Mocht de griep daadwerkelijk toeslaan in de komende maanden dan zal deze discussie natuurlijk enorm oplaaien. Want wat maakt een ander mens meer waardevol dan een ander om voorrang te krijgen?quote:Strijd om voorrang griepprik
BILTHOVEN - Verschillende bevolkingsgroepen zullen moeten vechten om wie het eerst een prik krijgt tegen de Mexicaanse griep.
Het vaccin is niet voor iedereen tegelijk beschikbaar. De overheid is daarom bezig te bepalen wie voorrang krijgt bij de grootste inentingscampagne uit de Nederlandse geschiedenis.
De eerste partij vaccins bestaat volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu waarschijnlijk uit één miljoen injecties en zou begin oktober beschikbaar moeten zijn. Een volledige inenting bestaat uit twee prikken. ,,We moeten dus bepalen welk half miljoen mensen vooraan in de rij mag staan,’’ zegt Jim van Steenbergen, arts bij het RIVM. Het instituut is zich pijnlijk bewust van de onherroepelijke gevolgen van een verkeerde keuze. ,,Stel je voor dat je de foute groep eerst inent en er in een andere leeftijdscategorie opeens vijf doden vallen,’’ schetst Van Steenbergen. ,,Dat zou vreselijk zijn.’’
Er staan drie groepen op de nominatie voor de eerste plek: kinderen, extra kwetsbare mensen en gezondheidswerkers (artsen en verpleegkundigen). Wie die kwetsbaren zijn, is nog niet bepaald. ,,Dat zouden de ouderen en chronisch zieken kunnen zijn, de groep die normaal ook de griepprik krijgt,’’ zegt Van Steenbergen. ,,Maar er zijn ook aanwijzingen dat vijftigplussers beter bestand zijn tegen dit virus omdat ze al een keer met een soortgelijk type griep in aanraking zijn geweest.’’
Van de 134 gevallen in Nederland totnutoe hebben slechts 21 vijftigplussers de griep opgelopen, tegen 32 kinderen onder de 20. De piek ligt bij jongeren tussen de 25 en 29. Zij raakten bijna allemaal in het buitenland besmet. ,,Het lijkt erop dat kinderen het virus gemakkelijk overnemen en er heftiger op reageren,’’ stelt Van Steenbergen. ,,Vaders of moeders die het virus in het buitenland hebben opgelopen steken niet hun partner aan, maar wel hun kinderen.’’
Het RIVM kan de animo voor de prik moeilijk inschatten. ,,Als de griep zo mild blijft als nu, wil misschien maar de helft van de bevolking een inenting. Maar zodra er doden vallen, staan ze in de rij.’’
http://www.ad.nl/binnenla(...)rrang_griepprik.html
Dat, en als het vaccin werkt, dan worden antilichamen opgewekt tegen onder andere deze griep, maar wat doet het nog meer. Maakt het de mens misschien zwakker voor een volgende nog gevaarlijkere griep? Opgewekte antistoffen door deze griep zijn echt tegen deze griepvariant, bij vaccinatie is dat nooit 100% zeker.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:58 schreef Jarno het volgende:
Hoeveel mensen zijn er nou doodgegaan aan die varkenshoest dan?. Ik voel me voorlopig nog helemaal niet geroepen om te laten inenten met god weet wat.
Ik ben geen viroloog maar dit speelt ook door mijn hoofd. Volgens mij is een bijna-100% inentingsactie nu echt compleet overbodig als je kijkt naar de casualties.quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:08 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Dat, en als het vaccin werkt, dan worden antilichamen opgewekt tegen onder andere deze griep, maar wat doet het nog meer. Maakt het de mens misschien zwakker voor een volgende nog gevaarlijkere griep?
Mag de rest van het gezin dan ook thuis blijven? Met behoud van salaris en zo?quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:01 schreef Salatrel het volgende:
ouderen en chronisch zieken blijven maar lekker thuis. komen ze ook niet aanraking met mensen die besmet zijn
Is altijd zo. Heb vorig jaar november de griepprik gehad en had binnen een maand gewoon toch de griep en nog flink ook. Kunnen ze nooit zeker van zijn. Daarom twijfel ik ook of ik die griepprik wel wil.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat als het virus nog muteert? Zitten we gelijk met miljoenen waardeloze griepprikken.
Ik stel voor om ze preventief te ruimen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:12 schreef Lundegaard het volgende:
Oh Oh, gaan we vechten? Kom maar op!
Ik pak de bejaarden wel!
Want jij weet natuurlijk precies wat er in zo'n inenting zit en wat de bijwerkingen zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:32 schreef Machiavelli. het volgende:
Als ik verzocht wordt ingeënt te worden tegen influenza dan laat ik me gewoon prikken. Wat zit iedereen hier te kankeren, laat je gewoon inenten man. Het beschermt wellicht geen 100%, maar je hebt altijd meer bescherming dan zonder!
Inderdaad. Ben er ook niet zo happig op om bij de eerste ingeënten te horen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Want jij weet natuurlijk precies wat er in zo'n inenting zit en wat de bijwerkingen zijn.
Die zijn dan al dood. Met de ramadan en die griepgolf op komst kan dat hard gaan.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:46 schreef AryaMehr het volgende:
Lijkt me dat de allochtonen hier voorrang krijgen.![]()
Positieve discriminatie.
Echte griep duurt wel iets langer dan een weekje hoorquote:Op donderdag 9 juli 2009 15:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ze mogen die prik houden. Van de week nog last gehad van een griepje en voel me nu alweer tip top
Jij snapt het niet, ik gewoon resistentquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:14 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Echte griep duurt wel iets langer dan een weekje hoor![]()
Mensen die elk verkoudheidje en buikloop virusje als griep bestempelen.
Het gaat niet om wie het ' recht' heeft, Beperkte middelen moet je daar inzetten waar het het meest oplevert.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:54 schreef the_undertaker het volgende:
Maar daarna zie ik niet in waarom een ander meer recht heeft om de prik eerder te krijgen dan wie dan ook.
Een onschadelijk gemaakt griepvirus.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Want jij weet natuurlijk precies wat er in zo'n inenting zit en wat de bijwerkingen zijn.
Sowieso verspreiden jonge kinderen het virus veel sneller, dus het mes snijdt aan twee kanten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Het gaat niet om wie het ' recht' heeft, Beperkte middelen moet je daar inzetten waar het het meest oplevert.
1000 kwetsbare mensen ziek 10 doden
1000 gezonde mensen ziek 1 dode.
Als je voorkomt dat die eerste groep ziek wordt, heb je toch weer 9 doden vermeden.
Mijn eigen mening: hoe jonger hoe meer recht je hebt op een vaccin, omdat je dan je leven nog voor je hebt.
Die prik is juist om te voorkomen dat het verschrikkelijk wordtquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ken NIEMAND die ziek is.... Niemand.... Ik heb nou echt niet het idee dat het allemaal zo verschirkkelijk is en een griepprik nodig is.
Zonder die prik lijkt dat vooralsnog ook prima te lukken. En dan hebben we nog wel met een pandemie te maken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:49 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Die prik is juist om te voorkomen dat het verschrikkelijk wordt
Het kwalijkst vind ik nog wel dat als er maar genoeg mensen zich niet laten inenten de inentingsgraad heel laag wordt. Waardoor het virus zich meer kan verspreiden over Nederland en meer mensen ziek worden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:49 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Die prik is juist om te voorkomen dat het verschrikkelijk wordt
Dat komt in de herfst pas. Zoiets gaat in golven.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zonder die prik lijkt dat vooralsnog ook prima te lukken. En dan hebben we nog wel met een pandemie te maken.
Dit dus. Ik maak me niet zo'n zorgen over mezelf, maar als ik kan voorkomen dat ik mijn astmatische zusje besmet, dan steken ze me maar helemaal lek.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Het kwalijkst vind ik nog wel dat als er maar genoeg mensen zich niet laten inenten de inentingsgraad heel laag wordt. Waardoor het virus zich meer kan verspreiden over Nederland en meer mensen ziek worden.
Omdat het vaccin geen 100% bescherming biedt (waar die gemene BigPharma dus heel eerlijk over is) kunnen kwetsbare mensen die zich wel hebben laten inenten alsnog ziek worden en overlijden.
Mijn astmatische vriendin heeft al 2 keer van gewone griep longontsteking gekregen. Moet die nu weer een groot risico lopen omdat mensen vinden dat het ' allemaal wel meevalt' ?
Precies!quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:57 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Dit dus. Ik maak me niet zo'n zorgen over mezelf, maar als ik kan voorkomen dat ik mijn astmatische zusje besmet, dan steken ze me maar helemaal lek.
Het is een inenting, geen condoom.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:32 schreef Machiavelli. het volgende:
Het beschermt wellicht geen 100%, maar je hebt altijd meer bescherming dan zonder!
Volgens mij heb ik nog altijd de beschikking over mijn eigen lichaam, ik bepaal wat ik tot mij neem en daar heeft de overheid helemaal NIKS over te zeggen!!!quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:56 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Het kwalijkst vind ik nog wel dat als er maar genoeg mensen zich niet laten inenten de inentingsgraad heel laag wordt. Waardoor het virus zich meer kan verspreiden over Nederland en meer mensen ziek worden.
Omdat het vaccin geen 100% bescherming biedt (waar die gemene BigPharma dus heel eerlijk over is) kunnen kwetsbare mensen die zich wel hebben laten inenten alsnog ziek worden en overlijden.
Mijn astmatische vriendin heeft al 2 keer van gewone griep longontsteking gekregen. Moet die nu weer een groot risico lopen omdat mensen vinden dat het ' allemaal wel meevalt' ?
En terwijl je volledig geestelijk gezond bent kun je alsnog overlijden aan de paranoia van een ander.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik nog altijd de beschikking over mijn eigen lichaam, ik bepaal wat ik tot mij neem en daar heeft de overheid helemaal NIKS over te zeggen!!!
Het zou toch wat zijn als de overheid bepaalt wat jij verplicht tot je moet nemen.
Never!!!!
Ja, DAT verhaaltje horen we nu al maanden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:56 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Dat komt in de herfst pas. Zoiets gaat in golven.
Dat verhaal ga je nog wel een paar maanden horen, want het is nog geen herfst. Op de kalender kijken is ook een kunst he?quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, DAT verhaaltje horen we nu al maanden.
'Oh noes we gaan allemaal dood, het is NU officieel een pandemie'. Zolang 99% van de gevallen niet verder komt dan een beetje gesnotter en hoofdpijn en we in nederland 134 besmette gevallen hebben vraag ik me af waar we het in godsnaam over hebben. Aan de gemiddelde wintergriep gaan meer mensen de pijp uit en dan worden 'we' ook niet massaal ingeent.
Idd, maar er moet toch een coverup zijn om mensen het vaccin tot zich te laten namen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
'Oh noes we gaan allemaal dood, het is NU officieel een pandemie'. Zolang 99% van de gevallen niet verder komt dan een beetje gesnotter en hoofdpijn en we in nederland 134 besmette gevallen hebben vraag ik me af waar we het in godsnaam over hebben. Aan de gemiddelde wintergriep gaan meer mensen de pijp uit en dan worden 'we' ook niet massaal ingeent.
Wintergriep overlijden per jaar 1000-2000 mensen aan.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Of als sardines in blik met het OV gaat. Brrr, wat is het koud! Normaal fiets ik, maar laat ik vandaag de bus maar pakken!quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wintergriep overlijden per jaar 1000-2000 mensen aan.
Als we niks doen aan Mexicaanse griep dan gaan er 8000 mensen dood aan is de schatting .
En vind je het nog niet gek dat we er niks van merken. Griep komt altijd in het najaar wanneer iedereen binnen op een kluitje zit..
En wat voor erge bijwerkingen naast een opgezette arm zouden volgens jou er allemaal kunnen zijn?quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Idd, maar er moet toch een coverup zijn om mensen het vaccin tot zich te laten namen.
Let maar op... in een aantal landen zal de vaccinatie verplicht zijn.
De overheid verplicht jou om je te laten injecteren met vloeistof waarvan de uitwerkingen / bijeffecten NIET bekend zijn!
Is dat net zoiets als dat de huizenmarkt al jarenlang elke maand weer op instorten staat?quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:56 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Dat komt in de herfst pas. Zoiets gaat in golven.
Juridisch gezien kan het toch niet verplicht worden gesteld?quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Idd, maar er moet toch een coverup zijn om mensen het vaccin tot zich te laten namen.
De overheid verplicht jou om je te laten injecteren met vloeistof waarvan de uitwerkingen / bijeffecten NIET bekend zijn!
Het ergste is nog dat een groot deel van de Nederlandse bevolking dit allemaal slikt als zoetekoek.
Ziekelijk!
inentingen zijn in Nederland de normaalste zaak van de wereld. Maar ze zijn ook vrijwillig. In de bible belt zijn er hele dorpen die zich nergens tegen laten inenten. En ja, daar komt nog polio voor.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat een groot deel van de Nederlandse bevolking dit allemaal slikt als zoetekoek.
Ziekelijk!
Het sleutelwoord is schattingquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wintergriep overlijden per jaar 1000-2000 mensen aan.
Als we niks doen aan Mexicaanse griep dan gaan er 8000 mensen dood aan is de schatting .
Alleen is deze griep er niet in het najaar maar NU. Of denk je dat je normaal ook in de zomer besmet raakt met 'normale' griep en dan in de winter pas ziek wordt.quote:
En vind je het nog niet gek dat we er niks van merken. Griep komt altijd in het najaar wanneer iedereen binnen op een kluitje zit..
Nu kan dat nog niet nee. Maar wie zegt dat de wereld vandaag dezelfde is als de wereld van morgen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:14 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Juridisch gezien kan het toch niet verplicht worden gesteld?
Denk aan allerlei inentingen voor kinderziektes waar de streng gelovigen niet aan mee doen, met soms heel ernstige gevolgen van dien.
Omdat in de winter mensen een slechtere weerstand hebben en dus vatbaarder zijn voor griepjes e.d.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het sleutelwoord is schatting
[..]
Alleen is deze griep er niet in het najaar maar NU. Of denk je dat je normaal ook in de zomer besmet raakt met 'normale' griep en dan in de winter pas ziek wordt.
Dus leg mij eens uit waarom je er in de winter wel met bosjes van omvalt en nu niet.
Ah ja, dus nu raken ze met bosjes besmet maar gaan niet de pijp uit en door een tikkie minder vitaminie C worden er significant meer mensen besmet en gaan we in enorme aantallen de pijp uit....quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:54 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Omdat in de winter mensen een slechtere weerstand hebben en dus vatbaarder zijn voor griepjes e.d.
En ja, ook in de zomer raken mensen wel besmet met normale griep, alleen minder dan in de winter.
Nee je raakt in de winter sneller besmet omdat je dichter bij mensen bent.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Alleen is deze griep er niet in het najaar maar NU. Of denk je dat je normaal ook in de zomer besmet raakt met 'normale' griep en dan in de winter pas ziek wordt.
Dus leg mij eens uit waarom je er in de winter wel met bosjes van omvalt en nu niet.
Griep kan slecht tegen warme zomerlucht en gedijt veel beter in koude winterlucht. Een beetje als een beer die een winterslaap houdt, maar dan andersom.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Ook, maar de temperatuur en luchtvochtigheid is voor zo'n virus ook een stuk comfortabeler rond die tijd.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:14 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Nee je raakt in de winter sneller besmet omdat je dichter bij mensen bent.
Nogmaals... we HEBBEN al een pandemie. Alleen gaat er niemand aan dood die al niet zwak ziek en misselijk is.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:15 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Griep kan slecht tegen warme zomerlucht en gedijt veel beter in koude winterlucht. Een beetje als een beer die een winterslaap houdt, maar dan andersom.
Het is niet alleen de verminderde weerstand maar ook dat mensen in de winter meer op elkaar gepakt zitten in kleine ruimtes. Met de ramen open of lekker buiten is de kans op besmetting nu eenmaal een stuk lager dan in een ruimte met veel minder ventilatie.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah ja, dus nu raken ze met bosjes besmet maar gaan niet de pijp uit en door een tikkie minder vitaminie C worden er significant meer mensen besmet en gaan we in enorme aantallen de pijp uit....
Kom op het is geen 1918 meer. De verschillen in weerstand zijn marginaal in dit tijdperk van multi-vitamine.
Dat zeg ik dan ook niet.quote:En nee, de 'normale' griep is geen pandemie in de zomer.
We HEBBEN al een pandemie. Besmetting is het 'probleem' niet.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:14 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Nee je raakt in de winter sneller besmet omdat je dichter bij mensen bent.
Zeg ik dan dat we geen pandemie hebben? Pandemie is niet iets met maar twee standen: "Alles oké" en "Help! we gaan allemaal dooohood!!!". We hebben inderdaad al een pandemie, maar deze kan (en zal naar verwachting) nog een stuk erger worden, zowel in aantal besmettingen als heftigheid van het virus.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals... we HEBBEN al een pandemie. Alleen gaat er niemand aan dood die al niet zwak ziek en misselijk is.
Oh? Volgens mij gaan er aan deze griep juist veel meer mensen aan dood die juist jong en gezond zijn maar als jij andere bronnen hebt hoor ik ze graag.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals... we HEBBEN al een pandemie. Alleen gaat er niemand aan dood die al niet zwak ziek en misselijk is.
bron? er wordt alleen gesproken over toename van besmetting. Als het virus niet muteert zal het niet ernstiger zijn dan nu. En als het muteert is de inenting nutteloos.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:19 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Zeg ik dan dat we geen pandemie hebben? Pandemie is niet iets met maar twee standen: "Alles oké" en "Help! we gaan allemaal dooohood!!!". We hebben inderdaad al een pandemie, maar deze kan (en zal naar verwachting) nog een stuk erger worden, zowel in aantal besmettingen als heftigheid van het virus.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
bron? er wordt alleen gesproken over toename van besmetting. Als het virus niet muteert zal het niet ernstiger zijn dan nu. En als het muteert is de inenting nutteloos.
Ja een bron moeten geven is wel heel confronterend.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:23 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
![]()
Ik ben weg hier. Sorry, maar tegen zóveel domheid kan ik niet op.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:23 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
![]()
Ik ben weg hier. Sorry, maar tegen zóveel domheid kan ik niet op.
Voor zover ik weet en gelezen heb raken vooral jonge mensen besmet, maar zijn de sterfgevallen in Europa voornamelijk beperkt tot mensen die al een onderliggende conditie hadden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:19 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Oh? Volgens mij gaan er aan deze griep juist veel meer mensen aan dood die juist jong en gezond zijn maar als jij andere bronnen hebt hoor ik ze graag.
Maar die staat nog maar aan zijn begin.quote:
Maar zal die pandemie niet vooral effect hebben in landen met mindere gezondheidszorg?quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Maar die staat nog maar aan zijn begin.
Een pandemie betekent dat de ziekte wereldwijd voorkomt en dat hij met menselijke maatregelen niet meer in te dammen is.
Het betekent niet: het aantal besmettingen per dag is nu op zijn hoogst, erger wordt het niet.
Als je hoort dat het op 11 Juli 30 graden zal worden roep je toch ook niet om 8 uur in de ochtend:
' Hé het IS al acht juli en het is maar 18 graden, de weervoorspelling is onzin!
Maar de algemene weerstand is niet met sprongen vooruit gegaan sinds 1918 denk je? Denk alleen al aan onze woonruimten, centraal verwarmd, goed geisoleerd. En vergelijk dat met de gemiddelde arbeiderswoning in 1918. En vervolgens de verbeterde voeding, hygiene.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:28 schreef DarkElf het volgende:
ik vind het echt wel van domheid getuigen om te roepen dat mensen in deze tijd meer weerstand hebben dan vroeger... komop zeg, multivitamines zijn ok en ja ons eten is gevarieerder en gezonder en onze algehele staat is misschien beter maar er zijn talloze mensen die iets hebben (waar ze trouwens niet de zwakke mens mee zijn) die iets hebben waardoor ze gewoon vatbaarder zijn voor dingen, ook nu nog. Daar doe je niets aan.
Wat is te laconiek? 134 besmette gevallen in Nederland, kom laten we 17 miljoen mensen inenten vind ik dan weer een tikkie overdreven.quote:en wat denk je van al die kindjes op kinderdagverblijven? daar is t een broeinest van bacterien, ik ken geen mens die geen kwakkelkind heeft de eerste jaren... prima voer voor een goeie griep en zeker zo een,,
en nee je hoeft niet dramatisch gillend bang te zijn maar er is een verschil tussen dat en te laconiek zijn.
Ah ja, DIT is nog eens een argument voor inentingquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Een pandemie betekent dat de ziekte wereldwijd voorkomt en dat hij met menselijke maatregelen niet meer in te dammen is.
Nee, dat zeg ik toch niet. Ik geef alleen aan dat we een pandemie hebben en dat er dus al behoorlijk wat mensen besmet zijn. Echter valt het sterftecijfer alleszins mee he. Kijk een pandemie van een snotneus, wat hoofdpijn en een rochelhoestje vind ik nu niet echt een reden om 17 miljoen mensen massaal in te enten.quote:Het betekent niet: het aantal besmettingen per dag is nu op zijn hoogst, erger wordt het niet.
Als je hoort dat het op 11 Juli 30 graden zal worden roep je toch ook niet om 8 uur in de ochtend:
' Hé het IS al acht juli en het is maar 18 graden, de weervoorspelling is onzin!
quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Het betekent niet: het aantal besmettingen per dag is nu op zijn hoogst, erger wordt het niet.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van de mensen die nu zeker een inenting gaan halen, normaal een griepprik halen.
Ik.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel van de mensen die nu zeker een inenting gaan halen, normaal een griepprik halen.
Wat een baggerquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:32 schreef Revolution-NL het volgende:
Journalist klaagt VN aan voor poging tot massamoord
De Oostenrijkse onderzoeksjournalist Jane Burgermeister heeft bij de Amerikaanse FBI een aanklacht ingediend tegen de VN, de Wereld Gezondheids Organisatie (WHO) en diverse hooggeplaatste officials vanwege bioterrorisme en poging tot massamoord door middel van het nog vrij te geven vaccin tegen de Mexicaanse griep. Volgens Burgermeister zal het toedienen van dit vaccin ?de grootste misdaad uit de menselijke geschiedenis? betekenen. Ook heeft ze een verbod aangevraagd op gedwongen vaccinaties, zoals die worden voorbereid in de Verenigde Staten (en waarschijnlijk ook in Frankrijk). Onze minister Ab Klink heeft 34 miljoen vaccins aangeschaft.
Burgermeisters akties komen na haar eerdere aanklachten tegen de bedrijven Baxter AG en Avir Green Hills Biotechnology (beiden uit Oostenrijk) voor het produceren van besmette vogelgriepvaccins, waarbij ze stelt dat dit doelbewust is gebeurd om winst te kunnen slaan uit het ontstaan van een pandemie. De journalist heeft bewijzen overhandigd van bioterrorisme, dat gepleegd wordt onder leiding van de internationale bankiers die de controle hebben over zowel de Amerikaanse Federal Reserve, de Wereld Gezondheids Organisatie, de VN en de NAVO. Dit bioterrorisme heeft massale genocide als doel, en zal volgens haar worden uitgevoerd door middel van het genetisch gefabriceerde grieppandemie-virus, dat opzettelijk zoveel mogelijk slachtoffers moet gaan maken.
De journalist heeft bewijzen overhandigd van bioterrorisme, dat gepleegd wordt onder leiding van de internationale bankiers die de controle hebben over zowel de Amerikaanse Federal Reserve, de Wereld Gezondheids Organisatie, de VN en de NAVO. Dit bioterrorisme heeft massale genocide als doel
?Obama onderdeel van plan genocide op 5 miljard mensen?
Daarnaast presenteert Burgermeister bewijs dat onder andere de Amerikaanse president Barack Obama, zijn ministers van Gezondheid en Homeland Security (Kathleen Sibelius en Janet Napolitano) en de bankiers David de Rotschild, David Rockeffeller en George Soros , deel uitmaken van een criminele organisatie. Deze organisatie heeft - in samenwerking met de farmaceutische bedrijven Baxter, Novartis en Sanofi Aventis - biologische wapens ontwikkeld, geproduceerd en opgeslagen. Dit met als doel de bevolking van de VS en andere landen te elimineren voor puur financieel en politiek gewin. Deze criminele organisatie heeft doelbewust zowel de vogelgriep als de Mexicaanse (?varkens?)griep gecreëerd, als voorwendsel voor het invoeren van een massaal internationaal vaccinatieprogramma. Dit vaccin zal volgens Burgermeister opzettelijk besmet zijn met giftige biologische stoffen, waardoor in de komende tien jaar vijf miljard mensen zullen sterven.
Door het elimeren van de bevolking van (onder andere) Noord-Amerika krijgt de internationale machtselite -Illuminati, Bilderberg groep, etc.- toegang tot de natuurlijke hulpbronnen van deze regio, zoals water en onontwikkelde olievelden. Door het opheffen van de VS en haar democratische Grondwet, door het land te laten opgaan in de Noord Amerikaanse Unie, zal deze internationale criminele organisatie de totale controle verkrijgen over Noord-Amerika.
Bewust besmette griepvaccins als bewijs
Eén van de sterkste wetenschappelijke bewijzen die Burgermeister presenteert is het met het aktieve vogelgriep besmette jaarlijkse anti-griepvirus van Baxter AG (de Oostenrijkse dochtermaatschappij van Baxter International), dat in de winter van 2008/2009 naar 16 laboratoria in vier landen is gestuurd. Dit bericht verscheen overal in de reguliere media. Mede vanwege het feit dat experts hebben verklaard dat zo?n besmetting feitelijk onmogelijk per ongeluk kan hebben plaatsgevonden, zegt de Oostenrijkse journalist dat dit overduidelijk bewijs is dat de farmaceutische bedrijven en internationale overheidsinstellingen aktief betrokken zijn bij de ontwikkeling en verspreiding van de meest dodelijke biologische wapens, met als doel het creëeren van de huidige grieppandemie en daardoor massale sterfte als gevolg van het toedienen van bewust besmette vaccins. In februari is een onderdeel van een proefvaccin voor het Mexicaanse griepvirus getest bij BioTest in Tsjechië. Het proefvaccin werd toegediend aan fretten, die vervolgens stierven. Noch de WHO, noch de EU, noch de Oostenrijkse gezondheidsauthoriteiten hebben dit incident onderzocht, of gekeken naar de bestanddelen van het virusmateriaal.
Uit Burgermeisters dossier blijkt dat het loslaten van het Mexicaanse griepvirus op de bevolking essentieel was om de WHO in staat te stellen een niveau-6 pandemie uit te roepen. In haar gegevens worden de wetten opgesomd die het mogelijk maken voor de VN en de WHO om, in het geval van een pandemie, de Verenigde Staten over te nemen.
Daarnaast is er wetgeving in voorbereiding die gedwongen vaccinaties mogelijk moet maken. De WHO is de hoofdschuldige voor het onstaan van de huidige pandemie, omdat de organisatie meegeholpen heeft aan de totstandkoming van het Mexicaanse griepvirus. Vanwege het feit dat dit virus uit delen van zowel het varkensgriep-, menselijke griep- als het vogelgriepvirus bestaat, moet het volgens veel experts in een laboratorium zijn ontwikkeld.
De symptomen van de Mexicaanse griep niet anders dan die van een gewone griep
De symptomen van de Mexicaanse griep niet anders dan die van een gewone griep
Verder zijn de symptomen van de Mexicaanse griep niet anders dan die van een gewone griep, en veroorzaakt het ook niet meer slachtoffers dan een normale seizoensgriep. Daarom bestaat er volgens Burgermeister eigenlijk geen pandemie, zeker niet omdat de rapporten over het aantal doden inconsistent zijn. Door het massale vaccinatieprogramma wordt de griep onder het mom van ?bescherming van de bevolking? juist als wapen tegen de mensen ingezet, omdat het vaccin besmet is met stoffen die als doel het veroorzaken van zoveel mogelijk doden hebben.
In dit verband wijst Burgermeister op het door Novartis geproduceerde vogelgriepvaccin, dat in de zomer van 2008 in Polen 21 daklozen doodde. Dit incident beantwoordde volledig aan de definitie van de Amerikaanse regering van een biologisch wapen, namelijk dat het hier een om een biologisch bestanddeel ging, dat toegediend werd door middel van een injectie en een ?vijandige afloop?had (namelijk letsel of de dood).
Valse info via media, het gevaar van Tamiflu, en FEMA-kampen voor vaccinweigeraars
Burgermeister komt eveneens met bewijs dat dezelfde internationale farmaceutische bedrijven en internationale overheidsinstellingen, die het pandemische griepvirus hebben ontwikkeld en verspreid, door middel van contracten voor het vaccin grote winsten zullen maken. De door de groep gecontroleerde media verspreidt vervolgens valse informatie, zodat de bevolking overgehaald wordt om het vaccin te accepteren. Daarnaast zullen de anti-griepmiddelen Tamiflu en Relenza de weerstand tegen het grieppandemievirus juist verminderen, en zo meehelpen om het virus te verspreiden en een groot aantal doden te veroorzaken.
Tevens zijn degenen die door Burgermeister worden aangeklaagd al sinds 2008 bezig om in de VS wetgeving erdoor te drukken, dat de burgers hun recht om vaccinaties te weigeren ontzegd en hen zelfs tot misdadigers verklaart, waardoor ze in de gevangenis of in FEMA-kampen kunnen worden opgesloten. Hierdoor wordt niet alleen de Grondwet van de VS geweld aangedaan, maar wordt tevens de basis gelegd voor massale genocide. In dit verband wijst de journalist niet alleen op het -inmiddels breed erkende- bestaan van FEMA-concentratiekampen, maar ook op de vele door FEMA aangewezen lokaties voor massagraven.
De door de groep gecontroleerde media verspreidt vervolgens valse informatie, zodat de bevolking overgehaald wordt om het vaccin te accepteren. Daarnaast zullen de anti-griepmiddelen Tamiflu en Relenza de weerstand tegen het grieppandemievirus juist verminderen, en zo meehelpen om het virus te verspreiden en een groot aantal doden te veroorzaken.
Burgermeister komt met een hele lading bewijsmateriaal, waaruit onder andere zou blijken dat het inzetten van het griepvirus als wapen tegen de wereldbevolking besproken zou zijn tijdens de recente Bilderberg-vergadering in Griekenland (14 tot 17 mei 2009). Ook de ontploffing van een aantal griepbuisjes aan boord van een Zwitserse trein zou een onderdeel van de plannen voor massale genocide zijn geweest.
Jane Burgermeister in het kort
Jane Burgermeister is van Ierse/Oostenrijkse afkomst en heeft artikelen geschreven voor Nature, het Britse Medical Journal, en American Prospect. Ze is Europees correspondent van de Renewable Energy World website, en heeft veel publicaties over klimaatverandering, biotechnologie en ecologie op haar naam staan. Haar grootste zorg is dat, ondanks het feit dat de firma Baxter betrapt is op het bijna veroorzaken van een pandemie, samen met andere farmaceutische bedrijven gewoon door kan gaan met het verstrekken van vaccins. Baxter zou zich op dit moment inspannen om het vaccin tegen de Mexicaanse griep in de loop van juli op de markt te brengen.
Als er weinig gevaccineerden zijn zijn er meer besmette mensen. Mensen die wellicht zelf niet zoveel gevaar lopen maar die ook in contact komen met mensen met ' onderliggende condities'.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor zover ik weet en gelezen heb raken vooral jonge mensen besmet, maar zijn de sterfgevallen in Europa voornamelijk beperkt tot mensen die al een onderliggende conditie hadden.
Dat verklaard wat.quote:
Tja, dat geldt ook voor de seasonal flu. Worden ook niet preventief 17 miljoen mensen voor ingeent. Kan je me uitleggen waarom dat nu wel zou moeten gebeuren?quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Als er weinig gevaccineerden zijn zijn er meer besmette mensen. Mensen die wellicht zelf niet zoveel gevaar lopen maar die ook in contact komen met mensen met ' onderliggende condities'.
En aangezien het vaccin geen 100% bescherming geeft zullen de mensen met ' onderliggende condities' dus meer gevaar lopen dan nodig is. Dan moet je denken aan hartpatiënten, maar ook mensen met iets alledaags als astma
Waar roep ik dat dan? Het getuigt nogal van kortzichtigheid als je mijn motivatie zelf denkt in te moeten vullen.quote:Roepen dat JIJ wil geen vaccin wilt want JIJ mankeert toch nooit wat getuigt van kortzichtigheid.
Ik mag hopen van niet, want alleen de delta deceptie is nog niet verfilmd en het laatste woord van de titel verklaard de inhoud in dit geval.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:58 schreef raptorix het volgende:
Oejee Illuminati, is er soms weer een Dan Brown boek verfilmt?
waarom laat jij je dan niet inenten ?quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat verklaard wat.
[..]
Tja, dat geldt ook voor de seasonal flu. Worden ook niet preventief 17 miljoen mensen voor ingeent. Kan je me uitleggen waarom dat nu wel zou moeten gebeuren?
[..]
Waar roep ik dat dan? Het getuigt nogal van kortzichtigheid als je mijn motivatie zelf denkt in te moeten vullen.
Omdat Swetsenegger voor zichzelf kan denken en zich niet laat ophitsen door de media.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:04 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
waarom laat jij je dan niet inenten ?
Omdat het risico op besmetting niet eens zo heel hoog ligt (al kan dat stijgen, uiteraard), maar dat het percentage mensen dat daadwerkelijk overlijdt niet zo hoog isquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:04 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Precies voor de gezonde mens ligt dat percentage niet zo hoog.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Omdat het risico op besmetting niet eens zo heel hoog ligt (al kan dat stijgen, uiteraard), maar dat het percentage mensen dat daadwerkelijk overlijdt niet zo hoog is
Alsof alle artsen en onderzoekers het eens zijn met deze vaccinatie.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Altijd weer grappig om te zien dat sommige mensen denken dat een paar youtubefilmpjes kijken gelijk staat aan een jarenlange medicijnenstudie.
Erm.... wat is nu eigenlijk het verschil met de 'reguliere' griep? Vier keer zoveel slachtoffers?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:15 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Precies voor de gezonde mens ligt dat percentage niet zo hoog.
En da bedoel ik dus met een IK loop geen gevaar dus IK laat me niet inenten mentaliteit.
Voorlopig zie ik in 134 besmette mensen geen reden om 17 miljoen mensen te gaan inenten. Het solidariteitsprincipe vind ik nogal holle retoriek. Tot op heden is h1n1 niet ernstiger dan normale griep waarbij ook alleen risico groepen ingeent worden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:04 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ok Gaat ie. Ik kan me niet inenten zodat ik geen weerstand hebt tegen een nieuw virus da rond waart. Daarmee loop ik een risico van 1de 3 dat ik behoorlijk ziek word, en 1op 1000 dat ik sterf.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Omdat Swetsenegger voor zichzelf kan denken en zich niet laat ophitsen door de media.
Je moet zelf afwegingen en keuzes maken. Dat moet je anderen niet voor je laten doen en zeker niet als het over je eigen lichaam betreft.
Denk voor jezelf. Trek je eigen conclusie.
Ja en van de pil krijg je een snor, water kook je met een fluitketel, kerncentrales kunnen zo maar exploderen en de computer werkt met cassettebandjes..quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:07 schreef Revolution-NL het volgende:
Als het net zo gaat als de Swine Flu in de jaren 70 dan zullen er meer doden vallen door het vaccin als door de ziekte zelf![]()
H1N1 zal vaker voorkomen dan gewone griep, en dus ook meer doden opleveren, is de voorspellingquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voorlopig zie ik in 134 besmette mensen geen reden om 17 miljoen mensen te gaan inenten. Het solidariteitsprincipe vind ik nogal holle retoriek. Tot op heden is h1n1 niet ernstiger dan normale griep waarbij ook alleen risico groepen ingeent worden.
Haal jij ieder jaar een griepprik?
Je punt?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:18 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Alsof alle artsen en onderzoekers het eens zijn met deze vaccinatie.
Maar dat weet jij uiteraard wel.
Geen idee wat er op die filmpjes wordt gezegd en wat de achtergrond is van die personen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:27 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Je punt?
Omdat artsen het niet eens zijn is een kijker van youtubefilmpjes even deskundig om die afweging te maken?
Een gelovige zegt ook dat de bijbel goed is, terwijl een atheist het tegenovergestelde beweert.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:34 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Stellig zeggen dat het vaccin verstandig en goed is, is onzin.
Eens. Net zo stom als stellig zeggen dat het onverstandig en slecht is.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:34 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Geen idee wat er op die filmpjes wordt gezegd en wat de achtergrond is van die personen.
Stellig zeggen dat het vaccin verstandig en goed is, is onzin.
Behalve dat er al veel meer mensen infected zijn onderhand? En dat het daar niet in 130-odd landen werd verspreid?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:07 schreef Revolution-NL het volgende:
Als het net zo gaat als de Swine Flu in de jaren 70 dan zullen er meer doden vallen door het vaccin als door de ziekte zelf![]()
Wederom het sleutelwoord is 'voorspelling'.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
H1N1 zal vaker voorkomen dan gewone griep, en dus ook meer doden opleveren, is de voorspelling
Het risico van de "actuele" H1N1 variant schijnt nou net te zijn dat het zich makkelijker en dieper in de luchtwegen verspreid.quote:The different sites of infection (shown in red) of seasonal H1N1 versus avian H5N1. This influences their lethality and ability to spread.
Meer onderzoek.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Eens. Net zo stom als stellig zeggen dat het onverstandig en slecht is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |