Precies.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:04 schreef 16meter het volgende:
Goed initiatief en inderdaad een belachelijke straf.
Klopt, maar je komt zo wel mooi in de media.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:58 schreef Meddo het volgende:
Euh, ja. En nu? Ze zitten nog steeds niet in het stadion hoor. De KNVB heb je er niet mee
quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:04 schreef 16meter het volgende:
Idd, maar wat een initiatiefquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:04 schreef 16meter het volgende:
Ja, dat zeg je nu. Totdat het een keer fout gaat, een stadion in de fik vliegt en jij wat vrienden van je moet begraven. Dan hadden ze er ineens al veel eerder tegen op moeten tredenquote:
Stadions vliegen eerder in de fik van WC papier dan van fakkels!quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:20 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, dat zeg je nu. Totdat het een keer fout gaat, een stadion in de fik vliegt en jij wat vrienden van je moet begraven. Dan hadden ze er ineens al veel eerder tegen op moeten treden
Stadions die niet brandveilig zijn moet je afkeurenquote:Op donderdag 9 juli 2009 23:20 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, dat zeg je nu. Totdat het een keer fout gaat, een stadion in de fik vliegt en jij wat vrienden van je moet begraven. Dan hadden ze er ineens al veel eerder tegen op moeten treden
Nee.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:20 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Omdat dat niet mag. Dat zou je ook nog kunnen proberen, maar daar heb je alleen je eigen club mee en dat lijkt me toch niet de bedoeling. De wedstrijd komt gewoon op EL en 's avonds op SS, dus middels bijvoorbeeld spandoeken oid kun je nog best wel een statement maken die de KNVB in verlegenheid zou kunnen brengen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:49 schreef Kopbal het volgende:
Tsja, ze zitten/staan nog steeds niet in het stadion
Inderdaadquote:
De tijd van houten tribunnes is voorbij.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:20 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Maar mij ontgaat het waarom de KNVB hier een hak wordt gezet. De KNVB wil dat er in een leeg stadion gespeeld gaat worden en dat krijgen ze dan ook. Dan mogen de supporters van alles doen buiten het stadion (wat ik overigens wel een leuk initiatief vind) maar dat zal de KNVB een zorg zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:54 schreef Stofje het volgende:
[..]
Omdat dat niet mag. Dat zou je ook nog kunnen proberen, maar daar heb je alleen je eigen club mee en dat lijkt me toch niet de bedoeling. De wedstrijd komt gewoon op EL en 's avonds op SS, dus middels bijvoorbeeld spandoeken oid kun je nog best wel een statement maken die de KNVB in verlegenheid zou kunnen brengen.
Zoiets dus (al ligt dit geval iets anders):quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:54 schreef Stofje het volgende:
[..]
Omdat dat niet mag. Dat zou je ook nog kunnen proberen, maar daar heb je alleen je eigen club mee en dat lijkt me toch niet de bedoeling. De wedstrijd komt gewoon op EL en 's avonds op SS, dus middels bijvoorbeeld spandoeken oid kun je nog best wel een statement maken die de KNVB in verlegenheid zou kunnen brengen.
Denk je dat het reclame is voor de KNVB dat er een wedstrijd in een leeg stadion gespeeld wordt? EL is er niet blij mee, sponsoren zijn er niet blij mee en daardoor de KNVB indirect ook niet. Met spandoeken met pakkende teksten wordt de kijker er vervolgens mee geconfronteerd en dat is ook al geen prettige reclame voor de KNVB. Die zitten echt niet gniffelend van plezier naar deze wedstrijd uit te kijken hoor.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:58 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Maar mij ontgaat het waarom de KNVB hier een hak wordt gezet. De KNVB wil dat er in een leeg stadion gespeeld gaat worden en dat krijgen ze dan ook. Dan mogen de supporters van alles doen buiten het stadion (wat ik overigens wel een leuk initiatief vind) maar dat zal de KNVB een zorg zijn.
En jij denkt dat de KNVB het leuk vind om zo'n wedstrijd zonder publiek te laten spelen? Gewoon een kwestie van vaak genoeg gewaarschuwd dus dan zit zo'n straf er een keer aan te komen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:02 schreef Stofje het volgende:
[..]
Denk je dat het reclame is voor de KNVB dat er een wedstrijd in een leeg stadion gespeeld wordt? EL is er niet blij mee, sponsoren zijn er niet blij mee en daardoor de KNVB indirect ook niet. Met spandoeken met pakkende teksten wordt de kijker er vervolgens mee geconfronteerd en dat is ook al geen prettige reclame voor de KNVB. Die zitten echt niet gniffelend van plezier naar deze wedstrijd uit te kijken hoor.
Mwah, denk dat 3.000 al best veel zou zijn. 'Actie' bereidheid in Nederland is nooit heel erg groot in het algemeen. Maar ik hoop dat ik er naast zitquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:42 schreef Yeahinho het volgende:
NAC is een club die wel 10.000 supporters op die parkeerplaats kan krijgen. Groot scherm voor vak G en geluidsversterkers in het stadion, dan spelen de teams alsnog in een echte supporterssfeer.
Nooit geweten dat wc papier ook uit zichzelf brand kan veroorzaken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 00:21 schreef DirkScheringa het volgende:
[..]
Stadions vliegen eerder in de fik van WC papier dan van fakkels!
quote:De Fakkelgate-affaire rond de bekerwedstrijd NAC-groningen resulteerde in een wedstrijd zonder publiek, en wel te weten: de eerste thuiswedstrijd van het seizoen, zondag 9 augustus tegen heracles almelo.
De knvb denkt NAC hiermee een straf te hebben opgelegd die de club en zijn supporters het meest doeltreffend raakt. De ploeg van Robert Maaskant moet het volgens hen namelijk een keertje gaan doen zonder de steun van zijn trouwe en fanatieke publiek. Maar is dat ook werkelijk zo? Je hoort de NAC supporter al denken: `Haha, dat maken wij wel uit!`
NAC zou NAC niet zijn als het daar geen passende oplossing voor wist te vinden. Samen met de supporters bedacht NAC er een plan voor:
Onder het motto `Wij gaan iets opzij` zal parkeerplaats P5 naast het Rat Verlegh Stadion worden ingericht als groot feest terrein. Door het plaatsen van een scherm van maarliefst 30 vierkante meter zouden enkele duizenden NAC-supporters de wedstrijd moeten kunnen volgen. In het stadion zullen de spelers door de geluidsinstallatie kunnen horen wat er buiten gezongen wordt. Het terrein buiten het stadion zal worden ingericht als één groot Oktober-fest, dat wil zeggen: 1 kilometer Duitse Biertafels = 5000 zitplaatsen. Er zijn meer dan voldoende drank en eettenten aanwezig om er een echt NAC feest van te maken.
Het is niet alleen voetbal dat de klok zal slaan die middag. De rest van de entertainment zal worden verzorgd door de NAC-supporters uit de DJ Tiësto stal: Da Huge, Cor Fijneman en de combinatie Dunugoz vs Tha Roofas. Don’t worry, het is echt niet alleen maar gestamp. Ook de nodige NAC-carnaval, -rock en voetbalchants zullen over P5 heen schallen. Voor ieder wat wils dus!
Het terrein zal open zijn vanaf 11.00 uur. Voor seizoenkaarthouders is de toegang gratis. Heb je geen seizoenkaart, dan kost de toegang 2,50 euro. De wedstrijd zelf begint om 12.30 uur. Dan kunnen we daarna lekker lang doorfeesten.
Hahaha schitterend.quote:
Reken er maar op dat dat nu wel afgelopen is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:07 schreef Silenus het volgende:
Ik vind het echt mooi van NAC dat ze er ook niet teveel aan doen.
quote:Vuurwerk en bier voor 4257 NAC-fans
Voor 4257 supporters van NAC Breda was het eredivisieduel zondag met Heracles Almelo wellicht nog gezelliger dan normaal. Ondanks dat hun club voor straf een thuiswedstrijd zonder publiek moest spelen, konden zij de wedstrijd toch zien en bovendien de spelers verbaal aanmoedigen, zij het vaag vanuit de verte.
Voor deze ruim 4000 supporters was een grote parkeerplaats in Breda voorzien van een groot tv-scherm, tafels en biertaps. Al ruim voor de aftrap dansten de fans de polonaise na een bezoek van coach Robert Maaskant. De aanhangers van NAC werden getrakteerd op vuurwerk, dat was afgestoken door een professioneel bedrijf. Het vuurwerk was een ludieke actie, want het afsteken ervan door suporters tijdens het bekerduel tegen FC Groningen in januari was juist waarvoor de KNVB een harde straf had uitgedeeld aan NAC.
De aanmoedigingen van de fans bereikten het speelveld en de lege tribunes van het Rat Verlegh Stadion maar matig. Wat de supporters buiten op het scherm zagen, bleek met enkele seconden vertraging door te komen. Binnen keken alleen officials en vertegenwoordigers van de media naar de wedstrijd. De spelers beloofden de fans na afloop van de wedstrijd even naar hen toe te komen.
Vaag idd. Op vertoon van je scc kon je immers gewoon binnen. Beetje vreemd dat er zo'n "exact" aantal is. Wel een briljante middag!quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:02 schreef Thieske het volgende:
Vraag me af hoe ze aan dat aantal komen, ik gok op meer "toeschouwers"
Heb je ook nog argumenten of kun je alleen maar hersenloos blaten?quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:24 schreef Tja..1986 het volgende:
De burgemeester had dit moeten verbieden. Dit was verdomme een straf voor het debiele gedrag van de 'supporters'. De enige die nu gestraft zijn, zijn de voetballers die het zonder de steun van de echte fans moesten doen.
quote:EEN KLEIN BEETJE OPZIJ DAN!
09-08-2009
Zo'n 6500 NAC-supporters hebben vanmiddag hun ploeg gesteund vanaf het tot Bierstube omgetoverde parkeerterrein naast het Rat Verlegh Stadion. Samen keken zij naar de wedstrijd NAC-Heracles, die op een groot scherm werd weergegeven.
Het was een merkwaardig gezicht, op de zondagochtend. NAC-Heracles moest zonder publiek worden gespeeld, als straf voor de fakkels bij de bekerwedstrijd NAC-FC Groningen. Maar tegen elf uur gingen mensen toch in geelzwarte shirtjes op de fiets en te voet richting het Rat Verlegh Stadion. "Ik dacht even dat ik me had vergist en dat er toch met publiek mocht worden gespeeld", zei trainer Robert Maaskant, die voor de wedstrijd een kijkje nam op het evenemententerrein. "Dit maakt een club als NAC ook zo mooi."
Het alternatieve evenement was georganiseerd door NAC, de Supportersvereniging en de Breda Loco's. Op parkeerterrein P5 hadden veertig vrijwilligers vanaf zeven uur 's ochtends gezorgd voor een mooi podium en voor totaal een kilometer biertafels, waaraan iedereen met zijn pilsje of frisje kon gaan zitten om naar de wedstrijd te kijken. De presentatie was in handen van NAC-opperspreekstalmeester Pino, die steun kreeg van tal van artiesten en deejays.
Het weer was ideaal voor de manifestatie, zodat er al snel sprake was van lange rijen wachtenden voor de bierpompen. NAC-horeca was blij met het begrip van het dorstige publiek. Al vroeg gingen de eerste polonaises rond, waarin burgemeester Peter van der Velden vrolijk meeliep. Dat gebeurde in een onvervalste campsfeer, waarbij Duitse schlagermuziek de boventoon voerde.
Natuurlijk waren er diverse knipogen naar Zeist. Buiten de wedstrijden waren voortdurend sfeervolle beelden te zien van tribunes met vuurwerk. Want de manifestatie was niet alleen leuk, het had ook nog een principieel tintje: NAC en haar fans begrijpen dat er een straf moest volgen op het vuurwerk tegen Groningen, maar een wedstrijd zonder publiek vinden zij buiten proporties. Dat standpunt herhaalde NAC-trainer Robert Maaskant nog eens tijdens de persconferentie: "Er was geen rottigheid, geen agressie. Dan moet je zo'n straf niet opleggen." NAC-directeur Theo Mommers: "Betaald voetbal doe je voor het publiek. Dit is niets."
Hersenloos blaten is meer voor mensen die zich misdragen in voetbalstadions. Maar zeg maar wat je niet vindt kloppen aan mijn post dan? Die schuldige (ja ook onschuldige) supporters vieren feest, en de onschuldige voetballers missen de steun van de onschuldige supporters. Mijn punt is dat de schuldige supporters hier dus niets van leren en zich de volgende keer weer misdragen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:25 schreef Thieske het volgende:
[..]
Heb je ook nog argumenten of kun je alleen maar hersenloos blaten?
Mijn mening werd net door Maaskant perfect verwoord bij de Studio Sport.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:37 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hersenloos blaten is meer voor mensen die zich misdragen in voetbalstadions. Maar zeg maar wat je niet vindt kloppen aan mijn post dan? Die schuldige (ja ook onschuldige) supporters vieren feest, en de onschuldige voetballers missen de steun van de onschuldige supporters. Mijn punt is dat de schuldige supporters hier dus niets van leren en zich de volgende keer weer misdragen.
Er is dus wel misdragen. Je mag het dan niet eens zijn met de regel die overtreden is, maar dat betekent nog niet dat er geen regel overtreden is. Iedereen weet dat het niet mag, en dat er dus consequenties voor zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:42 schreef Stofje het volgende:
Dat is het dus, tja..1986. Er is niet misdragen. Er was vuurwerk, sfeerverhogend en iedere voetbalsupporter vindt dat mooi. Ik kan me niet voorstellen dat mensen het niet prachtig vinden. Sterker, in aankondigingen van het eredivisievoetbal zie ik vuurwerk op de tribune, als sfeerbeeld. Wat Maaskant vandaag ook bij SS zegt: Prachtige sfeer, geen rellen, geen misdragingen, geen spreekkoren, alleen maar mooi. Toegegeven, het mag niet van de KNVB en dus zou je de straf terecht kunnen noemen. Maar kom óp!
Ik hoorde inderdaad net ook dat de burgemeester aanwezig was. Fijn dat mensen die verantwoordelijk zijn voor handhaving van regels (burgemeester als baas politie, en de KNVB als regelgever voor zaken op en rond het voetbalveld) elkaar zo goed ondersteunen.. Wat een dwaas die burgemeester.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:44 schreef Thieske het volgende:
Verder was het gewoon een gezellige middag waar de burgemeester zelfs gewoon aanweizg was. Je standpunt dat de burgemeeester dit feestje had moeten verbieden verdient maar een reactie en dat is deze:![]()
Kerel, wat is er nou tégen dat feest op de parkeerplaats? Ik heb toch net je argument dat supporters er niets van leren onderuit geschopt of niet?quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:53 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik hoorde inderdaad net ook dat de burgemeester aanwezig was. Fijn dat mensen die verantwoordelijk zijn voor handhaving van regels (burgemeester als baas politie, en de KNVB als regelgever voor zaken op en rond het voetbalveld) elkaar zo goed ondersteunen.. Wat een dwaas die burgemeester.
Maakt dat vuurwerk een misdraging?quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:54 schreef Tja..1986 het volgende:
De straf was trouwens niet alleen voor die fakkels maar NAC had nog een voorwaardelijke straf voor misdragingen staan.
Nee, alleen dat jij er van geleerd hebt. Verder is het een straf, en een straf beloon je per definitie niet met een feestje.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:56 schreef Thieske het volgende:
[..]
Kerel, wat is er nou tégen dat feest op de parkeerplaats? Ik heb toch net je argument dat supporters er niets van leren onderuit geschopt of niet?
Ja, want het is namelijk een overtreding van de regels. Zoals ik al eerder poste, als je het niet eens bent met een regel zijn daar andere manieren voor om dat op te lossen, dan hem maar gewoon overtreden.quote:
Bij NAC gelukkig wel.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:03 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee, alleen dat jij er van geleerd hebt. Verder is het een straf, en een straf beloon je per definitie niet met een feestje.
bronquote:Hij kon ook vers van de pers het gisteravond door de Supportersvereniging, de Clubraad en de Breda Loco’s ondertekende vuurwerkconvenant overhandigen. In dat convenant geven de vertegenwoordigers van de supporters aan geen sfeeracties met vuurwerk te houden en eventuele vuurwerkacties van andere supporters te zullen tegengaan, terwijl NAC zich zal inzetten voor legale, gecontroleerde vuurwerkacties. Dat onderstreept de goede relaties tussen NAC en haar supporters, zei hij. Bovendien geeft het ook aan dat de supporters van goede wil zijn.
Dat is dan een goede zaak. Blijft het feit staan dat ze de regels overtreden hebben, en dat je een straf niet met een feestje hoort te belonen. Verkeerd signaal, simpel.quote:
Je geeft zelf aan dat wanneer je het met bepaalde regels niet eens bent je daar tegen moet protesteren.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat is dan een goede zaak. Blijft het feit staan dat ze de regels overtreden hebben, en dat je een straf niet met een feestje hoort te belonen. Verkeerd signaal, simpel.
Ik snap ook best dat die supporters het willen, zeker de gene die niets gedaan hebben. Ik snap alleen niet dat de burgemeester het toelaat en ook nog eens zelf mee gaat feesten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:16 schreef Thieske het volgende:
[..]
Je geeft zelf aan dat wanneer je het met bepaalde regels niet eens bent je daar tegen moet protesteren.
Dit was onze manier.
Zo we zijn klaar.
Tja, de burgemeester is bij NAC echt niet geliefd (zo heeft hij ons een officiële huldiging bij het stadhuis voor het behalen van Europees voetbal door de neus geboord) dus hij had nog iets goed te maken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:17 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik snap ook best dat die supporters het willen, zeker de gene die niets gedaan hebben. Ik snap alleen niet dat de burgemeester het toelaat en ook nog eens zelf mee gaat feesten.
Okee. Dan is het duidelijk dus gewoon een slappe zak die op een goedkope manier probeert te scoren. Achja.. hij zal niet de eerste burgemeester zijn die dat doetquote:Op zondag 9 augustus 2009 20:24 schreef Thieske het volgende:
[..]
Tja, de burgemeester is bij NAC echt niet geliefd (zo heeft hij ons een officiële huldiging bij het stadhuis voor het behalen van Europees voetbal door de neus geboord) dus hij had nog iets goed te maken.
Van Europees voetbal zijn jullie dan ook nog 1 ronde verwijderd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:24 schreef Thieske het volgende:
[..]
Tja, de burgemeester is bij NAC echt niet geliefd (zo heeft hij ons een officiële huldiging bij het stadhuis voor het behalen van Europees voetbal door de neus geboord) dus hij had nog iets goed te maken.
Gemaakt? Iedereen zit vanaf 11 uur vol aan het bier, vervolgens komt er wat carnavalsmuziek en ineens staan alle spelers op dat podiumpje. Op dat moment was iedereen die wedstrijd allang vergeten en was de sfeer gewoon briljant. De spelers stonden er geloof ik met lichte tegenzin (logisch, na zo'n kutwedstrijd), maar goed, die waren na 3 minuten ook gewoon al wegquote:Op maandag 10 augustus 2009 00:07 schreef Chain_Reaction het volgende:
Totaal niks te horen in het stadion.. En dan dat gemaakte "feestje" na afloop met de spelers...
Feitelijk heb je gelijk, maar we zijn nu toch al in Armenië en Polen geweest en gaan nu naar Spanje. Dat is voor NAC gewoon Europees voetbal en zo wordt dat ook ervaren.quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:02 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Van Europees voetbal zijn jullie dan ook nog 1 ronde verwijderd.
Blijkbaar was men er in Zeist dus toch niet zo blij meequote:KNVB maakt zijn reputatie waar
Als bond die denkt boven de Nederlandse wet te staan.
Wat is hiervoor de aanleiding geweest? Zoals iedereen wellicht weet heeft een grote groep supporters tijdens de bekerwedstrijd van NAC tegen fc groningen fakkels afgestoken in het stadion om een echte voetbalsfeer te creëren. De knvb vond dat dit niet mocht en startte een tuchtprocedure om NAC een fikse straf te geven. Tot aan de hoogste instantie die binnen de bond hierover uitspraken mogen doen, is door NAC de strafmaat aangevochten, namelijk ¤15.000,- boete, en het spelen van 1 wedstrijd zonder publiek. Volgens de knvb was deze straf zo hoog omdat er bij NAC sprake is van een herhaling van “ongeregeldheden”. De bond nam namelijk de wedstrijd tegen fc twente, die door spreekkoren aan de toen dienstdoende arbiter werd stilgelegd, mee in de beoordeling en het vaststellen van de strafmaat.
Goed, de strafmaat was vastgesteld en uitgesproken (¤15.000,- boete en een wedstrijd zonder publiek), en daarmee was voor de knvb de kous af. Waar door de bond echter geen rekening mee heeft gehouden is, dat ze te maken hebben met dat kleine opstandige gallische clubje uit Breda, die in principe nergens voor opzij gaan. Want NAC zou NAC niet zijn als er niet op een ludieke wijze een oplossing zou worden gezocht om de wedstrijd, die zonder publiek moet worden gespeeld, toch toegankelijk te maken voor de supporters. En zo werd het idee “Wij gaan iets opzij” geboren. Op parkeerterrein P5 zou een groot scherm verrijzen en zouden enkele duizenden supporters toch de wedstrijd kunnen zien. Het idee werd concreter en kreeg bekendheid in het land en zo ook bij de knvb.
Wat er volgde in de week voorafgaand aan de wedstrijd NAC-heracles was een briefwisseling tussen de knvb, NAC, de gemeente Breda en de Comissaris van Koningin van Noord-Brabant. Een briefwisseling waar De Rat natuurlijk lucht van heeft gekregen en dus eens grondig is gaan uitzoeken. Het verbaast de Ratdaxie overigens wel dat de knvb naast de eerder genoemde partijen niet Jan Peter Balkenende, Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Erik Akerboom en de VN Veiligheidsraad heeft ingeschakeld om dat nare clubje uit Breda op de knieën te krijgen.
De knvb was in haar eerste brief aan de partijen van mening dat het bij de wedstrijd NAC-groningen afgestoken vuurwerk, valt onder vandalisme en geweld. Een snelle controle in de Dikke van Dale levert de volgende definitie op: het aanrichten van vernielingen of barbaars geweld. Blijkbaar slaat de knvb er een ander woordenboek op na, want van eerder genoemde definitie van vandalisme was tijdens die wedstrijd geen sprake. Iedereen in voetballand was het er over eens dat de hulpmiddelen, die werden gebruikt bij die wedstrijd, bijdroegen aan een typische voetbalsfeer en deze filmpjes worden nu als promo gebruikt bij onder andere eredivisielive. Verder was de bond van mening dat NAC, door het organiseren van het feest op P5 een volstrekt verkeerd signaal afgeeft. De bedoeling was dat deze wedstrijd zonder publiek zou worden gespeeld, en men vond dat een feest van supporters op een parkeerplaats daar niet bij hoorde en in principe provocerend overkwam op de knvb.
NAC heeft in een reactie aan de bond laten weten dat het feest juist als een soort van veiligheidsmaatregel moest dienen omdat men bang was dat mensen zouden gaan proberen toch het stadion te betreden aangezien het momenteel wordt verbouwd en dientengevolge een gatenkaas is. Ook geeft NAC aan dat de proef met het afsteken van vuurwerk door een professioneel bedrijf juist heel goed in een leeg stadion kan plaatsvinden en dat dus van provocatie richting de knvb geen sprake kan zijn.
Met de uitleg die NAC heeft gegeven nam de bond echter geen genoegen, en zo werden de pijlen maar op de gemeente Breda en de provincie gericht. Middels brieven werden de beide instanties met klem verzocht de nodige vergunningen niet af te geven voor het feest enerzijds en het vuurwerk bij opkomst van de spelers anderzijds. In beide gevallen kreeg de knvb echter het deksel keihard op de neus. De gemeente Breda gaf aan dat de vergunning die NAC heeft aangevraagd aan alle voorwaarden van de gemeente voldeed en dat er volgens de gemeente geen enkele reden was om deze te weigeren. Bij deze dan ook namens de Ratdaxie onze welgemeende hulde, hulde, hulde aan Peter van der Velden. De burgemeester heeft zich door middel van deze brief van een uiterst positieve kant laten zien en dat mag ook wel eens worden gezegd. De provincie gaf in een reactie te kennen dat er voor het afsteken van vuurwerk tijdens een evenement, slechts een aanmelding door een daartoe gemachtigd bedrijf gedaan dient te worden, en ook daaraan is volgens de provincie voldaan. Geen reden voor de provincie het te verbieden dus. Nergens heeft de knvb voet aan de grond kunnen krijgen en heeft NAC met een laatste redmiddel nog gedreigd een veiligheidsauditor naar de wedstrijd te sturen en extra aandacht te schenken aan NAC tijdens de bijeenkomsten van de commissie voetbalveiligheidszaken. NAC antwoordde hierop dat de veiligheidsauditor van harte welkom was om de wedstrijd bij te wonen en daarvan rapport op te maken.
Het bestuur van de bond heeft met deze acties laten zien dat men hele lange tenen en korte lontjes heeft. Ze gedragen zich als een klein kind wat begint te bleren als het geen snoepje krijgt. Alles heeft men geprobeerd om het feest op P5 niet te laten doorgaan. NAC, de gemeente en de provincie lieten echter hun ballen zien en maakte nogmaals goed duidelijk: WIJ GAAN NIET OPZIJ
Bron: derat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |