abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juli 2009 @ 11:06:01 #1
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70895474
Excuus voor als dit dubbel is!

Maar mooie aankomstplaatsen:
- Luz Ardiden
- Courchevel
- Sestrière
- Lourdes Hautacam
- La Plagne
- Plateau de Beille
- l' Alpe d' Huez
- Tourmalet
- Madeleine
- Aspin
- Izoard
- Croix de fer
- Mont Ventoux (wel aankomstplaats deze tour)
- Galibier

Men had zo veel meer kunnen doen deze tour. Ik vind het jammer dat niet meer van deze cols als finish worden gebruikt.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_70895537
qua bergetappes is het idd een beetje een slappe tour.
En de galibier en croix de fer vind ik geen echte aankomst bergen. Dit zijn overheenrij bergen richting de alpe d'huez of les deux alpes.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_70895597
Girostijl: de Parpaillon

Maar mogelijk, met de tour (gezien eerdere finishes in afgelopen jaren) in de pyreneen:

Pla d'adet
Ax 3 domaines

Plateau de Beille (de slotklim waar tot dusver altijd de uiteindelijke tourwinnaar won: 1x pantani, 2x armstrong en 1x Contador)

Cauterets
Hautacam
Luz ardiden
die finish van 2 jaar terug in dat dorpje op de Aubisque
La mongie op de Tourmalet

Envalira

Alles beter dan de tourmalet als laatste klim, +50 km voor het einde, in een etappe stoppen
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zondag 12 juli 2009 @ 11:14:13 #4
30220 Barca
pi_70895617
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:09 schreef Deetch het volgende:
qua bergetappes is het idd een beetje een slappe tour.
En de galibier en croix de fer vind ik geen echte aankomst bergen. Dit zijn overheenrij bergen richting de alpe d'huez of les deux alpes.
Voor de verandering eens proberen als aankomst? Les deux alpes is ook geen aankomst plaats deze tour. Had ik niet eens genoemd. (Ben vast meer leuke cols van zelfde kaliber vergeten.)
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:12 schreef Gitanki het volgende:
Girostijl: de Parpaillon

[ afbeelding ]

Maar mogelijk, met de tour (gezien eerdere finishes in afgelopen jaren) in de pyreneen:

Pla d'adet
Ax 3 domaines

Plateau de Beille (de slotklim waar tot dusver altijd de uiteindelijke tourwinnaar won: 1x pantani, 2x armstrong en 1x Contador)

Cauterets
Hautacam
Luz ardiden
die finish van 2 jaar terug in dat dorpje op de Aubisque
La mongie op de Tourmalet
Kijk eens wat een mogelijkheden! En dan komen ze met zo'n tour.
  zondag 12 juli 2009 @ 11:15:19 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70895638
Bovenop de Cauberg, zoals een paar jaar geleden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 12 juli 2009 @ 11:16:57 #6
30220 Barca
pi_70895663
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:15 schreef Falco het volgende:
Ik zou alles wel een beetje bij elkaar houden.
pi_70895665
Puy-de-Dôme
There's nothing wrong with just a little little fun...
  zondag 12 juli 2009 @ 11:17:21 #8
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70895671
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:09 schreef Deetch het volgende:

Als de Ventoux een "aankomstberg" is waarom dan niet de Galibier? Vraagt wel durf van de organisatoren -- durf die deze editie vrijwel geheel ontbreekt.

Een Tour zonder aankomsten bergop kan trouwens ook erg interessant zijn.
pi_70895689
De hele climax is weg in zo'n etappe als gister. Spectaculair hoor. Ik smacht naar de Ventoux.
Din jävla kuk!
  zondag 12 juli 2009 @ 11:18:44 #10
253334 Kevincy
Duivenmelker
pi_70895693
Wie zijn de kanshebbers voor vandaag?

aangezien het geen slotklim wordt...
"Fuck the phones! Unless Carmen Electra calls for an
emergency titty-fuck, dont pick up!"
"He's so full of shit that his eyes are brown"
pi_70895702
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:15 schreef Falco het volgende:
Voor het spektakel: Kemmelberg met kasseienafdaling, de Koppenberg en finish op de Muur.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_70895709
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:18 schreef Kevincy het volgende:

Kenny!!1

zondag 12 juli 2009 @ 11:19:59 #13
102912 crv
Screwed up
pi_70895716
finish plaatsen op de berg zijn natuurlijk fantastisch maar wat ik eigen mis en ik weet niet of dat nu wel eens eerder gedaan is, is gelijk in het begin een 2 HC bergen op en dan een lange afvlakkend naar de finish meer dan 125km zodat je echt een mogelijkheid hebt dat achtervolgers terugkomen en zelfs sprinters desnoods flink wat bonificatiesprints achter de bergen.
Die van eergister was te tam en naar het einde te kort
Je maakt mij niet wijs dat ze dan gaan luieren
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_70895737
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:18 schreef Kevincy het volgende:

Groepje dat wegrijdt waarschijnlijk. Moeilijk te voorspellen wie er in zo'n ontsnapping zitten.
There's nothing wrong with just a little little fun...
pi_70895782
Vorig jaar ook maar 3 finishes bergop, het jaar ervoor ook.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  zondag 12 juli 2009 @ 11:25:45 #16
30220 Barca
pi_70895816
Nee, geen lange afdaling. Hooguit een stadje op minder dan 5 km van de top. Aanloop mag wel lang en vlak zijn. Eerst wat van die cowboys en daarna de chiefs!
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:24 schreef Cootz het volgende:
Vind ik veel te weinig!
  zondag 12 juli 2009 @ 11:26:45 #17
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70895826
Op de Galibier is geen plek voor een aankomst, nauwelijks parkeerruimte en dergelijke. Totaal niet te organiseren dus.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 12 juli 2009 @ 11:26:53 #18
253334 Kevincy
Duivenmelker
pi_70895830
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:21 schreef Digital-Love het volgende:

[..]

Groepje dat wegrijdt waarschijnlijk. Moeilijk te voorspellen wie er in zo'n ontsnapping zitten.
zullen denk ik ook 5/6 onbekendere renners ontsnappen.

als menchov nou ook eens gek gaat doen....
  zondag 12 juli 2009 @ 11:29:32 #19
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70895881
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:26 schreef Kevincy het volgende:

[..]

zullen denk ik ook 5/6 onbekendere renners ontsnappen.

als menchov nou ook eens gek gaat doen....
Dan gaat Astana er direct achteraan zitten en het gat in de te lange afdaling van de Tourmalet dichtrijden. Mentsjov gaan ze echt geen minuten geven wanneer de Alpen er nog aan moeten komen. Het is leuk om te zien (zoals gister met Evans), maar realistisch is het ook weer niet.
  zondag 12 juli 2009 @ 11:33:32 #20
253334 Kevincy
Duivenmelker
pi_70895952
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Dan gaat Astana er direct achteraan zitten en het gat in de te lange afdaling van de Tourmalet dichtrijden. Mentsjov gaan ze echt geen minuten geven wanneer de Alpen er nog aan moeten komen. Het is leuk om te zien (zoals gister met Evans), maar realistisch is het ook weer niet.
ik vond het dom van evans. Dit is zelf vernietiging ,en vooral je teammaten naar de klote helpen
pi_70896030
Dat klopt, meestal zijn er drie bergop finishes.
Bovendien zijn er verschillende hele toffe etappes geweest die na een afdaling eindigden, maar etappes met mooie cols als de Tourmalet die daarna nog tientallen kilometers vlak zijn, zijn wel jammer.
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:24 schreef Cootz het volgende:
Vorig jaar had je:

Alpe d'huez, Hautacam en Prato Nevoso

2007:
Tignes, Aubisque, Plateau de Beille

2006:
Pla de Beret, Alpe d'huez, La Tousuirre

2005:
Courchevel, Pla d'adet, Ax 3 domaines

2004:
La mongie, Plateau de beille, Alpe d'huez (tijdrit)

2003:
Alpe d'huez, Ax 3 domaines, Luz Ardiden

2002:
La mongie, Plateau de beille, Mont Ventoux, Les deux alpes, La plagne

2001
Alpe d'huez, Chamrousse (tijdrit), Ax 3 domaines, Pla d'adet, Luz Ardiden

2000
Hautacam, Courchevel, Mont Ventoux

1999
Sestrieres, Alpe d'huez, Piau Engaly (hey, nog een pyreneenklim),
pi_70896049
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:17 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Als de Ventoux een "aankomstberg" is waarom dan niet de Galibier? Vraagt wel durf van de organisatoren -- durf die deze editie vrijwel geheel ontbreekt.

Een Tour zonder aankomsten bergop kan trouwens ook erg interessant zijn.
Op de Galibier is nog veel minder ruimte dan op de Ventoux.

Op de Madeleine en Aspin is ook nog nooit een tour-etappe gefinished volgens mij.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2009 11:38:31 ]
pi_70896078
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:25 schreef Barca het volgende:
Nee, geen lange afdaling. Hooguit een stadje op minder dan 5 km van de top. Aanloop mag wel lang en vlak zijn. Eerst wat van die cowboys en daarna de chiefs!
[..]

Vind ik veel te weinig!
Het aantal finishes bergop is niet de maat voor een mooi/stoer parcours, vind ik. Het gaat om het aantal mooie zware bergetappes met meerdere cols HC en 1 cat verdeeld over de dag, en de finish bovenaan of direct na een afdaling. Parcours die afdwingen dat je niet met de hele bups aan de voet van de laatste berg verschijnt, dat zelfs de toppers er al doorheen zitten, en dan nog renners die een klein beetje durven (met 2008 als dieptepunt wat dat betreft).

Ik vind wielrennen niet alleen leuk als er ook daadwerkelijk hele grote verschillen in het klassement gemaakt worden, maar wel als er echt aangevallen wordt. Contador vs. Rasmussen op de Peyresourde 2007, of Contador/Rasmussen/Evans/Leipheimer bijna vanaf de voet aan het strijden op de Aubisque (ook 2007), dat is pas stoer.

En was die rit over de Peyresourde nou echt zo'n geweldig parcours? Geen finish bergop in ieder geval
  zondag 12 juli 2009 @ 11:40:19 #24
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70896100
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:26 schreef Falco het volgende:
Op de Galibier is geen plek voor een aankomst, nauwelijks parkeerruimte en dergelijke. Totaal niet te organiseren dus.
Is wel (moeilijk) te organizeren maar vraagt durf van de organisatie. Parkeren kan op de Lautaret. De hele organisatie hoeft niet naar de top zoals dat nu altijd gebeurd.

Zelfde geval met Puy de Dome etc.
pi_70896103
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:39 schreef Cootz het volgende:

[..]

Het aantal finishes bergop is niet de maat voor een mooi/stoer parcours, vind ik. Het gaat om het aantal mooie zware bergetappes met meerdere cols HC en 1 cat verdeeld over de dag, en de finish bovenaan of direct na een afdaling. Parcours die afdwingen dat je niet met de hele bups aan de voet van de laatste berg verschijnt, dat zelfs de toppers er al doorheen zitten, en dan nog renners die een klein beetje durven (met 2008 als dieptepunt wat dat betreft).

Ik vind wielrennen niet alleen leuk als er ook daadwerkelijk hele grote verschillen in het klassement gemaakt worden, maar wel als er echt aangevallen wordt. Contador vs. Rasmussen op de Peyresourde 2007, of Contador/Rasmussen/Evans/Leipheimer bijna vanaf de voet aan het strijden op de Aubisque (ook 2007), dat is pas stoer.

En was die rit over de Peyresourde nou echt zo'n geweldig parcours? Geen finish bergop in ieder geval
[ afbeelding ]
En de laatste Alpenetappe is over een vergelijkbaar parkoers
pi_70896124
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:36 schreef Gitanki het volgende:
2002:
La mongie, Plateau de beille, Mont Ventoux, Les deux alpes, La plagne
pi_70896182
quote:

[ afbeelding ]

Mooie etappe toen inderdaad, met die leuke nieuwe klim (die HC) erin.
Of Landis (en Pantani jaren eerder op exact hetzelfde parcours) die vanaf de eerste col aanviel, wat een rit!

pi_70896192
Opvallend trouwens dat in 2007 de Port van dezelfde kant 2e cat. was, terwijl 'ie nu 1e was.
  zondag 12 juli 2009 @ 11:44:27 #29
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_70896198
quote:

[..]

[ afbeelding ]
De etappe was ook niet geweldig hoor. Op de Bales werd iig niet gereden
pi_70896244
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:41 schreef Cootz het volgende:

[..]

Was wel een hele saaie tour, Armstrong had totaal geen concurrentie, nr. 2 Beloki was onzichtbaar en Rumsas probeerde er met zijn apotheekje nog iets van te maken.

Maar dat ligt uiteraard niet aan het parcours, meer aan het ontbreken van serieuzere concurrentie.
pi_70896350
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:46 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Was wel een hele saaie tour, Armstrong had totaal geen concurrentie, nr. 2 Beloki was onzichtbaar en Rumsas probeerde er met zijn apotheekje nog iets van te maken.

Maar dat ligt uiteraard niet aan het parcours, meer aan het ontbreken van serieuzere concurrentie.
En dat is ten opzichte van het Astana collectief ook precies het probleem van 2009.

En voor de huidige tussenstand heeft het parkoers (met de TTT) natuurlijk wel een kleine duit in het zakje gedaan.
  zondag 12 juli 2009 @ 11:52:14 #32
30220 Barca
pi_70896362
Ja, meerdere 1e en hc cols ... dat zie ik ook te weinig. Waar ik ook van baal: minder aanvallers dan vroeger. Pantani, Winnen, Theunisse, Rooks ... Op mij komt het over dat er nu minder aanvallers zijn. (Aanvallers die al wel hoog in het klassement stonden voor hun eventuele lange vlucht.)
  zondag 12 juli 2009 @ 11:55:46 #33
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_70896444
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:52 schreef Barca het volgende:
Ja, meerdere 1e en hc cols ... dat zie ik ook te weinig. Waar ik ook van baal: minder aanvallers dan vroeger. Pantani, Winnen, Theunisse, Rooks ... Op mij komt het over dat er nu minder aanvallers zijn. (Aanvallers die al wel hoog in het klassement stonden voor hun eventuele lange vlucht.)
Waarom reageer je niet op die post van Gitanki?

Er zijn vrijwel elk jaar maar 3 aankomsten bergop. Waarom maak je daar nu ineens zo'n probleem van?
pi_70896479
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:52 schreef Barca het volgende:
Uit het verleden onthou je alleen de hoogtepunten, maar die waren over zoveel jaren en etappes verspreid. Als je nu kijkt zit je uren te kijken en zo heel veel hoogtepunten zie je dan niet. Dan lijkt het al gauw saai. Tijdens de in mijn herinnering geweldige tour van 2007 werd op fok net zo hard gezeurd, waar ik even hard aan meedeed. En als je dan terug kijkt was het heel spannend en leuk.

Mijn punt: vroeger was alles beter, en dat komt vooral omdat 'vroeger' niet helemaal realistisch in je herinneringen zit.

Maarten Ducrot heeft ook veel last daarvan, die blijft roepen dat het steeds maar anders is dan voorgaande jaren en dat het ontzettend nieuw is wat we zien (zowel in positieve als negatieve zin). Maar dat valt echt reuze mee
  zondag 12 juli 2009 @ 11:57:58 #35
30220 Barca
pi_70896500
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Waarom reageer je niet op die post van Gitanki?

Er zijn vrijwel elk jaar maar 3 aankomsten bergop. Waarom maak je daar nu ineens zo'n probleem van?
Dat is niet ineens. Dat vind ik al jaren!
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:57 schreef Cootz het volgende:

[..]

Uit het verleden onthou je alleen de hoogtepunten, maar die waren over zoveel jaren en etappes verspreid. Als je nu kijkt zit je uren te kijken en zo heel veel hoogtepunten zie je dan niet. Dan lijkt het al gauw saai. Tijdens de in mijn herinnering geweldige tour van 2007 werd op fok net zo hard gezeurd, waar ik even hard aan meedeed. En als je dan terug kijkt was het heel spannend en leuk.

Mijn punt: vroeger was alles beter, en dat komt vooral omdat 'vroeger' niet helemaal realistisch in je herinneringen zit.

Maarten Ducrot heeft ook veel last daarvan, die blijft roepen dat het steeds maar anders is dan voorgaande jaren en dat het ontzettend nieuw is wat we zien (zowel in positieve als negatieve zin). Maar dat valt echt reuze mee
Dat ben ik wel met je eens. Maarten D ... laat ik dáár maar niks over zeggen!
pi_70896537
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:51 schreef Cootz het volgende:

[..]

En dat is ten opzichte van het Astana collectief ook precies het probleem van 2009.

En voor de huidige tussenstand heeft het parkoers (met de TTT) natuurlijk wel een kleine duit in het zakje gedaan.
Een van de concurrenten zou een Herasje moeten kunnen uithalen door een hoop renners naar voren te sturen en in een afdaling weg te rijden.. maar dan houdt het op: Schleck, Evens, Menchov en afdalen..
(nou ja, Andy Schleck misschien wel).

Verder is Astana op dit moment veel te sterk, het enige mogelijke scenario lijkt dat iemand als een Astarloza, Nibali, Efimkin in een vluchtersgroep zit en de gele trui met een voorsprong van een aantal minuten om de schouders krijgt en daarna in het wiel van de Astanamannen omhoog blijft rijden.
Dat, omdat de anderen die kans niet krijgen en niets goed zullen maken in de tijdrit.
  zondag 12 juli 2009 @ 12:00:47 #37
30220 Barca
pi_70896573
Ja, daarom graag minder vlakke tijdritten.
pi_70896821
Minder vlakke tijdritten? Het aantal individuele tijdritkilometers is dit jaar nauwelijks meer dan 50. Echt een aanfluiting vind ik. In de Armstrong-jaren, en daarvoor ook, had je altijd twee individuele tijdritten van meer dan 50 km. Met dit parcours, weinig individuele tijdritten, en makkelijke bergen, heeft de ploegentijdrit een ongelofelijke invloed op het klassement. Dat is toch wel erg jammer.

Van mij hoeven er echt niet meer aankomsten bergop, drie is genoeg (hoewel het dan wel prettig is als er minstens twee zware aankomsten zijn, Arcalis en Verbier zijn natuurlijk lachertjes). Maar het zou wel leuk zijn als er wat meer bergetappes waren waar de favorieten in ieder geval kunnen proberen om het verschil te maken. De 10e etappe van de Giro vond ik daar een goed voorbeeld van, niet overdreven zwaar, maar wel één waar de toppers zich ook op kunnen uitleven:

pi_70896916
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:12 schreef Ereinion het volgende:
[ afbeelding ]
Dat kleine klimmetje aan (of vlak voor) het eind is echt geniaal parcours-ontwerp... Dat kan natuurlijk ook alleen de Giro zijn.
pi_70897042
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:17 schreef Cootz het volgende:

[..]

Dat kleine klimmetje aan (of vlak voor) het eind is echt geniaal parcours-ontwerp... Dat kan natuurlijk ook alleen de Giro zijn.
Net als die rit naar Bergamo in 2007 waarin het eigenlijk van te voren een saaie overgangsrit leek en toen de toppers elkaar toch aanvielen, op het einde zat toen nog dat leuke muurtje met kasseien, evenals in Briançon, waar ze zelfs finishten op een smal kasseienweggetje.
pi_70897151
Voor mij hoeven ze niet perse bergop te finishen, zonder is namelijk ook een hele leuke etappe te maken. Kijk naar de 10 etappe in de Giro dit jaar:

Kansen voor aanvallers, niet te lastig, want als er niemand aanvalt op de tweede berg blijft er gewoon een vrij grote groep over en dan maar kijken wat er op zo'n klein bergje gebeurd.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_70897204
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:28 schreef Steven184 het volgende:
Voor mij hoeven ze niet perse bergop te finishen, zonder is namelijk ook een hele leuke etappe te maken. Kijk naar de 10 etappe in de Giro dit jaar:

[ afbeelding ]

Kansen voor aanvallers, niet te lastig, want als er niemand aanvalt op de tweede berg blijft er gewoon een vrij grote groep over en dan maar kijken wat er op zo'n klein bergje gebeurd.
Kijk eens een paar posts boven je
  zondag 12 juli 2009 @ 12:32:07 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70897249

Dit was het parcours waar Landis uithaalde.

Maar eigenlijk vind ik dat ze de etappes best wat korter mogen maken.

De kritiek is vaak dat de Tour zowat onmenselijk is om te rijden. Dan vind ik het prima als de etappes wat korter worden en de vlakke voor- en nastukken eruit worden geknipt. Maar voor grote verschillen en het bovendrijven van individuele klasse is een aankomst bergop of een aankomst vlak na een afdaling een must. Liefst ook nog wat bergen er voor met niet hele lange valleien erin.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_70897285
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:30 schreef Cootz het volgende:

[..]

Kijk eens een paar posts boven je

Tsja, ik was al aan het tikken en moest even wat anders doen. Dus post bestond nog niet toen ik begon met reageren. Beetje dom.

Maar gelukkig dat er meer mensen het eens zijn erover.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 12 juli 2009 @ 12:38:12 #45
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70897391
Een mooie Pyreneeën-etappe in 2007 was deze:

Op en af
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_70897518
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:38 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Op en af
Mooie Pyreneeën-rit ja, wel ver fietsen..
  zondag 12 juli 2009 @ 12:44:49 #47
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70897572
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:42 schreef Cootz het volgende:

[..]

Mooie Pyreneeën-rit ja, wel ver fietsen..
We zijn toch ook in de Pyreneeën nu?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70897587
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:38 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Op en af
Pyreneeën ??

Het was in elk geval de rit waarin Rasmussen van ver aanviel en de tour won............oh wacht..
pi_70897595
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

We zijn toch ook in de Pyreneeën nu?
Psst, Tignes ligt in de Alpen
  zondag 12 juli 2009 @ 12:48:11 #50
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70897659
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:45 schreef Cootz het volgende:

[..]

Psst, Tignes ligt in de Alpen
Haha, ja, je hebt gelijk
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_70902145
Zo hadden ze ook kunnen eindigen...

http://www.letour.fr/HISTO/fr/TDF/2003/1400/etape.html
  zondag 12 juli 2009 @ 16:32:05 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_70904651
toptopique Barca, ben het helemaal met je eens

60 km vlak na de Tourmalet is een grote farce
  zondag 12 juli 2009 @ 17:18:51 #53
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_70906367
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:44 schreef Wombcat het volgende:
Opvallend trouwens dat in 2007 de Port van dezelfde kant 2e cat. was, terwijl 'ie nu 1e was.
Bergen hebben geen vaste categorie, dat is afhankelijk van de lengte van de etappe, de hoeveelste etappe het is (hoe verder in de Tour, hoe relatief zwaarder), andere klimmen in de etappe etc.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
  zondag 12 juli 2009 @ 18:13:19 #54
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70908126
Eensch met dit topic.
Parcours van de komende Vuelta is echt zo veel beter. 5x finish bergop en 2x een etappe met een afdaling vlak voor het einde.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  zondag 12 juli 2009 @ 18:28:10 #55
30220 Barca
pi_70908520
De Tourdirectie is echt zo achterlijk als 't maar kan!
  zondag 12 juli 2009 @ 18:56:30 #56
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_70909343
Een etappe als dit mag ook wel een keer, lekker kort.

Maar wel mooie finish bergop.

Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 12 juli 2009 @ 22:47:14 #57
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_70916890
In 1986 was de eerste en enige aankomst op de Col du Granon, een beest van een col, op 2400 meter.
Maar omdat Bernard Hinault zich daar geweldig tegenkwam, is men nooit meer teruggekeerd. Heel jammer.

Verder vind ik Luz Ardiden altijd een mooie aankomst, steil, en je draait zichtbaar rondjes naar de top toe die je goed ziet liggen. En Puy de Dome, gewoon doen, net zoals in het verleden.
  maandag 13 juli 2009 @ 00:10:39 #58
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_70920181
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:17 schreef Digital-Love het volgende:
Puy-de-Dôme
mag nie meer
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_70922085
Ik heb gisteren de berg ettape nog bekeken.

Maar vandaag ben ik afgehaakt, ik wist bijna zeker dat er niks gebeurd in het klassement met zo'n lange afdaling van zeventig kilometer.

Berg ettappes vind ik leuk, vooral als die bergop eindigen, maar de ritten van vandaag en gisteren kunnen vond ik niks aan en hou ik op met live de Tour kijken, dan kan me de Tour gestolen worden !
Want de bergettappes zouden de kers op de taart moeten zijn, de huidige gele truidragen zou uit die trui gereden worden als de aankomst bergop was !
  maandag 13 juli 2009 @ 01:30:04 #60
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_70922284
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:10 schreef Waaghals het volgende:

[..]

mag nie meer
Waarom niet? o.o
pi_70922537
quote:
Op maandag 13 juli 2009 01:30 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Waarom niet? o.o
Omdat schijnbaar een aankomst bergop organisatorische schijnbaar moeilijk is.

Maar leg de finish dan niet 70 kilometer na de laatste berg.

Zo etappe als verleden jaar waar Menzov tijd verliest in de afdaling, kan ik ook van genieten.

De tourdirectie heeft schijnbaar schijt aan de televisie kijkers die live de tour kijken, het geld was ze krijgen van een finish plaats is schijnbaar veel belangrijker.

Zonde van mijn tijd die berg ettappes van vandaag en gisteren, die van vrijdag was perfect met de aankomst bergop.
  maandag 13 juli 2009 @ 08:41:16 #62
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70924704
Het gaat die gasten er juist om dat de hele top10 in de derde week nog met 1.00 verschil op elkaar staat. Je reinste bullshit natuurlijk. Zo kun je ook wel 3 weken gaan touren door Drenthe om vervolgens in de etappe naar de Champs-Elyseés 10 heuvels te stouwen

En over dat finishen bergop en organisatorisch: In Spanje en Italië kan het ook, wat is het probleem?
29.10 Novastar HMH
  maandag 13 juli 2009 @ 11:08:37 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_70927688
quote:
Op maandag 13 juli 2009 01:44 schreef rja het volgende:

[..]

Omdat schijnbaar een aankomst bergop organisatorische schijnbaar moeilijk is.

Puy de Dome is een natuurgebied, en daarom mag het niet meer. Zelfs voor wielertoeristen is de Puy de Dome maar 2 ochtenden in de week geopend
  maandag 13 juli 2009 @ 11:23:31 #64
40566 Ericr
Livewrong
pi_70928204
De tussenetappes zijn nu ook vrij zwak. Vroeger had je 1 of 2 vlakke overgangsetappes en verder of ritten in het Centraal Massief of gelijk een oversteek tussen Alpen en Pyreneeen. Nu zijn er gewoon 4 redellijk vlakke ritten voordat de Alpen begint en de heuvelachtige rit heeft ook weer zo'n vreemd aankomstprofiel. Een col op 20 km van de meet gaat ook geen grote verschillen brengen normaal gesproken.
  maandag 13 juli 2009 @ 11:29:37 #65
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70928403

Dit bedoel ik dus
29.10 Novastar HMH
  maandag 13 juli 2009 @ 11:37:13 #66
30220 Barca
pi_70928624
Echt ... deze Tourdirectie zuigt keihard!
  maandag 13 juli 2009 @ 11:46:31 #67
40566 Ericr
Livewrong
pi_70928904
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:37 schreef Barca het volgende:
Echt ... deze Tourdirectie zuigt keihard!
Ach ja er zijn al 3 Franse ritwinaars, denk dat de ASO volgend jaar het parcours nog makkelijker maakt. Kan een Fransman de Tour winnen.
pi_70944365
Ja aankomsten boven doen we alleen nog in skioorden de laatste jaren (zonde zonde zonde) en etappes als gisteren zijn natuurlijk gemaakt om vluchters (lees fransen) meer kans te geven
  maandag 13 juli 2009 @ 20:27:55 #69
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_70944514
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:46 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ach ja er zijn al 3 Franse ritwinaars, denk dat de ASO volgend jaar het parcours nog makkelijker maakt. Kan een Fransman de Tour winnen.
bedacht ik me gister ook, alleen maar vlakke ritten zodat Auge de Tour kan winnen
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_71009250
Van de week waren ze zowat aan de voet van de tour de madeloc.
Ik heb deze col vorig jaar gefietst, en hij is niet zo zwaar, maar het laatste gedeelte is echt heel steil. Doordat het laatste stuk zo steil is, zou het daar echt mooi kunnen worden. Voor het mooie zouden er ook een paar colletjes voor moeten zitten. Maar dit is niet noodzakelijk.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')