abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71885489
louis theroux law & disorder in johannesburg

gaat over criminaliteit in south africa

soms schop je de bal,en soms schopt de bal jou
pi_71885653
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:58 schreef Butcherlars het volgende:
louis theroux law & disorder in johannesburg

gaat over criminaliteit in south africa

Is ook wel een goede docu. ja.

Gaat meer over de inzet van prive-politie tegen criminaliteit in Johannesburg..
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71885670
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 18:58 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Vooral hoe verrot mensen er "al" naar een jaar gebruik uitzien is echt schokkend te noemen, om nog maar te zwijgen over de psychotische episodes van al die gebruikers.

Dodelijke troep.
Zo blijkt maar weer dat de war on drugs volkomen kansloos is. Coke e.d. worden in de VS keihard aangepakt, met als gevolg dat elke boerenlul meth kan gaan brouwen... Met alle gevolgen van dien.
pi_71885739
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:05 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Zo blijkt maar weer dat de war on drugs volkomen kansloos is. Coke e.d. worden in de VS keihard aangepakt, met als gevolg dat elke boerenlul meth kan gaan brouwen... Met alle gevolgen van dien.
Ze pakken vooral de gebruikers en de kleine dealertjes aan.. Volkomen kansloze missie idd. Het gevaar van Meth idd is dat letterlijk iedereen het zelf kan maken en dat het nog veel verslavender werkt dan andere harddrugs..
pi_72454282
BBC.This.World.Gypsy.Child.Thieves

Staat op de torrent sites, het is moeilijk om dat volk niet te haten na deze documantaire gezien te hebben
pi_72507638
Heeft iemand misschien een linkje waar je online leuke docu's kunt kijken ? Surf the channel en dergelijke.
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_72508675
quote:
Op zondag 6 september 2009 23:53 schreef Lebawski het volgende:
Heeft iemand misschien een linkje waar je online leuke docu's kunt kijken ? Surf the channel en dergelijke.
Ik weet niet precies wat jou interesseert, maar @ ted.com zijn wel veel interessante lezingen (vaak maar +/- 20 min.) te bekijken..

Deze docu. vind ik iig zeer interessant:

Spy Factory
quote:
In this program, an eye-opening documentary on the National Security Agency (NSA) by best-selling author James Bamford and Emmy Award-winning producer Scott Willis, NOVA exposes the ultra-secret intelligence agency's role in the failure to stop the 9/11 attacks and the subsequent eavesdropping program that listens in without warrant on millions of American citizens.

"The Spy Factory" is based on Bamford's best-selling 2008 book, The Shadow Factory, praised as "important and disturbing" in the Washington Post by former senator Bob Kerrey, who was a member of the 9/11 Commission. (Read our excerpt.)

In this program, NOVA chronicles the NSA's role in eavesdropping both before and after 9/11. Drawing on dozens of interviews with agency insiders and probing publicly available sources as well as transcripts of terrorist trials and an FBI chronology of the terrorists' movements, NOVA assembles a detailed picture of events leading up to the 9/11 attacks.

The program sheds light on the vital data known inside the NSA but only partly relayed to other agencies. The trove of information the NSA had access to in advance included Osama bin Laden's now-disconnected direct satellite phone, which the NSA tapped starting in 1996. Exclusive footage shows the three-story house in Yemen that served as Al Qaeda's communications and logistics headquarters. The NSA was listening in on phone communications to and from the house for years prior to the 9/11 attack.

Three times the size of the CIA and far more secret, the NSA is comprised of top linguists, mathematicians, and technologists trained to decipher all kinds of communications—epitomizing the hidden world of high-tech, 21st-century surveillance. To show how this eavesdropping operates, NOVA follows the trail of just one typical e-mail sent from Asia to the U.S. Streaming as pulses of light into a fiber-optic cable, it travels across the Pacific Ocean, coming ashore in California, and finally reaching an AT&T facility in San Francisco, where the cable is split and the data sent to a secret NSA monitoring room on the floor below. This enables the NSA to intercept not only most Asian e-mail messages but also the entire U.S. internal Internet traffic.

Thus, since 9/11, the agency has turned its giant ear inward to monitor the communications of ordinary Americans, many of whom are on the government's secret watch list, now more than half-a-million names long.

But how effective is this monumental monitoring effort in countering security threats? The NSA is faced with an enormous and ever-expanding archive of phone calls and e-mail messages. Many experts in data mining and analysis are skeptical about the value of collecting so much information without the ability to understand it, as it may lead to critical clues being lost in the static. (Listen to a podcast about the challenge even powerful computers have in decoding human speech.)

Among those interviewed on "The Spy Factory" are former NSA, CIA, and FBI analysts and officials, many speaking publicly for the first time. Among these is Mark Rossini, the senior FBI agent in the CIA's Osama bin Laden tracking unit. For the first time, Rossini tells how intelligence agency turf wars prevented him from notifying his FBI superiors that Al Qaeda terrorists were heading for the U.S. with valid visas in early 2000.

Surprisingly, the 9/11 Commission never looked closely into the NSA's role in the broad intelligence breakdown behind the World Trade Center and Pentagon attacks. If they had, they would have understood the full extent to which the agency had major pieces of the puzzle but never put them together or disclosed their entire body of knowledge to the CIA and FBI. Traditionally, the NSA didn't share its raw data with those other agencies, an institutionalized reluctance that played a critical role in the failure to stop the 9/11 plotters. (Hear from Eleanor Hill, a former Staff Director of the House Intelligence Committee, on the myriad dangers inherent in such a tradition.)

In what Bamford calls "one of the largest ironies in the history of American intelligence," he notes that weeks before the attacks, the terrorists were staying in a hotel near NSA headquarters in Maryland, almost within sight of the office of then-NSA Director Michael Hayden. Hayden, who was later appointed director of the CIA by President Bush, was never held accountable for his agency's failure, and after 9/11 he spearheaded the Bush administration's warrantless wiretapping activities in the name of making the nation safe from terrorists.

Addressing the question, Are we any safer now than we were before?, Bamford says, "We should have been safe the way it was. NSA had all the information that it needed to stop the 9/11 hijackers. It had laws that allowed it to track the hijackers." Bamford adds that those same laws also protected the privacy of ordinary Americans in ways that have since vanished. (On this website, Bamford answers viewer questions about the NSA and other organizations and issues covered in the program.)

pi_72508945
Goed topic.

Ik weet niet of het past in dit topic en/of dit naar voren is gekomen in het eerste topic, maar Zeitgeist is 1 van de meest toffe docu's die ik ook gezien heb.

www.zeitgeistmovie.com
pi_72509169
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:40 schreef Jaytonism het volgende:
Goed topic.

Ik weet niet of het past in dit topic en/of dit naar voren is gekomen in het eerste topic, maar Zeitgeist is 1 van de meest toffe docu's die ik ook gezien heb.

www.zeitgeistmovie.com
Heb je Zeitgeist: Addendum ook al bekeken?

http://video.google.com/videoplay?docid=7065205277695921912
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 september 2009 @ 01:06:28 #110
862 Arcee
Look closer
pi_72509396
Eenzame Hoogte - Willem Ruis (Google Video)

Inzichtelijke en eerlijke docu over Willem Ruis.

Willem Ruis.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 september 2009 @ 01:07:52 #111
862 Arcee
Look closer
pi_72509414
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:40 schreef Jaytonism het volgende:
Ik weet niet of het past in dit topic en/of dit naar voren is gekomen in het eerste topic
Zie zelf: Goede Docu's?!

Gaat gelijk al over Zeitgeist in de eerste posts.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_72509537
Ja, ook gezien.. Vond ik iets minder sterk.

The Bridge vond ik ook niet zo heel aangrijpend als de meesten hier. Wist me op 1 of andere manier niet totaal te boeien.
pi_72509962
quote:
Op maandag 7 september 2009 01:16 schreef Jaytonism het volgende:
Ja, ook gezien.. Vond ik iets minder sterk.

The Bridge vond ik ook niet zo heel aangrijpend als de meesten hier. Wist me op 1 of andere manier niet totaal te boeien.
Aha ok.

The Bridge vond ik vrij aangrijpend, aangezien je ook de nabestaanden zag (+het verhaal achter de ZM).. Voor iedereen verschrikkelijk.. En zeker voor de mensen die zichzelf genoodzaakt zagen tot een bizarre daad over te gaan als van die enorme brug te jumpen. Niet te bevatten voor "gezonde" mensen..
pi_72517177
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:26 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat jou interesseert, maar @ ted.com zijn wel veel interessante lezingen (vaak maar +/- 20 min.) te bekijken..

Heel uiteenlopend. Ik ben al een tijdje op zoek naar een docu over verschoppelingen die in de verlaten/geheime metrostelsels, gemaakt door Stalin, onder Moskou wonen. Er zou een groepje op expeditie zijn gegaan en ze hebben voor hun leven moeten vrezen.

Dingetjes over criminaliteit/bendes/maffia is ook boeiend, maar die zie je ook veel op tv. Daarom zou ik daar wel eens een exclusieve docu over willen zien. Docu's over het leven achter tralies idem dito. En alles wat daar op lijkt, het boeit me om te zien hoe mensen leven, overleven & denken in bepaalde situaties. Docu's over legendes of waargebeurde verhalen zoals Jack the Ripper, Sawney Bean, Sweeney Todd etc. zijn ook leuk. Vooral omdat ik laatst in Schotland geweest ben, en al die verhaaltjes daar veel indruk maken op de mensen. De hele sfeer uit dat land in combinatie met zulke 'legendes', dat brengt een beetje het kind in mij naar boven.
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_72517792
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:29 schreef Lebawski het volgende:

[..]

Heel uiteenlopend. Ik ben al een tijdje op zoek naar een docu over verschoppelingen die in de verlaten/geheime metrostelsels, gemaakt door Stalin, onder Moskou wonen. Er zou een groepje op expeditie zijn gegaan en ze hebben voor hun leven moeten vrezen.

Dingetjes over criminaliteit/bendes/maffia is ook boeiend, maar die zie je ook veel op tv. Daarom zou ik daar wel eens een exclusieve docu over willen zien. Docu's over het leven achter tralies idem dito. En alles wat daar op lijkt, het boeit me om te zien hoe mensen leven, overleven & denken in bepaalde situaties. Docu's over legendes of waargebeurde verhalen zoals Jack the Ripper, Sawney Bean, Sweeney Todd etc. zijn ook leuk. Vooral omdat ik laatst in Schotland geweest ben, en al die verhaaltjes daar veel indruk maken op de mensen. De hele sfeer uit dat land in combinatie met zulke 'legendes', dat brengt een beetje het kind in mij naar boven.
Ik meen dat die docu. over de metrostelsels in Moskou ook alleens ter sprake is gekomen in dit topic. Als je het over criminilaiteit/maffia etc. hebt, dan is het misschien weleens aardig om deze docu. te kijken:
quote:
The Iceman Confessions Of A Mafia Hitman

Up Close and Personal with a Killer When I was finally admitted into the bowels of Trenton State Prison in New Jersey’s capital to interview multiple murderer Richard Kuklinski, a.k.a. “the Iceman,” it wasn’t at all what I had expected. My assumption was that it would be like the movies. We’d be separated by a shatter-proof glass barrier. We’d communicate through telephone handsets. There would be guards all around watching our every move. But I couldn’t have been more wrong. Clarice Starling had more protection when she visited Dr. Hannibal “the Cannibal” Lector in The Silence of the Lambs. At least she had bars. And frankly, as a killer, Lector was downright crude compared to the stealth and skullduggery of the Iceman. Lector liked to bite; Kuklinski preferred a cyanide solution administered from a nasal spray bottle. A surprise spritz to the face usually produced a shocked inhalation from the victim, who as a result would die in under a minute. And unless the body was found right away and a savvy medical examiner knew what to look for, the poison would go undetected because cyanide naturally dissipates in the body after two hours. But cyanide was only one of the things I was thinking about on the morning of January 16, 1992, when I arrived for my date with the Iceman.
Part 1) http://video.google.com/videoplay?docid=5740692213665972395#
Part 2) http://video.google.com/v(...)=5116812489134120077
pi_72518043
Ja daar begon ik al over, over die metro's .

Die docu die jij post klinkt erg boeiend, ga 'm eens bekijken. Als je nog meer kunt afleiden uit mijn verhaal en daar docu's over weet, dan lees ik dat hier graag terug.
pi_72518185
quote:
Op maandag 7 september 2009 14:08 schreef Lebawski het volgende:
Ja daar begon ik al over, over die metro's .

Die docu die jij post klinkt erg boeiend, ga 'm eens bekijken. Als je nog meer kunt afleiden uit mijn verhaal en daar docu's over weet, dan lees ik dat hier graag terug.
Ah ok, was jij dat.

Die docu. over Richard Kuklinski is idd erg boeiend.. Nouja docu.; het is meer een interview.

Over Jack The Ripper ken ik wel een zeer goede docu. van de BBC:
quote:
Jack The Ripper - Case Closed

Patricia Cornwell's portrait of a killer. Patricia Cornwell's own funded investigation into the true identity of jack the ripper.
http://www.veoh.com/brows(...)ch/v6373488hFhSxC2T#

[ Bericht 0% gewijzigd door Chain_Reaction op 07-09-2009 15:41:57 ]
  maandag 7 september 2009 @ 14:27:27 #118
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_72518518
quote:
.. ted.com
Wat je vindt, ...
pi_72525703
quote:

[..]

Deze docu. vind ik iig zeer interessant:

Spy Factory
[..]

Geweldige docu! Echt een aanrader
Er gaat niets boven Groningen
  Moderator maandag 7 september 2009 @ 19:10:10 #120
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_72527147
quote:
Op maandag 7 september 2009 01:06 schreef Arcee het volgende:
Eenzame Hoogte - Willem Ruis (Google Video)

Inzichtelijke en eerlijke docu over Willem Ruis.

Willem Ruis.
Even gekeken. Om de een of andere reden vind ik zijn verhaal altijd fascinerend.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_72527251
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:27 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Geweldige docu! Echt een aanrader
Misschien vind je deze docu. dan ook wel wat:

PBS Frontline: Spying on the Home Front

- http://www.pbs.org/wgbh/p(...)nt/etc/synopsis.html

-
pi_72578987
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 03:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Net Religulous gekeken van Bill Mayer op Googlevideo.....

Wat kunnen gelovigen toch debiel zijn zeg

Die film is meesterlijk.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_72579048
Jesus Camp is ook al zo'n gezellige film.
pi_72583165
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:29 schreef Lebawski het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een docu over verschoppelingen die in de verlaten/geheime metrostelsels, gemaakt door Stalin, onder Moskou wonen. Er zou een groepje op expeditie zijn gegaan en ze hebben voor hun leven moeten vrezen.

Ik weet bijna zeker dat je deze bedoelt: Under Moscow

Ik heb 'm niet gezien maar het klinkt wel interessant.
pi_72585885
Zou heel goed kunnen, maar hoe krijg je die docu te zien ?
  woensdag 9 september 2009 @ 16:44:52 #126
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72586663
Niks mis met zo'n ouderwetse Russische docu uit de jaren '20 of '30 .

De allerbekendste docu is Chelovek s kino-appartom (The Man with a Movie Camera), waarin een typische dag in Moskou gevolgd wordt. Vooral de sportbeelden zijn tof om te zien. De docu lijkt me overigens geïnspireerd te zijn op Berlin: Die Sinfonie der Großstadt, die ik nog steeds moet/wil zien.
Voor bedrijfskundige geïnteresseerden kan ik Komsomolsk aanraden, waarin het staalproductieproces en de opbouw van industrie met de daarbijbehorende communistische bedrijfsideeën gevolgd wordt. Soms wordt het dolkomisch, zeker wanneer twee fabrieksploegen een wedstrijdje tegen elkaar houden wie de meeste klinknagels in stalen platen kan slaan. Deze docu is overigens gemaakt door een Nederlander: Joris Ivens. Hij dweepte graag met de communistische gedachtengangen en is daardoor ook ietwat dubieus. Tot slot kan ik Turksib ook nog aanraden. Zit in hetzelfde straatje als Komsomolsk, alleen gaat het dan over een spoorlijn tussen Oezbekistan en Siberië

Kenmerk van de Sovjet-docu's is dat ze knap gemonteerd zijn. Tussentitels en close-upbeelden wisselen elkaar snel af, waardoor het een opzwepend karakter krijgt. Het zijn soms net hyperactieve flitsende MTV-filmpjes. Daarnaast is de communistische propaganda ook leuk om op te merken. Naast de welbekende groteske borstklopperij van belangwekkende prestaties wordt er gelukkig vaak ook nog aandacht aan sociale omstandigheden gegeven.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72587427
Ik kijk nu:

The Universe, Episode: Biggest Blasts
quote:
The Universe is full of explosions that both create and destroy. The Chicxulub impact on the Yucatan peninsula, which may have wiped out the dinosaurs 65 million years ago, was two million times more powerful than the largest nuclear bomb ever detonated on Earth. But guess what? That's only good enough for the very bottom of the Biggest Blasts top ten list. This episode works its way up through supernova explosions and gamma ray bursts all the way to the blast that started it all--the Big Bang.
Erg coole docu's altijd van The Universe-serie..

http://www.ninjavideo.net/video/39257#flash_set1
pi_72595391
nu op sbs 6 102 minutes that changed America
  woensdag 9 september 2009 @ 21:26:33 #129
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_72596792
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:47 schreef Mestras het volgende:
nu op sbs 6 102 minutes that changed America
Goede docu idd. Zit aardig wat beeldmateriaal tussen dat ik nog niet eerder gezien heb! Het enige MEGA irritante is die vreemde achtergrondgeluiden/muziek. Zeker op een 5.1 dolby. Ik word er helemaal para van!! Waarom echt? Alsof het originele achtergrond geluid niet alleen al angstaanjagend genoeg is...
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_72597196
Ik zit nu naar ned3 te kijken. Over gangsters in Nederland.. .

http://www.cripsdefilm.nl/
pi_72600209
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:25 schreef Lebawski het volgende:
Zou heel goed kunnen, maar hoe krijg je die docu te zien ?
Sorry ik kon eerst niet vinden waar je de docu nou kon bekijken maar ik heb het inmiddels gevonden op uitzending gemist. Ik moest blijkbaar zoeken op 'Onder Moskou' . Link: http://player.omroep.nl/?aflID=1335282

Hier 2 stills uit de film:
pi_72600667
Ah bedankt voor de link ! Morgen even op een Windowscomputer kijken .

Weet iemand nog goeie docu's over het verzet tijdens W.O. 2 ? Iets over de Partizanen ? Iets over de Koude Oorlog, Stasi en De Muur ? Iets over de oorlog in voormalig Joegoslavie ?
pi_72705887
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:45 schreef Lebawski het volgende:
Jesus Camp is ook al zo'n gezellige film.
Vind Religulous niet te vergelijken met Jesus Camp... Hoewel het onderwerp in hoofdlijnen misschien wel overeenkomt legt Bill Mayer met humor de vinger op de zere plek.

[ Bericht 0% gewijzigd door DubzOne op 13-09-2009 21:18:30 ]
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_72707801
Morgen komt er bij Dokument op de NCRV een documentaire over een spookvilla in Monster. De docu is gemaakt door Frans Bromet.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_72715989
quote:
Op zondag 13 september 2009 19:43 schreef Cyan het volgende:
Morgen komt er bij Dokument op de NCRV een documentaire over een spookvilla in Monster. De docu is gemaakt door Frans Bromet.
Frans Bromet
pi_72718315
Misschien niet voor iedereen, maar deze docu. is ook interessant en goed:

Human, All Too Human : Nietzsche

http://video.google.com/videoplay?docid=-184240591461103528#
quote:
If you’re looking for a thoughtful and balanced introductory documentary on the life and writings of Friedrich Nietzsche, here’s a good one. This video was produced by the BBC for television in 1999 and it’s entitled Human All Too Human. You’ll find a lot of information carefully packed into one hour.

Given the complexity of Nietzsche’s writings, this video can only serve only as an introduction. As an introduction, though, it does a good job.

When I was an philosophy undergrad in 1977, I took a course on Nietzsche and it turned me inside out. That course focused on one of Nietzsche’s later works: The Gay Science (1882), translated by Walter Kaufmann. Since that time, there has been at least one additional excellent translation of The Gay Science.

Nietzsche was a prolific writer, though, and there are numerous other Nietzsche works to explore. To beginners, they will seem to be written by a man who was, in equal parts, severely emotionally scarred and an absolute genius. To a veteran reader they will still seem this way. Highly recommended for anyone who is not afraid to risk wiping out many of assumptions that you currently rely upon as existential salve.
pi_72721816
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:50 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Vind Religulous niet te vergelijken met Jesus Camp... Hoewel het onderwerp in hoofdlijnen misschien wel overeenkomt legt Bill Mayer met humor de vinger op de zere plek.
Mja heb die Religulous dan ook niet gezien..
pi_72789428
Nog een paar interessante docu's:

Before the Music Dies
Over hoe de muziekindustrie steeds meer is veranderd in een eenheidsworstproducerende winstmachine. Bekende artiesten als Eric Clapton en Erykah Badu komen aan het woord over hoe ondergeschikt talent tegenwoordig is en hoe het nu verder moet met kansen voor beginnende muzikanten. De filmmakers laten ook nog zien hoe je met behulp van autotune en een songwriter van een willekeurig fotomodel een popster kunt maken.

White Light/Black Rain: The Destruction of Hiroshima and Nagasaki
Overlevenden van de atoombombardementen vertellen hun verhaal. Erg triest om te zien allemaal...

Helvetica
Typografie en grafische vormgeving spelen een grotere rol in het dagelijks leven dan je zou denken, zo blijkt wel uit deze documentaire. Over waarom Helvetica zo'n succesvol lettertype is dat we het de hele dag door overal tegenkomen, wie de mensen zijn die lettertypes ontwerpen en hoe ze te werk gaan.

Google Me
Ene Jim Killeen uit Los Angeles is benieuwd naar wat hij gemeen heeft met de naamgenoten die hij tegenkomt als hij zichzelf googlet en probeert er zo veel mogelijk te ontmoeten voor een interview. Na veel aandringen mag hij op bezoek komen bij zes hele verschillende mensen uit vier landen, waaronder een swinger en een priester. Uiteindelijk lukt het hem zelfs om alle bezochte Jim Killeens bij elkaar te brengen in Killeen, Texas voor een gezellig 'familieuitje'. Maf idee, maar het werkt wel.

The Clash: Westway to the World
Het hele verhaal van The Clash, verteld door de bandleden zelf.

pi_72805356
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:07 schreef Nepthys het volgende:
Before the Music Dies
Over hoe de muziekindustrie steeds meer is veranderd in een eenheidsworstproducerende winstmachine. Bekende artiesten als Eric Clapton en Erykah Badu komen aan het woord over hoe ondergeschikt talent tegenwoordig is en hoe het nu verder moet met kansen voor beginnende muzikanten. De filmmakers laten ook nog zien hoe je met behulp van autotune en een songwriter van een willekeurig fotomodel een popster kunt maken.

hele droevige documentaire dit
pi_72817293
^^

Ben wel benieuwd naar die docu! Zal de doos met tissues vast in gaan slaan dan...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_72817449
-

[ Bericht 54% gewijzigd door Chain_Reaction op 16-09-2009 20:26:23 ]
pi_72817550
t vertelt niet echt iets nieuws ofzo, maar er wordt o.a. gezegd dat iemand als Stevie Wonder vandaag de dag niet aan de bak zou komen. en ben bang dat ze nog gelijk hebben ook.
had m online gezien ergens...
pi_72845957
MysteryQuest, Episode: Hitler's Escape
quote:
Near the final days of World War II when the Russians were surrounding Berlin, Hitler and his wife went down to their underground bunker and killed themselves. At least that is what his guards have said. They said they heard the shot and opened the door to find Hitler lying bloody and dead on the couch, and his wife next to him, poisoned to death.

They said they then took the body of Hitler outside and burned it then buried it. Apparently, Hitler did not want his lifeless body on display like Mussolini’s corpse had been.

MysteryQuest takes up the challenge of finding clues of Hitler’s death. There has been speculation that he escaped and might have gone to South America. Other people have said they had seen him around other parts of Germany. Whatever the stories, there is no evidence of a dead body belonging to Adolph Hitler.

Hitler Used a Body Double
Hitler used a double, especially after the close attempt on his life in the Valkyrie incident. What the Russians found when they arrived in Berlin, was the dead body of a man looking like Hitler, but in all accounts was his double. This man was apparently two inches shorter than Adolph Hitler.

Extracting DNA from Blood and Skull Fragments
In the Russian archived they have a couch with blood stains and a piece of a skull with a bullet hole in it. MysteryQuest sent an American archeologist to Russia to get evidence from these items and bring it back to the United States to see if there was any DNA that could be found in the blood or the burned skull.

In the meantime, in Germany they were reconstructing the bunker via computers, trying to figure out if the eye-witness accounts were plausible. The underground bunkers had engines running and those engines might have been loud enough to drown out a gun shot. What they discovered was an actual engine that was there at the time and still running, so they were lucky and were able to hear exactly how loud the noise was at the time Hitler apparently committed suicide.

What the investigators from MysteryQuest uncovered for this show is fascinating. Using modern science they were able to piece together some of the puzzle surrounding Adolph Hitler. It is a surprising and interesting story.
http://www.ninjavideo.net/video/40989
pi_72847385
Ik zit nu google me te kijken, erg leuk
pi_72848408
Net Religulous gezien, vond het maar tegenvallen. Maher laat de geïnterviewden niet uitpraten, of als ze met een goed punt komen maakt Maher ze achteraf belachelijk wanneer ze zichzelf niet kunnen verdedigen, waardoor het eigenlijk één lange monoloog van Maher is.

Ik deel zijn standpunten over godsdienst wel, maar vond de film niet bijzonder sterk.

Buiten dat, tvp want goed topic
pi_72849312
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:52 schreef Symer het volgende:
Net Religulous gezien, vond het maar tegenvallen. Maher laat de geïnterviewden niet uitpraten, of als ze met een goed punt komen maakt Maher ze achteraf belachelijk wanneer ze zichzelf niet kunnen verdedigen, waardoor het eigenlijk één lange monoloog van Maher is.

Ik deel zijn standpunten over godsdienst wel, maar vond de film niet bijzonder sterk.

Buiten dat, tvp want goed topic
De intentie van Religulous is ook niet om tijdens de film een heel serieus debat te laten zien.. Dat zien we al aan de naam + cover. Het is allemaal met een knipoog en Maher neemt het zelf ook niet allemaal zo serieus (hij is niet voor niets ook een stand-up comedian).

De boodschap dat er zich onder de gelovigen veel simpele zielen bevinden komt duidelijk naar voren, maar is natuurlijk niets nieuws onder de zon.

Verder wel een vermakelijke docu.
pi_72850430
De WWII docu's van Clarkson vind ik ook altijd erg boeiend. Daarnaast prachtig filmwerk in de stijl van Top Gear.

"The Greatest Raid of All Time"

Wiki entry http://en.wikipedia.org/wiki/St_Nazaire_Raid
A small force of British commandos and navy personnel ram a ship into a German dry dock and detonate it to destroy the dock gates. They run around and blow stuff up. Then they find their rides home have been destroyed. They attempt to fight their way out of the docks into the town to escape and only about 10 percent of the commandos make it home.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_72856375
Dat hele idee van naamgenoten uitnodigen uit Google Me is trouwens al eens eerder uitgevoerd door Alan Berliner in zijn documentaire The Sweetest Sound uit 2001. Moet hem zelf ook nog steeds zien, maar die schijnt ook erg goed te zijn.
pi_72862900
Ik zat net een stukje van deze docu te kijken:

pi_72881009
Welliswaar geen docu, maar toch erg interessant: http://www.dossierx.nl/content/view/178/55/

Daarom mijn vraag, als iemand een docu weet die over dit onderwerp gaat, wil die die dan plaatsen?
pi_72881128
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:39 schreef sander-3 het volgende:
Welliswaar geen docu, maar toch erg interessant: http://www.dossierx.nl/content/view/178/55/

Daarom mijn vraag, als iemand een docu weet die over dit onderwerp gaat, wil die die dan plaatsen?
Ik weet niet of het precies is wat je zoekt, maar je zou eens kunnen kijken naar de serie "Cities of the Underworld"

Om te beginnen over de bunkers etc. onder Berlijn:

pi_72881843
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:43 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ik weet niet of het precies is wat je zoekt, maar je zou eens kunnen kijken naar de serie "Cities of the Underworld"

Om te beginnen over de bunkers etc. onder Berlijn:

Die zijn goed inderdaad Ik heb een hoop afleveringen gezien. Ik hoop dat ze er ook een over Parijs hebben, want daar zit ook een hoop onder de grond geloof ik.

Die video is te lang om up te loaden, dus helaas.

[ Bericht 6% gewijzigd door sander-3 op 18-09-2009 18:58:53 ]
pi_72882660
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Lebawski het volgende:
Ik las een tijd geleden over een docu met als onderwerp het 'verborgen metrostelsel van Moskou', genaamd D6 of Metro-2. Dat is nog niet zo heel bijzonder, en daar heb ik een docu met betrekking tot Urban Exploration over gevonden/gezien, maar die was niet zo heel boeiend. De docu die ik zoek gaat over een 'verborgen stad' onder de grond van Moskou. In deze verlaten metrostelsels leven junks, criminelen, verminkte/verbannen mensen en gebeuren de afrekeningen van de Russische maffia. Hier zouden een aantal documentairemakers naar toe zijn gegaan, en geconfronteerd worden met het gevaar, waardoor ze het ternauwernood hebben overleefd.

Iemand hier bekend mee ?
Sander-3, weet jij misschien ook wat meer over dit onderwerp toevallig ?
pi_72882851
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:41 schreef Lebawski het volgende:

[..]

Sander-3, weet jij misschien ook wat meer over dit onderwerp toevallig ?
Nee, sorry. Toen jij dat vroeg heb ik er wel een tijd naar zitten zoeken, maar ik heb niks kunnen vinden.
pi_72919986
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Lebawski het volgende:
Ik las een tijd geleden over een docu met als onderwerp het 'verborgen metrostelsel van Moskou', genaamd D6 of Metro-2. Dat is nog niet zo heel bijzonder, en daar heb ik een docu met betrekking tot Urban Exploration over gevonden/gezien, maar die was niet zo heel boeiend. De docu die ik zoek gaat over een 'verborgen stad' onder de grond van Moskou. In deze verlaten metrostelsels leven junks, criminelen, verminkte/verbannen mensen en gebeuren de afrekeningen van de Russische maffia. Hier zouden een aantal documentairemakers naar toe zijn gegaan, en geconfronteerd worden met het gevaar, waardoor ze het ternauwernood hebben overleefd.

Iemand hier bekend mee ?
Even wezen googlen: Children Underground ?
pi_72989095
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:52 schreef Chain_Reaction het volgende:
Misschien niet voor iedereen, maar deze docu. is ook interessant en goed:

Human, All Too Human : Nietzsche

http://video.google.com/videoplay?docid=-184240591461103528#
[..]

Heb deze zojuist gekeken. Zeer interessante docu inderdaad! Ik was al bekend met delen van zijn werk. Zijn belangrijkste denkbeelden en theorieën worden in deze documentaire verklaard door met name de persoon Nietzsche (en zijn leven) te analyseren. Daarnaast wordt het geheel ook in de bredere culturele context van die tijd geplaatst... Nice!
Last.fm
pi_72989106
Welke documentaire was over die 3 jochies, die ze om de 7 jaar filmde?
pi_72989504
BBC's Earth: The Power of the Planet.

Geweldig.
pi_72989568
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:51 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Heb deze zojuist gekeken. Zeer interessante docu inderdaad! Ik was al bekend met delen van zijn werk. Zijn belangrijkste denkbeelden en theorieën worden in deze documentaire verklaard door met name de persoon Nietzsche (en zijn leven) te analyseren. Daarnaast wordt het geheel ook in de bredere culturele context van die tijd geplaatst... Nice!
Mee eens. Ik bezit (bijna) al zijn werken en het zijn 1 van de weinige boeken waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit zal verkopen. Toevallig ben ik dit weekend begonnen met "Oneigentijdse beschouwingen" te herlezen.

Het is mooi om ook eens de mens achter deze meesterwerken te zien. Dat hij vroeger min of meer onder een kerkje woonde etc. Doodzonde dat hij op zo'n jonge leeftijd al krankzinnig werd.

Misschien zou je ook eens naar de andere 2 delen van Human all too human kunnen kijken:

- Martin Heidegger, http://video.google.com/videoplay?docid=-858369328131624007#
- Sartre, http://video.google.com/v(...)=5997040150951355473

Met name de docu. over Heidegger is erg boeiend en verrassend (ook over zijn lidmaatschap van de NSDAP en contacten met Hitler enz.)

Van mij hadden ze er ook 1 mogen maken over Arthur Schopenhauer. Een hele eigenaardige man ook en (in mijn ogen) nog genialer dan Nietzsche.
  dinsdag 22 september 2009 @ 07:55:42 #160
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72990754
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:52 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Welke documentaire was over die 3 jochies, die ze om de 7 jaar filmde?
Ik denk dat je de Up series bedoelt. Alleen werden er dan 14 kinderen gevolgd.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72992089
pi_73087185
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 01:41 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Mee eens. Ik bezit (bijna) al zijn werken en het zijn 1 van de weinige boeken waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit zal verkopen. Toevallig ben ik dit weekend begonnen met "Oneigentijdse beschouwingen" te herlezen.

Het is mooi om ook eens de mens achter deze meesterwerken te zien. Dat hij vroeger min of meer onder een kerkje woonde etc. Doodzonde dat hij op zo'n jonge leeftijd al krankzinnig werd.

Misschien zou je ook eens naar de andere 2 delen van Human all too human kunnen kijken:

- Martin Heidegger, http://video.google.com/videoplay?docid=-858369328131624007#
- Sartre, http://video.google.com/v(...)=5997040150951355473

Met name de docu. over Heidegger is erg boeiend en verrassend (ook over zijn lidmaatschap van de NSDAP en contacten met Hitler enz.)

Van mij hadden ze er ook 1 mogen maken over Arthur Schopenhauer. Een hele eigenaardige man ook en (in mijn ogen) nog genialer dan Nietzsche.
Interessant! Zijn dat de enige 3 in die reeks? (Nietzsche, Heidegger en Sartre). Moet zeggen dat ik niet zo heel erg bekend ben met Heidegger. Hooguit enkele artikelen van gelezen. Maar ben zeker wel benieuwd naar die van Sartre! Moet zeggen dat ik Kant wel mis dan in deze reeks. De man zelf is misschien niet zo heel interessant (hij had naar verluid niet bepaald een spectaculair leven). Maar qua filosoferen spant hij de kroon wat betreft de laatste 300 jaar. Hij is met zijn 3 'Kritiken' - en dan met name met het boek 'Kritik der Reinen Vernunft' - de grondlegger van het hele moderne denken. Daar zou ik weleens een analyse over willen horen en zien in de vorm van een dergelijke docu als die van Nietzsche.
pi_73088772
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef Gaslamp_Killer het volgende:

[..]

Interessant! Zijn dat de enige 3 in die reeks? (Nietzsche, Heidegger en Sartre). Moet zeggen dat ik niet zo heel erg bekend ben met Heidegger. Hooguit enkele artikelen van gelezen. Maar ben zeker wel benieuwd naar die van Sartre! Moet zeggen dat ik Kant wel mis dan in deze reeks. De man zelf is misschien niet zo heel interessant (hij had naar verluid niet bepaald een spectaculair leven). Maar qua filosoferen spant hij de kroon wat betreft de laatste 300 jaar. Hij is met zijn 3 'Kritiken' - en dan met name met het boek 'Kritik der Reinen Vernunft' - de grondlegger van het hele moderne denken. Daar zou ik weleens een analyse over willen horen en zien in de vorm van een dergelijke docu als die van Nietzsche.
Yep, dit zijn de enige 3 die gemaakt zijn in de Human all too human-reeks.

Ik denk dat de BBC er bewust voor heeft gekozen Kant niet op te nemen in deze reeks, omdat zijn leven echt lachwekkend saai was:
quote:
Kant stond in zijn woonplaats bekend als uiterst punctueel. Hij volgde een strikt dagschema en verliet zijn woonplaats zelden. Volgens een door Heine verzonnen en mild spottend bedoeld verhaal zouden de huisvrouwen van Königsberg hun klok gelijk zetten wanneer Kant op zijn vaste dagelijkse wandeling (na het middageten om 15.30 uur) hen passeerde.

+

Voor zover bekend heeft Kant nooit een relatie gehad en overleed hij als maagd.
Dat verder zijn filosofie van onschatbare waarde is op het Moderne Denken is evident.

Als je toch video wil waarin ze zijn filosofie bespreken, dan zou je eens kunnen kijken naar:
quote:
Contemporary philosopher Geoffrey Warnock discusses the philosophy of anti-empiricist Immanuel Kant, and his view that activities and powers within the mind are the key to knowledge, and that all knowledge is appearance. Knowledge for Kant, is a complex affair, in which knowing is acquired not just through the senses, but through pure concepts of understanding indigenous to the mind. Countering Hume, Kant insists it is the mind, not the senses, which unifies and organizes sensory flow into meaning full definitions of things.
pi_73096500
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 07:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik denk dat je de Up series bedoelt. Alleen werden er dan 14 kinderen gevolgd.
Nee

3 elitaire jongetjes uit engeland
pi_73446302
-Home-

Echt een hele mooie documentaire, in ieder geval in de zin van de beelden die je te zien krijgt van ons thuis, de aarde. De harde waarheid die echter naar voren komt is alarmerend. De aarde wordt door onze toedoen kapotgemaakt.

De hele docu duurt anderhalf uur en is door de makers op youtube gezet:

De docu krijgt een 8.5 op imdb.
http://www.imdb.com/title/tt1014762/

Ik word er een beetje depressief van moet ik zeggen. Bijna 7 miljard mensen die de aarde kapotmaken zonder daarbij stil te staan. En we blijven maar consumeren en kinderen maken.

Aan de andere kant is het zien van de docu weer heel goed, mocht je je zorgen maken over de huidige economische situatie in de wereld en de spaanse griep. Laat maar komen die twee zou ik zeggen

Heeft in ieder geval een deel van onze kinderen nog kans op een toekomst
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73446312
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 03:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
-Home-

Echt een hele mooie documentaire, in ieder geval in de zin van de beelden die je te zien krijgt van ons thuis, de aarde. De harde waarheid die echter naar voren komt is alarmerend. De aarde wordt door onze toedoen kapotgemaakt.

De hele docu duurt anderhalf uur en is door de makers op youtube gezet:

De docu krijgt een 8.5 op imdb.
http://www.imdb.com/title/tt1014762/

Ik word er een beetje depressief van moet ik zeggen. Bijna 7 miljard mensen die de aarde kapotmaken zonder daarbij stil te staan. En we blijven maar consumeren en kinderen maken.

Aan de andere kant is het zien van de docu weer heel goed, mocht je je zorgen maken over de huidige economische situatie in de wereld en de spaanse griep. Laat maar komen die twee zou ik zeggen

Heeft in ieder geval een deel van onze kinderen nog kans op een toekomst
Ik heb een Deja Vu, of heb je deze post gisteren rond dit tijdstip ook al ergens gezet? Anyway, ik ga nu Home kijken.
pi_73446316
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 04:09 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik heb een Deja Vu, of heb je deze post gisteren rond dit tijdstip ook al ergens gezet? Anyway, ik ga nu Home kijken.
Ja klopt

Maar mijn topic werd aan een topic gelinkt dat bijna niet wordt bekeken. Dit topic trekt iets meer mensen en ik vind de boodschap nogal belangrijk.
pi_73446331
Oké.
Tot nu toe (kwartiertje) een rustgevende docu met al die prachtige natuurbeelden.
pi_73573932
Ik heb beide topics snel bekeken en volgens mij is de volgende documentaire niet gepost tot nu toe.

Het gaat over de gevangenis La Modelo in Colombia.

Ik heb 'm een paar jaar geleden op de Nederlandse tv gezien, heeft veel indruk op me gemaakt. Jammergenoeg was deze docu nergens online te vinden. Nu heb ik 'm dan jaren later gevonden.

quote:
A look inside ‘La Modelo’
“A look inside the La Modelo prison in Bogota, Colombia. Called a “model” prison by Colombia officials the prison in reality is controlled more by the prisoners than the guards. With 5000 prisoners for 2400 spots, and not more than 150 security guards assigned to the prison. The prison is awash in violence, and drugs. Last year, 162 prisoners were killed there. The prison is controlled by three criminal groups: members of the guerrilla movement, paramilitary forces, and cocaine traffickers. They have broken the prison up into three different territories and each group has it’s own security forces, defending it’s own territory.”

Klik voor de ducumentaire
pi_73576707
Ik vond Journeys with George een erg leuke documentaire. Gaat over de verkiezingscampagne van George W. Bush. Op een gegeven moment betrapte ik me zelf erop een lichtelijke sympathie voor Bush te krijgen
pi_73577106
Ik ben al een aantal jaar op zoek naar Long Gone

http://www.moviemeter.nl/film/32100

Het is echter bijna onmogelijk om er aan te komen.
Heeft iemand tips en/of een kopie ervan ?
pi_73577906
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:14 schreef Conflict het volgende:
Ik heb beide topics snel bekeken en volgens mij is de volgende documentaire niet gepost tot nu toe.

Ik heb 'm een paar jaar geleden op de Nederlandse tv gezien, heeft veel indruk op me gemaakt. Jammergenoeg was deze docu nergens online te vinden. Nu heb ik 'm dan jaren later gevonden.

[ afbeelding ]
[..]

Zeker een aanrader. Absoluut geen 10 in een dozijn National Geographic docu.
pi_73577961
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 05:00 schreef WammesWaggel het volgende:
BBC.This.World.Gypsy.Child.Thieves

Staat op de torrent sites, het is moeilijk om dat volk niet te haten na deze documantaire gezien te hebben
Vanavond ook te zien op Belgie 2/Canvas om 20.10 uur en later op de nacht in de herhaling.

Zie ook:
http://www.canvas.be/canvasactua/category/panorama/
pi_73620060
MysteryQuest, Episode: The Lost City of Atlantis
quote:
The lost city of Atlantis was said to be home to an advanced civilization that thrived almost 12,000 years ago. Some believe that those who lived in Atlantis may have been capable of space travel. But legend says the city disappeared suddenly and violently, swallowed by the ocean in a single day. For centuries, explorers and archaeologists have been trying to locate the submerged ruins of this legendary city. MysteryQuest's expedition team will reveal new sonar evidence of underwater structures discovered in the Atlantic Ocean. The team dives on these sites to retrieve samples and will use the latest technology and carbon dating analysis to explore whether they could be clues to uncovering the location of the lost city.
http://www.ninjavideo.net/video/44369
pi_73654822
Nienke Eijsink:

FAN

quote:
In het leven van de Hengelose tiener Nienke Eijsink draait alles om de Australische doktersserie The Flying Doctors, die midden jaren tachtig met veel succes over de hele wereld wordt uitgezonden. Haar idool is Chris Randall, een rol van actrice Liz Burch, die zich als vrouwelijke arts moet bewijzen in het door mannen gedomineerd dorpsleven in de outback van Australië. Nienke plakt haar tienerkamer vol met foto's en posters van haar idool, laat haar haar precies zo knippen als dr. Chris, en schrijft haar talloze brieven. Op een dag neemt ze het besluit om in Australië op zoek te gaan naar de actrice.

Al vanaf haar vroegste jeugd voelt Nienke verwantschap met dokter Chris. Terwijl leeftijdsgenootjes dwepen met Patrick Swayze of The New Kids on the Block, gaat Nienke's hart sneller kloppen bij het zien van deze sterke, onafhankelijke vrouw, die tegelijkertijd ook aantrekkelijk en kwetsbaar is. Het opwindende televisieleven in de Australische outback staat in schril contrast met het leven in de Hollandse Achterhoek. Nienke wenst zich een moeder als Chris Randall, ze droomt van intieme avonden in de stamkroeg in de serie. Haar tieneradoratie slaat om in verliefdheid en ontwikkelt zich tot volledige vereenzelviging; ze wil worden als doctor Randall. In haar fantasiewereld ontdekt ze voor het eerst haar ontluikende lesbische gevoelens.

In 2002 wil Nienke de actrice Liz Burch in het echt ontmoeten. Ze reist naar Australië, waar een lange zoektocht begint naar de vrouw die haar leven heeft bepaald. Op een ochtend staat ze trillend op haar stoep. Hoe zal de actrice reageren? Zal Nienke haar kunnen overtuigen van het belang van haar bezoek?

FAN is een vrolijk, scherp en fascinerend egoportret vol zelfspot. De filmmaakster geeft een intieme kijk in haar bestaan en deinst niet terug voor zeer persoonlijke ontboezemingen. Daarmee maakt ze zichzelf kwetsbaar en tegelijk heel sterk. Hierdoor is ze misschien uiteindelijk tóch Chris Randall geworden.
Bron

Echt een prachtige ducumentaire

Was gisteren op tv. Terug te zien op uitzending gemist: NCRV Document: FAN
pi_73696242

NOVA - Darwin's Darkest Hour
quote:
This two-hour scripted drama tells the remarkable story behind the unveiling of the most influential scientific theory of all time, Charles Darwin's theory of evolution by natural selection. The program is a special presentation from NOVA and National Geographic Television, written by acclaimed British screenwriter John Goldsmith and directed by John Bradshaw.

Darwin, portrayed by Henry Ian Cusick (Lost), spent years refining his ideas and penning what he called his "big book." Yet, daunted by looming conflict with the orthodox religious values of his day, he resisted publishing—until a letter from naturalist Alfred Wallace forced his hand. In 1858, Darwin learned that Wallace was ready to publish ideas very similar to his own. In a sickened panic, Darwin grasped his dilemma: To delay publishing any longer would be to condemn his greatest work to obscurity—the brilliant argument he had pieced together with clues from his voyage on the Beagle, his adventures in the Andes, the bizarre fossils of Patagonia, the finches and giant tortoises of the Galapagos, as well as the British countryside. But to come forward with his ideas risked the fury of the Church and perhaps a rift with his own devoted wife, Emma, portrayed by Frances O'Connor (Mansfield Park, The Importance of Being Earnest), who was a devout Christian.

"Darwin's Darkest Hour" is a moving drama about the genesis of a groundbreaking theory seen through the inspiration and personal sufferings of its originator.
- http://www.pbs.org/wgbh/nova/darwin/
- http://www.ninjavideo.net/video/44577
pi_73696352
tvp
pi_73710480
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:14 schreef Conflict het volgende:

[ afbeelding ]
[..]

Jezus man... wat een puinzooi is die gevangenis zeg. Gevangenen die wapens hebben, maar de bewakers niet.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:08:13 #179
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_73744352
The Outside Agency
pi_73750929
quote:
Zeitgeist. Nooit van gehoord.
pi_73751198
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Idd. Dat lijkt mij ook wel wat.. Fijn dat er een topic als deze is! Zo leert men nogeens wat nieuws.
pi_73751311
Niet terug gelezen dus weet niet of die er al in staat. Maar iemand die This is it gaat kijken? Das toch ook een docu? Of telt dat niet als docu?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:39:22 #183
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_73751566
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

kijken die hap
The Outside Agency
pi_73751727
quote:
Die had ik in een andere topic ook aangeraden. Superdocu.
pi_73752024
pi_73752198
Bedankt voor die Darwin's Darkest Hour link! Die ga ik in de klas kijken, leuk voor m'n V6 Natuur/Techniek klas. (Ik geef Engels btw.)
pi_73752616
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Bedankt voor die Darwin's Darkest Hour link! Die ga ik in de klas kijken, leuk voor m'n V6 Natuur/Techniek klas. (Ik geef Engels btw.)
No problem.

Het is denk ik wel aardig geschikt voor scholieren (zitten ook bepaalde levenslessen in verweven). Hij duurt wel bijna 2 uur, dus ik hoop voor je dat ze in de pauze door willen kijken of je zou hem in 2 keer moeten kijken.
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:01:17 #188
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74078558
Nu zenden ze op geschiedenis24 die gedramatiseerde VPRO docu uit 1998 uit over hoe de media om ging(of moest gaan) met de greet hofmans affaire, opzich zeer goed gedaan

http://geschiedenis.vpro.nl/dossiers/24685440/

[ Bericht 2% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 26-10-2009 23:44:03 ]
pi_74078689
BBC Horizon: The Secret You
quote:
With the help of a hammer-wielding scientist, Jennifer Aniston and a general anaesthetic, Professor Marcus du Sautoy goes in search of answers to one of science's greatest mysteries: how do we know who we are? While the thoughts that make us feel as though we know ourselves are easy to experience, they are notoriously difficult to explain. So, in order to find out where they come from, Marcus subjects himself to a series of probing experiments.

He learns at what age our self-awareness emerges and whether other species share this trait. Next, he has his mind scrambled by a cutting-edge experiment in anaesthesia. Having survived that ordeal, Marcus is given an out-of-body experience in a bid to locate his true self. And in Hollywood, he learns how celebrities are helping scientists understand the microscopic activities of our brain. Finally, he takes part in a mind-reading experiment that both helps explain and radically alters his understanding of who he is.
- http://www.bbc.co.uk/programmes/b00nhv56
- http://www.ninjavideo.net/video/45718
pi_74086874
weet iemand een goeie docu over mieren?
vond dit namelijk erg interessant:
pi_74087003
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:05 schreef jimjim1983 het volgende:
weet iemand een goeie docu over mieren?
vond dit namelijk erg interessant:

Ant civilizations
quote:
Sociological documentary that studies the comparison of ant societies to human . Prognosis: Ants have a better rich to poor divide.
http://www.veoh.com/brows(...)tch/e168998H46D6TfW#
  donderdag 29 oktober 2009 @ 01:00:02 #192
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74173987
*Schop*

TVP

en:

Hoi

en:

UFO-docu's a.u.b.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_74183188
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:09 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ant civilizations
[..]

http://www.veoh.com/brows(...)tch/e168998H46D6TfW#
thanks! leuke docu, alleen dat gelul over god is wat minder
pi_74208289
Game Over: Kasparov and the Machine
De ultieme wedstrijd tussen mens en machine: Gary Kasparov versus schaakcomputer Deep Blue. Kasparov verloor nadat hij vanaf de tweede wedstrijd steeds gefrustreerder raakte door enkele 'menselijke' zetten die de computer zou hebben gedaan en beschuldigt het team van IBM ervan vals te hebben gespeeld met hulp van een menselijke grootmeester in de zwaarbeveiligde computerkamer. Was het hele evenement slechts een promotiestunt voor IBM of kan Kasparov misschien niet zo goed met z'n verlies omgaan? Ook interessant voor niet-schaakliefhebbers en samenzweringszoekers.

Off the Charts: The Song-Poem Story
De song-poem is een relatief onbekende vorm van folk art in Amerika. Mensen sturen hun (meestal niet al te beste) teksten en gedichten naar een speciale studio, waar het binnen een uurtje wordt omgezet tot lied en door sessiemuzikanten wordt opgenomen. Zo is er een hele hitloze alternatieve muziekindustrie ontstaan van mensen die stiekem toch beroemd hopen te worden, verzamelaars en rare mensen die schrijven over aliens en kung-fu fietsen. Wel aardig om eens te zien hoe het in z'n werk gaat

Nog wat andere interessante documentaires die Errol Morris (The Thin Blue Line, The Fog of War) heeft gemaakt:

Mr. Death: The Rise and Fall of Fred A. Leuchter, Jr.
Fred Leuchter is zo'n beetje in het vak van executiemachine-expert gerold en helpt verschillende Amerikaanse staten met het ontwerpen en bouwen van nieuwe apparatuur om gevangenen op een humanere manier te executeren (wat op zichzelf al een interessant verhaal is). Zijn leven verandert drastisch wanneer hij door een Canadese rechtbank als gaskamerdeskundige wordt opgeroepen bij een proces tegen een holocausontkenner die beweert dat er nooit nazigaskamers zijn geweest. Leuchter besluit hierop om naar Auschwitz te gaan om illegaal stukjes uit muren te bikken en zo wetenschappelijk bewijs te leveren. Door een combinatie van verkeerde onderzoeksmethoden en eigen domheid komt hij echter tot de conclusie dat de nazi's wel een andere executiemethode gebruikt moeten hebben, aangezien er niet genoeg gasresten in zijn stukjes gaskamermuur zitten. Het rapport dat hij hierover indient bij de rechtbank zorgt ervoor dat zijn hele leven wordt geruïneerd en hij alleen nog maar welkom is bij lezingen van allerlei rare revisionistengroepen. Bizar levensverhaal.
Hier te zien op Google Video

A Brief History of Time
Over het leven en werk van Stephen Hawking.

Fast, Cheap & Out of Control
Een leeuwentemmer, een robotbouwer, een maker van decoratieve heggen en een expert op het gebied van de naakte molrat. Op het eerste gezicht hebben deze mensen niks met elkaar te maken, maar naar mate ze meer vertellen over hun beroep/obsessie komen er vanzelf grotere thema's naar voren waardoor alles wordt verbonden.

Gates of Heaven
Het begint met een man die uit afschuw over de fabriek waar dode dieren tot veevoer worden verwerkt een dierenbegraafplaats begint als alternatief, maar erg succesvol is hij niet. Hierna wordt een familie gevolgd die het een stuk zakelijker aanpakt en daarmee juist wel succes heeft. De eigenaar is een echte zakenman die precies weet wat rijke klanten voor hun dode huisdier willen en zijn twee zoons zijn bij hem in de leer om de zaak te kunnen overnemen (de ene praat alleen in cliché zelfmotivatietaal en de andere maakt liever de hele dag muziek). Enkele klanten komen ook nog aan het woord over hun huisdier.
Deze vond ik zelf eigenlijk wat minder, iets te veel gezwets over die familie zelf in plaats van over de begraafplaats, maar dat past toch ook wel weer in de hele portrettenstijl van Morris.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:27:11 #195
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74208386
Heb je ook dingen over Area 51?
pi_74208477
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:24 schreef Nepthys het volgende:

A Brief History of Time etc.

A Brief History of Time is idd een geweldige docu. over 1 van de grootste geesten die ooit heeft geleefd.

[ Bericht 86% gewijzigd door Chain_Reaction op 29-10-2009 23:34:43 ]
pi_74208601
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:27 schreef Q.E.D. het volgende:
Heb je ook dingen over Area 51?

UFO - Area 51

Conspiracy - Area 51
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 oktober 2009 @ 23:58:36 #198
862 Arcee
Look closer
pi_74209693
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:59:27 #199
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74209731
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:32 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

UFO - Area 51

Conspiracy - Area 51
ty
pi_74210322
Hij is misschien al genoemd, maar http://topdocumentaryfilms.com/ is ook een supersite! Staat allemaal netjes op catagorie gesorteerd ook.
Koel en donker bewaren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')