Dat dus.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:10 schreef Buschetta het volgende:
Dus een zwakke geest die waarschijnlijk aan obsessie lijdt is door manipulatief inpraten door een gelovig kliekje aan een andere obsessie begonnen ?
Boeiend
Yup, ze hoort nu heeeeelemaal bij de verstandigen.quote:
quote:Resultaat: pro-lifeactivisten begonnen haar te terroriseren. Verminkte babypoppen in haar voortuin. Haar auto werd kapotgeschoten.
Jieeha, indoctrinatie werkt!quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:12 schreef Halcon het volgende:
Een zwakke geest is verstandig geworden. Nu de celstraf nog.
Ja, ja en moeilijk. Verzachtende omstandigheden zou ik zo nu 1-2-3 niet kunnen bedenken, maar er kunnen zich altijd zaken voorvallen waarbij je wel kunt stellen dat er sprake van is.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:16 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Jieeha, indoctrinatie werkt!
Ik hoop dat dit een poging is een serieuze discussie te starten.
Vraagje aan jou luidt:
Is abortus moord?
Zoja, is elke vrouw die het laat plegen strafbaar wegens moord?
Zoja, voor gelijke straffen als bij een andere moord?
Zoja, zijn er dan verzachtende omstandigheden?
Zoja, waarom? Zonee, waarom niet?
Dit even omdat het zonder duidelijk standpunt moeilijk debatteren is.
Ik vind abortus een moeilijk thema, iets pijnlijks. Het druist ook tegen mijn gevoel in. Maar de fanatieke conservatieve Amerikanen waarmee je je graag identificeert vind ik evenmin een feestje.
Door middel van abortus ontneem je iemand het leven, zonder proces, zonder dat er sprake is van gerechtvaardige zelfverdediging. Ook is het doorgaans een vooropgezet plan, moord dus.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:19 schreef sneakypete het volgende:
Spannend, iemand met een andere opvatting.
Waarom vind jij dat abortus gelijk staat aan moord?
Is een zygote gelijk aan een geboren mens?
Om even duidelijk te zijn. Elke keer dat jij klaarkwam doodde je dus ook miljoenen potentiele kindertjes.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ja en moeilijk. Verzachtende omstandigheden zou ik zo nu 1-2-3 niet kunnen bedenken, maar er kunnen zich altijd zaken voorvallen waarbij je wel kunt stellen dat er sprake van is.
Sommige gewelddadige acties zijn misschien wel erg hard, helemaal mee eens. Als het niet nodig is hoef je het niet te doen, maar aan de andere kant is abortus wel een thema waar soms de harde hand nodig is om mensen in te laten zien waar ze mee bezig zijn.
Niet iemand, maar een foetus of embryo.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Door middel van abortus ontneem je iemand het leven, zonder proces, zonder dat er sprake is van gerechtvaardige zelfverdediging. Ook is het doorgaans een vooropgezet plan, moord dus.
Wie is de vrouw om te bepalen wat ze doet met een kind? Daarnaast is een zaadje dat niet raak heeft geschoten wat anders dan een ongeboren vrucht, dat begrijp je hopelijk wel.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:22 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Om even duidelijk te zijn. Elke keer dat jij klaarkwam doodde je dus ook miljoenen potentiele kindertjes.
Wie ben jij om te bepalen voor een vrouw wat ze doet met haar lichaam.
En ja abortus is iets heel ernstigs en moet mijns inziens alleen kunnen binnen 1 a 2 maanden max.
En bij hoge uitzonderingen misschien bij verkrachting in een later stadium al zal dat zowieso wel raar zijn.
Een zygote is dus een volwaardig menselijk leven volgens jou?quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Door middel van abortus ontneem je iemand het leven, zonder proces, zonder dat er sprake is van gerechtvaardige zelfverdediging. Ook is het doorgaans een vooropgezet plan, moord dus.
Dat is nog altijd iemand.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:23 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Niet iemand, maar een foetus of embryo.
Het zit in haar lichaam, dus daar heeft ze wat mij betreft wel wat over te vertellen, zeker zolang het nog geen echt leven is.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wie is de vrouw om te bepalen wat ze doet met een kind? Daarnaast is een zaadje dat niet raak heeft geschoten wat anders dan een ongeboren vrucht, dat begrijp je hopelijk wel.
Je hebt in principe ook weinig invloed op een zaadje, op een ongeboren vrucht des te meer.
Da's ook weer te makkelijk. Even heel extreem gesteld, wat nu als de weeën al komen, en ik (als vrouw) haak af en laat het aborteren?quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:23 schreef MrX1982 het volgende:
Pro-choice is pro-vrijheid.
Die pro-life idioten zijn geen haar beter dan de taliban.
Wat zou jij doen als je vrouw 4 weken zwanger was en er was volgens artsen 95% kans dat je vrouw zou overlijden bij de geboorte van het kind?quote:
Een zygote is het eerste begin van een (volwaardig) menselijk leven.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:23 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Een zygote is dus een volwaardig menselijk leven volgens jou?
Ik laat de arbitraire discussie over het aantal weken even terzijde, daarover moet de wetenschap gaan.
Maar los daarvan, is het laten verwijderen van een vrucht dus inherent het plegen van een moord, gelijkwaardig aan het moedwillig doodschieten van een willekeurige burger op straat?
Zoja, vind je dan dus dat elke vrouw (of man die het uitvoerde) daadwerkelijk gelijk staat aan iemand die zomaar iemand doodschiet?
Mij gaat dat in elk geval veel te ver. Ik vind het nogmaals geen luchtig thema en ik heb dus ook begrip voor de pro-life denkers, maar het is wat mij betreft beslist geen één-op-één vergelijking waardig.
Degene die het bevruchte eitje in zich heeft ? Ik zeg maar wat hoor. Dat jij het logischer vindt om een ander te laten bepalen wat iemand met z'n lijf mag doen dan dat diegene zelf daarover mag beslissen zegt wel weer genoeg.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wie is de vrouw om te bepalen wat ze doet met een kind?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |