genoeg werk hoor, aangezien we allerlei klusjes door polen e.d. laten opknappenquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:51 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
goed planzorg jij dan wel even voor een verlaging van het algemene prijsniveau en voldoende werkgelegenheid
?
Dat is ook gewoon wat er mis is met Nederland. Het loont bijna beter om een uitkering aan te vragen ipv te werken. Maar als ze daar nu eens wat aan doen zullen er genoeg Nederlanders zijn die graag die kutklusjes op willen knappen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:01 schreef ErictheSwift het volgende:
..die bereid zijn dat werk te doen omdat dat loontje dat ze er voor vangen een riant salaris in hun thuisland is. Zolang dit soort klussen dusdanig slecht betaald worden dat je er netto minder aan overhoudt doordat allerlei kortingsregelingen wegvallen zodra je uit de bijstand komt, houd je met het huidige prijsniveau deze status quo.
Daar heb je ook wel gelijk in, dat zal ik niet ontkennen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:27 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik vond haar daar ook best stom bezig hoor, en dat ze het buiten het programma om had kunnen doen was inderdaad misschien wel beter, maar het is tenminste iets. Er zijn echt duizenden gevallen waar niemand echt iets van weet en die helemáál niks doen. Maar om er nu, 5 jaar later, ineens veel aandacht aan te geven (GS) vind ik een beetje overdreven.
Maar dan moet de staat ook eens iets aan dat absurd hoge prijsniveau doen en niet allerlei vaste lasten. belastingen en heffingen uit de klauwen laten gieren.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:07 schreef BobbyB het volgende:
Dat is ook gewoon wat er mis is met Nederland. Het loont bijna beter om een uitkering aan te vragen ipv te werken. Maar als ze daar nu eens wat aan doen zullen er genoeg Nederlanders zijn die graag die kutklusjes op willen knappen.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:01 schreef ErictheSwift het volgende:
..die bereid zijn dat werk te doen omdat dat loontje dat ze er voor vangen een riant salaris in hun thuisland is ze in Polen niet 1000 euro per maand aan uitkering vangen!
Zie je het cirkeltje?! Belastingen, heffingen en vaste lasten zijn zo hoog doordat een zeer groot deel niet meebetaald maar van een uitkering leeft. M.a.w.: de hoeveelheid werk moet toch gedaan worden, maar zeer veel mensen weigeren hun deel te doen... En ja, dan wordt het vanzelf duurder.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:25 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Maar dan moet de staat ook eens iets aan dat absurd hoge prijsniveau doen en niet allerlei vaste lasten. belastingen en heffingen uit de klauwen laten gieren.
m.a.w. jij wilt nu beweren dat je hier in nederland niet een stuk duurder leeft als in polenquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Als dat de toekomst is van Nederland... mensen die in de problemen komen omdat ze luxe producten zien als basisbehoeftenquote:Op donderdag 9 juli 2009 02:32 schreef Pacmaniac het volgende:
ROFL ik weet het weer !
MAAR MET EEN STRAATFOBIE HEB JE NATUURLIJK GEEN ANDERE KEUZE . ......... FUCKING HALVE TAMME!!!
Ach kom nou. Als je het zogenaamd niet zo breed hebt, ga je niet voor 500 euro bellen. Je gaat ook geen Ferrari kopen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:49 schreef Koen465 het volgende:
Die uitzending is oeroud. Ik heb 'm 5 jaar geleden ook al gezien. Toen was mobiel bellen onbetaalbaar. Logisch.
Ik had een vriendin die echt niet rond kon komen van haar uitkering en ben met haar rond te tafel gaan zitten om te helpen. Na een idiote discussie over make up (toch zeker 100 euro per maand) als eerste levensbehoefte ben ik er mee gestopt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:03 schreef classpc het volgende:
Als dat de toekomst is van Nederland... mensen die in de problemen komen omdat ze luxe producten zien als basisbehoeften
het is op zich prima dat je 100 euro per maand aan make-up uit wilt geven maar dan moet je ook zorgen dat er genoeg geld binnen komt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had een vriendin die echt niet rond kon komen van haar uitkering en ben met haar rond te tafel gaan zitten om te helpen. Na een idiote discussie over make up (toch zeker 100 euro per maand) als eerste levensbehoefte ben ik er mee gestopt.
Zulke vrouwen moeten inderdaad jaren in een strafkamp werken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 01:06 schreef F04 het volgende:
Zonet even de uitzending van Geen cent te makken bekeken, en ik verbaas me echt over dat meisje dat maarliefst 500 euro per maand besteed aan haar mobiel.Het gekste is nog dat ze dit allemaal doet van een uitkering van 1000 euro per maand.
Uitzending: http://www.rtl.nl/(ord=12(...)n_s1_a3.xml/1500.wvx
Ga eens werken voor je geld![]()
Enne, stoppen met roken hé, verspil onze belastingcenten niet.
![]()
100 euro aan make-up versmijten, dat is echt van de zotten.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had een vriendin die echt niet rond kon komen van haar uitkering en ben met haar rond te tafel gaan zitten om te helpen. Na een idiote discussie over make up (toch zeker 100 euro per maand) als eerste levensbehoefte ben ik er mee gestopt.
Ja, precies, weet ze niet dat ze daar een tarzan met batterijen voor heeft (dat heeft ze wel nodig ook zo te zien).quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
100 euro aan make-up versmijten, dat is echt van de zotten.
en daarom verrasten zowel Peter als de schuldhulpvrouw zich over dat enorme bedrag...quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:49 schreef Koen465 het volgende:
Die uitzending is oeroud. Ik heb 'm 5 jaar geleden ook al gezien. Toen was mobiel bellen onbetaalbaar. Logisch. Maar hoe kun je op je 20ste een uitkering krijgen als je geen beperking hebt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |