abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juli 2009 @ 19:14:56 #101
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70909880
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gaat dus niet geheel gelegaliseerd worden en men ziet nu inderdaad in dat het gedoogbeleid nergens goed voor is. De goedjes die coffeeshops verkopen zouden niet vrij verkrijgbaar moeten zijn. Dat mensen het in achterafsteegjes kopen van dubieuze dealers kun je niet tegenhouden, maar vrije en openlijke verkoop wel.

Omdat het niet perfect gaat moet je het dus maar toestaan, zodat de misstanden explosief toenemen. Ik zie de logica er niet van in.

Mensen die de wet overtreden en zich willen verdedigen kunnen een beroep doen op een advocaat. Het propageren van ernstig strafbare feiten door een politieke partij is geen goede zaak en volgens mij een gegronde reden voor het verbod van die partij. Wat is het volgende? Een partij van gefrustreerde mannetjes die pleiten voor het legaliseren van verkrachtingen?
Waarom is het goed dat mensen voor andere mensen gaan bepalen wat er wel en niet geconsumeerd mag worden?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70909906
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, in tegenstelling tot propaganda-only consumers, zoals jij.
[..]

Bewijs?
Argumenten heb je weer eens niet.

Dat pedofielen geen positieve bijdrage leveren aan het welzijn van kinderen lijkt me een duidelijke zaak voor elk weldenkend mens.
  zondag 12 juli 2009 @ 19:16:46 #103
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_70909947
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zelfs over binnenlandse aangelegenheden is men alles behalve objectief, zie bijvoorbeeld die hele DSB-hetze.
Fout antwoord trouwens. DSB is geen land. Face it, Nederland is gewoon wat minder onbeschoft tegen andere landen dan de VS.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_70909950
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:14 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Waarom is het goed dat mensen voor andere mensen gaan bepalen wat er wel en niet geconsumeerd mag worden?
Het is dus een goede zaak als men iemand die mensenvlees wenst te consumeren, daarin geen enkele wettelijke drempel opwerpt? Daarnaast is er ook zoiets als volksgezondheid.
  zondag 12 juli 2009 @ 19:17:15 #105
pi_70909961
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat pedofielen geen positieve bijdrage leveren aan het welzijn van kinderen lijkt me een duidelijke zaak voor elk weldenkend mens.
Dat bewijst nog niet dat het een ziekte is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_70909963
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Fout antwoord trouwens. DSB is geen land. Face it, Nederland is gewoon wat minder onbeschoft tegen andere landen dan de VS.
Reportages gaan echt niet alleen over andere landen.
pi_70909989
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat bewijst nog niet dat het een ziekte is.
 ziek bn lichamelijk of geestelijk niet in orde:

zondag 12 juli 2009 @ 19:18:50 #108
248844 Bowlingbal
pi_70910010
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is dus een goede zaak als men iemand die mensenvlees wenst te consumeren, daarin geen enkele wettelijke drempel opwerpt? Daarnaast is er ook zoiets als volksgezondheid.
Volgens mij ging het niet over mensenvlees maar over coffeeshops.

En inderdaad, volksgezondheid. Een Voedsel- en Warenautoriteit kan moeilijk ingezet worden om illegale waren te controleren, nietwaar?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 12 juli 2009 @ 19:19:24 #109
pi_70910022
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het homohuwelijk is een doorn in het oog van mensen die oprecht waarde hechten aan de huwelijkse verbintenis. In die zin is tegenstand tegen het homohuwelijk terecht, aangezien ik een gerechtvaardigd belang heb bij een verbod daarop!
Eng he, mensen die iets doen waar jij het niet mee eens bent Snel verbieden!

zondag 12 juli 2009 @ 19:19:37 #110
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70910028
quote:

[..]

Het gaat dus niet geheel gelegaliseerd worden en men ziet nu inderdaad in dat het gedoogbeleid nergens goed voor is. De goedjes die coffeeshops verkopen zouden niet vrij verkrijgbaar moeten zijn.
Dan zou alcohol net zo goed verboden moeten worden, en cafeïne ook. Dat 'men nu inzet dat het gedoogbeleid nergens goed voor is' heeft meer met de huidige samenstelling van de regering te maken. Ik zal niet zeggen dat het gedoogbeleid perfect is, maar nergens goed voor is het ook niet.

Overigens is nog lang niet zeker dat het geheel opgeven wordt. Waarschijnlijk wordt het alleen 'een tandje lager te zet', zo moeten coffeshops in grensgebieden met een pasjessysteem gaan werken. Wat mij betreft een goede oplossing, het zijn met name de drugstoeristen die voor problemen zorgen.
quote:
Dat mensen het in achterafsteegjes kopen van dubieuze dealers kun je niet tegenhouden, maar vrije en openlijke verkoop wel.
Begrijp ik nou goed dat jij liever ziet dat het weer geheel de illegaliteit in verdwijnt?
quote:
Omdat het niet perfect gaat moet je het dus maar toestaan, zodat de misstanden explosief toenemen. Ik zie de logica er niet van in.
Wat is wel perfect? Algehele drooglegging is dat ook niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 12 juli 2009 @ 19:19:46 #111
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_70910034
quote:

. De goedjes die coffeeshops verkopen zouden niet vrij verkrijgbaar moeten zijn. .
Maar alcohol wel
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 12 juli 2009 @ 19:20:12 #112
pi_70910048
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

 ziek bn lichamelijk of geestelijk niet in orde:

Een ziekte is geneeslijk.

zondag 12 juli 2009 @ 19:20:32 #113
pi_70910051
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als het slachtoffer zich vrijwillig ter beschikking stelt zie ik geen probleem.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_70910066
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:18 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Volgens mij ging het niet over mensenvlees maar over coffeeshops.

En inderdaad, volksgezondheid. Een Voedsel- en Warenautoriteit kan moeilijk ingezet worden om illegale waren te controleren, nietwaar?
Ik geef een relevant voorbeeld om jouw argument aan flarden te scheuren.

Je kunt als overheid wel ingaan tegen de verkoop van waren die een negatieve uitwerking hebben op de volksgezondheid.
pi_70910097
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Een ziekte is geneeslijk.

Ongeneeslijke ziektes heb je nog nooit van gehoord? Overigens stelt de Nederlandse overheid zich op het standpunt dat pedofilie te genezen is, bijvoorbeeld middels TBS.
  zondag 12 juli 2009 @ 19:22:43 #116
pi_70910123
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jij levert ook geen positieve bijdrage, dus?
  zondag 12 juli 2009 @ 19:23:14 #117
248844 Bowlingbal
pi_70910143
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik geef een relevant voorbeeld om jouw argument aan flarden te scheuren.
We hadden het over coffeeshops. Ik snap niet wat een voorbeeld over mensenvlees er dan mee te maken heeft.
quote:
Je kunt als overheid wel ingaan tegen de verkoop van waren die een negatieve uitwerking hebben op de volksgezondheid.
Waarom zou een overheid ingaan tegen een middel welke nog niet half zo schadelijk is voor de mens en de samenleving als geheel als alcohol? We hebben het over datgene wat bij coffeeshops verkocht wordt. Niet over heroïne.
- Donald Love
  zondag 12 juli 2009 @ 19:23:42 #118
pi_70910150
quote:

[..]

Het gaat dus niet geheel gelegaliseerd worden en men ziet nu inderdaad in dat het gedoogbeleid nergens goed voor is. De goedjes die coffeeshops verkopen zouden niet vrij verkrijgbaar moeten zijn. Dat mensen het in achterafsteegjes kopen van dubieuze dealers kun je niet tegenhouden, maar vrije en openlijke verkoop wel.
Ongefundeerde onzin.
quote:
Bij een verbod neemt het pas explosief toe, omdat er dan GEEN controle meer is. Nu is er nog een BEETJE controle. Zie je het verschil?
quote:
Mensen die de wet overtreden en zich willen verdedigen kunnen een beroep doen op een advocaat. Het propageren van ernstig strafbare feiten door een politieke partij is geen goede zaak en volgens mij een gegronde reden voor het verbod van die partij. Wat is het volgende? Een partij van gefrustreerde mannetjes die pleiten voor het legaliseren van verkrachtingen?
Waarom een verbod?
Die smerige, immorele Nederlanders hebben al vrolijk op eigen houtje besloten dat die partij het nooit mag halen, en daar ook naar gehandeld. De PNVD heeft de eerste stap op weg naar de politiek niet eens kunnen voltooien. Zie je wel, we zijn best te vertrouwen, ook zonder regels van bovenaf.
  zondag 12 juli 2009 @ 19:23:49 #119
pi_70910153
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ongeneeslijke ziektes heb je nog nooit van gehoord? Overigens stelt de Nederlandse overheid zich op het standpunt dat pedofilie te genezen is, bijvoorbeeld middels TBS.
De overheid is geen wetenschappelijke instelling. Vandaar dat ze nogal eens dingen vinden die niet waar zijn, niet kloppen, gelogen zijn of gewoon niet bestaan.
pi_70910169
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:19 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dan zou alcohol net zo goed verboden moeten worden, en cafeïne ook. Dat 'men nu inzet dat het gedoogbeleid nergens goed voor is' heeft meer met de huidige samenstelling van de regering te maken. Ik zal niet zeggen dat het gedoogbeleid perfect is, maar nergens goed voor is het ook niet.

Overigens is nog lang niet zeker dat het geheel opgeven wordt. Waarschijnlijk wordt het alleen 'een tandje lager te zet', zo moeten coffeshops in grensgebieden met een pasjessysteem gaan werken. Wat mij betreft een goede oplossing, het zijn met name de drugstoeristen die voor problemen zorgen.
[..]

Begrijp ik nou goed dat jij liever ziet dat het weer geheel de illegaliteit in verdwijnt?
[..]

Wat is wel perfect? Algehele drooglegging is dat ook niet.
Alcoholverslaving en alcoholmisbruik is een onderschat probleem, waar overheden meer aandacht zouden moeten schenken. De regering is samengesteld naar aanleiding van verkiezingen, waarbij het Nederlandse volk haar stem heeft mogen laten gelden. Opvattingen over drugs zijn wat veranderd in de politiek, nu nog wat actie.

Ik zie liever dat het helemaal verdwijnt, maar dat is een illusie natuurlijk. Door alles maar toe te staan pak je misstanden niet aan. Misstanden zijn makkelijker aan te pakken als iets per definitie verboden is.

Perfect bestaat niet, beter wel. Men zou kunnen beginnen met aangepaste wetgeving, een pro-actieve aanpak, harder straffen en betere voorlichting.
  zondag 12 juli 2009 @ 19:25:05 #121
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70910176
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk dat je zaken te zwart-wit ziet. Ja, drugs is slecht voor de volksgezondheid. Net als alcohol, cafeïne, frisdranken, tabak, bespoten groente en fruit, enzovoorts. Natuurlijk zitten daar gradaties in, maar alleen drugs slecht noemen en verbieden en de rest toestaan is te zwartwit. Daarnaast is een verbod niet altijd ideaal (zie groolegging) en niet altijd fatsoenlijk te handhaven (zie rookverbod).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 12 juli 2009 @ 19:25:19 #122
pi_70910183
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, pedoseksualiteit is te stoppen, pedofilie is niet te genezen. Ongeneeslijke ziektes zijn meestal dodelijk, of slopend voor het eigen lichaam. Ook dat is hier niet het geval.
pi_70910229
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ongefundeerde onzin.
[..]

Bij een verbod neemt het pas explosief toe, omdat er dan GEEN controle meer is. Nu is er nog een BEETJE controle. Zie je het verschil?
[..]

Waarom een verbod?
Die smerige, immorele Nederlanders hebben al vrolijk op eigen houtje besloten dat die partij het nooit mag halen, en daar ook naar gehandeld. De PNVD heeft de eerste stap op weg naar de politiek niet eens kunnen voltooien. Zie je wel, we zijn best te vertrouwen, ook zonder regels van bovenaf.
Heb je argumenten of blijft het bij je ongefundeerde one-liner?

Bij een verbod is er wel degelijk controle. Het is dan per definitie verboden, dus overtreding kun je op een bepaalde manier aanpakken.

Pedofielen horen achter slot en grendel thuis, niet in een politieke partij. Daarom een verbod. Dit soort dingen schaden ook het imago van Nederland, terwijl Nederlanders geen enkel belang hebben bij een politieke partij. Dan moet je een keer niet de linkse moraalridder willen uithangen en het gewoon verbieden.
pi_70910258
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee, pedoseksualiteit is te stoppen, pedofilie is niet te genezen. Ongeneeslijke ziektes zijn meestal dodelijk, of slopend voor het eigen lichaam. Ook dat is hier niet het geval.
Het doet niets af aan de definitie van ziek zijn en pedofilie valt binnen deze definitie. Als het niet te genezen is, dan is TBS natuurlijk geen optie, wat het ook niet zou moeten zijn. Dit soort lieden moeten uit de maatschappij verwijderd worden. Het belang van een pedofiel is ondergeschikt aan het belang van heel veel kinderen.
  zondag 12 juli 2009 @ 19:28:26 #125
pi_70910261
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Reportages gaan echt niet alleen over andere landen.
Maar goed ook. Ik vind een zo'n arrogante, megalomane kutzender wel genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')