Ik heb zelf nog geen reis gemaakt die op de strippenkaart goedkoper was. Het nieuwe systeem is veel eerlijker en vaak ook goedkoperquote:Op maandag 13 juli 2009 21:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd in welk jaar dit topic door iemand gekickt wordt met de vraag of iemand zich nog de strippenkaarten kan herinneren. Het zal waarschijnlijk niet meer zo lang duren voordat de OV-chipkaart het standaard betaalmiddel wordt, wat volgens mij toch echt duurder en ingewikkelder in elkaar steekt, hoewel de vervoersbedrijven ons anders wil doen geloven.
75 harde Nederlandse centen. Wel een kleintje in een jongerencentrum. In(ik denk) 1991.quote:
Ik zie die man ook nog wel rijden. Maar nu voornamelijk bij de ouderen flats. Ook bij ons kwam de aardappelenboer langs. Een busje met zakken aardappelen er in. Mn pa had een moestuin dus de aardappelen hoefden we we nooit bij die man te halenquote:Op maandag 13 juli 2009 13:51 schreef Karina het volgende:
Die SRV man kan ik me ook nog herinneren en de aardappelman (maar volgens mij zie ik die af en toe nog rondrijden).
Bij mijn ouders (rotterdam) komt nog steeds elke week de "eierenboer" huis aan huis langs. Die kwam al langs toen ik nog een klein kleutertje was, nog altijd dezelfde man. Hij belt niet alleen bij iedereen aan, maar als je niet thuis bent (en je hebt niet aangegeven dat je het *niet* wil) dan legt ie zelfs standaard 10 of 15 eieren voor de deur. "Op de pof": betalen komt volgende week wel.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:09 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
De aardappelboer verkoopt aardappels huis-aan-huis. Ik weet niet of het persé Brabants is, maar wij noemen wel meer verkopers boer, zoals de frietboer bijvoorbeeld.
Bij ons kwam vroeger de bakker ook brood aan huis verkopen. Voor de rest ben ik nog niet oud dus sommige dingen hier ken ik niet.
quote:Op maandag 13 juli 2009 18:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Het boemeltje naar zuidlaren
Ik ook niet. Mijn vader haalde eens in de zoveel tijd een mud aardappelen bij een boer in Assen. Dat huis staat er nou niet meer omdat de weg bij Assen-Noord verdubbeld is.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:00 schreef Djeez het volgende:
[..]
Die heb ik hier in Drenthe nog nooit gezien.
Ik vond het vroeger beter. Iedereen is veel gehaaster, veel asocialer.quote:Op maandag 13 juli 2009 23:22 schreef vosss het volgende:
Toch mis ik echt gewoon een hoop simpele dingen van toen zegmaar.
Niet dat het nu zo verkeerd is, maar toen was het gewoon.... ja, anders zegmaar.
En er was ook geen voicemail, heel soms hadden mensen wel een antwoordapparaat. Dat werkte met een bandje.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:01 schreef Isabeau het volgende:
Dat je nooit wist wie er belde als de telefoon ging en als iemand niet opnam dan was hij dus domweg niet thuis.
Precies, en antwoordapparaten waren ook nog eens absurd duur. Ik herinner me bedragen rond de 1600 gulden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:18 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En er was ook geen voicemail, heel soms hadden mensen wel een antwoordapparaat. Dat werkte met een bandje.
En als je echt bereikbaar wilde zijn, had je een semafoon. Door een speciaal nummer te bellen kon men dat ding laten piepen. Dus als dat ding piepte moest je iemand terugbellen, je wist alleen niet wie.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:01 schreef Isabeau het volgende:
Dat je nooit wist wie er belde als de telefoon ging en als iemand niet opnam dan was hij dus domweg niet thuis.
In mijn geboorteplaats kwamen langsquote:Op maandag 13 juli 2009 22:06 schreef Peter het volgende:
Bij m'n ouders kwam de groenteboer langs, met o.a. ook aardappelen...
(Groenteboer, ijsboerke, kaasboertje, srv-wagen kwamen in de jaren 90 nog allemaal langs)
Ook toen kon je dus al bereikbaar zijn. Alleen afgezien van artsen e.d. had niemand daar behoefte aan. Hoe is dat dan ooit omgeslagen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:23 schreef thabit het volgende:
En als je echt bereikbaar wilde zijn, had je een semafoon. Door een speciaal nummer te bellen kon men dat ding laten piepen. Dus als dat ding piepte moest je iemand terugbellen, je wist alleen niet wie.
Voordat ik het filmpje aanklikte kon ik het deuntje al neuriën. De tekst kende ik niet meer helaas/gelukkig.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:39 schreef kabelhaspel het volgende:
Dat deze reclame werd uitgezonden en dat ik het deuntje nog steeds ken
En na de bijlmerramp zong men:quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:39 schreef kabelhaspel het volgende:
Dat deze reclame werd uitgezonden en dat ik het deuntje nog steeds ken
wat was dan het doel? Volgens mij moest je een code of telnr achterlaten. Dus je wist wel wie of wat er wasquote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:23 schreef thabit het volgende:
[..]
En als je echt bereikbaar wilde zijn, had je een semafoon. Door een speciaal nummer te bellen kon men dat ding laten piepen. Dus als dat ding piepte moest je iemand terugbellen, je wist alleen niet wie.
Inderdaadquote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:23 schreef TheFrankey het volgende:
wat was dan het doel? Volgens mij moest je een code of telnr achterlaten. Dus je wist wel wie of wat er was
Dat weet ik nog steeds nietquote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:01 schreef Isabeau het volgende:
Je had ook een buzzer (zo heette het ding in ieder geval bij de KPN) waarin je een tekst (dus niet alleen maar cijfers zoals een code of telefoonnummer) kon versturen, heb ik ook nog gehad.quote:
Toen kwam het voor de gewone man, 'piepers'.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:23 schreef thabit het volgende:
[..]
Je moest gewoon dat speciale nummer aan niet te veel mensen geven. Een paar verschillende codes kon je daar nog wel bij uitdelen. Dus code 1 was Piet en code 2 was Henk of zo.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:23 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
wat was dan het doel? Volgens mij moest je een code of telnr achterlaten. Dus je wist wel wie of wat er was
quote:
Héél herkenbaar!quote:Op zondag 12 juli 2009 00:54 schreef Djeez het volgende:
Een oud stukje, en mij al bekend. Maar goed, ik ben van 79 (word dus zeer binnenkort 30) en herken er veel in. Ik wil mijn koters net zo opvoeden als ik vroeger, maar ik twijfel of ik mijn vrouw daarin meekreeg. Als je vroeger als kind wat fout deed, werd je afgeranseld. Mag ook al niet meer.
Zo kwam ik elke dag van en naar school (viermaal daags dus) langs een auto met auto-alarm. Die ging af als je aan de klink trok, dus trok ik er elke dag vier keer aan. Op een gegeven moment stond de eigenaar me op te wachten. Hij rende op me af en gaf me een snoeiharde trap onder mijn reet. Ik huilend naar pa (die kwam tussen de middag eten) en vertelde het verhaal, maar niet de reden. Hij bellen met die vent, en toen hij de hoorn had neergelegd, kreeg ik nog een trap onder mijn reet van pa. Kijk, zo hoort het!
Nog iets wat je je niet meer kunt voorstellen. Mijn moeder werkte niet, maar zorgde er altijd voor dat het eten voor ons klaar stond, dat uit school de thee met koekjes klaarstonden en vriendjes konden spelen. Tegenwoordig moeten de kinderen naar de buitenschoolse opvang, ook tussen de middag!
Ik ken hem als "Zit je lekker voor de buis, vliegt er een boeing door je huis!"quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:20 schreef Farenji het volgende:
[..]
En na de bijlmerramp zong men:
"Zit je lekker voor de buis, pleurt er een vliegtuig op je huis! Yogho yogho!"
"Lig je lekker in je bed, knalt er een vliegtuig in je flat! Yogho yogho!"
Dat je als je de telefoon oppakte een telefoniste aan de lijn kreeg die je ging doorverbinden.quote:
Staat er ook een datum bij en de reden waarom hij er mee ging stoppen?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:18 schreef Suusje-V het volgende:
Hier in de trapkast hangt nog zo'n vergeeld papiertje waar op staat dat hij ermee ging stoppen
Ja, ik zal even kijken.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:35 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Staat er ook een datum bij en de reden waarom hij er mee ging stoppen?
Woow, ik zat er naast. Het was niet van de melkman die ik ken die afscheid nam (waar we wel een brief over kregen maar die waarschijnlijk weggeflikkerd is), maar nog van daarvoorquote:Op zaterdag 25 juli 2009 02:04 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Ja, ik zal even kijken.
Ik weet trouwens niet zeker of hij er nu nogsteeds hangt, maar de laatste keer dat ik in die trapkast keek wel (ookal is dat alweer een tijd geleden)
Ik werk ook nog steeds met overschrijfkaartenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 05:03 schreef MaJo het volgende:
Dat je naar het reisbureau ging om een tripje naar londen te boekendat je daarbij een veel te duur hotel aangesmeerd kreeg
dat je overschrijfkaarten in moest vullen als je geld over wilde maken
Tegenwoordig gooi je alleen de tank vol ?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:44 schreef knox_ het volgende:
Dat je voor 50 gulden je hele auto vol benzine gooide.
Ja en dan de uitvoering die met muntjes werkte en zelfs een telfoonboek had.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |