straatwerk op zich is mooi, maar in combinatie met dat huisquote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:03 schreef plank_ het volgende:
Wat gebakken waaltjes werk, zitten dr nog volop in
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat ben jij een dombo hé.quote:Op maandag 13 juli 2009 23:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat mijn Fokpersoonlijkheid overeenkomt met mijn echte persoonlijkheid!
[..]
Dikke onzin. Een hoog IQ heeft niets met autisme te maken (integendeel zelfs meestal), autisme correleert nl met laag IQ. Je doelt wrs op Asperger, maar Asperger brengt beperkingen in de sociale interactie met zich mee (mn in het inschatten van anderen), waar ik me zeer wel bewust van wat mijn posts teweegbrengen. Je dacht toch niet dat ik hier serieus aan het posten was?
[..]
Happerdehap.
Maar ik zal dit topic overlaten aan de bouwvakkers, genoeg gespeeld nu.
Ik zal ff kijken of ik n totaal beeld van het huis heb.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:20 schreef Meddo het volgende:
[..]
straatwerk op zich is mooi, maar in combinatie met dat huis
klinkt plausibel.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:41 schreef cheqy het volgende:
[..]
Klinkers kom je voornamelijk tegen in woonwijken. Daar barst het van kabels en leidingen. Als er een reparatie verricht moet worden kan je beter stenen er uit halen en later terug straten dan asfalt eruit slopen. Repareren onder asfalt geeft altijd een lange nasleep. Dat is één van de redenen. Plus dat ze bij de verharding kijken naar het karakter van de wijk en de bebouwing.
niks mis mee. ik snap die voorganger dan ook niet helemaal. op boerenerven zie je juist vaak dat contrast tussen de bouw & kleur van de muur en plaveisel. top gedaan, of laten doen! mooi huis.quote:
Is mijn werkquote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niks mis mee. ik snap die voorganger dan ook niet helemaal. op boerenerven zie je juist vaak dat contrast tussen de bouw & kleur van de muur en plaveisel. top gedaan, of laten doen! mooi huis.
nog mooier dan. wel worteldoek onder de klinkers gedaan, of cement of iets beters?quote:
Gestabiliseerd zand.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nog mooier dan. wel worteldoek onder de klinkers gedaan?
komt daar geen groen doorheen op den duur?quote:
Het onkruid dat tussen de klinkers komt, waait dr vaak in.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
komt daar geen groen doorheen op den duur?
hmmm. dat inwaaien he? ik heb daar zo mijn bedenkingen bij. ze zeggen dat steeds vaker om minder voorwerk te hoeven doen of hun eigen creatie minder hard af te zeiken.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:38 schreef plank_ het volgende:
[..]
Het onkruid dat tussen de klinkers komt, waait dr vaak in.
en tegen wortels van het gras zit dr een verlaagde klinker naast het straatwerk.
klopt, maar dan gebruik je "brekerzand" voor het invoegen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hmmm. dat inwaaien he? ik heb daar zo mijn bedenkingen bij. ze zeggen dat steeds vaker om minder voorwerk te hoeven doen of hun eigen creatie minder hard af te zeiken.
als ik kärcher, gaat het groen er bij gecementeerde/worteldoek plaveisels vrij simpel tussenuit. als dit niet is gedaan, dan verankeren die ingewaaide groensels zich natuurlijk veel dieper.
geldt ook voor krabmes.
wil jij ooit mijn tuin klinken als de tijd daar is? ik weet er wel iets vanaf, maar ben een sukkel in het leggen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:50 schreef plank_ het volgende:
[..]
klopt, maar dan gebruik je "brekerzand" voor het invoegen.
Dit is zand is erg grof van structuur, waardoor veel onkruiden zich makkelijk laten verwijderen.
Tuurlijk, laat mij het tzt maar wetenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wil jij ooit mijn tuin klinken als de tijd daar is? ik weet er wel iets vanaf, maar ben een sukkel in het leggen.
oki doki. wat vraag je eigenlijk per uur of per vierkante meter?quote:
dat dusquote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oki doki. wat vraag je eigenlijk per uur of per vierkante meter?
geintje, komen we wel uit.
ga dit topic ff opslaan.
Stenen zijn ongelijk van maat, moet ook nog worden afgetrildquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:45 schreef zoalshetis het volgende:
mooi werk. ik zie nog wel wat gaatjes...
Waarom zet jij telkensquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:47 schreef plank_ het volgende:
[..]
Stenen zijn ongelijk van maat, moet ook nog worden afgetrild
Die dingen maken wij, maar dan meestal in het geel.quote:Op woensdag 15 juli 2009 06:14 schreef plank_ het volgende:
[..]
Stenenknipper noemen wij dat
[ afbeelding ]
Ik lag me ook altijd rot als ik ze zie.. Ze staan altijd met 4 man op hun schep geleund te staren naar een 5e die in zijn eentje in tergend traag tempo een gat staan te graven. En na 10 minuten staren is het alweer koffiepauze.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb ze gezien die in gemeentedienst per uur betaald worden:
-1 straat, 4 maanden werk, met 8 man, waarvan er letterlijk altijd 7 staan te kijken terwijl er eentje werkt...
-1 pleintje, 2 dagen werk, met 2 man, die duidelijk niet per uur maar op projectbasis betaald werden...
Dit lijken wel getrommelde. Zo te zien zijn ze wel mooi maatvast.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:03 schreef plank_ het volgende:
Wat gebakken waaltjes werk, zitten dr nog volop in
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, en redelijk maatvast jaquote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:47 schreef cheqy het volgende:
[..]
Dit lijken wel getrommelde. Zo te zien zijn ze wel mooi maatvast.
Ziet dr goed uit, en dan die lamellenknipperquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:32 schreef cheqy het volgende:
Ik kwam nog een oude foto tegen uit de tijd dat ik bij een hoveniersbedrijf werkte.
Ik ben die draak achter de machine.![]()
[ afbeelding ]
Voor de tegeltjes he.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:34 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ziet dr goed uit, en dan die lamellenknipper
np toch?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:40 schreef cheqy het volgende:
[..]
Voor de tegeltjes he.
Klote dat ik niet meer foto's heb.
Excluton BSK geloof ik.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:07 schreef cheqy het volgende:
Wat zijn dat voor stenen? Lijken me geen BKK's.
Het zijn dus wel betonstenen? Het lijken wel gebakken met zo een glazuurlaag.quote:
kan zijn dat het komt door 't licht, of het is al n poos geleden dat je rood/zwart in je handschoenen hebt gehadquote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:14 schreef cheqy het volgende:
[..]
Het zijn dus wel betonstenen? Het lijken wel gebakken met zo een glazuurlaag.
Mooi stukje werk. Heb laatsts ook zoiets gelegd, maar dan met duitse klinkers.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:23 schreef cheqy het volgende:
Een 360o foto van een plein waar ik als leerling heb meegewerkt.
De grijze vlakken bestaan uit 4x 60X60X8 tegels met daarom heen 7 lagen gele gebakken wfjes.
En overal waar de gele lagen elkaar kruizen moesten de lagen ingevlecht worden. We hebben ons de tering zitten hakken.![]()
Je ziet ook 2 gele bulten met een rode glijbaan erop. Van bovenaf gezien hebben die twee bulten samen de vorm van een acht en dat hebben we ook bestraat met gebakken waalformaten. Dat was echt heel raar straten maar ook leuk om te doen. Als fundering hebben we eerst grote piepschuimblokken op elkaar gestapeld.
http://www.panoramsterdam.com/panos/kareldoormanplein.html
De onderste foto.quote:
Molenwiekquote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:36 schreef cheqy het volgende:
[..]
De onderste foto.![]()
Dat verband zie je niet vaak meer. 15 jaar geleden deed je niks ander als dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |