abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:33:17 #276
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_71067129
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 06:06 schreef schijffie het volgende:

[..]

Hij vergelijkt Wilders met Ghandi, King en Willem van Oranje.
En zo zijn er nog wel meer vaderlandse en niet-vaderlandse helden die het goed met Nederland of hun eigen land voor hadden, maar die omdat hun ideeen tegen de gevestigde orde van toen in gingen, rustig zijn vermoord.
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 07:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maakt niet uit wat, als het maar anders is. Je zoekt een ouderwetsche tegenpartij Maar verder heb je geen argumenten?
Lees de rest van dit topic eens, zou ik zeggen

En de kapitein van de Titanic bleef ook vrolijk doorvaren nadat er een lek geslagen was. Want "dit schip is veel te groot om te kunnen zinken".
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_71067415
De Wilders lovers proberen alle debiele uitspraken van hun meester weer recht te breien.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:52:00 #278
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_71067707
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 08:55 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nee, het komt neer op dat Wilders weer eens iets heeft gezegd dat een kul idee is, zoals veel van zijn "ideetjes". Dat is het probleem.
Kan je ook uitleggen waarom?
quote:
Elk verstandig mens zou het liefst iets aan verslaafden willen doen, al was het maar omdat het vrij onverstelbaar is dat een verslaafde blij is met zijn/haar eigen toestand.
Wel eens met een verslaafde te maken gehad? Dan weet je ook dat er in de wereld van een verslaafde niets anders is dan zijn verslaving. En zolang hij maar kan gebruiken, hij gelukkig is. En zodra de uitwerking daarvan verdwenen is, hij meteen weer op zoek gaat naar een nieuwe.

Dus kom niet aanzetten met "het is onvoorstelbaar dat een verslaafde blij is met zijn toestand", want ze willen niets anders, en kiezen er zelf voor. Telkens weer.
quote:
Maar wat Wilders weer eens doet is een dom idee in de lucht te gooien!
Maar het aller grootste probleem is dat mensen zoals jij gewoon weg niet willen of nog erger kunnen inzien waarom zijn idee dom is.
Daar vallen de meesten in dit topic over. Naast het feit dat die "wilders-aanhangers" constant argumenten negeren en zichzelf blijven herhalen.
Kan je ook uitleggen waarom? Want je roept wel dat het allemaal maar dom is, maar zegt niet waarom. Die argumenten waar jij aan refereert zie ik in je betoog niet terug namelijk.
quote:
[..]

Nee dat is totale onzin, sterker nog, als Pechtold dit had gezegd dan had ik hem er persoonlijk op aan gesproken, omdat ik weet dat een man met zijn intelligentie beter zou moeten weten. Iets waaraan ik twijfel bij Wilders Dit is een dom idee en het maakt geen ene ruk uit van wie het komt!

Doe me een lol. Als Pechtold ook maar een zetel aan stemmers zou kunnen scoren met een "domme" uitspraak, zou hij niet weten hoe snel hij die moest doen. Net als alle partijen overigens. Alleen staat Pechtold voor een heel andere ideologie dan Wilders, en is Wilders een van de bar weinigen die bij zijn eigen standpunten blijft. Dat heb ik de rest van de politiek nog niet zien doen, sterker nog, ze beginnen zelfs standpunten van Wilders over te nemen om maar te kunnen scoren bij het publiek!
quote:
Is dat nu duidelijk! Ik heb geen zin om me blijven te herhalen wat dit betreft!
Stop er dan ook maar mee
quote:
[..]

Gelul! Als deze bovenstaande mensen met de zelfde hoeveelheid drek-ideeën waren gekomen als Wilders de laatste tijd Drugsgebruikers in kampen zetten, "miljoenen" moslims deporteren etc dan had je of nooit gehoord van deze mensen of in negatieve zin! En vertel me AUB niet dat jij dat zelf niet inziet.
Het gaat in mijn voorbeeld niet om "drek-ideeen" (don't even start want daar scoort de huidige politiek huizenhoog in), maar om een daadkrachtige aanpak van de problemen. Daar waren de personen die ik beschreef, Wilders incluis, echte sterren in. Je kunt zeggen van WIlders wat je wil, maar niet dat hij niet van aanpakken weet.

En over idiote ideeen gesproken, er zijn partijen die zich nu zelfs een slag in de rondte werken om maar vooral wat standpunten van Wilders over te kunnen nemen. Zodat ze bij de eerstvolgende verkiezingen toch nog maar vooral een beetje redelijk kunnen scoren.

Wat overigens niets afdoet aan het feit dat het grootste deel van het partijprogramma van Wilders uit heel nuttige punten bestaat.
quote:
Edit: We hebben het wel eens over Moslims die zich te snel in een slachtoffer-rol wentelen, maar Wilders én zijn aanhangers kunnen er ook wel wat van zeg!
Misschien komt dat omdat Wilders en zijn aanhangers constant worden gedemoniseerd?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_71068396
Intelligentie en Pechtold in 1 zin zonder et woordje niet erbij _!
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:47:51 #280
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_71069681
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:52 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Kan je ook uitleggen waarom?
Waarom? Omdat die onrealistisch zijn en in de praktijk niet gaan werken zijn toch wel 1 van de meest essentiele redenen.
quote:
Wel eens met een verslaafde te maken gehad? Dan weet je ook dat er in de wereld van een verslaafde niets anders is dan zijn verslaving. En zolang hij maar kan gebruiken, hij gelukkig is. En zodra de uitwerking daarvan verdwenen is, hij meteen weer op zoek gaat naar een nieuwe.

Dus kom niet aanzetten met "het is onvoorstelbaar dat een verslaafde blij is met zijn toestand", want ze willen niets anders, en kiezen er zelf voor. Telkens weer.
En dan vraag je aan mij of ik ooit te maken heb gehad met verslaafden...Dat ze constant gebruiken komt door de lichaamlijke afhankelijkheid van de verslaving. Dat heeft in hun geval niet bepaald veel te maken met "vrije wil".
Uiteraard zijn er gevallen die zover heen zijn, dat ze in z'n geheel niet meer kunnen afkicken, omdat hun lichaam dat niet trekken, maar die kan je ook helpen. Al was het maar door gratis methadon verstrekking, zodat ze niet hoeven te stelen. Een al beproefde manier, waar je Wilders vooral niet over zal horen.
quote:
Kan je ook uitleggen waarom? Want je roept wel dat het allemaal maar dom is, maar zegt niet waarom. Die argumenten waar jij aan refereert zie ik in je betoog niet terug namelijk.
Dat is al meerdere malen aangegeven, maar ik wil het nog een keer doen. Wilders heeft het over gebruikers! en dat zijn we allemaal. Dat alleen al maakt het een DOM plan.
quote:

Doe me een lol. Als Pechtold ook maar een zetel aan stemmers zou kunnen scoren met een "domme" uitspraak, zou hij niet weten hoe snel hij die moest doen. Net als alle partijen overigens. Alleen staat Pechtold voor een heel andere ideologie dan Wilders, en is Wilders een van de bar weinigen die bij zijn eigen standpunten blijft. Dat heb ik de rest van de politiek nog niet zien doen, sterker nog, ze beginnen zelfs standpunten van Wilders over te nemen om maar te kunnen scoren bij het publiek!
Doe jou een lol? Hou toch op man, als Pechtold al zo'n soort plan zou opperen, dan zou hij in ieder geval het verschil wel weten tussen gebruikers en verslaafden.
quote:
Stop er dan ook maar mee
Weinig zin, want je leest het alweer niet.

Maar stem lekker op Wilders met zijn antigebruikers plan, kom je er zelf wel achter. Snap je eigenlijk wel het verschil tussen een gebruiker en verslaafde? Want zo niet, dan heeft deze hele discussie geen zin uiteraard.
quote:
Het gaat in mijn voorbeeld niet om "drek-ideeen" (don't even start want daar scoort de huidige politiek huizenhoog in), maar om een daadkrachtige aanpak van de problemen. Daar waren de personen die ik beschreef, Wilders incluis, echte sterren in. Je kunt zeggen van WIlders wat je wil, maar niet dat hij niet van aanpakken weet.
Proest! Sorry hoor, maar geloof jij dit echt? Wilders weet van aanpakken? De vent heeft nog nooit _iets_ aangepakt! Het enige wat hij tot nu toe heeft gedaan is ingespeeld op de ontevreden gevoelens van potentiele stemmers, maar hij heeft nog nooit en dan ook nog nooit regeringsverantwoordelijkheid gehad op welke manier dan ook.

Aanpakken...grapjas dat je bent.
quote:
En over idiote ideeen gesproken, er zijn partijen die zich nu zelfs een slag in de rondte werken om maar vooral wat standpunten van Wilders over te kunnen nemen. Zodat ze bij de eerstvolgende verkiezingen toch nog maar vooral een beetje redelijk kunnen scoren.
En dus? Dat maken die ideeën niet minder idioot? Dat de andere partijen paniekvoetbal spelen neemt niet weg dat de standpunten van Wilders op z'n zacht gezegd, onrealistisch, onpraktisch en onuitvoerbaar zijn.
quote:
Wat overigens niets afdoet aan het feit dat het grootste deel van het partijprogramma van Wilders uit heel nuttige punten bestaat.
Ik heb ze niet mogen ontdekken.
quote:
Misschien komt dat omdat Wilders en zijn aanhangers constant worden gedemoniseerd?
Gedemoniseerd, hou toch op! Wilders word terecht gewezen op de enorme tekortkomingen in zijn plannen en zijn aanhangers worden terecht gewezen op het ondemocratische fundament van Wilders zijn beweging. let wel, het is geen politieke partij

Ga aub niet zo janken om demonisering, maar ga eens serieus in op de kritiek!

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 17-07-2009 16:28:33 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_71071116
Ja mensen, zodra men Wilders vraagt hoe hij zijn mooie plannetjes denkt te gaan oplossen wordt meneer gedemoniseerd en degene die de uitspraak deed moet eerst maar naar zijn eigen partij kijken.

Maar dit is dan ook het enige wat PVV'ers kunnen bedenken. Voor de rest hebben die fanaten het iq van een maiskolf.

Check de FP maar eens: 9 van de 10x wordt er geroepen wanneer men Wilders aanpakt:

"Voordat je kritiek hebt op Wilders kijk eerst maar eens naar je eigen partij".
"Alsof [partij] het zo goed doet!"
"Oh, weer 3 zetels voor Geert!"

Alsof je geen kritiek mag uiten op iemand anders wanneer jouw partij het in de ogen van iemand anders slecht doet.

En wat betreft dat Cordon Sanitaire waar die haardos altijd mee pronkt: hij is er zelf ook al jaren lid van.

[ Bericht 21% gewijzigd door ruigbaard op 17-07-2009 16:29:01 ]
pi_71072525
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:30 schreef vogeltjesdans het volgende:

Het gaat om het bovenliggende plaatje, dat ik hierboven al schetste: alles wat naar Wilders riekt is kut. En dat etiket maakt meteen alle discussie over wat Wilders zegt onmogelijk.
Zoiets roep je over jezelf af als je met constant domme ideeën komt die, op het eerste gezicht misschien heel leuk klinken, maar praktisch onuitvoerbaar worden. Al is het alleen omdat hij erg veel investering ideeën heeft maar het geld daarvoor niet eens vrij maakt.
  zondag 19 juli 2009 @ 01:50:43 #283
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_71109146
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:47 schreef Semisane het volgende:
Waarom? Omdat die onrealistisch zijn en in de praktijk niet gaan werken zijn toch wel 1 van de meest essentiele redenen.
Knap dat jij weet wat wel of niet gaat werken. Knap dat jij dat beter weet dan een leger professionals (en dan heb ik het niet over de politicus aan de top, maar over de duizenden ambtenaren die daar toch wel degelijk voor doorgeleerd hebben en ontzettend veel ervaring hebben met dergelijke problematiek).

Het gaat er niet om WAT je wilt laten werken, maar HOE je het laat werken! En dat wordt niet gedaan door Wilders of door welke politieke partij ook, maar door dat leger ambtenaren dat daaronder hangt.
quote:
En dan vraag je aan mij of ik ooit te maken heb gehad met verslaafden...Dat ze constant gebruiken komt door de lichaamlijke afhankelijkheid van de verslaving. Dat heeft in hun geval niet bepaald veel te maken met "vrije wil".
Uiteraard zijn er gevallen die zover heen zijn, dat ze in z'n geheel niet meer kunnen afkicken, omdat hun lichaam dat niet trekken, maar die kan je ook helpen. Al was het maar door gratis methadon verstrekking, zodat ze niet hoeven te stelen. Een al beproefde manier, waar je Wilders vooral niet over zal horen.
Dan weet je dus ook dat verslavingen niet alleen maar lichamelijk zijn, maar vooral ook psychisch. Bij nicotineverslaafden is bijvoorbeeld al meerdere keren aangetoond dat het in veel gevallen niet eens om de nicotine zelf ging, maar meer om de gewoonte van het hebben van een sigaret. En dit verschijnsel zie je evenzo vaak terug in de drugsverslaafdenpraktijk, waar vooral de zwakkere geesten zich maar telkens weer terug laten vallen in hun oude gewoonte.
quote:
Dat is al meerdere malen aangegeven, maar ik wil het nog een keer doen. Wilders heeft het over gebruikers! en dat zijn we allemaal. Dat alleen al maakt het een DOM plan.
En ik heb jullie al een aantal keren aangegeven dat ik me bij hoog en bij laag niet kan voorstellen dat hij niet verslaafden bedoelt waar hij wellicht per ongeluk gebruikers gezegd heeft. Alleen vindt de linkse media het weer schitterend om een dergelijke uitspraak uit te vergroten en in te zoomen op enkel en alleen deze mindere uitspraak. Dat er zoveel mensen zijn die dat niet willen snappen vind ik op mijn beurt weer erg dom.
quote:
Doe jou een lol? Hou toch op man, als Pechtold al zo'n soort plan zou opperen, dan zou hij in ieder geval het verschil wel weten tussen gebruikers en verslaafden.
Alsof Pechtold nooit eens iets doms gezegd heeft Al is de kans bij hem daar veel kleiner op, omdat hij zich uitstekend uit de politieke wind weet te houden, meevaart op het succes van iemand anders (want eigen standpunten heeft D66 niet, en nog nooit gehad ook trouwens) maar wel als de kippen erbij is om andere partijen van tegenovergestelde signatuur belachelijk te maken. Zoals menig links crapuul doet.
quote:
Weinig zin, want je leest het alweer niet.

Maar stem lekker op Wilders met zijn antigebruikers plan, kom je er zelf wel achter. Snap je eigenlijk wel het verschil tussen een gebruiker en verslaafde? Want zo niet, dan heeft deze hele discussie geen zin uiteraard.
Ik weet uitstekend het verschil tussen een gebruiker en een verslaafde, dank je. En ja, ik stem inderdaad lekker op Wilders, samen met een steeds groter wordende groep mensen die eindelijk wakker worden en snappen dat het roer nu toch echt eens helemaal om moet in Nederland.
quote:
Proest! Sorry hoor, maar geloof jij dit echt? Wilders weet van aanpakken? De vent heeft nog nooit _iets_ aangepakt! Het enige wat hij tot nu toe heeft gedaan is ingespeeld op de ontevreden gevoelens van potentiele stemmers, maar hij heeft nog nooit en dan ook nog nooit regeringsverantwoordelijkheid gehad op welke manier dan ook.

Aanpakken...grapjas dat je bent.

Geinponem Voor het geval je het nog niet wist, Wilders zit in de oppositie. Als zodanig kan je niet veel meer dan politiek tegenwicht bieden en kritisch zijn naar het kabinet. Wat verwacht jij te kunnen aanpakken in de oppositie? Wacht maar tot hij eenmaal in het kabinet zit!

En daarbij, wat vind je van het "aanpakken" van het huidige kabinet? DAT is pas een lachertje!
quote:
En dus? Dat maken die ideeën niet minder idioot? Dat de andere partijen paniekvoetbal spelen neemt niet weg dat de standpunten van Wilders op z'n zacht gezegd, onrealistisch, onpraktisch en onuitvoerbaar zijn.
Je geeft dus toe dat idiote standpunten van de ene partij niet meer idioot zijn als een andere ze overneemt? Want over die standpunten en partijen hoor ik niemand iets zeggen. Eenmaal overgenomen zijn die dus kennelijk ineens wel goed genoeg.

En nogmaals, het SMART maken van beleid gebeurt niet door een partij zelf. Daar is dat leger professionals daaronder voor nodig. Die weten hoe zoiets moet.
quote:
Ik heb ze niet mogen ontdekken.
Misschien een inkopper, maar... heb je ze wel gelezen? Noem anders eens een punt waarvan jij vindt dat dat ten goede zou moeten veranderen in Nederland?
quote:
Gedemoniseerd, hou toch op! Wilders word terecht gewezen op de enorme tekortkomingen in zijn plannen en zijn aanhangers worden terecht gewezen op het ondemocratische fundament van Wilders zijn beweging. let wel, het is geen politieke partij
Het zal me worst zijn hoe je het noemt, Wilders vertegenwoordigt met de laatste verkiezingsuitslag voor de EU wel een deel van de Nederlandse bevolking ter grootte van de tweede politieke partij in Nederland! Veel groter dan gevestigde partijen zoals de PvdA of de VVD. En dat zal alleen nog maar groter worden.
quote:
Ga aub niet zo janken om demonisering, maar ga eens serieus in op de kritiek!
Dat ben ik al de hele tijd aan het doen, maar wat hier gebeurt en wat je met je betoog bevestigt is precies wat je hierboven ontkent: alles wat Wilders is, is kut en dient te worden afgemaakt. Of het nu gaat om drugsbeleid of iets anders. Als Wilders morgen zegt dat er belastingverlaging moet komen, wordt hij door iedereen afgemaakt. Als hij zegt dat er bezuinigd moet worden, wordt hij ook door iedereen afgemaakt. Zelfs als hij zegt dat er 1 miljoen asielzoekers extra moeten worden opgenomen, wordt hij afgemaakt. Gewoon, los van de inhoud, omdat het Wilders is. Want rechts is in jullie optiek per definitie kut en links zal nooit verder willen kijken dan dat.
  zondag 19 juli 2009 @ 10:41:23 #284
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71112048
http://www.volkskrant.nl/(...)rd_op_agenten_Mexico

Het gaat goed met de War on Drugs!
quote:
MEXICO-STAD -
In de West-Mexicaanse staat Michoacan zijn zaterdag (lokale tijd) tien politieagenten gearresteerd vanwege de moord op twaalf federale agenten. Dat heeft het Mexicaanse Openbaar Ministerie laten weten.

Rechercheurs onderzoeken in hoeverre de opgepakte agenten werkzaam waren voor het zeer gewelddadige drugskartel La Familia, dat in de regio opereert. Afgelopen weekend vielen leden van het kartel verschillende politieposten aan. Daardoor kwamen drie agenten en een kartellid om.

Sinds 2008 zijn meer dan 7700 mensen omgekomen door drugsgeweld in het land. De regering heeft 36.000 soldaten en federale agenten ingezet in de steden waar het meeste drugsgeweld voorkomt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71112766
quote:
Op zondag 19 juli 2009 01:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat ben ik al de hele tijd aan het doen, maar wat hier gebeurt en wat je met je betoog bevestigt is precies wat je hierboven ontkent: alles wat Wilders is, is kut en dient te worden afgemaakt. Of het nu gaat om drugsbeleid of iets anders. Als Wilders morgen zegt dat er belastingverlaging moet komen, wordt hij door iedereen afgemaakt. Als hij zegt dat er bezuinigd moet worden, wordt hij ook door iedereen afgemaakt. Zelfs als hij zegt dat er 1 miljoen asielzoekers extra moeten worden opgenomen, wordt hij afgemaakt. Gewoon, los van de inhoud, omdat het Wilders is. Want rechts is in jullie optiek per definitie kut en links zal nooit verder willen kijken dan dat.
Probeer nou eens voorbij dat links/rechts geneuzel te kijken: da's alleen maar een kretologie die gerbuikt wordt om niet inhoudelijk te hoeven reageren. De reden waarom de ideeen van wilder zo afgebrand worden, ongeacht wat ie zegt, is omdat hij in het verleden al dusdanig veel onzin heeft gespuid dat hij zijn geloofwaardigheid kwijtgeraakt is. Als je teveel poep praat, gebeurt dat. (kijk maar naar de user Lambiekje: die wordt ook door niemand geloofd)
pi_71207226
Bij elke vorm van kritiek op zijn plannen staan de pionnen van herr Wilders te huilen dat hun grote leider wordt gedemoniseerd.
  woensdag 22 juli 2009 @ 10:45:09 #287
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71207365
en ik dacht dat het cda erg was...
ach hij zou maar eens de statistieken erbij moeten pakken en dan valt wel op dat het in nederland op dat gebied nog best aardig doet.

hij denk hasj->marokko->islam
zie je wel het is de schuld van de islam
wilders
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_71207888
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 10:45 schreef Matty___ het volgende:
en ik dacht dat het cda erg was...
ach hij zou maar eens de statistieken erbij moeten pakken en dan valt wel op dat het in nederland op dat gebied nog best aardig doet.

hij denk hasj->marokko->islam
zie je wel het is de schuld van de islam
wilders
Alles wat er mis is in Nederland is volgens Geert terug te leiden naar Islam.
  zondag 26 juli 2009 @ 08:57:11 #289
pi_71333279
http://www.volkskrant.nl/(...)_worden_iets_schoner
quote:
UTRECHT -
De xtc-markt is de afgelopen maanden iets schoner dan een half jaar geleden. Momenteel bevatten circa twee op de drie pillen de werkzame stof MDMA, zes maanden terug was dat maar de helft. Het is echter nog te vroeg om te zeggen of dit een tijdelijke of een permanente verbetering is.

Dat blijkt uit cijfers van het Trimbos-instituut, zo liet onderzoeker Sander Rigter zondag weten. Het instituut heeft goed zicht op de ontwikkelingen op de drugsmarkt doordat consumenten hun pillen daar laten testen.

Het Trimbos luidde eerder dit jaar de noodklok omdat de xtc-markt ernstig vervuild was. Veel pillen bevatten andere stoffen dan MDMA. In veel tabletten bleek mCPP te zitten, dat vervelende bijwerkingen als hoofdpijn, misselijkheid, paniekaanvallen of hallucinaties kan hebben. Bovendien zouden mensen kunnen overstappen op andere drugs, zoals GHB.
Op naar de 100% schone pillen Drugs legaliseren!
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:51:48 #290
pi_71511361
http://www.volkskrant.nl/(...)eelt_niet_toereikend
quote:
DEN BOSCH -
Justitie in Den Bosch komt onvoldoende toe aan de bestrijding van georganiseerde misdaadbendes die de touwtjes in handen hebben bij de illegale hennepteelt. Volgens de Bossche hoofdofficier van justitie Gerrit van der Burg zijn er in zijn arrondissement vermoedelijk tien criminele organisaties betrokken bij de teelt van en handel in wiet.

‘We hebben capaciteit om jaarlijks maximaal drie onderzoeken te doen naar dit soort grote organisaties’, zegt van der Burg zaterdag in een reportage in NRC Handelsblad.

Volgens Stephan van Nimwegen, rechercheur bij het regiokorps Midden- en West-Brabant. worden wietzaken ‘impliciet weg geprioriteerd’. Van Nimwegen deed onderzoek naar de aanpak van de georganiseerde misdaad achter de wietteelt. In Brabant vindt relatief veel illegale teelt plaats. Van Nimwegen concludeerde dat plantages geregeld worden ontmanteld, maar dat de bestrijding van de criminaliteit erachter blijft liggen. ‘Het echte probleem is de verwevenheid tussen bovenwereld en onderwereld’, aldus Van Nimwegen in NRC Handelsblad. ‘We moeten meer onderzoek doen naar het geld dat met hennep verdiend wordt. Wie investeert dat? En waarin?’
Oplossing: Legalisatie.
pi_71511851
Alle standpunten van Wilders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')