Nja, we hebben een paper van de docent gekregen dat ie zelf heeft geschreven, maar het begint bij §1 en eindigt met 4.3, 4.4 zijn de opdrachten en vraag 1 gaat over §4.2. Vandaar dat ik het niet snaptequote:Op zaterdag 5 september 2009 12:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Welk stuk tekst? Op Wikipedia? Of in je boek? Ik heb geen idee. Het is echter een heel basaal begrip bij vectoren. Dus ik vind het niet zo vreemd dat het vlot aan bod komt.
Idd eerste week geen hoorcollege dus dan moet je als zelf uitzoeken. Als een docent het uitlegt dan snap ik het meestal eerder dan die omslachtige uitleg in het boekquote:Op zaterdag 5 september 2009 12:41 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Alweer een TilburgerWiskunde 2.
Wen er maar aan.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:50 schreef Matr het volgende:
[..]
Idd eerste week geen hoorcollege dus dan moet je als zelf uitzoeken. Als een docent het uitlegt dan snap ik het meestal eerder dan die omslachtige uitleg in het boek
Ja.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:05 schreef DuTank het volgende:
Even een check:
What is the length of the vector 2e1 + 3e2?
Is dat dan gewoon: ||x|| = √(2² + 3²) = √(4+9) = √(13)
Ik naam aan dat het de eenheidsvectoren waren, dus e1 = [1 0] en e2 = [0 1]. Maar dat staat wel ergens in je boek als ze die gebruiken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:08 schreef DuTank het volgende:
edit:
is het niet √(4e1 + 9e2)
want je weet niet wat de lengte is van e
Staat er niets over basisvectoren of eenheidsvectoren in je materiaal? Die worden namelijk dikwijls met ei aangeduid. Zie b.v. wikipedia.quote:
Echter, je hebt toch ook een stuk tekst daarvoor met uitleg welke conventies ze gebruiken? Die vraag vertelt ook niet hoe je ‘+’ moet interpreteren. Ik bedoel dus het uitleggende materiaal op een andere plek in je boek/stof.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:32 schreef DuTank het volgende:
Echt alleen dit is gegeven:
What is the length of the vector 2e1 + 3e2?
Ja. Je weet hoe Matrixvermenigvuldiging werkt, als het goed is. Zeg C=AB, dan c11 = a11*b11 + a12*b21 + a13*b31. Dus daar moet 0 uitkomen. Je ziet al dat dit op veel manieren kan. Maar, als je hier even op broedt zul je wel vinden hoe het handig kan.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:44 schreef Matr het volgende:
Loop weer vast![]()
Dit is de vraag: geef 3x3 matrices A and B such that AB =
0 0 0
0 0 0
0 0 0
and A and B are not the null matrix:
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Schrijf de vermenigvuldiging gewoon eens op in zo'n schemaatje, kijk eens hoe de vermenigvuldiging werkt en dan zie je vanzelf hoe je het voor elkaar zou kunnen krijgen. Bijv.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:44 schreef Matr het volgende:
Loop weer vast![]()
Dit is de vraag: geef 3x3 matrices A and B such that AB =
0 0 0
0 0 0
0 0 0
and A and B are not the null matrix:
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Teken die vectoren eens. [2 0] gaat over de x-as, [1 1] gaat, en daar is het antwoord al, in een hoek van 45 graden.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:03 schreef DuTank het volgende:
Awh ik kan niks meer..
Ik heb een cos, in dit geval 2/√(8), maar hoe bereken ik dan die graden?
What is the angle between the vectors [2 0] and [1 1]?
Ik had al bedacht eerst de cos uit te rekenen, want dat heb ik een opgave eerder moeten doen..
Een unit-vector heeft lengte 1. Dat is het hele idee. Je moet dus zorgen dat een vector lengte 1 krijgt. Dat is niet zo moeilijk, daarvoor deel je de gehele vector door z'n lengte. Heb je b.v. [1 2 2], dan heeft die lengte 3 (driemaal te lang dus). Niet lengte 1. Deel nu de gehele vector door 3, je maakt 'm dus drie keer zo kort, dan krijg je [1/3 2/3 2/3], deze heeft (zoals je dan verwacht) lengte 1, en is dus een ‘unit vector’.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:25 schreef DuTank het volgende:
kk maar op met deze shit, nu moet ik een Unit Vector maken... en dan lees ik daar een stuk over en is het net chinees voor me
Wij moeten dit in radian doen volgens mij.. Ik heb alles al opgeborgen, dus ik vind het wel goed zo... Ik vraag het wel in het werkcollege.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:50 schreef Iblis het volgende:
[..]
Teken die vectoren eens. [2 0] gaat over de x-as, [1 1] gaat, en daar is het antwoord al, in een hoek van 45 graden.
Goed, nu weet je ook (en dat wil jij gebruiken) dat cos φ = (u · v)/(||u||·||v||) = 2/√8 = 2/(2√2) = 1/√2 = 1/2 √2 en daarvan zou je moeten weten dat dit geeft dat φ = 45° of 1/4 π.
Vraag het dan niet, beetje zonde van de moeite zoquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:13 schreef DuTank het volgende:
[..]
Wij moeten dit in radian doen volgens mij.. Ik heb alles al opgeborgen, dus ik vind het wel goed zo... Ik vraag het wel in het werkcollege.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |