Ja dat mag, maar denk eraan dat als jij het niet registreert bij buma/sena, iemand het kan downloaden en zelf ook kan verkopen, en als hij het dan registreert en het wordt een hitje, krijgt hij de centen en niet jij.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:04 schreef izzy. het volgende:
Volgend jaar rond maart, zou ik graag een paar maandjes door Australië willen backpacken... Maar dat is behoorlijk duur voor een net geslaagd middelbare school studentjeOver 4 weken vertrek ik naar Engeland om daar voor een paar maanden als inwonende oppas te werken, maar dat verdient nou ook weer niet zo dat ik daar een Australie reis + ticket van kan betalen! Bovendien zal het moeilijk zijn om ook nog eens een bijbaantje naast het oppas werk te hebben...
Nu schoot me opeens een idee binnen om zelf een nummer te schrijven + opnemen en dat op een site te knallen, zodat mensen het voor een bepaald bedrag kunnen downloaden... in de hoop dat het natuurlijk een gigaaaaaaaaaaantische hit wordt en iedereen dat nummer gaat downloaden (Lees: 10.000 mensen x ¤0,50 = ¤5000) Maarja, dat even terzijde... eerst gewoon even de vraag of dit idiote idee legaal is? Mag je zomaar een nummer opnemen en op internet verkopen via een zelfgebouwde site?
En als je nog andere ideeën hebt om geld te verdienen via internet of whatever, kom maar op!
P.S. webcammen, achter een tankstation mannen plezieren en xtc pillen dealen, heb ik allemaal al geprobeerd
En waarom lukte dat allemaal niet dan?quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:04 schreef izzy. het volgende:
P.S. webcammen, achter een tankstation mannen plezieren en xtc pillen dealen, heb ik allemaal al geprobeerd
1) omdat ze lelijk isquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:15 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
En waarom lukte dat allemaal niet dan?
nah je mag het niet zomaar doorverkopen hoor, zit ook gewoon auteurs recht op. als je aangesloten bent bij een buma/sena heb je alleen iemand die als het nodig is achter je staat bij een rechtzaak oidquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Ja dat mag, maar denk eraan dat als jij het niet registreert bij buma/sena, iemand het kan downloaden en zelf ook kan verkopen, en als hij het dan registreert en het wordt een hitje, krijgt hij de centen en niet jij.
Daarnaast zelfs al wordt het een hit, wat niet waarschijnlijk is, zullen er dan veel mensen je nummer downloaden? I doubt it.
1) Dat zegt niets, kijk maar naar de meeste camsitesquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:16 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
1) omdat ze lelijk is
2) Omdat haat binnenste schaamlippen groter zijn dan de buitenste
3) omdat ze dacht dat ze xtc verkocht, maar het waren toch tictacjes.
Dat je hier serieus op ingaatquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:19 schreef D. het volgende:
[..]
1) Dat zegt niets, kijk maar naar de meeste camsites
2) Ook daarmee lijkt me het plezieren geen probleem
3) Een nog grotere winst dus, dus ook geen goed excuus
Via Fok! natuurlijkquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:16 schreef Ra-z het volgende:
En ja het mag, waarom niet, maar hoe ga je mensen op je site krijgen om maar 1 ding te noemen
en als je nog harder werkt 2000?quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:21 schreef stamppot het volgende:
Hard werken, ga op de markt staan, als je hard werkt kan je dan zo 1500 per maand verdienen.
Nog iets harder dan haal je 2010 euro.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:22 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
en als je nog harder werkt 2000?
Tja, prostitutie is legaal in NL, en kan leuk opleveren. Ik zou het nog maar eens proberen!quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:04 schreef izzy. het volgende:
ja kom maar langs om te proberen!quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:23 schreef 49R het volgende:
[..]
Tja, prostitutie is legaal in NL, en kan leuk opleveren. Ik zou het nog maar eens proberen!
je zit altijd aan een max aantal uren vast dat je kan werken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:22 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
en als je nog harder werkt 2000?
Klikken op je link zal ik vast wel doen. Maar betalen om iets te downloaden? Neuhhhquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:19 schreef izzy. het volgende:
geen idee... mischien lekker veel spammen met de link op fok
maar het is, zoals eerder gezegd, ook zomaar een ideetje hoor... nog geen serieuze plannen verder
Onzin. Als ik een nummer schrijf, is dat in principe mijn eigendom, omdat ik het geschreven heb. Registreren zal wellicht het bewijzen een stuk vereenvoudigen, maar als iemand het registreert, maakt het hem niet zomaar de rechthebbende.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Ja dat mag, maar denk eraan dat als jij het niet registreert bij buma/sena, iemand het kan downloaden en zelf ook kan verkopen, en als hij het dan registreert en het wordt een hitje, krijgt hij de centen en niet jij.
Correctie 1: Ik ben wél muzikant, ik zing, speel piano & gitaar. Ook beschik ik over redelijke opname apparatuurquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:40 schreef Asskicker14 het volgende:
Als geen muzikant denk je 'even' een nummer op te nemen en 10.000 mensen zover te krijgen dat zomaar 'eventjes' te laten kopen.
Je bent héél naïef.
Daar ben ik dus nog niet helemaal over uit, want met normaal toeristenvisum kan je max. 3 maanden in Australië verblijven toch? En aangezien ik augustus/september 2010 weer met een nieuwe opleiding zal gaan beginnen...en ik waarschijnlijk, als alles doorgaat, ergens rond april zal vertrekkenquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:51 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik neem aan dat je ook een working permit aanvraagt voor Australië? Dan kun je gedurende je reis daar ook werken, en zo je reis verder bekostigen.
Dat klopt, dan zou het zonde zijn. Mjah, gewoon 40 uur in de week in een callcenter gaan werken? Dat verdient heel aardig, en verder zuinig leven.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:03 schreef izzy. het volgende:
[..]
Daar ben ik dus nog niet helemaal over uit, want met normaal toeristenvisum kan je max. 3 maanden in Australië verblijven toch? En aangezien ik augustus/september 2010 weer met een nieuwe opleiding zal gaan beginnen...en ik waarschijnlijk, als alles doorgaat, ergens rond april zal vertrekken
Dan zou het dus zonde zijn om voor 3/4 maanden een working permit aan te vragen, want die kan je maar 1x in je leven aanvragen heb ik gelezen
Het huren van een auto was toen helemaal niet zo duur in Australië, en ook de brandstofprijzen vielen toen mee. Omgerekend hooguit 70 Eurocent voor een liter benzine.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:14 schreef izzy. het volgende:
Wauw, 12.000euro... dat is ehh veel! Maar neem aan dat de huur van de auto behoorlijk is voor zo'n periode?
Ik heb ergens gelezen dat je als backpacker toch wel zo'n 1000 euro per maand moet rekenen voor eten, verblijf, tripjes etc. Dus dan zou ik min. 4000 euro moeten sparen voor 3 maanden incl. ticket en dan leef je volgens mij nog steeds nogal zuinig
Sowieso denk ik new south wales & queensland, aangezien het klimaat in de herfst daar dan het prettigst is (van wat ik gelezen heb) En dan mischien van sydney via brisbane naar cairns, weet alleen niet of dat in 3 maanden te doen is? want heb ook geen zin om overal langs te racen! Maar ben er verder nog niet héél serieus mee bezig, het zou schelen als ik gewoon al 5000 euro op m'n spaarrekening zou hebben staan hahaquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:52 schreef AlphaOmega het volgende:
En let op, ga niet hier proberen binnenlandse vluchten voor Australië te boeken, en ook geen huurauto's. Je komt daar in de najaar/winterperiode, en dan is alles te regelen, op het moment dat jij het wilt en nodig hebt. Ik zat er vol in de zomer, ook in de schoolvakantie, en ik heb nooit een probleem gehad met dingen regelen.
(Ik ben stiekem ook nog vergeten dat ik twee weekenden bij mijn oom en tante heb gelogeerd... maar die heb ik dan wel weer vertroeteld, dus de berekening van de kosten klopt wel...)
Waar wil je allemaal naartoe in Australië, als ik vragen mag?
Bullshit. Weet niet wat voor kut onzin die klootzakken nu weer de wereld in willen helpen, maar je bent zelf eigenaar van je eigen creaties. Ook van die teksten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |