quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 04:44 schreef Sapstengel het volgende:Het is ook wel een beetje zo geformuleerd alsof Den Haag de hoofdstad van Nederland is.
Oh, je hebt gelijk! Sorry Die illustratie die je er bij zet, vind ik trouwens ook een goede. Wij gebruiken hier, vooral in onze bosatlassen, van die gebolde wereldkaarten. Daardoor heb ik lang gedacht dat Groenland en Canada kleiner waren dan ze zijn, maar op een platte kaart zoals jouw plaatje zijn Canada en Groenland toch enorme lappen land. Ik snap dan alleen nog niet waarom ze wel de noordpool glad strijken, maar niet Antarctica. Is daar een speciale theorie voor of heb ik het nou gewoon nog steeds fout? .

Ik vind de Bill-komt-van-William een leuke discussie. Weet er iemand nog een paar voorbeelden. Ik sta altijd wel raar te kijken als iemand die Niels heet, op zijn paspoort Cornelis heeft staan of Martinus die graag Marty genoemd wil worden. Dan zijn misschien niet de beste voorbeelden, maar kwam bijvoorbeeld Rick niet van Richard af en John van Johannis? Ik had vroeger op de basisschool gehoord dat de vrouw voor de auto kwam.. De auto Mercedes was echt een meisjesnaam en hetzelfde ook voor Bintje, de aardappel genoemd naar iemands dochter of leerling. Ik moet nog steeds meteen aan de auto denken als ik ergens hoor dat een Britse vrouw Mercedes heet...(en dan zeggen ze het ook zo: mer-cie-dies)
[ Bericht 4% gewijzigd door Brett-Anderson op 10-08-2009 05:00:46 ]
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .