quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:38 schreef Handschoen het volgende:
Tientallen dubbele zwarte gaten ontdekt
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:46 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Daar hebben we een apart topic voor, beste handschoen
Zie eennalaatste post
Zwarte gaten en dummies #2 Dement in een andere dimensie
Triestige opmerkingquote:Op woensdag 6 januari 2010 18:09 schreef Haushofer het volgende:
Leuk, een wetenschappelijk artikel in Telegraafstijl.
Maar maar, lezen jullie niet ofzoquote:Op woensdag 6 januari 2010 17:44 schreef Buonissimo het volgende:
Alles verwoestende supernova dreigt aarde te vernietigen
Hij heeft wel gelijk... Ik las het op de FP na het hier gelezen te hebben en ik dacht maar 1 ding:quote:
Je bedoelt "Alles verwoestende supernova dreigt aarde te vernietigen?" Dat noem ik Telegraafstijl en daar kan ik maar een paar smiley's bij verzinnen:quote:
Wat dan ook. Ik doe het enkel om te informeren en heb geen zin om er meer tijd dan minimaal noodzakelijk aan te besteden. Als jij je lay-out beter wil verzorgen, mij goed, ik juich het toe, maar dat kan/mag je niet verwachten van iedereen op fora. De pure essentie van een post is informeren denk ik zo, en dat doet mijjn post. Daar krijg je geen stok tussen e Haushofer.quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je bedoelt "Alles verwoestende supernova dreigt aarde te vernietigen?" Dat noem ik Telegraafstijl en daar kan ik maar een paar smiley's bij verzinnen:,
, of
Bedankt voor je inzet, maa nu heb je weer niet gelezen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:06 schreef Buonissimo het volgende:
[..]
Wat dan ook. Ik doe het enkel om te informeren en heb geen zin om er meer tijd dan minimaal noodzakelijk aan te besteden. Als jij je lay-out beter wil verzorgen, mij goed, ik juich het toe, maar dat kan/mag je niet verwachten van iedereen op fora. De pure essentie van een post is informeren denk ik zo, en dat doet mijjn post. Daar krijg je geen stok tussen e Haushofer.
De zwarte gaten zijn inmiddels wat zwarter zwaarder geworden?quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:40 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
07-01-2010
Als dat veld sterker is dan gedacht, ontstaat de vraag hoe dat kan: vroeg in de geschiedenis van het heelal waren de magnetische velden namelijk nogal zwak.
Hoe moet ik dat "weerkaatsen van het lokale magnetische veld van ons melkwegstelsel" zien dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 09:00 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
15-01-2010
Vorig jaar ontdekte de NASA-satelliet IBEX (Interstellar Boundary Explorer) een geheimzinnige gordel rond het zonnestelsel, van waaruit deeltjes onze kant op komen. De oplossing van dit raadsel lijkt nabij: er zijn aanwijzingen dat de gordel eenvoudig de plek aangeeft waar deeltjes van de zogeheten zonnewind weerkaatsen aan het lokale magnetische veld van ons Melkwegstelsel.
Neutrale atomen die worden beïnvloedt door magnetische velden?quote:Hoewel afbeeldingen van de gordel lijken te suggereren dat de gordel licht geeft, is dat niet het geval. Hij maakt zich kenbaar via deeltjes (energierijke neutrale atomen) die door detectors aan boord van de IBEX-satelliet worden geregistreerd. Deze deeltjes zijn afkomstig van de zon en worden op een afstand van ruwweg 15 miljard kilometer door magnetische krachten onderschept en terug het zonnestelsel in geslingerd.
ik denk eerder dat die energierijke deeltjes de in het magnetisch veld gevangen deeltjes exciteren, en daarom weer deeltjes terugkomen. Of ze bedoelen met neutrale atomen atomen zonder electronen (waarbij ze niet denken aan protonen in de kern) ofzo. wel een beetje vaag verhaal iddquote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat "weerkaatsen van het lokale magnetische veld van ons melkwegstelsel" zien dan?
[..]
Neutrale atomen die worden beïnvloedt door magnetische velden?
quote:A video I made to show how the Shuttle may look if it was destroyed in space. Filmed from the ISS or maybe another Shuttle. All made with real photo's of the Shuttle then I used Photoshop to make it look damaged and in pieces. Then I put it in space using After Effects.
Music by James Horner.
quote:
Nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee nee neequote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:25 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
29-01-2010
Obama schrapt de Maan wegens te duur
[ afbeelding ]
In het begrotingsontwerp voor fiscaal jaar 2011 dat VS-president Barack Obama maandag aan het Congres zal voorleggen, wordt voorgesteld het programma om nog eens Amerikaanse astronauten naar de Maan te sturen, op te geven.
Dat schrijven vrijdag twee in Florida gevestigde kranten, Florida Today en de Orlando Sentinel, onder aanhaling van -anonieme- regeringsfunctionarissen en de Nasa.
Het Witte Huis wil dat het ruimtevaartagentschap andere prioriteiten kiest, zoals het uitwerken van commerciële diensten om VS-astronauten haar het ISS te sturen.
Hoewel Obama in zijn State of the Union nog aankondigde het mes te zullen zetten in wat hij als niet-essentiële begrotingsposten ziet (discretionary spending), zou de VS-president uitgaan van een verhoging van het budget voor ruimtevaart met zes miljard dollar over vijf jaar.
Bush
Dat is dan weer ruim onvoldoende om het Constellation-programma te betalen dat toenmalig president George Bush in 2004 lanceerde na de crash van de Columbia het jaar voordien, die een einde maakte aan het shuttleprogramma.
Constellation voorziet de terugkeer op de Maan van VS-astronauten tegen 2020, met de bedoeling de satelliet van de Aarde te gebruiken als wipplank richting Mars. Maar zoals wel vaker bij Bush gaapte een afgrond tussen belofte en financiële daad.
Florida
Zoals bij alle geplande "besnoeiingen" (of onvoldoende budgetverhogingen) op aan defensie gerelateerde posten dreigt harde oppositie. In het geval van de maanvluchten wordt de dwarsligger met dienst senator Bill Nelson. Die is dan wel, net als Obama, Democraat, maar vertegenwoordigt Florida en wil niet dat aan de vetpotten voor de Sunshine State wordt getornd. (belga/mvl)
(HLN)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |