abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 augustus 2009 @ 22:19:35 #51
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72215395
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:49 schreef Phaidra het volgende:
Nu moet ik 'm om laten zetten naar een gewone OV-chip... en dat kan alleen op een bepaald station. Gebruiksvriendelijkheid FTW!
Waarom omzetten, gratis reizen FTW!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 22:26:08 #52
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_72215630
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:19 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Je moet officieel wel je gewone OV-kaart kunnen laten zien. Hoewel ze uitsluitend checken of je ingeklokt bent.
Maar, idd, ben afgestudeerd en rij nog steeds gratis met de metro
Kom maar door met de chipkaart in de trein!
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_72217745
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:19 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Tot je gepakt wordt en alles kan terug betalen
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Eindredactie Games donderdag 27 augustus 2009 @ 23:36:48 #54
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_72217916
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:26 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Je moet officieel wel je gewone OV-kaart kunnen laten zien. Hoewel ze uitsluitend checken of je ingeklokt bent.
Maar, idd, ben afgestudeerd en rij nog steeds gratis met de metro
Kom maar door met de chipkaart in de trein!
het is alleen wel jammer dat alle alarmen afgaan als je je ov chipkaart gebruikt terwijl hij ingeleverd zou moeten zijn
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_72217949
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 23:36 schreef donald_dick het volgende:

[..]

het is alleen wel jammer dat alle alarmen afgaan als je je ov chipkaart gebruikt terwijl hij ingeleverd zou moeten zijn
Serieus? Hehe
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:27:16 #56
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_72218953
quote:

[..]

Geen last van
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_72220378
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:49 schreef Phaidra het volgende:
Nu moet ik 'm om laten zetten naar een gewone OV-chip... en dat kan alleen op een bepaald station. Gebruiksvriendelijkheid FTW!
Ik heb 1 keer noodgedwongen mijn ov-chipkaart moeten gebruiken. Ik liet keurig mijn Studentenkaart aan een buschauffeur zien (de ov-chipkaart was en is nog steeds niet het enige vervoersbewijs in de bus) maar die man zei dat ik maar aan die kaart moest wennen, dus of ik even in wilde checken. Uiteraard daarna weer keurig uitgecheckt, verliep allemaal van een leien dakje.

Een maand later moest ik dus het reisrecht van mijn ov-chipkaart laten halen. Maar helaas, de ov-chipkaart was niet meer te lezen, met andere woorden: dat ding is defect. Ik durf erop te wedden dat ik nog steeds zonder problemen die kaart kan gebruiken maar ik vraag binnenkort maar een nieuwe aan, ik ben een watje en wil toch niet het risico lopen om gepakt te worden met een ov-chipkaart waar een product op staat waar ik geen recht op heb.

Samenvatting: fok! de ov-chipkaart!
Tok.
pi_72220629
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:15 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Is toch juist een voordeel?
Misschien dat ik niet elk jaar een foto moet inleveren maar die foto is dus van toen ik net 18 was. Toen zag ik er nog wat jonger uit zegmaar. En om daar nou tot m'n 26e mee te moeten doen.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_72223806
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 05:14 schreef Zotheid het volgende:

[..]

Misschien dat ik niet elk jaar een foto moet inleveren maar die foto is dus van toen ik net 18 was. Toen zag ik er nog wat jonger uit zegmaar. En om daar nou tot m'n 26e mee te moeten doen.
Inderdaad, dan liever een extra pasfotootje... Zo heb ik een foto van toen ik veel zwaarder was dan nu, ook fijn dat ik daar nog 4,5 jaar naar mag kijken.

Maar goed, ik kreeg laatst ook een nieuwe collegekaart waar weer de foto op staat die ik voor m'n eerste jaar ingeleverd heb, terwijl ik nu zevendejaars word. Straks geloven mensen niet meer dat ik het ben.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72224159
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:45 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb mijn chipkaart ontvangen & op internet staat nog steeds ik geen foto heb ingeleverd
Wijze les: niet zomaar alles geloven wat op internet staat.
pi_72224188
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:45 schreef Mini_rulez het volgende:
Zo heb ik een foto van toen ik veel zwaarder was dan nu, ook fijn dat ik daar nog 4,5 jaar naar mag kijken.
Tip: stop de ov chipkaart in je portomonee. Vetzak.
pi_72225766
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:01 schreef zovty het volgende:

[..]

Tip: stop de ov chipkaart in je portomonee. Vetzak.
Daar zit hij ook ja, maar als je hem gebruikt zie je hem toch. Het is trouwens ex-vetzak.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72231701
Mijn pasfoto is binnen

had maar es gebeld hoe het zat, na kleine minuut gewacht te hebben was ik binnen 20 seconden geholpen aan de info die ik nodig had: "krijg ik me ov chipkaart nog?". Die lag dus bij de productie en wordt binnen enkele dagen opgestuurd.

Chill, nu maar hopen dat ik hem maandag krijg anders mag ik eerst nog een chipkaart kaufe en voor 1 a 3 dagen gebruiken
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:06:58 #64
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72231953
quote:

[..]

De afgelopen 2 jaar weinig van gemerkt anders.
Zowel tram, trein, metro als bus geen enkel probleem.

Wel een keertje om mijn studentenkaart gevraagd, gezegd dat ik die niet meer had en dit mijn vaste reiskaart gebleven is en het was weer in orde.
Overigens is mij destijds nooit verteld dat je iets moest wijzigen aan/met die kaart, gewoon de oude inleveren en deze kon je houden.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:19:47 #65
168255 J.Herrer
pi_72232354
Fuck die ov chipkaart... nu moet ik overal lopend ipv met de metro
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_72232700
Dit probleem hadden ze een jaar of 50 geleden ook al, en dan later verkopen op marktplaats http://link.marktplaats.nl/269755918 "Braeng nu ene eksemplaer van uw pasfeauteau naer het postkanteur, veur de OVtrekschuitkaart!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')