Welke PVVer heeft beweerd dat Amsterdam Cohen niks vindt?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Haha. Daar gaan al die PVVertjes, die lopen te beweren, dat Amsterdam Cohen maar niks vindt.
Oh, overigens: De bron is Telegraaf.nl. Niet echt een fan van Cohen, he?
Lees eens een bericht op Fok of op Telegraaf.nl over Amsterdam of een incident daar. Al gaat het maar over een auto te water, er is er altijd minimaal 1, die Cohen de schuld geeft en Geert for President roept (wat, gezien ons staatsbestel, sowieso al een aanwijzing voor de geestelijke armoede van de Wilders-aanhangers is).quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Welke PVVer heeft beweerd dat Amsterdam Cohen niks vindt?
Maar ze kunnen nu niet meer claimen om voor 'de Amsterdammer' te spreken.quote:Het lijkt me overigens duidelijk dat PVVers (maar ook VVDers) Job - lust u nog een kopje thee - Cohen niet de meest briljante burgemeester vinden.
Nogmaals, wie doet dat?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar ze kunnen nu niet meer claimen om voor 'de Amsterdammer' te spreken.
Diezelfde reageerders. "Wij, in Amsterdam bla bla bla"quote:
Komop, zo dom dat je dit zegt ben je niet echt toch?quote:Oh, overigens: De bron is Telegraaf.nl. Niet echt een fan van Cohen, he?
al vaker ter sprake gekomen: Cohen is populair in de buitenwijken van Amsterdam. In het centrum, de jordaan en Oud-zuid is hij het minst populair. Onder de Amsterdammers is hij dus alles behalve populair, door de import wordt hij op handen gedragen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Amsterdam niet meer trots op Ajax
AMSTERDAM - Amsterdammers zijn nog trots op de grachten, monumentale gebouwen en cultuur, maar voetbalclub Ajax is in geen velden of wegen te bekennen in de lijst van zaken waar inwoners van de hoofdstad trots op zijn. Burgemeester Cohen kan Amsterdammers momenteel beter bekoren dan Ajax...
Dat blijkt uit een onderzoek dat de Dienst Onderzoek en Statistiek uitvoerde onder de bevolking van de hoofdstad, meldt Spits.
'Schoonheid van de stad'
Amsterdammers zijn het meest trots op 'de schoonheid van de stad', waarbij de monumentale binnenstad vaak genoemd wordt. "Het is opvallend dat de bevolking net zo trots is op dingen waarvoor veel toeristen hier naartoe komen", aldus onderzoeker Willem Bosveld, "De binnenstad, de grachtengordel en de aanblik van de stad. In totaal noemt 23% van de 440 ondervraagden iets wat te maken heeft met wat de stad ook voor bezoekers zo aantrekkelijk maakt."
"Naast de stenen en het water zijn Amsterdammers ook trots op de cultuur, de sfeer, de diversiteit, de vrijheid en het multiculturele karakter van de stad", stelt Bosveld.
Cohen populair
Opvallend is dat de Amsterdammer Ajax niet of nauwelijks noemt. "Van alle ondervraagden noemen slechts drie personen de club op de vraag waar ze het meest trots op zijn. Dat heeft ongetwijfeld te maken met de magere resultaten van de laatste jaren", aldus de onderzoeker.
Burgemeester Job Cohen scoort nog hoger op de lijst. Volgens het onderzoeksbureau komt dat omdat inwoners in hem de personificatie zien van de Amsterdamse tolerantie, vrijheid, diversiteit en multiculturele samenleving.
Het enige lid zei het zelfsquote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Welke PVVer heeft beweerd dat Amsterdam Cohen niks vindt?
Het lijkt me overigens duidelijk dat PVVers (maar ook VVDers) Job - lust u nog een kopje thee - Cohen niet de meest briljante burgemeester vinden.
400 ondervraagden kan best goed zijn als het een representatieve groep is.quote:Op zondag 12 juli 2009 09:36 schreef huhggh het volgende:
Te beginnen bij 440 ondervraagden, dat is namelijk erg weinig.
Op een inwonersaantal van ongeveer 755.269 stelt het natuurlijk te weinig voor.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:56 schreef MrBadGuy het volgende:
Dus de Amsterdammers zijn trotser op Cohen dan op Ajax... maar hoe trots zijn ze dan op Ajax en op Cohen? Of scoort Cohen slecht, maar Ajax nog slechter? Oftewel, dit zegt helemaal niks over of Amsterdammers Cohen wel of niet goed vinden.
[..]
400 ondervraagden kan best goed zijn als het een representatieve groep is.
Blablabla. Jij hebt natuurlijk liever iemand zoals Wilders die de mensen uit elkaar drijft. Niet dat jij last hebt van marokkanen in je boerendorpquote:Op zondag 12 juli 2009 17:50 schreef detlevico het volgende:
Job Cohen en de rest van de linkse kerk zijn gewoon zachte heelmeesters,en die maken stinkende wonden.
Een grof SCHANDAAL voor de menschheid dat zo`n droplul er nog zit als burgemeester,die hadden ze allang met pek en veren moeten afvoeren.
Geen zin om allemaal berekeningen te laten zien, maar volgens deze website is een steekproefgrootte van 1000 tot 2000 personen voor heel Nederland representatief. Logischerwijs is een kleinere steekproef dan voor Amsterdam wel voldoende.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:01 schreef huhggh het volgende:
Op een inwonersaantal van ongeveer 755.269 stelt het natuurlijk te weinig voor.
Als je de juiste doorsnede pakt wel. Maar dat hebben ze hier over duidelijk niet gedaan.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Geen zin om allemaal berekeningen te laten zien, maar volgens deze website is een steekproefgrootte van 1000 tot 2000 personen voor heel Nederland representatief. Logischerwijs is een kleinere steekproef dan voor Amsterdam wel voldoende.
FF gecorrigeerd voor je.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:14 schreef Schadenfreude het volgende:
Volgens mij is Job Cohen vooral voor rechtse populisten een kop van jut. Onder gematigde en linkse mensen is hij best populair denk ik. Geen schreeuwer, maar iemand die kalm en gecontroleerd reageert. Prima burgemeeter voor een linkse, vrije stad als Amsterdam.
Al die PVV-tokkies uit de provincie die telkens maar kotsen op Cohen, maar verder nog nooit hun eigen kutdorp zijn uitgeweest.quote:
Ik durf je met 95% zekerheid te zeggen dat Cohen weer burgemeester zou worden als hij gekozen mocht worden.quote:Op maandag 13 juli 2009 18:54 schreef Noorseviking het volgende:
Job Cohen staat toch bekend als de burgemeester die Amsterdam de verdoemenis inbrengt.
Bah, wat een zacht ei is dat..tijd voor gekozen burgemeester?
Want? Het resultaat staat je niet aan?quote:Op maandag 13 juli 2009 15:52 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je de juiste doorsnede pakt wel. Maar dat hebben ze hier over duidelijk niet gedaan.
als hij een absolute meerderheid zou moeten halen betwijfel ik het. Maar 30-40% haalt 'ie wel ja.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:10 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ik durf je met 95% zekerheid te zeggen dat Cohen weer burgemeester zou worden als hij gekozen mocht worden.
Job Cohen is een van de weinige PvdA'ers die ik nog kan waarderen. Niet dat ik als provinciaal recht van spreken heb, maar ik vind hem wel oké. Zie ook zijn optreden omtrent het paddoverbod.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:14 schreef Schadenfreude het volgende:
Volgens mij is Job Cohen vooral voor rechtse populisten een kop van jut. Onder gematigde en linkse mensen is hij best populair denk ik. Geen schreeuwer, maar iemand die kalm en gecontroleerd reageert. Prima burgemeeter voor een linkse, vrije stad als Amsterdam.
Ze vragen mij nooit watquote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:42 schreef Martijn_77 het volgende:
440 man ondervraagd............
Van de hoeveel man die er in Amsterdam woont
Het resultaat klopt compleet niet. ga maar eens met de gemiddelde amsterdammer praten.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Want? Het resultaat staat je niet aan?
Ach jochie toch, te weinig zuurstof naar de hersentjes?quote:
quote:Op zondag 19 juli 2009 20:05 schreef Pek het volgende:
[..]
Ach jochie toch, te weinig zuurstof naar de hersentjes?
Ahhh, het gesprek met ' de gemiddelde Amsterdammer' (wie of wat dat ook mag zijn) is meer waard dan 440 gesprekken met Amsterdammers?quote:Op zondag 19 juli 2009 20:02 schreef Martijn_77 het volgende:
Het resultaat klopt compleet niet. ga maar eens met de gemiddelde amsterdammer praten.
Dus eigenlijk zeg je hiermee dat dat hele onderzoek een vertekenend beelf geeft, wat niet gestoeld is op de realiteit.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:02 schreef isogram het volgende:
Even de link http://www.os.amsterdam.nl/nieuws/10420 aangeklikt die El_Bassie noemde. Van de 440 ondervraagden waren er slechts 8 die Cohen noemden. Da's dus haast niks (nog geen 2 procent). Van de ondervraagden zeiden er 30 dat ze nergens trots op zijn. Bijna 4 keer zoveel als de groep die trots is op Cohen.
Dat Ajax zo laag scoort, is heel begrijpelijk, maar die discussie hoort in VBL, niet in POL...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |