Verdiep je eens in de voors en tegens van de iustum pretium leer.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:17 schreef Omnifacer het volgende:
Het is natuurlijk altijd de vraag wat een 'rechtvaardig' loon is. Is het opleidingsniveau? Fysieke belasting? Maatschappelijk belang?
Jij moet nodig eens neuken.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de voors en tegens van de iustum pretium leer.
Humor toch?quote:Op maandag 13 juli 2009 16:09 schreef Powerkiwi het volgende:
[..]
Jij moet nodig eens neuken.
Ter illustratie:
[ afbeelding ]
Dat is Diederik Duck.
Daaruit blijkt dat alleen al. dat dure woorden bezigen, en het beledigen van anderen, je enige dingen te kort komt om echt ver te komen in deze maatschappij.quote:Op maandag 13 juli 2009 23:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Humor toch?
Powerkiwi is dan weer een sneue naam, sorry.
P.s. Het zou me hogelijk verbazen als iemand hier in dit topic bekend is met de iustum pretium leer, en snapt welke versluierde beledigingen er zitten in het op het juiste moment aanhalen van deze leer.
Je denkt toch niet dat mijn Fokpersoonlijkheid overeenkomt met mijn echte persoonlijkheidquote:Op maandag 13 juli 2009 23:26 schreef plank_ het volgende:
[..]
Daaruit blijkt dat alleen al. dat dure woorden bezigen, en het beledigen van anderen, je enige dingen te kort komt om echt ver te komen in deze maatschappij.
Dikke onzin. Een hoog IQ heeft niets met autisme te maken (integendeel zelfs meestal), autisme correleert nl met laag IQ. Je doelt wrs op Asperger, maar Asperger brengt beperkingen in de sociale interactie met zich mee (mn in het inschatten van anderen), waar ik me zeer wel bewust van wat mijn posts teweegbrengen. Je dacht toch niet dat ik hier serieus aan het posten was?quote:Wat jij een hoog IQ noemt, wordt in de psychiatrie ook wel autisme genoemd.
Happerdehap.quote:Erg jammer dat jij je door je raar gedrag diskwalificeert in deze draad, erg jammer.
Nu maar met naam en toenaam dan: Diederick_duck, je geeft met deze post duidelijk aan dat je bewust aan het trollen bent. Bij deze het dringende verzoek PER DIRECT hiermee te stoppen en dit topic gewoon verder te laten lopen zonder jouw posts.quote:Op maandag 13 juli 2009 23:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat mijn Fokpersoonlijkheid overeenkomt met mijn echte persoonlijkheid!
[..]
Dikke onzin. Een hoog IQ heeft niets met autisme te maken (integendeel zelfs meestal), autisme correleert nl met laag IQ. Je doelt wrs op Asperger, maar Asperger brengt beperkingen in de sociale interactie met zich mee (mn in het inschatten van anderen), waar ik me zeer wel bewust van wat mijn posts teweegbrengen. Je dacht toch niet dat ik hier serieus aan het posten was?
[..]
Happerdehap.
Maar ik zal dit topic overlaten aan de bouwvakkers, genoeg gespeeld nu.
Ik was toch al gestopt? En het lag er zo dik bovenop dat ik werkelijk niet kan geloven dat iemand het serieus nam. Ik ging er dus vanuit dat er werd meegetrolled, en ik deed vrolijk mee. Een verzetje op zijn tijd kan toch geen kwaad?quote:Op maandag 13 juli 2009 23:52 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nu maar met naam en toenaam dan: Diederick_duck, je geeft met deze post duidelijk aan dat je bewust aan het trollen bent. Bij deze het dringende verzoek PER DIRECT hiermee te stoppen en dit topic gewoon verder te laten lopen zonder jouw posts.
Voel je je aangesproken ofzo? Het lijkt wel alsof je het serieus neemt, waar ik net al had aangegeven dat het niet meer dan een geintje was (en dat was overduidelijk, ook gelet op de PI's...). Dan is zo'n reactie niet nodig me dunkt...quote:En voor wat betreft je hautaine gedrag en taalgebruik: jongen, ik kick je ass big time, zowel in hoeveelheid c.q. hoogte van opleiding als in baan. En toch ben ik met gemak in staat om in gewoon Nederlands te posten. Ook voel ik me verre van goed genoeg om mensen zoals deze stratenmakers normaal te woord te staan.
Misschien moet je je gevoel voor humor eens ontwikkelen? Maar goed, ik ben al weg uit dit topic zoals gezegd.quote:Ik zeg altijd zo: als de directeur van huis is (ik dus) merkt niemand het, heeft niemand er last van. Als de koffiejuffrouw er een dagje niet is, is de hele boel over de zeik en functioneert de hele boel niet meer.
Mensen op hun intelligentie afrekenen puur afgaand op hun opleiding, is een gigantische zwaktebod. Je doet jezelf en dit topic een groot plezier te stoppen met je getrol en verwaandheid. Nogmaals, hetgeen je zelf toegeeft in je post. Je maakt jezelf namelijk zwaar belachelijk zo.
Alvast bedankt voor uw medewerking.
Groet,
BrandX
Hierop is maar een antwoord mogelijk: ONZ is op huisnummer 49. Helaas zeven nummertjes boven het alwetende nummer, maar toch.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik was toch al gestopt? En het lag er zo dik bovenop dat ik werkelijk niet kan geloven dat iemand het serieus nam. Ik ging er dus vanuit dat er werd meegetrolled, en ik deed vrolijk mee. Een verzetje op zijn tijd kan toch geen kwaad?
[..]
Voel je je aangesproken ofzo? Het lijkt wel alsof je het serieus neemt, waar ik net al had aangegeven dat het niet meer dan een geintje was (en dat was overduidelijk, ook gelet op de PI's...). Dan is zo'n reactie niet nodig me dunkt...
[..]
Misschien moet je je gevoel voor humor eens ontwikkelen? Maar goed, ik ben al weg uit dit topic zoals gezegd.
Vraag en aanbod.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:17 schreef Omnifacer het volgende:
Het is natuurlijk altijd de vraag wat een 'rechtvaardig' loon is. Is het opleidingsniveau? Fysieke belasting? Maatschappelijk belang?
Blijkbaar hebben we een ander gevoel voor humor.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:15 schreef BrandX het volgende:
[..]
Hierop is maar een antwoord mogelijk: ONZ is op huisnummer 49. Helaas zeven nummertjes boven het alwetende nummer, maar toch.
Ik heb absoluut gevoel voor humor, getuige mijn postgeschiedenis (niet noodzakelijkerwijs aan ONZ gebonden).
Wat een aannames, het is echt lachwekkend. Fok is maar vermaak, uitgezonderd fora als AEX/WGR etc, daar zul je me normaal gesproken niet betrappen op flauwekul.quote:Doch een troller die trollt in een normaal topic noem ik niet iemand met gevoel voor humor. Met andere woorden, daar scheiden onze 'humor'-wegen. Wel noem ik zo iemand zielig. Je wilde je gram halen, je superioriteit () aantonen, en verloor.
Hoe kom je daar toch bij? Ik mag dan trollen in dit topic, het moge duidelijk zijn dat ik wel een zekere ontwikkeling heb. Het is dan ook lachwekkend om te veronderstellen dat ik me er niet van bewust ben dat een weg aanleggen nog niet zo een twee drie gedaan is. Je zult me overigens ook nooit zien claimen dat ik dat ook kan.quote:In plaats van jezelf een echte vent te tonen (en daarmee niet alleen de respect van deze stratenmakers te winnen maar zeker ook de mijne) door toe te geven dat je nooit geweten had wat voor wereld achter dit vakmanschap schuilt,
Als het serieus gemeend is: ja. Maar een geintje op zijn tijd in deze richting wordt weldegelijk gemaakt in deze kringen (net zoals er studentengrappen bij de vleet zijn onder bouwvakkers, en helemaal prima wat mij betreft, ik mag dat welquote:ging je je verdedigen c.q. wapenen met oneigenlijk taalgebruik, in de vorm van dusdanig trollen dat het een lieve lust was. Want wat je uitkraamde in vele posts, wordt in de meest hoge c.q. elite c.q. geleerde c.q. intelligente kringen zelden gebezigd. Dit ter info, doe er je voordeel mee. Bezig deze taal en je wordt recht in je gezicht uitgelachen als zijnde een blaaskaak zonder inhoud.![]()
Juistem. Een 'eerlijke' prijs bestaat niet, en waar ze wel proberen zo'n soort prijsstelling in te voeren, krijg je communisme of een aanverwant resultaat. Gevolg: een volkomen mismatch in vraag en aanbod, met lege schappen tot gevolg en producten die niet doen wat je wil dat ze doen.quote:
Goede stratenmakers zijn nog lastig te vinden dus stijgt hun prijs.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Juistem. Een 'eerlijke' prijs bestaat niet, en waar ze wel proberen zo'n soort prijsstelling in te voeren, krijg je communisme of een aanverwant resultaat. Gevolg: een volkomen mismatch in vraag en aanbod, met lege schappen tot gevolg en producten die niet doen wat je wil dat ze doen.
Dat klopt. Bouwvakkers verdienen eigenlijk helemaal niet zo slecht. Jammer is dat in wezen, dat het vak zo'n beroerd imago heeft, want we hebben meer nood aan kundige bouwvakkers dan aan de zoveelste kantoorklerk. Maar voor de bouwvakkers zelf natuurlijk prima, die varen er wel bij, want ze kunnen een hogere prijs bedingen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Goede stratenmakers zijn nog lastig te vinden dus stijgt hun prijs.
In de beunklussen werkt dat nog beter.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
Maar voor de bouwvakkers zelf natuurlijk prima, die varen er wel bij, want ze kunnen een hogere prijs bedingen.
Weet je wat? Eigenlijk moet ik dit afkeuren, omdat dit in wezen belastingfraude is. Maar: het geeft zo mooi aan dat mensen echt harder gaan werken als het ze meteen flink extra pecunia oplevert, tot nut van allen. Daarom denk ik ook dat een progressief belastingstelsel ongewenste bijeffecten heeft, en we beter af zouden zijn met een vlaktaks. Dan blijft er een incentive om extra te werken, en wordt niet al je meerwerk wegbelast. Het zou weleens op termijn tot grotere opbrengsten kunnen leiden, en tot een hogere welvaart, voor iedereen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
In de beunklussen werkt dat nog beter.
Lijkt me wel kut om de randen te doen die stenen helemaal afwerkenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:45 schreef plank_ het volgende:
ff wat updaten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is op maat hakken.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:58 schreef Grimmjoww het volgende:
[..]
Lijkt me wel kut om de randen te doen die stenen helemaal afwerkenOf worden die zo geleverd?
Zo'n geval hadden ze een keer bij mij voor de deur laten staan toen ik een jaar of 11 was. Dus ik met al mijn vriendjes daar allemaal troep tussen gooien en dan op die knop drukken, kwam er zo'n dik (hydraulisch?) 'mes' naar beneden om alles in tweeën te hakken. Levensgevaarlijkquote:Op woensdag 15 juli 2009 01:06 schreef Powerkiwi het volgende:
Die stenen heb je zoon soort 'guilottine' voor toch?
Stenenknipper noemen wij datquote:Op woensdag 15 juli 2009 01:06 schreef Powerkiwi het volgende:
Die stenen heb je zoon soort 'guilottine' voor toch?
Mocht dat wel?quote:Op woensdag 15 juli 2009 04:32 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Zo'n geval hadden ze een keer bij mij voor de deur laten staan toen ik een jaar of 11 was. Dus ik met al mijn vriendjes daar allemaal troep tussen gooien en dan op die knop drukken, kwam er zo'n dik (hydraulisch?) 'mes' naar beneden om alles in tweeën te hakken. Levensgevaarlijk
Nu generaliseer jij welquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:42 schreef Solipsis het volgende:
Bah stratenmakers en spoorwerkers... ik wil niet teveel generaliseren maar 3 van de 4 keer zie ik die mensen met zn zovelen bij elkaar staan appelig voor zich kijken. Moeten ze zelf weten maar ga dan niet weet ik hoe lang de weg openbreken.
Als ik dan eens uit wil slapen nee dan gaan ze wel lekker om 7 uur 's ochtends met zwaar en luid gereedschap lopen spelen.
Waarom is dat ook alweer altijd zo vroeg met werken in de bouw en heggesnoeiers en dat soort dingen?
quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:42 schreef Solipsis het volgende:
Bah stratenmakers en spoorwerkers... ik wil niet teveel generaliseren maar 3 van de 4 keer zie ik die mensen met zn zovelen bij elkaar staan appelig voor zich kijken. Moeten ze zelf weten maar ga dan niet weet ik hoe lang de weg openbreken.
Als ik dan eens uit wil slapen nee dan gaan ze wel lekker om 7 uur 's ochtends met zwaar en luid gereedschap lopen spelen.
Waarom is dat ook alweer altijd zo vroeg met werken in de bouw en heggesnoeiers en dat soort dingen?
Ik heb meer last van die kantoorpikkies die mn zandbed cq hoogtestenen kapotmaken, of om schoppen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:54 schreef Grimmjoww het volgende:
[..]
Dat heb ik ook dat ze me in de ochtend wakker maken alleen zijn het bij mij bouwvakkers
Niks van aantrekken zijn gewoon arrogante kwastenquote:Op woensdag 15 juli 2009 22:11 schreef plank_ het volgende:
[..]
Ik heb meer last van die kantoorpikkies die mn zandbed cq hoogtestenen kapotmaken, of om schoppen.
En dan ook nog n grote klep opzetten omdat je aan het werk bent
Ik ben ff druk met sate bakken nu.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:57 schreef plank_ het volgende:
Volgende week nieuwe pics, gebakken waaltjes
Diagonaal verband. Lekker veel knippen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:45 schreef plank_ het volgende:
ff wat updaten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo werkt dat met mensen die op kantoor wat zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:22 schreef TwyLight het volgende:
en met die 4 dagen verdient die meestal nog meer dan dat die met zn normale baan verdient.
die opmerking vat ik ff niet?quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zo werkt dat met mensen die op kantoor wat zijn.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:20 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hoe moet ik nou weten of het waar is dat vrienden van jou dat gezegd hebben?
Ik beun nietquote:Op zondag 19 juli 2009 16:41 schreef Sputnik het volgende:
Ken eigenlijk alleen boze/pissige stratenmakers.. zal waarschijnlijk wel komen omdat ik ze alleen spreek als we weer eens op beun-jacht gaan ^^;
quote:plank_ - woensdag 8 juli 2009 @ 21:10
n beuntje
Kijk, dat ben ik dus vreselijk met je eens.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:06 schreef Sputnik het volgende:
[..]
![]()
Maar boeit me verder niet zoveel, zit liever achter die werkgevers aan die de loonheffingen van hun werknemers niet opgeven/afdragen (en dan ook nog deeltijd ww aanvragen). Je weet dat als je beunt je een risico loopt, erger is het als dat je als net ontslagen werknemer bij het uwv aanklopt en zij je ff vertellen dat je de laatste maanden al geen werk meer hebt gehad omdat je in nood lijdende ex-werkgever je al een tijd als uitdienst had gemeld..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |