abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70930244
quote:
Op maandag 13 juli 2009 08:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]
De huizenprijsstijging belasten als koerswinst heeft geen van de nadelen die "overwaarde belasting" wel heeft, en het leuke daarvan is, dat je elk jaar kan incasseren
Dan moet je de negatieve gevolgen ook nemen, dus aftrekbaarheid van verlies bij verkoop
pi_70942157
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:51 schreef capricia het volgende:

[..]

we leven hier niet in een of ander communistisch land of zo, hoor.
Nou met al die HRA en cadeautjes voor de banken begint het er verdacht veel op te lijken
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_70942525
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Tsja, maar gemeenten, overheden en projectontwikkelaars hebben allemaal enorme belangen om dit in stand te houden...

Ik heb het al eerder gezegd: het zou goed zijn als de overheid NU zeg 500.000 bouwvergunningen aan particulieren verkoopt, voor zeg 10.000 euro per stuk. Die vergunning geeft dan toestemming om binnen 10 jaar op een stukje eigen grond een huis neer te zetten. Resultaat: 5 miljard inkomsten voor de overheid, en een enorme impuls voor de bouwwereld.
Per saldo is het juist negatief want hoe denk je dat de sociale woningbouw gefinancierd wordt? Ja, in Nederland betaal je niet alleen voor je eigen huis maar ook voor het huis van de tokkie die verplicht naast jouw komt te wonen. Het is niet voor niks dat de vinexwijken redelijk onleefbaar zijn.
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 21:08:07 #129
236264 crew  capricia
pi_70945974
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nou met al die HRA en cadeautjes voor de banken begint het er verdacht veel op te lijken
En dus is het een goed idee om de belastingdruk op woningbezitters maar eens flink op te schroeven?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_70946119
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:08 schreef capricia het volgende:

[..]

En dus is het een goed idee om de belastingdruk op woningbezitters maar eens flink op te schroeven?
Ja, want die hebben geld zat
pi_70947739
quote:

[..]

Ik denk dat dit inderdaad wel een van die speerpuntjes gaat worden , door fors huurwaarde forfait en de vrijgelaten WOZ
Er zal toch ergens bar veel geld vandaan moeten komen

De HRA kan dan gewoon blijven voor de zware hypotheek gevallen, net als de huursubsidie niet weg kan
pi_70949120
quote:

[..]

Als je communisme een goed systeem vind? Iedereen weet hoe dat gaat aflopen
We blijven lekker onze schulden en andere problemen voor ons uitschuiven, op een gegeven moment loopt dat fout af. Liever nu dan later wat mij betreft.
I'll sing you a lullaby.
pi_70949123
Net alsof de belastingen onbeperkt verhoogd kunnen worden. Daarbij is een verhoging van de WOZ/OZB/etc per saldo hetzelfde als het afschaffen van de HRA.
pi_70949172
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:27 schreef Fastmatti het volgende:
Net alsof de belastingen onbeperkt verhoogd kunnen worden. Daarbij is een verhoging van de WOZ/OZB/etc per saldo hetzelfde als het afschaffen van de HRA.
alleen als je er vanuit gaat dat iedereen HRA heeft, niet dus.

In jouw visie is iedere huizenbezitter kennelijk een profiteerde bourgeious (pardon mijn spelling).
pi_70949457
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

In jouw visie is iedere huizenbezitter kennelijk een profiteerde bourgeious (pardon mijn spelling).
inderdaad en die gaan dan de lasten betalen van mensen die erg zwaar zitten, wel zo netjes dus

Dat betekent dus ook afschaffing van de wet Hillen
pi_70949540
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:36 schreef henkway het volgende:

[..]

inderdaad en die gaan dan de lasten betalen van mensen die erg zwaar zitten, wel zo netjes dus
ah, die erg zwaar zitten. Geen flatscreen, maar twee keer op vakantie per jaar, enzo....

mag mijn belatingopbrengst dan svp naar Myanmar of zo worden overgemaakt, naar mensen die echt zwaar zitten? Of druist dat te erg tegen het opportunistische hart in?
pi_70949543
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Profiteren doen ze zeker, ze betalen nl. minder belasting als de rest van NL die wel zijn aan zijn verplichtingen voldoet. HRA is asociaal, dus de aftrek zou bepaalde politieke partijen toch erg moeten aanspreken
I'll sing you a lullaby.
pi_70949601
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ah, die erg zwaar zitten. Geen flatscreen, maar twee keer op vakantie per jaar, enzo....

mag mijn belatingopbrengst dan svp naar Myanmar of zo worden overgemaakt, naar mensen die echt zwaar zitten?
Goed voorbeeld doet volgen, maak jij het geld van de belastingdienst dan maar eens over naar Myanmar
I'll sing you a lullaby.
pi_70949861
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Profiteren doen ze zeker, ze betalen nl. minder belasting als de rest van NL die wel zijn aan zijn verplichtingen voldoet. HRA is asociaal, dus de aftrek zou bepaalde politieke partijen toch erg moeten aanspreken
ik heb al meer overdrachtsbelasting overgedragen dan ik in mijn leven aan HRA zal genieten. Daarnaast is het wel grappig te veronderstellen dat huizenbezitters minder belasting betalen dan de rest van NL, die wel aan zijn verplichtingen voldoet. Dat zie ik namelijk dan niet terug op mijn belastingaanslag, en shit, ik ben nog wel fiscalist, weliswaar een gemiddelde fiscalist, ik geef het toe.
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Goed voorbeeld doet volgen, maak jij het geld van de belastingdienst dan maar eens over naar Myanmar
Ik beschik helaas niet over de pincode van de belastingdienst, maar jij kennelijk wel?
pi_70949908
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nee die per jaar meer dan 30% van het bel inkomen aan woonlasten betalen
zeg maar dezelfde normen voor de huursubsidie
pi_70950129
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:48 schreef henkway het volgende:

[..]

en waarom zou dat in 's hemelsnaam mijn probleem zijn? Ik schat zo maar in dat er dan nog 70% overblijft?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 juli 2009 @ 08:21:51 #142
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70956767
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:36 schreef henkway het volgende:

[..]

Wie zit er dan in zo verschrikkelijk "zwaar weer"? Denk je dat daar niet een paar mensen tussen gaan zitten met huizen die juist "in zwaar weer" komen omdat de belastingdruk op hen verhoogd wordt?

Bedoel je hiermee dat specifiek de huizenbezitters, ongeacht of ze zelf enorm van het systeem profiiteren (dus, of ze nou HRA ontvangen of niet) voor meer geld voor bijstandmoeders moeten zorgen en voor werkeloze gezinnen?

Ik ben echt verschrikkelijk benieuwd naar wat je precies bedoelt met "in zwaar weer" zitten in Nederland en wie er dan precies geholpen moet worden?

En zoals DinoSr al aangeeft: waarom je met deze goedmoedigheid je beperken tot NL? Waarom dan niet een handreiking naar mensen die echt in zwaar weer zitten en de uitgaven voor ontwikelingshulp verdubbbelen? Of moet dat juist afgeschaft worden?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 juli 2009 @ 08:23:13 #143
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70956782
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:48 schreef henkway het volgende:

[..]

Er zullen vast ook genoeg huizenbezitters zijn die aan die eis volden, zeker als de aan huizen gerelateerde belastingdruk op hen verhoogd zal worden. Dat zijn dan de mensen die te dure huizen gekocht hebben. Was dat nou de groep waar we zo enorm veel medelijden mee moesten hebben?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 juli 2009 @ 08:35:48 #144
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70956944
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Niet iedere huizenbezitter maakt gebruik van HRA ...
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zeg je dat ook even tegen henkway die wil dat de mensen in NL "in zwaar weer" door de huizenbezitters (ook zij die geen HRA ontvangen) geholpen moeten worden?
pi_70976813
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 08:35 schreef Doc het volgende:

Zeg je dat ook even tegen henkway die wil dat de mensen in NL "in zwaar weer" door de huizenbezitters (ook zij die geen HRA ontvangen) geholpen moeten worden?
Wij burgers betalen veel te veel belasting. De overheid moet afslanken, te veel ambtenaren met dikke salarissen. Veelal word er beweerd dat je in de 'vrije markt' meer geld kan verdienen, dat klopt voor de enkele uitschieters. Maar de gemiddelde raam ambtenaar heeft het erg goed bij de overheid. Als de overheid de belastingen verlaagt, zich niet meer bemoeit met de woningmarkt en allerlei subsidies aan bedrijven en burgers stop zet dan kan de markt beter zijn werk doen. Consumenten bescherming moet dan uiteraard wel sterk verbeterd worden. Het minimum loon kan dan ook afgeschaft worden en werkgevers kunnen eindelijk weer mensen aannemen voor baantjes die nu gewoon te duur zijn. Iedereen werk, iedereen meer kansen en mogelijkheden
I'll sing you a lullaby.
pi_70976976
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wij burgers betalen veel te veel belasting. De overheid moet afslanken, te veel ambtenaren met dikke salarissen. Veelal word er beweerd dat je in de 'vrije markt' meer geld kan verdienen, dat klopt voor de enkele uitschieters. Maar de gemiddelde raam ambtenaar heeft het erg goed bij de overheid. Als de overheid de belastingen verlaagt, zich niet meer bemoeit met de woningmarkt en allerlei subsidies aan bedrijven en burgers stop zet dan kan de markt beter zijn werk doen. Consumenten bescherming moet dan uiteraard wel sterk verbeterd worden. Het minimum loon kan dan ook afgeschaft worden en werkgevers kunnen eindelijk weer mensen aannemen voor baantjes die nu gewoon te duur zijn. Iedereen werk, iedereen meer kansen en mogelijkheden
Jammer dat er geen plan is om binnen 5 jaar met 30% af te slanken, dat kan je zelfs zonder gedwongen ontslagen en als je de starterssalarissen aanpast kan je serieus minder uitgeven
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 14 juli 2009 @ 19:52:32 #147
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_70978022
Vandaag een gesprek gehad bij de plaatselijke boerenleenbank inzake een evt. hypotheekoversluiting ivm afgelopen rentevastperiode.

Had hij daar zo'n interne mail voor zich (en mij) liggen van gisteren. Geschreven door de teamleider ofzo:

bla bla krapte op de geldmarkt bla bla concurrentie, zelfs van andere lokale rabobanken bla bla onze controllers scherp hadden kunnen inkopen op 5 jaar rentevast wat voor ons van oudsher een perfect product is ivm de marges en daarom vraag ik jullie in jullie hypo gesprekken de klant daarop aan te sturen.

Toevallig kreeg ik een advies van 5 jaar rentevast (4,8%). Overigens was er niks maar aan te veranderen, die 4,8%. Ik wou nog zeggen dat ik ergens gehoord had, dat dat voor hun een prettige periode was ivm marge, maar toch maar niet gedaan...
pi_70978204
Prima deal toch?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70978233
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 08:35 schreef Doc het volgende:

[..]
Niet geholpen moeten worden, maar door de huurwaardebijtelling op 50% van de gemiddelde hypotheek te stellen relatief buitenschot blijven
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:47:04 #150
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70980146
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Jammer dat er geen plan is om binnen 5 jaar met 30% af te slanken, dat kan je zelfs zonder gedwongen ontslagen en als je de starterssalarissen aanpast kan je serieus minder uitgeven
Realiseer je dat de overheid in enkele honderden jaren van vrijwel niets naar honderdduizenden mensen is gegaan?! Dat gaan ze echt niet vrijwillig verkleinen hoor... Het ideaal lijkt zelfs: hoe meer ambtenaren/diensten, hoe minder echte productie, want productie en industrie is natuurlijk vies, maar ondertussen wil wel iedereen TV kijken en op vakantie...
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')