Ja maar als je hem zo ziet fietsen zoals gisteren op die vage beelden uit de ploegleidersauto....quote:Op maandag 13 juli 2009 11:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Een profrenner met een Triple
Oke, op een gigantisch steile col willen ze die nog wel eens steken, maar hier
Je staat dan natuurlijk enorm voor lul, maar ik denk dat hij met triple sneller boven is dan zonder. Hij moest op de lichtere stukken al stevig trappen. Of hij zet er een compact opquote:Op maandag 13 juli 2009 11:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tsja, het is knap sneu als je als prof op dit terrein een triple moet steken, maar als je zag hoe hij naar boven aan het harken was...quote:Op maandag 13 juli 2009 11:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik hoop het maar ik denk dat ie dinsdag de 21ste strand.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:50 schreef mmmkai het volgende:
[..]
zeker wel, hij spaart zich voor de Champs Elysees.
Gewoon op de eerste col van fiets wisselen, de rest van de dag komt hij toch niemand meer tegen dus staat hij ook niet voor lulquote:Op maandag 13 juli 2009 12:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je staat dan natuurlijk enorm voor lul, maar ik denk dat hij met triple sneller boven is dan zonder. Hij moest op de lichtere stukken al stevig trappen. Of hij zet er een compact op.
Dat was de Kneet samen met Pollentier naar boven naar de Pla d'Adet.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:58 schreef Bloedneus het volgende:
In de Alpen zie het er toch wel goed voor hem uit
Hij is nu al een held hier in NL, elke Nederlander die op de berg staat zal hem wel even helpen om wat sneller boven te laten komen.
Kan me nog een verhaal herinneren van een gemiddelde / slechte Nederlandse renner die in een ongelooflijke tijd de Alp D' Huez was opgekomen, die werd dus gewoon met mach 12 omhoog geduwd
quote:Aan de voet van de laatste berg de Pla >d'Adet, met nog 12km bergop te rijden, waren we volgens tijdwaarnemers al meer dan 2 minuten te laat om nog op tijd binnen te komen.......
.....
We hadden echter buiten de kracht van de aan de kant staande 'indianen' gerekend. Kennelijk maakten wij als 'cowboys' zo'n zielige en desolate indruk dat men ons spontaan begon te duwen. We werden als emmertjes water bij een uitslaande brand werkelijk hand over hand doorgegeven. Bijna zonder te hoeven trappen werden we als een speer naar boven geduwd. Pollentier en ik kwamnen weer helemaal tussen de levende mensen te fietsen.
....
Bij de Finish bleek dat we deze laatste berg meer dan 5 minuten sneller opgefietst waren als de winnar van de etappe, mijn ploeggenoot Joop Zoetemelk.
quote:Op maandag 13 juli 2009 12:58 schreef Bloedneus het volgende:
Kan me nog een verhaal herinneren van een gemiddelde / slechte Nederlandse renner die in een ongelooflijke tijd de Alp D' Huez was opgekomen, die werd dus gewoon met mach 12 omhoog geduwd
Oh die wist ik nietquote:Op maandag 13 juli 2009 18:45 schreef groenen het volgende:
Gert Jacobs heeft de Alpe d'Huez ook wel eens sneller opgereden dan winnaar Bugno.
Misschien zet Kenny wel de snelste klimduwtijd neer voor de Ventoux dit Jaarquote:Op maandag 13 juli 2009 18:54 schreef FicoF het volgende:
[..]
![]()
Voor menig Nederlander is het spannendste van de tour of Kenny op tijd binnen komt.
Dat was hem !quote:Op maandag 13 juli 2009 18:45 schreef groenen het volgende:
Gert Jacobs heeft de Alpe d'Huez ook wel eens sneller opgereden dan winnaar Bugno.
'de' krant?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:54 schreef Dos37 het volgende:
Kritische woorden vandaag in de krant van Kemna over van Hummel
Wacht maar af op de Champs-Elysee pakt Kenny de enige Tour etappe voor Nederland.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 10:54 schreef Dos37 het volgende:
Kritische woorden vandaag in de krant van Kemna over van Hummel
Dan zal hij toch een heel goede nachtrust moeten krijgen, aangezien ze de dag ervoor de Mont Ventoux op moeten.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:09 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Wacht maar af op de Champs-Elysee pakt Kenny de enige Tour etappe voor Nederland.Dan horen we Kemna niet meer
Hij moet eigenlijk gewoon niet zeuren natuurlijk, iedereen mist weleens de busquote:Publicitair scoort het team de laatste dagen met Kenny van Hummel, die een heldenstatus heeft verworven door in de bergen op eigen kracht en op karakter steeds de tijdslimiet te halen. "Ik zie het anders", zegt Kemna. "Voor mij is het een puntje van kritiek. Allemaal leuk en aardig, maar ik wil dat hij in de bus zit. Kenny heeft karakter, Kenny heeft een wil, Kenny heeft koersinzicht, Kenny doet zijn uiterste best, maar als we verder willen komen met hem, moet hij er voor zorgen dat hij in een groepje de bergen overfietst. Dit kost enorm veel energie en die energie kan hij beter sparen voor die keren dat de etappe uitdraait op een sprint. De komende twee dagen liggen er van die kansen en je mag je afvragen of hij nog fris genoeg is om mee te sprinten."
Ehhh, Maaskant is natuurlijk derde gewordenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:30 schreef knnth het volgende:
Beste Nederlandse prestatie in de tour tot nu toe dus.
Maaskant is derde geworden? Wat lul je?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:33 schreef knnth het volgende:
[..]
Ehhh, Maaskant is natuurlijk derde geworden
Vandaag? dat was gewoon Farrar hoor. Dat Maarten dat niet in de gaten heeft, okee...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:33 schreef knnth het volgende:
[..]
Ehhh, Maaskant is natuurlijk derde geworden
OMG, ik dacht ook dat het Farrar was, maar tour09.nl had het ook over Maaskant. En ik zit negen van de tien keer fout dus ik dacht het zal dan wel Maaskant zijnquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:38 schreef Sautor het volgende:
[..]
Vandaag? dat was gewoon Farrar hoor. Dat Maarten dat niet in de gaten heeft, okee...
Ik vind het jammer maar ik denk dat ie de ventoux niet eens haalt. ik denk dat dinsdag de 21ste een tijdsuitdaging gaat worden voor hem.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:19 schreef tha_one het volgende:
[..]
Dan zal hij toch een heel goede nachtrust moeten krijgen, aangezien ze de dag ervoor de Mont Ventoux op moeten.
Hij heeft nog een kwartiertje op Furlan, dat moet nog wel even genoeg zijnquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:03 schreef okee6 het volgende:
zevenwat een baaldag, zo verlies je geen tijd.
Je vergeet Robert Gesink, ook al doet die nu niet meer mee, het is wel een belofte voor de toekomst.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:50 schreef Dwersdriever het volgende:
Eindelijk weer een Nederlandse renner met een mooie bijnaam, met karakter, charisma en redelijke sprintbenen. Na jaren van kijken naar de Raboploeg waar alleen voor een Spanjaard en een Rus mag worden gereden beschouw ik Skil Shimano en Van Hummel in deze tour als een opklaring in een grijze, regenachtige week.
Als Nederlandse wielerliefhebbers lijden we intussen al lang genoeg. Het is tijd voor nieuwe helden en Van Hummel is voor mij de lente. Nu maar hopen op de zomer: Nederlandse renners die de status van talent achter zich laten en zich aan de top melden.
Die bedoelde ik eigenlijk ook met de zin over de zomer. Ben alleen bang dat hij als hij bij Rabobank blijft rijden net zo stil komt te staan als de talenten die daar de afgelopen jaren reden, die veel beloofden en die nu hooguit nog knechten voor die Spanjaard en die Rus. Maar Gesink is inderdaad een échte belofte.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:55 schreef Larry-Laffer het volgende:
[..]
Je vergeet Robert Gesink, ook al doet die nu niet meer mee, het is wel een belofte voor de toekomst.
Hij kon de hele etappe nog uitrusten na de rustdag.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
7de..
Toch geen "Landisje" van Kenny he?.
Tja, je kunt wel een belofte zijn. Maar je moet op een gegeven moment wel doorgroeien. En dat is gewoon niet gebeurt bij die talentenquote:Op woensdag 15 juli 2009 00:07 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Die bedoelde ik eigenlijk ook met de zin over de zomer. Ben alleen bang dat hij als hij bij Rabobank blijft rijden net zo stil komt te staan als de talenten die daar de afgelopen jaren reden, die veel beloofden en die nu hooguit nog knechten voor die Spanjaard en die Rus. Maar Gesink is inderdaad een échte belofte.
Nederlands hoop in bange dagen. De eerste Rabo-Nederlander op de 87e plaats. (Posthuma).quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:28 schreef marcodej het volgende:
Vandaag 15e op deze lastige aankomst. Eindigt tussen Bennati en Boonen.
Ik hoop toch echt van niet dat 'ie buiten tijd komt, wel dat er aangevallen wordt, want de dag erna sta ik op de Saissies te kijken, en dan wil ik 'm natuurlijk wel in de laatste positie zien doorkomen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:00 schreef crv het volgende:
[..]
Ik vind het jammer maar ik denk dat ie de ventoux niet eens haalt. ik denk dat dinsdag de 21ste een tijdsuitdaging gaat worden voor hem.
Dit is een van de ritten dat er waarschijnlijk knalhard aangevallen gaat worden.
Kan ook zomaar een of andere pipo zijn.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:24 schreef Evertjan het volgende:
hij is op Twitter!!
http://twitter.com/KennyvanHummel
Van Poppel, Blijlevens, Matthieu Hermans, Jan Raas in mindere mate omdat je toen nog weinig rassprinters had en Raas meer een allround klassieker man was.quote:Op donderdag 16 juli 2009 08:46 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Hebben we vroeger eigenlijk ook pure sprinters gehad? Volgens mij zijn wij nederlanders daar niete cht top in, dus van Hummel heeft allicht kans om de beste nederlandse sprinter ooit te worden.
Jean-Paul van Poppel.quote:Op donderdag 16 juli 2009 08:46 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Hebben we vroeger eigenlijk ook pure sprinters gehad? Volgens mij zijn wij nederlanders daar niete cht top in, dus van Hummel heeft allicht kans om de beste nederlandse sprinter ooit te worden.
Van Poppel, hoe kan ik die vergeten. Daar was mijn vader altijd fan van. Ik dacht trouwens dat Blijlevens een belg was.quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Van Poppel, Blijlevens, Matthieu Hermans, Jan Raas in mindere mate omdat je toen nog weinig rassprinters had en Raas meer een allround klassieker man was.
Van Hummel zal in ieder geval niet de beste Nederlandse sprinter ooit worden.
Zijn bijnaam was wel Jerommeke.quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:11 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik dacht trouwens dat Blijlevens een belg was.
(c)Kennyquote:In the bus for the next stage, i think it will be hard stage! Up and down the hole day. I hope to have good legs for a sprint!
Ik ook, hopelijk vandaag al!quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:16 schreef Elkafila het volgende:
Ja, het is echt Kenny op twitter. Laurens ten Dam gaf dat al aan op zijn eigen twitter.
Ik denk trouwens dat er nog wel een etappe in het verschiet ligt voor onze Kenny.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |