abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:33:59 #26
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70844838
Dat gejank altijd over fakkels afsteken .

Brengt een hoop sfeer en als het niet verboden is kun je het ook reguleren en controleren wat de veiligheid te goede komt ipv al dat stiekeme gedoe.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70846580
Ah, toch maar een vrije dag regelen.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:19:48 #28
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70848417
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:21 schreef DirkScheringa het volgende:

[..]

Stadions vliegen eerder in de fik van WC papier dan van fakkels!
Nooit geweten dat wc papier ook uit zichzelf brand kan veroorzaken.
pi_71398427
quote:
De Fakkelgate-affaire rond de bekerwedstrijd NAC-groningen resulteerde in een wedstrijd zonder publiek, en wel te weten: de eerste thuiswedstrijd van het seizoen, zondag 9 augustus tegen heracles almelo.

De knvb denkt NAC hiermee een straf te hebben opgelegd die de club en zijn supporters het meest doeltreffend raakt. De ploeg van Robert Maaskant moet het volgens hen namelijk een keertje gaan doen zonder de steun van zijn trouwe en fanatieke publiek. Maar is dat ook werkelijk zo? Je hoort de NAC supporter al denken: `Haha, dat maken wij wel uit!`

NAC zou NAC niet zijn als het daar geen passende oplossing voor wist te vinden. Samen met de supporters bedacht NAC er een plan voor:
Onder het motto `Wij gaan iets opzij` zal parkeerplaats P5 naast het Rat Verlegh Stadion worden ingericht als groot feest terrein. Door het plaatsen van een scherm van maarliefst 30 vierkante meter zouden enkele duizenden NAC-supporters de wedstrijd moeten kunnen volgen. In het stadion zullen de spelers door de geluidsinstallatie kunnen horen wat er buiten gezongen wordt. Het terrein buiten het stadion zal worden ingericht als één groot Oktober-fest, dat wil zeggen: 1 kilometer Duitse Biertafels = 5000 zitplaatsen. Er zijn meer dan voldoende drank en eettenten aanwezig om er een echt NAC feest van te maken.

Het is niet alleen voetbal dat de klok zal slaan die middag. De rest van de entertainment zal worden verzorgd door de NAC-supporters uit de DJ Tiësto stal: Da Huge, Cor Fijneman en de combinatie Dunugoz vs Tha Roofas. Don’t worry, het is echt niet alleen maar gestamp. Ook de nodige NAC-carnaval, -rock en voetbalchants zullen over P5 heen schallen. Voor ieder wat wils dus!

Het terrein zal open zijn vanaf 11.00 uur. Voor seizoenkaarthouders is de toegang gratis. Heb je geen seizoenkaart, dan kost de toegang 2,50 euro. De wedstrijd zelf begint om 12.30 uur. Dan kunnen we daarna lekker lang doorfeesten.

- NAC Breda -
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:44:06 #30
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71398480
Wij gaan iets opzij, briljante slogan.
pi_71400341
"de straf is niet eerlijk want er vielen geen gewonden"

wat is dat nou weer voor debiel argument..

Ik reed met 20 bier achter de kiezen met 240 over de snelweg, maar ik heb niks geraakt dus niks aan de hand
  dinsdag 28 juli 2009 @ 16:41:00 #32
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71400433
Ze zijn bovendien al eerder er steeds goed vanaf gekomen, maar ook de club zelf doet bijzonder weinig om fakkels te weren..
Dus eigenlijk komen ze met 1 potje zonder publiek er nog goed af.
pi_71400542
Ben benieuwd hoeveel volk er op af gaat komen. Jammer dat het zondagmiddag 12.30 uur is i.p.v. zaterdagavond, dat zal zeker een hoop volk schelen...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:07:37 #34
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_71401251
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:44 schreef Kopbal het volgende:
Wij gaan iets opzij, briljante slogan.
Hahaha schitterend.

Zijn er in NL eigenlijk überhaupt gewonden gevallen met voetbalgerelateerd vuurwerk? Die Feyenoordapies op 17-5-05 even niet meegerekend?

Ik vind het echt mooi van NAC dat ze er ook niet teveel aan doen. Gewoon de boetes voor lief nemen, maar wel een mooie sfeer op de tribunes creëeren. (Officieel zijn ze natuurlijk tegen, maar ik vermoed dat ze het niet zo'n ramp vinden). Maakt het wel een mooie club, deze actie draagt daar ook wel aan bij.
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 17:14:57 #35
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71401473
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:07 schreef Silenus het volgende:
Ik vind het echt mooi van NAC dat ze er ook niet teveel aan doen.
Reken er maar op dat dat nu wel afgelopen is.
  woensdag 29 juli 2009 @ 21:48:45 #36
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_71441356
Mooie (re)actie van Bredase zijde.. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de KNVB dit op zich laat zitten, maar aan de andere kant, wat kunnen ze doen??
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_71737573
quote:
Vuurwerk en bier voor 4257 NAC-fans

Voor 4257 supporters van NAC Breda was het eredivisieduel zondag met Heracles Almelo wellicht nog gezelliger dan normaal. Ondanks dat hun club voor straf een thuiswedstrijd zonder publiek moest spelen, konden zij de wedstrijd toch zien en bovendien de spelers verbaal aanmoedigen, zij het vaag vanuit de verte.

Voor deze ruim 4000 supporters was een grote parkeerplaats in Breda voorzien van een groot tv-scherm, tafels en biertaps. Al ruim voor de aftrap dansten de fans de polonaise na een bezoek van coach Robert Maaskant. De aanhangers van NAC werden getrakteerd op vuurwerk, dat was afgestoken door een professioneel bedrijf. Het vuurwerk was een ludieke actie, want het afsteken ervan door suporters tijdens het bekerduel tegen FC Groningen in januari was juist waarvoor de KNVB een harde straf had uitgedeeld aan NAC.

De aanmoedigingen van de fans bereikten het speelveld en de lege tribunes van het Rat Verlegh Stadion maar matig. Wat de supporters buiten op het scherm zagen, bleek met enkele seconden vertraging door te komen. Binnen keken alleen officials en vertegenwoordigers van de media naar de wedstrijd. De spelers beloofden de fans na afloop van de wedstrijd even naar hen toe te komen.

pi_71737730
Vraag me af hoe ze aan dat aantal komen, ik gok op meer "toeschouwers"
pi_71737804
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:02 schreef Thieske het volgende:
Vraag me af hoe ze aan dat aantal komen, ik gok op meer "toeschouwers"
Vaag idd. Op vertoon van je scc kon je immers gewoon binnen. Beetje vreemd dat er zo'n "exact" aantal is. Wel een briljante middag!
pi_71737929
Mooi plaatje zo al die fakkels
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_71738268
De burgemeester had dit moeten verbieden. Dit was verdomme een straf voor het debiele gedrag van de 'supporters'. De enige die nu gestraft zijn, zijn de voetballers die het zonder de steun van de echte fans moesten doen.
pi_71738314
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:24 schreef Tja..1986 het volgende:
De burgemeester had dit moeten verbieden. Dit was verdomme een straf voor het debiele gedrag van de 'supporters'. De enige die nu gestraft zijn, zijn de voetballers die het zonder de steun van de echte fans moesten doen.
Heb je ook nog argumenten of kun je alleen maar hersenloos blaten?
pi_71738492
quote:
EEN KLEIN BEETJE OPZIJ DAN!
09-08-2009
Zo'n 6500 NAC-supporters hebben vanmiddag hun ploeg gesteund vanaf het tot Bierstube omgetoverde parkeerterrein naast het Rat Verlegh Stadion. Samen keken zij naar de wedstrijd NAC-Heracles, die op een groot scherm werd weergegeven.

Het was een merkwaardig gezicht, op de zondagochtend. NAC-Heracles moest zonder publiek worden gespeeld, als straf voor de fakkels bij de bekerwedstrijd NAC-FC Groningen. Maar tegen elf uur gingen mensen toch in geelzwarte shirtjes op de fiets en te voet richting het Rat Verlegh Stadion. "Ik dacht even dat ik me had vergist en dat er toch met publiek mocht worden gespeeld", zei trainer Robert Maaskant, die voor de wedstrijd een kijkje nam op het evenemententerrein. "Dit maakt een club als NAC ook zo mooi."

Het alternatieve evenement was georganiseerd door NAC, de Supportersvereniging en de Breda Loco's. Op parkeerterrein P5 hadden veertig vrijwilligers vanaf zeven uur 's ochtends gezorgd voor een mooi podium en voor totaal een kilometer biertafels, waaraan iedereen met zijn pilsje of frisje kon gaan zitten om naar de wedstrijd te kijken. De presentatie was in handen van NAC-opperspreekstalmeester Pino, die steun kreeg van tal van artiesten en deejays.

Het weer was ideaal voor de manifestatie, zodat er al snel sprake was van lange rijen wachtenden voor de bierpompen. NAC-horeca was blij met het begrip van het dorstige publiek. Al vroeg gingen de eerste polonaises rond, waarin burgemeester Peter van der Velden vrolijk meeliep. Dat gebeurde in een onvervalste campsfeer, waarbij Duitse schlagermuziek de boventoon voerde.

Natuurlijk waren er diverse knipogen naar Zeist. Buiten de wedstrijden waren voortdurend sfeervolle beelden te zien van tribunes met vuurwerk. Want de manifestatie was niet alleen leuk, het had ook nog een principieel tintje: NAC en haar fans begrijpen dat er een straf moest volgen op het vuurwerk tegen Groningen, maar een wedstrijd zonder publiek vinden zij buiten proporties. Dat standpunt herhaalde NAC-trainer Robert Maaskant nog eens tijdens de persconferentie: "Er was geen rottigheid, geen agressie. Dan moet je zo'n straf niet opleggen." NAC-directeur Theo Mommers: "Betaald voetbal doe je voor het publiek. Dit is niets."
pi_71740178
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:25 schreef Thieske het volgende:

[..]

Heb je ook nog argumenten of kun je alleen maar hersenloos blaten?
Hersenloos blaten is meer voor mensen die zich misdragen in voetbalstadions. Maar zeg maar wat je niet vindt kloppen aan mijn post dan? Die schuldige (ja ook onschuldige) supporters vieren feest, en de onschuldige voetballers missen de steun van de onschuldige supporters. Mijn punt is dat de schuldige supporters hier dus niets van leren en zich de volgende keer weer misdragen.
pi_71740318
Dat is het dus, tja..1986. Er is niet misdragen. Er was vuurwerk, sfeerverhogend en iedere voetbalsupporter vindt dat mooi. Ik kan me niet voorstellen dat mensen het niet prachtig vinden. Sterker, in aankondigingen van het eredivisievoetbal zie ik vuurwerk op de tribune, als sfeerbeeld. Wat Maaskant vandaag ook bij SS zegt: Prachtige sfeer, geen rellen, geen misdragingen, geen spreekkoren, alleen maar mooi. Toegegeven, het mag niet van de KNVB en dus zou je de straf terecht kunnen noemen. Maar kom óp!
pi_71740351
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:37 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Hersenloos blaten is meer voor mensen die zich misdragen in voetbalstadions. Maar zeg maar wat je niet vindt kloppen aan mijn post dan? Die schuldige (ja ook onschuldige) supporters vieren feest, en de onschuldige voetballers missen de steun van de onschuldige supporters. Mijn punt is dat de schuldige supporters hier dus niets van leren en zich de volgende keer weer misdragen.
Mijn mening werd net door Maaskant perfect verwoord bij de Studio Sport.
Er was een sfeer verhogende actie, er werden geen stoeltjes gesloopt, geen scheidsrechters gemolesteerd en ook werd het stadion niet in de fik gestoken. Naar mijn mening is een wedstrijd zonder publiek dus veel te zwaar gestraft zeker in vergelijking met andere incidenten die vorig seizoen gebeurd zijn (grensrechters die omgebeukd worden bv).

Verder helpt die straf echt wel hoor, ik had ook zo'n fakkel in m'n hand namelijk en dat ga ik nu helaas echt niet meer doen. Al vind ik het belachelijk aangezien ik met een fakkel niemand kwaad doe.

Verder was het gewoon een gezellige middag waar de burgemeester zelfs gewoon aanweizg was. Je standpunt dat de burgemeeester dit feestje had moeten verbieden verdient maar een reactie en dat is deze:
pi_71740531
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:42 schreef Stofje het volgende:
Dat is het dus, tja..1986. Er is niet misdragen. Er was vuurwerk, sfeerverhogend en iedere voetbalsupporter vindt dat mooi. Ik kan me niet voorstellen dat mensen het niet prachtig vinden. Sterker, in aankondigingen van het eredivisievoetbal zie ik vuurwerk op de tribune, als sfeerbeeld. Wat Maaskant vandaag ook bij SS zegt: Prachtige sfeer, geen rellen, geen misdragingen, geen spreekkoren, alleen maar mooi. Toegegeven, het mag niet van de KNVB en dus zou je de straf terecht kunnen noemen. Maar kom óp!
Er is dus wel misdragen. Je mag het dan niet eens zijn met de regel die overtreden is, maar dat betekent nog niet dat er geen regel overtreden is. Iedereen weet dat het niet mag, en dat er dus consequenties voor zijn.
Als je het niet eens bent met die regel moet je zorgen (of proberen) dat die regel wordt afgeschaft, maar daar heb ik Maaskant, of welke andere trainer of verantwoordelijke binnen een club nog nooit over gehoord. Als alle clubs willen dat het mag, is die regel zo afgeschaft hoor.
Ik vind ook dat ik prima hier in de stad op sommige plaatsen 70 kan rijden, maar ik krijg toch echt een boete als ik geflitst wordt, en die zal ik betalen zonder te zeiken. Verder heb ik zelf brandgaatjes in een shirt om te bewijzen dat die kut fakkels wel degelijk kwaad kunnen. Okee, niemand gewond, maar wel brandgaatjes in een shirt van 70,-.
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:53:40 #48
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71740574
Wat een kut TT
Alsof de KNVB hier wakker van ligt.

Wat niet wegneemt dat de straf gewoon belachelijk is
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_71740577
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:44 schreef Thieske het volgende:
Verder was het gewoon een gezellige middag waar de burgemeester zelfs gewoon aanweizg was. Je standpunt dat de burgemeeester dit feestje had moeten verbieden verdient maar een reactie en dat is deze:
Ik hoorde inderdaad net ook dat de burgemeester aanwezig was. Fijn dat mensen die verantwoordelijk zijn voor handhaving van regels (burgemeester als baas politie, en de KNVB als regelgever voor zaken op en rond het voetbalveld) elkaar zo goed ondersteunen.. Wat een dwaas die burgemeester.
pi_71740597
De straf was trouwens niet alleen voor die fakkels maar NAC had nog een voorwaardelijke straf voor misdragingen staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')