abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72992089
Er gaat niets boven Groningen
pi_73087185
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 01:41 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Mee eens. Ik bezit (bijna) al zijn werken en het zijn 1 van de weinige boeken waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit zal verkopen. Toevallig ben ik dit weekend begonnen met "Oneigentijdse beschouwingen" te herlezen.

Het is mooi om ook eens de mens achter deze meesterwerken te zien. Dat hij vroeger min of meer onder een kerkje woonde etc. Doodzonde dat hij op zo'n jonge leeftijd al krankzinnig werd.

Misschien zou je ook eens naar de andere 2 delen van Human all too human kunnen kijken:

- Martin Heidegger, http://video.google.com/videoplay?docid=-858369328131624007#
- Sartre, http://video.google.com/v(...)=5997040150951355473

Met name de docu. over Heidegger is erg boeiend en verrassend (ook over zijn lidmaatschap van de NSDAP en contacten met Hitler enz.)

Van mij hadden ze er ook 1 mogen maken over Arthur Schopenhauer. Een hele eigenaardige man ook en (in mijn ogen) nog genialer dan Nietzsche.
Interessant! Zijn dat de enige 3 in die reeks? (Nietzsche, Heidegger en Sartre). Moet zeggen dat ik niet zo heel erg bekend ben met Heidegger. Hooguit enkele artikelen van gelezen. Maar ben zeker wel benieuwd naar die van Sartre! Moet zeggen dat ik Kant wel mis dan in deze reeks. De man zelf is misschien niet zo heel interessant (hij had naar verluid niet bepaald een spectaculair leven). Maar qua filosoferen spant hij de kroon wat betreft de laatste 300 jaar. Hij is met zijn 3 'Kritiken' - en dan met name met het boek 'Kritik der Reinen Vernunft' - de grondlegger van het hele moderne denken. Daar zou ik weleens een analyse over willen horen en zien in de vorm van een dergelijke docu als die van Nietzsche.
pi_73088772
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef Gaslamp_Killer het volgende:

[..]

Interessant! Zijn dat de enige 3 in die reeks? (Nietzsche, Heidegger en Sartre). Moet zeggen dat ik niet zo heel erg bekend ben met Heidegger. Hooguit enkele artikelen van gelezen. Maar ben zeker wel benieuwd naar die van Sartre! Moet zeggen dat ik Kant wel mis dan in deze reeks. De man zelf is misschien niet zo heel interessant (hij had naar verluid niet bepaald een spectaculair leven). Maar qua filosoferen spant hij de kroon wat betreft de laatste 300 jaar. Hij is met zijn 3 'Kritiken' - en dan met name met het boek 'Kritik der Reinen Vernunft' - de grondlegger van het hele moderne denken. Daar zou ik weleens een analyse over willen horen en zien in de vorm van een dergelijke docu als die van Nietzsche.
Yep, dit zijn de enige 3 die gemaakt zijn in de Human all too human-reeks.

Ik denk dat de BBC er bewust voor heeft gekozen Kant niet op te nemen in deze reeks, omdat zijn leven echt lachwekkend saai was:
quote:
Kant stond in zijn woonplaats bekend als uiterst punctueel. Hij volgde een strikt dagschema en verliet zijn woonplaats zelden. Volgens een door Heine verzonnen en mild spottend bedoeld verhaal zouden de huisvrouwen van Königsberg hun klok gelijk zetten wanneer Kant op zijn vaste dagelijkse wandeling (na het middageten om 15.30 uur) hen passeerde.

+

Voor zover bekend heeft Kant nooit een relatie gehad en overleed hij als maagd.
Dat verder zijn filosofie van onschatbare waarde is op het Moderne Denken is evident.

Als je toch video wil waarin ze zijn filosofie bespreken, dan zou je eens kunnen kijken naar:
quote:
Contemporary philosopher Geoffrey Warnock discusses the philosophy of anti-empiricist Immanuel Kant, and his view that activities and powers within the mind are the key to knowledge, and that all knowledge is appearance. Knowledge for Kant, is a complex affair, in which knowing is acquired not just through the senses, but through pure concepts of understanding indigenous to the mind. Countering Hume, Kant insists it is the mind, not the senses, which unifies and organizes sensory flow into meaning full definitions of things.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73096500
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 07:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik denk dat je de Up series bedoelt. Alleen werden er dan 14 kinderen gevolgd.
Nee

3 elitaire jongetjes uit engeland
pi_73446302
-Home-

Echt een hele mooie documentaire, in ieder geval in de zin van de beelden die je te zien krijgt van ons thuis, de aarde. De harde waarheid die echter naar voren komt is alarmerend. De aarde wordt door onze toedoen kapotgemaakt.

De hele docu duurt anderhalf uur en is door de makers op youtube gezet:

De docu krijgt een 8.5 op imdb.
http://www.imdb.com/title/tt1014762/

Ik word er een beetje depressief van moet ik zeggen. Bijna 7 miljard mensen die de aarde kapotmaken zonder daarbij stil te staan. En we blijven maar consumeren en kinderen maken.

Aan de andere kant is het zien van de docu weer heel goed, mocht je je zorgen maken over de huidige economische situatie in de wereld en de spaanse griep. Laat maar komen die twee zou ik zeggen

Heeft in ieder geval een deel van onze kinderen nog kans op een toekomst
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73446312
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 03:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
-Home-

Echt een hele mooie documentaire, in ieder geval in de zin van de beelden die je te zien krijgt van ons thuis, de aarde. De harde waarheid die echter naar voren komt is alarmerend. De aarde wordt door onze toedoen kapotgemaakt.

De hele docu duurt anderhalf uur en is door de makers op youtube gezet:

De docu krijgt een 8.5 op imdb.
http://www.imdb.com/title/tt1014762/

Ik word er een beetje depressief van moet ik zeggen. Bijna 7 miljard mensen die de aarde kapotmaken zonder daarbij stil te staan. En we blijven maar consumeren en kinderen maken.

Aan de andere kant is het zien van de docu weer heel goed, mocht je je zorgen maken over de huidige economische situatie in de wereld en de spaanse griep. Laat maar komen die twee zou ik zeggen

Heeft in ieder geval een deel van onze kinderen nog kans op een toekomst
Ik heb een Deja Vu, of heb je deze post gisteren rond dit tijdstip ook al ergens gezet? Anyway, ik ga nu Home kijken.
pi_73446316
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 04:09 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik heb een Deja Vu, of heb je deze post gisteren rond dit tijdstip ook al ergens gezet? Anyway, ik ga nu Home kijken.
Ja klopt

Maar mijn topic werd aan een topic gelinkt dat bijna niet wordt bekeken. Dit topic trekt iets meer mensen en ik vind de boodschap nogal belangrijk.
pi_73446331
Oké.
Tot nu toe (kwartiertje) een rustgevende docu met al die prachtige natuurbeelden.
pi_73573932
Ik heb beide topics snel bekeken en volgens mij is de volgende documentaire niet gepost tot nu toe.

Het gaat over de gevangenis La Modelo in Colombia.

Ik heb 'm een paar jaar geleden op de Nederlandse tv gezien, heeft veel indruk op me gemaakt. Jammergenoeg was deze docu nergens online te vinden. Nu heb ik 'm dan jaren later gevonden.

quote:
A look inside ‘La Modelo’
“A look inside the La Modelo prison in Bogota, Colombia. Called a “model” prison by Colombia officials the prison in reality is controlled more by the prisoners than the guards. With 5000 prisoners for 2400 spots, and not more than 150 security guards assigned to the prison. The prison is awash in violence, and drugs. Last year, 162 prisoners were killed there. The prison is controlled by three criminal groups: members of the guerrilla movement, paramilitary forces, and cocaine traffickers. They have broken the prison up into three different territories and each group has it’s own security forces, defending it’s own territory.”

Klik voor de ducumentaire
pi_73576707
Ik vond Journeys with George een erg leuke documentaire. Gaat over de verkiezingscampagne van George W. Bush. Op een gegeven moment betrapte ik me zelf erop een lichtelijke sympathie voor Bush te krijgen
pi_73577106
Ik ben al een aantal jaar op zoek naar Long Gone

http://www.moviemeter.nl/film/32100

Het is echter bijna onmogelijk om er aan te komen.
Heeft iemand tips en/of een kopie ervan ?
pi_73577906
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:14 schreef Conflict het volgende:
Ik heb beide topics snel bekeken en volgens mij is de volgende documentaire niet gepost tot nu toe.

Ik heb 'm een paar jaar geleden op de Nederlandse tv gezien, heeft veel indruk op me gemaakt. Jammergenoeg was deze docu nergens online te vinden. Nu heb ik 'm dan jaren later gevonden.

[ afbeelding ]
[..]

Zeker een aanrader. Absoluut geen 10 in een dozijn National Geographic docu.
pi_73577961
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 05:00 schreef WammesWaggel het volgende:
BBC.This.World.Gypsy.Child.Thieves

Staat op de torrent sites, het is moeilijk om dat volk niet te haten na deze documantaire gezien te hebben
Vanavond ook te zien op Belgie 2/Canvas om 20.10 uur en later op de nacht in de herhaling.

Zie ook:
http://www.canvas.be/canvasactua/category/panorama/
pi_73620060
MysteryQuest, Episode: The Lost City of Atlantis
quote:
The lost city of Atlantis was said to be home to an advanced civilization that thrived almost 12,000 years ago. Some believe that those who lived in Atlantis may have been capable of space travel. But legend says the city disappeared suddenly and violently, swallowed by the ocean in a single day. For centuries, explorers and archaeologists have been trying to locate the submerged ruins of this legendary city. MysteryQuest's expedition team will reveal new sonar evidence of underwater structures discovered in the Atlantic Ocean. The team dives on these sites to retrieve samples and will use the latest technology and carbon dating analysis to explore whether they could be clues to uncovering the location of the lost city.
http://www.ninjavideo.net/video/44369
pi_73654822
Nienke Eijsink:

FAN

quote:
In het leven van de Hengelose tiener Nienke Eijsink draait alles om de Australische doktersserie The Flying Doctors, die midden jaren tachtig met veel succes over de hele wereld wordt uitgezonden. Haar idool is Chris Randall, een rol van actrice Liz Burch, die zich als vrouwelijke arts moet bewijzen in het door mannen gedomineerd dorpsleven in de outback van Australië. Nienke plakt haar tienerkamer vol met foto's en posters van haar idool, laat haar haar precies zo knippen als dr. Chris, en schrijft haar talloze brieven. Op een dag neemt ze het besluit om in Australië op zoek te gaan naar de actrice.

Al vanaf haar vroegste jeugd voelt Nienke verwantschap met dokter Chris. Terwijl leeftijdsgenootjes dwepen met Patrick Swayze of The New Kids on the Block, gaat Nienke's hart sneller kloppen bij het zien van deze sterke, onafhankelijke vrouw, die tegelijkertijd ook aantrekkelijk en kwetsbaar is. Het opwindende televisieleven in de Australische outback staat in schril contrast met het leven in de Hollandse Achterhoek. Nienke wenst zich een moeder als Chris Randall, ze droomt van intieme avonden in de stamkroeg in de serie. Haar tieneradoratie slaat om in verliefdheid en ontwikkelt zich tot volledige vereenzelviging; ze wil worden als doctor Randall. In haar fantasiewereld ontdekt ze voor het eerst haar ontluikende lesbische gevoelens.

In 2002 wil Nienke de actrice Liz Burch in het echt ontmoeten. Ze reist naar Australië, waar een lange zoektocht begint naar de vrouw die haar leven heeft bepaald. Op een ochtend staat ze trillend op haar stoep. Hoe zal de actrice reageren? Zal Nienke haar kunnen overtuigen van het belang van haar bezoek?

FAN is een vrolijk, scherp en fascinerend egoportret vol zelfspot. De filmmaakster geeft een intieme kijk in haar bestaan en deinst niet terug voor zeer persoonlijke ontboezemingen. Daarmee maakt ze zichzelf kwetsbaar en tegelijk heel sterk. Hierdoor is ze misschien uiteindelijk tķch Chris Randall geworden.
Bron

Echt een prachtige ducumentaire

Was gisteren op tv. Terug te zien op uitzending gemist: NCRV Document: FAN
pi_73696242

NOVA - Darwin's Darkest Hour
quote:
This two-hour scripted drama tells the remarkable story behind the unveiling of the most influential scientific theory of all time, Charles Darwin's theory of evolution by natural selection. The program is a special presentation from NOVA and National Geographic Television, written by acclaimed British screenwriter John Goldsmith and directed by John Bradshaw.

Darwin, portrayed by Henry Ian Cusick (Lost), spent years refining his ideas and penning what he called his "big book." Yet, daunted by looming conflict with the orthodox religious values of his day, he resisted publishing—until a letter from naturalist Alfred Wallace forced his hand. In 1858, Darwin learned that Wallace was ready to publish ideas very similar to his own. In a sickened panic, Darwin grasped his dilemma: To delay publishing any longer would be to condemn his greatest work to obscurity—the brilliant argument he had pieced together with clues from his voyage on the Beagle, his adventures in the Andes, the bizarre fossils of Patagonia, the finches and giant tortoises of the Galapagos, as well as the British countryside. But to come forward with his ideas risked the fury of the Church and perhaps a rift with his own devoted wife, Emma, portrayed by Frances O'Connor (Mansfield Park, The Importance of Being Earnest), who was a devout Christian.

"Darwin's Darkest Hour" is a moving drama about the genesis of a groundbreaking theory seen through the inspiration and personal sufferings of its originator.
- http://www.pbs.org/wgbh/nova/darwin/
- http://www.ninjavideo.net/video/44577
pi_73696352
tvp
pi_73710480
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:14 schreef Conflict het volgende:

[ afbeelding ]
[..]

Jezus man... wat een puinzooi is die gevangenis zeg. Gevangenen die wapens hebben, maar de bewakers niet.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:08:13 #179
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_73744352
The Outside Agency
pi_73750929
quote:
Zeitgeist. Nooit van gehoord.
pi_73751198
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Idd. Dat lijkt mij ook wel wat.. Fijn dat er een topic als deze is! Zo leert men nogeens wat nieuws.
pi_73751311
Niet terug gelezen dus weet niet of die er al in staat. Maar iemand die This is it gaat kijken? Das toch ook een docu? Of telt dat niet als docu?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:39:22 #183
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_73751566
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

kijken die hap
The Outside Agency
pi_73751727
quote:
Die had ik in een andere topic ook aangeraden. Superdocu.
pi_73752024
pi_73752198
Bedankt voor die Darwin's Darkest Hour link! Die ga ik in de klas kijken, leuk voor m'n V6 Natuur/Techniek klas. (Ik geef Engels btw.)
pi_73752616
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Bedankt voor die Darwin's Darkest Hour link! Die ga ik in de klas kijken, leuk voor m'n V6 Natuur/Techniek klas. (Ik geef Engels btw.)
No problem.

Het is denk ik wel aardig geschikt voor scholieren (zitten ook bepaalde levenslessen in verweven). Hij duurt wel bijna 2 uur, dus ik hoop voor je dat ze in de pauze door willen kijken of je zou hem in 2 keer moeten kijken.
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:01:17 #188
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74078558
Nu zenden ze op geschiedenis24 die gedramatiseerde VPRO docu uit 1998 uit over hoe de media om ging(of moest gaan) met de greet hofmans affaire, opzich zeer goed gedaan

http://geschiedenis.vpro.nl/dossiers/24685440/

[ Bericht 2% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 26-10-2009 23:44:03 ]
pi_74078689
BBC Horizon: The Secret You
quote:
With the help of a hammer-wielding scientist, Jennifer Aniston and a general anaesthetic, Professor Marcus du Sautoy goes in search of answers to one of science's greatest mysteries: how do we know who we are? While the thoughts that make us feel as though we know ourselves are easy to experience, they are notoriously difficult to explain. So, in order to find out where they come from, Marcus subjects himself to a series of probing experiments.

He learns at what age our self-awareness emerges and whether other species share this trait. Next, he has his mind scrambled by a cutting-edge experiment in anaesthesia. Having survived that ordeal, Marcus is given an out-of-body experience in a bid to locate his true self. And in Hollywood, he learns how celebrities are helping scientists understand the microscopic activities of our brain. Finally, he takes part in a mind-reading experiment that both helps explain and radically alters his understanding of who he is.
- http://www.bbc.co.uk/programmes/b00nhv56
- http://www.ninjavideo.net/video/45718
pi_74086874
weet iemand een goeie docu over mieren?
vond dit namelijk erg interessant:
pi_74087003
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:05 schreef jimjim1983 het volgende:
weet iemand een goeie docu over mieren?
vond dit namelijk erg interessant:

Ant civilizations
quote:
Sociological documentary that studies the comparison of ant societies to human . Prognosis: Ants have a better rich to poor divide.
http://www.veoh.com/brows(...)tch/e168998H46D6TfW#
  donderdag 29 oktober 2009 @ 01:00:02 #192
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74173987
*Schop*

TVP

en:

Hoi

en:

UFO-docu's a.u.b.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_74183188
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:09 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ant civilizations
[..]

http://www.veoh.com/brows(...)tch/e168998H46D6TfW#
thanks! leuke docu, alleen dat gelul over god is wat minder
pi_74208289
Game Over: Kasparov and the Machine
De ultieme wedstrijd tussen mens en machine: Gary Kasparov versus schaakcomputer Deep Blue. Kasparov verloor nadat hij vanaf de tweede wedstrijd steeds gefrustreerder raakte door enkele 'menselijke' zetten die de computer zou hebben gedaan en beschuldigt het team van IBM ervan vals te hebben gespeeld met hulp van een menselijke grootmeester in de zwaarbeveiligde computerkamer. Was het hele evenement slechts een promotiestunt voor IBM of kan Kasparov misschien niet zo goed met z'n verlies omgaan? Ook interessant voor niet-schaakliefhebbers en samenzweringszoekers.

Off the Charts: The Song-Poem Story
De song-poem is een relatief onbekende vorm van folk art in Amerika. Mensen sturen hun (meestal niet al te beste) teksten en gedichten naar een speciale studio, waar het binnen een uurtje wordt omgezet tot lied en door sessiemuzikanten wordt opgenomen. Zo is er een hele hitloze alternatieve muziekindustrie ontstaan van mensen die stiekem toch beroemd hopen te worden, verzamelaars en rare mensen die schrijven over aliens en kung-fu fietsen. Wel aardig om eens te zien hoe het in z'n werk gaat

Nog wat andere interessante documentaires die Errol Morris (The Thin Blue Line, The Fog of War) heeft gemaakt:

Mr. Death: The Rise and Fall of Fred A. Leuchter, Jr.
Fred Leuchter is zo'n beetje in het vak van executiemachine-expert gerold en helpt verschillende Amerikaanse staten met het ontwerpen en bouwen van nieuwe apparatuur om gevangenen op een humanere manier te executeren (wat op zichzelf al een interessant verhaal is). Zijn leven verandert drastisch wanneer hij door een Canadese rechtbank als gaskamerdeskundige wordt opgeroepen bij een proces tegen een holocausontkenner die beweert dat er nooit nazigaskamers zijn geweest. Leuchter besluit hierop om naar Auschwitz te gaan om illegaal stukjes uit muren te bikken en zo wetenschappelijk bewijs te leveren. Door een combinatie van verkeerde onderzoeksmethoden en eigen domheid komt hij echter tot de conclusie dat de nazi's wel een andere executiemethode gebruikt moeten hebben, aangezien er niet genoeg gasresten in zijn stukjes gaskamermuur zitten. Het rapport dat hij hierover indient bij de rechtbank zorgt ervoor dat zijn hele leven wordt geruīneerd en hij alleen nog maar welkom is bij lezingen van allerlei rare revisionistengroepen. Bizar levensverhaal.
Hier te zien op Google Video

A Brief History of Time
Over het leven en werk van Stephen Hawking.

Fast, Cheap & Out of Control
Een leeuwentemmer, een robotbouwer, een maker van decoratieve heggen en een expert op het gebied van de naakte molrat. Op het eerste gezicht hebben deze mensen niks met elkaar te maken, maar naar mate ze meer vertellen over hun beroep/obsessie komen er vanzelf grotere thema's naar voren waardoor alles wordt verbonden.

Gates of Heaven
Het begint met een man die uit afschuw over de fabriek waar dode dieren tot veevoer worden verwerkt een dierenbegraafplaats begint als alternatief, maar erg succesvol is hij niet. Hierna wordt een familie gevolgd die het een stuk zakelijker aanpakt en daarmee juist wel succes heeft. De eigenaar is een echte zakenman die precies weet wat rijke klanten voor hun dode huisdier willen en zijn twee zoons zijn bij hem in de leer om de zaak te kunnen overnemen (de ene praat alleen in cliché zelfmotivatietaal en de andere maakt liever de hele dag muziek). Enkele klanten komen ook nog aan het woord over hun huisdier.
Deze vond ik zelf eigenlijk wat minder, iets te veel gezwets over die familie zelf in plaats van over de begraafplaats, maar dat past toch ook wel weer in de hele portrettenstijl van Morris.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:27:11 #195
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74208386
Heb je ook dingen over Area 51?
pi_74208477
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:24 schreef Nepthys het volgende:

A Brief History of Time etc.

A Brief History of Time is idd een geweldige docu. over 1 van de grootste geesten die ooit heeft geleefd.

[ Bericht 86% gewijzigd door Chain_Reaction op 29-10-2009 23:34:43 ]
pi_74208601
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:27 schreef Q.E.D. het volgende:
Heb je ook dingen over Area 51?

UFO - Area 51

Conspiracy - Area 51
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 oktober 2009 @ 23:58:36 #198
862 Arcee
Look closer
pi_74209693
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:59:27 #199
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74209731
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:32 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

UFO - Area 51

Conspiracy - Area 51
ty
pi_74210322
Hij is misschien al genoemd, maar http://topdocumentaryfilms.com/ is ook een supersite! Staat allemaal netjes op catagorie gesorteerd ook.
Koel en donker bewaren
pi_74210410
Meer een lezing dan een docu., maar desalniettemin zeer interessant en ook wel vermakelijk:

Lawrence Krauss - A Universe From Nothing
quote:
Lawrence Krauss gives a talk on our current picture of the universe, how it will end, and how it could have come from nothing.

Krauss is the author of many bestselling books on Physics and Cosmology, including “The Physics of Star Trek.”

If you’ve ever wanted to answer that annoying question, “how could the Universe have formed from nothing”, then watch this video.

Lawrence Krauss is funny, informative, and if you watch the entire video (it’s over an hour long, so you might need to pause it a few times), he will blow your mind. Lawrence seems like a pretty cool guy.
pi_74265194
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:18 schreef rene90 het volgende:
Population Zero is de naam van een erg interessante documentaire. Daarin gaat het erom wat er met de wereld zou gebeuren als de hele mensheid uitsterft. Hoe snel alles gaat met de dieren / gebouwen, de sattelieten die uit de lucht gaan vallen.
tvp voor deze
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_74270487
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 00:19 schreef Guanabana het volgende:
Hij is misschien al genoemd, maar http://topdocumentaryfilms.com/ is ook een supersite! Staat allemaal netjes op catagorie gesorteerd ook.
Merci !
pi_74273085
Geen idee of het wat is, maar het lijkt me wel een interessant verhaal (en jullie misschien ook):
The Belgrade Phantom
quote:
Belgrade, Yugoslavia, 1979. While Yugoslav president Tito is in Cuba settling international matters, a mysterious Phantom occupies the attention and hearts of Belgrade. Every night, he exhibits spectacular driving maneuvers using a stolen white Porsche car through the city streets. Through the radio the Phantom publicly challenges the police to try and catch him. More than 10.000 people are in the streets supporting their hero. The police are forced into a game where he sets the rules. The Phantom becomes a political threat. What started as a game turned into a political scandal and remained a myth that would never be forgot.
Woensdag 4 november om 23:35 op Nederland 2
pi_74497985
The Elegantt Universe

Deze 3-delige docu van een van de meest vooraanstaande natuurkundigen van dit moment, Brian Greene (vernoemd naar zijn gelijknamige boek) mag hier trouwens ook niet ontbreken!
quote:
One of the most ambitious and exciting scientific theories ever posed—one that may be the long-sought "Theory of Everything"—gets a masterful and lavishly animated explanation that will excite scientists and non-scientists alike. Beginning with simple and clear explanations of major concepts of physics, including gravity, electromagnetism, and relativity, The Elegant Universe illuminates one of the most revolutionary theories in physics today.

Known as string theory or superstring theory, this startling idea proposes that the fundamental ingredients of nature are inconceivably tiny strands of energy, whose different modes of vibration underlie everything that happens in the universe. The theory attempts to unite the laws of the large—general relativity—and the laws of the small—quantum mechanics—breaking a conceptual logjam that has frustrated scientists for nearly a century.

If string theory proves correct, the universe we see obscures a reality that is far richer and more complex than anyone ever imagined—a universe with numerous hidden dimensions, a universe in which the fabric of space can rip and tear, a universe that may be but one of many parallel universes.

Join host Brian Greene, professor of physics and mathematics at Columbia University and the best-selling author of The Elegant Universe, for this exciting and in-depth exploration of this groundbreaking new theory.
Hier zijn alle drie de delen te vinden: http://video.google.com/videosearch?q=elegant+universe&emb=0#
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_74498911
Hier trouwens een korte lezing van hem:

Zeer interessant! Niet in de laatste plaats omdat het een zeer goede verteller is...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 november 2009 @ 02:32:55 #207
862 Arcee
Look closer
pi_74498978
quote:
Op zondag 8 november 2009 00:50 schreef DubzOne het volgende:
The Elegantt Universe

Deze 3-delige docu van een van de meest vooraanstaande natuurkundigen van dit moment, Brian Greene (vernoemd naar zijn gelijknamige boek) mag hier trouwens ook niet ontbreken!
[..]

Hier zijn alle drie de delen te vinden: http://video.google.com/videosearch?q=elegant+universe&emb=0#
"Currently not available"
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 8 november 2009 @ 08:19:27 #209
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_74500146
Zo even het topic doorgelezen en een lijstje gemaakt. Kom de komende tijd wel door als ik me verveel in ieder geval.

Heb zelf even geen toevoegingen. Al kan ik de eerder genoemde Helvetica, 'Why alcohol is worse than XTC', en Soulwax: 'Part of the weekend never dies' allemaal zeer aanraden!
pi_74735404
Zojuist Are We Real? gekeken:
quote:
All life on Earth is nothing more than an elaborate facade created by super-intelligent beings. Humans now exist in a computerized version of the world – a simulation that keeps us happy, while our powers are drained by our creators for use as fuel in their campaign for dominance in the ‘real’ world. This is the premise of the cult sci-fi thriller The Matrix.
‘The simulation hypothesis, that we are currently living in a computer simulation, should be understood literally, it’s not just in a metaphorical sense whereby one could view the universe as a simulation, but literally we would be living in a simulation created by some advanced civilization in a computer they built in their universe. And everything we see and our brains themselves would just be parts of this simulation.’ Oxford University philosopher Dr Nick Bostrom echoes the thoughts of sci-fi writers and scientists alike. The simulation hypothesis is not sci-fi, it’s serious academic thought.

In Are We Real? Martin Rees navigates the extraordinary territory between science fact and science fiction. He reveals the logical steps that have led cosmologists and philosophers to the shocking conclusion that The Matrix scenario cannot be safely relegated to our storybooks. Whether it’s true or not, and it might be, here is a story that is altogether more serious and more deeply disturbing than any sci-fi fantasy could ever be.
Wel een goede docu waarin een aardig uitgewerkte hypothese (zie bovenstaand verhaal) verteld en uitgelegd wordt...

Hier te zien: http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=3337
Last.fm
pi_76214286
Ik heb vannacht/vanmorgen op Holland Doc de docu :"De paarden jongen" (the horse boy) gezien.

Het gaat over een autistische jongen van vier jaar en de manier waarop zijn ouders daarmee struggelen.
Nadat zijn vader doorhad dat paarden de jongen positief deden opleven, is hij met zijn vrouw en zoon naar Mongolie gegaan om daar met bus en paarden verschillende sjamanen op te zoeken.

Ik viel al zappend in deze docu, en ik had nooit verwacht dat dit verhaal me iets zou doen.
Ik zou hem zelf niet gaan kijken als iemand anders deze post had gepost
Maar ik was behoorlijk geraakt door het verhaal en de hele mooie beelden van Mongolie.

Zeker een aanrader

http://www.horseboymovie.com/

http://www.hollanddoc.nl/gids/
pi_76214450
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:18 schreef rene90 het volgende:
Population Zero is de naam van een erg interessante documentaire. Daarin gaat het erom wat er met de wereld zou gebeuren als de hele mensheid uitsterft. Hoe snel alles gaat met de dieren / gebouwen, de sattelieten die uit de lucht gaan vallen.
Life After People gaat hier ook over, ook interessant

Oké tvp-tje
  woensdag 30 december 2009 @ 11:47:47 #213
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_76214710
"De paarden jongen"
Die kwam ik laatst (Ned 2 - 23 december 22:40 - 00:15) ook 'al zappend' tegen.
quote:
Maar ik was behoorlijk geraakt door het verhaal en de hele mooie beelden van Mongolie.

Zeker een aanrader
Eensch
Wat je vindt, ...
pi_76254023
Op uitzending gemist kun je Carmen meets Borat bekijken.
Over het dorpje in Roemenië dat voor de film Borat is gebruikt als setting voor het dorpje in Kazachstan.
Als ze dan merken dat ze compleet voor gek zijn gezet, komen er advocaten die de bewoners ervan overtuigen dat ze een rechtszaak aan moeten spannen tegen 'Borat'.

http://player.omroep.nl/?aflID=10464753
quote:
Met zijn geweldige film 'Borat: Cultural Learnings for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan' maakte Sacha Baron Cohen niet alleen vijanden in Kazakstan en de U.S. of A., ook in het dorpje Glod in Roemenië moet hij zijn gezicht niet meer laten zien. Vanavond kunt u zien waarom in 'Carmen meets Borat', een puike documentaire van de Nederlandse Mercedes Stalenhoef.

Canvas | woensdag 23.05 u.

Mercedes Stalenhoef ĢOp vakantie in Roemenië hield ik halt in Glod, en ik raakte er geīntrigeerd door Carmen, een meisje dat er in een café werkte. Toen ze begrepen had dat we alletwee Spaans spraken - ik ben voor de helft Spaans, zij had de taal geleerd door intensief naar Spaanse soaps te kijken - nam ze me meteen in vertrouwen. Ze vertelde me dat ze ervan droomde uit Roemenië weg te gaan. De gigantische kloof tussen haar luizige leventje en haar grote droom frappeerde me - ik besloot meteen om een documentaire aan haar te wijden.ģ

- Maar toen kwam Borat - het Kazakse dorpje uit de film is in werkelijkheid het Roemeense Glod.

Stalenhoef ĢOp het moment van de opnames was ik niet ter plaatse. En aanvankelijk leek die film niet zo heel veel te veranderen. Tot hij wereldwijd in de zalen kwam, en het dorp overspoeld werd door journalisten. De bewoners waren flink in de zeik gezet, zo bleek. Er was hun voorgespiegeld dat er een documentaire over Glod gemaakt werd, niet dat ze acteerden in een komedie. Enkele advocaten zijn daar toen opgesprongen: ze hielden de dorpelingen voor dat ze tot dertig miljoen dollar konden cashen als ze een rechtszaak zouden aanspannen tegen filmproducent Fox. Dat deed dromen, natuurlijk - bijvoorbeeld ook de opa van Carmen. Ik besloot om een tweede deel toe te voegen aan mijn docu: de afwikkeling van die hele zaak.

ģDe makers van 'Borat' hebben zich niet erg respectvol getoond tegenover de inwoners van het dorp. Ze hadden toch ook gewoon acteurs uit Kazakstan kunnen engageren in plaats van een onwetend Roemeens dorp belachelijk te maken? Die kleine gemeenschap werd van de ene dag op de andere uit de anonimiteit getild, en te kijk gezet voor de hele wereld.ģ

- Kon u er nog even ongestoord filmen als tevoren?

Stalenhoef ĢEigenlijk niet. Plots was geld een hot topic geworden. De inwoners wilden betaald worden voor hun optreden - sommigen vroegen zelfs geld om even door het beeld te lopen. Dat was moeilijk, want in mijn budget waren helemaal geen vergoedingen voor de geportretteerden voorzien. Nu goed, uiteindelijk was die herrie snel voorbij: zķ erg waren de dorpelingen nu ook weer niet veranderd. En: ze vertrouwden mij.

ģNa de opnames heb ik het dorp trouwens een schenking van 5.000 euro gedaan.ģ

- Hebben de inwoners van Glod uiteindelijk hun slag thuisgehaald?

Stalenhoef ĢEr is nooit een rechtszaak gekomen. Die advocaten hadden, geīnspireerd door andere zaken die al aangespannen waren tegen de film, geld geroken. Maar uiteindelijk bleek het te veel moeite voor een te klein resultaat, en werd de hele onderneming afgeblazen. En zo bleef in Glod dus alles bij het oude - ze zijn daar alleen een traumaatje rijker.ģ

- Heeft Sacha Baron Cohen de documentaire gezien?

Stalenhoef ĢDat moet wel: hij zat in de commissie die moest beslissen of 'Carmen meets Borat' in aanmerking kwam voor een Oscar. En raad eens: we hebben het niet gehaald.ģ
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_76399382
gisteren The Cove gezien, over het slachten van dolfijntjes ergens in japan. erg spectaculair, leuk om naar te kijken.
  maandag 4 januari 2010 @ 15:11:26 #216
154880 Bolter
Awesomeness
pi_76399685
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:02 schreef jimjim1983 het volgende:
gisteren The Cove gezien, over het slachten van dolfijntjes ergens in japan. erg spectaculair, leuk om naar te kijken.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  maandag 4 januari 2010 @ 15:16:15 #217
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_76399840
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:02 schreef jimjim1983 het volgende:
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_76400747
die docu dus, niet het slachten van dolfijntjes.
pi_76402021
Is Afghan Star al genoemd? Het is een al iet wat oudere documentaire, zo'n 3 jaar geleden gemaakt denk ik. Hij is gratis te zien op de website van International Docu Festival Amsterdam. Over de eerste editie van het Afghaanse Idols.
[14.gif]
pi_76426485
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:01 schreef Biancavia het volgende:
Op uitzending gemist kun je Carmen meets Borat bekijken.
Over het dorpje in Roemenië dat voor de film Borat is gebruikt als setting voor het dorpje in Kazachstan.
Als ze dan merken dat ze compleet voor gek zijn gezet, komen er advocaten die de bewoners ervan overtuigen dat ze een rechtszaak aan moeten spannen tegen 'Borat'.

http://player.omroep.nl/?aflID=10464753
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde net posten wat jij in je spoiler zette

Wat een smerige vent is dat idd zeg En t ligt er ook nog eens zo dik bovenop wat hij aan het doen is
pi_76426493
tvp voor de docu's
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_76430915
New world order documentaire, wake up call (16 delig):

Een van de betere die ik ben tegengekomen in dit genre.
Wie is daar?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:00:58 #223
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_76459168
Ik heb net Carmen vs. Borat gezien. Wat een treurig verhaal zeg . Die scene bij die filmmaatschappij in London is eigenlijk wel het zieligst. En als ze dan terugkomen in het dorp, denken de mensen ook echt dat ze zakken met geld hebben .

Ik zie op de site van Holland Doc dat 'Een bitterzoete verleiding' ook nog online staat. Dat gaat over de wereld die schuilgaat achter het verrassingsei. Echt geweldige documentaire. En bizar hoe die verzamelaars leven
http://player.omroep.nl/?aflID=6751438
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_76460530
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:23 schreef -ladybird- het volgende:
New world order documentaire, wake up call (16 delig):

Een van de betere die ik ben tegengekomen in dit genre.
Interessant ja.. een waanbeeld van een aantal paranoīde idioten.

Edit: ik heb net het laatste stukje gezien. Best interessant inderdaad. Vooral over het WTC, daar zaten wel vreemde dingen bij. En dat bohemian grove vond ik echt vaag

[ Bericht 5% gewijzigd door sander-3 op 06-01-2010 12:11:49 ]
pi_76466515
weet iemand een goeie documentaire over noord-korea?
pi_76478848
Ik zit nu deze te kijken:

http://video.google.nl/videoplay?docid=1770071652812805345#

9-11 IN PLANE SITE
pi_76488664
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:23 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Interessant ja.. een waanbeeld van een aantal paranoīde idioten.

Edit: ik heb net het laatste stukje gezien. Best interessant inderdaad. Vooral over het WTC, daar zaten wel vreemde dingen bij. En dat bohemian grove vond ik echt vaag
Ja het is echt een goeie documentaire, het gaat over veel verschillende aspecten van de new world order, die bohemian grove is echt waar, zoek maar eens op alex jones op you tube, dan vind je zijn hele film over de infiltratie in de bohemian grove.
Sommige punten zijn best extreem in deze docu, vnml het gedeelte over ufo's en demonen maar er zitten hele interessante stukken tussen.
Dus wie zeitgeist goed vond moet deze docu wellicht ook eens bekijken!
Wie is daar?
pi_76494197
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:00 schreef Terreros85 het volgende:
Ik heb net Carmen vs. Borat gezien. Wat een treurig verhaal zeg . Die scene bij die filmmaatschappij in London is eigenlijk wel het zieligst. En als ze dan terugkomen in het dorp, denken de mensen ook echt dat ze zakken met geld hebben .

Ik zie op de site van Holland Doc dat 'Een bitterzoete verleiding' ook nog online staat. Dat gaat over de wereld die schuilgaat achter het verrassingsei. Echt geweldige documentaire. En bizar hoe die verzamelaars leven
http://player.omroep.nl/?aflID=6751438

Leuk die over het surprise ei! Wat een geld gaat daarin om zeg!!
Wie is daar?
pi_76501093
Vanavond 22:50
NL2
Holland Doc: Bloody mondays & strawberry pies
Documentaire
over de creatieve kracht van verveling
http://www.tvgids.nl/prog(...)%26_strawberry_pies/

Klinkt interessant zojuist was Louis Theroux op NL3, das eigenlijk ook een documentaire show.
pi_76502294
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:50 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Vind Religulous niet te vergelijken met Jesus Camp... Hoewel het onderwerp in hoofdlijnen misschien wel overeenkomt legt Bill Mayer met humor de vinger op de zere plek.
Ik vind het allemaal maar goedkoop scoren. Wellicht effectief in de VS maar hier in het "verlichte" Westen wel een beetje overbodig en op bepaalde momenten zelfs kortzichtig.
pi_76522195
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:00 schreef -ladybird- het volgende:

[..]

Ja het is echt een goeie documentaire, het gaat over veel verschillende aspecten van de new world order, die bohemian grove is echt waar, zoek maar eens op alex jones op you tube, dan vind je zijn hele film over de infiltratie in de bohemian grove.
Sommige punten zijn best extreem in deze docu, vnml het gedeelte over ufo's en demonen maar er zitten hele interessante stukken tussen.
Dus wie zeitgeist goed vond moet deze docu wellicht ook eens bekijken!
Ik heb die docu van Alex Jones ook gezien.

Echt raar hoor
pi_76531935
Carmen Meets Borat moet ik ook maar eens checken.
(kleine tvp voor de interessante docu's die hier voorbij komen )
pi_76532495
Een aantal weken geleden zag ik op een van de publieke omroepen de documentaire "Long Stay". Deze documentaire ging over een TBS kliniek in Zeeland. Zeer interessant. Een documentaire die eigenlijk elke Nederlander eens zou moeten zien.

Vooral bijzonder om te zien hoe men er leeft en hoe men denkt over hun eigen daden.

(slechte tekst dit, maar echt serieus de moeite waard om eens te kijken _
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_76536375
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 18:59 schreef henkde_j het volgende:
Een aantal weken geleden zag ik op een van de publieke omroepen de documentaire "Long Stay". Deze documentaire ging over een TBS kliniek in Zeeland. Zeer interessant. Een documentaire die eigenlijk elke Nederlander eens zou moeten zien.

Vooral bijzonder om te zien hoe men er leeft en hoe men denkt over hun eigen daden.

(slechte tekst dit, maar echt serieus de moeite waard om eens te kijken _
Deze dus: http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=10439407&md5=cbcc7bcc693d6e77b527560d559807bb ?
pi_77735161
Nu ff naar "de verhuizing" kijken via hollanddoc.nl
quote:
Titel: De verhuizing, 15 jaar later. Toos, Wil en Romeo lijden aan schizofrenie en depressiviteit en worden als ongeneeslijk ziek beschouwd. Zij stonden centraal in de documentaire De verhuizing, die regisseur Jan Louter in 1992 van hen maakte. De drie stonden toen op het punt om vanuit de beslotenheid van een inrichting te verhuizen naar een 'gewoon' leven in het stadje Hellevoetsluis. Hier kregen ze een eigen kamer en leerden ze onder begeleiding hun eigen huishouding te regelen. In De verhuizing, 15 jaar later zoekt de regisseur Toos, Wil en Romeo opnieuw op. Beelden uit de eerste documentaire, geīntegreerd in de nieuwe film, bieden reliëf aan de verhalen van Toos, Wil en Romeo anno nu. De realiteit van nu spiegelt zich aan de hoop en verwachtingen van toen. De scheidslijnen tussen heden en verleden, humor en tragiek, waan en werkelijkheid blijken ook nu flinterdun. De verhuizing, 15 jaar later is van een opmerkelijke lichtheid die de dagelijkse pogingen van de patiënten om een volwaardig leven te leiden respecteert. De zelfredzaamheid van het ene en de diepe tragiek van het andere personage maken duidelijk, hoe je als mens enerzijds bent overgeleverd aan je lot, terwijl je anderzijds soms weer grip op een stukje van je leven kunt krijgen. Kleine dialogen onthullen welke afwegingen de patiënten daarbij maken en hoe ze elkaar tot steun zijn. Het vervolg op De Verhuizing is geen evaluatie van de modernisering van de verblijfspsychiatrie die begin jaren negentig werd ingezet. Jan Louter maakte opnieuw een intieme schets van de kwetsbaarheid van de geesteszieke mens. Script: Jan Louter. Regie: Jan Louter.
Hopelijk is het wat, vast wel
pi_77737364
tvp
pi_77753010
Handig topic
pi_77754485
Leuk topic.

Was deze al gepost?
quote:
BBC - The Secret Life of Chaos

Chaos theory has a bad name, conjuring up images of unpredictable weather, economic crashes and science gone wrong. But there is a fascinating and hidden side to Chaos, one that scientists are only now beginning to understand.

It turns out that chaos theory answers a question that mankind has asked for millennia - how did we get here?

In this documentary, Professor Jim Al-Khalili sets out to uncover one of the great mysteries of science - how does a universe that starts off as dust end up with intelligent life? How does order emerge from disorder?

It's a mindbending, counterintuitive and for many people a deeply troubling idea. But Professor Al-Khalili reveals the science behind much of beauty and structure in the natural world and discovers that far from it being magic or an act of God, it is in fact an intrinsic part of the laws of physics. Amazingly, it turns out that the mathematics of chaos can explain how and why the universe creates exquisite order and pattern.

And the best thing is that one doesn't need to be a scientist to understand it. The natural world is full of awe-inspiring examples of the way nature transforms simplicity into complexity. From trees to clouds to humans - after watching this film you'll never be able to look at the world in the same way again.

Bron: BBC
De docu is hier te bekijken:

maandag 8 februari 2010 @ 01:30:58 #239
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77756274
quote:
Op maandag 8 februari 2010 00:09 schreef TheMagnificent het volgende:
Leuk topic.

Was deze al gepost?
[..]

De docu is hier te bekijken:

Ziet er cool uit! Tnx.

De BBC heeft sowieso kwalitatief erg goede docu's.

Deze is ook wel aardig:
quote:
Arthur C. Clarke presents this unusual documentary on the mathematical discovery of the Mandelbrot Set (M-Set) in the visually spectacular world of fractal geometry. This show relates the science of the M-Set to nature in a way that seems to identify the hand of God in the design of the universe itself. Dr. Mandelbrot in 1980 discovered the infinitely complex geometrical shape called the Mandelbrot Set using a very simple equation with computers and graphics.
  maandag 8 februari 2010 @ 02:34:41 #240
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77757248
Why we fight.
quote:
Why We Fight describes the rise and maintenance of the United States military-industrial complex and its fifty-year involvement with the wars led by the United States to date, especially its 2003 Invasion of Iraq. The documentary asserts that in every decade since World War II, the American public was told a lie, so that the Government (incumbent Administration) could take them to war and fuel the military-industrial economy maintaining American political dominance in the world. Interviewed about this matter, are politician John McCain, political scientist and former-CIA analyst Chalmers Johnson, politician Richard Perle, neoconservative commentator William Kristol, writer Gore Vidal, and public policy expert Joseph Cirincione.

Why We Fight documents the consequences of said foreign policy with the stories of a Vietnam War veteran whose son was killed in the September 11, 2001 attacks, and who then asked the military to write the name of his dead son on any bomb to be dropped in Iraq; and that of a twenty-three-year-old New Yorker who enlists in the United States Army because he is poor and in debt, his decision impelled by his mother's death; and a military explosives scientist who arrived to the U.S. as a refugee girl from Vietnam in 1975.
http://video.google.nl/videoplay?docid=9219858826421983682#
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')