abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juli 2009 @ 08:42:29 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_70837802
Amsterdam niet meer trots op Ajax
AMSTERDAM - Amsterdammers zijn nog trots op de grachten, monumentale gebouwen en cultuur, maar voetbalclub Ajax is in geen velden of wegen te bekennen in de lijst van zaken waar inwoners van de hoofdstad trots op zijn. Burgemeester Cohen kan Amsterdammers momenteel beter bekoren dan Ajax...

Dat blijkt uit een onderzoek dat de Dienst Onderzoek en Statistiek uitvoerde onder de bevolking van de hoofdstad, meldt Spits.

'Schoonheid van de stad'

Amsterdammers zijn het meest trots op 'de schoonheid van de stad', waarbij de monumentale binnenstad vaak genoemd wordt. "Het is opvallend dat de bevolking net zo trots is op dingen waarvoor veel toeristen hier naartoe komen", aldus onderzoeker Willem Bosveld, "De binnenstad, de grachtengordel en de aanblik van de stad. In totaal noemt 23% van de 440 ondervraagden iets wat te maken heeft met wat de stad ook voor bezoekers zo aantrekkelijk maakt."

"Naast de stenen en het water zijn Amsterdammers ook trots op de cultuur, de sfeer, de diversiteit, de vrijheid en het multiculturele karakter van de stad", stelt Bosveld.

Cohen populair

Opvallend is dat de Amsterdammer Ajax niet of nauwelijks noemt. "Van alle ondervraagden noemen slechts drie personen de club op de vraag waar ze het meest trots op zijn. Dat heeft ongetwijfeld te maken met de magere resultaten van de laatste jaren", aldus de onderzoeker.

Burgemeester Job Cohen scoort nog hoger op de lijst. Volgens het onderzoeksbureau komt dat omdat inwoners in hem de personificatie zien van de Amsterdamse tolerantie, vrijheid, diversiteit en multiculturele samenleving.

Haha. Daar gaan al die PVVertjes, die lopen te beweren, dat Amsterdam Cohen maar niks vindt.

Oh, overigens: De bron is Telegraaf.nl. Niet echt een fan van Cohen, he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_70837983
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Haha. Daar gaan al die PVVertjes, die lopen te beweren, dat Amsterdam Cohen maar niks vindt.

Welke PVVer heeft beweerd dat Amsterdam Cohen niks vindt?

Het lijkt me overigens duidelijk dat PVVers (maar ook VVDers) Job - lust u nog een kopje thee - Cohen niet de meest briljante burgemeester vinden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 10 juli 2009 @ 08:57:51 #3
66444 Lord_Vetinari
pi_70838047
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Lees eens een bericht op Fok of op Telegraaf.nl over Amsterdam of een incident daar. Al gaat het maar over een auto te water, er is er altijd minimaal 1, die Cohen de schuld geeft en Geert for President roept (wat, gezien ons staatsbestel, sowieso al een aanwijzing voor de geestelijke armoede van de Wilders-aanhangers is).
quote:
Het lijkt me overigens duidelijk dat PVVers (maar ook VVDers) Job - lust u nog een kopje thee - Cohen niet de meest briljante burgemeester vinden.
Maar ze kunnen nu niet meer claimen om voor 'de Amsterdammer' te spreken.
pi_70838106
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar ze kunnen nu niet meer claimen om voor 'de Amsterdammer' te spreken.
Nogmaals, wie doet dat?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:01:03 #5
66444 Lord_Vetinari
pi_70838127
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nogmaals, wie doet dat?
Diezelfde reageerders. "Wij, in Amsterdam bla bla bla"

Niet dus.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:01:36 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70838143
quote:
Komop, zo dom dat je dit zegt ben je niet echt toch? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:04:27 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_70838209
440 deelnemers maar liefst. Allemaal theedrinkers zeker?
Lijkt mij niet echt een onderzoek waar je ook maar 1 conclusie aan kunt verbinden: dat je met de gegevens die in de Telegraaf worden genoemd geen enkel conclusie kunt trekken.

NB. Momenteel gaan Amsterdammers nog liever naar de tandarts dan naar Ajax vlgns. mij.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:10:55 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70838336
Ach hoewel ik niet denk dat Cohen impopulair is maakt Ajax het hem ook niet echt moeilijk
  zaterdag 11 juli 2009 @ 16:42:36 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_70879038
440 man ondervraagd............

Van de hoeveel man die er in Amsterdam woont

Ach als je je onderzoeksgroep goed kiest kun je er alles uit laten komen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 11 juli 2009 @ 17:01:47 #10
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_70879556
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Amsterdam niet meer trots op Ajax
AMSTERDAM - Amsterdammers zijn nog trots op de grachten, monumentale gebouwen en cultuur, maar voetbalclub Ajax is in geen velden of wegen te bekennen in de lijst van zaken waar inwoners van de hoofdstad trots op zijn. Burgemeester Cohen kan Amsterdammers momenteel beter bekoren dan Ajax...

Dat blijkt uit een onderzoek dat de Dienst Onderzoek en Statistiek uitvoerde onder de bevolking van de hoofdstad, meldt Spits.

'Schoonheid van de stad'

Amsterdammers zijn het meest trots op 'de schoonheid van de stad', waarbij de monumentale binnenstad vaak genoemd wordt. "Het is opvallend dat de bevolking net zo trots is op dingen waarvoor veel toeristen hier naartoe komen", aldus onderzoeker Willem Bosveld, "De binnenstad, de grachtengordel en de aanblik van de stad. In totaal noemt 23% van de 440 ondervraagden iets wat te maken heeft met wat de stad ook voor bezoekers zo aantrekkelijk maakt."

"Naast de stenen en het water zijn Amsterdammers ook trots op de cultuur, de sfeer, de diversiteit, de vrijheid en het multiculturele karakter van de stad", stelt Bosveld.

Cohen populair

Opvallend is dat de Amsterdammer Ajax niet of nauwelijks noemt. "Van alle ondervraagden noemen slechts drie personen de club op de vraag waar ze het meest trots op zijn. Dat heeft ongetwijfeld te maken met de magere resultaten van de laatste jaren", aldus de onderzoeker.

Burgemeester Job Cohen scoort nog hoger op de lijst. Volgens het onderzoeksbureau komt dat omdat inwoners in hem de personificatie zien van de Amsterdamse tolerantie, vrijheid, diversiteit en multiculturele samenleving.

al vaker ter sprake gekomen: Cohen is populair in de buitenwijken van Amsterdam. In het centrum, de jordaan en Oud-zuid is hij het minst populair. Onder de Amsterdammers is hij dus alles behalve populair, door de import wordt hij op handen gedragen.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
  zondag 12 juli 2009 @ 03:04:23 #11
177885 JoaC
Het is patat
pi_70893313
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het enige lid zei het zelfs
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70894560
Ik zou wel eens onderbouwd willen zien hoe betrouwbaar dit onderzoek is.
Aangezien het op dit moment komkommertijd is beloofd dat weinig goeds.
Te beginnen bij 440 ondervraagden, dat is namelijk erg weinig.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_70907410
Job Cohen en de rest van de linkse kerk zijn gewoon zachte heelmeesters,en die maken stinkende wonden.
Een grof SCHANDAAL voor de menschheid dat zo`n droplul er nog zit als burgemeester,die hadden ze allang met pek en veren moeten afvoeren.
pi_70907605
Dus de Amsterdammers zijn trotser op Cohen dan op Ajax... maar hoe trots zijn ze dan op Ajax en op Cohen? Of scoort Cohen slecht, maar Ajax nog slechter? Oftewel, dit zegt helemaal niks over of Amsterdammers Cohen wel of niet goed vinden.
quote:
Op zondag 12 juli 2009 09:36 schreef huhggh het volgende:
Te beginnen bij 440 ondervraagden, dat is namelijk erg weinig.
400 ondervraagden kan best goed zijn als het een representatieve groep is.
pi_70907747
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:56 schreef MrBadGuy het volgende:
Dus de Amsterdammers zijn trotser op Cohen dan op Ajax... maar hoe trots zijn ze dan op Ajax en op Cohen? Of scoort Cohen slecht, maar Ajax nog slechter? Oftewel, dit zegt helemaal niks over of Amsterdammers Cohen wel of niet goed vinden.
[..]

400 ondervraagden kan best goed zijn als het een representatieve groep is.
Op een inwonersaantal van ongeveer 755.269 stelt het natuurlijk te weinig voor.
Goede representatie is ook een substantieel aantal nodig.
Maar goed, het is komkommertijd dus dit zogenaamde nieuws kan er ook wel bij.

"Wij van WC-eend,..."
Faal van de eeuw.
pi_70907776
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:50 schreef detlevico het volgende:
Job Cohen en de rest van de linkse kerk zijn gewoon zachte heelmeesters,en die maken stinkende wonden.
Een grof SCHANDAAL voor de menschheid dat zo`n droplul er nog zit als burgemeester,die hadden ze allang met pek en veren moeten afvoeren.
Blablabla. Jij hebt natuurlijk liever iemand zoals Wilders die de mensen uit elkaar drijft. Niet dat jij last hebt van marokkanen in je boerendorp .
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_70907802
Een onderzoek van De Dienst Onderzoek en Statistiek?
440 ondervraagden.
pi_70908010
topic
pi_70908141
http://www.os.amsterdam.nl/

Ah, dat is dus de Dienst Onderzoek en Statistiek. Een onderzoek uitgevoerd door de Gemeente Amsterdam, in opdracht van de Telegraaf met maar liefst 440 ondervraagden. Dit is echt om te huilen.
  maandag 13 juli 2009 @ 00:13:17 #20
235556 Nautilus_
Gebenedijde
pi_70920269
Het is pas echt om te huilen dat Lord_Vetinari de Telegraaf leest en zich daar publiekelijk op laat voorstaan.
pi_70922468
-weg-

[ Bericht 95% gewijzigd door remlof op 13-07-2009 06:41:20 ]
pi_70931728
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:01 schreef huhggh het volgende:
Op een inwonersaantal van ongeveer 755.269 stelt het natuurlijk te weinig voor.
Geen zin om allemaal berekeningen te laten zien, maar volgens deze website is een steekproefgrootte van 1000 tot 2000 personen voor heel Nederland representatief. Logischerwijs is een kleinere steekproef dan voor Amsterdam wel voldoende.
pi_70935962
[

[ Bericht 99% gewijzigd door El_Bassie op 13-07-2009 15:47:15 ]
  maandag 13 juli 2009 @ 15:52:13 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_70936173
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Geen zin om allemaal berekeningen te laten zien, maar volgens deze website is een steekproefgrootte van 1000 tot 2000 personen voor heel Nederland representatief. Logischerwijs is een kleinere steekproef dan voor Amsterdam wel voldoende.
Als je de juiste doorsnede pakt wel. Maar dat hebben ze hier over duidelijk niet gedaan.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_70936911
Volgens mij is Job Cohen vooral voor rechtse populisten een kop van jut. Onder gematigde en linkse mensen is hij best populair denk ik. Geen schreeuwer, maar iemand die kalm en gecontroleerd reageert. Prima burgemeeter voor een linkse, vrije stad als Amsterdam.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_70937538
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:14 schreef Schadenfreude het volgende:
Volgens mij is Job Cohen vooral voor rechtse populisten een kop van jut. Onder gematigde en linkse mensen is hij best populair denk ik. Geen schreeuwer, maar iemand die kalm en gecontroleerd reageert. Prima burgemeeter voor een linkse, vrije stad als Amsterdam.
FF gecorrigeerd voor je.
Faal van de eeuw.
pi_70940809
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nogmaals, wie doet dat?
Al die PVV-tokkies uit de provincie die telkens maar kotsen op Cohen, maar verder nog nooit hun eigen kutdorp zijn uitgeweest.
  maandag 13 juli 2009 @ 18:54:19 #28
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_70941405
Job Cohen staat toch bekend als de burgemeester die Amsterdam de verdoemenis inbrengt.
Bah, wat een zacht ei is dat..tijd voor gekozen burgemeester?
pi_70954758
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:54 schreef Noorseviking het volgende:
Job Cohen staat toch bekend als de burgemeester die Amsterdam de verdoemenis inbrengt.
Bah, wat een zacht ei is dat..tijd voor gekozen burgemeester?
Ik durf je met 95% zekerheid te zeggen dat Cohen weer burgemeester zou worden als hij gekozen mocht worden.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:15:01 #30
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70970842
Ajax.

Laffe kaviaarkakkers.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_70974731
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:52 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je de juiste doorsnede pakt wel. Maar dat hebben ze hier over duidelijk niet gedaan.
Want? Het resultaat staat je niet aan?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 19:37:16 #32
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_70977481
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:10 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Ik durf je met 95% zekerheid te zeggen dat Cohen weer burgemeester zou worden als hij gekozen mocht worden.
als hij een absolute meerderheid zou moeten halen betwijfel ik het. Maar 30-40% haalt 'ie wel ja.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
pi_70977591
Cohen vergelijken met Ajax... Je vergelijkt spruiten toch ook niet met Republikeinen? Alsof spruiten dan opeens populair zijn.
pi_70977599
Overigens: spruiten, .
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:36:51 #35
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_70981779
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:14 schreef Schadenfreude het volgende:
Job Cohen is een van de weinige PvdA'ers die ik nog kan waarderen. Niet dat ik als provinciaal recht van spreken heb, maar ik vind hem wel oké. Zie ook zijn optreden omtrent het paddoverbod.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_71119711
k zou me pas zorgen gaan maken als in Amsterdam de club Feyenoord populairder is dan Cohen.
pi_71121049
Job Cohen
pi_71125682
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:06 schreef hans3000 het volgende:
Job Cohen
Ja dat doet hij al zes keer per dag.
pi_71127628
Maarja, bij wie is Ajax nog wel populair
Beneath the gold, bitter steel
  zondag 19 juli 2009 @ 19:17:28 #40
261847 IshtarOptimel
Ganja in My Brain
pi_71127715
Cohen is inderdaad een toffe vent. Na het zien van 'Profiel' heb ik vrij veel respect voor deze intelligente man gekregen.

[ Bericht 7% gewijzigd door IshtarOptimel op 19-07-2009 19:48:24 ]
"Tegen mensen die niets weten, valt niet te vechten." - Remco Campert
  zondag 19 juli 2009 @ 19:17:44 #41
28033 Pek
je moet wat
pi_71127726
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 16:42 schreef Martijn_77 het volgende:
440 man ondervraagd............

Van de hoeveel man die er in Amsterdam woont
Ze vragen mij nooit wat

Edit: ja, 1 keer. Of ik geen last van het verkeer had. Zo'n kro/ncrv-muts waarschijnlijk. Als ik dat had, was ik wel in een hutje op de hei gaan wonen, niet?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_71129204
  zondag 19 juli 2009 @ 20:02:54 #43
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71129344
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 18:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Want? Het resultaat staat je niet aan?
Het resultaat klopt compleet niet. ga maar eens met de gemiddelde amsterdammer praten.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 19 juli 2009 @ 20:05:23 #44
28033 Pek
je moet wat
pi_71129422
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:58 schreef detlevico het volgende:
Ach jochie toch, te weinig zuurstof naar de hersentjes?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_71129991
quote:
Op zondag 19 juli 2009 20:05 schreef Pek het volgende:

[..]

Ach jochie toch, te weinig zuurstof naar de hersentjes?
pi_71148404
quote:
Op zondag 19 juli 2009 20:02 schreef Martijn_77 het volgende:
Het resultaat klopt compleet niet. ga maar eens met de gemiddelde amsterdammer praten.
Ahhh, het gesprek met ' de gemiddelde Amsterdammer' (wie of wat dat ook mag zijn) is meer waard dan 440 gesprekken met Amsterdammers?

Man, ga niet zitten zeuren dat het onderzoek niet klopt omdat jij denkt dat de onderzoeksgroep niet goed uitgekozen is. Dat slaat gewoon nergens op, je onderbouwt het niet eens. Op zo'n manier kun je ELK onderzoek wel weggooien. Voortaan toch maar eerst de onderzoeksopzet lezen.
pi_71154284
Even de link http://www.os.amsterdam.nl/nieuws/10420 aangeklikt die El_Bassie noemde. Van de 440 ondervraagden waren er slechts 8 die Cohen noemden. Da's dus haast niks (nog geen 2 procent). Van de ondervraagden zeiden er 30 dat ze nergens trots op zijn. Bijna 4 keer zoveel als de groep die trots is op Cohen.

Dat Ajax zo laag scoort, is heel begrijpelijk, maar die discussie hoort in VBL, niet in POL...
pi_71155988
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:02 schreef isogram het volgende:
Even de link http://www.os.amsterdam.nl/nieuws/10420 aangeklikt die El_Bassie noemde. Van de 440 ondervraagden waren er slechts 8 die Cohen noemden. Da's dus haast niks (nog geen 2 procent). Van de ondervraagden zeiden er 30 dat ze nergens trots op zijn. Bijna 4 keer zoveel als de groep die trots is op Cohen.

Dat Ajax zo laag scoort, is heel begrijpelijk, maar die discussie hoort in VBL, niet in POL...
Dus eigenlijk zeg je hiermee dat dat hele onderzoek een vertekenend beelf geeft, wat niet gestoeld is op de realiteit.
Of begrijp ik dit verkeerd?
Faal van de eeuw.
pi_71156409
en hoe was het 4 jaar geleden ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')