abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70792780
Een bijzonder verhaal in The Guardian over een 61-jarige Amerikaanse, Norma McCorvey alias Jane Roe. Na een verschrikkelijke jeugd met twee ongewenste zwangerschappen, hielpen twee jonge advocaten haar met een pro-abortusrechtszaak. Die haalde de Amerikaanse Hoge Raad en gaf in 1973 elke Amerikaanse vrouw het recht op abortus. Daarna werd ze een fanatiek pro-abortusactivist. Als pro-lifeactivisten stonden te protesteren, kwam McCorvey langsrijden met I Am the God of Hellfire in haar cassettespeler. Ook werkte ze in klinieken en publiceerde ze een pro-abortusboek.

Resultaat: pro-lifeactivisten begonnen haar te terroriseren. Verminkte babypoppen in haar voortuin. Haar auto werd kapotgeschoten.

Sommige abortustegenstanders pakten het slimmer aan. Operation Rescue huurde in 1994 een huis naast een abortuskliniek waar McCorvey werkte en begonnen na een charmeoffensief op haar in te praten. In augustus 1995 liet McCorvey zichzelf dopen. ,,The poster girl of the anti-abortion movement has walked off the poster“, zei een van haar nieuwe vrienden. In deze tv-commercial zie je McCorvey in haar nieuwe rol:

Toen Obama in mei de afstudeerceremonie van Notre Dame bijwoonde, protesteerden de pro-lifeactivitisten zowel binnen als buiten de universiteit. Een aantal van hen werd opgepakt. McCorvey ook. ,,It was exhilarating. When I got arrested, I loved it. Who better to be arrested for than the unborn children?” Ze is nu bereid de gevangenis in te gaan.

Bron: NRC
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:10:27 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70792883
Dus een zwakke geest die waarschijnlijk aan obsessie lijdt is door manipulatief inpraten door een gelovig kliekje aan een andere obsessie begonnen ?

Boeiend
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:12:23 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_70792952
Waarom is ze precies opgepakt? Wegens protesteren zonder vergunning ofzo?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_70792956
Een zwakke geest is verstandig geworden. Nu de celstraf nog.
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:13:57 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70793002
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:10 schreef Buschetta het volgende:
Dus een zwakke geest die waarschijnlijk aan obsessie lijdt is door manipulatief inpraten door een gelovig kliekje aan een andere obsessie begonnen ?

Boeiend
Dat dus.
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:14:48 #6
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_70793026
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:12 schreef Halcon het volgende:
Een zwakke geest is verstandig geworden.
Yup, ze hoort nu heeeeelemaal bij de verstandigen.
quote:
Resultaat: pro-lifeactivisten begonnen haar te terroriseren. Verminkte babypoppen in haar voortuin. Haar auto werd kapotgeschoten.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_70793067
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:12 schreef Halcon het volgende:
Een zwakke geest is verstandig geworden. Nu de celstraf nog.
Jieeha, indoctrinatie werkt!

Ik hoop dat dit een poging is een serieuze discussie te starten.
Vraagje aan jou luidt:
Is abortus moord?

Zoja, is elke vrouw die het laat plegen strafbaar wegens moord?
Zoja, voor gelijke straffen als bij een andere moord?
Zoja, zijn er dan verzachtende omstandigheden?
Zoja, waarom? Zonee, waarom niet?

Dit even omdat het zonder duidelijk standpunt moeilijk debatteren is.
Ik vind abortus een moeilijk thema, iets pijnlijks. Het druist ook tegen mijn gevoel in. Maar de fanatieke conservatieve Amerikanen waarmee je je graag identificeert vind ik evenmin een feestje.

For the record: ik ben very closely related to twee vrouwen die volgens sommige normen als moordenares door het leven moeten.
Vind je serieus dat deze mensen als zodanig aangemerkt moeten worden, of ben je genuanceerder?
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:17:44 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_70793124
Heerlijk trouwens!

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_70793137
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:16 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Jieeha, indoctrinatie werkt!

Ik hoop dat dit een poging is een serieuze discussie te starten.
Vraagje aan jou luidt:
Is abortus moord?

Zoja, is elke vrouw die het laat plegen strafbaar wegens moord?
Zoja, voor gelijke straffen als bij een andere moord?
Zoja, zijn er dan verzachtende omstandigheden?
Zoja, waarom? Zonee, waarom niet?

Dit even omdat het zonder duidelijk standpunt moeilijk debatteren is.
Ik vind abortus een moeilijk thema, iets pijnlijks. Het druist ook tegen mijn gevoel in. Maar de fanatieke conservatieve Amerikanen waarmee je je graag identificeert vind ik evenmin een feestje.
Ja, ja en moeilijk. Verzachtende omstandigheden zou ik zo nu 1-2-3 niet kunnen bedenken, maar er kunnen zich altijd zaken voorvallen waarbij je wel kunt stellen dat er sprake van is.

Sommige gewelddadige acties zijn misschien wel erg hard, helemaal mee eens. Als het niet nodig is hoef je het niet te doen, maar aan de andere kant is abortus wel een thema waar soms de harde hand nodig is om mensen in te laten zien waar ze mee bezig zijn.
pi_70793180
Spannend, iemand met een andere opvatting.
Waarom vind jij dat abortus gelijk staat aan moord?

Is een zygote gelijk aan een geboren mens?
pi_70793189
Only in america , "pro life" noemt dat tuig zichzelf
Bah !
pi_70793221
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:19 schreef sneakypete het volgende:
Spannend, iemand met een andere opvatting.
Waarom vind jij dat abortus gelijk staat aan moord?

Is een zygote gelijk aan een geboren mens?
Door middel van abortus ontneem je iemand het leven, zonder proces, zonder dat er sprake is van gerechtvaardige zelfverdediging. Ook is het doorgaans een vooropgezet plan, moord dus.
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:22:00 #13
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70793252
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, ja en moeilijk. Verzachtende omstandigheden zou ik zo nu 1-2-3 niet kunnen bedenken, maar er kunnen zich altijd zaken voorvallen waarbij je wel kunt stellen dat er sprake van is.

Sommige gewelddadige acties zijn misschien wel erg hard, helemaal mee eens. Als het niet nodig is hoef je het niet te doen, maar aan de andere kant is abortus wel een thema waar soms de harde hand nodig is om mensen in te laten zien waar ze mee bezig zijn.
Om even duidelijk te zijn. Elke keer dat jij klaarkwam doodde je dus ook miljoenen potentiele kindertjes.
Wie ben jij om te bepalen voor een vrouw wat ze doet met haar lichaam.

En ja abortus is iets heel ernstigs en moet mijns inziens alleen kunnen binnen 1 a 2 maanden max.
En bij hoge uitzonderingen misschien bij verkrachting in een later stadium al zal dat zowieso wel raar zijn.
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:23:44 #14
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_70793290
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Door middel van abortus ontneem je iemand het leven, zonder proces, zonder dat er sprake is van gerechtvaardige zelfverdediging. Ook is het doorgaans een vooropgezet plan, moord dus.
Niet iemand, maar een foetus of embryo.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_70793292
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:22 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Om even duidelijk te zijn. Elke keer dat jij klaarkwam doodde je dus ook miljoenen potentiele kindertjes.
Wie ben jij om te bepalen voor een vrouw wat ze doet met haar lichaam.

En ja abortus is iets heel ernstigs en moet mijns inziens alleen kunnen binnen 1 a 2 maanden max.
En bij hoge uitzonderingen misschien bij verkrachting in een later stadium al zal dat zowieso wel raar zijn.
Wie is de vrouw om te bepalen wat ze doet met een kind? Daarnaast is een zaadje dat niet raak heeft geschoten wat anders dan een ongeboren vrucht, dat begrijp je hopelijk wel.

Je hebt in principe ook weinig invloed op een zaadje, op een ongeboren vrucht des te meer.
pi_70793299
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een zygote is dus een volwaardig menselijk leven volgens jou?

Ik laat de arbitraire discussie over het aantal weken even terzijde, daarover moet de wetenschap gaan.
Maar los daarvan, is het laten verwijderen van een vrucht dus inherent het plegen van een moord, gelijkwaardig aan het moedwillig doodschieten van een willekeurige burger op straat?

Zoja, vind je dan dus dat elke vrouw (of man die het uitvoerde) daadwerkelijk gelijk staat aan iemand die zomaar iemand doodschiet?

Mij gaat dat in elk geval veel te ver. Ik vind het nogmaals geen luchtig thema en ik heb dus ook begrip voor de pro-life denkers, maar het is wat mij betreft beslist geen één-op-één vergelijking waardig.
pi_70793300
Pro-choice is pro-vrijheid.

Die pro-life idioten zijn geen haar beter dan de taliban.
pi_70793305
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:23 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Niet iemand, maar een foetus of embryo.
Dat is nog altijd iemand.
pi_70793324
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wie is de vrouw om te bepalen wat ze doet met een kind? Daarnaast is een zaadje dat niet raak heeft geschoten wat anders dan een ongeboren vrucht, dat begrijp je hopelijk wel.

Je hebt in principe ook weinig invloed op een zaadje, op een ongeboren vrucht des te meer.
Het zit in haar lichaam, dus daar heeft ze wat mij betreft wel wat over te vertellen, zeker zolang het nog geen echt leven is.
pi_70793338
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:23 schreef MrX1982 het volgende:
Pro-choice is pro-vrijheid.

Die pro-life idioten zijn geen haar beter dan de taliban.
Da's ook weer te makkelijk. Even heel extreem gesteld, wat nu als de weeën al komen, en ik (als vrouw) haak af en laat het aborteren?
Ik weet dat dit in de prakijk niet is waar het om gaat, maar daarom is het juist een moeilijk thema waarbij nuance onvermijdelijk is (tenzij je heel erg in Jezus gelooft natuurlijk).
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:25:51 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_70793365
Even voor de duidelijkheid om verwarring over leeftijden te voorkomen.

UK abortion by gestational age 2004 histogram
pi_70793375
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als je vrouw 4 weken zwanger was en er was volgens artsen 95% kans dat je vrouw zou overlijden bij de geboorte van het kind?

Zou je het kind laten weghalen?

Wat zou jij doen als je dochter van 13 verkracht was door je buurman en ze zwanger was geraakt?

Zou je het kind geboren laten worden?
pi_70793380
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Oké, maar mag zo iemand wel 'vermoord' worden indien verwekt door bijv. een verkrachter?
pi_70793385
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:23 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Een zygote is dus een volwaardig menselijk leven volgens jou?

Ik laat de arbitraire discussie over het aantal weken even terzijde, daarover moet de wetenschap gaan.
Maar los daarvan, is het laten verwijderen van een vrucht dus inherent het plegen van een moord, gelijkwaardig aan het moedwillig doodschieten van een willekeurige burger op straat?

Zoja, vind je dan dus dat elke vrouw (of man die het uitvoerde) daadwerkelijk gelijk staat aan iemand die zomaar iemand doodschiet?

Mij gaat dat in elk geval veel te ver. Ik vind het nogmaals geen luchtig thema en ik heb dus ook begrip voor de pro-life denkers, maar het is wat mij betreft beslist geen één-op-één vergelijking waardig.
Een zygote is het eerste begin van een (volwaardig) menselijk leven.

Het moedwillige doodschieten van een willekeurige burger is verwerpelijk. Het moedwillig afmaken van je eigen kind is zo mogelijk nog een graadje erger.
pi_70793421
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wie is de vrouw om te bepalen wat ze doet met een kind?
Degene die het bevruchte eitje in zich heeft ? Ik zeg maar wat hoor. Dat jij het logischer vindt om een ander te laten bepalen wat iemand met z'n lijf mag doen dan dat diegene zelf daarover mag beslissen zegt wel weer genoeg.

In die trant vind je het vast ook geen probleem als anderen voor je bepalen dat je plastische chirurgie moet ondergaan, in het belang van de maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')