ik pel bijna allesquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:29 schreef ColdFeet het volgende:
Moet dat niet?De schil is zacht en eetbaar. M'n sinaasappels pel ik wel, maar appels eet je toch ook gewoon met schil, en perziken?
Nee. Maar er zijn mensen die 't wel doenquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ik pel bijna alleseen kiwi eet je toch ook niet met schil?
Je spreekt jezelf tegenquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:35 schreef Myraela het volgende:
Ik zou er niets mee doen, gewoon zo eten.
Je kan er wel lekkere taartjes mee maken.
Ik eet de schil van vijgen niet op hoorquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nee. Maar er zijn mensen die 't wel doen
Nu ben ik wel benieuwd hoe anderen dat doen? Met vijgen, dan?
quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:33 schreef Vixxen het volgende:
Vijgen door vieren snijden plakje parmaham overheen draperen stukje mozzarella in het midden en wat citroen honing dressing erover heen.... heeerlijk!!!![]()
![]()
Gewoon voelen, als je ze met gemak in kan deuken kan je er van uit gaan dat ze goed zijnquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:42 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
klinkt idd lekker!
hoe zie je dat vijgen goed rijp zijn?
15 dagen later ook goed?quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
HErinner me er zaterdag even aan dat ik een vijgenrecept post
cool, kwil er ook 1. Nog nooit zo'n plant gezien in een plantenwinkel (of nog nooit op gelet, kan ook natuurlijk)quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:21 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb eenvijgenplant
op balkon en hij maakt voor de tweede keer een vijg. Vorig jaar werd ie nog helemaal niet rijp, maar dit jaar groeit ie goed.
Heb 'm twee jaar geleden bij de blokker gekocht... Volgens mij heeft ieder tuincentrum ze wel...quote:Op zondag 19 juli 2009 16:28 schreef zoetekauwtje het volgende:
[..]
cool, kwil er ook 1. Nog nooit zo'n plant gezien in een plantenwinkel (of nog nooit op gelet, kan ook natuurlijk)
flauwquote:Op zaterdag 15 september 2012 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Oe in het seizoen dus, heerlijk!! Ik zag ze gisteren ook op de Albert Cuyp en ze waren om in te bijten... maar het mocht nie
dat zijn pas prijzenquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:08 schreef Mirjam het volgende:
Ik zag er net 10 voor 2 euro
maar toen had ik al wat gekocht
Goed planquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
dat zijn pas prijzen
Vandaar dat ik ook even naar de Turk ga van de week
Honing + geschaafde amandelenquote:Op zondag 16 september 2012 17:21 schreef Mirjam het volgende:
zijn er ook lekkere recepten voor vijgen uit de oven zonder kaas, room of mascarpone?
Het is nu hoogseizoen!quote:Op zondag 16 september 2012 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb net vijgen ingemaakt met weinig toegevoegde suiker. Het smaakt nu naar verse rijpe vijgen zoals je ze in zuideuropa eet.Ga hiermee pasta vullen, daarbij dan een cassisboter en ganzelever.
Oh dan heb ik mazzel gehad! Ik heb een vijg gekocht 10 jaar terug zonder dit te weten en ik heb ieder jaar een hele emmer overheerlijke verse vijgen....quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:53 schreef MaximusTG het volgende:
Leuk weetje over vijgen, en handig als je een vijgenboom wil aanschaffen in Nederland; Oorspronkelijk wordt de vijg bevrucht met behulp van een soort galwesp die naar binnen in de vrucht kruipt.
Maarrr, die galwesp komt niet in Nederland voor! Dus als je zo'n soort koopt zul je nooit eetbare vijgen krijgen.
Daarvoor moet je een van de parthenocarpe (zelfbestuivende) cultivars hebben. Let dus goed op wat je koopt!
Eigenaars?quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:57 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vijgen in partjes, zachte eigenaars erover brokkelen, beetje goede olijfolie en balsamico en afmaken met wat pijnboompitjes
Bedankt voor het lachen, aahhh. Sjonge, damn.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:05 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Autocorrectie......... Geitenkaas it is!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |