Wat een helden ook die deze 'disastrous' merger hebben geaccepteerd. Destijds las ik de kranten en op internet slechts kritiek bij enkel economen die vaak bekend stonden als doemdenkers, of bij mensen die werden afgescheept als hippies die overal op tegen waren, niet serieus te nemen dus!quote:Op zondag 12 juli 2009 22:10 schreef SeLang het volgende:
The writeoffs for the first six months of the year would match the losses recorded by Lloyds TSB and HBOS in 2008, as they consummated their disastrous merger. The expected bad debt charge is almost twice what Lloyds paid for HBOS when they came together under the government’s watch last autumn. Total writeoffs for this year at Lloyds could exceed £20 billion.
Je stapt uit de short positie? Of wat bedoel je met "sluit shortposities"?quote:Op maandag 13 juli 2009 10:06 schreef pberends het volgende:
Sluit shortposities...
wss verwacht pberends een stijging vandaag...quote:Op maandag 13 juli 2009 10:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je stapt uit de short positie? Of wat bedoel je met "sluit shortposities"?
Dan is hij net wat te laatquote:Op maandag 13 juli 2009 10:23 schreef RvLaak het volgende:
[..]
wss verwacht pberends een stijging vandaag...
De komende 2 dagen moet je echt niet shorten. Als je niet uitgerookt wil worden tenminste. Pas eind deze week en volgende week weer down.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Je stapt uit de short positie? Of wat bedoel je met "sluit shortposities"?
Fransenquote:Franse werknemers dreigen autofabriek op te blazen
Werknemers van een failliete Franse fabriek voor auto-onderdelen dreigen hun bedrijf op te blazen, als zij geen ontslagvergoeding krijgen.
Failliet
De arbeiders eisen dat Renault en Peugeot alle 336 werknemers van het bedrijf 30.000 euro geven, in ruil voor de voorraden en machines van het failliete bedrijf dat zij bezet houden. ,,Er staan al gasflessen op diverse plekken in de fabriek'', zei een vakbondsman maandag voor de Franse radio.
De onderdelenfabriek New Fabris in Chatellerault (bij Poitiers) werd in april failliet verklaard. Het personeel heeft recht op een werkloosheidsuitkering, maar er is geen geld voor een ontslagvergoeding.
Donderdag
Een delegatie van het personeel heeft donderdag een gesprek met Renault, dat tot nu toe geen commentaar geeft op het dreigement. Ook de Franse politie wilde niets zeggen over het dreigement van de werknemers.
Yep. Toen ING wat hoger stond heb ik een deel verkocht om wat meer te diversificeren.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Binck is weer bijhoorlijk aan het kloten met z'n sprinters verdorie. De apple sprinters op 350% winst, een stijging van 55 euro per sprinter met een prijs van 71,06 .. en een bied en laat van 13,80 en 15,33. Je zou die sprinters maar hebben aangeschaft en in de overtuiging zijn dat je portefeuille echt die waarde omhoog is gegaan. Ik zie daar al weer een psychologische instorting van iemand die toch echt dacht rijk te zijn geworden deze ochtend. (de ING website geeft immers aan 3% stijging)
@LXIV, zit je ook nog in Ordina of Randstad?
je houdt echt heel veel van Brabant hequote:Op maandag 13 juli 2009 14:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Yep. Toen ING wat hoger stond heb ik een deel verkocht om wat meer te diversificeren.
Ik heb het nu zo verdeeld:
[ afbeelding ]
Ook staan er verschillende geschreven deep ITM puts open. Qua fondsen en leverage reageert mijn porto ongeveer 5 tot 10 keer volatiler dan de AEX.
Ja! Gelukkig kom ik uit Rosmalen en heb nooit Heijmans in de porto gehad!quote:Op maandag 13 juli 2009 15:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
je houdt echt heel veel van Brabant he
(ASML, Philips, Ordina)
Ze maken geen winst, maar toch kan je berekenen hoeveel de onderdelen waard zijn.quote:Op maandag 13 juli 2009 14:52 schreef LXIV het volgende:
Waarom zijn die aandelen fundamenteel ondergewaardeerd? Maken ze zoveel winst dan?
Nou ja, ieder zijn eigen strategie. Persoonlijk beleg ik hooguit een klein deel in dit soort innovatieve bedrijven. En dat geld schrijf ik eigenlijk al af als ik de aandelen koop. Dat doe ik dus meer voor de lol.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:18 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ze maken geen winst, maar toch kan je berekenen hoeveel de onderdelen waard zijn.
Mijn grootste waarde bijvoorbeeld (15% vd portefeuille) heeft 5 geneesmiddelen in de pijplijn zitten. Slechts één middel betreedt bij goedkeuring een markt van zoveel miljoen dollar en omgerekend zou dat een koers van 20 euro rechtvaardigen. Momenteel noteert het aandeel aan de helft daarvan.
Wat het in mijn ogen ondergewaardeerd maakt zijn dan de volgende punten:
Reeds mijlpaalbetalingen ontvangen waardoor het de ontwikkeling van toekomstige producten in eigen huis kan houden.
Heeft fundamenteel niet geleden onder de crisis, oa. door goed management en vorig punt.
Wetenschappelijke literatuur bevestigt dat de kans op goedkeuring reëel is.
Je krijgt vier potentiële geneesmiddelen 'gratis'.
Een ander achtergrondpunt is dat er jaren geleden een Belgisch bedijf geweest is dat de hele biotechsector naar beneden gehaald heeft: Innogenetics. Veel beloften, maar roemloos ten onder gegaan. Hier walgen beleggers nog van de sector door dat trauma heb ik de indruk.
Klinkt dat nu zo stom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |