Ja mensen die werken voor hun centen. Ken je dat?quote:
ja hoorquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja mensen die werken voor hun centen. Ken je dat?
Wow, wat een handig systeem. Ik was al bang dat ik 'm terug zou moeten sturen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:49 schreef Phaidra het volgende:
Nu moet ik 'm om laten zetten naar een gewone OV-chip... en dat kan alleen op een bepaald station. Gebruiksvriendelijkheid FTW!
quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wow, wat een handig systeem. Ik was al bang dat ik 'm terug zou moeten sturen.
Doe me eens een vergelijkaar project waar het wel meteen goed werktequote:Op woensdag 8 juli 2009 13:45 schreef Beauregard het volgende:
OV-chipkaart.
In tal van landen is een dergelijk systeem al jaren ingeburgerd, zonder noemenswaardige problemen. Typerend dat de implementatie in Nederland tot dusverre één grote teringzooi is geweest.
En waarschijnlijk krijg je dan straks een chipkaart met je eerste foto...quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]![]()
maargoed.. nu kan ik dus leuk weeeeeer voor 10 euro pasfoto's gaan laten maken, inleveren bij het postkantoor (wat al minimaal twee keer eerder fout is gegaan!) op hoop van zegen dat ik straks nog met de bus naar de stad kan hier met mijn zuurverdiende OV-chipkaart
Dat ze de foto zien en Motorbloempje herkennen? "He, daar hebben we nog een foto van, laten we die gebruiken!". Nou ja, het zou me eigenlijk ook weinig verbazen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:57 schreef automatic_ het volgende:
[..]
En waarschijnlijk krijg je dan straks een chipkaart met je eerste foto...
quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:57 schreef automatic_ het volgende:
[..]
En waarschijnlijk krijg je dan straks een chipkaart met je eerste foto...
Ik ging op vrijdag naar het postkantoor om een nieuwe foto in te leveren, maar ik had geen goede foto. Naja, prima, dan kom ik wel terug. Dinsdag lag mijn OV-chipkaart opeens in de bus.
Ik lijk er ook niet meer op, haha.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]maar op de eerste foto die ik ingeleverd heb lijk ik heul niet meer... daar had ik mezelf 2 keer opgegeten
Die studentenpas krijg je al eerder met de post als het goed is. Tenminste, in Utrecht wel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:50 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Ik mág mijn pasfoto niet eens inleveren. Heb gebeld met de IB-groep, "ja mevrouw, gewoon naar het postkantoor gaan, uw pasfoto inleveren en een formulier inleveren"... Ik dus naar het postkantoor, moet ik eerst mn studentenpas hebben. Ja hallo, die studentenpas krijg ik pas in september ofzo? Dan is school allang begonnen en ben ik dus gedwongen mijn reiskosten elke dag uit eigen zak te betalen? Jeetje, wat een idioten! En ja, ik ga in Rotterdam naar school![]()
Same here. Ik heb in die paar jaar maar 1 foto moeten inleveren voor mn OV-Chip. Wel elk jaar een nieuwe voor m'n gewone kaart natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb mijn pasfoto jaren terug eens ingeleverd en die hebben ze al die tijd bewaard. Ik was daadwerkelijk verbaasd, had niet verwacht dat ze het zouden redden om die jarenlang niet kwijt te raken. Niet dat ik die kaart ooit gebruikt heb of zal gebruiken, maar toch best een prestatie van ze.
Krijg je het niet gratis mee als je je gewone OV-kaart laat zien?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:00 schreef Salsaneck het volgende:
Ik heb hem ook nog niet gehad. Vandaag moest ik een ov chipkaart kopen om met de metro in Amsterdam te reizen.
A'dam heeft sinds vandaag de OV-chipkaart ingevoerd in de Metro, dus dat kan niet meer.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:11 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Krijg je het niet gratis mee als je je gewone OV-kaart laat zien?
En in tegenstelling tot RET is GVB te gierig om een compensatieregeling te treffen met ongelukkige reizigers die er tot vandaag niet in geslaagd zijn een chipkaart te bemachtigen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:00 schreef Salsaneck het volgende:
Ik heb hem ook nog niet gehad. Vandaag moest ik een ov chipkaart kopen om met de metro in Amsterdam te reizen.
Dat dus. En die pas is tot 18-01-2014 geldig. Dat betekend dus dat ik zolang met die foto moet doen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:49 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb maar 1x een pasfoto ingeleverd (idd zo'n 3 jaar geleden). Met een gruwelijk oude foto dus. Hoewel het me idd verbaasde dat het goed ging.
Is toch juist een voordeel?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:26 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Dat dus. En die pas is tot 18-01-2014 geldig. Dat betekend dus dat ik zolang met die foto moet doen.
Zijn dat die lui met bierbuiken die de hele dag de tijd hebben om te klagen hoe zwaar ze het hebben?quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja mensen die werken voor hun centen. Ken je dat?
Studentenpas heb ik al wekenquote:Op donderdag 23 juli 2009 19:50 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Ik mág mijn pasfoto niet eens inleveren. Heb gebeld met de IB-groep, "ja mevrouw, gewoon naar het postkantoor gaan, uw pasfoto inleveren en een formulier inleveren"... Ik dus naar het postkantoor, moet ik eerst mn studentenpas hebben. Ja hallo, die studentenpas krijg ik pas in september ofzo? Dan is school allang begonnen en ben ik dus gedwongen mijn reiskosten elke dag uit eigen zak te betalen? Jeetje, wat een idioten! En ja, ik ga in Rotterdam naar school![]()
dat vroeg ik mij daarnet ook afquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:57 schreef Ofyles2 het volgende:
@moblo: Enig idee wanneer de strippenkaart in Stadsregio Arnhem-Nijmegen wordt opgegeven?
Bovendien vind ik het erg triest hoe IBG met zijn cliënten omgaat. Ik hoefde maar één foto in te leveren en heb de chipkaart nu, maar als ik lees hoeveel moeite anderen moeten doen voor ditzelfde kinderspelletje dan weet ik niet of ik moet lachen of huilen.![]()
![]()
2010, meen ik.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Wanneer heb je die kaart effectief nodig?
dat je op sommige plekken waar ze deurtjes hebben je er niet inkomt of uitkomt?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:55 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
2010, meen ik.
Wat kan men je eigenlijk maken als je een geldig studenten-OV hebt en je checkt niet in?
kan men er niet persoonlijk naar toe gaanquote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:52 schreef motorbloempje het volgende:![]()
![]()
inmiddels WEER een foto ingeleverd anderhalve maand geleden zowat, en weeeeer hebben ze geen foto van me, zeggen ze...
ik word hier echt best boos van
Waarom omzetten, gratis reizen FTW!quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:49 schreef Phaidra het volgende:
Nu moet ik 'm om laten zetten naar een gewone OV-chip... en dat kan alleen op een bepaald station. Gebruiksvriendelijkheid FTW!
Je moet officieel wel je gewone OV-kaart kunnen laten zien. Hoewel ze uitsluitend checken of je ingeklokt bent.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:19 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Waarom omzetten, gratis reizen FTW!
Tot je gepakt wordt en alles kan terug betalenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:19 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Waarom omzetten, gratis reizen FTW!
het is alleen wel jammer dat alle alarmen afgaan als je je ov chipkaart gebruikt terwijl hij ingeleverd zou moeten zijnquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:26 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Je moet officieel wel je gewone OV-kaart kunnen laten zien. Hoewel ze uitsluitend checken of je ingeklokt bent.
Maar, idd, ben afgestudeerd en rij nog steeds gratis met de metro
Kom maar door met de chipkaart in de trein!
Serieus? Hehequote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:36 schreef donald_dick het volgende:
[..]
het is alleen wel jammer dat alle alarmen afgaan als je je ov chipkaart gebruikt terwijl hij ingeleverd zou moeten zijn
Geen last vanquote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:36 schreef donald_dick het volgende:
[..]
het is alleen wel jammer dat alle alarmen afgaan als je je ov chipkaart gebruikt terwijl hij ingeleverd zou moeten zijn
Ik heb 1 keer noodgedwongen mijn ov-chipkaart moeten gebruiken. Ik liet keurig mijn Studentenkaart aan een buschauffeur zien (de ov-chipkaart was en is nog steeds niet het enige vervoersbewijs in de bus) maar die man zei dat ik maar aan die kaart moest wennen, dus of ik even in wilde checken. Uiteraard daarna weer keurig uitgecheckt, verliep allemaal van een leien dakje.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:49 schreef Phaidra het volgende:
Misschien dat ik niet elk jaar een foto moet inleveren maar die foto is dus van toen ik net 18 was. Toen zag ik er nog wat jonger uit zegmaar.quote:
Inderdaad, dan liever een extra pasfotootje... Zo heb ik een foto van toen ik veel zwaarder was dan nu, ook fijn dat ik daar nog 4,5 jaar naar mag kijken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 05:14 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Misschien dat ik niet elk jaar een foto moet inleveren maar die foto is dus van toen ik net 18 was. Toen zag ik er nog wat jonger uit zegmaar.En om daar nou tot m'n 26e mee te moeten doen.
Wijze les: niet zomaar alles geloven wat op internet staat.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:45 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb mijn chipkaart ontvangen & op internet staat nog steeds ik geen foto heb ingeleverd
Tip: stop de ov chipkaart in je portomonee. Vetzak.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:45 schreef Mini_rulez het volgende:
Zo heb ik een foto van toen ik veel zwaarder was dan nu, ook fijn dat ik daar nog 4,5 jaar naar mag kijken.![]()
Daar zit hij ook ja, maar als je hem gebruikt zie je hem toch.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:01 schreef zovty het volgende:
[..]
Tip: stop de ov chipkaart in je portomonee. Vetzak.
De afgelopen 2 jaar weinig van gemerkt anders.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:36 schreef donald_dick het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |