abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70952874
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:

Ik ben trouwens benieuwd in welk jaar dit topic door iemand gekickt wordt met de vraag of iemand zich nog de strippenkaarten kan herinneren. Het zal waarschijnlijk niet meer zo lang duren voordat de OV-chipkaart het standaard betaalmiddel wordt, wat volgens mij toch echt duurder en ingewikkelder in elkaar steekt, hoewel de vervoersbedrijven ons anders wil doen geloven.
Ik heb zelf nog geen reis gemaakt die op de strippenkaart goedkoper was. Het nieuwe systeem is veel eerlijker en vaak ook goedkoper
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:50:16 #262
128408 Henk-H
Life is a bitch
pi_70963371
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 03:08 schreef tong80 het volgende:

[..]

2 gulden

Een gulden en een kwartje.

75 harde Nederlandse centen. Wel een kleintje in een jongerencentrum. In(ik denk) 1991.
Maar niet heus
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:00:18 #263
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_70963692
Geen computers op de werkplek... hoe mensen vroeger ooit gewerkt hebben??

Gele heineken kratjes met extra cadmium er in
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:10:13 #264
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70964305
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:51 schreef Karina het volgende:
Die SRV man kan ik me ook nog herinneren en de aardappelman (maar volgens mij zie ik die af en toe nog rondrijden).
Ik zie die man ook nog wel rijden. Maar nu voornamelijk bij de ouderen flats. Ook bij ons kwam de aardappelenboer langs. Een busje met zakken aardappelen er in. Mn pa had een moestuin dus de aardappelen hoefden we we nooit bij die man te halen En oja en de eierboer kwam ook wekelijks langs. Voor 2 gulden geloof ik kon je een dozijn eieren kopen.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_70966417
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:09 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

De aardappelboer verkoopt aardappels huis-aan-huis. Ik weet niet of het persé Brabants is, maar wij noemen wel meer verkopers boer, zoals de frietboer bijvoorbeeld.
Bij ons kwam vroeger de bakker ook brood aan huis verkopen. Voor de rest ben ik nog niet oud dus sommige dingen hier ken ik niet.
Bij mijn ouders (rotterdam) komt nog steeds elke week de "eierenboer" huis aan huis langs. Die kwam al langs toen ik nog een klein kleutertje was, nog altijd dezelfde man. Hij belt niet alleen bij iedereen aan, maar als je niet thuis bent (en je hebt niet aangegeven dat je het *niet* wil) dan legt ie zelfs standaard 10 of 15 eieren voor de deur. "Op de pof": betalen komt volgende week wel.
pi_70969663
Niet van heel vroeger ofzo: maar jaren geleden zond TMF de Dag Top 5 nog uit. Met Fabienne de Vries of Jeroen Post enzo.

Nee, zelfs TMF is niet meer wat het ooit geweest is....
pi_70970131
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Het boemeltje naar zuidlaren
Dat bedoelde ik niet, Fiets.

Ik bedoelde al die lui die in de trein zitten te stomen als in roken.

De tijd dat er een trein stopte in Tynaarlo is heul lang geleden
pi_70970259
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:00 schreef Djeez het volgende:

[..]

Die heb ik hier in Drenthe nog nooit gezien.
Ik ook niet. Mijn vader haalde eens in de zoveel tijd een mud aardappelen bij een boer in Assen. Dat huis staat er nou niet meer omdat de weg bij Assen-Noord verdubbeld is.
pi_70970283
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:22 schreef vosss het volgende:
Toch mis ik echt gewoon een hoop simpele dingen van toen zegmaar.

Niet dat het nu zo verkeerd is, maar toen was het gewoon.... ja, anders zegmaar.
Ik vond het vroeger beter. Iedereen is veel gehaaster, veel asocialer.
pi_70970349
Dat je nooit wist wie er belde als de telefoon ging en als iemand niet opnam dan was hij dus domweg niet thuis.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_70970975
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:01 schreef Isabeau het volgende:
Dat je nooit wist wie er belde als de telefoon ging en als iemand niet opnam dan was hij dus domweg niet thuis.
En er was ook geen voicemail, heel soms hadden mensen wel een antwoordapparaat. Dat werkte met een bandje.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:20:03 #273
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_70971051
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:18 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En er was ook geen voicemail, heel soms hadden mensen wel een antwoordapparaat. Dat werkte met een bandje.
Precies, en antwoordapparaten waren ook nog eens absurd duur. Ik herinner me bedragen rond de 1600 gulden.
pi_70971210
quote:
En als je echt bereikbaar wilde zijn, had je een semafoon. Door een speciaal nummer te bellen kon men dat ding laten piepen. Dus als dat ding piepte moest je iemand terugbellen, je wist alleen niet wie.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 19:39:10 #275
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_70977552
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:06 schreef Peter het volgende:
Bij m'n ouders kwam de groenteboer langs, met o.a. ook aardappelen...
(Groenteboer, ijsboerke, kaasboertje, srv-wagen kwamen in de jaren 90 nog allemaal langs )
In mijn geboorteplaats kwamen langs
De melkboer (in een VW busje, dus nog geen SRV man)
De bladenman (Donald Duck, Pep later Eppo)
De visboer (je raadt het al: vis)
De bibliobus (rijdende bieb)
Rijdend postkantoor (als vervanging van het postkantoortje dat bij iemand in de woonkamer was)
De groentenboer
De bakker (jammer dat hij niet lekker vers brood had, maar mijn moeder kocht het toch)
De voddenboer (hij kwam oude kleren halen, de Kici-bak bestond nog niet)
De schillenboer (hij kwam schillen halen oftewel GFT afval halen, naar zijn zeggen voor zijn varkens)
Ijsboer
Non possumus non loqui
  dinsdag 14 juli 2009 @ 19:39:54 #276
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_70977574
Dat deze reclame werd uitgezonden en dat ik het deuntje nog steeds ken

Goed verhaal. Lekker kort.
pi_70981422
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:23 schreef thabit het volgende:
En als je echt bereikbaar wilde zijn, had je een semafoon. Door een speciaal nummer te bellen kon men dat ding laten piepen. Dus als dat ding piepte moest je iemand terugbellen, je wist alleen niet wie.
Ook toen kon je dus al bereikbaar zijn. Alleen afgezien van artsen e.d. had niemand daar behoefte aan. Hoe is dat dan ooit omgeslagen.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:50:30 #278
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_70982195
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:39 schreef kabelhaspel het volgende:

Voordat ik het filmpje aanklikte kon ik het deuntje al neuriën. De tekst kende ik niet meer helaas/gelukkig.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:02:19 #279
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_70982607
Dat het nog bijzonder was wanneer er een auto met een Pools kenteken hier in de rondte reed. Of Bulgaars. Of Litouws. Of Portugees.
Ik ben van pindavlees
pi_70985198
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:39 schreef kabelhaspel het volgende:

En na de bijlmerramp zong men:

"Zit je lekker voor de buis, pleurt er een vliegtuig op je huis! Yogho yogho!"
"Lig je lekker in je bed, knalt er een vliegtuig in je flat! Yogho yogho!"
pi_70985341
quote:

[..]

wat was dan het doel? Volgens mij moest je een code of telnr achterlaten. Dus je wist wel wie of wat er was
pi_70985371
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:23 schreef TheFrankey het volgende:

wat was dan het doel? Volgens mij moest je een code of telnr achterlaten. Dus je wist wel wie of wat er was
Inderdaad
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Trouwste user 2022 woensdag 15 juli 2009 @ 01:23:09 #283
7889 tong80
Spleenheup
pi_70988770
quote:
Dat weet ik nog steeds niet

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:31:53 #284
244933 trovey
Nachtoele
pi_70988881
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Inderdaad
Je had ook een buzzer (zo heette het ding in ieder geval bij de KPN) waarin je een tekst (dus niet alleen maar cijfers zoals een code of telefoonnummer) kon versturen, heb ik ook nog gehad.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:40:39 #285
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70989009
quote:

[..]

Toen kwam het voor de gewone man, 'piepers'.
Daar komt het legendarische verhaal vandaan van de man die via marktplaats piepers verkocht voor 70 gulden.
Mensen kregen een aardappel thuisbezorgd
zzz
  woensdag 15 juli 2009 @ 01:47:34 #286
244933 trovey
Nachtoele
pi_70989097
Mocht ik trouwens die buzzer hier in huis nog terugvinden dan kan ik het ding blijkbaar meteen weggooien als het klopt wat in dit artikel staat. Niet dat ik nog van plan was het ding te gebruiken want ik kan me nog herinneren dat je de buzzer niet meer kon gebruiken als je een jaar of langer niets doorgegeven had...laat ik hem nou al een jaar of 4 kwijt zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Semafoon

[ Bericht 6% gewijzigd door trovey op 15-07-2009 01:57:31 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_70994855
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:23 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Je moest gewoon dat speciale nummer aan niet te veel mensen geven. Een paar verschillende codes kon je daar nog wel bij uitdelen. Dus code 1 was Piet en code 2 was Henk of zo.
pi_71009908
quote:

Ik ken de tekst nog steeds!
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_71014067
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:54 schreef Djeez het volgende:
Een oud stukje, en mij al bekend. Maar goed, ik ben van 79 (word dus zeer binnenkort 30 ) en herken er veel in. Ik wil mijn koters net zo opvoeden als ik vroeger, maar ik twijfel of ik mijn vrouw daarin meekreeg. Als je vroeger als kind wat fout deed, werd je afgeranseld. Mag ook al niet meer.

Zo kwam ik elke dag van en naar school (viermaal daags dus) langs een auto met auto-alarm. Die ging af als je aan de klink trok, dus trok ik er elke dag vier keer aan. Op een gegeven moment stond de eigenaar me op te wachten. Hij rende op me af en gaf me een snoeiharde trap onder mijn reet. Ik huilend naar pa (die kwam tussen de middag eten) en vertelde het verhaal, maar niet de reden. Hij bellen met die vent, en toen hij de hoorn had neergelegd, kreeg ik nog een trap onder mijn reet van pa. Kijk, zo hoort het!

Nog iets wat je je niet meer kunt voorstellen. Mijn moeder werkte niet, maar zorgde er altijd voor dat het eten voor ons klaar stond, dat uit school de thee met koekjes klaarstonden en vriendjes konden spelen. Tegenwoordig moeten de kinderen naar de buitenschoolse opvang, ook tussen de middag!
Héél herkenbaar!
Ook ik (bj 1964) kreeg wel es een schop of een pak slaag en je wist gewoon: als je het aan pa verteld, krijg je er nóg één.
Dat hielp, meestal deed ik dan zoiets als een leeg blikje over straat gooien niet weer.
Laat alle halfzachte geitenwollen sokken van pedagogen maar blaten dat dat niet helpt, kijk naar hoe de jeugd zich, dankzij diezelfde geitenwollen sokken, nu 'vermaakt'....
Enne...Mijn moeder was er ook zo één!
Zelf leren nadenken is op school uit de mode, sinds de invoering van het kringgesprek...
pi_71014333
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:20 schreef Farenji het volgende:

[..]

En na de bijlmerramp zong men:

"Zit je lekker voor de buis, pleurt er een vliegtuig op je huis! Yogho yogho!"
"Lig je lekker in je bed, knalt er een vliegtuig in je flat! Yogho yogho!"
Ik ken hem als "Zit je lekker voor de buis, vliegt er een boeing door je huis!"
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_71288708
Dat je nog een telefoonnummer moest draaien met zo een draaischijf.
Jammer was wel als je de laatste cijfer fout had, dan kon je weer opnieuw beginnen.
Maar leuk dat ik het vond
pi_71289975
Ik mag dan wel uit '92 komen, maar toch heb ik nog veel dingen die ik hier lees meegemaakt, of herriner me in ieder geval nog.

Zo ook de 'melk'boer die met z'n grote wagen elke zondagochtend langskwam en toeterde. Waarna ik met m'n vader vrolijk binnenstapte en we even gauw wat nodige boodschapjes deden (kaas, melk, brood, sla) en ik zo'n surprise chocolade ei mocht hebben
We hebben jarenlang dezelfde gast gehad, en waren ook goed bevriend met hem Hier in de trapkast hangt nog zo'n vergeeld papiertje waar op staat dat hij ermee ging stoppen
pi_71293735
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 24 juli 2009 @ 21:25:20 #294
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_71299244
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:23 schreef erikkll het volgende:

[..]

Mijn telefoonnummer heeft 6 cijfers
Dat je als je de telefoon oppakte een telefoniste aan de lijn kreeg die je ging doorverbinden.

En die ging dan iets magisch doen als je haar een plaats en een naam doorgaf.
En ze wist ook altijd de voornaam van mensen die dezelfde achternamen hadden ....' bedoelt u misschien Hendrika of Brechtje?'
pi_71306535
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 16:18 schreef Suusje-V het volgende:
Hier in de trapkast hangt nog zo'n vergeeld papiertje waar op staat dat hij ermee ging stoppen
Staat er ook een datum bij en de reden waarom hij er mee ging stoppen?
Tok.
pi_71306891
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 01:35 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Staat er ook een datum bij en de reden waarom hij er mee ging stoppen?
Ja, ik zal even kijken.
Ik weet trouwens niet zeker of hij er nu nogsteeds hangt, maar de laatste keer dat ik in die trapkast keek wel (ookal is dat alweer een tijd geleden)
pi_71306969
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 02:04 schreef Suusje-V het volgende:

[..]

Ja, ik zal even kijken.
Ik weet trouwens niet zeker of hij er nu nogsteeds hangt, maar de laatste keer dat ik in die trapkast keek wel (ookal is dat alweer een tijd geleden)
Woow, ik zat er naast. Het was niet van de melkman die ik ken die afscheid nam (waar we wel een brief over kregen maar die waarschijnlijk weggeflikkerd is), maar nog van daarvoor Uit juli 1992 (toen was ik nog niet eens geboren ) van ene Frank nogwat die zich voorstelt omdat hij de komende tijd met z'n karretje door de buurt gaat rijden
Erg leuk om te zien, ik zal 'm als ik tijd heb even inscannen
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 02:27:30 #298
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71307190
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 05:03 schreef MaJo het volgende:
Dat je naar het reisbureau ging om een tripje naar londen te boeken dat je daarbij een veel te duur hotel aangesmeerd kreeg

dat je overschrijfkaarten in moest vullen als je geld over wilde maken
Ik werk ook nog steeds met overschrijfkaarten

Overigens ging ik pas pinnen toen de mevrouwen bij de bank toch ECHT wilden dat ik dat eens ging doen in plaats van dat ik steeds bij hun kwam zeuren.

Ja, ik ben een beetje ouderwets
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 25 juli 2009 @ 02:28:21 #299
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71307201
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:44 schreef knox_ het volgende:
Dat je voor 50 gulden je hele auto vol benzine gooide.
Tegenwoordig gooi je alleen de tank vol ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 26 juli 2009 @ 14:03:49 #300
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71338161
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 18:25 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Ja en dan de uitvoering die met muntjes werkte en zelfs een telfoonboek had.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71338217
Dat vroeger topics al na 255 posts op slot gingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')