quote:Op maandag 13 juli 2009 00:49 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+ mooie DOF(ik ga er van uit dat je een 50mm hebt gebruikt), bedrijvige zweefvliegen
- beetje centraal
De mijne: station Hilversum by night
[ afbeelding ]
... ik kon hem nét schieten alvorens ik hard rennen moest naar perron 2 om mijn trein te halen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groter: http://farm4.static.flickr.com/3483/3714259394_3b3881b3dd_b.jpg
Lekkere sfeer! Is me nooit opgevallen dat het station van Hilversum zo mooi isquote:Op maandag 13 juli 2009 00:49 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+ mooie DOF(ik ga er van uit dat je een 50mm hebt gebruikt), bedrijvige zweefvliegen
- beetje centraal
De mijne: station Hilversum by night
[ afbeelding ]
... ik kon hem nét schieten alvorens ik hard rennen moest naar perron 2 om mijn trein te halen..
Ook al zo'n mooie foto. Snakelady heeft het over zw/w, maar ik vind het kleurverloop op de vloer echt schitterend.quote:Op maandag 13 juli 2009 04:24 schreef Subversive het volgende:
[..]
+ zw/w werkt goed hier, mooie compositie en perspectief
- iets te veel licht
Hier een foto van mij: Shiphol Airport afgelopen vrijdagmorgen
[ afbeelding ]
Ben ik het niet helemaal mee eens... Juist die kleuren in de vloer vind ik in die foto enorm sterk. In z/w valt dat aspect weg en gaat je aandacht waarschijnlijk veel meer naar het uitgebeten stuk bovenaan in bij het raam.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:07 schreef snakelady het volgende:
Denk dat hij het dan in zwrt/wit ook heel goed zou doen.
+ Goed scherpquote:Op maandag 13 juli 2009 14:40 schreef Tha_Flash het volgende:
+ mooie compositie !
- bordje niet echt scherp ( op de een of andere manier trekt mijn zicht ernaar )
Vandaag in de tuin :
[ afbeelding ]
+ onderwerp, een actieshotquote:Op maandag 13 juli 2009 19:41 schreef Row-1 het volgende:
@ Wiebeldak
+ Leuke kleurtjes, moooie scherptediepte, en lekker scherp waar het scherp moet zijn.
- Vind het zelf beetje saai onderwerp.
De mijne van vandaag, niet echt heel bijzonder, vanuit de auto geschoten, auto had zijn motor opgeblazen, gevolg; oliespoor.
[ afbeelding ]
Idd felle zon en ik had de foto (nog) niet bewerkt.quote:Op maandag 13 juli 2009 18:28 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Goed scherp
+ Knap dat je een vlinder goed op de foto krijg. Bij mij vliegen ze altijd meteen weg.
- De bloemen aan de boven kant vind ik behoorlijk overbelicht net als de kop van de vlinder en de bovenste rand van de vleugels. Zonlicht neem ik aan?
ART
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 juli 2009 07:31 schreef SlamD het volgende:
Mooi, heel sfeervol.
Vraag me alleen af of het niet rustiger kijkt als er iets meer ruimte boven de reiziger zou zijn, en misschien het uitgebeten wit links naast de zuil eraf gecropt zou worden.
Ik begrijp wat je bedoeld. Ik heb dan ook een soortgelijke foto die wel in zw/w is. Deze heb ik toch maar zo gelaten, vanwege inderdaad, zoals WurM en Omniej ook zeggen, om het kleurverloop van de tegels te weergeven.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:07 schreef snakelady het volgende:
Het verloop van de vloer vind ik erg mooi!
De reiziger zou eigenlijk nog net iets waziger moeten zijn denk ik.
Denk dat hij het dan in zwrt/wit ook heel goed zou doen.
[ afbeelding ]
+ mooie kleuren, veel om naar te kijkenquote:Op maandag 13 juli 2009 22:54 schreef dragonrider het volgende:
@klappernoot2000
+ prachtig stukje natuur, rustgevend tavereel
- Iets meer verzadiging misschien, maar dat is een kwestie van smaak
- Ook is een wat minder centrale compositie proberen
Ik ook maar is proberen met een vlinder: (18-55mm op 40D)
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 juli 2009 22:10 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+ onderwerp, een actieshot
- Ik zie op de foto niet wat er nu eigenlijk gebeurd is..
De mijne: Hommeltje op mijn bieslook in de tuin:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 juli 2009 22:55 schreef Subversive het volgende:
[..]
+ mooie kleuren, veel om naar te kijken
- vlinder word er niet duidelijk in naar voren gebracht
De foto die wel zw/w is, maar vanuit een ander hoek. Bij deze foto kwam zw/w wel goed op zijn plaats.
[ afbeelding ]
+ Vage plaatjes kunnen heel goed mooi zijnquote:Op maandag 13 juli 2009 22:55 schreef Subversive het volgende:
De foto die wel zw/w is, maar vanuit een ander hoek. Bij deze foto kwam zw/w wel goed op zijn plaats.
[ afbeelding ]
Aan haar rechteroog (voor de kijker links) te zien, had ik haar linkeroog ook willen zienquote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:43 schreef danko het volgende:
+ Spannende foto. Met name de compositie en belichting zorgen daar voor.
- Het raam is iets te licht, deze had ik persoonlijk wat donkerder gemaakt.
[ afbeelding ]
Kan me hier ook wel in vinden eigenlijk. De schaduw van de lok zit precies tussen alles in: zwart en gewoon huid en oogwit zichtbaar. En ze heeft gewoon echt prachtige ogen! Als ik dit soort modellen zie dan vind ik het toch jammer dat mijn hart ligt bij een andere tak van fotografie...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:50 schreef WurM het volgende:
[..]
Aan haar rechteroog (voor de kijker links) te zien, had ik haar linkeroog ook willen zien
Rustige belichting zonder veel uitschieters en waar de schaduw dichtloopt is toch niks interessants te zien. De vlieg staat goed met zijn kop in de zon waardoor je het belangrijkste van zo'n beest, zijn ogen goed ziet en ze niet in de schaduw vallen. Rood van de ogen contrasteert daarnaast ook aardig met het groen. Voor de rest vind ik de foto vrij rommelig en zonder echt onderwerp. De vlieg is eigenlijk te klein om als dat onderwerp te dienen en de plant omdat er te weinig (interessants) van te zien is. Ik weet niet of er nog "pixel-ruimte" over is om bij te snijden maar je zou kunnen proberen om vanaf links en van onderen er een stuk af te halen tot onder het blad waar de vlieg op rust.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:29 schreef Ruud het volgende:
+ Sfeer, mooie kleur blauw. Compositie is ook goed.
- Licht vanaf links is misschien iets te fel (weet niet of je daar iets aan kunt doen). Foto lijkt mij iets onscherp, maar dat kan ik niet goed beoordelen vanwege formaat.
[ afbeelding ]
Groter: http://farm3.static.flickr.com/2599/3720044107_d76e69368a_b.jpg
+ ten eerste: je motort is redelijk scherp, toch een eerste vereiste om een vehicel te "schieten", en redelijk geposeerd..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:27 schreef daNpy het volgende:
Foto hierboven:
+ Leuke foto, speelse hond
- Iets te lang belicht, daardoor niet helemaal scherp in de vacht?
Mijn motort wil ik graag opgeven
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |