Dan moet je de negatieve gevolgen ook nemen, dus aftrekbaarheid van verlies bij verkoopquote:Op maandag 13 juli 2009 08:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De huizenprijsstijging belasten als koerswinst heeft geen van de nadelen die "overwaarde belasting" wel heeft, en het leuke daarvan is, dat je elk jaar kan incasseren![]()
Nou met al die HRA en cadeautjes voor de banken begint het er verdacht veel op te lijkenquote:Op maandag 13 juli 2009 00:51 schreef capricia het volgende:
[..]
we leven hier niet in een of ander communistisch land of zo, hoor.
Per saldo is het juist negatief want hoe denk je dat de sociale woningbouw gefinancierd wordt? Ja, in Nederland betaal je niet alleen voor je eigen huis maar ook voor het huis van de tokkie die verplicht naast jouw komt te wonen. Het is niet voor niks dat de vinexwijken redelijk onleefbaar zijn.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tsja, maar gemeenten, overheden en projectontwikkelaars hebben allemaal enorme belangen om dit in stand te houden...
Ik heb het al eerder gezegd: het zou goed zijn als de overheid NU zeg 500.000 bouwvergunningen aan particulieren verkoopt, voor zeg 10.000 euro per stuk. Die vergunning geeft dan toestemming om binnen 10 jaar op een stukje eigen grond een huis neer te zetten. Resultaat: 5 miljard inkomsten voor de overheid, en een enorme impuls voor de bouwwereld.
En dus is het een goed idee om de belastingdruk op woningbezitters maar eens flink op te schroeven?quote:Op maandag 13 juli 2009 19:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou met al die HRA en cadeautjes voor de banken begint het er verdacht veel op te lijken
Ja, want die hebben geld zatquote:Op maandag 13 juli 2009 21:08 schreef capricia het volgende:
[..]
En dus is het een goed idee om de belastingdruk op woningbezitters maar eens flink op te schroeven?
Ik denk dat dit inderdaad wel een van die speerpuntjes gaat worden , door fors huurwaarde forfait en de vrijgelaten WOZquote:Op maandag 13 juli 2009 21:08 schreef capricia het volgende:
[..]
En dus is het een goed idee om de belastingdruk op woningbezitters maar eens flink op te schroeven?
Als je communisme een goed systeem vind? Iedereen weet hoe dat gaat aflopenquote:Op maandag 13 juli 2009 21:08 schreef capricia het volgende:
[..]
alleen als je er vanuit gaat dat iedereen HRA heeft, niet dus.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:27 schreef Fastmatti het volgende:
Net alsof de belastingen onbeperkt verhoogd kunnen worden. Daarbij is een verhoging van de WOZ/OZB/etc per saldo hetzelfde als het afschaffen van de HRA.
inderdaad en die gaan dan de lasten betalen van mensen die erg zwaar zitten, wel zo netjes dusquote:Op maandag 13 juli 2009 22:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
alleen als je er vanuit gaat dat iedereen HRA heeft, niet dus.
In jouw visie is iedere huizenbezitter kennelijk een profiteerde bourgeious (pardon mijn spelling).
ah, die erg zwaar zitten. Geen flatscreen, maar twee keer op vakantie per jaar, enzo....quote:Op maandag 13 juli 2009 22:36 schreef henkway het volgende:
[..]
inderdaad en die gaan dan de lasten betalen van mensen die erg zwaar zitten, wel zo netjes dus
Profiteren doen ze zeker, ze betalen nl. minder belasting als de rest van NL die wel zijn aan zijn verplichtingen voldoet. HRA is asociaal, dus de aftrek zou bepaalde politieke partijen toch erg moeten aansprekenquote:Op maandag 13 juli 2009 22:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
alleen als je er vanuit gaat dat iedereen HRA heeft, niet dus.
In jouw visie is iedere huizenbezitter kennelijk een profiteerde bourgeious (pardon mijn spelling).
Goed voorbeeld doet volgen, maak jij het geld van de belastingdienst dan maar eens over naar Myanmarquote:Op maandag 13 juli 2009 22:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ah, die erg zwaar zitten. Geen flatscreen, maar twee keer op vakantie per jaar, enzo....
mag mijn belatingopbrengst dan svp naar Myanmar of zo worden overgemaakt, naar mensen die echt zwaar zitten?
ik heb al meer overdrachtsbelasting overgedragen dan ik in mijn leven aan HRA zal genieten. Daarnaast is het wel grappig te veronderstellen dat huizenbezitters minder belasting betalen dan de rest van NL, die wel aan zijn verplichtingen voldoet. Dat zie ik namelijk dan niet terug op mijn belastingaanslag, en shit, ik ben nog wel fiscalist, weliswaar een gemiddelde fiscalist, ik geef het toe.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Profiteren doen ze zeker, ze betalen nl. minder belasting als de rest van NL die wel zijn aan zijn verplichtingen voldoet. HRA is asociaal, dus de aftrek zou bepaalde politieke partijen toch erg moeten aanspreken
Ik beschik helaas niet over de pincode van de belastingdienst, maar jij kennelijk wel?quote:Op maandag 13 juli 2009 22:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Goed voorbeeld doet volgen, maak jij het geld van de belastingdienst dan maar eens over naar Myanmar
nee die per jaar meer dan 30% van het bel inkomen aan woonlasten betalenquote:Op maandag 13 juli 2009 22:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ah, die erg zwaar zitten. Geen flatscreen, maar twee keer op vakantie per jaar, enzo....
en waarom zou dat in 's hemelsnaam mijn probleem zijn? Ik schat zo maar in dat er dan nog 70% overblijft?quote:Op maandag 13 juli 2009 22:48 schreef henkway het volgende:
[..]
nee die per jaar meer dan 30% van het bel inkomen aan woonlasten betalen
zeg maar dezelfde normen voor de huursubsidie
Wie zit er dan in zo verschrikkelijk "zwaar weer"? Denk je dat daar niet een paar mensen tussen gaan zitten met huizen die juist "in zwaar weer" komen omdat de belastingdruk op hen verhoogd wordt?quote:Op maandag 13 juli 2009 22:36 schreef henkway het volgende:
[..]
inderdaad en die gaan dan de lasten betalen van mensen die erg zwaar zitten, wel zo netjes dus
Er zullen vast ook genoeg huizenbezitters zijn die aan die eis volden, zeker als de aan huizen gerelateerde belastingdruk op hen verhoogd zal worden. Dat zijn dan de mensen die te dure huizen gekocht hebben. Was dat nou de groep waar we zo enorm veel medelijden mee moesten hebben?quote:Op maandag 13 juli 2009 22:48 schreef henkway het volgende:
[..]
nee die per jaar meer dan 30% van het bel inkomen aan woonlasten betalen
zeg maar dezelfde normen voor de huursubsidie
Niet iedere huizenbezitter maakt gebruik van HRA ...quote:Op maandag 13 juli 2009 22:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Profiteren doen ze zeker, ze betalen nl. minder belasting als de rest van NL die wel zijn aan zijn verplichtingen voldoet. HRA is asociaal, dus de aftrek zou bepaalde politieke partijen toch erg moeten aanspreken
Zeg je dat ook even tegen henkway die wil dat de mensen in NL "in zwaar weer" door de huizenbezitters (ook zij die geen HRA ontvangen) geholpen moeten worden?quote:Op maandag 13 juli 2009 22:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Goed voorbeeld doet volgen, maak jij het geld van de belastingdienst dan maar eens over naar Myanmar
Wij burgers betalen veel te veel belasting. De overheid moet afslanken, te veel ambtenaren met dikke salarissen. Veelal word er beweerd dat je in de 'vrije markt' meer geld kan verdienen, dat klopt voor de enkele uitschieters. Maar de gemiddelde raam ambtenaar heeft het erg goed bij de overheid. Als de overheid de belastingen verlaagt, zich niet meer bemoeit met de woningmarkt en allerlei subsidies aan bedrijven en burgers stop zet dan kan de markt beter zijn werk doen. Consumenten bescherming moet dan uiteraard wel sterk verbeterd worden. Het minimum loon kan dan ook afgeschaft worden en werkgevers kunnen eindelijk weer mensen aannemen voor baantjes die nu gewoon te duur zijn. Iedereen werk, iedereen meer kansen en mogelijkhedenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:35 schreef Doc het volgende:
Zeg je dat ook even tegen henkway die wil dat de mensen in NL "in zwaar weer" door de huizenbezitters (ook zij die geen HRA ontvangen) geholpen moeten worden?
Jammer dat er geen plan is om binnen 5 jaar met 30% af te slanken, dat kan je zelfs zonder gedwongen ontslagen en als je de starterssalarissen aanpast kan je serieus minder uitgevenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wij burgers betalen veel te veel belasting. De overheid moet afslanken, te veel ambtenaren met dikke salarissen. Veelal word er beweerd dat je in de 'vrije markt' meer geld kan verdienen, dat klopt voor de enkele uitschieters. Maar de gemiddelde raam ambtenaar heeft het erg goed bij de overheid. Als de overheid de belastingen verlaagt, zich niet meer bemoeit met de woningmarkt en allerlei subsidies aan bedrijven en burgers stop zet dan kan de markt beter zijn werk doen. Consumenten bescherming moet dan uiteraard wel sterk verbeterd worden. Het minimum loon kan dan ook afgeschaft worden en werkgevers kunnen eindelijk weer mensen aannemen voor baantjes die nu gewoon te duur zijn. Iedereen werk, iedereen meer kansen en mogelijkheden
Niet geholpen moeten worden, maar door de huurwaardebijtelling op 50% van de gemiddelde hypotheek te stellen relatief buitenschot blijvenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:35 schreef Doc het volgende:
[..]
Zeg je dat ook even tegen henkway die wil dat de mensen in NL "in zwaar weer" door de huizenbezitters (ook zij die geen HRA ontvangen) geholpen moeten worden?
Realiseer je dat de overheid in enkele honderden jaren van vrijwel niets naar honderdduizenden mensen is gegaan?! Dat gaan ze echt niet vrijwillig verkleinen hoor... Het ideaal lijkt zelfs: hoe meer ambtenaren/diensten, hoe minder echte productie, want productie en industrie is natuurlijk vies, maar ondertussen wil wel iedereen TV kijken en op vakantie...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jammer dat er geen plan is om binnen 5 jaar met 30% af te slanken, dat kan je zelfs zonder gedwongen ontslagen en als je de starterssalarissen aanpast kan je serieus minder uitgeven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |