Is ook wel een goede docu. ja.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:58 schreef Butcherlars het volgende:
louis theroux law & disorder in johannesburg![]()
gaat over criminaliteit in south africa
Zo blijkt maar weer dat de war on drugs volkomen kansloos is. Coke e.d. worden in de VS keihard aangepakt, met als gevolg dat elke boerenlul meth kan gaan brouwen... Met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:58 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Vooral hoe verrot mensen er "al" naar een jaar gebruik uitzien is echt schokkend te noemen, om nog maar te zwijgen over de psychotische episodes van al die gebruikers.
Dodelijke troep.
Ze pakken vooral de gebruikers en de kleine dealertjes aan.. Volkomen kansloze missie idd. Het gevaar van Meth idd is dat letterlijk iedereen het zelf kan maken en dat het nog veel verslavender werkt dan andere harddrugs..quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:05 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Zo blijkt maar weer dat de war on drugs volkomen kansloos is. Coke e.d. worden in de VS keihard aangepakt, met als gevolg dat elke boerenlul meth kan gaan brouwen... Met alle gevolgen van dien.
Ik weet niet precies wat jou interesseert, maar @ ted.com zijn wel veel interessante lezingen (vaak maar +/- 20 min.) te bekijken..quote:Op zondag 6 september 2009 23:53 schreef Lebawski het volgende:
Heeft iemand misschien een linkje waar je online leuke docu's kunt kijken ? Surf the channel en dergelijke.
quote:In this program, an eye-opening documentary on the National Security Agency (NSA) by best-selling author James Bamford and Emmy Award-winning producer Scott Willis, NOVA exposes the ultra-secret intelligence agency's role in the failure to stop the 9/11 attacks and the subsequent eavesdropping program that listens in without warrant on millions of American citizens.
"The Spy Factory" is based on Bamford's best-selling 2008 book, The Shadow Factory, praised as "important and disturbing" in the Washington Post by former senator Bob Kerrey, who was a member of the 9/11 Commission. (Read our excerpt.)
In this program, NOVA chronicles the NSA's role in eavesdropping both before and after 9/11. Drawing on dozens of interviews with agency insiders and probing publicly available sources as well as transcripts of terrorist trials and an FBI chronology of the terrorists' movements, NOVA assembles a detailed picture of events leading up to the 9/11 attacks.
The program sheds light on the vital data known inside the NSA but only partly relayed to other agencies. The trove of information the NSA had access to in advance included Osama bin Laden's now-disconnected direct satellite phone, which the NSA tapped starting in 1996. Exclusive footage shows the three-story house in Yemen that served as Al Qaeda's communications and logistics headquarters. The NSA was listening in on phone communications to and from the house for years prior to the 9/11 attack.
Three times the size of the CIA and far more secret, the NSA is comprised of top linguists, mathematicians, and technologists trained to decipher all kinds of communications—epitomizing the hidden world of high-tech, 21st-century surveillance. To show how this eavesdropping operates, NOVA follows the trail of just one typical e-mail sent from Asia to the U.S. Streaming as pulses of light into a fiber-optic cable, it travels across the Pacific Ocean, coming ashore in California, and finally reaching an AT&T facility in San Francisco, where the cable is split and the data sent to a secret NSA monitoring room on the floor below. This enables the NSA to intercept not only most Asian e-mail messages but also the entire U.S. internal Internet traffic.
Thus, since 9/11, the agency has turned its giant ear inward to monitor the communications of ordinary Americans, many of whom are on the government's secret watch list, now more than half-a-million names long.
But how effective is this monumental monitoring effort in countering security threats? The NSA is faced with an enormous and ever-expanding archive of phone calls and e-mail messages. Many experts in data mining and analysis are skeptical about the value of collecting so much information without the ability to understand it, as it may lead to critical clues being lost in the static. (Listen to a podcast about the challenge even powerful computers have in decoding human speech.)
Among those interviewed on "The Spy Factory" are former NSA, CIA, and FBI analysts and officials, many speaking publicly for the first time. Among these is Mark Rossini, the senior FBI agent in the CIA's Osama bin Laden tracking unit. For the first time, Rossini tells how intelligence agency turf wars prevented him from notifying his FBI superiors that Al Qaeda terrorists were heading for the U.S. with valid visas in early 2000.
Surprisingly, the 9/11 Commission never looked closely into the NSA's role in the broad intelligence breakdown behind the World Trade Center and Pentagon attacks. If they had, they would have understood the full extent to which the agency had major pieces of the puzzle but never put them together or disclosed their entire body of knowledge to the CIA and FBI. Traditionally, the NSA didn't share its raw data with those other agencies, an institutionalized reluctance that played a critical role in the failure to stop the 9/11 plotters. (Hear from Eleanor Hill, a former Staff Director of the House Intelligence Committee, on the myriad dangers inherent in such a tradition.)
In what Bamford calls "one of the largest ironies in the history of American intelligence," he notes that weeks before the attacks, the terrorists were staying in a hotel near NSA headquarters in Maryland, almost within sight of the office of then-NSA Director Michael Hayden. Hayden, who was later appointed director of the CIA by President Bush, was never held accountable for his agency's failure, and after 9/11 he spearheaded the Bush administration's warrantless wiretapping activities in the name of making the nation safe from terrorists.
Addressing the question, Are we any safer now than we were before?, Bamford says, "We should have been safe the way it was. NSA had all the information that it needed to stop the 9/11 hijackers. It had laws that allowed it to track the hijackers." Bamford adds that those same laws also protected the privacy of ordinary Americans in ways that have since vanished. (On this website, Bamford answers viewer questions about the NSA and other organizations and issues covered in the program.)
Heb je Zeitgeist: Addendum ook al bekeken?quote:Op maandag 7 september 2009 00:40 schreef Jaytonism het volgende:
Goed topic.
Ik weet niet of het past in dit topic en/of dit naar voren is gekomen in het eerste topic, maar Zeitgeist is 1 van de meest toffe docu's die ik ook gezien heb.
www.zeitgeistmovie.com
Zie zelf: Goede Docu's?!quote:Op maandag 7 september 2009 00:40 schreef Jaytonism het volgende:
Ik weet niet of het past in dit topic en/of dit naar voren is gekomen in het eerste topic
Aha ok.quote:Op maandag 7 september 2009 01:16 schreef Jaytonism het volgende:
Ja, ook gezien.. Vond ik iets minder sterk.
The Bridge vond ik ook niet zo heel aangrijpend als de meesten hier. Wist me op 1 of andere manier niet totaal te boeien.
Heel uiteenlopend. Ik ben al een tijdje op zoek naar een docu over verschoppelingen die in de verlaten/geheime metrostelsels, gemaakt door Stalin, onder Moskou wonen. Er zou een groepje op expeditie zijn gegaan en ze hebben voor hun leven moeten vrezen.quote:Op maandag 7 september 2009 00:26 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat jou interesseert, maar @ ted.com zijn wel veel interessante lezingen (vaak maar +/- 20 min.) te bekijken..
Ik meen dat die docu. over de metrostelsels in Moskou ook alleens ter sprake is gekomen in dit topic. Als je het over criminilaiteit/maffia etc. hebt, dan is het misschien weleens aardig om deze docu. te kijken:quote:Op maandag 7 september 2009 13:29 schreef Lebawski het volgende:
[..]
Heel uiteenlopend. Ik ben al een tijdje op zoek naar een docu over verschoppelingen die in de verlaten/geheime metrostelsels, gemaakt door Stalin, onder Moskou wonen. Er zou een groepje op expeditie zijn gegaan en ze hebben voor hun leven moeten vrezen.
Dingetjes over criminaliteit/bendes/maffia is ook boeiend, maar die zie je ook veel op tv. Daarom zou ik daar wel eens een exclusieve docu over willen zien. Docu's over het leven achter tralies idem dito. En alles wat daar op lijkt, het boeit me om te zien hoe mensen leven, overleven & denken in bepaalde situaties. Docu's over legendes of waargebeurde verhalen zoals Jack the Ripper, Sawney Bean, Sweeney Todd etc. zijn ook leuk. Vooral omdat ik laatst in Schotland geweest ben, en al die verhaaltjes daar veel indruk maken op de mensen. De hele sfeer uit dat land in combinatie met zulke 'legendes', dat brengt een beetje het kind in mij naar boven.
Part 1) http://video.google.com/videoplay?docid=5740692213665972395#quote:The Iceman Confessions Of A Mafia Hitman
Up Close and Personal with a Killer When I was finally admitted into the bowels of Trenton State Prison in New Jersey’s capital to interview multiple murderer Richard Kuklinski, a.k.a. “the Iceman,” it wasn’t at all what I had expected. My assumption was that it would be like the movies. We’d be separated by a shatter-proof glass barrier. We’d communicate through telephone handsets. There would be guards all around watching our every move. But I couldn’t have been more wrong. Clarice Starling had more protection when she visited Dr. Hannibal “the Cannibal” Lector in The Silence of the Lambs. At least she had bars. And frankly, as a killer, Lector was downright crude compared to the stealth and skullduggery of the Iceman. Lector liked to bite; Kuklinski preferred a cyanide solution administered from a nasal spray bottle. A surprise spritz to the face usually produced a shocked inhalation from the victim, who as a result would die in under a minute. And unless the body was found right away and a savvy medical examiner knew what to look for, the poison would go undetected because cyanide naturally dissipates in the body after two hours. But cyanide was only one of the things I was thinking about on the morning of January 16, 1992, when I arrived for my date with the Iceman.
Ah ok, was jij dat.quote:Op maandag 7 september 2009 14:08 schreef Lebawski het volgende:
Ja daar begon ik al over, over die metro's.
Die docu die jij post klinkt erg boeiend, ga 'm eens bekijken. Als je nog meer kunt afleiden uit mijn verhaal en daar docu's over weet, dan lees ik dat hier graag terug.
http://www.veoh.com/brows(...)ch/v6373488hFhSxC2T#quote:Jack The Ripper - Case Closed
Patricia Cornwell's portrait of a killer. Patricia Cornwell's own funded investigation into the true identity of jack the ripper.
quote:Op maandag 7 september 2009 00:26 schreef Chain_Reaction het volgende:
.. ted.com
Geweldige docu! Echt een aanraderquote:Op maandag 7 september 2009 00:26 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat jou interesseert, maar @ ted.com zijn wel veel interessante lezingen (vaak maar +/- 20 min.) te bekijken..
Deze docu. vind ik iig zeer interessant:
Spy Factory
[..]
Even gekeken. Om de een of andere reden vind ik zijn verhaal altijd fascinerend.quote:Op maandag 7 september 2009 01:06 schreef Arcee het volgende:
Eenzame Hoogte - Willem Ruis (Google Video)
Inzichtelijke en eerlijke docu over Willem Ruis.
Willem Ruis.
Misschien vind je deze docu. dan ook wel wat:quote:Op maandag 7 september 2009 18:27 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Geweldige docu! Echt een aanrader
Die film is meesterlijk.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 03:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Net Religulous gekeken van Bill Mayer op Googlevideo.....
Wat kunnen gelovigen toch debiel zijn zeg![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 7 september 2009 13:29 schreef Lebawski het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een docu over verschoppelingen die in de verlaten/geheime metrostelsels, gemaakt door Stalin, onder Moskou wonen. Er zou een groepje op expeditie zijn gegaan en ze hebben voor hun leven moeten vrezen.
Erg coole docu's altijd van The Universe-serie..quote:The Universe is full of explosions that both create and destroy. The Chicxulub impact on the Yucatan peninsula, which may have wiped out the dinosaurs 65 million years ago, was two million times more powerful than the largest nuclear bomb ever detonated on Earth. But guess what? That's only good enough for the very bottom of the Biggest Blasts top ten list. This episode works its way up through supernova explosions and gamma ray bursts all the way to the blast that started it all--the Big Bang.
Goede docu idd. Zit aardig wat beeldmateriaal tussen dat ik nog niet eerder gezien heb! Het enige MEGA irritante is die vreemde achtergrondgeluiden/muziek. Zeker op een 5.1 dolby. Ik word er helemaal para van!!quote:Op woensdag 9 september 2009 20:47 schreef Mestras het volgende:
nu op sbs 6 102 minutes that changed America
Sorry ik kon eerst niet vinden waar je de docu nou kon bekijken maar ik heb het inmiddels gevonden op uitzending gemist. Ik moest blijkbaar zoeken op 'Onder Moskou'quote:Op woensdag 9 september 2009 16:25 schreef Lebawski het volgende:
Zou heel goed kunnen, maar hoe krijg je die docu te zien ?
Vind Religulous niet te vergelijken met Jesus Camp... Hoewel het onderwerp in hoofdlijnen misschien wel overeenkomt legt Bill Mayer met humor de vinger op de zere plek.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:45 schreef Lebawski het volgende:
Jesus Camp is ook al zo'n gezellige film.
Frans Brometquote:Op zondag 13 september 2009 19:43 schreef Cyan het volgende:
Morgen komt er bij Dokument op de NCRV een documentaire over een spookvilla in Monster. De docu is gemaakt door Frans Bromet.
quote:If you’re looking for a thoughtful and balanced introductory documentary on the life and writings of Friedrich Nietzsche, here’s a good one. This video was produced by the BBC for television in 1999 and it’s entitled Human All Too Human. You’ll find a lot of information carefully packed into one hour.
Given the complexity of Nietzsche’s writings, this video can only serve only as an introduction. As an introduction, though, it does a good job.
When I was an philosophy undergrad in 1977, I took a course on Nietzsche and it turned me inside out. That course focused on one of Nietzsche’s later works: The Gay Science (1882), translated by Walter Kaufmann. Since that time, there has been at least one additional excellent translation of The Gay Science.
Nietzsche was a prolific writer, though, and there are numerous other Nietzsche works to explore. To beginners, they will seem to be written by a man who was, in equal parts, severely emotionally scarred and an absolute genius. To a veteran reader they will still seem this way. Highly recommended for anyone who is not afraid to risk wiping out many of assumptions that you currently rely upon as existential salve.
Mja heb die Religulous dan ook niet gezien..quote:Op zondag 13 september 2009 18:50 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Vind Religulous niet te vergelijken met Jesus Camp... Hoewel het onderwerp in hoofdlijnen misschien wel overeenkomt legt Bill Mayer met humor de vinger op de zere plek.
hele droevige documentaire ditquote:Op woensdag 16 september 2009 00:07 schreef Nepthys het volgende:
Before the Music Dies
Over hoe de muziekindustrie steeds meer is veranderd in een eenheidsworstproducerende winstmachine. Bekende artiesten als Eric Clapton en Erykah Badu komen aan het woord over hoe ondergeschikt talent tegenwoordig is en hoe het nu verder moet met kansen voor beginnende muzikanten. De filmmakers laten ook nog zien hoe je met behulp van autotune en een songwriter van een willekeurig fotomodel een popster kunt maken.
http://www.ninjavideo.net/video/40989quote:Near the final days of World War II when the Russians were surrounding Berlin, Hitler and his wife went down to their underground bunker and killed themselves. At least that is what his guards have said. They said they heard the shot and opened the door to find Hitler lying bloody and dead on the couch, and his wife next to him, poisoned to death.
They said they then took the body of Hitler outside and burned it then buried it. Apparently, Hitler did not want his lifeless body on display like Mussolini’s corpse had been.
MysteryQuest takes up the challenge of finding clues of Hitler’s death. There has been speculation that he escaped and might have gone to South America. Other people have said they had seen him around other parts of Germany. Whatever the stories, there is no evidence of a dead body belonging to Adolph Hitler.
Hitler Used a Body Double
Hitler used a double, especially after the close attempt on his life in the Valkyrie incident. What the Russians found when they arrived in Berlin, was the dead body of a man looking like Hitler, but in all accounts was his double. This man was apparently two inches shorter than Adolph Hitler.
Extracting DNA from Blood and Skull Fragments
In the Russian archived they have a couch with blood stains and a piece of a skull with a bullet hole in it. MysteryQuest sent an American archeologist to Russia to get evidence from these items and bring it back to the United States to see if there was any DNA that could be found in the blood or the burned skull.
In the meantime, in Germany they were reconstructing the bunker via computers, trying to figure out if the eye-witness accounts were plausible. The underground bunkers had engines running and those engines might have been loud enough to drown out a gun shot. What they discovered was an actual engine that was there at the time and still running, so they were lucky and were able to hear exactly how loud the noise was at the time Hitler apparently committed suicide.
What the investigators from MysteryQuest uncovered for this show is fascinating. Using modern science they were able to piece together some of the puzzle surrounding Adolph Hitler. It is a surprising and interesting story.
De intentie van Religulous is ook niet om tijdens de film een heel serieus debat te laten zien.. Dat zien we al aan de naam + cover. Het is allemaal met een knipoog en Maher neemt het zelf ook niet allemaal zo serieus (hij is niet voor niets ook een stand-up comedian).quote:Op donderdag 17 september 2009 18:52 schreef Symer het volgende:
Net Religulous gezien, vond het maar tegenvallen. Maher laat de geïnterviewden niet uitpraten, of als ze met een goed punt komen maakt Maher ze achteraf belachelijk wanneer ze zichzelf niet kunnen verdedigen, waardoor het eigenlijk één lange monoloog van Maher is.
Ik deel zijn standpunten over godsdienst wel, maar vond de film niet bijzonder sterk.
Buiten dat, tvp want goed topic
Ik weet niet of het precies is wat je zoekt, maar je zou eens kunnen kijken naar de serie "Cities of the Underworld"quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:39 schreef sander-3 het volgende:
Welliswaar geen docu, maar toch erg interessant: http://www.dossierx.nl/content/view/178/55/
Daarom mijn vraag, als iemand een docu weet die over dit onderwerp gaat, wil die die dan plaatsen?![]()
Die zijn goed inderdaadquote:Op vrijdag 18 september 2009 17:43 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ik weet niet of het precies is wat je zoekt, maar je zou eens kunnen kijken naar de serie "Cities of the Underworld"
Om te beginnen over de bunkers etc. onder Berlijn:
Sander-3, weet jij misschien ook wat meer over dit onderwerp toevallig ?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Lebawski het volgende:
Ik las een tijd geleden over een docu met als onderwerp het 'verborgen metrostelsel van Moskou', genaamd D6 of Metro-2. Dat is nog niet zo heel bijzonder, en daar heb ik een docu met betrekking tot Urban Exploration over gevonden/gezien, maar die was niet zo heel boeiend. De docu die ik zoek gaat over een 'verborgen stad' onder de grond van Moskou. In deze verlaten metrostelsels leven junks, criminelen, verminkte/verbannen mensen en gebeuren de afrekeningen van de Russische maffia. Hier zouden een aantal documentairemakers naar toe zijn gegaan, en geconfronteerd worden met het gevaar, waardoor ze het ternauwernood hebben overleefd.
Iemand hier bekend mee ?
Nee, sorry. Toen jij dat vroeg heb ik er wel een tijd naar zitten zoeken, maar ik heb niks kunnen vinden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:41 schreef Lebawski het volgende:
[..]
Sander-3, weet jij misschien ook wat meer over dit onderwerp toevallig ?
Even wezen googlen: Children Underground ?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Lebawski het volgende:
Ik las een tijd geleden over een docu met als onderwerp het 'verborgen metrostelsel van Moskou', genaamd D6 of Metro-2. Dat is nog niet zo heel bijzonder, en daar heb ik een docu met betrekking tot Urban Exploration over gevonden/gezien, maar die was niet zo heel boeiend. De docu die ik zoek gaat over een 'verborgen stad' onder de grond van Moskou. In deze verlaten metrostelsels leven junks, criminelen, verminkte/verbannen mensen en gebeuren de afrekeningen van de Russische maffia. Hier zouden een aantal documentairemakers naar toe zijn gegaan, en geconfronteerd worden met het gevaar, waardoor ze het ternauwernood hebben overleefd.
Iemand hier bekend mee ?
Heb deze zojuist gekeken. Zeer interessante docu inderdaad! Ik was al bekend met delen van zijn werk. Zijn belangrijkste denkbeelden en theorieën worden in deze documentaire verklaard door met name de persoon Nietzsche (en zijn leven) te analyseren. Daarnaast wordt het geheel ook in de bredere culturele context van die tijd geplaatst... Nice!quote:Op zondag 13 september 2009 23:52 schreef Chain_Reaction het volgende:
Misschien niet voor iedereen, maar deze docu. is ook interessant en goed:
Human, All Too Human : Nietzsche
http://video.google.com/videoplay?docid=-184240591461103528#
[..]
Mee eens. Ik bezit (bijna) al zijn werken en het zijn 1 van de weinige boeken waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit zal verkopen. Toevallig ben ik dit weekend begonnen met "Oneigentijdse beschouwingen" te herlezen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:51 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Heb deze zojuist gekeken. Zeer interessante docu inderdaad! Ik was al bekend met delen van zijn werk. Zijn belangrijkste denkbeelden en theorieën worden in deze documentaire verklaard door met name de persoon Nietzsche (en zijn leven) te analyseren. Daarnaast wordt het geheel ook in de bredere culturele context van die tijd geplaatst... Nice!
Ik denk dat je de Up series bedoelt. Alleen werden er dan 14 kinderen gevolgd.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:52 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Welke documentaire was over die 3 jochies, die ze om de 7 jaar filmde?
Interessant! Zijn dat de enige 3 in die reeks? (Nietzsche, Heidegger en Sartre). Moet zeggen dat ik niet zo heel erg bekend ben met Heidegger. Hooguit enkele artikelen van gelezen. Maar ben zeker wel benieuwd naar die van Sartre! Moet zeggen dat ik Kant wel mis dan in deze reeks. De man zelf is misschien niet zo heel interessant (hij had naar verluid niet bepaald een spectaculair leven). Maar qua filosoferen spant hij de kroon wat betreft de laatste 300 jaar. Hij is met zijn 3 'Kritiken' - en dan met name met het boek 'Kritik der Reinen Vernunft' - de grondlegger van het hele moderne denken. Daar zou ik weleens een analyse over willen horen en zien in de vorm van een dergelijke docu als die van Nietzsche.quote:Op dinsdag 22 september 2009 01:41 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Mee eens. Ik bezit (bijna) al zijn werken en het zijn 1 van de weinige boeken waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit zal verkopen. Toevallig ben ik dit weekend begonnen met "Oneigentijdse beschouwingen" te herlezen.
Het is mooi om ook eens de mens achter deze meesterwerken te zien. Dat hij vroeger min of meer onder een kerkje woonde etc. Doodzonde dat hij op zo'n jonge leeftijd al krankzinnig werd.
Misschien zou je ook eens naar de andere 2 delen van Human all too human kunnen kijken:
- Martin Heidegger, http://video.google.com/videoplay?docid=-858369328131624007#
- Sartre, http://video.google.com/v(...)=5997040150951355473
Met name de docu. over Heidegger is erg boeiend en verrassend (ook over zijn lidmaatschap van de NSDAP en contacten met Hitler enz.)
Van mij hadden ze er ook 1 mogen maken over Arthur Schopenhauer. Een hele eigenaardige man ook en (in mijn ogen) nog genialer dan Nietzsche.
Yep, dit zijn de enige 3 die gemaakt zijn in de Human all too human-reeks.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef Gaslamp_Killer het volgende:
[..]
Interessant! Zijn dat de enige 3 in die reeks? (Nietzsche, Heidegger en Sartre). Moet zeggen dat ik niet zo heel erg bekend ben met Heidegger. Hooguit enkele artikelen van gelezen. Maar ben zeker wel benieuwd naar die van Sartre! Moet zeggen dat ik Kant wel mis dan in deze reeks. De man zelf is misschien niet zo heel interessant (hij had naar verluid niet bepaald een spectaculair leven). Maar qua filosoferen spant hij de kroon wat betreft de laatste 300 jaar. Hij is met zijn 3 'Kritiken' - en dan met name met het boek 'Kritik der Reinen Vernunft' - de grondlegger van het hele moderne denken. Daar zou ik weleens een analyse over willen horen en zien in de vorm van een dergelijke docu als die van Nietzsche.
Dat verder zijn filosofie van onschatbare waarde is op het Moderne Denken is evident.quote:Kant stond in zijn woonplaats bekend als uiterst punctueel. Hij volgde een strikt dagschema en verliet zijn woonplaats zelden. Volgens een door Heine verzonnen en mild spottend bedoeld verhaal zouden de huisvrouwen van Königsberg hun klok gelijk zetten wanneer Kant op zijn vaste dagelijkse wandeling (na het middageten om 15.30 uur) hen passeerde.
+
Voor zover bekend heeft Kant nooit een relatie gehad en overleed hij als maagd.
quote:Contemporary philosopher Geoffrey Warnock discusses the philosophy of anti-empiricist Immanuel Kant, and his view that activities and powers within the mind are the key to knowledge, and that all knowledge is appearance. Knowledge for Kant, is a complex affair, in which knowing is acquired not just through the senses, but through pure concepts of understanding indigenous to the mind. Countering Hume, Kant insists it is the mind, not the senses, which unifies and organizes sensory flow into meaning full definitions of things.
Neequote:Op dinsdag 22 september 2009 07:55 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik denk dat je de Up series bedoelt. Alleen werden er dan 14 kinderen gevolgd.
Ik heb een Deja Vu, of heb je deze post gisteren rond dit tijdstip ook al ergens gezet? Anyway, ik ga nu Home kijken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 03:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
-Home-
Echt een hele mooie documentaire, in ieder geval in de zin van de beelden die je te zien krijgt van ons thuis, de aarde. De harde waarheid die echter naar voren komt is alarmerend. De aarde wordt door onze toedoen kapotgemaakt.
De hele docu duurt anderhalf uur en is door de makers op youtube gezet:
De docu krijgt een 8.5 op imdb.
http://www.imdb.com/title/tt1014762/
Ik word er een beetje depressief van moet ik zeggen. Bijna 7 miljard mensen die de aarde kapotmaken zonder daarbij stil te staan. En we blijven maar consumeren en kinderen maken.
Aan de andere kant is het zien van de docu weer heel goed, mocht je je zorgen maken over de huidige economische situatie in de wereld en de spaanse griep. Laat maar komen die twee zou ik zeggen![]()
Heeft in ieder geval een deel van onze kinderen nog kans op een toekomst
Ja kloptquote:Op woensdag 7 oktober 2009 04:09 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb een Deja Vu, of heb je deze post gisteren rond dit tijdstip ook al ergens gezet? Anyway, ik ga nu Home kijken.
quote:A look inside ‘La Modelo’
“A look inside the La Modelo prison in Bogota, Colombia. Called a “model” prison by Colombia officials the prison in reality is controlled more by the prisoners than the guards. With 5000 prisoners for 2400 spots, and not more than 150 security guards assigned to the prison. The prison is awash in violence, and drugs. Last year, 162 prisoners were killed there. The prison is controlled by three criminal groups: members of the guerrilla movement, paramilitary forces, and cocaine traffickers. They have broken the prison up into three different territories and each group has it’s own security forces, defending it’s own territory.”
Zeker een aanrader. Absoluut geen 10 in een dozijn National Geographic docu.quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:14 schreef Conflict het volgende:
Ik heb beide topics snel bekeken en volgens mij is de volgende documentaire niet gepost tot nu toe.
Het gaat over de gevangenis La Modelo in Colombia.
Ik heb 'm een paar jaar geleden op de Nederlandse tv gezien, heeft veel indruk op me gemaakt. Jammergenoeg was deze docu nergens online te vinden. Nu heb ik 'm dan jaren later gevonden.
[ afbeelding ]
[..]
Klik voor de ducumentaire
Vanavond ook te zien op Belgie 2/Canvas om 20.10 uur en later op de nacht in de herhaling.quote:Op zaterdag 5 september 2009 05:00 schreef WammesWaggel het volgende:
BBC.This.World.Gypsy.Child.Thieves
Staat op de torrent sites, het is moeilijk om dat volk niet te haten na deze documantaire gezien te hebben
http://www.ninjavideo.net/video/44369quote:The lost city of Atlantis was said to be home to an advanced civilization that thrived almost 12,000 years ago. Some believe that those who lived in Atlantis may have been capable of space travel. But legend says the city disappeared suddenly and violently, swallowed by the ocean in a single day. For centuries, explorers and archaeologists have been trying to locate the submerged ruins of this legendary city. MysteryQuest's expedition team will reveal new sonar evidence of underwater structures discovered in the Atlantic Ocean. The team dives on these sites to retrieve samples and will use the latest technology and carbon dating analysis to explore whether they could be clues to uncovering the location of the lost city.
Bronquote:In het leven van de Hengelose tiener Nienke Eijsink draait alles om de Australische doktersserie The Flying Doctors, die midden jaren tachtig met veel succes over de hele wereld wordt uitgezonden. Haar idool is Chris Randall, een rol van actrice Liz Burch, die zich als vrouwelijke arts moet bewijzen in het door mannen gedomineerd dorpsleven in de outback van Australië. Nienke plakt haar tienerkamer vol met foto's en posters van haar idool, laat haar haar precies zo knippen als dr. Chris, en schrijft haar talloze brieven. Op een dag neemt ze het besluit om in Australië op zoek te gaan naar de actrice.
Al vanaf haar vroegste jeugd voelt Nienke verwantschap met dokter Chris. Terwijl leeftijdsgenootjes dwepen met Patrick Swayze of The New Kids on the Block, gaat Nienke's hart sneller kloppen bij het zien van deze sterke, onafhankelijke vrouw, die tegelijkertijd ook aantrekkelijk en kwetsbaar is. Het opwindende televisieleven in de Australische outback staat in schril contrast met het leven in de Hollandse Achterhoek. Nienke wenst zich een moeder als Chris Randall, ze droomt van intieme avonden in de stamkroeg in de serie. Haar tieneradoratie slaat om in verliefdheid en ontwikkelt zich tot volledige vereenzelviging; ze wil worden als doctor Randall. In haar fantasiewereld ontdekt ze voor het eerst haar ontluikende lesbische gevoelens.
In 2002 wil Nienke de actrice Liz Burch in het echt ontmoeten. Ze reist naar Australië, waar een lange zoektocht begint naar de vrouw die haar leven heeft bepaald. Op een ochtend staat ze trillend op haar stoep. Hoe zal de actrice reageren? Zal Nienke haar kunnen overtuigen van het belang van haar bezoek?
FAN is een vrolijk, scherp en fascinerend egoportret vol zelfspot. De filmmaakster geeft een intieme kijk in haar bestaan en deinst niet terug voor zeer persoonlijke ontboezemingen. Daarmee maakt ze zichzelf kwetsbaar en tegelijk heel sterk. Hierdoor is ze misschien uiteindelijk tóch Chris Randall geworden.
- http://www.pbs.org/wgbh/nova/darwin/quote:This two-hour scripted drama tells the remarkable story behind the unveiling of the most influential scientific theory of all time, Charles Darwin's theory of evolution by natural selection. The program is a special presentation from NOVA and National Geographic Television, written by acclaimed British screenwriter John Goldsmith and directed by John Bradshaw.
Darwin, portrayed by Henry Ian Cusick (Lost), spent years refining his ideas and penning what he called his "big book." Yet, daunted by looming conflict with the orthodox religious values of his day, he resisted publishing—until a letter from naturalist Alfred Wallace forced his hand. In 1858, Darwin learned that Wallace was ready to publish ideas very similar to his own. In a sickened panic, Darwin grasped his dilemma: To delay publishing any longer would be to condemn his greatest work to obscurity—the brilliant argument he had pieced together with clues from his voyage on the Beagle, his adventures in the Andes, the bizarre fossils of Patagonia, the finches and giant tortoises of the Galapagos, as well as the British countryside. But to come forward with his ideas risked the fury of the Church and perhaps a rift with his own devoted wife, Emma, portrayed by Frances O'Connor (Mansfield Park, The Importance of Being Earnest), who was a devout Christian.
"Darwin's Darkest Hour" is a moving drama about the genesis of a groundbreaking theory seen through the inspiration and personal sufferings of its originator.
Jezus man...quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:14 schreef Conflict het volgende:
Ik heb beide topics snel bekeken en volgens mij is de volgende documentaire niet gepost tot nu toe.
Het gaat over de gevangenis La Modelo in Colombia.
Ik heb 'm een paar jaar geleden op de Nederlandse tv gezien, heeft veel indruk op me gemaakt. Jammergenoeg was deze docu nergens online te vinden. Nu heb ik 'm dan jaren later gevonden.
[ afbeelding ]
[..]
Klik voor de ducumentaire
Zeitgeist. Nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:08 schreef haakon het volgende:
Zeitgeist.
http://video.google.nl/videosearch?q=zeitgest&emb=0&aq=f#q=zeitgiest&emb=0
ga je toch anders denken
Idd. Dat lijkt mij ook wel wat.. Fijn dat er een topic als deze is! Zo leert men nogeens wat nieuws.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zeitgeist. Nooit van gehoord.
kijken die hapquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zeitgeist. Nooit van gehoord.
Die had ik in een andere topic ook aangeraden. Superdocu.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:08 schreef haakon het volgende:
Zeitgeist.
ga je toch anders denken
Is een betere link, zelfs met Nederlandse ondertiteling:quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:08 schreef haakon het volgende:
Zeitgeist.
ga je toch anders denken
No problem.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Bedankt voor die Darwin's Darkest Hour link! Die ga ik in de klas kijken, leuk voor m'n V6 Natuur/Techniek klas. (Ik geef Engels btw.)
- http://www.bbc.co.uk/programmes/b00nhv56quote:With the help of a hammer-wielding scientist, Jennifer Aniston and a general anaesthetic, Professor Marcus du Sautoy goes in search of answers to one of science's greatest mysteries: how do we know who we are? While the thoughts that make us feel as though we know ourselves are easy to experience, they are notoriously difficult to explain. So, in order to find out where they come from, Marcus subjects himself to a series of probing experiments.
He learns at what age our self-awareness emerges and whether other species share this trait. Next, he has his mind scrambled by a cutting-edge experiment in anaesthesia. Having survived that ordeal, Marcus is given an out-of-body experience in a bid to locate his true self. And in Hollywood, he learns how celebrities are helping scientists understand the microscopic activities of our brain. Finally, he takes part in a mind-reading experiment that both helps explain and radically alters his understanding of who he is.
Ant civilizationsquote:Op maandag 26 oktober 2009 19:05 schreef jimjim1983 het volgende:
weet iemand een goeie docu over mieren?
vond dit namelijk erg interessant:
http://www.veoh.com/brows(...)tch/e168998H46D6TfW#quote:Sociological documentary that studies the comparison of ant societies to human . Prognosis: Ants have a better rich to poor divide.
thanks! leuke docu, alleen dat gelul over god is wat minderquote:Op maandag 26 oktober 2009 19:09 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ant civilizations
[..]
http://www.veoh.com/brows(...)tch/e168998H46D6TfW#
A Brief History of Time is idd een geweldige docu. over 1 van de grootste geesten die ooit heeft geleefd.quote:
tyquote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:32 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
UFO - Area 51
Conspiracy - Area 51
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |