacht niks gehoord.
Vanochtend moest ik hem wakker maken. En toen ging hij gek doen.. Chris was al wat aan het wakker worden. Ik ga naast hem om de grond zitten, hij kruipt uit bed, en gaat op de vloer liggen met zijn oogjes dicht . Om even later terug zijn bed in te kruipen, en ik moest er ook maar naast gaan liggen. Zo
Maar hij is er dus nog niet uitgekropen terwijl er niet bij waren..
pi_71359534
DF
pi_71362495
Bix, ik ben me wat meer gaan inlezen in steken en insectenbeten. Ik zou zoiets toch wel moeten weten als gastouder Ik ben weer wat wijzer.

Koen is weer drama, vandaag huilen/huilen/huilen slecht eten, slecht in slaap komen..... ik weet niet hoelang ik dit nog ga volhouden... ik vind het allesbehalve leuk
pi_71363151
Ach Koen toch.. Nog steeds niet fit.
Een zetpil helpt ook niet? Of had je dat al geprobeerd?
pi_71363388
Koen heeft geen koorts of verhoging meer. Er lijkt niets aan de hand te zijn
  maandag 27 juli 2009 @ 13:35:39 #198
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71363492
Ik heb gister ook drama gehad met Jen. Ik kon ook niet zeggen wat er nu was... Alleen maar huilen. Ik heb toen ook maar paracetamol gegeven en met een half uur sliep mevrouw... Ik heb nog steeds geen idee wat het was, want vanmorgen was er niets aan de hand...
pi_71363725
Maf LL.. Misschien toch tandjes/kiesjes. Dat nu de druk er even af is.. Dat ging hier ook meestal op en af..
En dan een beetje koorts erbij vanwege de pijn of het huilen.

En Jen ook al onverklaarbaar drama.. Gelukkig is het snel overgegaan. Maar een raadsel wat het dan is he..
pi_71369176
Ja misschien DF ik weet het echt niet, ik ben sinds gister wel weer begonnen met chamodent regelmatig te geven. Dus wie weet helpt dat als verlichting
Zoveel mogelijk afleiding zoeken... en helaas is dat continu op de grond zitten bij Koen. Ik heb in middels een platte reet.
Vanmorgen zo broeierig warm dus hup naar buiten en zie hij kan nog wel lachen hoor

De rest staat hier

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2009 16:40:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')