abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70797086
Ene Marjoleine van den Berg van AEGON liegt echt alles bij elkaar, die tante is 'knettergek'

Lees even mee
quote:
De stijl van Aegon: de klant centraal.
AEGON Nederland wil haar klanten een betere financiële situatie bieden, vandaag, morgen en in de toekomst. Dagelijks zijn 2500 medewerkers in ons land hard bezig om dat voor miljoenen mensen te bereiken. Onze klanten kunnen kiezen uit zeer gevarieerde financiële diensten en producten, zoals pensioenen, levensverzekeringen, spaar- en beleggingsproducten, schade- en inkomensverzekeringen. Ze kunnen deze diensten en producten op allerlei manieren kopen, bij een tussenpersoon, via het internet of bij ons. Daarmee spelen wij flexibel in op hun individuele wensen. Want we verdiepen ons voortdurend in hun situatie en adviseren hen op elk moment dat er in hun leven wat gaat veranderen, over de beste oplossingen. Zo kunnen onze klanten de juiste keuzes maken die de kwaliteit van hun leven verhogen. Onze kernwaarden zijn daarbij: respect, vertrouwen en zorgen voor perspectief. Door op die manieren mee te leven biedt AEGON Nederland haar klanten echte meerwaarde en voelbare betekenis.

bron: allemaal leugens
Deze tante moet zich diep gaan schamen, kennelijk heeft ze totaal geen kennis van haar eigen bedrijf, weet totaal niet waar deze mafia onderneming zich daadwerkelijk mee bezig houdt. Woorden als respect, vertrouwen en zorgen voor perspectief en een betere financiële situatie
Het is allemaal aan een stuk gelogen, de realiteit is nl. precies het tegenovergestelde van deze woorden

Zelfs in het riool vind je niet zulke grote ratten als in de kantoren van AEGON, dus waarom geeft WB deze criminelen eigenlijk staatssteun? Hebben ze nog niet genoeg van de Nederlandse bevolking gestolen dan?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_70798648
Eh?
  Redactie Frontpage donderdag 9 juli 2009 @ 00:59:12 #3
145738 superworm
is erbij
pi_70800706
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:43 schreef TeringHenkie het volgende:
Eh?
QFT
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_70814773
Beetje makkelijk om een recruiter de schuld te geven

Deze woorden zijn overigens ook niet haar woorden, maar algemene bedrijfsomschrijvingen die verwerkt worden in elke vacature. Recruiters moeten deze gebruiken in het opmaken van een vacature (is beleid) en dan is overigens centraal geregeld.

Beetje laf om een recruiter de schuld te geven van een, in jou ogen onjuiste, omschrijving van het bedrijf. Daarvoor moet je bij de directie van AEGON zijn
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:33:19 #5
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_70820014
Zeg TS, ben jij een gevalletje legiolease ofzo ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_70824230
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:14 schreef Leonidas82 het volgende:
Beetje makkelijk om een recruiter de schuld te geven

Deze woorden zijn overigens ook niet haar woorden, maar algemene bedrijfsomschrijvingen die verwerkt worden in elke vacature. Recruiters moeten deze gebruiken in het opmaken van een vacature (is beleid) en dan is overigens centraal geregeld.

Beetje laf om een recruiter de schuld te geven van een, in jou ogen onjuiste, omschrijving van het bedrijf. Daarvoor moet je bij de directie van AEGON zijn
Ze is het er kennelijk wel mee eens, anders zou ze nl. niet in deze functie werken. Zelf zou ik me kapot schamen als ik voor een bedrijf als AEGON zou werken. Beetje laf om andere mensen financieel leeg te zuigen omdat jij toevallig een baantje moet hebben
De directie van AEGON die is laf, ze reageren niet op brieven, laat staan dat ze opbellen om te praten over mijn problemen. Na vele brieven krijg je dan eens een brief met de melding dat je maar een afspraak moet maken met de tussenpersoon (=AEGON), dat zijn dus die onbetrouwbare mensen die je in eerste instantie er in geluisd hebben. Daar kun je dan nog meer goed advies van krijgen
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:33 schreef elcastel het volgende:
Zeg TS, ben jij een gevalletje legiolease ofzo ?
Nee geen legiolease, maar zit wel met een lijfrente die gewoon totaal niets waard meer is. Ik probeer al tijden de adviseur te pakken te krijgen die mij dit gedrocht heeft verkocht om hem op zijn gedrag aan te kunnen spreken. AEGON voelt zich niet verantwoordelijk terwijl de tussenpersoon (Spaarbeleg) 100% eigendom is van AEGON. Onjuist financieel advies verstrekken, liegen, mensen niet te woord staan, doen alsof de neus bloed, het is typisch AEGON. Overigens zijn er natuurlijk veel meer van dit soort oplichters te vinden in de verzekeringswereld. Sterker nog zie er maar eentje te vinden die schone handen en een zuiver geweten heeft. Ze praten allemaal over hoe ze het vertrouwen van de klant weer kunnen herwinnen, nou dat is heel simpel, gewoon diep in de buidel tasten en waarmaken wat je belooft hebt aan je klanten.

Ik vond laatst nog een oude reklamefolder van AEGON met daarin de tekst: "Zelf voor je pensioen zorgen", je snapt natuurlijk hoe ironisch dat klinkt
Feitelijk wisten de criminelen van AEGON al wat de uitkomst zou worden van dit product
I'll sing you a lullaby.
pi_70824389
Tsja zolang er simpele mensen bestaan kan je ze alles wijsmaken...
pi_70824435
xenobinol ga lekker bij de ombudsman of de rechter klagen ipv. kuttopics openen, dit gaat nergens over
pi_70824491
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:50 schreef TeringHenkie het volgende:
xenobinol ga lekker bij de ombudsman of de rechter klagen ipv. kuttopics openen, dit gaat nergens over
Lees hem dan niet
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:52:06 #10
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70824497
Ik mis wel wat in dit topic.

Clou ofzo.
Intelligent, but fucked up.
pi_70824543
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:

Clou ofzo.

Die is er samen met het verstand van TS vandoor gegaan.
pi_70824674
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:49 schreef lost95 het volgende:
Tsja zolang er simpele mensen bestaan kan je ze alles wijsmaken...
Okee, zit wat in.

Maar heb jij overal expert kennis van? Voor veel producten zijn allerlei wettelijke eisen wat betreft de veiligheid, echter niet voor financiele producten, dat is een grote jungle waar je al snel in verdwaalt. Dus vraag je een professioneel adviseur om advies, en je mag verwachten dat deze persoon je niet voorliegt maar juist eerlijk en open is over de producten die hij verkoopt. Ik vind dat niet meer dan normaal, ik bedoel maar als iedereen maar de boel gaat zitten belazeren dan is het einde van de wereld gauw in zicht.
I'll sing you a lullaby.
pi_70824693
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:53 schreef lost95 het volgende:

[..]

Die is er samen met het verstand van TS vandoor gegaan.
Get lost
I'll sing you a lullaby.
pi_70824826
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:

Clou ofzo.
Financiele instellingen maken zich massaal schuldig aan het vertellen van onwaarheiden en maken zich schuldig aan oplichting. Wouter Bos vind ze zelfs zo gevaarlijk dat hij ze dan maar een dikke zak geld meegeeft om a.u.b. niet de staat op te laten draaien voor alle schade die voortkomt uit hun slechte bedrijfsvoering. Maar dat mag niemand weten, geeft sociale onrust, vandaar dit topic.
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:02:14 #15
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70824894
quote:
Onze kernwaarden zijn daarbij: respect, vertrouwen en zorgen voor perspectief
Kriebel kriebel jeuk
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_70824971
Xenobinol,

Je doet precies hetzelfde als wat AEGON doet,

Zelfverrijking, met je lijfrente.

Zoveel mogelijk gratis geld (lijfrente) uit het kapitaal persen. Een echte baas heeft verzekeringsmaatschappijen niet nodig voor een aanvullend pensioen of een goed gevulde spaarrekening, maar verdient zijn eigen geld! (denk aan ondernemerschap).
pi_70825094
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Okee, zit wat in.

Maar heb jij overal expert kennis van? Voor veel producten zijn allerlei wettelijke eisen wat betreft de veiligheid, echter niet voor financiele producten, dat is een grote jungle waar je al snel in verdwaalt. Dus vraag je een professioneel adviseur om advies, en je mag verwachten dat deze persoon je niet voorliegt maar juist eerlijk en open is over de producten die hij verkoopt. Ik vind dat niet meer dan normaal, ik bedoel maar als iedereen maar de boel gaat zitten belazeren dan is het einde van de wereld gauw in zicht.
Als je adviseur je heeft voorgelogen heb je weldegelijk rechtsmiddelen tot je beschikking om stappen te ondernemen. Daarnaast, indien je verzekeraar teveel aan kosten heeft ingehouden kan je deze terugvorderen (Commisie Wabeke). Dus waarschijnljk hebt je het stukje over verwacht rendement wel gelezen, maar het stukje risico niet.
pi_70825471
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:04 schreef Leonidas82 het volgende:
Xenobinol,

Je doet precies hetzelfde als wat AEGON doet,

Zelfverrijking, met je lijfrente.

Zoveel mogelijk gratis geld (lijfrente) uit het kapitaal persen. Een echte baas heeft verzekeringsmaatschappijen niet nodig voor een aanvullend pensioen of een goed gevulde spaarrekening, maar verdient zijn eigen geld! (denk aan ondernemerschap).
Zelfverrijking? Nou ik ben er alleen maar armer van geworden hoor. AEGON niet die rekent zijn kosten wel door. Wat bedoel je overigens met een echte baas?
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:08 schreef lost95 het volgende:

[..]

Als je adviseur je heeft voorgelogen heb je weldegelijk rechtsmiddelen tot je beschikking om stappen te ondernemen. Daarnaast, indien je verzekeraar teveel aan kosten heeft ingehouden kan je deze terugvorderen (Commisie Wabeke). Dus waarschijnljk hebt je het stukje over verwacht rendement wel gelezen, maar het stukje risico niet.
Ja... nou gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee heel verschillende dingen. Ga maar eens procederen, de ombudsman, kifid etc... allemaal oude jongen die elkaar de hand boven het hoofd houden
Wabeke is met zijn 3,5% overigens maximale kosten ook knettergek, dat is nog veels te hoog. AEGON rekend mij gewoon lekker dit 40% En ondanks hun MIX fund met garantie (over de premie - de kosten )
Houd je dus minder over dan je eigen inleg. Uiteindelijk ga ik ook wel procederen tegen de ratten van AEGON want ze zijn nog lang niet van me af. Het gaat me ook niet om het geld, het is het principe wat niet deugd
I'll sing you a lullaby.
pi_70825565
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:02 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Kriebel kriebel jeuk
Precies, dat gevoel blijft nog heel lang hangen. Ik snap best dat je jezelf zo goed mogelijk wilt presenteren maar gewoon liegen alsof het gedrukt staat

Zelfs de kerk roept op zijn tijd "Mea culpa", maar financiele instellingen zullen dat nooit doen, te arrogant, te schuldig en te gewetenloos.
I'll sing you a lullaby.
pi_70827912
Steekje los?
pi_70829749
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:20 schreef Halcon het volgende:
Steekje los?
Hoezo?

Werk jij soms voor AEGON of een andere firma list en bedrog?
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 05:24:33 #22
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_70837020
Maar wat was nou ook alweer dat bedrog gedeelte ? Dat je ze niet kunt bereiken ? Of dat je achteraf hebt geleerd dat een beleggingsproduct omhoog én omlaag kan ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_70849385
Beleggingsproducten zijn er voor het rendement van de bank, als jij als klant je inleg terug krijgt heb je geluk, dat is niet alleen bij AEGON, bij talloze andere investeerders krijg je je spaargeld nooit meer terug

En de overheid het publiek maar uitknijpen met lage spaarrenten, hoge rendementsheffing, als je spaargeld hebt maak het dan maar op of koop een leuk vakantiehuisje
pi_70852058
Gewoon Banksparen voor je pensien joh.
pi_70855539
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat is inderdaad het beste , men moet volledig kunnen banksparen en mogen afzien van het aanmelden bij de verplichtte pensioendoofpot
pi_70857288
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 05:24 schreef elcastel het volgende:
Maar wat was nou ook alweer dat bedrog gedeelte ? Dat je ze niet kunt bereiken ? Of dat je achteraf hebt geleerd dat een beleggingsproduct omhoog én omlaag kan ?
Dat een belegging kan fluctueren dat begrijp ik heel goed, het bedrog zit hem in de kosten die men rekent. Deze zijn een percentage van de premie, dat deze over de eerste jaren worden verrekend vertelt de adviseur er niet bij. Ook over de hoogte van de vergoeding praat men niet, evenals de overlijdensdekking die je ongevraagd erbij krijgt. De adviseur (oplichter) geeft geen eerlijke informatie maar houd je mooie rendementen voor en als je voor het mix fund kiest zijn verliezen uitgesloten (waren de woorden van de verkoper). Ook het hele gelul over garanties is een wassen neus want die geeft men enkel over het bedrag dat daadwerkelijk aan premie word ingelegd, met de kosten die AEGON rekend kunnen ze die garantie met gemak geven. Ze garanderen minder dan je eigen inleg
Kortom ik heb geleerd dat je financieel adviseurs niet kan vertrouwen maar financiele instellingen ook niet. Want als je gaat klagen zijn ze ineens doof voor elk argument.
I'll sing you a lullaby.
pi_70857343
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:51 schreef henkway het volgende:
Beleggingsproducten zijn er voor het rendement van de bank, als jij als klant je inleg terug krijgt heb je geluk, dat is niet alleen bij AEGON, bij talloze andere investeerders krijg je je spaargeld nooit meer terug

En de overheid het publiek maar uitknijpen met lage spaarrenten, hoge rendementsheffing, als je spaargeld hebt maak het dan maar op of koop een leuk vakantiehuisje
Precies, WB heeft wel een grote bek over het gegeven dat mensen meer moeten sparen maar waarom is sparen dan fiscaal zo onvoordelig
Uiteraard willen ze niet dat je spaart, geld moet rollen behalve als het teveel gerold heeft dan moet je ineens weer sparen
I'll sing you a lullaby.
pi_70857551
quote:
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:50 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het beste , men moet volledig kunnen banksparen en mogen afzien van het aanmelden bij de verplichtte pensioendoofpot
Banksparen is misschien wel overzichtelijk maar de banken geven nou niet bepaald een gunstige rente.
En je zit tevens weer aan die instellingen vast, de overheid zou er goed aan doen om mensen veel meer rechten te geven over hun gespaarde pensioengeld. Overheden hekelen 'dood' geld, maar 'levend' geld dat constant voorzien word van doping eindigt als overleden geld. Daar zie je dus helemaal nooit meer iets van terug. Aan het pensioen systeem ga ik niet meedoen, mijn werkgever bood mij een AEGON pensioen aan, guess what?

Nu niet, dan niet, nooit niet. Banksparen is misschien een goed idee, de bank beroven is een beter idee
I'll sing you a lullaby.
pi_70858526
Het meest ideaal zou zijn als we naar een systeem zouden gaan zoals men dat in de VS kent wat men daar een IRA noemt, enigzins vergelijkbaar met banksparen maar met veel meer vrijheid.
Ook zou instappen in het ABP ook intressant kunnen zijn, maar aangezien de lobby der banken in NL veel invloed heeft heb ik er weinig vertrouwen in dat dit rap van de grond gaat komen.
pi_70861173
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 19:02 schreef xenobinol het volgende:

Aan het pensioen systeem ga ik niet meedoen, mijn werkgever bood mij een AEGON pensioen aan, guess what?

[ afbeelding ]

Nu niet, dan niet, nooit niet.
Bereid je alvast een nieuw topic voor die je over een X aantal jaar kan openen? Iets in de trant van:
quote:
OPGELICHT DOOR DE OVERHEID

50 jaar geleden ben ik gestopt met inleggen van gelden in mijn pensioen en nu krijg ik alleen nog maar AOW. Dat is veel minder dan ik verdiende toen ik werkte. De overheid (oplichters) heeft mij nooit verteld dat ik dan mijn eigen pensioen moet regelen. *huil* *huil* *huil*
pi_70862861
Momenteel zit ik ook met een AEGON MIX fund in de maag. Ik heb daar een bepaald bedrag in staan. Afgelopen jaar ben ik een groot bedrag kwijtgeraakt door de crisis. Over 7 jaar loopt deze polis af en dan garanderen ze me een minimum bedrag. Met dit minimumbedrag heb ik ongeveer 3,5% rente op jaarbasis gemaakt. Echter is het huidige bedrag nu zo laag, dat het minimumbedrag over 7 jaar dus echt niet meer haalbaar is. Ze beloven me dit minimumbedrag, maar ik ben mijn vertrouwen in de AEGON helemaal kwijt. Wat zou ik nu het beste moeten doen. De polis stopzetten en mijn verlies voor lief nemen of toch maar die laatste 7 jaar uitzitten? Ik zit nu erg in onzekerheid over wat ik nu moet doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door gala0702 op 10-07-2009 22:31:05 ]
pi_70864071
goed onderbouwd verhaal!
pi_70864798
Kan mezelf wel voor m'n kop slaan Maar iemand nog adviezen?
pi_70865230
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 20:59 schreef lost95 het volgende:

[..]

Bereid je alvast een nieuw topic voor die je over een X aantal jaar kan openen? Iets in de trant van:
[..]

Natuurlijk weet ik dat je zelf voor je pensioen moet zorgen, ik dacht daar bij AEGON een goede partij aan te hebben, mispoes dus. (waarom denk je dat ik me hier zo'n zorgen over maak, deze verzekering zou onderdeel moeten zijn van mijn oude dagvoorziening)
Kennelijk is het een sport voor dit soort bedrijven om te verdienen ten koste van je klanten. Als dit zo doorgaat bestaan deze bedrijven over 50 jaar niet meer, dan is je geld dus definitief pleiten.
De overheid, tja... dat is ook een zeer onbetrouwbare partij.. of de AOW er over 50 jaar nog is? Ik ben niet zo heel erg optimistisch over de toekomst van NL wat dat betreft, misschien moeten we alvast maar wat bananenbomen gaan planten
I'll sing you a lullaby.
pi_70865291
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:08 schreef gala0702 het volgende:
Kan mezelf wel voor m'n kop slaan Maar iemand nog adviezen?
Van de lui van AEGON hoef je maar 1 advies te verwachten, blijven betalen en het liefst de premie nog eens verhogen. (Eerlijkheid, oprechtheid, de klanten zorgen uit handen nemen, er zijn voor de klanten jeweetz )
I'll sing you a lullaby.
pi_70865424
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Van de lui van AEGON hoef je maar 1 advies te verwachten, blijven betalen en het liefst de premie nog eens verhogen. (Eerlijkheid, oprechtheid, de klanten zorgen uit handen nemen, er zijn voor de klanten jeweetz )
Maar ik heb sowieso recht op een minimumbedrag aan het eind van de looptijd van 10 jaar. En dat minimumbedrag is niet onaardig. In principe zou ik me dus geen zorgen hoeven maken.
pi_70865612
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:30 schreef gala0702 het volgende:

[..]

Maar ik heb sowieso recht op een minimumbedrag aan het eind van de looptijd van 10 jaar. En dat minimumbedrag is niet onaardig. In principe zou ik me dus geen zorgen hoeven maken.
Reken voor de grap je betaalde premies maar eens uit, waarschijnlijk is het meer dan het bedrag dat AEGON garandeert. Als je daar nog eens de samengestelde rente bij telt zul je zien dat AEGON je gewoon dik aan het naaien is. Als je je geld gewoon op de bank had gezet was je met veel meer geld thuisgekomen.

Bij mij heeft de adviseur gewoon gelogen over de risico's de opbrengsten en de kostenstructuur. Gewoon leugens vertellen om je geld maar te scoren, misselijke praktijken en AEGON doet gewoon alsof het de normaalste zaken ter wereld zijn. AEGON staat voor bedrog en zakkenvullerij. En Wouter Bos heeft dit gedrag beloont met een dikke zak geld terwijl hij juist de criminelen in het gevang had moeten stoppen. Een slappe houding die heden ten dagen voortduurt.
I'll sing you a lullaby.
pi_70865730
Het is bij mij niet zo dat ik elke maand een bedrag bijleg. Ik heb drie jaar geleden een bedrag ingelegd en over 7 jaar komt daar een minimum bedrag uit.
pi_70866024
Ik ga mijn bedragen niet noemen dus dan maar fictieve bedragen. Ik heb 3 jaar geleden ¤7000 ingelegd en over 7 jaar ben ik gegarandeerd van een minimumbedrag van ¤13000. Voor de rest betaal ik niet elke maand extra inleg kosten.
pi_70866056
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:42 schreef gala0702 het volgende:
Het is bij mij niet zo dat ik elke maand een bedrag bijleg. Ik heb drie jaar geleden een bedrag ingelegd en over 7 jaar komt daar een minimum bedrag uit.
Ok, maar wat is je rendement dan?

Je zei zelf al dat je vertrouwen in AEGON is afgenomen. AEGON geeft toe dat er in het verleden wel wat is misgegaan en dat ze het vertrouwen van de klant wil herwinnen. Maar uiteraard mag dat niets kosten, want de klant was zo 'dom' om met AEGON in zee te gaan. Vanaf nu gaan ze 100% eerlijk zijn over later en de klant prachtige producten leveren, echt waar

Is AEGON en consorten feitelijk niet een van de grootste veroorzakers van de hele kredietcrisis? onrealistische producten verkopen enkel en alleen voor de korte termijn winst. Niet nadenken over later, want we leven toch nu? Hebben financiele instellingen eigenlijk wel een strategie, hebben ze eigenlijk wel nobele principes of zijn het gewoon piraten in een net pak?
I'll sing you a lullaby.
pi_70866159
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:52 schreef gala0702 het volgende:
Ik ga mijn bedragen niet noemen dus dan maar fictieve bedragen. Ik heb 3 jaar geleden ¤7000 ingelegd en over 7 jaar ben ik gegarandeerd van een minimumbedrag van ¤13000. Voor de rest betaal ik niet elke maand extra inleg kosten.
Ok, een bijna verdubbeling in 10 jaar tijd, dat zou bijna 7% rente inhouden.
I'll sing you a lullaby.
pi_70866312
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ok, maar wat is je rendement dan?

Je zei zelf al dat je vertrouwen in AEGON is afgenomen. AEGON geeft toe dat er in het verleden wel wat is misgegaan en dat ze het vertrouwen van de klant wil herwinnen. Maar uiteraard mag dat niets kosten, want de klant was zo 'dom' om met AEGON in zee te gaan. Vanaf nu gaan ze 100% eerlijk zijn over later en de klant prachtige producten leveren, echt waar

Is AEGON en consorten feitelijk niet een van de grootste veroorzakers van de hele kredietcrisis? onrealistische producten verkopen enkel en alleen voor de korte termijn winst. Niet nadenken over later, want we leven toch nu? Hebben financiele instellingen eigenlijk wel een strategie, hebben ze eigenlijk wel nobele principes of zijn het gewoon piraten in een net pak?
Bruto rendement van 4%
Ook al is het bedrag op het einde van de looptijd lager dan het mimimubedrag, heb ik alsnog recht op het garantie bedrag.

Op grond van de in de polis omschreven garantie is op 14 juni 2016 momenteel een bedrag van ¤...... gegarandeerd. Alleen bij wijzigen van beleggingskeuze vervalt deze garantie. Ik zit nu in het mix fund. Blijf ik gewoon in het mix fund, dan ben ik verzekert van een minimumbedrag.
pi_70866382
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:03 schreef gala0702 het volgende:

[..]

Bruto rendement van 4%
Ook al is het bedrag op het einde van de looptijd lager dan het mimimubedrag, heb ik alsnog recht op het garantie bedrag.

Op grond van de in de polis omschreven garantie is op 14 juni 2016 momenteel een bedrag van ¤...... gegarandeerd. Alleen bij wijzigen van beleggingskeuze vervalt deze garantie. Ik zit nu in het mix fund.
Hoe bedoelen ze dat woordje?
I'll sing you a lullaby.
pi_70866516
Daar ben ik juist nu zo bang voor. Momenteel kunnen ze dit nu nog garanderen, maar als de situatie van AEGON verslechterd, dan ben ik bang dat ze dit niet kunnen nakomen. Ik heb sterk de neiging om de koopsom stop te zetten en mijn verlies voor lief te nemen. Ben ik tenminste wel verlost van die onzekerheid. Mijn beleggingsadviseur zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken. AEGON is verplicht jou dan minimumbedrag te geven.
pi_70866578
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:12 schreef gala0702 het volgende:
Daar ben ik juist nu zo bang voor. Momenteel kunnen ze dit nu nog garanderen, maar als de situatie van AEGON verslechterd, dan ben ik bang dat ze dit niet kunnen nakomen. Ik heb sterk de neiging om de koopsom stop te zetten en mijn verlies voor lief te nemen. Ben ik tenminste wel verlost van die onzekerheid. Mijn beleggingsadviseur zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken. AEGON is verplicht jou dan minimumbedrag te geven.

Als AEGON omvalt ben je je geld kwijt, valt nl. niet onder het deposito garantie stelsel. Ik blijft het raar vinden, lees de voorwaarden nog eens goed door, wie weet zit er ergens nog een adertje verstopt.
I'll sing you a lullaby.
pi_70866821
Uit het clausuleblad:

De hoogte van de garantie, die in een afzonderlijke brief wordt vastgelegd, kan bij verandering van de beleggingskeuze en bij wijziging van de verzekering opnieuw worden vastgesteld. De garantie wordt bepaald door voor de toekomst uit te gaan van een rendement op de belegde en de overeengekomen te beleggen bedragen. Voor het AEGON rente fund of mix fund wordt gerekend met 3,6% per jaar. De garantie geld indien voor een periode van minimaal 10 jaar direct voorafgaande aan de einddatum in dit fonds of in deze fondsen wordt belegd. Bij wijzingen in deze periode van 10 jaar vervalt de garantie bij leven.
pi_70866943
Ik heb zelf ook nog contact met de AEGON opgenomen. Zij zeggen dat het niets uitmaakt ook al blijft het mix fund slecht presteren Je krijgt op het einde gewoon dat minimumbedrag mits je bij het mix fund blijft.
pi_70901057
quote:
Hier: Je krijgt je geld alleen als je de 65 haalt;

hiervoor kunnen ze ook een stokje steken; bijvoorbeeld met een verplicht vaccinatie-programma tegen baarmoederhalskanker.

Zo zie je maar weer: banken en pharmaceutica: big business.
pi_70942020
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:51 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Hier: Je krijgt je geld alleen als je de 65 haalt;

hiervoor kunnen ze ook een stokje steken; bijvoorbeeld met een verplicht vaccinatie-programma tegen baarmoederhalskanker.

Zo zie je maar weer: banken en pharmaceutica: big business.
Pharmaceutische bedrijven houden je het liefst lang maar ziek in leven, pensioenfondsen wensen je het liefst exact op je 65-ste verjaardag dood
Wat mij betreft kan AEGON vandaag deaud want anders moet WB weer als pharmaceut aan de slag met een financiele injectie die iedereen een hoop hoofdpijn gaat bezorgen
I'll sing you a lullaby.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:45:02 #50
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_70947427
Kon zo snel geen topic vinden over Aegon en het nieuws op teletekst inzake schikking woekerpolissen. Iemand die mij kan vertellen wanneer je ervoor in aanmerking komt, hoe en wat het inhoudt?? BVD!!
pi_70948222
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:45 schreef BeamofLight het volgende:
Kon zo snel geen topic vinden over Aegon en het nieuws op teletekst inzake schikking woekerpolissen. Iemand die mij kan vertellen wanneer je ervoor in aanmerking komt, hoe en wat het inhoudt?? BVD!!
http://www.aegon.nl/parti(...)/Toelichting_akkoord
pi_70948806
Deze schikking is een aanfluiting, AEGON steelt en stichting WPC laat zich afschepen met een fractie van de werkelijke schade. STEM TEGEN het voorstel, want dit is gewoon volledig onacceptabel.

Stel een dief steelt 100 euro uit je portemonnee en geeft je ter compensatie 10 euro terug op voorwaarde dat je hem daarna niet langer als dief beschouwd. Te gek voor woorden toch

De Wabeke norm is veel te duur 3,5% is nog steeds diefstal! Het kan met gemak voor een 1% is weer dan zat, hopelijk komt er ooit nog eens een rechtvaardig oordeel over deze criminele mafia praktijken
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:58:27 #53
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_70961745
quote:
OK. Thanx. Dus 2010; uiterlijk 2011 hoor ik hier automatisch iets van. (?)
pi_70975356
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:58 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

OK. Thanx. Dus 2010; uiterlijk 2011 hoor ik hier automatisch iets van. (?)
Dat is om een reden, lekker tijd rekken en hopen dat veel mensen het al weer vergeten waren, AEGON weet met 1 druk op de knop hoeveel ze van hun klanten gestolen hebben en hoeveel ze daarvan terug gaan geven. Dat hoeft echt niet tot 2010 te duren
Nog even en ze weten het in 2011 als kerstcadeautje te presenteren, AEGON eerlijk over later, heel veel later
I'll sing you a lullaby.
pi_70975511
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:53 schreef xenobinol het volgende:
Vanaf nu gaan ze 100% eerlijk zijn over later en de klant prachtige producten leveren, echt waar
Eens een keer lezen waar je voor tekent, helemaal als je daar tig duizenden euro's in steekt?
quote:
Ben jij feitelijk niet een van de grootste veroorzakers van de hele kredietcrisis? Onrealistische producten kopen en maar willen winnen. Niet nadenken over wat je tekent, want je leeft toch nu? Heeft zo'n gemiddelde poliskoper wel een strategie, of laten ze zich lekker maken door "gegarandeerde" rendementen van meer dan 4%, iets waar elke boer bij kan bedenken dat zoiets niet bestaat?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_70976511
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 18:39 schreef nostra het volgende:

[..]

Eens een keer lezen waar je voor tekent, helemaal als je daar tig duizenden euro's in steekt?
[..]

Ben jij feitelijk niet een van de grootste veroorzakers van de hele kredietcrisis? Onrealistische producten kopen en maar willen winnen. Niet nadenken over wat je tekent, want je leeft toch nu? Heeft zo'n gemiddelde poliskoper wel een strategie, of laten ze zich lekker maken door "gegarandeerde" rendementen van meer dan 4%, iets waar elke boer bij kan bedenken dat zoiets niet bestaat?
Onrealistische producten? Tja... dat is het gevolg van de kosten die AEGON in rekening brengt. AEGON beloofde een realistisch rendement (ongeveer 4%) Ik snap ook wel dat 10% waarschijnlijk niet realistisch is en risico's met zich meebrengt. Volgens de verkoper van AEGON was er totaal geen enkel risico als je voor het MIX fund zou kiezen, 4% gegarandeerd! Wat hij er niet bij vertelde is dat AEGON slechts 70% van je premie zou gaan beleggen en dat men daar de garantie over geeft
Waarom heeft de verkoper mij dat niet verteld toen ik vroeg naar de kosten en opbrengsten? Het is gewoon misleiding, een leugen. Feitelijk is er dus sprake van oplichting want de verkoper heeft mij een ander product verkocht als dat hij mij voorgehouden heeft. Ben ik nu schuldig aan de kredietcrisis omdat ik wat geld wilde sparen voor mijn oude dag? AEGON doet werkelijk alles om te ontkennen dat zij verantwoordelijk zijn voor de misleidende praat van de verkoper, terwijl de rechters in diverse rechtzaken al anders geoordeeld hebben. AEGON blijft het echter proberen, ze willen niet, proberen eerst zo veel mogelijk mensen te frustreren, af te poeieren en als het uiteindelijk moet zullen ze misschien wel over de brug komen. Zo ga je niet met je klanten om, AEGON is een organisatie met mensen die alleen maar aan zichzelf denken. Alles voor een dikke bonus, mensen bedriegen en beschadigen zonder er ook maar van wakker te liggen.
I'll sing you a lullaby.
pi_71063048
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:20 schreef xenobinol het volgende:
Deze schikking is een aanfluiting, AEGON steelt en stichting WPC laat zich afschepen met een fractie van de werkelijke schade. STEM TEGEN het voorstel, want dit is gewoon volledig onacceptabel.

Stel een dief steelt 100 euro uit je portemonnee en geeft je ter compensatie 10 euro terug op voorwaarde dat je hem daarna niet langer als dief beschouwd. Te gek voor woorden toch

De Wabeke norm is veel te duur 3,5% is nog steeds diefstal! Het kan met gemak voor een 1% is weer dan zat, hopelijk komt er ooit nog eens een rechtvaardig oordeel over deze criminele mafia praktijken
Wat een onzin kraam je uit zeg. Zeker wat teveel centjes verloren op de beurs?

Als jij mij 100 euro geeft en een getekende opdracht om dat namens jou te beleggen en ik verlies 90 euro op de beurs met de door jou gegeven opdrachten, dan is dat voor jouw rekening en risico. Part of the game.

Beleggen is niet bedoeld voor mensen die er geen verstand van hebben. Helemaal niet als die figuren dat dan ook nog eens doen met geleend geld.
pi_71075065
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat een onzin kraam je uit zeg. Zeker wat teveel centjes verloren op de beurs?

Als jij mij 100 euro geeft en een getekende opdracht om dat namens jou te beleggen en ik verlies 90 euro op de beurs met de door jou gegeven opdrachten, dan is dat voor jouw rekening en risico. Part of the game.

Beleggen is niet bedoeld voor mensen die er geen verstand van hebben. Helemaal niet als die figuren dat dan ook nog eens doen met geleend geld.
Halcon, het is zeker geen onzin. Kijk maar eens naar de grote hoeveelheid van dit soort polissen die AEGON en anderen verkocht hebben. Volgens hun is het dus iets voor iedereen, zelfs je pensioen is gebaseerd op beleggingen. Dat die in waarde varieren en dus ook kunnen dalen was mij altijd al duidelijk. Waar ik mij aan stoor is het feit dat de kosten van deze polissen enorm hoog zijn. AEGON en zijn tussenpersoon had mij hier duidelijker over moeten informeren. Wat nog erger is dat een groot deel van deze kosten in de eerste periode in zijn geheel verrekend word. Dat maakt het dat aandelen enorm moeten renderen om een beetje rendement te maken. AEGON hoort dat te weten en had dus op dat risico moeten wijzen, echter dat hebben ze niet gedaan. Wel hebben een gegarandeerd rendement toegezegd, wat later pas blijkt te gelden over de ingelegde premie - de kosten Daar moet je dus dat hele contract goed voor doorlezen en je door een jurist laten bijstaan. AEGON verpakt het zo omslachtig mogelijk om je te misleiden. Dat doen ze met opzet, evenals de veel te rooskleurige voorspiegeling door de verkoper. Het wantrouwen jegens deze beroepsgroep is daarmee terecht in mijn ogen. Koopt geen producten van dit soort lieden, ze zijn er slechts uit om je te bedrogen
I'll sing you a lullaby.
pi_71089276
Als je er toch zoveel verstand van hebt, dan had je ook geweten dat alle kosten in de eerste jaren worden verrekend. Dat gebeurt wel vaker bij verzekeringen en met name bij beleggingsverzekeringen. Daarnaast staan die kosten ongetwijfeld ergens vermeld. Eerst alles doornemen, begrijpen, navragen en jezelf informeren voor je tekent voor een of ander geweldig rendement.
pi_71093284
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 10:47 schreef Halcon het volgende:
Als je er toch zoveel verstand van hebt, dan had je ook geweten dat alle kosten in de eerste jaren worden verrekend. Dat gebeurt wel vaker bij verzekeringen en met name bij beleggingsverzekeringen. Daarnaast staan die kosten ongetwijfeld ergens vermeld. Eerst alles doornemen, begrijpen, navragen en jezelf informeren voor je tekent voor een of ander geweldig rendement.
Ik pretendeer helemaal niet dat ik er veel verstand van had, breng jij je auto naar de garage voor een reparatie of die je het zelf? Als je ziek bent ga je toch ook naar een doktor? Voor financiele producten zou je dus in prinicpe bij een tussenpersoon terecht moeten kunnen. Zoals je mag vertrouwen op de eerlijkheid, expertise en oprechtheid van de automonteur en de arts, zo zou je ook moeten kunnen vertrouwen op de tussenpersoon toch? Als de automonteur of de arts je voorliegt is dat dan jouw schuld? Als die mensen fouten maken kun je naar een geschillencommissie om de boel op te lossen. In NL. hebben we sinds kort het Kifid, maar dat is een organisatie met zijn tengels dik in de financiele wereld en die houden elkaar gewoon de hand boven het hoofd en in feite gewoon een farce is. Net als de AFM die jarenlang op zijn luie reet heeft gezeten en pas nu enig teken van leven begint te vertonen omdat hun eigen bestaansrecht in twijfel word getrokken.

Maar goed je hebt gelijk als ik het allemaal goed had doorgelezen had ik een hoop dingen van te voren kunnen weten. Zodra bedrijven zich achter grote lappen tekst beginnen te verschuilen moet je op je hoeden zijn. Feitelijk moet je geen producten afnemen van dit soort bedrijven, geen beleggingsverzekeringen, geen pensioenen, geen hypotheken, geen leningen gewoon helemaal niets. Dan is de economische crisis binnen no time opgelost
I'll sing you a lullaby.
pi_71093421
Ik breng mijn auto voor een reparatie naar de garage en als ik erg ziek ben ga ik inderdaad naar de dokter. Echter, ik blijf mijn gezond verstand gebruiken. Als de garagist voor 5.000 euro aan mijn auto wil verspijkeren, terwijl die het prima doet en ik kwam voor een APK-controle, dan krab ik me toch nog eens achter de oren. Als de dokter vanwege een ingegroeide teennagel mijn teen wil laten amputeren, dan ga ik toch nog eens ergens kijken voor een 2nd opinion. Onderzoeksplicht noem ik dat.

Een beleggingsverzekering heeft een aantal kenmerken die je duidelijk kunnen worden zelfs zonder dat je de hele prospectus hoeft door te lezen. De verzekering wordt uitgegeven door een commerciele instelling die aan jou geld wil verdienen en niet voor niets werkt. Kosten dus. Daarnaast duidt de term beleggingsverzekering erop dat men rendement wil proberen te behalen door middel van beleggingen. Een kenmerk van beleggen is dat aandelenkoersen voortdurend stijgen en dalen. Ook is beleggen bij uitstek iets voor de langere termijn. Het is typisch dat allerlei lieden nu opeens klagen, terwijl je ze niet hoorde toen de koersen stegen en ze pas in de beginfase zijn van hun project voor de lange termijn. Ik geloof niet dat ik enige kans maak als ik Holland Casino voor de rechter daag, omdat ik al mijn geld heb verloren met pokeren, terwijl in de folder was voorgespiegeld dat ik kans maak op een grote geldprijs.
pi_71093612
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:22 schreef Halcon het volgende:
Ik geloof niet dat ik enige kans maak als ik Holland Casino voor de rechter daag, omdat ik al mijn geld heb verloren met pokeren, terwijl in de folder was voorgespiegeld dat ik kans maak op een grote geldprijs.
Maar stel nu dat de croupier jouw de regels verkeerd uitlegt en daardoor je speelstrategie beinvloed waardoor jij dacht te winnen maar daardoor juist verliest? Dan zul je het toch met mij eens zijn dat er sprake is van misleiding? Moet het casino dan niet optreden en mij mijn onterechte verliezen vergoeden en disciplinaire maatregelen treffen tegen de croupier? Ik vind van wel en dat is nu juist wat ik AEGON verzocht heb. Hun tussenpersoon heeft mij niet correct voorgelicht, leugens verteld en mij daarmee gedupeerd. Ik vind het dan redelijk dat AEGON deze zaken rechtzet.
I'll sing you a lullaby.
pi_71094385
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar stel nu dat de croupier jouw de regels verkeerd uitlegt en daardoor je speelstrategie beinvloed waardoor jij dacht te winnen maar daardoor juist verliest? Dan zul je het toch met mij eens zijn dat er sprake is van misleiding? Moet het casino dan niet optreden en mij mijn onterechte verliezen vergoeden en disciplinaire maatregelen treffen tegen de croupier? Ik vind van wel en dat is nu juist wat ik AEGON verzocht heb. Hun tussenpersoon heeft mij niet correct voorgelicht, leugens verteld en mij daarmee gedupeerd. Ik vind het dan redelijk dat AEGON deze zaken rechtzet.
Een croupier zit daar niet om mij de regels uit te leggen. Een croupier zit daar als spelleider van het te spelen spel. Als ik de regels niet goed begrijp, dan is dat mijn probleem. Ik dien me vantevoren goed te vergewissen van de spelregels en te beoordelen of ik genoeg kennis heb van het spelletje om een gokje te kunnen wagen.

Als ik naar de directie stap met de mededeling: "Ik heb 500 euro verloren aan de roulettetafel omdat die stomme croupier me de regels niet heeft uitgelegd en ik eis die 500 euro terug" dan krijg je de lachers op je handen.

Als ik grote uitgaven doe, dan doe ik vantevoren onderzoek en win ik informatie in. Of ga jij bij het kopen van een auto alleen af op het praatje van de verkoper?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')