abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70862369
De PVV wil coffeeshops sluiten en softdrugs verbieden.
Ook willen ze het downloaden van muziek en films illegaal maken.

Aangezien de afkorting PVV staat voor 'Partij voor de vrijheid', vroeg ik mij af wat voor vrijheid ze dan eigenlijk verdedigen..

Kan iemand dit toelichten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mailb0mber32 op 10-07-2009 21:49:59 ]
  † In Memoriam † vrijdag 10 juli 2009 @ 21:45:41 #2
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_70862401
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:44 schreef Mailb0mber32 het volgende:

:')
pi_70862421
TVP voor de discussie.
pi_70862436
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ja, voor eigen gebruik is dat gewoon legaal in Nederland.
Wist je dat niet?
pi_70862462
Vrijheid is relatief.

pi_70862573
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:47 schreef OldJeller het volgende:
Vrijheid is relatief.

Al die moeilijke woorden
pi_70862597
Dat zijn inderdaad vrijheden waarvoor wij ons allen op de barricaden zouden moeten begeven!
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_70862651
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:51 schreef Blokhut het volgende:
Dat zijn inderdaad vrijheden waarvoor wij ons allen op de barricaden zouden moeten begeven!
Maakt het jou dan niks uit dat we steeds meer vrijheid verliezen?
pi_70862699
quote:

Aangezien de afkorting PVV staat voor 'Partij voor de vrijheid', vroeg ik mij af wat voor vrijheid ze dan eigenlijk verdedigen..

lees je dit toch even en dan mail je de pvv met je vraag..

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:57:57 #10
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_70862780
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:53 schreef Mailb0mber32 het volgende:

[..]

Alsof we al die dingen niet meer doen als ze verboden worden.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:59:06 #11
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70862811
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:55 schreef kawotski het volgende:

[..]

lees je dit toch even en dan mail je de pvv met je vraag..

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70862825
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:53 schreef Mailb0mber32 het volgende:

[..]

Zeker wel, maar dit zijn nu niet bepaald de zaken waarvoor ik de populariteit van de PVV met afgrijzen tegemoet zie. Bovendien is de aanval van de PVV op onze vrijheden zo omvangrijk dat de zaken die jij aanstipt, hoewel dit inderdaad nutteloze beperkingen zijn, mij niet de meest urgente zaken lijken als het gaat om de vrijheidsbeperkende standpunten (en het vrijheidsbeperkende potentieel)van de PVV.

Enige lichtpuntje is dat populisitsche bewegingen historisch gezien altijd kortstondig zijn, helaas moeten dat soort lieden altijd eerst macht krijgen voordat hun incompetentie aan het licht komt.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:59:36 #13
248844 Bowlingbal
pi_70862826
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Alsof we al die dingen niet meer doen als ze verboden worden.
Wat natuurlijk geen reden is om het te verbieden.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:00:09 #14
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_70862842
Nou, mail jij ze of moet ik het doen?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_70862868
Ik heb geert gemaild ..
pi_70862905
Overigens wil ik er even op wijzen dat het woord "vrijheid" voor de PVV een retorische functie heeft om het gepeupel aan zich te binden. Ik denk niet dat iemand zich binnen de PVV ooit met de omvangrijke en complexe literatuur over het begrip vrijheid heeft bezig gehouden.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:07:14 #17
248844 Bowlingbal
pi_70863039
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:00 schreef Mailb0mber32 het volgende:
Ik heb geert gemaild ..
Kijk uit, voor je het weet stuurt ie een bodyguard op je af.
- Donald Love
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:08:33 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70863072
De vrijheid blijft hetzelfde voor autochtonen. Er wordt alleen een "behalve moslims" clausule in de Grondwet en andere wetten gestopt, zodat zij niet gelijk aan Nederlanders behandeld hoeven te worden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:11:30 #19
132605 kawotski
Il Dottore
pi_70863170
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:59 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
aah.. alles is fascisme..

Als we alle punten eens stapsgewijs zouden behandelen, waar kom jij dan uit op fascisme?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:15:18 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_70863291
Het moment dat ik volgens een partij grondrechten op moet geven voor "vrijheid" weet ik hoe laat het is
Laffe huichelaar
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:15:54 #21
248844 Bowlingbal
pi_70863303
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:11 schreef kawotski het volgende:

[..]

aah.. alles is fascisme..

Als we alle punten eens stapsgewijs zouden behandelen, waar kom jij dan uit op fascisme?
Het is natuurlijk niet helemaal serieus bedoeld, maar, ik noem dit soort punten eens:
1: Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
2: Preventief fouilleren in het hele land
3: Wettelijk verbod op pedofielenpartij
4: Introductie van administratieve detentie bij terrorisme (Daar bedoeld ie mee: mensen zonder proces opsluiten)
Bovenstaande is 'grappig' met de eerstvolgende:
Meer prioriteit voor mensenrechten in buitenlands beleid
5: Geschiedenis en nationale identiteit prominent in het curriculum van alle scholen
6: Afschaffen dubbele nationaliteit
7: Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
- Donald Love
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:16:56 #22
177885 JoaC
Het is patat
pi_70863341
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70863348
Guitig programma hebben ze, ik vraag me af hoe ze een nachtwakerstaat met enorme overheidsuitgaven willen combineren. Deze "partij" heeft in haar programma haar eigen ondergang uitgestippeld.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:30:17 #24
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_70863731
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:15 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet helemaal serieus bedoeld, maar, ik noem dit soort punten eens:
1: Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
4: Introductie van administratieve detentie bij terrorisme (Daar bedoeld ie mee: mensen zonder proces opsluiten)
5: Geschiedenis en nationale identiteit prominent in het curriculum van alle scholen
Vergeet het plan artikel 1 te schrappen niet
Laffe huichelaar
pi_70863895
Als hij tegen drugs is stem ik niet meer voor PVV
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:45:37 #26
132605 kawotski
Il Dottore
pi_70864175
quote:

[..]

en het is ook niet mijn bedoeling om alles door te lopen. Alle partijen hebben zo hun vreemde praktijken en op het moment dat ik op een bepaalde partij stem valt het mij op of het is mijn bad luck dat precies waar ik voor gestemd heb niet wordt uitgevoerd, zit ik daar met allerlei grappen opgescheept van die andere partij waar ik expliciet niet op had gestemd. Zo zie ik de PVV ook, ze zullen concessies moeten doen willen ze uberhaupt meeregeren. Over eea valt te discussieren maar ik denk niet dat de echte vrijheid ingeperkt zal worden door de pvv, ik denk juist dat andere partijen beter hun best gaan doen om de verworven vrijheden te waarborgen. Zo niet, dan hebben ze hun best niet gedaan om ons daarvan te overtuigen en valt het die partijen ook te verwijten en niet de pvv.
pi_70864222
quote:
pi_70864325
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:45 schreef kawotski het volgende:

[..]

en het is ook niet mijn bedoeling om alles door te lopen. Alle partijen hebben zo hun vreemde praktijken en op het moment dat ik op een bepaalde partij stem valt het mij op of het is mijn bad luck dat precies waar ik voor gestemd heb niet wordt uitgevoerd, zit ik daar met allerlei grappen opgescheept van die andere partij waar ik expliciet niet op had gestemd. Zo zie ik de PVV ook, ze zullen concessies moeten doen willen ze uberhaupt meeregeren. Over eea valt te discussieren maar ik denk niet dat de echte vrijheid ingeperkt zal worden door de pvv, ik denk juist dat andere partijen beter hun best gaan doen om de verworven vrijheden te waarborgen. Zo niet, dan hebben ze hun best niet gedaan om ons daarvan te overtuigen en valt het die partijen ook te verwijten en niet de pvv.
Wat bedoel je precies met de "echte vrijheid" en "verworven vrijheden"? De PVV is juist een partij die als speerpunt de inperking van vrijheden van bepaalde bevolkingsgroepen heeft. En zodra men daar een begin mee maakt, is m.i. het hek van de dam. Ik wil hier niet het veelvuldig misbruikte precedent van de jodenvervolging aanhalen, maar het heeft er alle schijn van dat moslims het erg moeilijk gaan krijgen in Nederland door de PVV. En die concessie zullen ze echt niet gaan doen, want het is een van de belangrijkste speerpunten waardoor xenofoob een bekrompen Nederland op hen stemt.
pi_70864357
quote:

Downloaden moslims ook veel muziek en films of zo?
I´m back.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:52:50 #30
132605 kawotski
Il Dottore
pi_70864380
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:51 schreef Blokhut het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met de "echte vrijheid" en "verworven vrijheden"?
de vrijheid dat je vrijheid niet wordt ontnomen op basis van religie?
pi_70864462
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:52 schreef kawotski het volgende:

[..]

de vrijheid dat je vrijheid niet wordt ontnomen op basis van religie?
Maar dat is nu juist het stokpaardje van de PVV. Ik zie niet in hoe ze dat kunnen laten vallen. Ze zullen als ze eenmaal op het pluche zitten moeten kiezen tussen gezichtsverlies of meeregeren, maar dat eerste is Wilders de man niet naar vrees ik.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 23:54:42 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70866087
De PVV zou ook wel eens een verkapte linkse partij kunnen zijn..... met al haar rechten voor de diertjes:
quote:
* Rechten van het dier in de Grondwet
* Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
* Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
* Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
* Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113
En er zijn er die beweren dat de NSDAP een extreem linkse partij was...... en als je goed kijkt naar wat Wilders wil met moslims, komt dat nogal overeen met wat de NSDAP wilde met de Joden (als politiek platform, ruim VOOR WO2)

Misschien is de PVV gewoon een verkapte extreem linkse partij.

Ik merk trouwens ineens iets op:

Rechten dier IN de grondwet.
Rechten moslims UIT de grondwet.

-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_70866827
Als de PVV aan de macht komt ben ik nog het meest bang voor de bindende volksreferenda die ze voor ogen staan. Te beginnen met onderbuikreferenda waar ze dus het domme van kennis gespeende volk over willen laten beslissen...

De gulden terug
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 11 juli 2009 @ 01:33:05 #34
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_70868276
quote:

De PVV heeft nooit voor vrijheid gestaan als persoonlijke vrijheid, vrijheid tot godsdienst en vrijheid tot het hebben van diverse meningen.
De PVV heeft een vrijheid die niet verder gaat dan de eigen interpretatie, maar lijkt me niks nieuws.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_70868399
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:25 schreef Knipoogje het volgende:
Als de PVV aan de macht komt ben ik nog het meest bang voor de bindende volksreferenda die ze voor ogen staan. Te beginnen met onderbuikreferenda waar ze dus het domme van kennis gespeende volk over willen laten beslissen...

De gulden terug
Ja, precies, het domme volk moet je niet laten meebeslissen, je moet ze de dingen gewoon door de strot duwen, dat is democratie! Nog een referendum over de Europese grondwet iemand?
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 01:42:13 #36
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_70868495
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:38 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, precies, het domme volk moet je niet laten meebeslissen, je moet ze de dingen gewoon door de strot duwen, dat is democratie! Nog een referendum over de Europese grondwet iemand?
ik ben nog steeds voor vele punten in de grondwet, maar in totaal was het niet ideaal. Toch voor gestemd en sta er nog steeds achter. De beste beslissing wordt niet altijd door de meerderheid genomen, wat geen enkele reden is de uitslag zo te negeren als het kabinet deed. de uitslag daar was ik niet blij mee, maar dat is het systeem en moet je accepteren, lijkt me niet zo moeilijk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 11 juli 2009 @ 07:29:20 #37
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_70870168
quote:

[..]

Democratie in een directe vorm moet je inderdaad niet willen. Als het volk gaat beslissen over dingen met moeilijke woorden erin, gaat het er voor 80% van de bevolking over wie het beste praatje houdt
In onze particratie gaat het er ook over wie het beste praatje houdt, maar daarna gaan er verder alleen maar mensen met enig spoor van intelligentie over zaken die belangrijk zijn.
Ze waren er 2500 jaar geleden al achter, en het geldt nog steeds, het volk is te dom om te regeren. In een ideale wereld, waarin iedereen zich zou interesseren voor politiek, en iedereen zich erin zou verdiepen, dan zou directe democratie het overwegen waard zijn. Maar het domme SBSvolk doet dat gewoon niet.
Laffe huichelaar
pi_70871446
quote:

Je moet de stemming van het volk wel peilen natuurlijk, maar als die stemming volledig verziekt is door populistisch geblaat en het duidelijk is dat referenda gebruikt wordt om gewoon ongenoegens bekend te maken ongeacht de stelling, dan heb je het recht je eigen plan te trekken. De gemiddelde politicus heeft een beter overzicht van de voors en tegens dan het volk. En ja, dan kan dat ook wel eens negatief uitpakken zoals de niet al te best opgestelde grondwet ja.

Stel je voor, met de PVV aan de macht, en dan referenda's als 'gulden terug' , 'alle moslims eruit', 'doodstraf terug', dat soort dingen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_70871748
quote:
Oh? Ik ben ermee bekend dat de CDA, PvdA, SP en de VVD dat wensen, maar van de PVV heb ik daar nog niets van gezien.
pi_70871874
quote:

[..]

Punt 3 is misschien nog wel het meest trieste...ok, het is een foute partij, maar zolang ze zich aan de democratische spelregels houden zie ik geen probleem...dit is even triest als mensen die willen dat de PVV verboden wordt (en moet je PVV'ers zich dan eens in de verdediging zien springen).

Maar al met al is er geen een partij die voor meer vrijheid is, ze willen allemaal een grotere overheid (= minder vrijheid).
pi_70873236
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:02 schreef Blokhut het volgende:
Overigens wil ik er even op wijzen dat het woord "vrijheid" voor de PVV een retorische functie heeft om het gepeupel aan zich te binden. Ik denk niet dat iemand zich binnen de PVV ooit met de omvangrijke en complexe literatuur over het begrip vrijheid heeft bezig gehouden.
Dat was ook de strekking van een aflevering van Tegenlicht van een tijdje terug.

link naar video
quote:
Kortgeleden richtte Berlusconi zijn nieuwe partij Het Volk van de Vrijheid op, waarmee hij zich verbindt met de neofascisten. In Europa waart de geest van het populisme rond. En in alle landen waar deze beweging zich manifesteert wordt de onderbuik met dezelfde bewoordingen aangesproken: ons land is te vol, de islam is gevaarlijk, de gevestigde politici zijn zakkenvullers en de eigen cultuur loopt gevaar: het is het gevolg van de mondialisering, de invloed van Europa en de buitenlanders. Om de eigen traditie en de eigen cultuur te verdedigen wordt geen enkel middel geschuwd.
[..] Ze beroepen zich op de Verlichting en bestempelen de Islam als middeleeuws. Daarbij mag deze religie beschimpt en beledigd worden. Dat heet vrijheid van meningsuiting. 'Ik heb het recht om te beledigen', riep Ayaan Hirsi Ali in 2006 voor de internationale pers in Berlijn en haar autobiografie heet: 'Mijn vrijheid'. Wat ze eist is de vrijheid om de Islam te beledigen. De partij van Geert Wilders heet de 'Partij voor de Vrijheid'. Maar over welke ‘vrijheid’ hebben die partijen het? Het begrip lijkt gekaapt door populisten en zogeheten 'verlichtingsfundamentalisten' om de eigen 'beschaving' te stellen boven die van de ander.
Was wel een interessante video vond ik zelf..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_70874824
"Het begrip lijkt gekaapt door populisten en zogeheten 'verlichtingsfundamentalisten' om de eigen 'beschaving' te stellen boven die van de ander."

Tja, idd.
pi_70875137
PVV = Partij Voor Verbieden
pi_70875209
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:53 schreef MaGNeT het volgende:
quote:
PVV wil koranvertaling Kader Abdolah verbieden
PVV wil preek Yasin verbieden
PVV wil suikerfeest op scholen verbieden
PVV: verbod neef-nicht huwelijken
PVV wil hersteloperaties maagdenvlies verbieden
PVV wil Koran verbieden
PVV eist verbod integratiestichting
PVV pleit voor verbod Milli Görüs
PVV wenst een verbod op de websites Indymedia.nl en Ravage
PVV wil verbod op flatscreen via bijstand
PVV: stop met gezeul Tommie, Pino en Ieniemienie
PVV: stop indocrtrinatie van leerlingen met klimaatwaanzin
PVV: stop subsidie wereldomroep
PVV: stop import islamitische cultuur
Wilders: Stop demonisering
PVV: geen uitstel huisverbod
PVV wil verbod hoofddoekjes in onderwijs
Het moet de gemeente Delfshaven verboden worden een vriendenband met Ramallah aan te gaan
PVV: waarom wordt paddoverbod niet gehandhaafd?
PVV wil stadionverbod voor marokkaanse voetbalhooligans
PVV wil solidariteitsactie met Griekse relschoppers verbieden
PVV wil islamitisch bankieren verbieden

Panisch voor de Vrijheid

Het weblog 'Maantaal' heeft ook de kamervragen en standpunten van de PVV doorgenomen en concludeert dat de partij beter Panisch Voor de Vrijheid zou kunnen heten. Ook heeft het weblog het verkiezingsprogramma van de PVV door de 'wolkenwoordmachine' gehaald (zie links de meest voorkomende woorden). Hieronder de bloemlezing van Maantaal.

•Het dragen van een boerka en nikaab in de openbare ruimte moet volgens dit wetsvoorstel verboden worden
•de immigratie uit niet-westerse landen moet de komende jaren geheel worden verboden
•Ook zou een dubbele nationaliteit verboden moeten zijn
•Pedofielenvereniging Martijn moet worden verboden
•zwemmen in burkini moet verboden worden
•halal slachten van vlees moet verboden worden
•Is de minister met mij van mening dat deze misdadige en medisch volstrekt overbodige ingreep per direct verboden moet worden?
•Dat kamp had natuurlijk verboden moeten worden.
•dat moslims zelf verantwoordelijk zijn voor hun communicatie en de Nederlandse overheid dus geen tolken- en vertalers voor hen moet bekostigen, dat het serveren van halal vlees aan moslims verboden moet worden
•Het kraken van panden, dient volledig verboden te zijn.
•Het in 1970 opgeheven verbod op neef-nichthuwelijken moet opnieuw in het leven worden geroepen
•Bent u bereid de wet dusdanig te wijzigen dat deze mensen minimum gevangenis)straffen kunnen krijgen en een levenslang verbod op het houden van dieren?
•Verbieden verkoop softdrugs aan buitenlanders - Kamervragen
•PVV wil verbod op steekwapens op straat
•Verbod overkomst van ex-partners
•wilt u onze suggestie overnemen om ervoor te zorgen dat deze jongeren een hoge boete, een gevangenisstraf, een levenslang visverbod, een toegangsverbod rondom de vijver en een levenslang verbod op het houden van dieren krijgen?
•Een verbod op het spreken van een andere taal dan de Nederlandse in overheidsgebouwen
•en dat een wettelijk verbod op het voorhanden hebben van en de handel in paddo’s gerechtvaardigd en ook gewenst is?
•ziet de minister de overeenkomsten tussen politie-agent en leraar en is hij bereid tot een hoofddoekjes-verbod voor docenten
•Ook verzocht de PVV het kabinet om een landelijk verbod op het dragen van onder andere tulbanden
•Er komt een preekverbod voor buitenlandse imans
•Bent u bereid om de rol van imams als geestelijke verzorgers in gevangenissen te verbieden
•Bent u bereid om de solidariteitsactie te verbieden om de openbare orde te beschermen?
•Bent u bereid de stichting IHH, die onderdeel is van de gevaarlijke ‘Union of Good’ net als Israel en de VS te verbieden vanwege het steunen van terreur?
•Bent u bereid de viering van het islamitische Suikerfeest vanaf volgend jaar op scholen te
verbieden?
•Bent u voornemens deze vorm van zorg in het buitenland in het geheel te verbieden?
•dat deze praktijk een vorm van positieve discriminatie is waardoor Nederlanders gediscrimineerd worden; verzoekt de regering deze praktijk per direct te verbieden, en gaat over tot de orde van de dag.
•bent u bereid met wetgeving te komen om dergelijke buitenlandse donaties, afkomstig
vanuit islamitische landen, aan Nederlandse instanties wettelijk te verbieden?
Verder dient iedereen die het met de PVV oneens is zijn mond te houden, ontslagen, uitgezet of verwijderd te worden, dan wel op andere wijze te worden ‘kaltgestellt’

•De Partij voor de Vrijheid wil dat minister Plasterk Doekle Terpstra verwijdert uit de Raad van Toezicht van de publieke omroep.
•Directies instellingen ontslaan die seksueel misbruik niet melden
•en alle ambtenaren die hebben meegewerkt aan deze waanzin op staande voet te ontslaan?
•Welke actie(s) bent u van plan om te nemen om ogenblikkelijk deze wantoestanden te stoppen en de verantwoordelijken op staande voet te ontslaan?
•Bent u bereid deze slechte burgemeester van Amsterdam, te ontslaan?
•Bent u bereid de directie van Bureau Jeugdzorg Amsterdam met onmiddellijke ingang te ontslaan?
•Bent u bereid de verantwoordelijke corporatiebestuurders te ontslaan, het betaalde geld terug te vorderen en aangifte te doen van deze zwendel?
•eermoordenaars denaturaliseren en uitzetten!
•Zo ja bent u met ons van mening dat dergelijke daders gedenaturaliseerd moeten worden en na het uitzitten van hun straf moeten worden uitgezet?
•Weg met de radicale Tilburgse imam Ahmed Salam
•Deelt u de mening dat mensen die zich schuldig maken aan meisjesbesnijdenis – welke vorm dan ook – vervolgd en bestraft moeten worden en dat de ouders na het uitzitten van hun straf gedenaturaliseerd en uitgezet moeten worden?
•Bent u met ons van mening dat indien dergelijke daders recidiveren, zij indien nodig moeten worden gedenaturaliseerd en moeten worden uitgezet? (antisemitisme)
•Verder moeten niet-Westers allochtone criminelen met een dubbel paspoort gedenaturaliseerd en uitgezet worden
•bent u tevens met ons van mening dat indien kinderen volharden in hun criminele gedrag zij samen met hun ouders moeten worden gedenaturaliseerd en uitgezet?
•Deelt u de mening dat in geval van een dubbele nationaliteit deze bestuurders gedenaturaliseerd en uitgezet moeten worden? (fraude thuiszorg)
•Bent u met mij van mening dat wanneer kinderen van allochtone ouders bij voortduring de boel verzieken en met politie en justitie in aanraking komen, het gezin moet worden gedenaturaliseerd en uitgezet?
•PVV eist onmiddelijk ontslag directie Woonbron
•Zou ontslag op staande voet niet een veel meer voor de hand liggende oplossing zijn geweest voor een bestuurder die het bedrijf dat hij leidde aan de rand van faillissement had gebracht
•Het niet behalen of zelfs weigeren van deze bijscholing moet leiden tot bevriezing van het salaris of zelfs ontslag.
•Bent u bereid de subsidie voor het Haags Gemeentemuseum per direct in te trekken en u in te spannen voor het ontslag van de directeur van dit museum?
•verder moeten Maastrichtse Marokkanen worden uitgezet
•moet koning Beatrix uit de regering worden gezet
•of moeten hele marokkaanse families uit het land worden gezet
http://allochtonen.web-lo(...)/pvv-partij-van.html
pi_70875654
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 07:29 schreef timmmmm het volgende:

Democratie in een directe vorm moet je inderdaad niet willen. Als het volk gaat beslissen over dingen met moeilijke woorden erin, gaat het er voor 80% van de bevolking over wie het beste praatje houdt
In onze particratie gaat het er ook over wie het beste praatje houdt, maar daarna gaan er verder alleen maar mensen met enig spoor van intelligentie over zaken die belangrijk zijn.
Ze waren er 2500 jaar geleden al achter, en het geldt nog steeds, het volk is te dom om te regeren. In een ideale wereld, waarin iedereen zich zou interesseren voor politiek, en iedereen zich erin zou verdiepen, dan zou directe democratie het overwegen waard zijn. Maar het domme SBSvolk doet dat gewoon niet.
Dus? Terug naar censuskiesrecht?
Ja, ik generaliseer.
pi_70875690
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 10:53 schreef Knipoogje het volgende:

Je moet de stemming van het volk wel peilen natuurlijk, maar als die stemming volledig verziekt is door populistisch geblaat en het duidelijk is dat referenda gebruikt wordt om gewoon ongenoegens bekend te maken ongeacht de stelling, dan heb je het recht je eigen plan te trekken. De gemiddelde politicus heeft een beter overzicht van de voors en tegens dan het volk. En ja, dan kan dat ook wel eens negatief uitpakken zoals de niet al te best opgestelde grondwet ja.

Waar ligt de grens? Voor je het weet heb je alleen nog een schijndemocratie over...
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 15:23:55 #47
248844 Bowlingbal
pi_70877043
quote:

[..]

Precies, het domme volk heeft al helemaal niets over mij te zeggen.
- Donald Love
  zaterdag 11 juli 2009 @ 15:26:46 #48
248844 Bowlingbal
pi_70877098
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:16 schreef Northside het volgende:

[..]

Dus? Terug naar censuskiesrecht?
Dus? Blijven bij een parlementaire democratie. Kiezen op mensen waarmee je het niet mee eens bent, maar waarvan je denkt dat dat het beste voor het land is. En een parlementaire democratie welke zich niet laat regeren door Maurice de Hond - peilingen.
- Donald Love
pi_70879028
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:26 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dus? Blijven bij een parlementaire democratie. Kiezen op mensen waarmee je het niet mee eens bent, maar waarvan je denkt dat dat het beste voor het land is. En een parlementaire democratie welke zich niet laat regeren door Maurice de Hond - peilingen.
Ik heb een jaar of 3 geleden een praatje gehouden tijdens een college politiek waarin ik de voordelen van censuskiesrecht naar voren bracht. Dat je alleen betrokken, geinformeerde kiezers overhoudt, dat je dat best laagdrempelig kan maken, etc. Daarna kwam de discussie. Ik heb van alles gehoord, van fasistisch varken tot elitaire bal. Ik geloof niet dat de maatschappij, zelfs niet het hoger opgeleide deel daarvan, klaar is voor dit soort dingen.
Ja, ik generaliseer.
pi_70880613
Ik denk dat de PVV wijst op de overlast die alles veroorzaakt en daar heeft de PVV een punt mee.

De burgemeester van Maastricht (weet zijn naam niet meer) heeft daar veel tijd en energie ingestoken, doel was veiligheid voor de burger en controle op de uitwassen van het gebruik daarmee op te lossen

Den Haag wilde er niets van weten en snoerde zijn mond, de PVV neemt dat stokje over.

Je kunt ook zeggen het verschil tussen de oude en de nieuwe politiek...
nothing will change without a rebel
pi_70880963
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:40 schreef bendk het volgende:
Ik denk dat de PVV wijst op de overlast die alles veroorzaakt en daar heeft de PVV een punt mee.

De burgemeester van Maastricht (weet zijn naam niet meer) heeft daar veel tijd en energie ingestoken, doel was veiligheid voor de burger en controle op de uitwassen van het gebruik daarmee op te lossen

Den Haag wilde er niets van weten en snoerde zijn mond, de PVV neemt dat stokje over.

Je kunt ook zeggen het verschil tussen de oude en de nieuwe politiek...
Ik neem aan dat je Gert Leers bedoelt?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_70881130
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:54 schreef maartena het volgende:
De PVV zou ook wel eens een verkapte linkse partij kunnen zijn..... met al haar rechten voor de diertjes:
[..]

En er zijn er die beweren dat de NSDAP een extreem linkse partij was...... en als je goed kijkt naar wat Wilders wil met moslims, komt dat nogal overeen met wat de NSDAP wilde met de Joden (als politiek platform, ruim VOOR WO2)

Misschien is de PVV gewoon een verkapte extreem linkse partij.

Ik merk trouwens ineens iets op:

Rechten dier IN de grondwet.
Rechten moslims UIT de grondwet.

Flikker toch een end op met je eeuwige godwins mongool.
pi_70881310
Het is wel belachelijk dat Wilders moslims minder waard vindt dan dieren.
pi_70881345
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:53 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je Gert Leers bedoelt?
is correct
pi_70881750
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:40 schreef bendk het volgende:
die alles veroorzaakt

alles wat ?

de burgemeester kan gewoon zijn zegje doen hoor ...nog steeds.. hoezo de mond gesnoerd?
de PVV zegt echt niet zoveel zinnigs over maastrichtse drugstoestanden, eigenlijk heb ik ze nooit gehoord daarover
pi_70881759
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:53 schreef MaGNeT het volgende:
Dekt de lading stukken beter.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:32:20 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70881887
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
Flikker toch een end op met je eeuwige godwins mongool.
Het roepen van "Godwin" is ook het enige verweer wat je er tegen hebt. Je roept maar even "Godwin, Godwin, kijk allemaal hier een Godwin", en daarmee hoef je verder geen goede onderbouwing te geven.

En dan ook nog op zo'n toon.....Als je niet met fatsoenlijke onderbouwing kan komen naast het toverwoordje "Godwin" roepen, reageer dan gewoon niet.
-
pi_70881899
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:05 schreef Mailb0mber32 het volgende:
Bron?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:53:52 #59
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70884105
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
Bron?
http://www.elsevier.nl/we(...)ondwet-schrappen.htm

Daarin staat dat de rechten van molims uit Artikel 1 van de Grontwet moet worden gehaald. Ook terug te vnden in het partijprogramma van de PVV.

In datzelfde Partijprogramma staat dat de rechten van dieren IN de grondwet moeten komen.

Ik zou niet willen zeggen dat hij Moslims minder waard vind dan dieren, maar het is op zijn minst opvallend dat hij de Grondwet wil wijzigen om Moslims minder rechten te geven, en dieren meer rechten.
-
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:55:49 #60
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_70884166
De gebruikelijke Wilders bashers zijn weer in dit topic te vinden.
pi_70884585
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:55 schreef thewishmaster het volgende:
Wilders bashers?

Je bedoelt dat er mensen zijn met gezond verstand, die met argumenten en onderbouwingen het grote ongelijk van Wilders aantonen.
pi_70884721
quote:
Vertel jij het eens dan!
Kan je geen inhoudelijke reactie geven?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:18:30 #63
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_70884851
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:13 schreef Mailb0mber32 het volgende:

[..]

Vertel jij het eens dan!
Kan je geen inhoudelijke reactie geven?
Ik kan best een inhoudelijke reactie geven. De situatie van de Joden in het vooroorlogse Duitsland is niet te vergelijken met de situatie van de moslims in Nederland. De Joden deden het economisch relatief goed, terwijl de moslims in Nederland economisch gezien achterblijven en voor relatief veel criminaliteit zorgen. Hetgene Wilders wil (als dat uberhaupt al juridisch en op basis van internationale verdragen mogelijk is), is het Nederlandse paspoort afpakken van onruststokers met een dubbel paspoort. Stel dat hij dit voor elkaar zou krijgen (en zoals ik net al zei dat zal heel lastig worden), dan zie ik werkelijk niet in wat hier bezwaarlijk in zou zijn.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:20:21 #64
248844 Bowlingbal
pi_70884893
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 16:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik heb een jaar of 3 geleden een praatje gehouden tijdens een college politiek waarin ik de voordelen van censuskiesrecht naar voren bracht. Dat je alleen betrokken, geinformeerde kiezers overhoudt, dat je dat best laagdrempelig kan maken, etc. Daarna kwam de discussie. Ik heb van alles gehoord, van fasistisch varken tot elitaire bal. Ik geloof niet dat de maatschappij, zelfs niet het hoger opgeleide deel daarvan, klaar is voor dit soort dingen.
Censuskiesrecht is dan ook een idioot iets. Tenzij je de mensen die niet mogen stemmen geen belemmeringen oplegt, dan ben ik wel akkoord en zorg ik er zelf wel voor dat ik net 1 cent te weinig belasting betaal per jaar om niet te mogen stemmen. En er dus ook niet mee te maken heb.
- Donald Love
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:22:39 #65
248844 Bowlingbal
pi_70884960
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:18 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Ik kan best een inhoudelijke reactie geven. De situatie van de Joden in het vooroorlogse Duitsland is niet te vergelijken met de situatie van de moslims in Nederland. De Joden deden het economisch relatief goed, terwijl de moslims in Nederland economisch gezien achterblijven en voor relatief veel criminaliteit zorgen. Hetgene Wilders wil (als dat uberhaupt al juridisch en op basis van internationale verdragen mogelijk is), is het Nederlandse paspoort afpakken van onruststokers met een dubbel paspoort. Stel dat hij dit voor elkaar zou krijgen (en zoals ik net al zei dat zal heel lastig worden), dan zie ik werkelijk niet in wat hier bezwaarlijk in zou zijn.
Ik vind het prima, als je er dan ook mee akkoord bent dat Nederlanders met 1 paspoort die iets doen ook Stateloos verklaard worden, en maar fijn naar de Zuidpool moeten gaan ofzo. Of Madagascar. No Godwin.
- Donald Love
pi_70885764
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wilders bashers?

Je bedoelt dat er mensen zijn met gezond verstand, die met argumenten en onderbouwingen het grote ongelijk van Wilders aantonen.
In een interview werd aan Joop den Uijl gevraagd, destijds voorzitter van de PvdA, hoe het kwam dat hij zo'n succes had, bijvoorbeeld dat de PvdA zo'n 55 zetels had.
Het antwoord was dat zijn aanhang allemaal dezelfde gedachte had, dezelfde antwoorden op alle vragen, alle neuzen dezelfde kant uit.
Maar vroeg de interviewer er is toch altijd wel iemand die een eigen mening heeft.

Zijn antwoord was, dan leren wij ze een aantal dingen te zeggen: zeg dat het wel mee valt, zeg dat het een uitzondering is, zeg niets en negeer de persoon, speel op de man, geef een vage mening ipv de feiten, maak vergelijkingen met andere dingen die niet te achterhalen zijn, geef anderen de schuld, maak een gezonde discussie onmogelijk, ondersteun je partijgenoten met dezelfde aanpak

Ik kan niet anders zeggen dat ik dat in 2009 nog steeds tegenkom.
pi_70887361
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:05 schreef Mailb0mber32 het volgende:
De moslims vinden vrouwen minder waard dan hun hond.
pi_70887522
quote:
Ja en het zijn allemaal van die zielige HUILERS.

Hallo allemaal...................
Over het verbieden van downloaden van muziek en films,.............................
Weet U nou werkelijk die dat willen verbieden???????
NOU NOU??
Komt ie..........................Pvda, Sp, Cda, VVD, en Cu.
Bron: de krant voor WAKKER Nederland oftewel de Telegraaf. 11-07-2009.
pi_70888017
Wat dom dat ik dit topic niet eerder heb gezien zeg
[Centraal #3] Wilders topic
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')